Ik vind het Tweaker CV op het profiel nogal achterhaald. Het actualiseren (niet voor niets de minst populaire optie in deze poll) zal dat probleem niet verhelpen. Het lijstje biedt namelijk weinig inzicht: je kunt geen toelichting bij een vinkje zetten. Je kunt die informatie natuurlijk in je bio zetten, maar weinig mensen doen dat. Ik weet niet hoe populair dit onderdeel is, maar het is eigenlijk het enige onderdeel van Tweakers dat ik helemaal nog nooit heb gebruikt en ook niet zal gebruiken.
Toch vind ik het erg interessant om iemands achtergrond te lezen n.a.v. een discussie op het forum, een reactie op de frontpage of bij het aan- of verkopen via V&A. Ik kan me dus erg goed voorstellen dat er behoefte is aan een vergelijkbare functionaliteit, maar de huidige vorm vind ik niet (meer) geschikt.
Wat mij betreft mag de Tweakers CV plaatsmaken voor een alternatief. Een aantal suggesties om af te trappen:
Toch vind ik het erg interessant om iemands achtergrond te lezen n.a.v. een discussie op het forum, een reactie op de frontpage of bij het aan- of verkopen via V&A. Ik kan me dus erg goed voorstellen dat er behoefte is aan een vergelijkbare functionaliteit, maar de huidige vorm vind ik niet (meer) geschikt.
Wat mij betreft mag de Tweakers CV plaatsmaken voor een alternatief. Een aantal suggesties om af te trappen:
- Het aangeven van favoriete onderwerpen/merken. De komst van centrale onderwerpen in Tweakers 7 biedt een prachtige kans om te laten zien waar je in geïnteresseerd bent. Dit lijkt me interessante info over iemand en biedt op zelfs nog meer opties (gepersonaliseerde homepage/nieuwsbrief/rss-feed, etc.).
- Een koppeling met social media. Denk daarbij niet aan gewoon het tonen van de icons, maar het laten zien van bijvoorbeeld:
- Je laatste Twitter-berichten en/of je Twitter-bio
- Samenvatting van je Facebook-profiel
- Je LinkedIn-gegevens. Juist je CV op LinkedIn lijkt me veel relevanter dan de huidige Tweakers CV en ik denk vaak ook actueler.
- Denk ook aan andere profielen die wellicht op Tweakers populairder dan gemiddeld: ik noem een GitHub als voorbeeld, maar er zijn ongetwijfeld veel andere sites die door Tweakers worden gebruikt.
- Meer andere sociale features. I Henk it is wellicht (nog?) niet heel populair, maar wellicht dat andere Tweakers in dit topic met andere goede ideeën komen
.
- O.a. LinkedIn en Facebook bieden een veel beter overzicht door een onderscheid te maken tussen bijv. vaardigheden/ervaring en interesses. Het huidige Tweakers CV geeft alleen inzicht in ervaring en m.i. mag dat een stuk breder.