Toon posts:

[HotS] Singleplayer ervaringen topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Regeneration
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Koeitje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:37:
Als dat die missie is waarbij er van 3 kanten extra hulptroepen komen en je ook wat andere hulp krijgt:
- Macro
- Met Kerrigan vanaf minuut 1 constant aanvallen
Ok, bedankt. Ik zal eens proberen.

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-12 03:25

djunicron

*click-swoosh-thud*

Die missie heb ik als volgt aangepakt:

- Roach - Ling opening, macro macro macro.
- Kerri's bling spam: gebruiken wanneer beschikbaar
- Kerri's drop pod skill, 40 extra feral zerg is handig!

- 2e basis claimen

- aanvallen zodra je beide eerste twee verdegingslagen gesloopt hebt. Rechtom clearen met een roach - hydra - ling leger. Je komt dan links bij de basis uit zodra de eerste niet op jouw gericht aanvalsstroom aan komt. EZ, rond die tijd heb je je eerste pod-skill klaar staan. Bovenste gate bevrijden als eerste. Met de units meehobbelen op 2e rang , via midden de andere twee gates bevrijden.

- na de eerste gate thuis naar Ultra's switchen, Ultra, Hydra, eventueel muta's erbij of lings als je veel hydra verloren bent en deze herbouwd. Zorg dat je gemaxed blijft.

- Na de 2 gates weer met de vloed meelopen, over het midden, gewoon rechtstreeks voor de kill gaan, als je met 10 ultra's en je 2e pod storm aankomt ben je zo door de eerste verdediging heen ookal zijn het hero's en kan je de gate slopen.

===

Eerste poging zo zonder dat ik de achievement kende 24:20 over gedaan. Helaas bugged achievements, ik kreeg er geen van de 4.

• Regeneration
  • Niet online
djunicron schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:10:
Die missie heb ik als volgt aangepakt:

- Roach - Ling opening, macro macro macro.
- Kerri's bling spam: gebruiken wanneer beschikbaar
- Kerri's drop pod skill, 40 extra feral zerg is handig!

- 2e basis claimen

- aanvallen zodra je beide eerste twee verdegingslagen gesloopt hebt. Rechtom clearen met een roach - hydra - ling leger. Je komt dan links bij de basis uit zodra de eerste niet op jouw gericht aanvalsstroom aan komt. EZ, rond die tijd heb je je eerste pod-skill klaar staan. Bovenste gate bevrijden als eerste. Met de units meehobbelen op 2e rang , via midden de andere twee gates bevrijden.

- na de eerste gate thuis naar Ultra's switchen, Ultra, Hydra, eventueel muta's erbij of lings als je veel hydra verloren bent en deze herbouwd. Zorg dat je gemaxed blijft.

- Na de 2 gates weer met de vloed meelopen, over het midden, gewoon rechtstreeks voor de kill gaan, als je met 10 ultra's en je 2e pod storm aankomt ben je zo door de eerste verdediging heen ookal zijn het hero's en kan je de gate slopen.

===

Eerste poging zo zonder dat ik de achievement kende 24:20 over gedaan. Helaas bugged achievements, ik kreeg er geen van de 4.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb hem (een beetje tot eigen verbazing) net toch gehaald!

Na wederom eerst een poging die ik pas tegen de 33 (!) minuten had uitgespeeld had ik zojuist de achievement gehaald door in 21:40 klaar te zijn. Ik moet wel zeggen dat het deze laatste keer wel duidelijk meer mee zat.

Zo heb ik geen aanvallen op mijn main base gehad, behalve in het begin. Een keer hiervoor was mijn spawning pool 2x gesneuveld... 8)7 :P Merendeel (of alle) momenten dat Jim wil aanvallen heb ik ook troepen klaar zijn om samen aan te vallen, wat effectiever aanvallen is. Eindelijk een keer dat ik wel units goed continue bij maakte. Ik maakte dit keer vooral minder Queens (niet geheel bewust), maar achteraf was dat beter omdat Queens relatief langzaam na elkaar worden gemaakt terwijl de andere larve units tegelijk en in groepen komen, wat effectiever aanvallen is. Ik heb eigenlijk alleen Hydralisks en Queens gemaakt. Minder Units is wat makkelijker voor mij. :P Roaches had ik nog overwogen omdat dit ook mooi past bij de Hydralisks en Queens wat betreft upgrades.

Kerrigan was niet een keer dood gegaan en inderdaad steeds blijven aanvallen met haar. Ik had verder abilities zo gericht op minder micro, wat zeker ook wel geholpen heeft:
+200 life & sneller life regeneration
Chain reaction
Automated refineries + more efficient
Fury, verhoogde aanvalssnelheid wanneer ze wordt aangevallen

Enige actieve abilities waren:
Mend
Leviathan
Ik had overigens de Leviathan erg nuttig gebruikt om de base rechtsonder en rechtsboven "snel" via de achterkant te bevrijden zodat de hulptroepen mee konden helpen de base aan te vallen. Overigens ook gedaan in voorgaande missie pogingen.

Een andere meevaller was dat de Odin dit keer niet was gekomen. De 3 andere hulptroepen kwamen net goed getimed voor de laatste base / platform. Ik was namelijk bij ~18 minuten bij het laatste platform beland en zou het zelf waarschijnlijk niet in 4 minuten hebben kunnen doen zonder de hulptroepen. En inderdaad na even geholpen te hebben snel doorgelopen naar de gate en die hulptroepen de base maar laten afmaken.

Nu op naar de Hard achievements! :P

Overigens, echt een hele goede game. :)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:56
Ik had hem eerste keer binnen 25 minuten. Automated refineries + 2 drones per larva maken zorgt ervoor dat je heel snel je basissen kan saturaten. Toen hydra + ultra + ling (achteraf waarschijnlijk handiger die minerals in queens te dumpen, maar lings waren net zo makkelijk), en als eerst de extra basis bevrijden. Die ook saturaten, en vervolgens gewoon pushen. Oh en niet upgrades vergeten.

• Freakiebeakie
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08-12 22:24

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Blue_Fear schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:23:
Ik vind Kerrigan een bitch en kan er geen sympathie voor opbrengen hoor :(
ik kan dat wel je moet er rekening mee houden dat ze tijden onder de invloed is geweest van de zerg en zich in de steek gelaten voelde, dan blijkt alles uiteindelijk goed te komen word de liefde van haar leven vermist . WTF ik zou in haar geval ook terug gaan naar de zerg om minsk helemaal kapot te maken >:) :D

ik vind het prachtig om te zien hoe ze de zerg wat menselijker maakt.

[Voor 6% gewijzigd door Freakiebeakie op 20-03-2013 10:20]

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:04
Freakiebeakie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:19:
[...]

ik kan dat wel je moet er rekening mee houden dat ze tijden onder de invloed is geweest van de zerg en zich in de steek gelaten voelde, dan blijkt alles uiteindelijk goed te komen word de liefde van haar leven vermist . WTF ik zou in haar geval ook terug gaan naar de zerg om minsk helemaal kapot te maken >:) :D

Boo? :)
Go for the eyes Boo!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:56
Freakiebeakie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:19:
[...]

Voor zekerheid spoilers, al lijkt het me niet nodig, maar goed:
spoiler:
Ze vindt het eerst erg dat ze miljarden mensen heeft gedood, en wat doet ze vervolgens? Ze gaat terug naar de zerg om een invasie te starten van de dichtstbevolkste planeet...

Nee ik vond het ook lastig om medelijden met haar te hebben.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:36

Koeitje

Back-up tiems now?

furby-killer schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:50:
Ik had hem eerste keer binnen 25 minuten. Automated refineries + 2 drones per larva maken zorgt ervoor dat je heel snel je basissen kan saturaten. Toen hydra + ultra + ling (achteraf waarschijnlijk handiger die minerals in queens te dumpen, maar lings waren net zo makkelijk), en als eerst de extra basis bevrijden. Die ook saturaten, en vervolgens gewoon pushen. Oh en niet upgrades vergeten.
Hydra's zijn zinloos imo, er is te weinig air en alles wat er air is wordt makkelijk door Kerrigan en Queens uitgeschakeld. Queen en Kerrigan heals icm Ultra's zijn sterker dan Hydra's met Ultra's.

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:28

kaluro2

Kaluro.650

Ik vond de campaign wel erg simpel.
Ik heb de campaign in 10 uur tijd op brutal uitgespeeld, binnen 15 uur na release :-).

De hero missions vond ik nog het enige moeilijke, aangezien die scripted zijn en een enkele verkeerde inschatting en je kan opnieuw beginnen. De macro missies had ik allemaal in 1x uit.

Het maakt verder ook niet uit welke compositie je gebruikt, alles werkt wel zo ongeveer.

Mijn favoriete compositie was swarmhost/mutalisk en infestors om de grote targets te neural parasiten. Thors, battlecruisers, banshees, tanks, siege breakers etc.

En op de laatste missie gewoon lekker mutalisk/ling/infestor gaan en samen met je neural parasited units alle bases slopen en op het einde alle mutalisks in broodlords morphen en de gate focussen.

Ik heb ook alle achievements van de missies zelf gehaald, de anderen (kerrigan/master achievements) is mij teveel tijd :p

[Voor 21% gewijzigd door kaluro2 op 20-03-2013 14:52]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Oxidda
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-10 20:18

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Angeloonie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:05:
[...]

Welke volgorde heb jij aangehouden?
spoiler:
Ik ben eerst naar de ijsplaneet gegaan, vervolgens char, daarna Zerus. Heb jij misschien een andere volgorde aanhouden (waardoor je dus ook andere units beschikbaar had)?
spoiler:
Ijsplaneet, char, Zerus

Zelfde dus!

• Goron
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-07 03:27
kaluro2 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:49:
Ik vond de campaign wel erg simpel.
Tja, je bent een masters Zerg, als jij al moeite zou hebben om de Zerg campaign uit te spelen dan is het voor de gemiddelde speler niet te doen ;)

Asus Sabertooth x79, Intel i7 3820, 16 GB RAM, Radeon RX 5700

• rickjehh
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03-12 00:22
Goron schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:56:
[...]

Tja, je bent een masters Zerg, als jij al moeite zou hebben om de Zerg campaign uit te spelen dan is het voor de gemiddelde speler niet te doen ;)
Dat gaat wel veel verschil maken ja. Ik vond het begin heel erg makkelijk maar ik ben nu ergens bij missie 11 en heb net de missie gehad dat
spoiler:
Kerrigan in die pool gaat om te transformen naar de nog sterkere queen of blades.
Maar die heb ik toch wel een paar keer opnieuw moeten doen op hard (guess I'm a real noob :X).

• daanteb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-04 09:22
rickjehh schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:37:
[...]

Dat gaat wel veel verschil maken ja. Ik vond het begin heel erg makkelijk maar ik ben nu ergens bij missie 11 en heb net de missie gehad dat
spoiler:
Kerrigan in die pool gaat om te transformen naar de nog sterkere queen of blades.
Maar die heb ik toch wel een paar keer opnieuw moeten doen op hard (guess I'm a real noob :X).
Die moest ik ook een keer opnieuw doen, lastige missie. Als je em nog een keer op brutal wil doen,
spoiler:
door die rocks beneden in leven te houden lukte het me de 2e keer wel, paar spinecrawlers + wat roaches/hydra kun je hem defenden zonder ernaar om te kijken. Elke keer klein clubje zerg wat die rocks probeert te slopen. Dan ook 10+ spine crawlers + paar spore crawlers bij je 2e base, hou je iig tot het einde je inkomen in stand.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:28

kaluro2

Kaluro.650

rickjehh schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:37:
[...]

spoiler:
spoiler:
Bij de buitenrand gewoon allemaal spore crawlers zetten, en zo veel mogelijk swarm hosts spammen en die allemaal in de buurt van de pool burrowen. Wel zorgen dat ze redelijk goed opgesplitst zijn.
Ook niet vergeten om die 2e base te pakken in het noord oosten!

In het begin gewoon mass swarm hosts maken en die netjes opsplitsen tussen entrance 1 en 2, later wanneer je overwhelmed wordt, alles naar het midden toe gooien. En vooral niet vergeten om genoeg spore crawlers neer te zetten dat je waterdicht bent tegen air units! dat is het enige wat je hoeft te doen ;)

En voor de achievement, even zo vaak mogelijk die locusts van de spawning pool activeren 8)

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:25

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik was wel benieuwd welke upgrades jullie gebruiken voor de units, en welke evolution jullie hebben gekozen.

Dit zijn de mijne:

spoiler:
Zergling
Upgrade: +60% speed
Evolution: Raptor (Cliffjumper) (op zich handig, maar niet/nauwelijks gebruik van gemaakt)

Baneling:
Upgrade: +50% splash damage
Evolution: Hunter (Cliffjumper) (Gebruik nooit banelings)

Roach:
Upgrade: Burrow & move
Evolution: Vile (Slow) (Erg handig)

Hydralisk:
Upgrade: +1 attack range
Evolution: Impaler (Single attack) (Gebruik nooit Lurkers, te statisch)

Mutalisk:
Upgrade: +3 bounces/+damage
Evolution: Brood Lord (Handig als "siege tank" te gebruiken)

Swarm Host:
Upgrade: burrow
Evolution: Carrion (Flying locusts) (Gebruik geen Swarm Host, te statisch. Evolution net unlocked dus misschien nu wel interessanter al)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Goron
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-07 03:27

Zo, de singleplayer helemaal uitgespeeld, inclusief alle achievements 8) . Nu maar eens m'n placement matches doen.
Angeloonie schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:54:
Ik was wel benieuwd welke upgrades jullie gebruiken voor de units, en welke evolution jullie hebben gekozen.
spoiler:
De eerste keer heb ik hem op hard uitgespeeld, toen gebruikte ik vooral die swarmlings die instant spawnen en 3 per ei, gecombineerd met de speed increase. Erg leuk om tijdens het gevecht extra leger te bouwen dat binnen no time bij je is, en gewoon wave na wave van die goedkope lings ertegenaan gooien, die dan weer gratis terugkrijgt met zergling restitution. En toen gebruikte ik inderdaad ook die vile roaches erbij om de tegenstander te slowen.

Daarna heb ik heb ik het op brutal gespeeld en toen heb ik juist weer de raptorlings gebruikt, met 50% extra attackspeed. Doordat ze kunnen springen is het niet heel erg dat ze sloom zijn en de 50% extra attackspeed maakt dat ze superveel schade doen. En hierbij mass corpser roaches, die 2 kleine roaches spawnen. Als je eenmaal een beetje een gevecht hebt dan komen er zoveel van die kleine roachlings dat je gewone units haast niet geraakt worden, echt super goed is dat. En in de latere levels ook veel hydras ertussen voor de extra damage en antiair.

Impalers zijn ook erg goed maar lastig te gebruiken vond ik omdat de meeste missies een tijdlimiet hebben. Torrasques zijn beter >:)

Asus Sabertooth x79, Intel i7 3820, 16 GB RAM, Radeon RX 5700

• Regeneration
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:54:
spoiler:
Zergling
Upgrade: +50% attack speed
Evolution: Raptor (Cliffjumper) (cliffs ben ik ook niet echt veel opgelopen, maar ze kunnen wel over je eigen units en tegenstanders springen en dat heeft wel wat positieve effect. De laatste tijd in de Master archives wissel ik nog wel eens af tussen de Raptor en Swarmling)

Baneling:
Upgrade: +100% damage 1ste target
Evolution: Hunter (Cliffjumper) => Splitter (ik gebruik ook zelden banelings. Tot nu toe 1 keer wel nuttig gebruikt bij de "Shoot the Messenger" Missie waar je de 3 bases moet vernietigen op Hard. Recentelijk dan ook naar Splitter veranderd.)

Roach:
Upgrade: +8 against light
Evolution: Vile (Slow)

Hydralisk:
Upgrade: +1 attack range
Evolution: Impaler (Single attack)

Mutalisk:
Upgrade: +9 armored targets
Evolution: Brood Lord

Swarm Host:
Upgrade: attack ground and air
Evolution: Carrion (Flying locusts)

Ultralisk:
Upgrade: +20 splash damage
Evolution: Noxious
Deze twee abilities bij elkaar doe je zoveel meer damage met de Ultralisk

Echter ik tijdens het vechten gebruik ik eigenlijk om het mezelf wat makkelijker te maken:
Queens, mass Hydra's en soms Roaches. Deze maken ook gebruik van dezelfde upgrades. Uiteraard zijn er missie waar je bepaalde (nieuwe) units beter voor kan gebruiken. Laatst ook geleerd dat ik veel meer met Kerrigan kan aanvallen.

Ik ben nu zelf de missies op hard aan het spelen en soms vergeet ik dat ik in de Master archives eerst Hard moet selecteren. Dan denk ik dat ik iets gehaald heb, heb ik dat op normal gedaan. :P

Overigens had ik het probleempje dat de achievements niet meer als pop-up verschenen. Het bleek te maken te hebben met je "account status" deze zou op available moeten staan. Het is me niet helemaal duidelijk of dit by design is of een bug. Ik weet niet of dit al lang en breed bekend was, maar een keer extra melden kan volgens mij geen kwaad.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:25

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zat ik tijdens het doorspelen van de campaign op Brutal telkens missies opnieuw te spelen met de units van dat moment, kom ik er dus achter dat je in de Master Archives gewoon lekker met andere upgrades etc. kunt gaan spelen, volledig vrij. En toch ook die achievements.
Maakt het een stuk makkelijker dan in WoL in ieder geval.

Gisteren de trainingsmatches gedaan vs AI voor de achievements, en nu Terran naar lvl 5 brengen voor een achiev. Dan de andere rassen door de training heen rammen zodat die achievements compleet zijn :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Regeneration
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:16:
Zat ik tijdens het doorspelen van de campaign op Brutal telkens missies opnieuw te spelen met de units van dat moment, kom ik er dus achter dat je in de Master Archives gewoon lekker met andere upgrades etc. kunt gaan spelen, volledig vrij. En toch ook die achievements.
Maakt het een stuk makkelijker dan in WoL in ieder geval.
Ik vind het wel prettig. In WoL kan het ook wel, maar daarvoor moest je dan de hele Campaign van begin weer overnieuw spelen als er ergens in het begin een andere keuze hebt gemaakt. Soms is de enige keuze beter voor de ene missie en een andere keuze beter voor een andere. Kan je dus lastig de beste keuze maken.
Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee