I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:53 ]
Ik heb toch niets te doen:
De plots
De regio bestaat uit 16 plots en 4 great work sites:NoordGiovanni Woods ItsValium Tosea Cliffs JelmerBootsma Traviata Knoll GLaDOS Figaro Forrest Crysiz | OostStraussburg Isles Bansheeben Burghausen Hills Fable Hohenburg Shores creapYYY Bamberg Basin timofp | ZuidMarisse Plains MarkH NL Gaugin Valley Dress512 Monet Plateau Sleepkever Rosseau flats MvDam | WestTudor Isle TonnieO Wessex bend White_collar Yorkshire Cliffs Pherax Lancaster Point Zoepersooi |
Algemene informatie
Deze regio staat open voor iedereen, er wordt zeker niet verwacht dat je elke dag speelt, maar 1 keer per week zou wel leuk zijn.Hier kan je discussieren over regio specifieke zaken.
De spelers
Tweakertimofp Pherax mvdam Zoepersooi White_collar creapYYY MarkH NL ItsValium Crysiz Dress512 Sleepkever GLaDOS Fable Bansheeben JelmerBootsma TonnieO | Origin-IDtimofp Ph3rax zgmatty Zoepersooi Flashbang33 creapYY MarkH itsvalium Crysiz Dressman512 Sleepkever GL4D05 Bafle Bansheeben Sequentivo TonnieOnline | SpecializatieCulture en Trading Gambling Les Energias res + civ voorziening Ore/Oil/coal, Industrial residential/beach resorts tech/trading/mining High tech Electronics/W3 Gambling Ore + education Education, High Tech Max population Industry (olie), Tourism Whatever er nodig is Tourism | StadBamberg Basin Yorkshire Cliffs Rosseau Flats Lancaster Pointe Wessex Bend Hohenburg Shores Matisse Plains giovani woods Figaro Forest Gaugin Valley Monet Plateau Traviata Knoll Burghausen Hills Straussburg Isles Tosca Cliffs Tudor Island |
[ Voor 3% gewijzigd door Sleepkever op 06-03-2013 17:48 ]
[ Voor 121% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:53 ]
Damn, dat had ik niet verwacht. Moet wel zeggen dat je nog aardig wat ruimte over hebt in dat hoekje daar, map size dus wel vervelend maar niet echt een heel groot issue zo te zien? Wel gaaf om te zien dat je toch redelijk over de magische 100k grens kan komen. Alle berichten die ik tot nu toe gelezen heb waren allemaal dat traffic echt een mega issue wordt na de 100 - 150k.Mar.tin schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:56:
@sleepkever, Ik gebruik het bijna allemaal zelf helaas... als je de 200.000 inwoners benadert ga je een behoorlijke hoeveelheid stroom en water gebruiken
[ Voor 144% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:53 ]
zodrekt alvast mensen op TS ?
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
De straten zijn inderdaad echt bijzonder belangrijk, zo lijkt het. Ik ben er nog niet over uit of ik nou zo veel mogelijk wegen wil met zo weinig mogelijk aansluitingspunten of veel wegen met veel aansluitingspunten. Bij de eerste krijg je, volgens mijn logica, enorme knelpunten en bij de tweede optie is alles druk omdat er voor elke aansluiting gewacht moet worden... Hier moet toch een ideale oplossing voor te vinden zijnMar.tin schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:31:
Wordt het ook, ik heb/ben mn stad nu opnieuw aan het indelen zodat ik minder straten heb, maar alsnog is het 1 grote trafficjamLet niet op de immense hoeveelheden cash die ik bleed per uur
, Side-effect van veel scholen en nog niet genoeg inwoners en een klein beetje lage belastingen
![]()
[afbeelding]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:53 ]
EDIT: Het is me uiteindelijk wel gelukt om de regio op te zetten, de naam is '[GOT 13] Snyder' (naam is van google maps geplukt). Let wel op, er zijn mogelijk meerdere regio's met deze naam omdat het allemaal niet vlot werkte en ik meerdere pogingen gedaan heb. Ik heb die andere regio's verwijderd, maar ook hier zit een lag op.
Ik heb reeds invites gestuurd naar zgmatty en Dressman. Andere personen stonden nog niet in mijn friendslist. Ik heb normaal wel iedereen een verzoek verstuurd, dus als jullie dit accepteren en SimCity installeren en spelen kan ik jullie ook een uitnodiging sturen.
Nu ga ik slapen, morgen middag tussen 12 en 13 uur zal ik er terug zijn
[ Voor 67% gewijzigd door timofp op 07-03-2013 04:39 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
edit: als de servers weer online zijn(maar nu eerste werken en hopen dat we vanmiddag kunnen spelen
[ Voor 58% gewijzigd door zoepersooi op 07-03-2013 09:33 ]
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:53 ]
Tja... EA en always online DRM, ik had niet anders verwacht om eerlijk te zijn. Gok dat het niet eerder speelbaar is dan volgende week woensdag ergens, waarbij het vrijdag weer grandioos faalt. Maar we zullen het zien, hoop dat ze me ongelijk bewijzen.Mar.tin schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:09:
Haat hoor dat ze t niet gewoon werkende krijgen op launchday. Hoe amateuristisch is dat
Wat betreft teamspeak, ik kom vanavond wel even buurten als ik het spel aan het installeren ben, maar ik ben niet voor 8 uur thuis, dus zal al snel een uur of 9 a 10 worden. Maar ik gok dat jullie er dan vast nog wel zijn.
naam BamiBalletjes
[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:53 ]
Eerste indruk is goed, op de serverproblemen na.
Over de regio: wie maakt hem aan & welke server gaan we op spelen? Heb een aantal van jullie in mijn lijst staan maar nog niet iedereen...
Xbox Live: MarkH
Joinen lukt nog niet echt
[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 07-03-2013 14:53 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:53 ]
Zou je mij een invite kunnen doen voor de region
1
2
3
4
5
6
7
8
| ALT+W - Add §100,000 to City Budget ALT+F - Toggle Fire On/Off ALT+C - Toggle Crime On/Off ALT+M - Toggle Health Issues On/Off ALT+A - Toggle Air Pollution On/Off ALT+P - Toggle Ground Pollution On/Off ALT+H - Toggle Homeless Sims On/Off ALT+S - Toggle Sewage On/Off |
Via IGN
Ga er dus vanavond voor zorgen dat ik wat snelwegen ga omleggen om zo mijn verkeersproblemen op te lossen :-)
[ Voor 11% gewijzigd door MarkH NL op 07-03-2013 15:22 ]
Edit: voor zover dat nog niet überhaupt het geval was, als ik zo de inlog problemen lees
[ Voor 27% gewijzigd door Bansheeben op 07-03-2013 17:44 ]
Heb jij hem al binnen van BillGames Bansheeben? Ik heb hem vandaag niet in de post gehad ondanks het mailtje gister ochtend al dat hij verzonden was. Is al de 2e keer dat ze dat geintje flikken bij een release game... Toch maar even een slechte review achter laten als hij binnenkomt...Bansheeben schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:14:
Vannacht gaat voor mij nog niet lukken ben ik bang... Kreeg vandaag pas bericht van BillGames dat mijn pakketje verstuurd was
* Sleepkever moet de draad lezen voor hij blaat.
Okay, duidelijk dus, dit geintje heeft billgames ook al gedaan met de diablo 3 release bij mij duurte toen 7 dagen voor hij eindelijk door de brievenbus viel. 1 keer vindt ik nog toeval maar na 2 keer wordt het toch wat structureler...
[ Voor 21% gewijzigd door Sleepkever op 07-03-2013 18:02 ]

Kunnen we daar vanavond lekker ons gang gaan.
Voeg me even toe aan je vriendenlijstje, mijn Origin naam is Bafle
Het wilt niet echt lukken
[ Voor 69% gewijzigd door Ernemmer op 07-03-2013 18:42 ]
O, dat zou niet echt cool zijnSleepkever schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:00:
[...]
Heb jij hem al binnen van BillGames Bansheeben? Ik heb hem vandaag niet in de post gehad ondanks het mailtje gister ochtend al dat hij verzonden was. Is al de 2e keer dat ze dat geintje flikken bij een release game... Toch maar even een slechte review achter laten als hij binnenkomt...
* Sleepkever moet de draad lezen voor hij blaat.
Okay, duidelijk dus, dit geintje heeft billgames ook al gedaan met de diablo 3 release bij mij duurte toen 7 dagen voor hij eindelijk door de brievenbus viel. 1 keer vindt ik nog toeval maar na 2 keer wordt het toch wat structureler...
Edit : Net een mail ontvangen van onlinekeystore dat de keys die ze voor europa versturen UK keys zijn, en de UK release data is toch wel later dan continental europe zeker. Nog een dagje wachten dus ... zucht ...
[ Voor 36% gewijzigd door ItsValium op 07-03-2013 20:16 ]
Heb nu 2 steden, 1 olie en 1 ore. Olie is m'n grootste stad maar heeft niet heel veel inwoners. Hoe kan je die bewoners in flats proppen? Ik heb al genoeg parkjes enzo..
Al m'n gebouwen staan aan avenue's & hebben parken in de buurt. Toch komen ze niet echt aan de flats, er zijn er wel een paar maar niet veel of erg hoog. Hoe krijg je low-income mensen in een flat?Ernemmer schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:05:
Avenue's upgraden, maar als je dit te veel doet dan krijg je gewoon te veel inwoners en loopt je stad vast.
maar je hebt natuurlijk wel de basis voorzieningen nodig(politie brandweer ziekenhuis)
en de parken die je hebt gebouwd zijn die voor lage inkomens of juist voor de wat meer welgestelde mensen
Ik heb per stuk waar ik lage mensen in wil hebben een aantal $ parkjes gezet, alleen ze leven nog steeds in caravans of goedkope huisjes..zoepersooi schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:24:
wat mij het meest logisch lijkt is om eerst te zorgen voor weinig onderwijs(dom=weinig geld)
maar je hebt natuurlijk wel de basis voorzieningen nodig(politie brandweer ziekenhuis)
en de parken die je hebt gebouwd zijn die voor lage inkomens of juist voor de wat meer welgestelde mensen
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Moet wel zeggen dat dat toen rond een periode was waar er heel veel vrije dagen waren. Ik denk dat het qua werkdagen nog steeds maar 3 a 4 zijn geweest. Maar dan nog is het kut. Even in de gaten houden vandaag.Bansheeben schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:43:
[...]
O, dat zou niet echt cool zijniig iets om in de gaten te houden. Het kan natuurlijk aan Postnl liggen, omdat het gewoon brievenpost is, maar een hele week is wel erg lang...
Het lijkt er trouwens op dat er vandaag weer 2 EU servers bij gezet zijn: http://harding.ae/simstat/
Misschien dat vanavond met de 1.2 patch er misschien mensen daadwerkelijk kunnen spelen? Ik ben heel benieuwd.
Ik ga vanavond spelen, maar weet nog niet of dat in west 4 zal zijn. Heb namelijk een leuke stad draaien in Oost 1 :-)timofp schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:51:
Inderdaad CreepYYY. Ik heb zojuist een regio aangemaakt in West Europa 4 en alvast een invite gestuurd naar Glados, andere kan ik pas een invite sturen van zodra ze 1x op de server hebben gespeeld.
Edit: ik kom wss wel even op West 4 online zodat jullie kunnen inviten en zal alvast mijn plek claimen :-)
[ Voor 11% gewijzigd door MarkH NL op 08-03-2013 10:57 ]
Gefeliciteerd ;-) hoop dat er een server vrij is voor jeVerwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:16:
Ahoy,
Ik zorg dat ik vandaag een key heb, kan t hele weekend spelen
Jelmer
Verwijderd
Hoop het ook, zag net bij Niek ( glados ) dat er een paar nieuwe bij gezet waren voor europe, dus dat moet goed komen!
Hoe zou je dan een private server kunnen maken? Neem aan dat er software nodig is die op die servers draait..Sleepkever schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:29:
Prachtig. Ze hebben ook al een manier gevonden om op de "hidden" servers te komen die nog opengesteld moeten worden voor het publiek door gewoon een andere JSON file aan de client te serveren. Ik zie heel snel private server lijsten verschijnen binnenkort...
Verwijderd
Edit: Ga de BillGames versie retourneren en heb 'm nu bij GameCardwinkel gekocht (eerst gecheckt of het niet een russische versie zou betreffen) en dat werkte perfect. Dus als alle servers hun werk doen ben ik vanavond in Straussburg Isles te vinden
[ Voor 28% gewijzigd door Bansheeben op 08-03-2013 13:13 ]
Klopt, het zal ngo wel een paar dagen gaan duren maar de eerste stappen zijn gezet.MarkH NL schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:59:
[...]
Hoe zou je dan een private server kunnen maken? Neem aan dat er software nodig is die op die servers draait..
Mijn game is iig wel binnen gekomen via billgames. De dvd doet het niet in mijn laptop maar ga nu zo installeren. En dan kan ik hopenlijk vanavond mee doen. Misschien zo alvast even een plekje claimen op EU4 zodat ik nog in kan loggen vanavond als hij vol zit.
EDIT: Nou, even snel geprobeerd. EU west 4 ligt er al weer uit. Heb de tutorial kunnen spelen tot je naar de 2e stad toe moest en toen was mijn server verbinding kwijt. Had niet eens een "exit" knop meer in mijn main menu -_-' Dat belooft veel voor primetime vanavond.
[ Voor 19% gewijzigd door Sleepkever op 08-03-2013 15:35 ]
Op dit moment kan je EU west 4 niet eens meer selecteren in de launcher, hij zegt gewoon dat de server niet goed is en dat je maar een andere moet kiezen. Niets wachten of watBansheeben schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:42:
O, ik ben al een uur of 3 a 4 zoet op West 4 (alhoewel de server inderdaad wel af en toe aangeeft dat er moeilijkheden zijn).
Edit: tot zo ver mijn redelijk goede ervaringen met met de servers van vandaag
[ Voor 19% gewijzigd door Bansheeben op 08-03-2013 20:23 ]
Schrap dat, gewoon op "0 friends" klikken en dan kom je er wel
>alt tab
>setup teamspeak
>alt tab back
> geen beeld...
> kill process
> queue... damnit...
Ik probeer het morgen nog wel eens, als het goed is heb ik wel mijn plekje kunnen claimen maar meer nog niet dus....
[ Voor 44% gewijzigd door Sleepkever op 08-03-2013 22:29 ]
Het zijn grote wegen waar naast word gebouwd. Maar hoe krijg ik die dichtheid omhoog? Heb al wat info gelezen in het topic van strategieen maar daar word ik ook niet veel wijzer van

Hoe doen jullie dat?
Aha, ja ik heb alleen nog maar een basisschool dus dat kan een hoop verklarenGLaDOS schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:53:
De key to groeien is scholen bouwen! (en daardoor wordt je industrie/commercie beter) en dan gaan je sims beter verdienen! Dan gaan ze ook duurdere huizen bouwen!
Daar was ik al lichtelijk mee bezig. Maar gaat me allemaal te langzaamBansheeben schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:58:
Ja en de land vallue moet omhoog, dus ook parken enzo zijn handig om flinke appartementen complexen te krijgen (wel parken van het een na hoogste $ niveau, ben de naam even kwijt... Anders krijg je enorme huizen met hele rijke sims...)
Ik vind het overigens echt bizar dat af en toe een kwart van mijn commercial zone loopt te zeuren over criminaliteit terwijl er echt vrijwel niets te zien is op de crime map. Ik heb het gevoel dat de engine er gewoon actief op aanstuurt om alles en iedereen zoveel mogelijk te laten zeiken...
Ik speel momenteel op EU west 5, in andere servers is het me nog niet gelukt te starten
Ik heb echt constant meer residential zoning nodig, maar wat betreft zijn de Straussburg Isles wat karig ingedeeld...
De stad die ik nu in de regio gebouwd heb wilt niet echt lekker lopen nog. Veel moeite om wat inwoners te krijgen (30k nu)
Vanmiddag dit gebouwd in een uurtje of 6

In een andere regio heb ik nergens last van.
Zag dat er ook een 2e got 13 was opgestart? Kan iemand mij daar voor uitnodigen?
edit 1: Het ligt dus echt aan mijn oude stad, in mijn nieuwe stad heb ik geen last van crashes.
edit 2: Volgens mij klopt er niks van in de regio. Ik heb 9600 banen in mijn stad en 9500 incoming commuters, met een populatie van 50000. Lijkt me stug dat er daar maar 100 van werken.
4 minuten later 65000 inwoners en 180000 visitors. Ik snap niks meer van die glassbox engine.
edit 3: Nu, wilt zelfs mijn brandweer niet uitrukken
Nog meer mensen met deze problemen?
[ Voor 94% gewijzigd door Ernemmer op 11-03-2013 20:06 ]
Verwijderd
Dit.Bansheeben schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:15:
Ik denk dat ik Simcity voorlopig even links laat liggen, tot alle gamebreaking bugs eruit zijn en de gameplay iets minder gericht is op gezeik van citizens...
Ik ben inmiddels al 2 van mijn steden kwijt aan het rollback -> unable to load at this time verhaal. Ik wacht wel mooi op mijn gratis game en ga dat voorlopig wel spelen tot er wel iets werkends gepatched is. Op dit moment is het echt geen doen.