Sinds enkele weken had ik een probleem bij het gamen, zijnde wat hier beschreven staat. Ondanks de hulp daar geraakte het probleem niet opgelost. Zoeken op Google gaf wel wat hits, maar dan bleek de error veel verschillende oorzaken te hebben, af te leiding uit de vele verschillende oplossingen. De niet-zo-wonky oplossingen heb ik ook geprobeerd toe te passen, eveneens zonder resultaat.
Daarom dat afgelopen week besloot om voor een clean install van Windows 7 te gaan. Dit ging vlotjes, maar toen doker er nieuwe problemen op, boven op de oude. Inderdaad, tijdens het gamen crashen de spellen nog altijd (al kan ik er wel bij vermelden dat wanneer ik de software boost van CCC afzet, hij nog wel recovered), maar nu krijg ik ook foutmeldingen zoals
Voor de tweede error: ik heb voor de clean install wel de F:\ partitie kleiner gemaakt dmv Disk Management van Windows en daarna die ruimte aan de E:\ partitie toegevoegd dmv deze partition manager. Kan dit er wat mee te maken hebben? Mijn idee nu is om alle data van de HDD weg te halen/te backuppen en dan de schijf te formateren en opnieuw in te delen.
Voor de eerste error: geen idee. Gecombineerd met de andere errors zou ik zeggen dat er wat met het moederbord scheelt, maar het is alleen vreemd dat dit dan zo plots na een clean install is (de eerste keer dat het gebeurde was letterlijk enkele uren na de install).
Mijn systeeminfo:
Daarom dat afgelopen week besloot om voor een clean install van Windows 7 te gaan. Dit ging vlotjes, maar toen doker er nieuwe problemen op, boven op de oude. Inderdaad, tijdens het gamen crashen de spellen nog altijd (al kan ik er wel bij vermelden dat wanneer ik de software boost van CCC afzet, hij nog wel recovered), maar nu krijg ik ook foutmeldingen zoals
- "The device, \Device\CdRom0, is not ready for access yet." (~5 meldingen), waarna de ODD niet meer beschikbaar is
- "The volume change journal is not active. (HRESULT : 0x8007049b) (0x8007049b)" (1 melding), waarna de E:\ en F:\-drive (twee partities op HDD van 1TB) niet meer beschikbaar zijn
- "An error was detected on device \Device\Harddisk0\DR0 during a paging operation." (48 000 meldingen), waarna het systeem gelocked was (zie ook het eerder gelinkte topic, laatste post)
Voor de tweede error: ik heb voor de clean install wel de F:\ partitie kleiner gemaakt dmv Disk Management van Windows en daarna die ruimte aan de E:\ partitie toegevoegd dmv deze partition manager. Kan dit er wat mee te maken hebben? Mijn idee nu is om alle data van de HDD weg te halen/te backuppen en dan de schijf te formateren en opnieuw in te delen.
Voor de eerste error: geen idee. Gecombineerd met de andere errors zou ik zeggen dat er wat met het moederbord scheelt, maar het is alleen vreemd dat dit dan zo plots na een clean install is (de eerste keer dat het gebeurde was letterlijk enkele uren na de install).
Mijn systeeminfo:
Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)