djunicron schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:10:
Die missie heb ik als volgt aangepakt:
- Roach - Ling opening, macro macro macro.
- Kerri's bling spam: gebruiken wanneer beschikbaar
- Kerri's drop pod skill, 40 extra feral zerg is handig!
- 2e basis claimen
- aanvallen zodra je beide eerste twee verdegingslagen gesloopt hebt. Rechtom clearen met een roach - hydra - ling leger. Je komt dan links bij de basis uit zodra de eerste niet op jouw gericht aanvalsstroom aan komt. EZ, rond die tijd heb je je eerste pod-skill klaar staan. Bovenste gate bevrijden als eerste. Met de units meehobbelen op 2e rang , via midden de andere twee gates bevrijden.
- na de eerste gate thuis naar Ultra's switchen, Ultra, Hydra, eventueel muta's erbij of lings als je veel hydra verloren bent en deze herbouwd. Zorg dat je gemaxed blijft.
- Na de 2 gates weer met de vloed meelopen, over het midden, gewoon rechtstreeks voor de kill gaan, als je met 10 ultra's en je 2e pod storm aankomt ben je zo door de eerste verdediging heen ookal zijn het hero's en kan je de gate slopen.
===
Eerste poging zo zonder dat ik de achievement kende 24:20 over gedaan. Helaas bugged achievements, ik kreeg er geen van de 4.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb hem (een beetje tot eigen verbazing) net toch gehaald!
Na wederom eerst een poging die ik pas tegen de 33 (!) minuten had uitgespeeld had ik zojuist de achievement gehaald door in 21:40 klaar te zijn. Ik moet wel zeggen dat het deze laatste keer wel duidelijk meer mee zat.
Zo heb ik geen aanvallen op mijn main base gehad, behalve in het begin. Een keer hiervoor was mijn spawning pool 2x gesneuveld...

Merendeel (of alle) momenten dat Jim wil aanvallen heb ik ook troepen klaar zijn om samen aan te vallen, wat effectiever aanvallen is. Eindelijk een keer dat ik wel units goed continue bij maakte. Ik maakte dit keer vooral minder Queens (niet geheel bewust), maar achteraf was dat beter omdat Queens relatief langzaam na elkaar worden gemaakt terwijl de andere larve units tegelijk en in groepen komen, wat effectiever aanvallen is. Ik heb eigenlijk alleen Hydralisks en Queens gemaakt. Minder Units is wat makkelijker voor mij.

Roaches had ik nog overwogen omdat dit ook mooi past bij de Hydralisks en Queens wat betreft upgrades.
Kerrigan was niet een keer dood gegaan en inderdaad steeds blijven aanvallen met haar. Ik had verder abilities zo gericht op minder micro, wat zeker ook wel geholpen heeft:
+200 life & sneller life regeneration
Chain reaction
Automated refineries + more efficient
Fury, verhoogde aanvalssnelheid wanneer ze wordt aangevallen
Enige actieve abilities waren:
Mend
Leviathan
Ik had overigens de Leviathan erg nuttig gebruikt om de base rechtsonder en rechtsboven "snel" via de achterkant te bevrijden zodat de hulptroepen mee konden helpen de base aan te vallen. Overigens ook gedaan in voorgaande missie pogingen.
Een andere meevaller was dat de Odin dit keer niet was gekomen. De 3 andere hulptroepen kwamen net goed getimed voor de laatste base / platform. Ik was namelijk bij ~18 minuten bij het laatste platform beland en zou het zelf waarschijnlijk niet in 4 minuten hebben kunnen doen zonder de hulptroepen. En inderdaad na even geholpen te hebben snel doorgelopen naar de gate en die hulptroepen de base maar laten afmaken.
Nu op naar de Hard achievements!
Overigens, echt een hele goede game.