Alternatieven voor Tweaker CV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 08:23
Ik vind het Tweaker CV op het profiel nogal achterhaald. Het actualiseren (niet voor niets de minst populaire optie in deze poll) zal dat probleem niet verhelpen. Het lijstje biedt namelijk weinig inzicht: je kunt geen toelichting bij een vinkje zetten. Je kunt die informatie natuurlijk in je bio zetten, maar weinig mensen doen dat. Ik weet niet hoe populair dit onderdeel is, maar het is eigenlijk het enige onderdeel van Tweakers dat ik helemaal nog nooit heb gebruikt en ook niet zal gebruiken.

Toch vind ik het erg interessant om iemands achtergrond te lezen n.a.v. een discussie op het forum, een reactie op de frontpage of bij het aan- of verkopen via V&A. Ik kan me dus erg goed voorstellen dat er behoefte is aan een vergelijkbare functionaliteit, maar de huidige vorm vind ik niet (meer) geschikt.

Wat mij betreft mag de Tweakers CV plaatsmaken voor een alternatief. Een aantal suggesties om af te trappen:
  • Het aangeven van favoriete onderwerpen/merken. De komst van centrale onderwerpen in Tweakers 7 biedt een prachtige kans om te laten zien waar je in geïnteresseerd bent. Dit lijkt me interessante info over iemand en biedt op zelfs nog meer opties (gepersonaliseerde homepage/nieuwsbrief/rss-feed, etc.).
  • Een koppeling met social media. Denk daarbij niet aan gewoon het tonen van de icons, maar het laten zien van bijvoorbeeld:
    • Je laatste Twitter-berichten en/of je Twitter-bio
    • Samenvatting van je Facebook-profiel
    • Je LinkedIn-gegevens. Juist je CV op LinkedIn lijkt me veel relevanter dan de huidige Tweakers CV en ik denk vaak ook actueler.
    • Denk ook aan andere profielen die wellicht op Tweakers populairder dan gemiddeld: ik noem een GitHub als voorbeeld, maar er zijn ongetwijfeld veel andere sites die door Tweakers worden gebruikt.
  • Meer andere sociale features. I Henk it is wellicht (nog?) niet heel populair, maar wellicht dat andere Tweakers in dit topic met andere goede ideeën komen _/-\o_.
  • O.a. LinkedIn en Facebook bieden een veel beter overzicht door een onderscheid te maken tussen bijv. vaardigheden/ervaring en interesses. Het huidige Tweakers CV geeft alleen inzicht in ervaring en m.i. mag dat een stuk breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:32

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Wat heeft het voor zin om dit opnieuw te plaatsen?
http://gathering.tweakers...message/39785343#39785343

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Omdat dat topic gaat over het actualiseren ervan; heel iets anders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben wel ideeën op dit gebied maar die moeten concurreren met heel veel andere plannetjes die we hebben.

De combinatie van onze taxonomie met een reputatiesysteem vind ik ook erg interessant. We zouden inderdaad op het profiel kunnen laten zien in welke onderwerpen de gebruiker actief is. Ook zouden we per onderwerp een gebruiker tot karmakoning kunnen kronen, wat een stimulans kan zijn voor gebruikers om meer en betere reviews, reacties en forumposts te schrijven.

Er zijn ook al tickets voor het verbeteren van de koppeling met sociale media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 11:11
Misschien is een systeem zoals Stackoverflow hanteert leuk? Waarbij je verschillende badges kan verdienen door verschillende activiteiten te ondernemen. Badges voor het schrijven van een review, forumposts, beoordelen van reacties op de FP. Kan zo nog tientallen 'achievements' bedenken die je op T.net zou kunnen halen :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 09:20
Daar heb ik het onlangs over gehad met onze community manager. Een vorm van gamification kan erg leuk worden in combinatie met ons huidige karmasysteem. Maar zoals Femme zegt moeten alle plannen concurreren met elkaar. Een dergelijk systeem bedenken en ontwikkelen is denk ik een aardig uitgebreid projectje, niet iets wat even in een weekje in elkaar gehackd kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Kijk, van dit soort ideeën word ik blij :). Ze zijn inderdaad behoorlijk complex, maar ze maken mooi gebruik van de taxonomie en bieden een veel beter beeld van een Tweaker dan de huidige CV. Misschien ben ik de enige, maar ik gebruik die CV echt nooit, terwijl ik de functie ervan wel handig vind.

Veel simpelere oplossingen (gewoon onderwerpen 'liken' zoals op Facebook bijvoorbeeld) juich ik daarom ook van harte toe, omdat dat een veel relevanter profiel oplevert. Ik gebruik het profiel namelijk om een eerste indruk van iemand te krijgen, bijvoorbeeld bij een discussie op de frontpage of op het forum. Een lijstje met 'dit zijn mijn favoriete onderwerken' is al een goed begin lijkt me.
Femme schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:39:
Er zijn ook al tickets voor het verbeteren van de koppeling met sociale media.
Betekent dat ook het linken naar/embedden van informatie vanuit bijv. LinkedIn? Iemands professionele ervaring vind ik namelijk erg interessant. Dit is nu slecht in te zien op een profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Femme schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:39:
De combinatie van onze taxonomie met een reputatiesysteem vind ik ook erg interessant. We zouden inderdaad op het profiel kunnen laten zien in welke onderwerpen de gebruiker actief is. Ook zouden we per onderwerp een gebruiker tot karmakoning kunnen kronen, wat een stimulans kan zijn voor gebruikers om meer en betere reviews, reacties en forumposts te schrijven.
Graag vraag ik bij deze alvast een opt-out systeem aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Tsurany schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:57:
[...]

Graag vraag ik bij deze alvast een opt-out systeem aan.
Goed punt, maar is opt-in in dat geval niet beter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Opnieuw staat in de poll 'Actualiseren opties in Tweakers CV' als één van de opties. Het blijft niet bepaald een populaire optie. Is het niet een idee om alternatieven uit te werken en die eventueel voor te leggen als één van de opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Naja, met bijna 20% van de stemmen doet ie het nog best netjes. Ik zat dus te denken, als ik tweakers.net zou zijn dan zou ik het volgende doen:

- Uitbreiding van de Tweakers CV (met dus: algemene tekst, ervaring, studie, vaardigheden en een beetje een mooie presentatie)
- Het doorzoeken van de tweakers CV database mogelijk maken voor bedrijven met een goeie engine (inclusief opties zoals bijvoorbeeld karma en bijvoorbeeld relevante (indien er op vaardigheden word gezocht) artikelen of forum posts waar de gebruiker zich in heeft gemengt. Dit zou een opt out basis hebben en er zouden geen gegevens met de bedrijven worden gedeeld die ook al nu niet gedeeld worden. De gebruiker zou simpelweg een notificatie rechtsboven krijgen dat bedrijf X intresse zou hebben om in contact te treden.

Bedrijven zouden uitereraard betalen hiervoor en het zou een win-win-win situatie creeren voor alle partijen. Gebruikers krijgen een betere CV optie dus ook fijn als je van elkaar de CV wilt bekijken en natuurlijk is het altijd mooi om een goed aanbod te krijgen van een bedrijf voor een baan (zelfs als je geen intresse hebt voelt het goed aan). Voor bedrijven is het natuurlijk mooi dat ze veel kwalitatief betere informatie zouden kunnen krijgen dan bij de concurrentie (want de kennis van de gebruiker kan gepijld worden op basis van z'n publieke ICT gerelateerde activiteiten hier) en voor tweakers.net zou het natuurlijk geld opleveren :D :D .

En nog 1 toevoeging, ik zou ook nog absoluut stackoverflow/serverfault (en github mss) er bij betrekken. Net zoals tweakers.net zijn dat echt sites waar je kunt zien hoeveel iemand weet. Dus als ik iemand zou moeten recruten en hij schrijft logische comments hier op tweakers.net en geweldige antwoorden op stackoverflow maar z'n technische kennis is bijvoorbeeld heel vul term hier in gericht, dan kan dat dus perfect passen bij het profiel of je kunt zeggen van dat het niks word zonder dat je daar eerst een heel sollicatie gesprek voor moet voeren wat uiteindelijk dan helemaal nutteloos blijkt. Of als een gebruiker veel bijdraagt aan open source projecten of zelfs z'n eigen open source projecten beheerd dan is dat ook zeker een karakter eigenschap die ik graag in een recruut zou willen zien, want dat betekend dat ie echt geeft om het programeren. Maja, github is dan echt voor programmeurs, stackoverflow/serverfault hebben samen een redelijk breed draagvlak binnen de ICT wereld.

[ Voor 26% gewijzigd door David Mulder op 05-06-2013 10:52 ]

Pagina: 1