volgens de sollicitatie site is het wel iets meer dan dat, en oja een man van 54 moet sneller zijn dan een vrouw van 18
Volgens mij wonen ze daar in sprookjeslandiladriel schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:19:
volgens de sollicitatie site is het wel iets meer dan dat, en oja een man van 54 moet sneller zijn dan een vrouw van 18
Gehaald 
Best leuk, worden er vaker van zulke challenges gehouden? Zo ja, is er ergens een overzicht?
Best leuk, worden er vaker van zulke challenges gehouden? Zo ja, is er ergens een overzicht?
Verwijderd
Een gezond lijf helpt een gezonde geestiladriel schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:08:
Vraagje: Moet je voor een baan bij de high tech crime afdeling ook de politie sporttoets doorlopen?
Verwijderd
Ik wilde nog wel een poging wagen, al zou dat meer om het leren gaan dan om het ook daadwerkelijk denken te halen. Helaas realiseerde ik mij vandaag dat ik de komende tijd verplichtingen heb die dat erg lastig gaan maken.
Verwijderd
Ik loop al vast bij vraag 2 van level 1.
Ik snap ook niet hoe je met die wireshark software moet werken, zou iemand mij dat wel kunnen uitleggen? Ik hoef geen antwoorden voor de rest.
Ik snap ook niet hoe je met die wireshark software moet werken, zou iemand mij dat wel kunnen uitleggen? Ik hoef geen antwoorden voor de rest.
Dat komt pas in level 2, en google is je vriend: https://www.google.nl/url...Lqg&bvm=bv.43287494,d.d2k
Verwijderd
Google is de afgelopen week mijn grootste vriend geweest! Ik had toen ik aan de challenge begon zelfs nog nooit gehoord van PCAP, Wireshark, brute forcen enz enz. Level 1, 2 en 3 toch door gekomen dankzij heel erg veel gegoogle!!! (en bergen info op Wikipedia) Maar vraag 9... Daar ben ik al 3 avonden mee bezig en ik weet nog niet hoe het werkt. (heb niet meer tijd dan de avonden ivm werk/kids).
Voor mensen die dit soort challenges leuk vinden
https://www.certifiedsecure.com/
https://www.certifiedsecure.com/
Klopt het dat ze bij vraag 11 de hostname van het IP bedoelen? Of ben ik nou verkeerd aan het denken?
Verwijderd
vraag over de 'tap' (lvl3).. Gaat mij enkel op de groote van bestand. Ik heb gedownload een bestand van 135 bytes. na uitpakken is het veel kleiner. Is dat wel correct? heb o.a. met wireshark dingen geprobeerd maar die zegt ook dat bestand leeg is.. Nou weet ik ik niet of dat door mij slechte kennis van wireshark komt ..
Denk maar is in dat de politie met taps ook heel veel niet bruikbare info binnen kan halen. misschien doen ze hier hetzelfdeVerwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 22:58:
vraag over de 'tap' (lvl3).. Gaat mij enkel op de groote van bestand. Ik heb gedownload een bestand van 135 bytes. na uitpakken is het veel kleiner. Is dat wel correct? heb o.a. met wireshark dingen geprobeerd maar die zegt ook dat bestand leeg is.. Nou weet ik ik niet of dat door mij slechte kennis van wireshark komt ..
Correct. dat is een hostname iddDynaSpan schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 22:13:
Klopt het dat ze bij vraag 11 de hostname van het IP bedoelen? Of ben ik nou verkeerd aan het denken?
Jup. had hetzelfde. wist al wel wat van wireshark maar google en heeft me geod geholpen. zit nu op vraag 11 level 5 en ik heb te weinig kennis van een ander OS om verder te gaanVerwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:52:
Google is de afgelopen week mijn grootste vriend geweest! Ik had toen ik aan de challenge begon zelfs nog nooit gehoord van PCAP, Wireshark, brute forcen enz enz. Level 1, 2 en 3 toch door gekomen dankzij heel erg veel gegoogle!!! (en bergen info op Wikipedia) Maar vraag 9... Daar ben ik al 3 avonden mee bezig en ik weet nog niet hoe het werkt. (heb niet meer tijd dan de avonden ivm werk/kids).
Verwijderd
Dit is geen informatie. Ik zou denken dat ik de vraag (vraagrem4rk4ble schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:07:
[...]
Denk maar is in dat de politie met taps ook heel veel niet bruikbare info binnen kan halen. misschien doen ze hier hetzelfde
Tja echte hints mag ik je niet geven uiteraard maar natuurlijk heb je de taps nodig. maar tis goed spitten. die internet;pcap was bijvoorbeeld maar 37mb in de rar maar uitgepakt alweer 500mb+ hahaha
Verwijderd
het bestand bij mij is veel kleiner.. Het gedownloade bestand is maar 135 bytes en het bestand daarna 24bytes.. Jij heb het over mb's..rem4rk4ble schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:14:
Tja echte hints mag ik je niet geven uiteraard maar natuurlijk heb je de taps nodig. maar tis goed spitten. die internet;pcap was bijvoorbeeld maar 37mb in de rar maar uitgepakt alweer 500mb+ hahaha
is een 7z file toch en geen rar? of zijn er meerdere taps
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 23:19 ]
Dat is de de tap van der telefoonlijn.
Je hebt er nog 2 heh internet en mobile
[ Voor 10% gewijzigd door rem4rk4ble op 09-03-2013 23:20 ]
Verwijderd
Als je mag antwoorden .. DIe moet ik op zelfde moment krijgen of zit dat later / in ander level?rem4rk4ble schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:20:
Dat is de de tap van der telefoonlijn.
nou pm me maar voordat ik iets zeg wat ik niet mag zeggen, wil geen ruzie met de mods:)
Verwijderd
ik denk dat ik al zie wat ik fout doerem4rk4ble schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:22:
nou pm me maar voordat ik iets zeg wat ik niet mag zeggen, wil geen ruzie met de mods:)

Verwijderd
ik ben heel goed in soms over iets heen lezen.. En dan doe ik gerust 100x zeg maar. Downloaden duurd nu al langer
Wat is deze shit nou weer... Die domme vragen kunnen me geen hol schelen. Wil gewoon kunnen beginnen
Eergisteren ook aan de Challenge begonnen. Ondanks dat ik enkel bekend ben met het oppervlakkige geneus, toch vrij moeiteloos tot vraag 8 gekomen....nu aan de wireshark....aaaghhhhhhhh, daar gaat m'n weekend, maar het zal en het moet...:-)
Ik geeft het nu ook op. Ik blijf bij vraag 9 dus hangen, en volgens mij zit ik ongeveer op het zelfde type probleem vast als die van de challenge van vorig jaar.
Wanneer kunnen we officieel om hints en tips vragen? Ik kom hier op tweakers om oplossingen te vinden; niet om nog meer opgeloste vragen erbij te krijgen.
Wanneer kunnen we officieel om hints en tips vragen? Ik kom hier op tweakers om oplossingen te vinden; niet om nog meer opgeloste vragen erbij te krijgen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
ik ook, ik heb wel een idee om iets te achter halen maar weet totaal niet of dat vraag 11 oplost.
Het zou me zeer helpen als ik iemand kon DM'en die het al heeft opgelost om mijn theorie te toetsen
Ik zit mezelf af te vragen of ik zin heb om me te verdiepen in Wireshark. Uurtje besteed aan de eerste 8 vragen, maar nu kom ik op onbekend terrein.Honingimker schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:04:
Eergisteren ook aan de Challenge begonnen. Ondanks dat ik enkel bekend ben met het oppervlakkige geneus, toch vrij moeiteloos tot vraag 8 gekomen....nu aan de wireshark....aaaghhhhhhhh, daar gaat m'n weekend, maar het zal en het moet...:-)
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ben ook stuck bij nr.9
Wel 2 PGP keys gevonden maar kom niet verder...
Wel 2 PGP keys gevonden maar kom niet verder...
Verwijderd
Dinsdag TekTok bezocht, vandaag ook maar eens aan de slag gegaan.
Leuke opzet!
Leuke opzet!
[ Voor 211% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 17:50 ]
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Iemand hier nog aanwezig en kan even een vraag beantwoorden over 11?
Yes! Duurde ff maar dan toch alle vragen goed beantwoord. 
Vooral vraag 11 was echt een breinbreker!
Vooral vraag 11 was echt een breinbreker!
Verwijderd
vraag 11 gehaald.
en nog geen minuut later vraag 12...
completed
en nog geen minuut later vraag 12...
completed
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 02:47 ]
Kent iemand meer van dit soort challenges? Heb em gisteren afgerond, maar dit smaakt naar meer
Leuk, dankjewel!DarkElement schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:37:
certifiedsecure.com
Stress!
Vraag 9 wil nog niet echt vlotten...
Vraag 9 wil nog niet echt vlotten...
Komen deze allemaal bij level 3 eruit? Of zijn de eerste twee voor later? Bij mij is pots.pcap leeg.Thralas schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:08:
En de sha1sums van de pcaps/uncompressed dump.
3124375d97a4af7efb5b20febf080c891f6ea988 container.tc
014b0913200144f195a880c57703107d7aeaf788 memory.raw
7b25706adc12d7e1908fe1ecf9ea7b599df5aa7e internet.pcap
ec1964c9934fe5016880edef804c488c1f96c21e pots.pcap
8fba39fced4beed3c84297587f5f782955b756f9 mobile.pcap
Succes.
Ok, klopt, maar het is duidelijk waar Megamind tegen aan loopt. Succes!DarkElement schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:12:
Ik ben al klaar met de challenge hoor, maar pots.pcap blijft leeg
Leuk, maar de meeste challenges moet je voor betalen.DarkElement schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:37:
certifiedsecure.com
Ik kwam deze tegen: http://www.uscyberchallenge.org/
begint morgen.
Eerste twee zijn voor later. En de hashes zijn niet helemaal meer up-to-date omdat de container is geupdatet.Megamind schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:31:
[...]
Komen deze allemaal bij level 3 eruit? Of zijn de eerste twee voor later? Bij mij is pots.pcap leeg.
Er is best wat aanbod op CS waarvoor je niet hoeft te betalen. Los die eerst maar eens allemaal op. De echte diehards kunnen daarna door met CTFs (zie CTFtime), dat is ~24-48u lang challenges oplossen in teamverband.wouterwouter2 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:17:
Leuk, maar de meeste challenges moet je voor betalen.
Ik kwam deze tegen: http://www.uscyberchallenge.org/
begint morgen.
Iemand hier hem al voltooid? Zit momenteel op Level 4
LEVEL 5 COMPLETED! Gefeliciteerd rechercheur Chriskras. Je hebt de identiteit van het meesterbrein achterhaald en het onderzoek voltooid! Je hebt voldoende bewijs verzameld om de verdachten voor de rechter te brengen.
EINDELIJK
Wat een drama ja! Die vraag 11

Kan nu eindelijk weer eens knap slapen...
Ah, ik heb de nieuwe container gedownload en die geeft inderdaad een andere hash dan de gene die ik eerder tijdens de opdracht had gedownload.Thralas schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:44:
Eerste twee zijn voor later. En de hashes zijn niet helemaal meer up-to-date omdat de container is geupdatet.
Schijnbaar wordt tijdens de opdrachten de "ontvangen" gegevens aangepast.

Speel ook Balls Connect en Repeat
Dat was waarschijnlijk onvoorzien: Als je server mogelijk wordt geddosed, wil je hem wel eens een nieuwe locatie geven als je die andere locatie ook voor andere doeleinden gebruikt...
Voor de stats:
Voor de stats:
cybercrimechallenge.nl: vragen af: 1: 3496, 2: 2337, 3: 2707, 4: 2248, 5. 2039, 6. 1710, 7. 1648, 8. 945, 9: 230, 10:201, 11: 76, 12:74.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Verwijderd
ehm... ik heb de container 4 dagen geleden gedownload... maar ook alle pcaps zijn van toen. Moet ik nou opnieuw alles downloaden of kan ik gewoon verder met wat ik heb?Onbekend schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:01:
[...]
Ah, ik heb de nieuwe container gedownload en die geeft inderdaad een andere hash dan de gene die ik eerder tijdens de opdracht had gedownload.
Schijnbaar wordt tijdens de opdrachten de "ontvangen" gegevens aangepast.
(en ja... ik ben dus al 4 avonden bezig met vraag 9. Dat heb je met een leek... Was al lang blij dat ik genoeg gegoogled kreeg over wireshark dat ik vraag 8 beantwoord kreeg).
Verwijderd
x00e FTW
Gefeliciteerd, rechercheur x00e. Je hebt de Cybercrime Challenge 0x7DD - Operation High Tech Crime succesvol doorlopen! Bekijk hier of je tot de top-10 beste deelnemers behoort.
Onder alle deelnemers die succesvol de Challenge hebben doorlopen, wordt een MacBook Pro 13” met Retina display verloot. Wil je vaker dit soort zaken oplossen? Vergeet niet te solliciteren.
in samenwerking met sommige mensen in de tweakers irc :)! bedankt voor de goede (maar niet onthullende) hints.
Gefeliciteerd, rechercheur x00e. Je hebt de Cybercrime Challenge 0x7DD - Operation High Tech Crime succesvol doorlopen! Bekijk hier of je tot de top-10 beste deelnemers behoort.
Onder alle deelnemers die succesvol de Challenge hebben doorlopen, wordt een MacBook Pro 13” met Retina display verloot. Wil je vaker dit soort zaken oplossen? Vergeet niet te solliciteren.
in samenwerking met sommige mensen in de tweakers irc :)! bedankt voor de goede (maar niet onthullende) hints.
Wanneer kan er iemand hier noteren hoe je alles moest oplossen ? Ik geraak niet voorbij vraag 5.
Nadat de challenge afgelopen is.Yarisken schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:56:
Wanneer kan er iemand hier noteren hoe je alles moest oplossen ? Ik geraak niet voorbij vraag 5.
Niet, daar is dit topic niet voor. Rode vlak onderaan de pagina al gelezen?Yarisken schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:56:
Pfff, loop al vast bij de allereerste challenge met path traversal en sql injection. Totaal geen ervaring mee. Zou je me misschien op weg kunnen helpen? Heb al een aantal tutorials gelezen, en snap het principe erachter, maar ik vind het lastig om nu daadwerkelijk toe te passen. Sorry voor the offtopicDarkElement schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:37:
certifiedsecure.com
Vraag 5 is simpel, zit met al hele avond stuk te bijten op vraag 11 (level 5)
Die is lastig, al heb ik wel het idee in de goede richting te zitten
Ik kom ook niet al te ver, ik had alleen die medewerkersbrief gevonden en daarna liep ik al vastMusho schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:11:
[...]
Pfff, loop al vast bij de allereerste challenge met path traversal en sql injection. Totaal geen ervaring mee. Zou je me misschien op weg kunnen helpen? Heb al een aantal tutorials gelezen, en snap het principe erachter, maar ik vind het lastig om nu daadwerkelijk toe te passen. Sorry voor the offtopic

Je mag er wel een los topic voor startenDarkElement schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:23:
[...]
Ik kom ook niet al te ver, ik had alleen die medewerkersbrief gevonden en daarna liep ik al vastmaar dit lijkt me niet het juiste topic hiervoor
Hoop dat er na afloop een topic komt om uitleg te geven over alle vragen. Lijkt me erg interessant en het wordt door niemand verpest omdat het al is afgelopen. Heb het geprobeerd maar faalde hopeloos, echter zou ik het wel heel graag willen leren na afloop. Hoop wel dat het topic helemaal "clean" blijft voor degenen die het fair doen :-)
Grr ik wordt gek van vraag 9, diverse tools in gebruik genomen maar mag niet baaten
Dat licht in de planning om dat te doen. Moeten alleen even kijken naar de manier.Royy schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:11:
Hoop dat er na afloop een topic komt om uitleg te geven over alle vragen. Lijkt me erg interessant en het wordt door niemand verpest omdat het al is afgelopen. Heb het geprobeerd maar faalde hopeloos, echter zou ik het wel heel graag willen leren na afloop. Hoop wel dat het topic helemaal "clean" blijft voor degenen die het fair doen :-)
Ik publiceer sowieso een uitgebreide blog, inclusief gedetailleerde uitleg, YouTube video en alle bestanden na de sluiting. Ik zal de link dan ook in dit topic plaatsen.iisschots schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:47:
[...]
Dat licht in de planning om dat te doen. Moeten alleen even kijken naar de manier.
Tof!TheDevilOnLine schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:08:
[...]
Ik publiceer sowieso een uitgebreide blog, inclusief gedetailleerde uitleg, YouTube video en alle bestanden na de sluiting. Ik zal de link dan ook in dit topic plaatsen.
Zijn hier verder nog een aantal noemenswaardige voorgangers van? Erg leuk, ook om verhalen van anderen te horen !
[ Voor 57% gewijzigd door Royy op 12-03-2013 11:09 ]
Blijf hierzelf hangen op lvl 4 vraag 9.
Vanavond thuis me servertje maar weer eens aan het werk zetten
Vanavond thuis me servertje maar weer eens aan het werk zetten
Poe hé... Level vraag 9 is erg lastig. Alle challenges daarvoor waren toch wel relatief makkelijk...
[ Voor 6% gewijzigd door Gumball op 12-03-2013 16:58 ]
Voor de geïnteresseerden: Certified Secure Challenges Ervaringen-topic
Kan iemand mij vertellen tot hoelang de chanlange duurt?
Er staat een klok op http://cybercrimechallenge.nl/ Volgens deze klok stopt de challenge op 31-03-2013 om 00:00Chris89 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:18:
Kan iemand mij vertellen tot hoelang de chanlange duurt?
Het zal wel aan mij liggen maar ik kom niet verder dan vraag 1 van level 1 
Edit: nou ik geloof het wel allemaal, kom er niet uit. Laat maar zitten ga wel wat anders doen.
Edit: nou ik geloof het wel allemaal, kom er niet uit. Laat maar zitten ga wel wat anders doen.
[ Voor 38% gewijzigd door Toet3r op 12-03-2013 15:20 ]
Heb em ook af! 9 & 11 duurden even, en 12 was 10sec werk
lachen... ik heb over 10 langer gedaan dan over 9.
luiheid en tik grage vingers worden gestraft.
volgende keer beter opletten. hahaha.
luiheid en tik grage vingers worden gestraft.
volgende keer beter opletten. hahaha.
HiHi, dat probleem had ik ook ja.orthello schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:03:
lachen... ik heb over 10 langer gedaan dan over 9.
Ondertussen de hele challenge met succes doorlopen!

Al 2 dagen gefrustreerd met vraag negen bezig 
Misschien toch maar eens een paar stappen terug doen en het opnieuw aanvliegen. Volgens mij denk ik te moeilijk over hetgeen uit de memory dump komt .....
Misschien toch maar eens een paar stappen terug doen en het opnieuw aanvliegen. Volgens mij denk ik te moeilijk over hetgeen uit de memory dump komt .....
Zo, ik zit echt helemaal vast bij vraag 11. Ik weet waar ik de oplossing kan vinden, ik weet ook hoe ik de oplossing moet uitvoeren maar het werkt telkens maar niet.
Gek wordt ik ervan
Gek wordt ik ervan
Precies dit. Het enige waar ik nog over twijfel is de lengte van de key, maar ik heb eigenlijk alle mogelijk opties al geprobeerdyeehaw schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:15:
Zo, ik zit echt helemaal vast bij vraag 11. Ik weet waar ik de oplossing kan vinden, ik weet ook hoe ik de oplossing moet uitvoeren maar het werkt telkens maar niet.
Gek wordt ik ervan
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Verwijderd
Ben al 3 dagen bezig met vraag 10! Ik zit helemaal vast
.....welk aanknopingspunt heb ik gemist......

Correction: Done!ralpje schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:59:
[...]
Precies dit. Het enige waar ik nog over twijfel is de lengte van de key, maar ik heb eigenlijk alle mogelijk opties al geprobeerd
Dat ik dat de afgelopen dagen gemist heb is een wonder....
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Verwijderd
Congrats.....!ralpje schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:11:
[...]
Correction: Done!
Wrijf het er maar inralpje schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:11:
[...]
Correction: Done!
Vraag 10 here we come. zat al dagen met het goede antwoord voor mn neus
Net door 9 heen! Ben ook erg benieuwd naar de write-up voor deze challenge 
edit: en ook 10 is gesneuveld
Verslavend dit!
edit: en ook 10 is gesneuveld
[ Voor 25% gewijzigd door stroopwaffle op 14-03-2013 22:35 ]
ik voel me echt compleet achterlijk.. snap de allereerste vraag niet eens..
[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 15-03-2013 11:53 . Reden: FTFY :+ ]