Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is me server waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views

• sunel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05-2024
hoi,

ik heb een server gekregen van een mede collega van mij... alleen zou ik graag willen weten wat de waarde is van de server :)

processor : 64-bit Intel® Xeon® Processor 3.20 GHz, 2M Cache, 800 MHz FSB
processor: 64-bit Intel® Xeon® Processor 3.20 GHz, 2M Cache, 800 MHz FSB

(zitten er 2 processoren in)

RAM

DIMM DD2 synchronous 400 mhz (2.5 ns) 1 GB x2 bankjes

HDD: Maxtor Atlas 146 GB Ultra320 SCSI

Let me know please:)

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
Veel informatie over de server geef je niet. Is het van een merk, of zelfbouw? Zit er mogelijk nog garantie op?

Misschien dat deze vraag ook beter in dit topic thuis hoort: Howto: prijsbepaling (oude) hardware

Edit: Als ik zo naar de specs kijk gaat het om een nogal oud model. Waarschijnlijk is de server niets meer waard i.v.m. stroomkosten/performance.

[ Voor 23% gewijzigd door Remz op 31-03-2013 01:46 ]

Verwijderd

idd oude servers zoals deze kom je vaak niet meer boven de 100€ uit helaas, dus misschien is het leuk als minecraft of mailserver / NAS ofzo :)

• sunel
hee, ja ik weeet ook niet hoe ik alles eraf kan halen dat jullie nodig hebben om te zien wat de waarde is.

als er een command was ofzo dat ik meteen copy past kon doen was handig geweest.

het is een DELL computer type: SSM01

• sunel
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:49:
idd oude servers zoals deze kom je vaak niet meer boven de 100€ uit helaas, dus misschien is het leuk als minecraft of mailserver / NAS ofzo :)
wat voor een OS zou ik erop doen? en is de server ook goed om bijv runescape te spelen? zou dat een optie zijn of..

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
Klinkt als een Dell PowerEdge 1850 o.i.d.
http://www.ebay.com/itm/D...rvers&hash=item3380f9e289

50 euro zou dus al netjes zijn.

Als je deze server toch gaat gebruiken. Houdt dan rekening dat deze minimaal 200-300 watt gaat trekken(oud model, CPU's trekken alleen al zo'n 200 watt). Misschien is het een leukere en goedkopere oplossing om een zuinige server of thuisserver te maken. Deze draaien prima Runescape, Minecraft o.i.d.

Bekijk anders dit topic: Het grote zuinige server topic

Verwijderd

Runescape is vrij oud dus moet prima hierop lopen tenzij je hem gaat tweaken voor honderden spelers, maar zelfs dan kan je bv een SSD toevoegen om hem een stuk sneller te maken. Ik zou gewoon Windows XP-Pro SP3 installeren moet prima werken!

Verwijderd

oeps, dubbel post voor ...niks!

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2013 03:03 ]

• sunel
Remz schreef op zondag 31 maart 2013 @ 03:01:
Klinkt als een Dell PowerEdge 1850 o.i.d.
http://www.ebay.com/itm/D...rvers&hash=item3380f9e289

50 euro zou dus al netjes zijn.

Als je deze server toch gaat gebruiken. Houdt dan rekening dat deze minimaal 200-300 watt gaat trekken(oud model, CPU's trekken alleen al zo'n 200 watt). Misschien is het een leukere en goedkopere oplossing om een zuinige server of thuisserver te maken. Deze draaien prima Runescape, Minecraft o.i.d.

Bekijk anders dit topic: Het grote zuinige server topic
okee mooi:) ik zal dan wel ff vragen hoe het zit met een zuinige server. kijkne of ik hem kan inruilen ofzo. heb niet echt zin om een dikke rekening te krijgen straks door mijn server:P

Als je een oplossing weet voor de server mag je altijd roepen :D

gr :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als ik het zo zie, zouden dat CPU's moeten zijn met de Northwood core, de laatste in de Pentium 4 processors van destijds. Dat zijn wel de zuinigsten voor P4, maar is tegenwoordig natuurlijk ook allang achterhaald; de stroomrekening zal er niet blij mee zijn.

• sunel
CptChaos schreef op zondag 31 maart 2013 @ 03:23:
Als ik het zo zie, zouden dat CPU's moeten zijn met de Northwood core, de laatste in de Pentium 4 processors van destijds. Dat zijn wel de zuinigsten voor P4, maar is tegenwoordig natuurlijk ook allang achterhaald; de stroomrekening zal er niet blij mee zijn.
nee dat klopt. tegenwoordig heb je wel veel zuiniger processors dan nu, ik ga kijken wat ik hiermee ga doen endan wel een eigen bouwen ofzo :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet alleen zuiniger, ook wel gigantisch veel sneller. ;)

• sunel
CptChaos schreef op zondag 31 maart 2013 @ 03:29:
Niet alleen zuiniger, ook wel gigantisch veel sneller. ;)
hahahha jaa dat zekeerrr daar gaat het tegenwoordig ook om he :D

als je nog een leuke servertje kent mag je altijd wel laten weten:)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:12
Helaas, dit subforum is niet voor taxaties.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.