Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
Zie ik nu allemaal nieuwe icoontjes in de iphone app? Of is dit oud nieuws? Gebruik de app niet zo heel veel het meeste gaat nu automatisch :-)
Bij de aan/uit schakelaar hebben ze de icoontjes verwisseld. Off icoontje licht op, en On icoontje is donker. Voorbode voor nieuwe app en hopelijk ook een echte ipad app met dashboard (weer, energie, verwarming enz)...

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 13:29
Ik wordt niet echt enthousiast van die icoontjes. Waar ik wel enthousiast van werd is Imperihome. Nu nog hopen dat dit voor Iphone beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Anjos schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:57:
Ik wordt niet echt enthousiast van die icoontjes. Waar ik wel enthousiast van werd is Imperihome. Nu nog hopen dat dit voor Iphone beschikbaar komt.
Imperihome ziet er wel goed uit maar ik wil via mijn domotica systeem alles aan elkaar koppelen en niet via een andere app de onvolkomenheden van de bijbehorende (app)software oplossen.
Zipato heeft een goed modulair concept maar volgens mij hebben ze last van groeistuipen, waardoor ze niet bezig zijn met innovatie maar vooral druk met problem solving omdat ze alles willen ondersteunen.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de ZipaBox en ik denk dat het een heel interessant product is. Ik vind het ook prima voor een specifieke extra service te betalen, maar ik kan eigenlijk niet achterhalen wat er nou in het standaard pakket zit (en dus voor iedereen) en voor welke zaken apart betaald moet worden.

Heeft er iemand een overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeroS schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:41:
Dit zit erin:

[afbeelding]

Prijzen en opties zijn nog niet vast!
Thx HeroS voor het snelle antwoord. Zou je kunnen aangeven wat de huidige prijzen zijn voor de verschillende services zodat ik een idee kan krijgen over wat voor bedragen we het hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb geen idee eigenlijk maar volgens mij 100 euro per jaar ofzo maar nogmaals dit gaat veranderen omdat de aanvullende diensten nu nog beta zijn.

Overigens heb je ze niet nodig om een goed werkende box te hebben (behalve als je verwarming erop wilt aansluiten).

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
en dus betaal je dan 100 euro voor een normale verwarming per jaar?
De Toon of dergelijke met een abbonement is volgens mij goedkoper.
@Toppy1313, ik zou dan heel even wachten gezien er nog niets officieel is qua prijzen en functies...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Om een goed werkende box te hebben kan je beter €200 uitgeven voor een Vera... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
zoals ik al eerder aangaf zit ik ook te twijfelen om over te stappen op de vera. Ook in de vera nieuwsgroep zie ik echter opmerkingen langs komen als: sinds de laatste firmwareupdate is hij niet zo stabiel en advies nog maar even te wachten met de update.
@HvB83: Heb jij geen problemen meer met nieuwe devices? Hoeveel tijd was je kwijt aan de omschakeling en mis je nog dingen die de Zipabox wel had?

Overigens vind ik die 100 euro per jaar ook onbespreekbaar terwijl ik wel een aantal van die dingen wil, zoals grafieken van sensoren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ja ik snap die onstabiliteit niet gezien de nieuwe software-update eigenlijk niet meer is als een rebranded-skin... de basis is niet veranderd en dat komt in mei ergens. Het advies om te wachten ben ik het ook mee eens overigens want volgens mij is de update per ongeluk gepusht geziek ik over moest recentelijk maar de vera helpdesk mij vroeg hoe ik eraan gekomen was:)
maargeod, los van de apps doet de vera het bij mij prima hoor.
Ik kom er alleen niet aan toe om alles fatsoenlijk van de zipadoos over te zetten naar de vera (en ik krijg vanmiddag nog wat nieuwe modules binnen ook...)
@HvB: Vera lite is nog goeiekoper he 8)

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 14-02-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeroS schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:01:
Heb geen idee eigenlijk maar volgens mij 100 euro per jaar ofzo maar nogmaals dit gaat veranderen omdat de aanvullende diensten nu nog beta zijn.

Overigens heb je ze niet nodig om een goed werkende box te hebben (behalve als je verwarming erop wilt aansluiten).
De 100 euro per jaar of zo die je noemt, is voor alle diensten samen neem ik aan. Kan je per dienst selecteren of die wil of niet en betaal je dan een bepaald bedrag voor de diensten die je wel afneemt?

@DRuw: Ik heb in principe niets tegen om een bepaald bedrag per jaar te betalen, maar dan moet het ook echt iets toevoegen. Alles hangt wel af hoeveel je voor een bepaalde service moet betalen.

Ik ben huiverig voor het gedrag van Zipato door oa updates uit te rollen zonder goed te testen en de langzame reactie op bugs), maar zoals eerder in het topic al is vermeld dat heeft waarschijnlijk te maken met de start-up status van het bedrijf. Ik denk wel dat de potentie heel groot is van de Zipabox (overzichtelijke interface, modulaire opbouw, ondersteunen van veel standaarden). Ik denk dat ik nog even wacht.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je koopt credits dus waarschijnlijk kun je ook dienst x afnemen maar het is allemaal nog onduidelijk. Omdat ik tester ben heb ik gratis toegang tot alles.

Ik zou als ik jouw was nog gewoon even wachten als je dat kan/wilt. De markt is nog zo in beweging.

Zipato heeft inderdaad veel potentie ze moeten alleen in shit op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Anjos schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:40:
zoals ik al eerder aangaf zit ik ook te twijfelen om over te stappen op de vera. Ook in de vera nieuwsgroep zie ik echter opmerkingen langs komen als: sinds de laatste firmwareupdate is hij niet zo stabiel en advies nog maar even te wachten met de update.
@HvB83: Heb jij geen problemen meer met nieuwe devices? Hoeveel tijd was je kwijt aan de omschakeling en mis je nog dingen die de Zipabox wel had?

Overigens vind ik die 100 euro per jaar ook onbespreekbaar terwijl ik wel een aantal van die dingen wil, zoals grafieken van sensoren e.d.
Ik heb geen Vera, ik heb een HC2, maar die is weer dusdanig veel duurder dat de vergelijking een beetje mank gaat. Hoewel... met een HC2 moet je zeker wel een jaar of 5 kunnen doen en daar kan je alles en nog veel meer wat je zo te zien ook met de Zipabox + abo kunt doen. Dan heb je na 4 jaar je doos er alweer uit en zonder dat je controller elke maand uit het niets wel een keer problemen geeft. Ik zou het wel weten... :+

Overzetten was niet zo'n probleem, dat was in een weekendje gebeurd. Met de Zipabox had ik nog niet zo heel veel regels gemaakt, dus heel veel werk ging er in die zin niet verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Ik ga de opties eens naast elkaar zetten
Vera light 134 euro
Homecenter 595 euro
Inderdaad een heel verschil

Ik vind het Homecenter er strak uitzien. Ook de mogelijkheden voor het vaststellen van de aanwezigheid o.b.v. telefoon en de hotelfunctie lijken me mooi. Anderzijds geloof ik niet dat ik er 5 jaar mee ga doen. In die tijd is er al weer zoveel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:11
Een flink aantal posts terug heb ik serieus overwogen een zipato te kopen.
Dit was in de weken dat er enorm veel problemen met de software en bereikbaarheid van de Zipato website was.

Ik ben inmiddels niet meer blijven wachten en heb domoticz geinstalleerd. Ik heb op dit moment zowel een Pi als een FX160 thin client 1,60 GHz, 1024MB ram ( uit samenkopen actie)
Draait inmiddels al tijden lekker met RFXcom-usb, en mijn S7-PLC. Ik ga nog z-wave toevoegen.

Beetje helaas voor Zipato dus.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is jammer inderdaad. Succes met Domoticz.

Ik heb naar de directeur van Zipato vorige week een mailtje van zo'n 4 kantjes opgestuurd met de huidige problemen. Metname gemeld de problemen rond de communicatie.

Eergisteren kreeg ik netjes een mailtje terug. Ze zijn zich van bewust dat er beter gecommuniceerd moeten worden. Hier is een plan van aanpak voor gemaakt en deze gaat de komende periode uitgezet worden.

Daarnaast gaat er beter getest worden voordat het product naar de klant toegaat en tevens gaan externe ook testen.

v1.0 en de "nieuwe" dahboard zijn in de afronde fasen, hier zitten nog wat kleine bugs in welke eerst moeten worden opgelost alsvorens deze wordt vrijgegeven. Hier zijn ze erg voorzichtig mee aangezien ze niet nog meer ontvreden gebruikers willen.

Eerst natuurlijk allemaal zien maar volgens mij hebben ze geleerd van hun fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zijn er al screenshots vrij van de v1.0 software? O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Gratje op 17-02-2014 12:37 ]

• Anjos
kijk daar wordt ik weer blij van......... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anjos op 20-02-2014 21:57 ]

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Alleen jammer dat het jaar net begonnen is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
In mei is ook dit jaar............... denk ik hoopvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Weer wat gekke dingen.

- De aansturing van kaku bewegingssensoren naar een scene loopt niet goed. Soms springt hij aan bij beweging, maar ook regelmatig niet. Soms gaat de scene zelfs bij beweging uit om kort hierna bij beweging weer aan te gaan.

- Een scene met 8 lampen doet er soms 10 seconde over om alles aan te zetten. Dan zie je door de kamer heen stuk voor stuk lampen aangaan. Het lijkt wel of de Zipabox erg druk is met iets en dit klusje tussendoor doet. Ik zou alleen niet weten waarmee hij zo druk is.

Na een harde reset lijkt dit laatste probleem weer even weg om een week later weer op te treden.

Iemand enig idee?

Ik heb overigens besloten nog tot mei te wachten met de keuze voor Zipabox of een nieuwe Vera.
Als het goed is zijn een aantal van de beloftes dan uitgekomen bij Zipabox en is er ook een update van Vera die de huidige problemen oplost. Lijkt me een mooi moment voor een besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
De nieuwe UI van de vera komt op zn vroegst EIND mei he. Mijn verwarming heeft eergisteren ook de hele nacht aan gestaan. Het programma ging spontaan niet aan zonder reden. Ik ben alles aan het omzetten en zipato mag enorm zn best gaan doen om zich nog te bewijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Anjos
De kaka bewegings scene. Heb je die gelocked? Join erin gezet zodat hij niet opnieuw getriggerd word?

Ik had ook wat performance problemen maar dit lag aan het hoeveelheid regels welke zo beetje allemaal tegelijk getriggerd werden. Daarnaast had ik overal mails tussen gezet. Ik heb nu mijn regels stricter gemaakt en nu draait alles weer soepel.

Ik had bv:

When Locatie=!0 and ...
Send mail
If Locatie>3 ....
Turn on Lamp

Nu
When Locatie > 3 and ..
Turn on Lamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Wat bedoel je met gelocked=
Join zit erin.

Ik probeer de foto erin te krijgen van de rule maar dit lukt niet.

When Motion or no motion
Join
If motion
run scene aanzetten

Else
wait 300 seconde
Run scene uitzetten

[ Voor 91% gewijzigd door Anjos op 25-02-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Hallo ik twijfel tussen een zipabox met RF433 module en vera lite met RF433 module.
Qua prijs zijn beide hetzelfde
Wat is een betere keus? Het gaat mij voornamelijk om het beveiligen van mijn huis. Betrouwbaarheid moet dus bovenaan staan. De fibaro home center is mij wat te duur.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
De zipabox moet zich nog bewijzen. Jammer dat je bericht in dit topic staat maar ik zou momenteel de vera doen...
Al snap ik even niet de link tussen betrouwbaarheid en rf433....? Onbeveiligd signaal he!

[ Voor 28% gewijzigd door DRuw op 28-02-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens met Druw maar dit kan over 2 maanden weleens anders zijn. We zullen zien.

Het alarm paneel van Zipato is erg goed en uitgebreid en zit goed in elkaar. Ik ken die van Vera niet dus daar kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Wat is er precies over 2 maanden dan?

Ik laat diverse dingen zoals bewegingsmelders camera deurcontacten rookmelders en alarm signaleringen via z-wave lopen. Het schakelen van mijn watervalletje in de tuin etc kan dan via rf433

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Over 2 maanden schijnt de officiële fw rev1.0 uit te komen en dan zou zipato alles goed op de rit moeten hebben.
Geen idee of dat zo is en of je zolang kunt wachten maar hun alarm paneel zit wel aardig in elkaar.
De vera komt overigens ook met een nieuwere fw uit. Time will tell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
De rookmelders en co melders moet ik eigenlijk binnen nu en een maand ophangen ivm politiekeurmerk. Anders kon ik bepaalde spullen weer niet verzekeren. De unit kan dus wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ik wist nooit dat die melders verplicht waren voor een politiekeurmerk…
Daar zou ik ook wel even naar kijken trouwens in hoeverre die een bepaalde keuring nodig hebben of niet.
Ik weet namelijk niet in hoeverre de zwave sensoren (kies maar uit: http://www.wirelesswonen....gory-1379050/Rook-CO.html) gekeurd zijn conform een nederlandse wetgeving of dergelijke als dat nodig is voor de verzekering.
Als je nog echt iets met die rf433 wilt doen dan zou ik toch voor de RFXCOM gaan. De RFXCOM geeft een signaal door aan de vera waar die gewoon blind een symbooltje voor aanmaakt. De zipabox moet je een rf433 signaal inleren en dus moet het bekend zijn bij Zipato wat je hebt.
kort gezegd: mijn gashaard wordt door de RFXCOM begrepen maar Zipato kent hem niet. Voor de vera maakt dat niet uit en kan hem gewoon bedienen maar bij de Zipabox krijg ik hem niet toegevoegd.
Dat maakt voor het standaard KaKu spul niet uit maar ga je wat verder dan moet je Frankrijk benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
DRuw schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:08:
Over 2 maanden schijnt de officiële fw rev1.0 uit te komen en dan zou zipato alles goed op de rit moeten hebben.
Geen idee of dat zo is en of je zolang kunt wachten maar hun alarm paneel zit wel aardig in elkaar.
De vera komt overigens ook met een nieuwere fw uit. Time will tell...
En in de komende maanden schijnt de nieuwe Fibaro Homecenter light uit te komen...... dus volop keuzes
DRuw schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 07:59:
kort gezegd: mijn gashaard wordt door de RFXCOM begrepen maar Zipato kent hem niet.
Welk merk gashaard heb jij DRuw? Want ik zoek ook nog een manier om mijn Kall-fire gashaard aan te sturen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anjos op 01-03-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ohja, die was ik ook nog vergeten! Maargoed dier heeft dan weer geen rfxcom ondersteuning (alleen via de RPi?)
Ik heb een bellfired geloof ik. Maar je zou eens op de ab moeten kijken. Dikke kans dat je dezelfde hebt als hij op 433 werkt.
Op de achterkant van de ab staat bij mij Mertik Maxitrol G6R-H4T1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
De Fibaro is voorlopig nog niet fatsoenlijk (out-of-the-box) bruikbaar als alarm, dat zal op de Lite vast niet anders zijn. Op de plaatjes ziet het er leuk uit, maar in de praktijk zitten er nog teveel bugs en te weinig functies in het alarm panel om ermee te kunnen werken. Dan zul je echt zelf wat scripts moeten schrijven. In dat geval maakt het niks meer uit of je voor de Vera of de Fibaro kiest...

Wat alarm mogelijkheden staat de Zipabox op eenzame hoogte wanneer we het over de "grote 3" controllers hebben. Maar dan moet hij om te beginnen wel stabiel zijn. Zodra ze dat voor elkaar hebben is het voor het alarm en het klimaat een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Klimaat alleen als je de betaaldienst neemt he... Het niet instellen van de hysteresis is moord voor deze functie imho. Heeft de vera geen appie hiervoor toevallig? Toch eens kijken vanmiddag op het veraforum:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Net update van de imperihome app op Android gehad en die heeft nu ook zipabox ondersteuning:) dat werkt dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
imperihome, eindelijk .......
We gaan er weer mee aan de slag :-)

[ Voor 61% gewijzigd door onderduikert op 03-03-2014 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is inderdaad live en werkt wel aardig. Maar geef mij maar de gewone zipato APP deze is een stuk sneller.

Ik heb een stukje hierover op me nieuwe website:
http://www.domotica-blog.nl/post/ImperiHome-App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
bij mij bleef de zipato app vaak hangen (de laatste tijd niet maargoed)
Ik gebruik hem nu omdat ik spullen op mijn vera heb en op mijn zipabox en de imperihome laat beiden tegelijk zien:):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
is bij jullie my.zipato ook zo traag en valt de verbinding constant weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
DRuw schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:36:
Klimaat alleen als je de betaaldienst neemt he... Het niet instellen van de hysteresis is moord voor deze functie imho. Heeft de vera geen appie hiervoor toevallig? Toch eens kijken vanmiddag op het veraforum:)
Weet je hier al iets meer van inmiddels?
Ik ben nog altijd van plan om een aantal Stella Z radiatorkranen op mijn radiatoren te zetten, maar dan moet het wel lekker werken. Tot dusver gaat de klimaatregeling niet echt vlekkeloos. Het werken met hele graden is niet echt comfortabel heb ik nu gemerkt met mijn horstman thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
HeroS? weet jij meer hoe dit zich gaat ontwikkelen?
Volgens mij werd het een betaaldienst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, nog geen nieuws. Ik moet binnenkort weer eens contact opnemen zal het eens vragen. Volgens mij komt er duidelijkheid met de launch van de nieuwe dashboard.

Ik wacht in iedergeval met mijn verwarming. Ga denk ik toch voor een losstaand systeem (Netatmo, Nest, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Zo,

op een of andere manier al mijn device settings kwijt. kan ook niets meer aanpassen. als ik op save druk gebeurt er niets meer :S.
heb maar een support ticket open gegooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
onderduikert schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:45:
[...]

Weet je hier al iets meer van inmiddels?
Ik ben nog altijd van plan om een aantal Stella Z radiatorkranen op mijn radiatoren te zetten, maar dan moet het wel lekker werken. Tot dusver gaat de klimaatregeling niet echt vlekkeloos. Het werken met hele graden is niet echt comfortabel heb ik nu gemerkt met mijn horstman thermostaat.
Ik gebruik de Stella Z in de woonkamer en de keuken en dit bevalt prima in combinatie met de climate widget.
Ik gebruik geen (regel)thermostaat, ik wil een tablet aan de muur maken.
Het weekprogramma heb ik nu zo ingesteld dat we maar weinig handmatig hoeven bij te stellen.
Nadeel van de smartphone app is de hele graden, ik hoop dat de nieuwe versie ook met decimalen gaat net zoals het dashboard en dat er een goede tablet versie van de app komt.
Hysterese zelf kunnen instellen is ook een must wie weet is dat met de nieuwe versie wel (gratis) mogelijk.

Overigens werkt de Stella-Z niet als output device in de climate widget! Dit komt niet door Zipato maar ligt aan de vreemde eigenschappen/configuratie van de Stella-Z. Ik heb hiervoor een handleiding gemaakt dus mocht je hier belang bij hebben dan zal ik deze beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whooo wat een snelheid bij zipato. ..app inloggen gaat nu echt super snel en dashboard staat er zo.

Hopelijk niet tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Hun twitteraccount is ontploft de afgelopen dagen met mainenance on server meldingen dus wellicht hebben ze een major upgrade gedaan (voor FW1 release?????).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Gisteren avond kon ik mijn verlichting niet schakelen omdat ze een storing "ondehoud" hadden app werkte wel maar kon niks schakelen. Vanochtend werkte het weer maar vanavond werkte mijn regel voor het automatisch schakelen van mijn verlichting weer niet meer.
Ik ben er een beetje klaar mee deze regel heb ik net 2 weken geleden opnieuw aangemaakt omdat hij toen ook stuk was. Nu met die nieuwe Home Control Lite sta ik op het punt om over te gaan.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Kwa stabiliteit is Fibaro gewoon top; problemen die ik heb meegemaakt komen door fouten in scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
bij mij knippert hij nog steeds blauw. kan wel inloggen op de control center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Gratje:
Check hier:
https://community.zipato.com/responses/zipabox-blinking-blue

Just go to Rule creator, press Synchronize and afterwards RESTART your Zipabox. Ik heb hier overigens geen last van.

@Xylonite
Gebruik je toevallig variabele?
HC Lite is natuurlijk erg mooi en zal vast stabiel draaien ik denk alleen dat je hier tegen beperking aan gaat lopen en dat je dan alsnog upgrade naar de hc2.
Ik zou nog heel even volhouden als ik jouw was. Er komen wat grote veranderingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
@HeroS, problem solved. hopelijk blijft het nu stabieler. en zit nog met smart op V1.0 te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik gebruik de sunset van een virtual weather device om mijn verlichting in te schakelen, niks bijzonders verder.

Wanneer komen de grote veranderingen, dat roepen ze ook al een jaar. De Windows Phone app zou er ook al minimaal een half jaar zijn maar daar hoor je ze ook nooit meer over.

Ik wacht nog wel even af, maar ondertussen ben ik iedere maand een deel van mijn regels aan herbouwen, het zijn er niet veel maar het begint me mateloos te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sunset via Virtual Weather station? Of via ifttt.com ?

Ifttt hapert nog weleens. Via Weather station werkt tot opheden prima. Maar ik heb voor de zekerheid een tijd ingebouwd zodat hij altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik gebruik sinds deze is toegevoegd de weather station werkt idd prima, de iftt had ik trouwens ook nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
laat ze eerst ff die zipadoos goed krijgen dan.... echt he, leuk dat ze Fibaro proberen na te doen maar ze gaan nu echt te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ben je toch altijd lekker positief. Mijn god.

Ik vind het alleen maar goed dat er meer zwave producten op de markt komen. Dat betekend dat ik zo direct in het goede protocol heb geïnvesteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Uiteraard. Maar ik kan me een paar berichten geleden herinneren dat je er ook klaar mee was... Maargoed.
Joh ik ben gewoon van mening dat je eerst dingen goed op de rit moet hebben en je huidige klanten tevreden moet houden voordat je aan nieuwe dingen begint. Je voelt je als klant niet serieus genomen als er op problemen niet gereageerd wordt en ze wel met nieuw spul bezig zijn. Ze hadden dit moeten releasen na fw1.0 ofzo (aangenomen dat dat echt binnenkort is). Nu lijkt het alsof die ontwikkeling wordt vertraagd doordat ze ook met deze marketing/ontwikkeling bezig zijn...
Uiteraard zie ik ook zeer graag de zwave markt groeien met meer spul en merken maar als het spul niet goed werkt krijg je daar alleen maar een slechte naam van een helpt het het protocol juist niet om verder te komen right?

leuke blogsite trouwens! :D maar heb jij het gemiddels maar 16.45 graden thuis?

[ Voor 17% gewijzigd door DRuw op 06-03-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar ben ik het mee eens maar ik probeer een klein beetje de positiviteit erin te houden.

Bedankt voor de complimenten over de site. Het is groeiende en moet nog wat beter worden maar het is leuk om te zien dat er al behoorlijk wat traffic is. Ben nu met een artikel bezig over (GEO) tracking zonder google.

Die 16,45 graden is van alle sensoren in het huis. Dus ook in de schuur en bijkeuken daar is het soms maar 5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
als je maar niet de verwarming ermee aanstuurt,dan wordt het snel tropisch bij je;)
Ik zal de positiviteit er een beetje in proberen te houden. Door het niet ondersteunen van Qees dimmers en mijn wall controller moest ik over naar mijn vera en dat vind ik gewoon erg jammer want de box heeft wel degelijk potentie..
Enig idee wanneer die fw1 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehhehe, mijn woonkamer staat nu op:
Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/FILES%2F2014%2F03%2FNaamloos-1.jpg.axdx
221 ff niet naar kijken ;)

Geen idee wanneer de fw1 komt maar ze zijn druk bezig om de boel voor te bereiden. Vorige week waren ze nog druk met bugfixen en de laatste punten oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door HeroS op 06-03-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ik zou je zolder eens isoleren zo te zien;) apart dat er bij jou zoveel verschil tussen zit.
Mijn zolder komt in principe niet onder de 15 graden maar 13.5 is wel heeeeeel koud!
hoe heb jij die grafiekjes trouwens voor elkaar? ook met de zipadoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De zolder heeft super isolatie en hr+++ glas dus dat kan bijna niet beter. Bij mij gaat alleen op de beneden verdieping de verwarming aan. Dus in de nacht kan hij behoorlijk terug vallen maar dat is niet erg want overdag is het daar prima en in de nacht ben ik daar niet :)

Die grafieken gaan via open.sen.se en de data komt uit zipabox binnenkort maak ik daar ook een artikeltje van.

Temps komen trouwens van Fibaro Rookmelders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
als die support er is vanaf de software kant vraag ik me af of niet gewoon deze kabel aangesloten kan worden op de usb: http://www.wirelesswonen....bel-tbv-Slimme-meter.html
de techniek moet hetzelfde zijn en waarom zou daar dan een aparte module voor gemaakt worden?
Is die slimme meter trouwens iets wat in meerdere landen standaard gaat worden? Ik dacht dat het typisch NL was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee maar zover ik weet kun je er ook losse power clips aanhangen (zoals die van Aeon Labs) dus misschien daarom een aparte module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
hmm een energy module:) ook geeneens een gek idee eigenlijk.
heb de vraag maar ff erbij gezet op dat zipato topic.
Ik merk trouwens niet heel veel nieuwe tweakers hier met een zipadoos of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 16:11
DRuw schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:47:
hmm een energy module:) ook geeneens een gek idee eigenlijk.
heb de vraag maar ff erbij gezet op dat zipato topic.
Ik merk trouwens niet heel veel nieuwe tweakers hier met een zipadoos of ligt dat aan mij?
Ik heb er ook al weer een tijdje een. Op dit moment schakel ik eigenlijk alleen de lichten er mee.
Ben wel benieuwt wat de v1 gaat doen.

Voor de geïnteresseerden, ik ben ooit eens aan een eigen Zipato App begonnen. Inloggen werkt, en lichten aansturen werkt. Dit is de GitHub: https://github.com/martijn00/zipato
De app is gemaakt in CodenameOne en werkt daarom op Android, iOS en WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
He dat is goed om te horen.
Ook ik was van plan om een tablet aan de muur te hangen. Nu Imperihome beschikbaar is voor onze zipabox kunnen we daar best iets moois van maken denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Te zien aan die iPhone naast die ledbulb komt er ook een nieuwe app aan waarin iig de ledverlichting normaal te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
onderduikert schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:04:
[...]

He dat is goed om te horen.
Ook ik was van plan om een tablet aan de muur te hangen. Nu Imperihome beschikbaar is voor onze zipabox kunnen we daar best iets moois van maken denk ik :-)
Ik heb alleen maar iOS in huis, dus voor mij is het nog even wachten op de iOS versie van Imperihome, maar wie weet voldoet de nieuwe Zipato tablet versie ook wel. Er zijn in ieder geval leuke ontwikkelingen (led bulb, P1 power module, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3de kwartaal komt waarschijnlijk de iOS versie.

Persoonlijk gebruik ik eigenlijk nogsteeds de Zipato versie. Voor de widgets is de EmperiHome App wel erg handig omdat je dan iets vanaf je start scherm kan starten. Daarnaast voice control is ook wel erg leuk/stoer maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk wat nieuws van Zipato van CEBIT:
http://blog.domadoo.fr/20...-tablette-tactile-z-wave/

- Muur Tablet, een touchpad 7 "chipset met Z-Wave geïntegreerd.
- RGBW lamp hadden we algezien maar lees dat hij ook een schoksensor heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
die schoksensor, moet ik dat zien als een soort lokale bediening?
Hippe functie:)
Ook lijkt Zipato ze meer en meer te richten op het beveiligingsverhaal maar zijn daar in Nederland geen verzekeringseisen aan verbonden?
Goed dat ze bezig blijven en kommaarop met die nieuwe Zwave spullen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Gisteren avond rond 23:00 uur weer hetzelfde gezeur als vorige week, de app logde gewoon in maar ik kon weer niks bedienen. Iemand anders iets gemerkt?

It's getting annoying!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, gisterenavond geen problemen maar connect altijd lokaal.

Wel rond 11:30/12.00 gisteren.
Ik merk dit namelijk want heb een script draaien welke om de 5 min. kijkt of een bepaalde telefoon thuis is. Als deze niet thuis is (en nog wat andere factoren) dan gaat het alarm aan. Als de box na 10min. nog niet up is dan wordt het alarm dus gearmed. En als je dan de deur open doet gaat hij af. Heel irritant als de postbode net ff wat komt brengen.
En wat dan nog lulliger is dat je hem niet uitkrijgt.. omdat je alarm panel het niet doet. De hoofdschakelaar doet soms wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
xylonite schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:34:
Gisteren avond rond 23:00 uur weer hetzelfde gezeur als vorige week, de app logde gewoon in maar ik kon weer niks bedienen. Iemand anders iets gemerkt?

It's getting annoying!
Ik had het zelfde probleem. Gisteravond rond half 12 in bed gaan liggen terwijl er overal nog lampen aan stonden. Ik denk die doe ik uit met de mobiel: doet dat ding het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
Lokaal werkt niet in de Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je wel de laatste versie draaien? Daar werkt het namelijk wel. v2.0 rc 20 is de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
vannacht hier ook problemen gehad. box stond groen te knipperen rond 1 uur. om 3 uur nog steeds.
uptimemonitor een paar keer gemeld dat de site offline was.
's ochtends alles weer draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
HeroS schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:56:
Heb je wel de laatste versie draaien? Daar werkt het namelijk wel. v2.0 rc 20 is de laatste.
Ik heb wel rc20 draaien maar ik wist niet dat het daarin werkt. De vorige versies namelijke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljos
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-06-2023
HeroS schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:56:
Hoe is die versie te downloaden? v2.0rc12 loopt bij mij om de haverklap vast (maar dat kan ook makkelijk aan mijn toestel liggen).

[ Voor 8% gewijzigd door nljos op 17-03-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet even de huidige versie verwijderen en dan gewoon naar de Play store gaan en hem opnieuw downloaden/installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljos
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-06-2023
Thx.. gelukt, en lijkt direct al beter te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
staat iemand anders zijn box momenteel ook blauw te knipperen? heb er al een paar keer de stekker uit getrokken.
control center zegt offline, laatst gesynced om 15.15 uur. kan wel syncen, maar na een F5 refresh weer terug naar de vorige tijd van 15.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
was wat met mijn rules en schedulers aan het spelen, niets gesynced alleen gesaved en toen zag ik dat ie plots blauw stond te knipperen.
en dat doet ie nu nog steeds. na herhaaldelijk opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
ohoooh, pakte ze zipabox op, drukte button1 in, het knipperende blauwe ledje stopte. en nou gaat hij niet meer aan. stekker erin en eruit. helemaal dood. geen ledjes meer, geen netwerk meer.
de reset met button2 inhouden, reset drukken, button2 5 seconden en los. ook niets.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
nee ook niet. helemaal niets.
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste