iPhone 4S kan gesprek soms niet opnemen/beantwoorden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon-s-
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 12:17
Beste Tweakers,

Ik zal vooraan in het verhaal beginnen. Begin januari nam ik via een medetweaker een iPhone 4 over, al snel kwam ik tot de conclusie dat ik soms een binnenkomend gesprek niet kan beantwoorden, dan kon ik het balkje niet opschuiven, of niet volledig. Toen dacht ik dat dit aan de telefoon lag en ben ik maar over gegaan op een 4S. Nu bleek ook dit toestel dezelfde klacht te hebben. Nu kreeg ik uiteraard sterk mijn twijfels of dit wel aan de toestellen lag. Ook die iPhone is intussen de deur uit en ging over op mn oude vertrouwde Windows Phone. Echter begon ik de iPhone een beetje te missen en besloot ik kort geleden mijn derde iPhone aan te schaffen. Helaas blijkt ook deze weer de klacht te hebben. :-(

Wat heb ik zelf al gedaan:
Herstellen via iTunes.
Volledig resetten.
Software updaten.
Apple bellen, en die noemde vervolgens de bovenste 3 punten.

Waar kan het niet aan liggen:
Beschermfolie (zit er niet op)
Jailbreak (is niet gejailbreakt)

Al met al, ik wil graag een iPhone gebruiken, maar weet iet meer wat te doen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Ik heb ook wel eens dat ik het balkje wel kan verschuiven, maar dat er niet opgenomen wordt.
Als ik dan rustig schuif of met een andere vinger pakt deze hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon-s-
Dat is het hier zeker niet, dat had ik al bedacht voordat ik al die moeite nam, en mijn collega die zijn iphone al 2 jaar lang probleemloos opneemt kreeg het bij de mijne ook niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Loop een Apple winkel binnen en laat ze het daar testen.
Als hen het wel prima lukt, lijkt het mij te liggen aan de manier waarop je opneemt

Overigens kun je eens proberen om 'AssistiveTouch' in te stellen. Werkt het dan wel?
Is het enkel een probleem als je de telefoon moet opnemen in het lock screen (met de slide bar) of ook als je de 'Beantwoorden' knop in moet drukken?

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon-s-
Het ligt niet aan de manier van opnemen, want het lukte me collega ook niet, die 20x per dag z'n iphone opneemt. Tevens zoals ik aangeef lukt het meestal wel, maar bijvoorbeeld 3 op de 10 keer niet. Nu zul je altijd zien dat als je een store binnenloopt ze het een paar keer proberen en het probleemloos werkt. Daar ben ik wat bang voor.

Ook met de knop kan niet worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Als er garantie op zit, dan zou ik deze gewoon om laten ruilen voor een nieuwe. Onder het mom van known issue, no solution, dus een reparatie gaat het niet fixen.

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 16:19
Aangezien je het met beide phones had ligt het wellicht aan de manier waarop je je nummers opslaat? Ik kan me voorstellen dat de link met een exchange account of Facebook dit veroorzaakt. Wellicht eens proberen met een nummer wat je gewoon op je phone opslaat? Het is vergezocht, maar wellicht een oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon-s-
Nee, maar ik vrees dat een nieuw toestel hetzelfde probleem brengt als deze 3 het ook hebben. Dan de 4e waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

PhaeTom schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:30:
Aangezien je het met beide phones had ligt het wellicht aan de manier waarop je je nummers opslaat? Ik kan me voorstellen dat de link met een exchange account of Facebook dit veroorzaakt. Wellicht eens proberen met een nummer wat je gewoon op je phone opslaat? Het is vergezocht, maar wellicht een oorzaak.
Met een factory reset ( die reeds is uitgevoerd) is dat allemaal nog niet ingesteld, dus dat kan geen oorzaak zijn lijkt mij
ramon-s- schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:30:
Nee, maar ik vrees dat een nieuw toestel hetzelfde probleem brengt als deze 3 het ook hebben. Dan de 4e waarschijnlijk ook.
Ik zou het gewoon proberen in ieder geval (indien mogelijk). Misschien heb je gewoon echt pech gehad..

[ Voor 23% gewijzigd door FT Twisty op 27-03-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Het probleem zelf is wel vaker voorbij gekomen:
[iPhone 3GS]Opnemen lukt vaak niet
Iphone 4: Problemen bij opnemen telefoon
Ik zou er gewoon mee naar de winkel gaan en het laten zien. Als ze aanbieden om hem te ruilen kan je meteen daar in de winkel proberen of het bij dat toestel ook speelt toch?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 10:28
Ik heb dit al vaak genoeg mee gemaakt, op een 3g, 3gs, 4s. Een oplossing die voor mij vaak help is om dan op de power knop te drukken (zodanig het geluid 'gemute' wordt) en het dan nog eens te proberen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neel.borghs
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 12:50
Hebben julie hoesjes met een flap? Dit mag misschien raar klinken, maar mijn zus heeft hetzelfde probleem en raar genoeg werkt het nu wel met een hoes zonder flap. We hebben dit nu al 2 maanden getest en zijn niet meer op het probleem gestoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb dit ook af en toe. Vaak na het draaien van een zware applicatie, lijkt net of de telefoon dan te druk bezig is op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:06
Dit probleem is al vaker voorgekomen en ik heb het zelf ook een tijd gehad. Ik ben er achter gekomen dat je wel kan opnemen als je 1 keer de powerbutton indrukt (dan gaat je toestel op een stille modus) en daarna met de home knop het beeld weer te voorschijn haalt.

Dit heeft te maken met het touchscreen, want vervangen zorgt er voor dat het apparaat wel reageert. Er zal ws ook een deel software zijn hoor, maar dat weet ik niet. Dit heeft absoluut niks te maken met de manier waarop je het gesprek aan zou nemen. Het scherm reageert gewoon niet namelijk. Heel vervelend dat je dit nu al bij drie toestellen hebt gehad ik zou dit gewoon onder garantie gooien en dit topic er even bij geven.
Pagina: 1