Toon posts:

[HotS] Singleplayer ervaringen topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08-12 21:56
Koeitje schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:48:
[...]

Het is vrij makkelijk, hard op WoL was veel moeilijker dan dit.
Dat is misschien wel mogelijk maar je kan ook zeggen dat je door de multi en de eventuele mental voorbereiding op de HotS campaign gewoon goed gereserveerd was.

Non stop gespeeld had ik bij WoL niet gedaan heb gerust 2 weken over gedaan om uit te spelen.

Jammer dat je bij het gedeelte tussen missies in in het ruimte chapter al die overlods voorbij ziet vliegen dat er niet één naar je toe keert en even hallo zwaait en dan weer droog verder vliegt :P

• DeadKennedy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:55
Nog niet zo ver, maar HOLY CRAP het is awesome :) Nu al 100% het geld waard!

Ryzen 3700X, EVGA RTX 3080, 32GB PC3200 DDR4, 2TB NVMe, LG48CX 120HZ OLED & 165Hz IPS 1440p

Anoniem: 26306

Ik heb hem ook al uitgespeeld, ik wilde dat eerst gedaan hebben zodat er niets gespoilerd kan worden :P
En ik zit net even tussen 2 banen in, dus heb er de tijd voor :o

Erg leuk om te zien hoe sommige missies duidelijk zijn gebaseerd op andere missies uit WoL, terwijl er ook weer nieuwe werelden voorbij komen. De verhaallijn is leuk, een goed vervolg op WoL en je zou niet zeggen dat er 3 jaar tussen zit. Over drie jaar dus pas Legacy of the Void, waarin onze helden en anti-helden het weer tegen elkaar op gaan nemen. Sommigen gaan we niet meer terugzien, maar er komen ook weer oude bekenden terug.

Er zitten wel weer wat keuzemissies in, maar aan de andere kant is de keuzevrijheid weer een beetje beperkt. Begrijpelijk, maar voor mij niet nodig. Ik heb me er al goed mee vermaakt, en zal dat nog wel even blijven doen.

• Squirtle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 29-10 15:59
Zojuist op brutal uitgespeeld, wel vermaakt en was het geld zeker al waard. Nu nog flink op de ladder gaan spelen :P

Bij 1 missie had ik een D3 flashback..

spoiler:
Het gevecht tegen de laatste vijand op de oerzergplaneet leek wel heel er veel op het gevecht tegen Belial in D3 :P

• Blue_Fear
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15-11 21:50
Ik vind Kerrigan een bitch en kan er geen sympathie voor opbrengen hoor :(

• PromWarMachine
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-12 15:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

Nova is ook minder lief dan ze er uit ziet!

Jammer dat de achievements gister down waren.
Bij WoL heb ik er nog voor gekozen om eerst alles op Hard te doen en daarna alles op Brutal, maar ik moet nu nog een stuk of 5 missies doen. Kon het niet echt opbrengen om alles nog een keer te doen. Daarom ben ik nu maar meteen begonnen op Brutal.

In het begin van WoL was het zo dat achievements die behaald waren terwijl de achievement service down was, niet geregistreerd werden. Zo heb ik een aantal achievements gemist.
Dat leek gister opgelost! Toen de service hersteld was, kreeg ik de achievements alsnog. Is jullie dit ook opgevallen?
Squirtle schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 05:00:
Zojuist op brutal uitgespeeld, wel vermaakt en was het geld zeker al waard. Nu nog flink op de ladder gaan spelen :P

spoiler:
Het gevecht tegen de laatste vijand op de oerzergplaneet leek wel heel er veel op het gevecht tegen Belial in D3 :P
Haha, ja inderdaad! Zelfs met soortgelijke achievement!
spoiler:
Geen damage vangen van 'Belial' :P

Dividend for Starters

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-11 17:59

Bosmonster

*zucht*

Ik vind de campagne tot nu toe echt weer top, maar ik merk wel dat de Zerg me toch minder boeit dan andere rassen. Vind ze gewoon minder leuk om mee te spelen.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:04
Mission 2/3 spoiler vraag:
spoiler:
Is Jim Raynor nou echt doodgeschoten door Nova? Of is dat weer een PR verhaaltje?

• tupu1302
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05-12 16:20
Ryur schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:13:
Mission 2/3 spoiler vraag:
spoiler:
Is Jim Raynor nou echt doodgeschoten door Nova? Of is dat weer een PR verhaaltje?
dat wil je toch niet weten???

geniet er nu gewoon van, ga spelen en je merkt het vanzelf

• Ryur
tupu1302 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:15:
[...]

dat wil je toch niet weten???

geniet er nu gewoon van, ga spelen en je merkt het vanzelf
Jawel! Ik ga nu eerst eens WoL uitspelen (nooit helemaal uitgespeeld), maar dit ergert mij nu al. Droomde er zelfs vannacht over!

• Rappa1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:56
Is de singleplayer zo kort dan? Dat veel van jullie het al uitgespeeld hebben..

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Rappa1985 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:32:
Is de singleplayer zo kort dan? Dat veel van jullie het al uitgespeeld hebben..
Op normal kun je ongeveer A-click doen in iedere missie. Geen enkele lol aan.
Bovendien is de release inmiddels 36 uur geleden. Ruim voldoende voor mensen met tijd te veel :)

Dividend for Starters

• Rappa1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:56
PromWarMachine schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:33:
[...]

Bovendien is de release inmiddels 36 uur geleden. Ruim voldoende voor mensen met tijd te veel :)
Oke start ik hem op een hoger niveau. Nee inderdaad dat is zo ging zelf uit van een paar uurtjes per dag maar dat geld natuurlijk niet voor iedereen. Lucky basterds ;)

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

• rickjehh
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03-12 00:22
[...]

Ik ben gister begonnen op hard en heb echt het idee dat hard in WoL veel moeilijk was dan nu in HotS. Ik zie hier nu al verschillende reacties van mensen die het te makkelijk vinden, dus ik ben niet de enige met dat gevoel?

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-12 22:33

3xNix

golfr in hart en nieren

rickjehh schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:09:
[...]

Ik ben gister begonnen op hard en heb echt het idee dat hard in WoL veel moeilijk was dan nu in HotS. Ik zie hier nu al verschillende reacties van mensen die het te makkelijk vinden, dus ik ben niet de enige met dat gevoel?
Ik denk wel dat het ook te maken heeft met de kennis die je nu al opgebouwd heb over units, macro, timings e.d.
In het begin van WoL was ik nog niet zo ervaren als nu iig... weet precies wat de tegenstander kan doen met de units die ik zie en wat hiervoor nodig is in de counter.

Moet wel zeggen dat ik steeds beter word met creep-spread door HoTs , hiervoor gaf ik hier toch TE weinig aandacht aan.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:56
Ik speel het op hard ook, en is inderdaad niet bijzonder lastig. Aan andere kant ik doe het vooral omdat ik het wel grappig vind om zo het verhaal mee te krijgen, maar geen zin om dingen meerdere keren te moeten doen.

Vind het wel lastig om te zeggen of het echt veel makkelijker is dan in WoL, in WoL campaign had ik wel ervaring met RTS, maar 0,0 met starcraft. Nu heb ik hele hoop SC2 ervaring, dus dan wordt het wel makkelijker.

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

rickjehh schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:09:
[...]

Mja, ik heb zelf Hard nog niet gespeeld. Wel in WoL trouwens.
Ben nu begonnen in HotS als Brutal en dat gaat me ook goed af. In de eerste 3 missies ben ik 1x doodgegaan door onoplettendheid.

Ik weet alleen dat Blizzard zich met de jaren steeds meer is gaan richten op casuals. Logisch ook, daar zit gewoon een marketingtechnische reden achter. Grotere doelgroep is meer geld. Maar dat maakt wel dat Easy en Normal echt heel suf zijn voor iemand met enige RTS ervaring.

Dividend for Starters

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-12 22:33

3xNix

golfr in hart en nieren

PromWarMachine schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:34:
[...]

Mja, ik heb zelf Hard nog niet gespeeld. Wel in WoL trouwens.
Ben nu begonnen in HotS als Brutal en dat gaat me ook goed af. In de eerste 3 missies ben ik 1x doodgegaan door onoplettendheid.

Ik weet alleen dat Blizzard zich met de jaren steeds meer is gaan richten op casuals. Logisch ook, daar zit gewoon een marketingtechnische reden achter. Grotere doelgroep is meer geld. Maar dat maakt wel dat Easy en Normal echt heel suf zijn voor iemand met enige RTS ervaring.
Ik denk dat er genoeg bronze/silver/gold spelers zijn die Normal gewoon leuk vinden spelen, zeker als je niets hebt met de zerg speelwijze.

Ik zelf speel gold random, en doe de campaign gewoon op normal omdat ik het verhaal echt fantastisch vind.
Moeilijk doen met zerg bewaar ik wel voor de ladder.

Zerg speelt toch wel anders dan de andere 2 rassen, en dat moet je maar net leuk vinden, zelf heb ik er niets mee en is ook m'n slechtste ras van de 3.

• Oxidda
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-10 20:18

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Ik moet zeggen dat ik het verhaal dusver heel cheesy vind. Lijkt beetje op goedkoop hollywoord script, daarbij moet ik wel zeggen dat ik nog niet zo super ver ben.

Qua gameplay-wise vind ik het dan weer wel geweldig. Heb dan wel een missie gehad waarbij ik grote moeite had (Ik speel op hard en zo goed ben ik nou ook weer niet). Maar dusver valt dat wel mee.

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-12 03:25

djunicron

*click-swoosh-thud*

Op normal doe je over de
spoiler:
20
missies tussen de 8 en 30 minuten.

Je kunt het dus inderdaad al lang en breed uitgespeeld hebben. Één werkdag zeg maar.

Op Brutal zal dat wel even anders liggen, vooral omdat je dan gewoon vaker zal moeten reloaden omdat dingen niet in één keer zullen lukken.

• ItMeAedri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:44
Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat je geen queens moet gebruiken voor je larva, de hatcheries gaan automatisch naar de 7 larva :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Arnlith schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:18:
Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat je geen queens moet gebruiken voor je larva, de hatcheries gaan automatisch naar de 7 larva :P
Ja das ook even wennen. Eerste keer dat ik een queen bouwde had ik zoeits van "Wtf" waar is me larva knop.
Maar ben de queens in de campaign voor de verandering wel eens gaan gebruiken.

• Redbear
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-09-2014

Redbear

JA LEKKER!

Gelukkig had ik geen D3 flashback... man dat spel zuigt en helemaal vergeleken met HotS!
Squirtle schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 05:00:

spoiler:

biertje?

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Nu online

Koeitje

Back-up tiems now?

[...]

Op Hard A-click je ook gewoon. Onsterfelijke ultralisks? Ok. Mijn standaard setup was gewoon een berg ultras (heal cleave, revive), lings (jump, health) en van die nieuwe grote infested dudes met daarachter een metric ton aan queen om alles weer te healen.

[Voor 21% gewijzigd door Koeitje op 13-03-2013 14:04]

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-11 17:59

Bosmonster

*zucht*

[...]

Dat vind ik nou juist wél leuk. Ik speel de campaign voor het verhaal en heb geen zin in hele moeilijk missies. Op normal vind ik het tot nu toe juist prima spelen.

Dus lijkt me nogal persoonlijk of daar lol aan is of niet.

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Oh, misschien bedoelde ik dan 'uitdaging' in plaats van lol :)
Voor mij zijn die twee inderdaad gerelateerd.

Dividend for Starters

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Het verbaast me niks dat het "on the internet" als te makkelijk wordt gezien. Diegenen die de moeite nemen te posten over de campaign zijn waarschijnlijk enthousiaste WoL spelers. En een flink deel daarvan zal ook wel actief zijn met mp en dus redelijk geoefend zijn, weten wat wel en niet werkt qua zerg en op z'n minst redelijke APM hebben.

Bij de release van WoL was de SC(1)-community een stuk kleiner, de gemiddelde speler lang niet zo geoefend. Als je in WoL Gold of higer speelde lijkt Brutal me sowieso de enige juiste keuze, er staat immers in het keuzescherm dat die bedoeld is voor SC2 experts.

Voor mezelf: ik rol op mijn gemakje op Normal de campaign door, is niet moeilijk, niet overdreven simpel. Nooit de mp aangeraakt, dus ik ben compleet ongeoefend. En voordat de l2p comments me om de oren vliegen: ik heb helemaal geen zin in oefenen, ik speel SC echt alleen voor het verhaal in de campaign. Zelfs skirmishes tegen AI interesseren me geen moer. Keer op Normal, dan over een paar maanden een keer op Hard als ik zin heb (weinig kans, zal wel nog eens normal worden), dan nog wat aanprutsen over 3 jaar als de laatste uitkomt :)

[Voor 6% gewijzigd door Bundin op 13-03-2013 20:53]

I like bacon!

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 08-12 22:19
vreemd hots singleplayer loopt elke keer vast spel reageert niet meer, windows 7 werkt wel gewoon nog.
heb het vanavond al 3 keer gehad, gisteravond met multiplay had ik nergens last van.
heb i7 860@3.8ghz 8gb gtx570 op stock, temps zijn in orde en overklokte cpu word niet warmer dan 55 graden.
drivers zijn allemaal geupdated
had msi afterburner aanstaan ga het nu proberen met dat programma uit.
soms meer mensen met dit probleem?

• Psyonara
Repair of de client opnieuw installeren.

• Vinand
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2020
En uitgespeeld op Brutal! Nice, leuke campagne!

(ooh shit het is al weer 1 uur in de nacht :9)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:40

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

"Achievements disabled". Oh scheduled maintenance, thou art a heartless bitch.

De campaign is echt leuk! Ik vermaak me prima :)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Brutal uitgespeeld? Man man, ik heb net normal doorlopen.

T.net first?

Leuk gedaan weer, doet niet onder voor WoL, nergens echt beter dan WoL naar mijn mening.
De missies waren alleen wel allen makkelijker, maar dat is niet iets slechts noodzakelijkerwijs, ze zijn in ieder geval wat minder frustrerend, maar ik verwacht dat ik hier minder moeite mee zal hebben op Brutal dan de WoL campaign.

Wat me alleen opviel, detection speelt echt helemaal geen rol. Geen DT's, Ghosts cloaken niet, je kunt geen Overseers maken...

• Koeitje
  • Nu online

Koeitje

Back-up tiems now?

WoL had een aantal echt lastige missies op brutal. Smash & Grab, Supernova, All-in.

• Blue_Fear
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15-11 21:50
Heeft iemand in de eerste missies al geprobeerd om alleen maar queens te maken en dan creep spammen en elkaar healen :)?

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Blue_Fear schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:54:
Heeft iemand in de eerste missies al geprobeerd om alleen maar queens te maken en dan creep spammen en elkaar healen :)?
spoiler:
Op Brutal werkte dat niet echt. De eerste wave waarbij er 2 groepjes kwamen moest ik uit noodzaak één verdedigen met een stuk of 8 queens en 3 spores, maar dat hielden ze niet af.. en daarna moesten er nog 3 andere waves komen.. ik heb wel een hoop queens gemaakt hoor, maar ik denk dat je heel veel kwijt bent aan extra hatcheries, aangezien je maar 1 queen per hatch tegelijk kunt maken, tegenover 7 hydra's, als je genoeg geld hebt. :)

Dividend for Starters

• Redbear
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-09-2014

Redbear

JA LEKKER!

Lag het aan mij maar leken een hoop missies op de missies uit WoL?

biertje?

• Koeitje
  • Nu online

Koeitje

Back-up tiems now?

Blue_Fear schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:54:
Werkt prima op brutal. De 1 a 2 extra hatcheries zijn het waard omdat je minder units verliest die je hoeft te remaken.

• 4bit
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07-12 16:18

4bit

Onward, to futility!

Ik ben nu halverwege in de campaign. En vind het verhaal maar zo zo, voornamelijk dat de zerg nu zo "menselijk" is en veel van het mysterieuze is weg. Ten tijde van SC1 en SC2:WoL had de zerg toch een leuker (hivemind) sfeertje.
Als we nu bv de missions van SC1 bekijken:

Die stemmen en muziek zijn toch vele malen sfeervoller :(. Het gevoel dat je deel bent van het grotere zerg enz.

Blizzard moet wel eens stoppen met te veel naar hun eigen spellen te kijken en daar van te lenen. Te veel eenheidsworst.

Ik klink hier waarschijnljik negatiever dan ik ben, want het speelt nog steeds zeer goed weg en ik amuseer mij geweldig.

[Voor 8% gewijzigd door 4bit op 14-03-2013 13:25]

I'll do what I can, but expect very little.

• Psyonara
hier ben ik het ook wel mee eens het mist gewoon een bepaalde diepgang, Bij Hots als je zeg maar voor missie briefing is iedereen heeft wel een doel maar er is niet echt een discussie helaas.

• rickjehh
Kan iemand me vertellen of het een aanrader is om Starcraft incl. Brood War nog aan te schaffen via digital purchase van Blizzard, puur om de campaign te spelen? Ik weet dat het er erg schraal uit gaat zien op m'n 27 inch iMac maar als de gameplay nog goed is wil ik het wel overwegen.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

rickjehh schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:33:
Kan iemand me vertellen of het een aanrader is om Starcraft incl. Brood War nog aan te schaffen via digital purchase van Blizzard, puur om de campaign te spelen? Ik weet dat het er erg schraal uit gaat zien op m'n 27 inch iMac maar als de gameplay nog goed is wil ik het wel overwegen.
Mja, de gameplay is / was wel goed, voor die tijd zeker. Het is een stuk uitdagender, ik had echt moeite toen de tijd met de campaign om eerlijk te zijn.

De reden dat ik het niet meer echt relaxed vond om het een jaar of 2 nog eens te spelen, was omdat het kwa "ergonomie" gewoon niet echt lekker speelt. Je kunt b.v. niet meer dan 16 units selecteren. Je moet zelf je workers efficiënt indelen, er pas relatief weinig op het scherm en een aantal dingen kwam op mij als onintuïtief over.

De graphics, tja, daar is nog wel overheen te komen, het ziet er inderdaad een beetje pixel-art achtig uit op grote schermen. Let wel even op of je monitor dergelijke lage resoluties wel kan hebben. Anders kan je altijd nog windowed spelen, maar goed, dat is dan wel weer wat klein?

De campagne heeft wat meer diepgang lijkt het, maar de kwaliteit waarin het is uitgewerkt is wel "anders". Uuuren speelplezier als je erdoor weet te komen.

• Psyonara
Voor verhaal is het orgineel wel beter en anders kun je er wel een mod voor downloaden weet niet of het al ge-optimaliseerd is voor HotS

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=303166

En anders even kijken op Sc2maptser.com

Zelf beken ik dat ik liever het orgineel speel, gezien ze heel veel current avatars gebruiken en dat miste ik van het orgineel.

En als het te moeilijk is ( het orgineel) Power overwhelming.

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:21

Rannasha

aka "Species5618"

SC+BW is zeker de moeite waard om te spelen. Hoewel veel interface zaken echt niet meer van deze tijd zijn (zoals 12-unit maximum selectie en maar 1 building tegelijk kunnen selecteren), speelt het redelijk soepel.

Het verhaal van de SC+BW campaign is beter dan dat van WoL/HotS, maar de missies zijn wel een stuk eenzijdiger. De meeste missies in SC+BW komen neer op "bouw een basis en vernietig alles van de vijand". Maar goed, het spel speelt lekker genoeg dat dat ook niet zo'n probleem is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• rickjehh
Oké, voor het verhaal dus zeker wel de moeite waard om te spelen. Alleen lees ik op internet dat hij niet meer native werkt onder OS X Mountain Lion en dat je allerlei foefjes moet uithalen om het überhaupt aan de praat te krijgen. Toch nog maar even over nadenken en eerst HotS uitspelen :)

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

rickjehh schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:22:
Oké, voor het verhaal dus zeker wel de moeite waard om te spelen. Alleen lees ik op internet dat hij niet meer native werkt onder OS X Mountain Lion en dat je allerlei foefjes moet uithalen om het überhaupt aan de praat te krijgen. Toch nog maar even over nadenken en eerst HotS uitspelen :)
Ik gebruik op Windows chaoslauncher om starcraft te spelen, weet niet of er ook een OSX versie is.

• Cronax
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-05 20:42
Zelf heb ik gisteravond ook de campaign afgerond, op Hard in mijn geval. Ik heb nu niet extreem veel zitten spelen eigenlijk naar mijn mening...dinsdag ben ik rond 19:00 begonnen en om 01:00 gestopt, gisteravond begonnen rond 19:00 en om 22:00 was ik door de campaign. Ik heb wel alle missies gelijk gehaald, op ééntje na, maar toch...10 uurtjes campaign vind ik niet verkeerd, zeker aangezien ik SC toch vooral voor de multiplayer speel.

Btw, het aantal missies dat iemand eerder in dit topic spoilerde klopt niet...
spoiler:
Het zijn er namelijk 27.

De achievements zijn dit keer voor mij iig een stuk beter te doen, door de missies gewoon te spelen heb ik nu al 47% van de achievements, en dat zou rond de 60% liggen als de achievement servers er niet een aantal keer uit hadden gelegen...

Btw, voor de persoon die het over Raynor had:
spoiler:
Die is niet dood, dat idee had ik eigenlijk gelijk al toen ze alleen maar zijn pak lieten zien met een kogelgaatje...

Ik zal niet te veel weggeven maar er zitten echt een aantal leuke 'gimmicks' in sommige missies en met al die verschillende opties en keuzes krijg je echt het gevoel dat je met JOUW swarm zit te spelen, niet zomaar 'de zerg'.

Kan nu echt niet wachten tot de volgende expansion, die Protoss campaign kan alleen maar supervet worden :D

• Vinand
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2020
rickjehh schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:33:
SC Broodwar heeft een veel leukere gameplay naar mijn mening, het is namelijk ook een stuk tragere rts dan sc2... Dat maakt het ook veel leuker, je zult er dan ook veeeel meer uren in stoppen om de campaign uit te spelen, en ook ligt het niveau een flink stuk hoger. Ik adviseer het heel erg om het spel te spelen, en ondanks de gedateerde looks, zul je echt veel fun hebben.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Als je puur voor het verhaal wil spelen, dan kun je ook dit proberen. Een mod die de campaign helemaal heeft nagemaakt in SC2.

• Ryur
Gropah schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:06:
Als je puur voor het verhaal wil spelen, dan kun je ook dit proberen. Een mod die de campaign helemaal heeft nagemaakt in SC2.
Dankje, ik ga het proberen! :)
Wow, net Missie 1 voltooid! Hij is echt perfect :9~

[Voor 7% gewijzigd door Ryur op 14-03-2013 18:19]

• rickjehh
Gropah schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:06:
Dat ziet er interessant uit! Die ga ik eens proberen :) thnx

• Goron
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-07 03:27
Vandaag de HotS campaign afgerond op hard, erg leuk! Vond het uiteindelijk wel makkelijker dan WoL was op hard, ik denk dat het deels ook door de makkelijkere macro opties van zerg komt. In WoL moest je toch behoorlijk op je productie letten, hier kan je het rustig een minuutje vergeten en dan alle larve in een keer gebruiken aangezien er geen injects nodig zijn. En er zaten alsnog wel een paar uitdagende levels in vond ik.

spoiler:
Ik vond het wel irritant dat je niet de normale 'standaard' upgrades van de zerg kon doen. Leuk de keuze uit 3 specializations bij zerglings maar als de andere 2 keuzes slow lings opleveren dan heb je er weinig aan. De evolutions vond ik wel weer heel gaaf, de springende banelings zijn echt belachelijk :P. En de 75% slow roaches en de onstervelijke ultralisks zijn gewoon dik OP. Mijn taktiek was dan ook mass roaches en later ultras aangevuld met instant spawnende triple zerglings om tijdens het gevecht te remaxen. Kerrigan voor de AA en af en toe wat hydras.

Vond het wel lastig om de nieuwe Hots units te gebruiken, de meeste missies waren met een timer dus swarmhost waren bijna nooit nuttig voor mijn gevoel. Bij de eindmissie dacht ik ze eindelijk te gebruiken, maar ze hadden geen schijn van kans tegen die 50/90 dmg imbatanks van Korhal. Burrowchargende onstervelijke ultras darentegen...

Op naar brutal en alle achievements dan maar!

Asus Sabertooth x79, Intel i7 3820, 16 GB RAM, Radeon RX 5700

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Over storyline nog weer:

spoiler:
Cliche, voorspelbaar en saai.

Op geven moment vond ik het niet meer interresant wat er zou gebeuren. Je kon aan het begin van het spel al raden dat Acturus op het eind dood gaat.
Dan nog sausje overheen dat Raynor net op tijd Kerrigan red, ik vond het veels te inspiratieloos en te hollywood achtig.

Bij SC had ik tenminste nog het gevoel dat er daadwerkelijk een shitstorm aan dingen gebeurde, de ene backstabde de ander etc. of de ene scheen weer een puppet te zijn van Kerrigan.

Duran die eerst Terran helpt en dan opeens Kerrigan. Dat was allemaal veel beter gedaan voor mijn gevoel. Dit voelde echt gewoon als een goedkoop en cheesy verhaal.

Gelukkig was het spel wel vermakelijk. Hoewel je op hard de meeste missies met attack move kon winnen. Op naar de mplay dan maar!

• Psyonara
Zijn er al Single player feat of strength gevonden voor HotS? bij WoL had ik er een paar bij toeval ontdekt en nu helemaal niks :( toevallig bezig met een 2de playthrough, 3de op Brutal en de 4de mogelijke Brutal achievements en anders de Hard.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Trouwens, waar zit die geheime missie deze keer? Tenminste, ik verwacht bijna dat je die nodig hebt om Kerrigan 70/70 te krijgen.

Ik heb op Normal met gemak alle side quests gedaan en zou dus gewoon alle punten moeten hebben gehaald en dus lvl 70 moeten zijn, echter geeft het spel aan dat ik 68/70 ben en de achievement voor het protretje is op 66/70 blijven hangen.

Is dat een glitch of zijn er dingen te halen die ik heb gemist?

Anoniem: 26306

Je hebt iets gemist. Kijk even in de mission archives bij welke missie je punten hebt laten liggen. Ik had 1st try namelijk wel Kerrigan op level 70.

• Rem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:34
Ik heb ook brutal uitgespeeld, ben in totaal volgens mij niet veel meer als 10 uur bezig geweest. Moeilijkheidsgraad viel mij zwaar tegen, zeker in vergelijking met WoL. Was maar 1 missie waar ik een klein beetje moeite mee had, maar na het wisselen van wat skills van kerrigan was dat ook zo opgelost.

Heb 47% achievements trouwens na een complete brutal playthrough. Nu al de achievements ff op lage moeilijkheidsniveau's farmen! ;)

• Sissors
Anoniem: 26306 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:37:
Je hebt iets gemist. Kijk even in de mission archives bij welke missie je punten hebt laten liggen. Ik had 1st try namelijk wel Kerrigan op level 70.
Bij één van de missies moest je als bonus tegenstander infecteren, en ik had hem al gekilled voordat ik dat bericht zag :P, dus dat gaat mij niet meer lukken.

• Rem
furby-killer schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:50:
[...]

Bij één van de missies moest je als bonus tegenstander infecteren, en ik had hem al gekilled voordat ik dat bericht zag :P, dus dat gaat mij niet meer lukken.
Je kan gewoon herspelen via archives! :)

Edit: Godverdomme! Heb alle missies op brutal uitgespeeld, maar doordat de achievement service eruit lag heb ik dus Brutal 20 missions niet eens gekregen! -_-

[Voor 19% gewijzigd door Rem op 15-03-2013 11:53]

• rickjehh
Rem schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:51:
[...]

Edit: Godverdomme! Heb alle missies op brutal uitgespeeld, maar doordat de achievement service eruit lag heb ik dus Brutal 20 missions niet eens gekregen! -_-
`
Wat ik gek vind is dat ze daar niet iets van een fallback mechanisme voor hebben bedacht. Ze kunnen de behaalde achievements toch gewoon in-memory in een queue klaarzetten en flushen zodra de achievements weer online zijn? Dat lijkt me toch niet zo lastig te implementeren.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
rickjehh schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:22:
[...]

`
Wat ik gek vind is dat ze daar niet iets van een fallback mechanisme voor hebben bedacht. Ze kunnen de behaalde achievements toch gewoon in-memory in een queue klaarzetten en flushen zodra de achievements weer online zijn? Dat lijkt me toch niet zo lastig te implementeren.
Het is niet lastig, maar wel makkelijker te hacken. En helaas zijn virtuele punten voor sommige mensen schijnbaar zo belangrijk dat ze dat zouden doen.

• Sissors
Als mensen dat willen hacken laat ze (en als je het merkt alle achievements verwijderen + ze flaggen voor als er multiplayer cheating reports komen over die spelers).
Rem schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:51:
[...]

Weet ik, maar ik vond het toen al teveel werk mijn checkpoint van twee minuten eerder te laden :P

• Rem
Het word nog beter: ik kan sommige achievements nu dus onmogelijk halen!

Bijvoorbeeld bij de umoja missions:
* Bonus objectives: Umoja
Complete all bonus objectives in each of the umoja missions: Lab rat & umoja.

Ik heb Lab rats gehaald en die is ook aangevinkt. Ik heb Umoja ook al gehaald ( Heb de achievement tenslotte ), maar die is niet aangevinkt.
Hierdoor kan ik dus ook "Complete all the umoja missions achievements" niet halen...

Ik vind achievements echt leuk om te halen, het houd je lekker bezig. Maar op deze manier vind ik er geen zak aan.

• rickjehh
Gropah schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:34:
[...]

Het is niet lastig, maar wel makkelijker te hacken. En helaas zijn virtuele punten voor sommige mensen schijnbaar zo belangrijk dat ze dat zouden doen.
Maar het blijft toch vreemd. Natuurlijk is het wel een dilemma. Wat vind je belangrijker; Balende klanten omdat niet alle achievements die ze verdienen ook daadwerkelijk worden toegewezen? Of hackers die ineens alle achievements behalen (lijkt me ook eenvoudig te tracken trouwens).

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, ik heb 27% completed... Van de eerste 7 levels zijn m'n achievements weer weg.
Laatste missie herladen, de achievement servers lagen eruit, nog een keer uitgespeeld, geen van de achievements gehaald, terwijl ik voor allen kwalificeerde.

Master Archives even één missie herspeeld, deze keer op Brutal, geen achievements gekregen.

Ik heb portraits van missies die ik volgens het spel niet afgemaakt heb, welke je krijgt van "complete all achievements in ....." - welke ik dus niet meer heb maar eerst wel had. Alle andere achievements heb die je ervoor nodig hebt zijn gewoon afgevinkt.

• Rem
Huge design flaw trouwens, je kan vanuit de master archives niet in je achievements kijken. Moet je dus eerst weer quiten en terug naar menu (loading screen), achievements checken, terug naar archives (loading screen)!

• Psyonara
f10 in drukken tijdens gameplay en dan kun je achievements overzien.

• Rem
Psyonara schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:20:
f10 in drukken tijdens gameplay en dan kun je achievements overzien.
F9, dat weet ik ook wel. Maar dat werkt dus niet in de archives. Hoe kan je dan zien welke missie je moet selecteren? ;)
Als je eerst missie moet starten, dan kijken, dan weer naar archives om een andere missie te starten schiet ook niet op.

• Soulizer
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 05-12 19:46
Ik heb vanmorge ook de campaign af kunnen ronden. Moet zeggen ging er wel als een hsl trein doorheen haha. Vanaf het begin gelijk hooked doordat je met de zerg aan de slag gaat en die sfeer man zo ontiegelijk vet. Zeer leuk dat je units evolven hehe. Zoals gezegd verhaal vrij standaard. Desondanks heb ik me zeker vermaakt, wat ik bij wol niet had die vond ik zo saai. Kan dan ook niet wachten op the void.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik heb net het verhaal uit en het einde is beetje verwarrend imo.

spoiler:
Ik had namelijk verwacht dat Kerrigan/Jimmy nu tegen Amon zouden moeten gaan om proberen het heelal te redden. Echter op het eind zegt Kerrigan toch echt: Now I have to face my greatest enemy, my love. WTF? Dat zou betekenen dat ze Jimmy moet verslaan/vermoorden? Maar waarom?

• Rem
Gropah schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:42:
Ik heb net het verhaal uit en het einde is beetje verwarrend imo.

spoiler:
Ik had namelijk verwacht dat Kerrigan/Jimmy nu tegen Amon zouden moeten gaan om proberen het heelal te redden. Echter op het eind zegt Kerrigan toch echt: Now I have to face my greatest enemy, my love. WTF? Dat zou betekenen dat ze Jimmy moet verslaan/vermoorden? Maar waarom?
Ik denk dat je dat verkeerd intepreteert, mijn interpretatie: (Verhaal spoilers)
spoiler:
Kerrigan vliegt daar net weg van Jim en wat zij zegt richt ze tot Jim. Ze zegt dus "My love" als in: "I am going to pick up some groceries, my love. Can i get you anything?". Gewoon een aanhef!

Ze is onderweg naar haar grootste vijand: Amon. Ze heeft net gehoord van die gekke professor dat Amon leeft dus het klinkt logisch dat hij de vijand zou zijn. Ook heeft ze het over dat ze naar "The void" (oid.) moet om hem te bevechten, ik heb meerdere malen Amon en The Void aan elkaar gelinkt gezien.

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Rem schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:30:
[...]

F9, dat weet ik ook wel. Maar dat werkt dus niet in de archives. Hoe kan je dan zien welke missie je moet selecteren? ;)
Als je eerst missie moet starten, dan kijken, dan weer naar archives om een andere missie te starten schiet ook niet op.
Ik kan de achievements gewoon zien in als ik Master Archives open en een missie selecteer?

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Oxidda schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:17:
[...]

Ik kan de achievements gewoon zien in als ik Master Archives open en een missie selecteer?
Dat zijn alleen de achievements van die missie :)
Hij bedoelde alle achievements. Ook die van Kerrigan en de Master achievements. ;)

Dividend for Starters

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

PromWarMachine schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:55:
[...]

Hij bedoelde alle achievements. Ook die van Kerrigan en de Master achievements. ;)
Ah op die fiets.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:25

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Denk dat ik nu ongeveer op 2/3 oid ben van de campaign. Meteen op Brutal begonnen, en sommige missies voor gemiste achievements meteen op normal opnieuw gedaan.

De moeilijkheidsgraad van de missies is echt heel erg wisselend. De ene missie heb ik het flink moeilijk, de andere missie is doodsimpel.

Bijv:
spoiler:
De missie op Char met de Bone Trench en de Gorgon BattleCruisers vond ik doodsimpel.
De missie op Char met de nukes vond ik weer een stuk lastiger (voornamelijk de aanvallen op mijn basis wanneer mijn leger aan de andere kant van de map was).
De missie op Zerus met de Ancient One was doodsimpel.
De missie op Zerus met de Chrysalis was een stuk lastiger (voornamelijk de laatste wave, en voorkomen dat de Chrysalis gedamaged wordt).

Als je een missie opnieuw speelt, en daar een gemiste bonus objective wel haalt, krijg je die dan in je huidige progress er ook bij?

Volgens mij heb ik alles gehaald, maar dit weet ik niet 100% zeker. Dus als ik die missies dan opnieuw kan spelen om in m'n huidige progress de Kerrigan levels er bij te krijgen zou dat best cool zijn.

[Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 19-03-2013 10:30]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Angeloonie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:30:
Denk dat ik nu ongeveer op 2/3 oid ben van de campaign. Meteen op Brutal begonnen, en sommige missies voor gemiste achievements meteen op normal opnieuw gedaan.

De moeilijkheidsgraad van de missies is echt heel erg wisselend. De ene missie heb ik het flink moeilijk, de andere missie is doodsimpel.

Bijv:
spoiler:
De missie op Char met de Bone Trench en de Gorgon BattleCruisers vond ik doodsimpel.
De missie op Char met de nukes vond ik weer een stuk lastiger (voornamelijk de aanvallen op mijn basis wanneer mijn leger aan de andere kant van de map was).
De missie op Zerus met de Ancient One was doodsimpel.
De missie op Zerus met de Chrysalis was een stuk lastiger (voornamelijk de laatste wave, en voorkomen dat de Chrysalis gedamaged wordt).

Als je een missie opnieuw speelt, en daar een gemiste bonus objective wel haalt, krijg je die dan in je huidige progress er ook bij?

Volgens mij heb ik alles gehaald, maar dit weet ik niet 100% zeker. Dus als ik die missies dan opnieuw kan spelen om in m'n huidige progress de Kerrigan levels er bij te krijgen zou dat best cool zijn.
Bij die bovenste twee was het bij mij precies andersom!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Oxidda schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:56:
[...]

Bij die bovenste twee was het bij mij precies andersom!
Welke volgorde heb jij aangehouden?
spoiler:
Ik ben eerst naar de ijsplaneet gegaan, vervolgens char, daarna Zerus. Heb jij misschien een andere volgorde aanhouden (waardoor je dus ook andere units beschikbaar had)?

• AJBouma
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 30-05-2018
PromWarMachine schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:55:
[...]

Klik maar eens op zo'n achievement bij een missie, kijken wat er dan gebeurd ;)

• Regeneration
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Heeft iemand misschien wat tips voor een achievement. Het gaat om een "time achievement" op normal. Ik ben daar nooit echt zo goed in... Alle tips en suggesties zijn welkom. :)
spoiler:
Het gaat om de laatste missie: The reckoning "Zerg Rush" achievement, waar je de missie binnen 25 minuten moet winnen. Mijn huidige beste tijd is 28:40.

Ik heb geprobeerd om enkel de twee hulptroepen aan de rechterkant te bevrijden. Echter als je niet de hele map cleared gaan deze troepen eerst daarnaar toe voordat ze naar het eindplatform bovenin gaan. Ik kan dus met 20:00 spelen bij het eindplatform zijn, maar ik haal het dan niet met enkel mijn leger van > 100 units. Ik verlies mijn hele leger inclusief Kerrigan. Een tweede wave lukt het dan wel, maar is te laat om het binnen 25 minuten af te maken.

Wat ik nog wilde proberen is eerst vanaf de linkerkant te komen om Jim te helpen erdoor te komen zodat hij wellicht nuttiger kan zijn (ik zal dit updaten als ik dat heb geprobeerd).

• Koeitje
  • Nu online

Koeitje

Back-up tiems now?

Als dat die missie is waarbij er van 3 kanten extra hulptroepen komen en je ook wat andere hulp krijgt:
- Macro
- Met Kerrigan vanaf minuut 1 constant aanvallen

• Psyonara
Bah ik mis feat of strength achievements vond het altijd wel een uidaging om die te halen in WoL, vind ik wel een gemis hier. Of ze zijn heel goed verborgen.

• Psyonara
Dubbelpost.

[Voor 94% gewijzigd door Psyonara op 19-03-2013 15:09]

• Regeneration
  • Niet online
Koeitje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:37:
Als dat die missie is waarbij er van 3 kanten extra hulptroepen komen en je ook wat andere hulp krijgt:
- Macro
- Met Kerrigan vanaf minuut 1 constant aanvallen
Ok, bedankt. Ik zal eens proberen.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Die missie heb ik als volgt aangepakt:

- Roach - Ling opening, macro macro macro.
- Kerri's bling spam: gebruiken wanneer beschikbaar
- Kerri's drop pod skill, 40 extra feral zerg is handig!

- 2e basis claimen

- aanvallen zodra je beide eerste twee verdegingslagen gesloopt hebt. Rechtom clearen met een roach - hydra - ling leger. Je komt dan links bij de basis uit zodra de eerste niet op jouw gericht aanvalsstroom aan komt. EZ, rond die tijd heb je je eerste pod-skill klaar staan. Bovenste gate bevrijden als eerste. Met de units meehobbelen op 2e rang , via midden de andere twee gates bevrijden.

- na de eerste gate thuis naar Ultra's switchen, Ultra, Hydra, eventueel muta's erbij of lings als je veel hydra verloren bent en deze herbouwd. Zorg dat je gemaxed blijft.

- Na de 2 gates weer met de vloed meelopen, over het midden, gewoon rechtstreeks voor de kill gaan, als je met 10 ultra's en je 2e pod storm aankomt ben je zo door de eerste verdediging heen ookal zijn het hero's en kan je de gate slopen.

===

Eerste poging zo zonder dat ik de achievement kende 24:20 over gedaan. Helaas bugged achievements, ik kreeg er geen van de 4.

• Regeneration
  • Niet online
djunicron schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:10:
Die missie heb ik als volgt aangepakt:

- Roach - Ling opening, macro macro macro.
- Kerri's bling spam: gebruiken wanneer beschikbaar
- Kerri's drop pod skill, 40 extra feral zerg is handig!

- 2e basis claimen

- aanvallen zodra je beide eerste twee verdegingslagen gesloopt hebt. Rechtom clearen met een roach - hydra - ling leger. Je komt dan links bij de basis uit zodra de eerste niet op jouw gericht aanvalsstroom aan komt. EZ, rond die tijd heb je je eerste pod-skill klaar staan. Bovenste gate bevrijden als eerste. Met de units meehobbelen op 2e rang , via midden de andere twee gates bevrijden.

- na de eerste gate thuis naar Ultra's switchen, Ultra, Hydra, eventueel muta's erbij of lings als je veel hydra verloren bent en deze herbouwd. Zorg dat je gemaxed blijft.

- Na de 2 gates weer met de vloed meelopen, over het midden, gewoon rechtstreeks voor de kill gaan, als je met 10 ultra's en je 2e pod storm aankomt ben je zo door de eerste verdediging heen ookal zijn het hero's en kan je de gate slopen.

===

Eerste poging zo zonder dat ik de achievement kende 24:20 over gedaan. Helaas bugged achievements, ik kreeg er geen van de 4.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb hem (een beetje tot eigen verbazing) net toch gehaald!

Na wederom eerst een poging die ik pas tegen de 33 (!) minuten had uitgespeeld had ik zojuist de achievement gehaald door in 21:40 klaar te zijn. Ik moet wel zeggen dat het deze laatste keer wel duidelijk meer mee zat.

Zo heb ik geen aanvallen op mijn main base gehad, behalve in het begin. Een keer hiervoor was mijn spawning pool 2x gesneuveld... 8)7 :P Merendeel (of alle) momenten dat Jim wil aanvallen heb ik ook troepen klaar zijn om samen aan te vallen, wat effectiever aanvallen is. Eindelijk een keer dat ik wel units goed continue bij maakte. Ik maakte dit keer vooral minder Queens (niet geheel bewust), maar achteraf was dat beter omdat Queens relatief langzaam na elkaar worden gemaakt terwijl de andere larve units tegelijk en in groepen komen, wat effectiever aanvallen is. Ik heb eigenlijk alleen Hydralisks en Queens gemaakt. Minder Units is wat makkelijker voor mij. :P Roaches had ik nog overwogen omdat dit ook mooi past bij de Hydralisks en Queens wat betreft upgrades.

Kerrigan was niet een keer dood gegaan en inderdaad steeds blijven aanvallen met haar. Ik had verder abilities zo gericht op minder micro, wat zeker ook wel geholpen heeft:
+200 life & sneller life regeneration
Chain reaction
Automated refineries + more efficient
Fury, verhoogde aanvalssnelheid wanneer ze wordt aangevallen

Enige actieve abilities waren:
Mend
Leviathan
Ik had overigens de Leviathan erg nuttig gebruikt om de base rechtsonder en rechtsboven "snel" via de achterkant te bevrijden zodat de hulptroepen mee konden helpen de base aan te vallen. Overigens ook gedaan in voorgaande missie pogingen.

Een andere meevaller was dat de Odin dit keer niet was gekomen. De 3 andere hulptroepen kwamen net goed getimed voor de laatste base / platform. Ik was namelijk bij ~18 minuten bij het laatste platform beland en zou het zelf waarschijnlijk niet in 4 minuten hebben kunnen doen zonder de hulptroepen. En inderdaad na even geholpen te hebben snel doorgelopen naar de gate en die hulptroepen de base maar laten afmaken.

Nu op naar de Hard achievements! :P

Overigens, echt een hele goede game. :)

• Sissors
Ik had hem eerste keer binnen 25 minuten. Automated refineries + 2 drones per larva maken zorgt ervoor dat je heel snel je basissen kan saturaten. Toen hydra + ultra + ling (achteraf waarschijnlijk handiger die minerals in queens te dumpen, maar lings waren net zo makkelijk), en als eerst de extra basis bevrijden. Die ook saturaten, en vervolgens gewoon pushen. Oh en niet upgrades vergeten.

• Freakiebeakie
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08-12 22:24

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Blue_Fear schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:23:
Ik vind Kerrigan een bitch en kan er geen sympathie voor opbrengen hoor :(
ik kan dat wel je moet er rekening mee houden dat ze tijden onder de invloed is geweest van de zerg en zich in de steek gelaten voelde, dan blijkt alles uiteindelijk goed te komen word de liefde van haar leven vermist . WTF ik zou in haar geval ook terug gaan naar de zerg om minsk helemaal kapot te maken >:) :D

ik vind het prachtig om te zien hoe ze de zerg wat menselijker maakt.

[Voor 6% gewijzigd door Freakiebeakie op 20-03-2013 10:20]

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Ryur
Freakiebeakie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:19:
[...]

ik kan dat wel je moet er rekening mee houden dat ze tijden onder de invloed is geweest van de zerg en zich in de steek gelaten voelde, dan blijkt alles uiteindelijk goed te komen word de liefde van haar leven vermist . WTF ik zou in haar geval ook terug gaan naar de zerg om minsk helemaal kapot te maken >:) :D

Boo? :)
Go for the eyes Boo!

• Sissors
Freakiebeakie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:19:
[...]

Voor zekerheid spoilers, al lijkt het me niet nodig, maar goed:
spoiler:
Ze vindt het eerst erg dat ze miljarden mensen heeft gedood, en wat doet ze vervolgens? Ze gaat terug naar de zerg om een invasie te starten van de dichtstbevolkste planeet...

Nee ik vond het ook lastig om medelijden met haar te hebben.

• Koeitje
  • Nu online

Koeitje

Back-up tiems now?

furby-killer schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:50:
Ik had hem eerste keer binnen 25 minuten. Automated refineries + 2 drones per larva maken zorgt ervoor dat je heel snel je basissen kan saturaten. Toen hydra + ultra + ling (achteraf waarschijnlijk handiger die minerals in queens te dumpen, maar lings waren net zo makkelijk), en als eerst de extra basis bevrijden. Die ook saturaten, en vervolgens gewoon pushen. Oh en niet upgrades vergeten.
Hydra's zijn zinloos imo, er is te weinig air en alles wat er air is wordt makkelijk door Kerrigan en Queens uitgeschakeld. Queen en Kerrigan heals icm Ultra's zijn sterker dan Hydra's met Ultra's.

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:28

kaluro2

Kaluro.650

Ik vond de campaign wel erg simpel.
Ik heb de campaign in 10 uur tijd op brutal uitgespeeld, binnen 15 uur na release :-).

De hero missions vond ik nog het enige moeilijke, aangezien die scripted zijn en een enkele verkeerde inschatting en je kan opnieuw beginnen. De macro missies had ik allemaal in 1x uit.

Het maakt verder ook niet uit welke compositie je gebruikt, alles werkt wel zo ongeveer.

Mijn favoriete compositie was swarmhost/mutalisk en infestors om de grote targets te neural parasiten. Thors, battlecruisers, banshees, tanks, siege breakers etc.

En op de laatste missie gewoon lekker mutalisk/ling/infestor gaan en samen met je neural parasited units alle bases slopen en op het einde alle mutalisks in broodlords morphen en de gate focussen.

Ik heb ook alle achievements van de missies zelf gehaald, de anderen (kerrigan/master achievements) is mij teveel tijd :p

[Voor 21% gewijzigd door kaluro2 op 20-03-2013 14:52]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Angeloonie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:05:
[...]

Welke volgorde heb jij aangehouden?
spoiler:
Ik ben eerst naar de ijsplaneet gegaan, vervolgens char, daarna Zerus. Heb jij misschien een andere volgorde aanhouden (waardoor je dus ook andere units beschikbaar had)?
spoiler:
Ijsplaneet, char, Zerus

Zelfde dus!

• Goron
kaluro2 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:49:
Ik vond de campaign wel erg simpel.
Tja, je bent een masters Zerg, als jij al moeite zou hebben om de Zerg campaign uit te spelen dan is het voor de gemiddelde speler niet te doen ;)

• rickjehh
Goron schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:56:
[...]

Tja, je bent een masters Zerg, als jij al moeite zou hebben om de Zerg campaign uit te spelen dan is het voor de gemiddelde speler niet te doen ;)
Dat gaat wel veel verschil maken ja. Ik vond het begin heel erg makkelijk maar ik ben nu ergens bij missie 11 en heb net de missie gehad dat
spoiler:
Kerrigan in die pool gaat om te transformen naar de nog sterkere queen of blades.
Maar die heb ik toch wel een paar keer opnieuw moeten doen op hard (guess I'm a real noob :X).

• daanteb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-04 09:22
rickjehh schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:37:
[...]

Dat gaat wel veel verschil maken ja. Ik vond het begin heel erg makkelijk maar ik ben nu ergens bij missie 11 en heb net de missie gehad dat
spoiler:
Kerrigan in die pool gaat om te transformen naar de nog sterkere queen of blades.
Maar die heb ik toch wel een paar keer opnieuw moeten doen op hard (guess I'm a real noob :X).
Die moest ik ook een keer opnieuw doen, lastige missie. Als je em nog een keer op brutal wil doen,
spoiler:
door die rocks beneden in leven te houden lukte het me de 2e keer wel, paar spinecrawlers + wat roaches/hydra kun je hem defenden zonder ernaar om te kijken. Elke keer klein clubje zerg wat die rocks probeert te slopen. Dan ook 10+ spine crawlers + paar spore crawlers bij je 2e base, hou je iig tot het einde je inkomen in stand.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:28

kaluro2

Kaluro.650

rickjehh schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:37:
[...]

spoiler:
spoiler:
Bij de buitenrand gewoon allemaal spore crawlers zetten, en zo veel mogelijk swarm hosts spammen en die allemaal in de buurt van de pool burrowen. Wel zorgen dat ze redelijk goed opgesplitst zijn.
Ook niet vergeten om die 2e base te pakken in het noord oosten!

In het begin gewoon mass swarm hosts maken en die netjes opsplitsen tussen entrance 1 en 2, later wanneer je overwhelmed wordt, alles naar het midden toe gooien. En vooral niet vergeten om genoeg spore crawlers neer te zetten dat je waterdicht bent tegen air units! dat is het enige wat je hoeft te doen ;)

En voor de achievement, even zo vaak mogelijk die locusts van de spawning pool activeren 8)

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik was wel benieuwd welke upgrades jullie gebruiken voor de units, en welke evolution jullie hebben gekozen.

Dit zijn de mijne:

spoiler:
Zergling
Upgrade: +60% speed
Evolution: Raptor (Cliffjumper) (op zich handig, maar niet/nauwelijks gebruik van gemaakt)

Baneling:
Upgrade: +50% splash damage
Evolution: Hunter (Cliffjumper) (Gebruik nooit banelings)

Roach:
Upgrade: Burrow & move
Evolution: Vile (Slow) (Erg handig)

Hydralisk:
Upgrade: +1 attack range
Evolution: Impaler (Single attack) (Gebruik nooit Lurkers, te statisch)

Mutalisk:
Upgrade: +3 bounces/+damage
Evolution: Brood Lord (Handig als "siege tank" te gebruiken)

Swarm Host:
Upgrade: burrow
Evolution: Carrion (Flying locusts) (Gebruik geen Swarm Host, te statisch. Evolution net unlocked dus misschien nu wel interessanter al)

• Goron

Zo, de singleplayer helemaal uitgespeeld, inclusief alle achievements 8) . Nu maar eens m'n placement matches doen.
Angeloonie schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:54:
Ik was wel benieuwd welke upgrades jullie gebruiken voor de units, en welke evolution jullie hebben gekozen.
spoiler:
De eerste keer heb ik hem op hard uitgespeeld, toen gebruikte ik vooral die swarmlings die instant spawnen en 3 per ei, gecombineerd met de speed increase. Erg leuk om tijdens het gevecht extra leger te bouwen dat binnen no time bij je is, en gewoon wave na wave van die goedkope lings ertegenaan gooien, die dan weer gratis terugkrijgt met zergling restitution. En toen gebruikte ik inderdaad ook die vile roaches erbij om de tegenstander te slowen.

Daarna heb ik heb ik het op brutal gespeeld en toen heb ik juist weer de raptorlings gebruikt, met 50% extra attackspeed. Doordat ze kunnen springen is het niet heel erg dat ze sloom zijn en de 50% extra attackspeed maakt dat ze superveel schade doen. En hierbij mass corpser roaches, die 2 kleine roaches spawnen. Als je eenmaal een beetje een gevecht hebt dan komen er zoveel van die kleine roachlings dat je gewone units haast niet geraakt worden, echt super goed is dat. En in de latere levels ook veel hydras ertussen voor de extra damage en antiair.

Impalers zijn ook erg goed maar lastig te gebruiken vond ik omdat de meeste missies een tijdlimiet hebben. Torrasques zijn beter >:)

• Regeneration
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:54:
spoiler:
Zergling
Upgrade: +50% attack speed
Evolution: Raptor (Cliffjumper) (cliffs ben ik ook niet echt veel opgelopen, maar ze kunnen wel over je eigen units en tegenstanders springen en dat heeft wel wat positieve effect. De laatste tijd in de Master archives wissel ik nog wel eens af tussen de Raptor en Swarmling)

Baneling:
Upgrade: +100% damage 1ste target
Evolution: Hunter (Cliffjumper) => Splitter (ik gebruik ook zelden banelings. Tot nu toe 1 keer wel nuttig gebruikt bij de "Shoot the Messenger" Missie waar je de 3 bases moet vernietigen op Hard. Recentelijk dan ook naar Splitter veranderd.)

Roach:
Upgrade: +8 against light
Evolution: Vile (Slow)

Hydralisk:
Upgrade: +1 attack range
Evolution: Impaler (Single attack)

Mutalisk:
Upgrade: +9 armored targets
Evolution: Brood Lord

Swarm Host:
Upgrade: attack ground and air
Evolution: Carrion (Flying locusts)

Ultralisk:
Upgrade: +20 splash damage
Evolution: Noxious
Deze twee abilities bij elkaar doe je zoveel meer damage met de Ultralisk

Echter ik tijdens het vechten gebruik ik eigenlijk om het mezelf wat makkelijker te maken:
Queens, mass Hydra's en soms Roaches. Deze maken ook gebruik van dezelfde upgrades. Uiteraard zijn er missie waar je bepaalde (nieuwe) units beter voor kan gebruiken. Laatst ook geleerd dat ik veel meer met Kerrigan kan aanvallen.

Ik ben nu zelf de missies op hard aan het spelen en soms vergeet ik dat ik in de Master archives eerst Hard moet selecteren. Dan denk ik dat ik iets gehaald heb, heb ik dat op normal gedaan. :P

Overigens had ik het probleempje dat de achievements niet meer als pop-up verschenen. Het bleek te maken te hebben met je "account status" deze zou op available moeten staan. Het is me niet helemaal duidelijk of dit by design is of een bug. Ik weet niet of dit al lang en breed bekend was, maar een keer extra melden kan volgens mij geen kwaad.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zat ik tijdens het doorspelen van de campaign op Brutal telkens missies opnieuw te spelen met de units van dat moment, kom ik er dus achter dat je in de Master Archives gewoon lekker met andere upgrades etc. kunt gaan spelen, volledig vrij. En toch ook die achievements.
Maakt het een stuk makkelijker dan in WoL in ieder geval.

Gisteren de trainingsmatches gedaan vs AI voor de achievements, en nu Terran naar lvl 5 brengen voor een achiev. Dan de andere rassen door de training heen rammen zodat die achievements compleet zijn :+

• Regeneration
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:16:
Zat ik tijdens het doorspelen van de campaign op Brutal telkens missies opnieuw te spelen met de units van dat moment, kom ik er dus achter dat je in de Master Archives gewoon lekker met andere upgrades etc. kunt gaan spelen, volledig vrij. En toch ook die achievements.
Maakt het een stuk makkelijker dan in WoL in ieder geval.
Ik vind het wel prettig. In WoL kan het ook wel, maar daarvoor moest je dan de hele Campaign van begin weer overnieuw spelen als er ergens in het begin een andere keuze hebt gemaakt. Soms is de enige keuze beter voor de ene missie en een andere keuze beter voor een andere. Kan je dus lastig de beste keuze maken.
Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee