Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een computer die spellen zoals Battlefield 3 goed aankunnen. Ik doe er niets mee in de videobewerking. De PC moet toch wel een aantal jaartjes mee kunnen zonder al te veel problemen. Verder wil ik de computer gebruiken voor de huis tuin en keuken dingetjes (word/surfen/e-mail), maar daar zullen de eisen wel niet zo hoog voor zijn
. Ik heb niet super veel verstand van computers, dus ik zie het ook niet zitten om ‘m zelf in elkaar te gaan zetten. Vandaar dat het me wel slim lijkt om mijn computer bij een bedrijf te kopen waar ik meerdere goede ervaringen van heb gehoord (gamecomputers.nl), ook op tweakers hoorde ik hier wel positieve ervaringen over.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 800 en de 1200 euro. Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, heb alleen een laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze heb ik via gameputers.nl in elkaar gezet:
Cerebro AMD
Behuizing: Cooler Master HAF 912 Plus
Geluidsdemping: Corsair Air Series AF120 Quiet Edition
Moederbord: MSI 970A-G46Processor: AMD FX-4100 ( 4x 3600 Mhz ) Quad Core (Deze wil ik laten overclocken)
Processor-Koeler: Scythe Katana 4
Geheugen[RAM]: 8GB DDR3 1600Mhz 2x 4GB (Corsair Vengeance - Dual Channel, met heatsink)
Videokaart: AMD Radeon HD 7950 (3072 MB GDDR5 - DX 11)
Geluidskaart: Onboard audio 7.1
Hardeschijf: 500GB Hardeschijf
Netwerk: TP-LINK TL-WN781ND 150N draadloze netwerkcontroller
Drive: DVD-RW Dual Layer Brander
Voeding: Corsair Builder Series CX600
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium (64 bit)
Game Muis: Logitech Gaming Mouse G300
Game Keyboard: Sharkoon Skiller
Monitor: Philips 226V4LSB
Deze grap zal bij elkaar 1200,- euro kosten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil geen helikopter op mijn kamer, dus een enigszins stille computer vind ik wel erg fijn.
Ik vroeg me ook af of het voor mij nodig is om mijn processor te laten overclocken, of is dit alleen nodig als ik dingen zou willen renderen enzo.
Ik heb geen gebruik gemaakt van Pricewatch, ik hoop dat dit geen probleem is.
Ik ontvang graag jullie feedback
Ik wil een computer die spellen zoals Battlefield 3 goed aankunnen. Ik doe er niets mee in de videobewerking. De PC moet toch wel een aantal jaartjes mee kunnen zonder al te veel problemen. Verder wil ik de computer gebruiken voor de huis tuin en keuken dingetjes (word/surfen/e-mail), maar daar zullen de eisen wel niet zo hoog voor zijn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 800 en de 1200 euro. Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, heb alleen een laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze heb ik via gameputers.nl in elkaar gezet:
Cerebro AMD
Behuizing: Cooler Master HAF 912 Plus
Geluidsdemping: Corsair Air Series AF120 Quiet Edition
Moederbord: MSI 970A-G46Processor: AMD FX-4100 ( 4x 3600 Mhz ) Quad Core (Deze wil ik laten overclocken)
Processor-Koeler: Scythe Katana 4
Geheugen[RAM]: 8GB DDR3 1600Mhz 2x 4GB (Corsair Vengeance - Dual Channel, met heatsink)
Videokaart: AMD Radeon HD 7950 (3072 MB GDDR5 - DX 11)
Geluidskaart: Onboard audio 7.1
Hardeschijf: 500GB Hardeschijf
Netwerk: TP-LINK TL-WN781ND 150N draadloze netwerkcontroller
Drive: DVD-RW Dual Layer Brander
Voeding: Corsair Builder Series CX600
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium (64 bit)
Game Muis: Logitech Gaming Mouse G300
Game Keyboard: Sharkoon Skiller
Monitor: Philips 226V4LSB
Deze grap zal bij elkaar 1200,- euro kosten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil geen helikopter op mijn kamer, dus een enigszins stille computer vind ik wel erg fijn.
Ik vroeg me ook af of het voor mij nodig is om mijn processor te laten overclocken, of is dit alleen nodig als ik dingen zou willen renderen enzo.
Ik heb geen gebruik gemaakt van Pricewatch, ik hoop dat dit geen probleem is.
Ik ontvang graag jullie feedback