Layout verticaal in combi met CoolBlue adv Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:29
Nu kom ik sinds '99 graag op tweakers, en heb ook gewoon de adblocker op groen staan voor tweakers.
De nieuwe layout, soit ik zal er nooit echte vriendjes mee worden maar allé.
Echter vandaag op de werklaptop denk ik toch...sjeeeeez moet dit nou echt?
Moet je nou eens kijken hoe weinig nuttige info er op het beeldscherm staat?
Pas helemaal onderdaan zie ik nog net 3 headlines ;w
Als ik de adblocker aanzet zie ik er gewoon 14!!
Is een reso van 1366x768.
Niet de meest moderne resolutie maar toch een zeer gangbare zeker op een 12 inch laptop.

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/12510435/640/12510435.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 25-03-2013 21:55 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die vier plaatjes bovenaan zijn ook zinnige info. Als jij dat niet vindt kun je ze misschien beter uit zetten d.m.v. custom CSS en dan hoe je meer ruimte over voor echt headlines.

Dat gezegd hebbende: persoonlijk (mijn mening, niet die van Tweakers) vind ik dit ook wel wat veel van het goede eigenlijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:o wow, dat is inderdaad wel erg veel reclame op zo'n oppervlak

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bedenk echter wel dat we doorgaans maar bij 1 op de 10 frontpage views ueberhaupt bannertags serveren. Feitelijk is dit dus wel een uitzonderlijke situatie...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Volgens de statistieken waren er bijna 650.000 pageviews vandaag.

1 / 10 van deze views (65.000) kregen dus de bannertags te zien. Dat kan ik niet echt uitzonderlijk noemen...

Log ik ff uit (heb een abbo, dus zie geen ads) en dan zie ik tot mijn schrik dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DR1MDmRd3zTC5OxFKBWKHVGP/medium.png

6 items, en ik heb een 1920x1080 scherm!

Als ik inlog zie ik 5x zoveel items!

Ik weet niet wat de bedoeling tegenwoordig van Tweakers.net is, maar als ik als onbekende bezoeker op deze site terecht zou komen ben ik echt binnen 10 seconden weer weg en kom daarna niet snel meer terug.

En kom aub niet met die vier uitgelichte items zijn ook interessant. Iemand die de site nog nooit bezocht heeft die zal dat niet weten en denken dat het gewoon nog een extra overdreven advertentiebanner is.

Ter vergelijking ff van wanneer ik ingelogd ben:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mT0du4Hwb6nYkPHN7HqtADRo/medium.png

Ja, ik gebruik custom css ;)

[ Voor 90% gewijzigd door 90710 op 25-03-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

90710 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:34:
Volgens de statistieken waren er bijna 650.000 pageviews vandaag.

1 / 10 van deze views (65.000) kregen dus de bannertags te zien. Dat kan ik niet echt uitzonderlijk noemen...
Minus 20% mobile, minus 20% bannerblockers en voor zover ik weet is de CB takeover ook nog eens gecapped ;)
Ik weet niet wat de bedoeling tegenwoordig van Tweakers.net is, maar als ik als onbekende bezoeker op deze site terecht zou komen ben ik echt binnen 10 seconden weer weg en kom daarna niet snel meer terug.
Arme nu.nl, die draaien bijna dagelijks dergelijke ads... :P
En kom aub niet met die vier uitgelichte items zijn ook interessant. Iemand die de site nog nooit bezocht heeft die zal dat niet weten en denken dat het gewoon nog een extra overdreven advertentiebanner is.
En toch zijn dit nog vriendelijke bannervormen; ze zitten niet over je content heen, maken geen geluid en het interactieve deel van de CB banner is beperkt tot de bovenkant (mits je flash hebt).

Het enige kritiekpuntje waar ik me wel in kan vinden is dat de CB takeover behoorlijk opvallend is en daardoor als storend kan worden ervaren, maar daar ben je met 1 klik of F5 wel vanaf.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

nu.nl is een prutsite, dat klopt, maar de banners gaan daar (meestal) niet over de nieuwsitems heen. (en drukken ze ook niet naar beneden) Ik kan eigenlijk altijd wel 10+ items op die site direct lezen.

Trouwens merkte ik dat wanneer ik over de MS Office banner hoverde ik een heerlijke flashpopup over die zes items te zien kreeg. Dus toen kon 0 items lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:29
crisp schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:00:
En toch zijn dit nog vriendelijke bannervormen; ze zitten niet over je content heen, maken geen geluid en het interactieve deel van de CB banner is beperkt tot de bovenkant (mits je flash hebt).

Het enige kritiekpuntje waar ik me wel in kan vinden is dat de CB takeover behoorlijk opvallend is en daardoor als storend kan worden ervaren, maar daar ben je met 1 klik of F5 wel vanaf.
Nee ze zitten niet over de content heen, dat kan ook niet omdat het vrijwel alle content heeft weggedrukt.

Ja ik kan F5 klikken maar dat wist ik niet eens. Ik denk ook niet dat de gemiddelde bezoeker dat ook meteen denkt eigenlijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270044

crisp schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:11:
Bedenk echter wel dat we doorgaans maar bij 1 op de 10 frontpage views ueberhaupt bannertags serveren. Feitelijk is dit dus wel een uitzonderlijke situatie...
Nog even als aanvulling hierop. 9 op de 10 views zijn dus helemaal clean :)
Echter in geval van drukte (waarin we dus meer views nodig hebben om alles uit te serveren) kunnen we dit verhogen naar 2 of 3 op de 10 views bannertags.)

We denken erover om in de toekomst deze constructie te verwijderen en zo de sprijding van advertenties te vergroten. Kortom wel 10 van de 10 views doubleclicktags, maar veel minder kans op 2 of zelfs 3 uitingen op dezelfde pageview.

Ons admanagementsysteem probeert de uitingen zo goed mogelijk te spreiden, echter in geval van extreme drukte is de kans groter dat er meerdere ads op 1 view terecht komen.

ps: vele uitingen krijgen van ons een frequency cap tussen de 1 en de 5. (dus max 1-5 bannerviews per campagne per uniek IP) deze info wordt opgeslagen in het doubleclick cookie.
Pagina: 1