Toon posts:

Alternatieven voor Tweaker CV Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 915 views

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 09:40
Ik vind het Tweaker CV op het profiel nogal achterhaald. Het actualiseren (niet voor niets de minst populaire optie in deze poll) zal dat probleem niet verhelpen. Het lijstje biedt namelijk weinig inzicht: je kunt geen toelichting bij een vinkje zetten. Je kunt die informatie natuurlijk in je bio zetten, maar weinig mensen doen dat. Ik weet niet hoe populair dit onderdeel is, maar het is eigenlijk het enige onderdeel van Tweakers dat ik helemaal nog nooit heb gebruikt en ook niet zal gebruiken.

Toch vind ik het erg interessant om iemands achtergrond te lezen n.a.v. een discussie op het forum, een reactie op de frontpage of bij het aan- of verkopen via V&A. Ik kan me dus erg goed voorstellen dat er behoefte is aan een vergelijkbare functionaliteit, maar de huidige vorm vind ik niet (meer) geschikt.

Wat mij betreft mag de Tweakers CV plaatsmaken voor een alternatief. Een aantal suggesties om af te trappen:
  • Het aangeven van favoriete onderwerpen/merken. De komst van centrale onderwerpen in Tweakers 7 biedt een prachtige kans om te laten zien waar je in geïnteresseerd bent. Dit lijkt me interessante info over iemand en biedt op zelfs nog meer opties (gepersonaliseerde homepage/nieuwsbrief/rss-feed, etc.).
  • Een koppeling met social media. Denk daarbij niet aan gewoon het tonen van de icons, maar het laten zien van bijvoorbeeld:
    • Je laatste Twitter-berichten en/of je Twitter-bio
    • Samenvatting van je Facebook-profiel
    • Je LinkedIn-gegevens. Juist je CV op LinkedIn lijkt me veel relevanter dan de huidige Tweakers CV en ik denk vaak ook actueler.
    • Denk ook aan andere profielen die wellicht op Tweakers populairder dan gemiddeld: ik noem een GitHub als voorbeeld, maar er zijn ongetwijfeld veel andere sites die door Tweakers worden gebruikt.
  • Meer andere sociale features. I Henk it is wellicht (nog?) niet heel populair, maar wellicht dat andere Tweakers in dit topic met andere goede ideeën komen _/-\o_.
  • O.a. LinkedIn en Facebook bieden een veel beter overzicht door een onderscheid te maken tussen bijv. vaardigheden/ervaring en interesses. Het huidige Tweakers CV geeft alleen inzicht in ervaring en m.i. mag dat een stuk breder.

• StephanVierkant
Omdat dat topic gaat over het actualiseren ervan; heel iets anders dus.

• StephanVierkant
Kijk, van dit soort ideeën word ik blij :). Ze zijn inderdaad behoorlijk complex, maar ze maken mooi gebruik van de taxonomie en bieden een veel beter beeld van een Tweaker dan de huidige CV. Misschien ben ik de enige, maar ik gebruik die CV echt nooit, terwijl ik de functie ervan wel handig vind.

Veel simpelere oplossingen (gewoon onderwerpen 'liken' zoals op Facebook bijvoorbeeld) juich ik daarom ook van harte toe, omdat dat een veel relevanter profiel oplevert. Ik gebruik het profiel namelijk om een eerste indruk van iemand te krijgen, bijvoorbeeld bij een discussie op de frontpage of op het forum. Een lijstje met 'dit zijn mijn favoriete onderwerken' is al een goed begin lijkt me.
Femme schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:39:
Er zijn ook al tickets voor het verbeteren van de koppeling met sociale media.
Betekent dat ook het linken naar/embedden van informatie vanuit bijv. LinkedIn? Iemands professionele ervaring vind ik namelijk erg interessant. Dit is nu slecht in te zien op een profiel.

• StephanVierkant
Tsurany schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:57:
[...]

Graag vraag ik bij deze alvast een opt-out systeem aan.
Goed punt, maar is opt-in in dat geval niet beter? ;)

• StephanVierkant
Opnieuw staat in de poll 'Actualiseren opties in Tweakers CV' als één van de opties. Het blijft niet bepaald een populaire optie. Is het niet een idee om alternatieven uit te werken en die eventueel voor te leggen als één van de opties?
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee