Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-08 23:44
Floris-K schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:43:
Heeft één van jullie ergens iets gelezen over een Cyanogenmod rom voor de HTC one?
Zie alleen nightlies voor de AT&T HTC One....
Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2272945

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft één van jullie ergens iets gelezen over een Cyanogenmod rom voor de HTC one?

Ben wel tevreden over de One en de nieuwe Sense enz, maar wil gewoon graag al die rommel eraf hebben zoals 7Digital, Best deals, Kid mode. Soundhound etc.

Extened power menu is ook wel fijn :))) CM draaide altijd lekker op mijn Sensation
Er is heel veel bekend over de CM10.1 versie voor de One. Ik draai hem nu een tijdje (Zo nu een dan doe ik er wat dagen een SenseRom tussen door) en hij is toch al een aantal weken gewoon stabiel te nomen.

Op wat kleine lagjes in het Keyboard en de AppDraw na loopt de rom super.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Tutorial om van een gebrande HTC One naar een volledig Stock HTC One te gaan en dus updates direct van HTC te ontvangen ipv via de provider. Het voorbeeldtoestel is van T-Mobile, maar het zou met alle providers moeten werken.

Om dit allemaal voor elkaar te krijgen zijn de volgende stappen nodig. Ik ga er van uit dat je bekend bent met CMD en ADB
  • S-OFF
  • Bootloader Unlock
  • CID change van T-Mob_101 naar HTC__001 of HTC__E11
  • RUU installeren (het liefst een ietwat verouderde versie om direct OTA te testen)
  • OTA installeren en genieten van een Stock HTC One zonder branding rotzooi die OTA's ontvangt van HTC
  • Optioneel: Bootloader weer Locken en telefoon weer S-ON maken
Allereerst moet de telefoon S-OFF gemaakt worden.
Dit gaan we doen met de methode van Revolution (nu nog in beta, maar werkt prima)
Hiervoor hebben we nodig ADB drivers: Hier te downloaden. Verder uiteraard de files van Revolution: Hier, plaats deze in de folder waar de ADB.exe staat.

S-OFF en Bootloader Unlock Alle credits gaan naar het team van Revolution
  1. Download revone (zie link hierboven) en push deze naar de telefoon met het volgende commando: adb push revone /data/local/tmp/.
  2. Open een adb shell (commando: adb shell) en voer 1 voor 1 de volgende commando's uit:
    * cd /data/local/tmp
    * chmod 755 revone
  3. (optioneel) als de telefoon al geroot is, kan je su gebruiken anders voor elk commando # plaatsen
  4. Maak de telefoon klaar voor S-OFF door het volgende commando te geven: ./revone -P
    a. Wanneer Succes gemeld word herstart de telefoon en ga naar stap 5.
    b. Als tijdens het uitvoeren de telefoon herstart wacht een aantal minuten en begin weer vanaf stap 2.
    c. Als gemeld word dat je moet herstarten doe dit en start vanaf stap 2.
  5. Gelukt! open opnieuw een adb shell zoals beschreven in stap 2 en voer de volgende code uit: cd /data/local/tmp
  6. Maak de telefoon daadwerkelijk S-OFF door het volgende commando: ./revone -s 0 -u
    a. Overige optionele commando's zijn:
    * -u - Unlock de telefoon
    * -l - Lock de telefoon (alsof hij nooit unlocked geweest is)
    * -r - Relock de telefoon (Geeft de status Relock)
    * -t - Reset de telefoon's tamper status. (Hierdoor ziet HTC dat ermee geknoeid is)
  7. Er vanuit gaande dat alles gelukt is herstart de telefoon nogmaals naar de Bootloader, dit kan vanuit adb door het volgende commando: adb reboot bootloader
  8. Nu zal je zien dat de telefoon S-OFF aangeeft en de Lock status gewijzigd is naar Unlock. (Mogelijk anders wanneer je een optioneel -l of -r commando hebt gegeven.)
  9. (Optioneel) Voer opnieuw Revone uit om TAMPERED te verwijderen zodat HTC niet kan zien dat je bet de bootloader geknoeid hebt. Voer daarvoor het volgende commando uit: ./revone -t
CID wijzigen meer info en een lijst met CID codes vind je Hier
  1. Om het CID te wijzigen moeten we het volgende doen
  2. Controleer of je daadwerkelijk S-OFF bent (methode hierboven)
  3. Herstart in de Bootloader en controleer of er Fastboot USB staat (zo niet plug je usb opnieuw in de telefoon en PC)
  4. Controleer je CID door het volgende commando: fastboot getvar cid
    Hierna krijg je je CID te zien, waarschijnlijk iets van T-MOB_101 of HTC__E11 oid.
  5. Voer het volgende commando uit via adb: fastboot oem writecid ********* (*vul hier het gewenste CID in, ik adviseer HTC__001 of HTC__E11, tevens kan je ook het superCID invullen dat is: 11111111)
  6. Herstart opnieuw in de Bootloader en controleer je CID door het commando: fastboot getvar cid Nu moet je het door jou ingevulde CID te zien krijgen.
  7. Herstart naar Android door het volgende commando: fastboot reboot
RUU installeren Let op alle gegevens gaan verloren dus maak een backup
  • Download een RUU file Hier Ik adviseer de 1.28 EU versie zodat direct de OTA getest kan worden door naar de 1.29 versie te gaan. (Deze dus)
  • Hang je telefoon aan de USB en voer de RUU.exe uit, volg hierbij de stappen uit het programma
  • Gelukt! je telefoon zal opnieuw opstarten en zichzelf opnieuw willen instellen.
OTA downloaden en genieten van een stock HTC One
• Ga naar instellingen en controleer de softwareversie, dit zou 1.28.401.7 moeten zijn
• Controleer op updates, download en installeer deze.
• Geniet van je Stock HTC One
[/list]

Optioneel kan je de Bootloader weer Locken en terug gaan naar S-ON om in geval van reparatie geen sporen van rotzooien met de telefoon achter te laten. Informatie hierover is te vinden op XDA. Het kan door via ADB en vervolgens vanuit de Bootloader de volgende commandos uit te voeren.
* Revone met de -l functie om de bootloader weer op locked te krijgen
vanuit de bootloader vervolgens
* fastboot oem writesecureflag 3 om te telefoon weer S-ON te maken

het gebruik van deze handleiding geschied volledig op eigen risico. Ik ben niet aansprakelijk voor het slopen van de telefoon, geen garantie meer verkrijgen, het stukgaan van alle ramen in je huis, het kapotgooien van dingen door frustratie, een nucleaire oorlog of een ander probleem veroorzaakt door deze handleiding.
Misschien handig om dit ergens in de topicstart te verwerken. O-)

Bij mij heeft het allemaal gewerkt en geniet inmiddels van mijn bij T-Mobile verkregen HTC die eerst branded was en nu gewoon stock OTA's ontvangt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024

Ben wel tevreden over de One en de nieuwe Sense enz, maar wil gewoon graag al die rommel eraf hebben zoals 7Digital, Best deals, Kid mode. Soundhound etc.

Extened power menu is ook wel fijn :))) CM draaide altijd lekker op mijn Sensation
Je kan al die rommel gewoon verbergen. Dan zie je ze niet meer in je drawer staan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 21:03
Rubman schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:03:[/b]
[b]Tutorial om van een gebrande HTC One naar een volledig Stock HTC One te gaan en dus updates direct van HTC te ontvangen ipv via de provider.
Top tutorial!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Ir zit idd niet in Standaard Google. BoomSound wel, dat voegen ze toe voor HTC (Of HTC voegt dat toe voor Google)
Ik volg al een tijdje de forums en nieuwsberichten over de One (sinds gisteren heb ik er één, jeuj!), maar ik heb nog nergens bevestigd gezien wat er wel en niet gaat werken in de Google Edition. Hoe kom je aan die info?

En begrijp ik goed dat BoomSound alleen verschil maakt voor de speakers en niet voor een hoofdtelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zoemtoeter schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:26:
[...]

Ik volg al een tijdje de forums en nieuwsberichten over de One (sinds gisteren heb ik er één, jeuj!), maar ik heb nog nergens bevestigd gezien wat er wel en niet gaat werken in de Google Edition. Hoe kom je aan die info?

En begrijp ik goed dat BoomSound alleen verschil maakt voor de speakers en niet voor een hoofdtelefoon?
U vraagt wij draaien.

http://www.anandtech.com/...one-with-nexus-experience

(Ze hebben het trouwens over Beats, daar was ik mee in de war. Nu weet ik alleen niet of dit verder verschilt van BoomSound)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Donstil schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:45:
[...]

U vraagt wij draaien.

http://www.anandtech.com/...one-with-nexus-experience

(Ze hebben het trouwens over Beats, daar was ik mee in de war. Nu weet ik alleen niet of dit verder verschilt van BoomSound)
Dank voor het draaien!

Goed nieuws, dan verlies ik straks bij de GE Rom nog minder dan ik al dacht. Beats audio werkt gewoon, en IR alleen met een geschikte app. Dat laatste is geen probleem, gisteren even die tv app te uitgeprobeerd. Wat een knullig programma zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
zoemtoeter schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:53:
[...]

Dank voor het draaien!

Goed nieuws, dan verlies ik straks bij de GE Rom nog minder dan ik al dacht. Beats audio werkt gewoon, en IR alleen met een geschikte app. Dat laatste is geen probleem, gisteren even die tv app te uitgeprobeerd. Wat een knullig programma zeg.
Beats audio heeft wel degelijk effect op je speakers. Probeer maar eens met en zonder. Als je oortjes gebruikt dan kun je beats beter uitzetten.

Die tv app heeft echt wel potentie. Werkt goed en zou het wel vaker willen gebruiken, als ze een keer die Nederlandse zenders weer laten zien.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die IR functie gebruik ik zelf ook niet en vind het zappen op je tv met je telefoon eigenlijk niet meer dan een gimmick. De normale remote werkt een stuk sneller en die kan ik blindelings bedienen.

Moet ik wel even bij zeggen dat ik TV kijk met een CI+ module en niet met een sep-up box. Opnemen enz gaat dus direct via de TV. Geen idee of het met een set-up box beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Ik heb sinds eergisteren m'n One binnen, en was binnen een dag wel uitgekeken op blinkfeed, het matig aan kunnen passen, de te aanwezige menu knop op het scherm enz...
Ik heb nu Trickdroid erop gezet, met de Nova launcher.
Alle Apps die je niet wilt kun je uitschakelen/verwijderen, de camera werkt incl. zoe, en gallerij. Afstandsbediening werkt gewoon. Grid van zowel app-drawer als home screen in instelbaar, transparantie instelbaar.
En de menu-knop is te bereiken door de home knop ingedrukt te houden.
Tot zover geen bugs ontdekt. Erg tevreden.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
NielsNL schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:27:
Ik heb sinds eergisteren m'n One binnen, en was binnen een dag wel uitgekeken op blinkfeed, het matig aan kunnen passen, de te aanwezige menu knop op het scherm enz...
Ik heb nu Trickdroid erop gezet, met de Nova launcher.
Alle Apps die je niet wilt kun je uitschakelen/verwijderen, de camera werkt incl. zoe, en gallerij. Afstandsbediening werkt gewoon. Grid van zowel app-drawer als home screen in instelbaar, transparantie instelbaar.
En de menu-knop is te bereiken door de home knop ingedrukt te houden.
Tot zover geen bugs ontdekt. Erg tevreden.
Dank voor dit bericht...was precies wat ik mij gisteren zat af te vragen. Gebruik nu nog stock Sense rom (niet ge-root dus) icm Nova Launcher en dat bevalt erg goed ipv blinkfeed. De overstap op custom rom wil ik alleen maken indien bepaalde HTC/Sense zaken het doen ihb Zoe / camera. Klooien met custom rom's blijft altijd errug leuk is mijn ervaring en ik mis dat nu wel een beetje (overstap vanaf Desire compleet ge-root, s-off enz) :)

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 20-06-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zat Custom Roms die nagenoeg stock zijn, draai zelf ook TrickDroid 7,5 en zover ik kan zien is alles stock.

Je kunt zelf bepalen wat je toevoegd, vind zelf het nieuwe notification drawer ding veel handiger, met een extender power menu.

Zit zelf nog op kernels te wachten voor 4.2.2 zodat ik mijn htc logo als menu button kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Ik merk in dit topic dat niet-Sense ROMs niet erg populair zijn. Is daar een reden voor buiten dat Sense/Blinkfeed blijkbaar erg gewaardeerd worden? Stabiliteit? Accuverbruik?

Ik draai al sinds dag 1 een custom ROM zonder Sense, maar mét al het leuks van Paranoid Android (m.n. per-app density/kleuren), AOKP (m.n. GUI/statusbar tweaks), Cyanogenmod en extraatjes zoals Pie Control en HALO. En ik moet zeggen, er zijn hier en daar kleine bugjes, maar accuverbruik is prima en alle functionaliteit op IR/BT handset na werkt.

Als je toch Nova Launcher of wat anders gaat gebruiken zou ik zeggen, probeer eens wat anders :)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hierboven.

Ik draai cm10.1 en dat bevalt ook super eigenlijk. Accu verbruik lijkt zelfs wel iets beter dan bij TrickDroid of Arhd. Ik doe nu een dagje met de accu (Van opstaan tot slapen) op TrickDroid haal ik dat niet want dan is 20:00a21:00 de prik er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:00:
Ik merk in dit topic dat niet-Sense ROMs niet erg populair zijn. Is daar een reden voor buiten dat Sense/Blinkfeed blijkbaar erg gewaardeerd worden? Stabiliteit? Accuverbruik?

Ik draai al sinds dag 1 een custom ROM zonder Sense, maar mét al het leuks van Paranoid Android (m.n. per-app density/kleuren), AOKP (m.n. GUI/statusbar tweaks), Cyanogenmod en extraatjes zoals Pie Control en HALO. En ik moet zeggen, er zijn hier en daar kleine bugjes, maar accuverbruik is prima en alle functionaliteit op IR/BT handset na werkt.

Als je toch Nova Launcher of wat anders gaat gebruiken zou ik zeggen, probeer eens wat anders :)
Oke dat Pie Control ziet er wel leuk uit, heb dan nog liever logo2menu, is dat al beschikbaar voor CM? Verder ziet Halo er ook heel vet uit, ook zeer handig aangezien ik vaak moet switchen nu.

Verder vind ik Sense niet erg, bij mijn Sensation vond ik het zeer *** en ben heel snel naar stock android gegaan maar bij deze vind ik het wel leuk. Even kijken of ik al dat moois met Sense kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
jelbo schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:00:

ik vind de camera vooral belangrijk en die is in sense wel anders. zoe kun je niet maken met een cm build. en als je dan toch nova launcher draait maakt het niet veel meer uit. mis alleen de strakke lijnen van een cm en de quicksettings. wat een aanfluiting is dat in trickdroit.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stock Android (Of Cm10.1) is toch wel iets anders dan een Launcher hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ben ook erg tevreden met CM10.1, maar ik post niet erg veel (weinig updates en maar 2 Google ROMs ;) )

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-07 14:46
Ik heb gelezen dat HTC de ''stock android'' versie voor de one gaat verspreiden door de play store, moet ik hier voor ook terug naar de stock rom?

Aangezien ik nu op een custom rom draai die gelijk is aan de stock rom op enkele verbeterpuntjes na en dit is android 4.2.2 en officele rom is volgens mij 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
WarShadow schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:53:
Ik heb gelezen dat HTC de ''stock android'' versie voor de one gaat verspreiden door de play store, moet ik hier voor ook terug naar de stock rom?

Aangezien ik nu op een custom rom draai die gelijk is aan de stock rom op enkele verbeterpuntjes na en dit is android 4.2.2 en officele rom is volgens mij 4.1
Ik weet niet waar je dit gelezen hebt, maar het klopt niet...
Updates worden OTA verspreid, dit wil zeggen via een eigen tool welke in de stock rom zit en actief is. Via de Playstore kan je alleen apps verkrijgen, in bepaalde landen kan je ook hardware aanschaffen via de play store. HTC is voornemens op de Vanilla Android editie via de playstore in deze landen te verkopen.

Wil jij toch de vanilla Android versie draaien op je huidige telefoon moet je wachten tot dat HTC deze mogelijkheid geeft om dat vanaf een stock sense rom te doen (op een telefoon die geen root heeft) of je moet de RUU van een website als XDA downloaden en installeren via de custom rom methode.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-07 14:46
Bullet NL schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:05:
[...]

Ik weet niet waar je dit gelezen hebt, maar het klopt niet...
Updates worden OTA verspreid, dit wil zeggen via een eigen tool welke in de stock rom zit en actief is. Via de Playstore kan je alleen apps verkrijgen, in bepaalde landen kan je ook hardware aanschaffen via de play store. HTC is voornemens op de Vanilla Android editie via de playstore in deze landen te verkopen.

Wil jij toch de vanilla Android versie draaien op je huidige telefoon moet je wachten tot dat HTC deze mogelijkheid geeft om dat vanaf een stock sense rom te doen (op een telefoon die geen root heeft) of je moet de RUU van een website als XDA downloaden en installeren via de custom rom methode.
Vond het inderdaad al wat vreemd.

Het ging mij er om dat HTC met de Google edition komt van de HTC one en bestaande toestelen ook kunnen voorzien van deze software versie.
Als ik met niet vergis zal HTC deze 26 juni gaan verspreiden via hun eigen site (neem ik aan)

Deze zal ik dan moeten flashen op de zelfde manier als ik nu mijn custom rom heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Dat is de vraag. Ik kan me ook zo voorstellen dat HTC zelf met een versie komt die gewoon via dmv *.exe bestand te flashen is, waar je dan helemaal niet voor geroot hoeft te zijn. We zullen het nog even moeten afwachten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:51

emzed

*

Ik ben eigenlijk supertevreden met stock, op een paar kleine dingen na. Zo zou ik graag die tweak willen dat het htc logo als menu button fungeert. Kan dit door rooten en het flashen van een modje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
emzed schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:19:
Ik ben eigenlijk supertevreden met stock, op een paar kleine dingen na. Zo zou ik graag die tweak willen dat het htc logo als menu button fungeert. Kan dit door rooten en het flashen van een modje?
Rooten en flashen van kernel.
Of je wacht op 4.2.2 en je kan dubbel home als menu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:51

emzed

*

Thx sawyer, dat eea met 4.2.2 anders zou zijn wist ik niet. Dan hoef ik alleen nog root te hebben voor greenify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WarShadow schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:53:

De Htc One Nexus Experiance komt idd beschikbaar via de Playstore, dit is echter het toestel zelf. Net zoals de Amerikanen een Nexus 4 kunnen kopen via de PlayStore komen straks dus ook de S4 Google Edition en de aangepaste One zo beschikbaar. Het is een beetje verwarrend idd, je zou kunnen denken dat het om software gaat oid.

Was er niet eens een bericht dat HtC kijkt of ze de "Google ervaring" willen gaan aanbieden voor iedereen met een One? Nooit meer wat van vernomen.

Ik ben voornamelijk benieuwd hoe vlot die Rom zal lopen, cm10.1 loopt prima maar is nog niet zo "boter Smooth" als een 4.2.2 Sense5 Rom.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 21-06-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emzed schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:41:
Thx sawyer, dat eea met 4.2.2 anders zou zijn wist ik niet. Dan hoef ik alleen nog root te hebben voor greenify.
_/-\o_ Was ook de oorspronkelijke reden dat mijn telefoon root(t)e(?). Dubbel Home is toch multitasking, bij mij is het Home ingedrukt houden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Turge heeft zojuist een topic gemaakt. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2334294

Ik geloof dat ViperOne heeeeel dichtbij is!

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mooi om te zien dat er meer Google-based ROMs komen (ORIGINAL AD op XDA). Verder is HALO wel een geweldige feature.
Heeft iemand al stock CM10.1 en HALO gezien?
En een MOD met dubbeltap home voor multitask zoals in Sense?

Anders ga ik zelf eens modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Multitask in Cm10.1 zou idd wel mooi zijn.
(net zoals Halo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Donstil schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:50:
Multitask in Cm10.1 zou idd wel mooi zijn.
(net zoals Halo)
Multitask is er toch al :?
Gewoon lang ingedrukt houden op home. Maar Sense-like nog niet idd.

Ik ben even bezig met updaten en oplossen van een CWM probleempje. In CWM zie ik andere files op de SDcard dan op de computer/in elke map in IO Filebrowser op ding zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07-2024
F.West98 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 18:06:
[...]

Ik ben even bezig met updaten en oplossen van een CWM probleempje. In CWM zie ik andere files op de SDcard dan op de computer/in elke map in IO Filebrowser op ding zelf.
heeft dit niet iets te maken met je file system?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb geen idee. Ik heb de AiO Toolkit gebruikt, en heb CWM Touch geflasht.
Om zeker te zijn dat ik het nieuwste heb wil ik nu CWM (normaal) 6.3.2 flashen, maar nu werkt de AiO niet meer. Volgende fout:
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
error: more than one device and emulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je kunt toch gewoon een Recovery flash en met fastboot?

fastboot-mac Flash recovery recovery.img

Heb je geen Toolkit voor nodig. Is via de terminal sneller zelf te doen.
F.West98 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 18:06:
[...]

Ja natuurlijk is dat er, ik bedoelde eerder dat dubbel drukken multitask er niet is. Lang home indrukken heb ik ingesteld voor GoogleNow (Zoals het eigenlijk hoort. Althans op de Nexus4 was dit standaard dacht ik)

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 22-06-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh zo.
Maar AiO start gewoon een terminal met betreffende command. En die geeft dus die melding :+

Maar inmiddels gefixt. Was commando om in Bootloader te gaan, waarschijnlijk wil die niet op CM10.1 ofzo. Als je dat scherm sluit (en hij verder gaat met het flashen) terwijl 'ie in Bootloader is werkt het gewoon.

Gek, nog steeds heb ik in Recovery andere files dan in Android zelf.

[ Voor 59% gewijzigd door F.West98 op 22-06-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51
heeft geloof ik met multiuser support in 4.2 te maken, de recovery mount het root volume op /sdcard. maar vanuit de rom wordt /sdcard/data/media/0 oid als root volume gemount.

Zie ook http://trickdroid.org/tri...d-4-2-2-and-your-sd-card/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb toen k naar 4.2.2 ging mijn SD kaart gebackupt op de mac en toen gewist.
Na installatie van 4.2.2 de inhoud weer terug geplaatst maar dan idd in de /0 map.

Werkte prima maar dan kan je dus niet meer bij je backups vanuit een file manager. Opzich niet heel vervelend maar als je daar een backup oid van wilt maken op je mac is het wel ff onhandig. Nu doe ik het beheren van de backup's met Rom manager. Die kan nog wel in de root kijken en zo dus de CMW backup's benaderen.

Ik doe tegenwoordig alles met RomManager trouwens, updaten van je rom, backups maken. Alles gaat er super simpel mee. Hij reboot het toestel > Maakt een backup binnen CMW > Installeerd de rom update (cm10.1 bv) en reboot weer. Super keurig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik moet naar snel de viper rom proberen. Iedereen op xda is er lyrisch over :-)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
MetalManic schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:33:
Ik moet naar snel de viper rom proberen. Iedereen op xda is er lyrisch over :-)
Een beetje te veel hype.

Twee nieuwe base RUU's uit, blijkbaar weer met veel updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Lizard schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:46:
heeft geloof ik met multiuser support in 4.2 te maken, de recovery mount het root volume op /sdcard. maar vanuit de rom wordt /sdcard/data/media/0 oid als root volume gemount.

Zie ook http://trickdroid.org/tri...d-4-2-2-and-your-sd-card/
Ooh... Nee nu kan ik er weer bij. Was gewoon de map /0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben vanavond nog eens gaan kijken in het Original Android gedeelte van het XDA forum en kwam op een AOSP Rom van CarbonDev. Ziet er allemaal wel keurig uit, is een hoop in Aan te passen maar standaard staat dit allemaal uit en krijg je dus een keurig kale AOSP Rom (wat ik zo gelaten heb).

Werkt allemaal prima en hij voelt net weer even wat vloeiender dan cm10.1.

Ik blijf hem de komende dagen iniedergeval even proberen want dit ziet er veel belovend uit.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2261664

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Viper is zeker geen hype, heb sinds vannacht draaien en de mogelijkheden zijn zowat oneindig met de venom tweak app + hub. Ik kan hem iig van harte aanbevelen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Convoy

g44p

renzo4000 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:10:
Viper is zeker geen hype, heb sinds vannacht draaien en de mogelijkheden zijn zowat oneindig met de venom tweak app + hub. Ik kan hem iig van harte aanbevelen.
Same here, wat een fantastische ROM! :9~ Hiervoor heb ik ARHD & RGUI ROM een rijdje gedraaid, maar daarmee kon je lang niet zo veel instellen als met de Viper ROM. Helemaal happy <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:26

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan een hoop maar ziet er ook wel wat rommelig uit allemaal.

Ik hou van strak en simpel design, al die verschillende iconen enz maakt het daarom in mijn ogen erg lelijk.
Zit geen duidelijke lijn of eenvoud in.

[ Voor 56% gewijzigd door Donstil op 23-06-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Was er nu al een releasedatum bekend van de officiële 4.2.2 Stock Android voor de HTC One?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Donstil schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:07:
Kan een hoop maar ziet er ook wel wat rommelig uit allemaal.

Ik hou van strak en simpel design, al die verschillende iconen enz maakt het daarom in mijn ogen erg lelijk.
Zit geen duidelijke lijn of eenvoud in.
+1

Heb hem een dagje erop gehad, maar net ff nandroid restore gedaan en terug op trickdroid. Beetje teveel van het goede. Nou ja goede..geen vol. wake, geen long press home 2 menu etc. De dingen die ik graag wil, zitten er niet in of kon ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Golf2vr6 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:56:
[...]

+1

Heb hem een dagje erop gehad, maar net ff nandroid restore gedaan en terug op trickdroid. Beetje teveel van het goede. Nou ja goede..geen vol. wake, geen long press home 2 menu etc. De dingen die ik graag wil, zitten er niet in of kon ik niet vinden.
Niet goed gekeken dus :+

Besef je wel dat de dev van trickdroid samen met venom werkt. Volume wake zit er gewoon in, sterker nog je hebt zelfs een volume down optie om je toestel weer uit te zetten. Daarnaast ben je veel flexibeler om knoppen toe te kennen. Ook de opmerking dat het rommelig is klopt niet helemaal. Je bent zelf in staat op theme's te combineren... Van super strak en simpel tot een ratjetoe!

Maar goed, zoveel verschillende mensen en zoveel wensen ...

Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/OYAsxlt.png

Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/GWyVj11.png

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Golf2vr6 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:56:
[...]

+1

Zit er allemaal ik, beter zoeken de volgende keer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
renzo4000 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:10:
En energieverbruik? Weet dat het nog wat vroeg is om er echt wat zinnigs over te kunnen zeggen, maar wat zegt het 'gevoel'?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Haha leuk al die mensen die lopen te klagen over functies die ontbreken in Venom Viper One terwijl ze er gewoon inzitten. Dit is voor mij echt de ultieme rom, alles zit er werkelijk in zonder dat je hoeft te kloten. Het draait heel soepel toe en je kan ook CPU governor instellen.

Komende van Trickdroid vind ik deze ROM nog beter. Moet alleen even kijken hoe battery life is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onderste screen laat goed zien wat ik bedoel.
Twee verschillende kleuren blauw in de balk. Verschillende maten iconen en onwijs vloekend rood in het menu.

Ik doe wat wel eens wat dingetjes met design dus valt het me misschien sneller op maar dit is allemaal wel erg lelijk.

(Zie ik helaas wel vaker binnen Roms. Worden vaak met verschillende tweaks gewerkt wat een enorme design rommel oplevert. )

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 23-06-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Je moet er ff een paar uurtjes voor gaan zitten denk ik. Vandaag geen tijd voor gehad. Ja ik weet dat de devs van trickdroid venom devs zijn. Heb viper ook niet afgeschreven. Alleen nu niet de tijd en zin om het helemaal mijn ding te maken wat trickdroid nu wel is. Heb ook Dirty flash gedaan waardoor sommige thema's niet helemaal lekker waren (volgens mij de reden). Binnenkort poging 2. Nu alleen nog ff niet voor mij.

Exit zoals hierboven aangeven. De kleurverschillen er storen mij enorm. Heb al wel gezien dat daar ook heel veel aan te passen is. Alleen dus heel veel werk. Binnenkort.....

[ Voor 17% gewijzigd door Golf2vr6 op 23-06-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrickDroid 8.0 is uit :)
Changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Donstil schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:39:
Onderste screen laat goed zien wat ik bedoel.
Twee verschillende kleuren blauw in de balk. Verschillende maten iconen en onwijs vloekend rood in het menu.

Ik doe wat wel eens wat dingetjes met design dus valt het me misschien sneller op maar dit is allemaal wel erg lelijk.

(Zie ik helaas wel vaker binnen Roms. Worden vaak met verschillende tweaks gewerkt wat een enorme design rommel oplevert. )
Nogmaals, dit is helemaal vrij in te stellen. De verschillende kleuren ligt volkomen aan mijn gebrek aan consistentie :+

Je kan hem ook gewoon compleet stock maken ala td. Maar wie ben ik om jou te overtuigen? Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat jouw en golf2vr6 conclusies onjuist waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Is hij terug getrokken? zie alleen 7.5 klaar staan in de ftp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:39:
[...]

aar wie ben ik om jou te overtuigen? Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat jouw en golf2vr6 conclusies onjuist waren.
Ach dat is ook zo, als het voor de gebruikers van Viper goed genoeg is dan is het goed genoeg.

Alles instellen is natuurlijk een grote kracht van Android maar net zo goed ook een zwak punt. Dat laat deze Rom naar mijn mening goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 06:49
Hmm.. Ik heb de bootloader unlockt met de HTC One AIO Toolkit. Dat ging allemaal prima. Daarna probeerde ik in Recovery te komen om een nandroid backup te maken. Om daarna een custom rom te installeren.

Echter, het lukt me niet om in Recovery te komen. Ik kom alleen terecht op een scherm met een gevarendriehoek + uitroepteken. :/ Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk hier HBOOT Menu

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:07
Bullet NL schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:58:
[...]

Is hij terug getrokken? zie alleen 7.5 klaar staan in de ftp
Vanacht om 01:00 uur was ik klaar met uploaden van TD8.0.0. naar de servers.
Daarnaast is ook ViperOne eindelijk online.
Daar hebben we denk ik 10 beta versies van gehad voor test.
En die wilde Jan pas online zetten als >95% van de bugs eruit waren.
Er zijn er nog wel een paar maar die worden er bij de volgende update uit gehaald.
Daarbij is TrickDroid al op basis van 2.19.401.1 en ViperOne op basis 2.17.401.1.
Laatste zal later worden geport.
En voor welke Rom je moet kiezen:
ViperOne heeft zeer veel mogelijkheden tot individueel gestalte geven en instellen
TrickDroid wat minder maar is daarvoor weer wat smoother.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik ben het! schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:50:
Hmm.. Ik heb de bootloader unlockt met de HTC One AIO Toolkit. Dat ging allemaal prima. Daarna probeerde ik in Recovery te komen om een nandroid backup te maken. Om daarna een custom rom te installeren.

Echter, het lukt me niet om in Recovery te komen. Ik kom alleen terecht op een scherm met een gevarendriehoek + uitroepteken. :/ Iemand een tip?
Heb je een custom recovery geflashed (TWRP bij voorkeur of anders CWM)?
En heb je geunlocked via HTC-Dev of via S-off methode?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medaill0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-10-2024
Weet iemand of ik met de Viper Rom, de Blinkfeed kan uitschakelen? Ik wil graag de sense rom behouden maar wil absoluut geen blik feed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 19:18
medaill0n schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:00:
Weet iemand of ik met de Viper Rom, de Blinkfeed kan uitschakelen? Ik wil graag de sense rom behouden maar wil absoluut geen blik feed gebruiken.
Dat is nog niet mogelijk op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
medaill0n schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:00:
Hier wordt op dit moment wel naar gekeken, maar zal niet eenvoudig zijn.
Overigens vind ik blinkfeed best wel aardig nu ik eraan gewend ben.
Snel even updates van nieuws bekijken en je bent weer helemaal bij.
Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Ik ben ook aan het twijfelen om de overstap van trickdroid naar venom rom te maken.
Al zit ik wel met vragen ivm backup.

Heb nu zeer veel apps, media, instellingen die ik graag wil behouden.
Kan dit allemaal worden opgeslagen met Titanium Backup?
Ik heb de pro versie maar ik gebruik hem voorlopig enkel om apps te bevriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:33
frye schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:34:
Ik ben ook aan het twijfelen om de overstap van trickdroid naar venom rom te maken.
Al zit ik wel met vragen ivm backup.

Heb nu zeer veel apps, media, instellingen die ik graag wil behouden.
Kan dit allemaal worden opgeslagen met Titanium Backup?
Ik heb de pro versie maar ik gebruik hem voorlopig enkel om apps te bevriezen.
ja, dat kan. Zelfs de icoontjes en mappen binnen sense krijg je terug. Het enige dat niet meer werkt zijn eventuele widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Camera van HTC als losse APK te verkrijgen is?

Ben zeer benieuwd naar Halo en Logo2Menu maar dit is voor de Sense roms nog niet beschikbaar, nou vind ik het geen ramp om Blinkfeed en dergelijke te missen maar de Galerij en de Camera wil ik toch echt behouden.

Of kan ik dit ook selecteren bij het installeren van een rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
arene schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:13:
[...]

ja, dat kan. Zelfs de icoontjes en mappen binnen sense krijg je terug. Het enige dat niet meer werkt zijn eventuele widgets.
Maar als je een backup maakt zet hij dit op je internal storage.
Een full wipe in aroma installer zorgt er dan niet voor dat dit ook delete wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je voor de zekerheid in Recovery een Nandroid backup met je backup van Titanium erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
frye schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:20:
[...]

Een full wipe in aroma installer zorgt er dan niet voor dat dit ook delete wordt?
nee. die blijft bestaan. Evenals foto's e.d. Die staan allemaal op een partitie die niet gewist wordt bij een full wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:14:
Weet iemand of de Camera van HTC als losse APK te verkrijgen is?

Ben zeer benieuwd naar Halo en Logo2Menu maar dit is voor de Sense roms nog niet beschikbaar, nou vind ik het geen ramp om Blinkfeed en dergelijke te missen maar de Galerij en de Camera wil ik toch echt behouden.

Of kan ik dit ook selecteren bij het installeren van een rom?
Kun je zelf uit een van de vele Sense custom Rom zip's halen.
Bijvoorbeeld uit Trickdroid.
Halo zit in Trickdroid Themes and Tweaks (nu 1 zip) en werkt alleen met TrickDroid natuurlijk.
Logo2menu is alleen met custom kernel mogelijk en die zijn nogal buggy daar van 4.1.2. Android versie.
Gallery is een app dus als je de Rom senseless maakt dan werkt deze gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai momenteel TD en wou toch gaan updaten naar 8.0. Effe naar de tweaks kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Iemand met ViperOne Logo2Menu voor elkaar gekregen, met de stock Viper Kernel?

Ik gok dat ik maar eens een fatsoenlijke 4.2.2 kernel moet zoeken.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:22:
Draai momenteel TD en wou toch gaan updaten naar 8.0. Effe naar de tweaks kijken.
Hij draait hier als een zonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frye schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:20:
[...]

De HTC one heeft een USB on the Go functie, je kan dus een externe USB schijf/stick aan de HTC hangen met behulp van een USB on the Go Micro USB adapter. (max. 64GB). Je kan daarop je backup zetten (of de Trickdroid zip).

CWM recovery ondersteunt het maken van een backup op externe storage en het installeren van zips vanaf externe storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 06:49
snah001 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:58:
[...]

Heb je een custom recovery geflashed (TWRP bij voorkeur of anders CWM)?
En heb je geunlocked via HTC-Dev of via S-off methode?
Hey Thanks! Dat was het.. Moest TWRP nog even installeren! :7

Draai nu Trickdroid 8.0. Eerste indruk is goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Zo dit alles heeft mooi gewerkt! bedankt:)
Alleen nog even de RUU doen als ik wat meer tijd heb.
Rubman schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:03:
Tutorial om van een gebrande HTC One naar een volledig Stock HTC One te gaan en dus updates direct van HTC te ontvangen ipv via de provider. Het voorbeeldtoestel is van T-Mobile, maar het zou met alle providers moeten werken.

Om dit allemaal voor elkaar te krijgen zijn de volgende stappen nodig. Ik ga er van uit dat je bekend bent met CMD en ADB
  • S-OFF
  • Bootloader Unlock
  • CID change van T-Mob_101 naar HTC__001 of HTC__E11
  • RUU installeren (het liefst een ietwat verouderde versie om direct OTA te testen)
  • OTA installeren en genieten van een Stock HTC One zonder branding rotzooi die OTA's ontvangt van HTC
  • Optioneel: Bootloader weer Locken en telefoon weer S-ON maken
Allereerst moet de telefoon S-OFF gemaakt worden.
Dit gaan we doen met de methode van Revolution (nu nog in beta, maar werkt prima)
Hiervoor hebben we nodig ADB drivers: Hier te downloaden. Verder uiteraard de files van Revolution: Hier, plaats deze in de folder waar de ADB.exe staat.

S-OFF en Bootloader Unlock Alle credits gaan naar het team van Revolution
  1. Download revone (zie link hierboven) en push deze naar de telefoon met het volgende commando: adb push revone /data/local/tmp/.
  2. Open een adb shell (commando: adb shell) en voer 1 voor 1 de volgende commando's uit:
    * cd /data/local/tmp
    * chmod 755 revone
  3. (optioneel) als de telefoon al geroot is, kan je su gebruiken anders voor elk commando # plaatsen
  4. Maak de telefoon klaar voor S-OFF door het volgende commando te geven: ./revone -P
    a. Wanneer Succes gemeld word herstart de telefoon en ga naar stap 5.
    b. Als tijdens het uitvoeren de telefoon herstart wacht een aantal minuten en begin weer vanaf stap 2.
    c. Als gemeld word dat je moet herstarten doe dit en start vanaf stap 2.
  5. Gelukt! open opnieuw een adb shell zoals beschreven in stap 2 en voer de volgende code uit: cd /data/local/tmp
  6. Maak de telefoon daadwerkelijk S-OFF door het volgende commando: ./revone -s 0 -u
    a. Overige optionele commando's zijn:
    * -u - Unlock de telefoon
    * -l - Lock de telefoon (alsof hij nooit unlocked geweest is)
    * -r - Relock de telefoon (Geeft de status Relock)
    * -t - Reset de telefoon's tamper status. (Hierdoor ziet HTC dat ermee geknoeid is)
  7. Er vanuit gaande dat alles gelukt is herstart de telefoon nogmaals naar de Bootloader, dit kan vanuit adb door het volgende commando: adb reboot bootloader
  8. Nu zal je zien dat de telefoon S-OFF aangeeft en de Lock status gewijzigd is naar Unlock. (Mogelijk anders wanneer je een optioneel -l of -r commando hebt gegeven.)
  9. (Optioneel) Voer opnieuw Revone uit om TAMPERED te verwijderen zodat HTC niet kan zien dat je bet de bootloader geknoeid hebt. Voer daarvoor het volgende commando uit: ./revone -t
CID wijzigen meer info en een lijst met CID codes vind je Hier
  1. Om het CID te wijzigen moeten we het volgende doen
  2. Controleer of je daadwerkelijk S-OFF bent (methode hierboven)
  3. Herstart in de Bootloader en controleer of er Fastboot USB staat (zo niet plug je usb opnieuw in de telefoon en PC)
  4. Controleer je CID door het volgende commando: fastboot getvar cid
    Hierna krijg je je CID te zien, waarschijnlijk iets van T-MOB_101 of HTC__E11 oid.
  5. Voer het volgende commando uit via adb: fastboot oem writecid ********* (*vul hier het gewenste CID in, ik adviseer HTC__001 of HTC__E11, tevens kan je ook het superCID invullen dat is: 11111111)
  6. Herstart opnieuw in de Bootloader en controleer je CID door het commando: fastboot getvar cid Nu moet je het door jou ingevulde CID te zien krijgen.
  7. Herstart naar Android door het volgende commando: fastboot reboot
RUU installeren Let op alle gegevens gaan verloren dus maak een backup
  • Download een RUU file Hier Ik adviseer de 1.28 EU versie zodat direct de OTA getest kan worden door naar de 1.29 versie te gaan. (Deze dus)
  • Hang je telefoon aan de USB en voer de RUU.exe uit, volg hierbij de stappen uit het programma
  • Gelukt! je telefoon zal opnieuw opstarten en zichzelf opnieuw willen instellen.
OTA downloaden en genieten van een stock HTC One
• Ga naar instellingen en controleer de softwareversie, dit zou 1.28.401.7 moeten zijn
• Controleer op updates, download en installeer deze.
• Geniet van je Stock HTC One
[/list]

Optioneel kan je de Bootloader weer Locken en terug gaan naar S-ON om in geval van reparatie geen sporen van rotzooien met de telefoon achter te laten. Informatie hierover is te vinden op XDA. Het kan door via ADB en vervolgens vanuit de Bootloader de volgende commandos uit te voeren.
* Revone met de -l functie om de bootloader weer op locked te krijgen
vanuit de bootloader vervolgens
* fastboot oem writesecureflag 3 om te telefoon weer S-ON te maken

het gebruik van deze handleiding geschied volledig op eigen risico. Ik ben niet aansprakelijk voor het slopen van de telefoon, geen garantie meer verkrijgen, het stukgaan van alle ramen in je huis, het kapotgooien van dingen door frustratie, een nucleaire oorlog of een ander probleem veroorzaakt door deze handleiding.
Misschien handig om dit ergens in de topicstart te verwerken. O-)

Bij mij heeft het allemaal gewerkt en geniet inmiddels van mijn bij T-Mobile verkregen HTC die eerst branded was en nu gewoon stock OTA's ontvangt.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:24
Is er een manier om de "branding" te blockeren? ik krijg nu elke keer het bericht om de telefoon in te stellen wanneer mijn t-mob simkaart erin zit. Maar ik heb geen zin in dat lelijke t-mob logo wat het opstarten en afsluiten enorm vertraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vinden jullie ook dat bij ARHD 11 de batterij nogal snel leegloopt? Telefoon word ook BLOEDHEET in de auto als hij Spotify & Navigatie tegelijk moet draaien (zelfs zo heet dat hij niet meer op wil laden tot hij is afgekoeld..)

[ Voor 54% gewijzigd door DennusB op 25-06-2013 17:25 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
IseT schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:24:
Is er een manier om de "branding" te blockeren? ik krijg nu elke keer het bericht om de telefoon in te stellen wanneer mijn t-mob simkaart erin zit. Maar ik heb geen zin in dat lelijke t-mob logo wat het opstarten en afsluiten enorm vertraagt.
Tijdens Wipe - flashen ROM en instellen phone de sim kaart er uit laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
SAWYER schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:27:
[...]

Tijdens Wipe - flashen ROM en instellen phone de sim kaart er uit laten?
Bedoel je bij het instellen van de tel de simkaart er uit laten? Zo ja, dit heb ik gedaan maar ik krijg alsnog bij elke restart of wanneer ik de sim erin doe de melding om de t-mob apps te installeren waarbij ook het t-mob logo geinstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

DennusB schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:25:
Vinden jullie ook dat bij ARHD 11 de batterij nogal snel leegloopt? Telefoon word ook BLOEDHEET in de auto als hij Spotify & Navigatie tegelijk moet draaien (zelfs zo heet dat hij niet meer op wil laden tot hij is afgekoeld..)
Geen enkel probleem hier @ ARHD 11.0 Draait als een zonnetjuh en gaat ruim een dag mee met intensief gebruik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Probeer viper eens zou ik zeggen, heb alles op push staan geen power saver en brightness op auto. Persoonlijk vind ik dit de beste rom tot nu toe
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/cMWdwCX.png

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 25-06-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

IseT schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:24:
Zie de quote 1 bericht boven je, met mijn handleiding ga je volledig naar een stock "unbranded" telefoon zonder ooit last te hebben van T-Mobile branding. Je krijgt dan ook keurig de updates van HTC ipv te moeten wachten op T-Mobile.
Het enige wat ik zelf niet heb gedaan is de bootloader weer Locken en S-ON maken, maar die stappen zijn vrij simpel te vinden op XDA en zeker niet moeilijker dan de telefoon stock maken.
skai21 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:57:
Zo dit alles heeft mooi gewerkt! bedankt:)
Alleen nog even de RUU doen als ik wat meer tijd heb.

[...]
Graag gedaan, vraagje ben jij weer volledig gelocked en ook S-ON of laat je de bootloader open staan?

Ik twijfel op het ogenblik nog heel erg, aan de ene kant wil ik even volledig stock blijven en dus lekker alles weer dichtgooien (het is toch zo weer open). Aan de andere kant ben ik best wel benieuwd naar Viper voor de One

Zie net dat de nieuwe Viper rom uit is: 1.1.0 met hierin een update naar de nieuwe base van 2.17 naar 2.19. Wat zijn hierin nu de belangrijkste wijzigingen?

[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 26-06-2013 10:30 . Reden: Nieuw!! ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Rubman schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:27:
[...]

Zie de quote 1 bericht boven je, met mijn handleiding ga je volledig naar een stock "unbranded" telefoon zonder ooit last te hebben van T-Mobile branding. Je krijgt dan ook keurig de updates van HTC ipv te moeten wachten op T-Mobile.
Het enige wat ik zelf niet heb gedaan is de bootloader weer Locken en S-ON maken, maar die stappen zijn vrij simpel te vinden op XDA en zeker niet moeilijker dan de telefoon stock maken.
Ik zal me dan eerst moeten verdiepen in de wereld van rooten en custom roms voor ik hier aan begin. Ik heb hier eerlijk gezegt nog 0,0 verstand van. Ik was behoorlijk tevreden voor 2,5jaar + met me HTC legend.

Ik d8 dat er mischien een simpele manier was om het "branden" te blokkeren, dat de updates dan wat later komen moet ik maar accepteren. Om nu meteen een dag na ontvangst meteen een telefoon te rooten en etc. wil ik niet echt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:47
Rubman schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:27:
[...]

[...]

Graag gedaan, vraagje ben jij weer volledig gelocked en ook S-ON of laat je de bootloader open staan?

Ik twijfel op het ogenblik nog heel erg, aan de ene kant wil ik even volledig stock blijven en dus lekker alles weer dichtgooien (het is toch zo weer open). Aan de andere kant ben ik best wel benieuwd naar Viper voor de One

Zie net dat de nieuwe Viper rom uit is: 1.1.0 met hierin een update naar de nieuwe base van 2.17 naar 2.19. Wat zijn hierin nu de belangrijkste wijzigingen?
Als het goed is gebruikt de nieuwe base ook een nieuwe kernel/radio, hierdoor kan de accu langer mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
Rivanov schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:28:
Was er nu al een releasedatum bekend van de officiële 4.2.2 Stock Android voor de HTC One?
Vandaag komt de kale versie officieel via de play store uit, dus ik verwacht dat er binnenkort een ROM te downloaden is. Ik ga het in ieder geval in de gaten houden, want ik wil gewoon een kale versie van android op mijn One. Die custom Sense ROM's doen mij niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kale versies van Android zijn er al voor de HTC One, wel met tweaks uiteraard. Maar ja, wie wil er nou geen tweaks op tweakers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jick schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:56:
[...]

Vandaag komt de kale versie officieel via de play store uit, dus ik verwacht dat er binnenkort een ROM te downloaden is. Ik ga het in ieder geval in de gaten houden, want ik wil gewoon een kale versie van android op mijn One. Die custom Sense ROM's doen mij niets..
Hier nog een. Ik draai nu een AOSP ROM en dat komt al enorm in de buurt maar de officiële Google ROM zit ik ook hard op te wachten. Voor alsnog is hij er niet, kan nog wel even duren ook ben ik bang, beetje afhankelijk van de levertijd op de telefoon natuurlijk.

Maar Misschien komt er nog een RUU ofz.

Edit : En toen was stap 1 er. http://phandroid.com/2013...n-kernel-source-download/

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 26-06-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:24

duderuud

Sliden is koel

Ik wilde het net posten ja, ben de source aan het downloaden om eens te koekeloeren.
Niet te geloven zeg, HTC komt snel uit met de source....dat is ook voor het eerst.

Kan nooit lang duren voor er een goede aosp rom uitkomt :)
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:31:
Kale versies van Android zijn er al voor de HTC One, wel met tweaks uiteraard. Maar ja, wie wil er nou geen tweaks op tweakers :D
Er zijn wel aosp roms maar er missen drivers. De huidige aosp roms zijn ook buggy of stroperig. Verwacht ook niet dat Cyanogenmod deze drivers zal gebruiken want die zijn hoogstwaarschijnlijk niet open source.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
duderuud schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:31:
Ik wilde het net posten ja, ben de source aan het downloaden om eens te koekeloeren.
Niet te geloven zeg, HTC komt snel uit met de source....dat is ook voor het eerst.

[...]

Er zijn wel aosp roms maar er missen drivers. De huidige aosp roms zijn ook buggy of stroperig. Verwacht ook niet dat Cyanogenmod deze drivers zal gebruiken want die zijn hoogstwaarschijnlijk niet open source.
Is er eigenlijk al meer bekend of HTC huidige ONE bezitters ook de mogelijkheid gaat geven de AOSP rom te installeren? Uiteraard zal de rom uiteindelijk wel op XDA verschijnen, maar het mooist zou natuurlijk een nette manier van HTC zijn (met behoud van garantie etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb verder eigenlijk geen idee hoe dat werkt met de Souce enz.

Is daar nou een goeie stabiele rom van te bakken (zonder tweaks enz) of moeten we dan weer het hele traject in van tientallen Alpha's, dan beta's enz enz. ?
duderuud schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:31:

[...]

Dan zou je nu eens Carbon moeten proberen, die is verre van stroperig hoor en eigenlijk ook helemaal niet buggy.

De eerste reacties op de HTC One Nexus Experience en Samsung Galaxy S4 Google Edition zijn wel goed trouwens.

http://gizmodo.com/galaxy...nds-on-the-best-586723181

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 26-06-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
Is er eigenlijk al meer bekend of HTC huidige ONE bezitters ook de mogelijkheid gaat geven de AOSP rom te installeren? Uiteraard zal de rom uiteindelijk wel op XDA verschijnen, maar het mooist zou natuurlijk een nette manier van HTC zijn (met behoud van garantie etc.).
Eens, dat zou helemaal netjes zijn en zou veruit mijn voorkeur hebben..! HTC, take notice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Deze source is alleen maar snel beschikbaar omdat Google zelf erachter zit!!!
Telefoon wordt ook alleen maar via Playstore verkocht door Google zelf en zij zijn dus ook verantwoordelijk voor de source. En zoals altijd is Google zelf erg snel met vrijgeven daarvan, weliswaar nu via HTCDev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
snah001 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:20:
Telefoon wordt ook alleen maar via Playstore verkocht door Google zelf en zij zijn dus ook verantwoordelijk voor de source. En zoals altijd is Google zelf erg snel met vrijgeven daarvan, weliswaar nu via HTCDev.
Uhm, HTC is verantwoordelijk voor de source voor de HTC One. Google gaat niet verantwoordelijk zijn voor updates en het vrijgeven van source/images ed. Dat heeft JB Queru al laten weten. Zie ook hier.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:20:
Dit helaas niet, de Source en rom komen gewoon van HTC (en bij de GoogleEdition van de S4 van Samsung), er werd eerst wel gedacht dat Google dit allemaal zou regelen maar hier is helaas voor nu nog geen spraken van.

Hoe dit in de toekomst gaat met updates is helaas nog een beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Waarom zeg je "helaas"?
Het maakt toch niet uit wie de ROM verspreid? Of bedoel je dat de ROM van mindere kwaliteit is dan als Google hem had gemaakt?
Donstil schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:48:
[...]

Dit helaas niet, de Source en rom komen gewoon van HTC (en bij de GoogleEdition van de S4 van Samsung), er werd eerst wel gedacht dat Google dit allemaal zou regelen maar hier is helaas voor nu nog geen spraken van.

Hoe dit in de toekomst gaat met updates is helaas nog een beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
arene schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:04:
Waarom zeg je "helaas"?
Het maakt toch niet uit wie de ROM verspreid? Of bedoel je dat de ROM van mindere kwaliteit is dan als Google hem had gemaakt?

[...]
Hij doelt waarschijnlijk op de snelheid waarmee we updates mogen verwachten, bij google is dit direct en bij HTC en Samsung wellicht toch nog wachten.
Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste