"The device is not ready for access yet."

Pagina: 1
Acties:

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 19:44
Sinds enkele weken had ik een probleem bij het gamen, zijnde wat hier beschreven staat. Ondanks de hulp daar geraakte het probleem niet opgelost. Zoeken op Google gaf wel wat hits, maar dan bleek de error veel verschillende oorzaken te hebben, af te leiding uit de vele verschillende oplossingen. De niet-zo-wonky oplossingen heb ik ook geprobeerd toe te passen, eveneens zonder resultaat.

Daarom dat afgelopen week besloot om voor een clean install van Windows 7 te gaan. Dit ging vlotjes, maar toen doker er nieuwe problemen op, boven op de oude. Inderdaad, tijdens het gamen crashen de spellen nog altijd (al kan ik er wel bij vermelden dat wanneer ik de software boost van CCC afzet, hij nog wel recovered), maar nu krijg ik ook foutmeldingen zoals
  • "The device, \Device\CdRom0, is not ready for access yet." (~5 meldingen), waarna de ODD niet meer beschikbaar is
  • "The volume change journal is not active. (HRESULT : 0x8007049b) (0x8007049b)" (1 melding), waarna de E:\ en F:\-drive (twee partities op HDD van 1TB) niet meer beschikbaar zijn
  • "An error was detected on device \Device\Harddisk0\DR0 during a paging operation." (48 000 meldingen), waarna het systeem gelocked was (zie ook het eerder gelinkte topic, laatste post)
Ik denk dat ik de laatste error heb opgelost door Windows automatisch de pagefile te laten beheren. Die stond nl. uit, omdat ik had gelezen dat 8GB RAM genoeg was om de pagefile daarin te houden en die file op de system drive (een 60GB Vertex 3 SSD) relatief veel ruimte in nam. Ik had dit echter voor de clean install ook al gedaan en toen heb ik dergelijke errors nooit gekregen (of toch geen system locks gehad, ik moet bekennen dat ik niet actief de Event Viewer bijhield).

Voor de tweede error: ik heb voor de clean install wel de F:\ partitie kleiner gemaakt dmv Disk Management van Windows en daarna die ruimte aan de E:\ partitie toegevoegd dmv deze partition manager. Kan dit er wat mee te maken hebben? Mijn idee nu is om alle data van de HDD weg te halen/te backuppen en dan de schijf te formateren en opnieuw in te delen.

Voor de eerste error: geen idee. Gecombineerd met de andere errors zou ik zeggen dat er wat met het moederbord scheelt, maar het is alleen vreemd dat dit dan zo plots na een clean install is (de eerste keer dat het gebeurde was letterlijk enkele uren na de install).

Mijn systeeminfo:
#Product
1Intel Core i5 2500K Boxed
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
1Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB
1Sharkoon T9 Value Red edition
1Kingston KHX1600C9D3X2K2/8GX
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)
1Cooler Master Silent Pro M700
1OCZ Agility 3 60GB

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• Aertsvijand
In mijn poging om de HDD te formateren, zag ik dat de partities nogal raar verdeeld zijn. Daarmee bedoel ik dat op de HDD de System Reservation staat, terwijl ik boot van de SSD. Wanneer ik de SATA-kabel van de HDD uittrek, boot het systeem ook niet meer. Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/6071/diskmanag.jpg
De unallocated space komt omdat ik die eerst had toegewezen aan een tweede "System Reserved", om dan de HDD los te koppelen en dmv Windows Repair dat volume toe te wijzen aan een nieuwe system reserved, naar aanleiding van dit artikel, helaas zonder succes.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is trouwens eigenlijk niet toegestaan op Tweakers om dubbel te posten en je beter in de andere post verder kan gaan. Maar wat betreft die indeling van je harddisk en het booten is dit heel eenvoudig te verklaren want je Windows boot staat op de harddisk ( System Reserved ).

Verder raad ik je aan eens die ssd te gaan vernieuwen want die OCZ Agility staan er bekend om heel onstabiel te zijn en veel uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een disk partitioneren is volledig overbodig imho.
Een partitie per schijf, verdere indeling kun je met mappen doen: een folder Games en een folder Data.
Daarbij: de 100MB gereserveerde ruimte kun je voorkomen door de schijf met diskpart in te delen, alvorens Win7 te installeren.
En ja, jouw ssd staat idd niet bekend om zijn betrouwbaarheid...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
Het is financieel niet mogelijk om op dit moment een andere SSD aan te schaffen. Ik probeer het risico zo veel mogelijk te minimaliseren door regelmatig backups te maken.

@Roel: deze post gaat over een ander probleem, vandaar een ander topic. Mocht je toch echt vinden dat het niet gepast is, dan kan je het altijd rapporteren. Aan het gewoon melden dat het (volgens jou) niet is toegelaten heb ik, sorry om het zo direct te zeggen, echt geen ruk.

Ondertussen heb ik een bootable W7 installatie-USB gemaakt en de HDD losgekoppelt. Daarna de SSD geformateert en W7 opnieuw geinstalleerd. Nu staat alles netjes op de SSD (wel helemaal geen System Reserved te zien) en terwijl het systeem draaide, kon ik de HDD inpluggen die terug formateren. Op hoop van zegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Aertsvijand schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:07:
@Roel: deze post gaat over een ander probleem, vandaar een ander topic. Mocht je toch echt vinden dat het niet gepast is, dan kan je het altijd rapporteren. Aan het gewoon melden dat het (volgens jou) niet is toegelaten heb ik, sorry om het zo direct te zeggen, echt geen ruk.
Je zet zelf een link naar het andere topic en gaat hier verder omdat het probleem via het andere topic geen oplossing heeft geboden. Dus met andere woorden post je wel dubbel en dat heeft niets met mij te maken maar met de regels van Tweakers.

Daarbij bedoelde ik het alleen goed om te voorkomen dat dadelijk een van de 2 topics, of beiden gesloten worden en je nog steeds met dat probleem zit. Enfin verder vind ik je manier van uitdrukken dus totaal niet gepast en zal ik eventjes op jou manier spreken, jou probleem interesseerd mij verder ook geen r*k !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Roel1966, je hebt netjes een topicreport ingediend. Echter, als ik of een andere moderator besluit het topic - in elk geval voorlopig - open te houden, dien jij niet als eigen rechter op te treden! Desnoods dien je nog een extra topicreport in om te vragen waarom hij open blijft, dan had je van mij een DM gekregen. Maar in dit topic eigen rechter spelen is absoluut ongewenst.

Ik laat dit topic voorlopig open om twee redenen:
  • Ik kan niet met zekerheid vaststellen dat dit inderdaad om hetzelfde probleem gaat.
  • De topicstart is zeker geen copy-paste en is zorgvuldig geschreven
Vanaf nu on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als ik jou was even een clean install doen, terwijl je 2e harddisk losgekoppeld is. Dus gewoon even het kabeltje lostrekken. Je hebt nu je system reserverd op de ene HD staan, en de rest op je SSD. Behalve dat dat zowiezo al aardig wat instabiliteit veroorzaakt in mijn ervaring, verdubbel je zo ook 't risico. Als een van de 2 schijven niet goed is heb je direct problemen.

Stappenplan om tot een oplossing te komen in mijn ogen:

HDD loskoppelen, schone install op de SSD. Testen of alles werkt, zonder de HDD aan te sluiten.

Werkt goed: HDD aansluiten, game op installeren en kijken of het nog steeds goed werkt. Werkt? Problem solved.

Werkt niet: HDD aansluiten en SSD loskoppelen, schone install op HDD en kijken of alles werkt. Werkt-> ssd kapot, problem solved. Werkt niet? Verder zoeken- je hdd/ssd zijn in ieder geval niet de boosdoener.

Het is altijd beter om op deze manier te zoeken naar mijn idee, anders blijft het gissen en weet je niks zeker. Uitsluiten, zodat je per onderdeel de oorzaak kan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
Ik heb nu inderdaad een clean install op de SSD gedaan, de HDD aangekoppelt terwijl het systeem draaide en zo de HDD geformateerd. Dit alles ging zonder problemen. Wegens tijdsnood ben ik echter niet verder geraakt dan het updaten van Windows, dus dat wordt nog even afwachten.

Voor alle duidelijk: dit topic heb ik aangemaakt om mijn problemen met de Windows-op-SSD/Boot-op-HDD op te lossen, met bijhorende errors. Zie ook de topictitel. De link naar het andere topic heb ik gegeven om de voorgeschiedenis aan te geven, maar dit staat er in principe los van.

@Roel: mijn excuses voor de hevige reactie. Deze was inderdaad te onbeschoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
Beste Tweakers, jullie hadden gelijk. Mijn oplossing (de reinstall van Windows 7) verhielp het probleem van de veelvuldige errors wel, maar afgelopen maandag was de Agility 3 toch niet meer zo agile, als in: hij kwam niet meer verder dan het laadscherm van Windows (wanneer de vlagjes komen aanvliegen), gaf midden daarin een BSOD en reboote direct. SSD viel gelukkig nog onder garantie en omdat ze bij de winkel waar ik 'm had gekocht (Alternate België) al zó veel exemplaren hadden teruggekregen, hebben ze mij de de laatst genoteerde verkoopsprijs van de SSD in hun winkel teruggeven, wat neer kwam op €10 minder dan dat ik hem had gekocht. Beetje geld bijgelegd en een m4 128GB genomen, voluit voor betrouwbaarheid gegaan. Systeem draait weer als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aertsvijand schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:12:
Beste Tweakers, jullie hadden gelijk. Mijn oplossing (de reinstall van Windows 7) verhielp het probleem van de veelvuldige errors wel, maar afgelopen maandag was de Agility 3 toch niet meer zo agile, als in: hij kwam niet meer verder dan het laadscherm van Windows (wanneer de vlagjes komen aanvliegen), gaf midden daarin een BSOD en reboote direct. SSD viel gelukkig nog onder garantie en omdat ze bij de winkel waar ik 'm had gekocht (Alternate België) al zó veel exemplaren hadden teruggekregen, hebben ze mij de de laatst genoteerde verkoopsprijs van de SSD in hun winkel teruggeven, wat neer kwam op €10 minder dan dat ik hem had gekocht. Beetje geld bijgelegd en een m4 128GB genomen, voluit voor betrouwbaarheid gegaan. Systeem draait weer als een trein :)
Dat is vervelend, maar mooi dat het nu goed opgelost is. Ik heb helaas ook nog een vertex2 zo dood als een pier in de la liggen. Shit happens. Jij had gelukkig nog garantie.
Pagina: 1