[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 12 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 11:07
maartend schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:48:
Iemand ervaring met het in gebruik nemen van de Calibre plugin voor e-books en de synology?

Gaat dat wat makkelijk?
Ja, dat gaat vrij makkelijk met Bicbucstrimm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Smultie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:55:
[...]

Waarom zou hij dat bedoelen ><
Het gaat over synocommunity, niet over officiële Synology updates.
Omdat er bij synocommunity toch geen grote updates zijn. Er wordt af en toe een package bijwerkt maar omdat nu groot te noemen. Vandaar mij aanname dat hij DSM bedoelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 09:40
Een aantal packages van Synocommunity zijn weer te downloaden via http://www.synocommunity.com/packages

Nog niet via package center (en ook niet voor recente modellen)....

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
synocommunity werkt hier na de crash alweer maanden prima op de NAS hoor.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
cypher21 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:33:
synocommunity werkt hier na de crash alweer maanden prima op de NAS hoor.
We hebben het hier over het installeren van een package van synocommunity

Nu staan ze er weer bij maar de dagen ervoor waren de packages niet te vinden in Package Center omdat de site waar deze staan down was.

Als je het eenmaal hebt geïnstalleerd dan maakt dat niets uit maar voor installeren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:55:
[...]

Waarom zou hij dat bedoelen ><
Het gaat over synocommunity, niet over officiële Synology updates.
Het ging me idd meer over de komst van de nieuwe modellen.
Laatste keer was idd na een DSM-update, maar nu er de 2014 serie aankomt ( de 214 is leverbaar ) komt er een stormloop op de repository natuurlijk, en lijkt het of "ze" het gewoon tijdelijk wat begrenzen

Maar nogmaals, het is een idee, geen onderbouwde waarheid !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Laatst online: 09-09 10:20
Ik heb een vraagje wat betreft Video Station.

Heb sinds kort een leuke DS1813+ en deze gevuld met leuke WD 4TB Red schijfjes ( :9~ ) maar sommige packages heb ik toch wel wat probleempjes mee mbt de mogelijkheid tot het tweaken van de packages.

Op men ipad maakte ik altijd gebruik van air video server voor video te streamen maar dat was een client-server app die ik moest streamen van men windows pc welke 24/7 op stond. Nu met de NAS is het de bedoeling dat ik deze soms eens kan afsluiten want is gewoon zinloos stroomverbruik nu.
Ik heb op volume1 een shared folder aangemaakt 'Media' maar deze kan ik bv niet zien in file station en wat belangrijker is, ik kan het juiste path niet gaan selecteren in video station. Deze maakt zelf een map aan maar ik kan niet mijn map op volume 1 selecteren. Er hangen 2 externe usb schijven aan, deze zie ik wel vanuit de app maar het is niet de bedoeling die als streaming bron te gebruiken.

Iemand een idee?

Idem dito met de webserver. Hij gebruikt een folder 'web' maar ik wil een zelf aangemaakte map kunnen gebruiken omdat we nu al een bepaalde werkwijze hebben en het niet evident is om al die sites plots vanuit een andere rootmap te gaan benaderen.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
Het lukt mij niet om de ondertiteling zichtbaar te krijgen als ik een film stream met behulp van mijn iPad of Android telefoon met behulp van de DS Video app naar mijn Samsung TV.

Ik maak gebruik van externe .srt bestanden welke exact dezelfde naam hebben als de film zelf, en beide bestanden staan in een eigen folder. Het lukt wel als ik de film bekijk op mijn desktop PC (muv full screen) of als ik de film selecteer via de TV zelf (mediaplay).

Het lijkt mij een probleem van Video station, omdat ik wel met twee andere apps de video met ondertitels van NAS naar TV kan streamen mbv DLNA. Is dit een bekend probleem ?

Wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
B.Wortelboer schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:59:
Het lukt mij niet om de ondertiteling zichtbaar te krijgen als ik een film stream met behulp van mijn iPad of Android telefoon met behulp van de DS Video app naar mijn Samsung TV.

Ik maak gebruik van externe .srt bestanden welke exact dezelfde naam hebben als de film zelf, en beide bestanden staan in een eigen folder. Het lukt wel als ik de film bekijk op mijn desktop PC (muv full screen) of als ik de film selecteer via de TV zelf (mediaplay).

Het lijkt mij een probleem van Video station, omdat ik wel met twee andere apps de video met ondertitels van NAS naar TV kan streamen mbv DLNA. Is dit een bekend probleem ?

Wat doe ik fout ?
Ik merkte dat ik pas ondertitels kan kiezen bij het streamen, als de film al loopt ( op de appleTV )
Dan wordt het blokje geactiveerd, en kan ik ze aanzetten in de app / webpage van videostation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
JacobsT schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:48:
Ik heb op volume1 een shared folder aangemaakt 'Media' maar deze kan ik bv niet zien in file station en wat belangrijker is, ik kan het juiste path niet gaan selecteren in video station. Deze maakt zelf een map aan maar ik kan niet mijn map op volume 1 selecteren.
Shared folders moeten gewoon te zien zijn in file station en video station. Als dat niet zo is staan de rechten verkeerd. Kijk dus bij de user settings wie er toegang tot die map hebben.
Idem dito met de webserver. Hij gebruikt een folder 'web' maar ik wil een zelf aangemaakte map kunnen gebruiken omdat we nu al een bepaalde werkwijze hebben en het niet evident is om al die sites plots vanuit een andere rootmap te gaan benaderen.
Via het webmanagent kan je dat niet veranderen. Rechtstreeks via telnet/ssh de apache config aanpassen is dan een oplossing.
Probleem echter dat je deze aanpassing met elke update van dsm weer moet terugzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 15-10-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Inmiddels is de SynoCommunity weer online, maar Python en Sabnzbd is niet beschikbaar voor de DS214. Iemand een handleiding hoe ik deze toch kan draaien?

edit: voor zover het relevant is:
Syno> cat /proc/cpuinfo
Processor : Marvell PJ4Bv7 Processor rev 2 (v7l)
processor : 0
BogoMIPS : 1064.96

processor : 1
BogoMIPS : 1064.96

Features : swp half thumb fastmult vfp edsp vfpv3 tls
CPU implementer : 0x56
CPU architecture: 7
CPU variant : 0x2
CPU part : 0x584
CPU revision : 2

Hardware : Marvell Armada XP Development Board
Revision : 0000
Serial : 0000000000000000

[ Voor 58% gewijzigd door Menno1234 op 15-10-2013 19:33 ]

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Menno1234 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:08:
Inmiddels is de SynoCommunity weer online, maar Python en Sabnzbd is niet beschikbaar voor de DS214. Iemand een handleiding hoe ik deze toch kan draaien?
Grappig had niet verwacht dat er een arm cpu in zou zitten. Ik verwachtte eigenlijk dat deze de zelfde cpu zou hebben als de 213+.

Wat je zou kunnen proberen is of de package voor de andere arm modellen ook werkt icm met de nieuwe arm in jouw 214.
http://packages.synocommunity.com/python_88f5281_2.7.5-6.spk
http://packages.synocommu...nzbd_88f5281_0.7.16-7.spk

Is dat geen oplossing dan kan je niets anders doen dan wachten totdat de mensen achter synocommunity de boel hebben bijgewerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 15-10-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
job schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:44:
[...]

Grappig had niet verwacht dat er een arm cpu in zou zitten. Ik verwachtte eigenlijk dat deze de zelfde cpu zou hebben als de 213+.

Wat je zou kunnen proberen is of de package voor de andere arm modellen ook werkt icm met de nieuwe arm in jouw 214.

Is dat geen oplossing dan kan je niets anders doen dan wachten totdat de mensen achter synocommunity de boel hebben bijgewerkt.
Dank voor het meedenken, melding is nu dat dit pakket niet wordt ondersteund...Helaas..Is het mogelijk dit pakket zelf te editen zodat hij hem wel pakt?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Niet echt een oplossing maar misschien kun je hier nog info vandaan halen.
http://www.synology-forum...or-ds214-(dsm4-3-3776-2)/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Laatst online: 09-09 10:20
job schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:03:
Via het webmanagent kan je dat niet veranderen. Rechtstreeks via telnet/ssh de apache config aanpassen is dan een oplossing.
Probleem echter dat je deze aanpassing met elke update van dsm weer moet terugzetten.
Ik heb dit reeds geprobeerd en lijkt me niet te werken.

httpd-user.conf was dit geloof ik daar die wordt ingelezen ipv de gewone httpd.conf, echter lijkt dit niet te werken.

Wat doe ik verkeerd dan?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
job schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:44:
[...]

Na wat onderzoek lijkt de DS214 een processor te hebben die vergelijkbaar is met die in de DS213J. Ik ben nu dus op zoek naar de pakketen van Synocommunity Python en Sabnzbd, dus voor package arch: "armada370" (de ds214 is "armada370xp"). Weet iemand waar ik die kan vinden of zou iemand een linkje kunnen posten?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
Dat 'blokje' zie ik niet nadat de film is begonnen met streamen.
Ik heb echter ook inmiddels antwoord van Technical Support die ik hier graag wil delen:

This function, streaming external subtitles to a DLNA player via remote mode, was never implemented in video station. Also, its still an experimental function with embedded subtitles.

(However, if you are browsing with the DLNA player on media sever, the external subtitles display depend on the playback capabilities of DLNA player.)

Ofwel, samengevat komt het erop neer dat het op afstand (met DS Video) streamen van losse .srt ondertitel bestanden bij films op de Synology media server naar een DLNA speler, zoals mijn Samsung TV UE46C6740, niet mogelijk is, deze functie hebben ze gewoon niet ingebouwd. Hierdoor heb ik dus eigenlijk niets aan DS Video... :(
FreshMaker schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:18:
[...]
Ik merkte dat ik pas ondertitels kan kiezen bij het streamen, als de film al loopt ( op de appleTV )
Dan wordt het blokje geactiveerd, en kan ik ze aanzetten in de app / webpage van videostation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

B.Wortelboer schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:53:
Ofwel, samengevat komt het erop neer dat het op afstand (met DS Video) streamen van losse .srt ondertitel bestanden bij films op de Synology media server naar een DLNA speler, zoals mijn Samsung TV UE46C6740, niet mogelijk is, deze functie hebben ze gewoon niet ingebouwd. Hierdoor heb ik dus eigenlijk niets aan DS Video... :(
Nee, maar dat was bij mij allang bekend, dat is al jaren zo volgens mij. Daarom pleit ik bij mensen ook altijd voor een (goedkope) mediaspeler zoals een RPi met XBMC of een Xtreamer oid. Dat halfslachtige gedoe met DLNA en subs, ik heb het nog nooit goed zien werken persoonlijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
JacobsT schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:07:
[...]

Ik heb dit reeds geprobeerd en lijkt me niet te werken.

httpd-user.conf was dit geloof ik daar die wordt ingelezen ipv de gewone httpd.conf, echter lijkt dit niet te werken.

Wat doe ik verkeerd dan?
httpd-conf.user moet je hebben.
Daar kan je de locatie aanpassen, maar let op dat de web folder daar op 2 plekken genoemd wordt.
eenmaal met een # ervoor, dus die regel wordt genegeerd. Je moet dus de andere hebben.

Vervolgens moet je apache herstarten, en zou het moeten werken.

Mocht je er niet uitkomen, dan kan je altijd nog symbolic links aanmaken zodat je werkwijze hetzelfde blijft. Maar je files toch stiekem in de webfolder staan.
Menno1234 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:55:
[...]

Na wat onderzoek lijkt de DS214 een processor te hebben die vergelijkbaar is met die in de DS213J. Ik ben nu dus op zoek naar de pakketen van Synocommunity Python en Sabnzbd, dus voor package arch: "armada370" (de ds214 is "armada370xp"). Weet iemand waar ik die kan vinden of zou iemand een linkje kunnen posten?
Zie nu dat ik je inderdaad naar de verkeerde packages heb gelinkt.
Ik had je links willen geven naar de 628x packages, maar kan die link helaas niet meer vinden.

Maar ik vrees (heb even wat uitgezocht) dat die 628x packages je ook niet hadden geholpen.
Je moet inderdaad opzoek naar een package geschikt voor arm7. Je kan eens kijken of je de synocommunity packages ergens los kan vinden, en dan die voor de 213j proberen.
Wat je altijd kan doen (als je linux hebt draaien) is dmv spksrc een armada 370 package in elkaar zetten. Of wellicht dat iemand anders dat voor jou kan doen.

Het kan echter zijn dat die package ook niet werkt en dat je gewoon nog even moet wachten totdat synocommunity zijn packages heeft aangepast voor de nieuwe modellen. Neem eens contact met ze op, misschien zijn ze er al mee bezig.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 17-10-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
Remote streaming naar de TV werkt echt prima met iMediashare en 8player en de NAS, alleen niet met DS Video en dat is erg jammer omdat ik DS Video wel erg snel en handig vind. Dus je kan met DS Video wel een film remote streamen naar RPi, XBMC of Xtreamer ?
Arfman schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:33:
[...]

Nee, maar dat was bij mij allang bekend, dat is al jaren zo volgens mij. Daarom pleit ik bij mensen ook altijd voor een (goedkope) mediaspeler zoals een RPi met XBMC of een Xtreamer oid. Dat halfslachtige gedoe met DLNA en subs, ik heb het nog nooit goed zien werken persoonlijk.
e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
RPi, XBMC of Xtreamer kan je gebruiken in combinatie met de dnla server van je synology.

Ds video heeft een andere rol.

[ Voor 65% gewijzigd door job op 17-10-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
Dat lost voor mij dus niets op, ik kan al prima films met ondertiteling kijken van mijn NAS, zowel via de mediaplayer van de TV als remote via iMediashare. Maar met DS Video lukt dat helaas niet.
job schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:03:
RPi, XBMC of Xtreamer kan je gebruiken in combinatie met de dnla server van je synology.

Ds video heeft een andere rol.

[ Voor 7% gewijzigd door B.Wortelboer op 18-10-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waar loop je nu tegenaan? Het niet goed werken van de subtitles?
Dat moet je oplossen met een losse mediaplayer (of boxee, of xbmc etc.).

edit: Mocht je nog een recente tv hebben, dan kan je wellicht de plex app installeren (beetje recente samsung kan dit bijvoorbeeld). Installeer je plex op je syno en kijk je of dat een oplossing is.

[ Voor 99% gewijzigd door job op 17-10-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
Antwoord op de vraag "Waar loop je nu tegenaan ?":
met de APP DS VIDEO (op Ipad of Android) van Synology is het nu voor mij niet mogelijk om films met NL ondertiteling op mijn Samsung TV af te spelen (voor die films waar de ondertiteling als extra .srt bestand is gevoegd).

(PS, ik kan nu ook al eenvoudig video films met deze ondertitel bestanden afspelen, maar NIET met DS VIDEO, en dat is wat ik graag zou willen)
job schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:17:
Waar loop je nu tegenaan? Het niet goed werken van de subtitles?
Dat moet je oplossen met een losse mediaplayer (of boxee, of xbmc etc.).

edit: Mocht je nog een recente tv hebben, dan kan je wellicht de plex app installeren (beetje recente samsung kan dit bijvoorbeeld). Installeer je plex op je syno en kijk je of dat een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
B.Wortelboer schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:19:
met de APP DS VIDEO (op Ipad of Android) van Synology is het nu voor mij niet mogelijk om films met NL ondertiteling op mijn Samsung TV af te spelen (voor die films waar de ondertiteling als extra .srt bestand is gevoegd).

(PS, ik kan nu ook al eenvoudig video films met deze ondertitel bestanden afspelen, maar NIET met DS VIDEO, en dat is wat ik graag zou willen)
Dat gaat niet. Je maakt nu gebruik van de dlna functie en daarmee werkt dat niet. Dat ligt niet aan synology, maar de dlna standaard.

Alternatieven:
- koop een apple tv, en gebruik ds video icm airplay. (grote kans dat je dan alsnog mkv's om moet zetten naar m4v's)
- gebruik xmbc/boxee en installeer de remote app op je ipad.

edit: werkt het wel als de srt's zich in de media container bevinden? Dan kan je natuurlijk ook al je mkv's/m4v's demuxen en remuxen met de srt erin.

[ Voor 174% gewijzigd door job op 19-10-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonzzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 10:37

nonzzz

Even een avatar zoeken....

Ik heb geprobeerd om met behulp van de repository van http://www.synocommunity.com/ Bittorrent Sync te installeren op mijn DS112j. Het installeren gaat goed, maar het uitvoeren niet echt. Zodra ik de applicatie aanzet stopt mijn hele NAS met werken. Netwerkshares doen het slecht en de DSM wordt gigantisch traag. In de webinterface van Bittorrent Sync kan ik ook niets instellen (knoppen lijken niet te reageren e.d.).

Doe ik iets verkeerd of mijn NAS gewoon te "licht" om Bittorrent Sync te draaien? Hebben meer mensen ervaring met Bittorrent Sync op een DS112j? Ik gebruik gewoon de laatste versie 1.1.70 op dit moment.

Beste site van het hele internet: geensnor.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
job schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:25:
[...]

Dat gaat niet. Je maakt nu gebruik van de dnla functie en daarmee werkt dat niet. Dat ligt niet aan synology, maar de dnla standaard.
Het klopt dat het nu niet werkt. Daar loop ik dus tegen aan. Ik heb derhalve aan Technical Support gevraagd of deze extra functionaliteit niet alsnog kan worden ingebouwd. Het is voor mij niet van belang hoe ze het realiseren (DLNA standaard etc) maar dat ze het kunnen realiseren. (ps, het is DLNA en niet DNLA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Thanks voor de verbetering.
Het klopt dat het nu niet werkt. Daar loop ik dus tegen aan. Ik heb derhalve aan Technical Support gevraagd of deze extra functionaliteit niet alsnog kan worden ingebouwd. Het is voor mij niet van belang hoe ze het realiseren (DLNA standaard etc) maar dat ze het kunnen realiseren.
Leuk dat ze het willen implementeren, maar je samsung moet er ook mee overweg kunnen.
Ik ben twee jaar geleden door alle beperkingen van dlna naar xbmc overgestapt, maar ik hoop voor jou dat ze ze het voor elkaar krijgen,
nonzzz schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:33:
Doe ik iets verkeerd of mijn NAS gewoon te "licht" om Bittorrent Sync te draaien? Hebben meer mensen ervaring met Bittorrent Sync op een DS112j? Ik gebruik gewoon de laatste versie 1.1.70 op dit moment.
Ik vermoed dat je syno te weinig geheugen heeft. Kijk eens in de resource monitor waar het probleem zit.
Hoe lang duurt die traagheid? Heb je al eens een half uur gewacht? Is de bron map wellicht te vol? Begin met een lege map, en vul die met een paar bestanden om te zien wat er gebeurt.
Kan zijn dat het nooit lekker op jouw syno gaat werken, het is en blijft een j-model.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 19-10-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
job schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:44:

[...]
Leuk dat ze het willen implementeren, maar je samsung moet er ook mee overweg kunnen.
Ik ben twee jaar geleden door alle beperkingen van dlna naar xbmc overgestapt, maar ik hoop voor jou dat ze ze het voor elkaar krijgen,
Ze hebben nog niets toegezegd, ik verwacht ook niet veel van mijn verzoek. Zo erg is het nu ook weer niet, ik kan immers de films wel met ondertitels afspelen (ook via remote app op de iPAD met iMediashare). Maar aan DS video heb ik zo dus niets. Dat heb ik hun wel duidelijk gemaakt. Ik zal ook eens kijken wat xbmc is, is nieuw voor mij ! Bedank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:20
Een vraag over SABnzbd en NZBGet.

Ik heb vandaag mijn DS211j geupdate van DSM3.0 naar 4.3. Heb hier een tijd mee gewacht omdat mijn systeempartitie vol zat en ik daardoor eerst alle data moest backuppen en een factory reset moest doen.

Nu draaide ik onder DSM3.0 SABnzbd zonder problemen. De versie weet ik niet meer, ik dacht iets van 0.5.xx.
Onder 4.3 heb ik via het Package Center SABnzbd 0.7.16 geïnstalleerd en NZBGet. Deze laatste om eens te vergelijken met SABnzbd.

Om één of andere reden wil het downloaden met beide packages niet lukken. Ik heb het idee dat ik ergens een instelling over het hoofd zie. Ik heb alleen de news-server (Ziggo) toegevoegd en de mappen ingesteld waar bestanden in opgeslagen moeten worden en naar verplaatst moeten worden indien gereed.

SABnzbd geeft geen foutmeldingen, NZBGet wel, enkele voorbeelden hieronder. Iemand een idee?

Could not receive data on socket: ErrNo 11, Resource temporarily unavailable
Could not receive data on socket: ErrNo 104, Connection reset by peer
Article movie/10355011208494-381095231206.part152.rar [80/137] @ server1 (news.ziggo.nl) failed, could not fetch article: Connection closed by remote host
Article movie/10355011208494-381095231206.part152.rar [78/137] @ server1 (news.ziggo.nl) failed: Unexpected end of article

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ziet er gewoon uit alsof het artikel niet (meer) beschikbaar is op je nieuwsserver. Is dit met alle downloads zo dan? Probeer eens een recente post?

Denk dat dit een beetje op de grens van het toegelatene zit hier op GoT.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Ik heb een aantal recente posts geprobeerd en een daarvan daarnaast ook op mijn pc waar het wel lukt.

Normaal gesproken zouden beide packages zonder al teveel moeite gewoon moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

nonzzz schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:33:

Ik weet niet of je directories met veel files hebt. Dat maakt hem de eerste tijd flink traag. Hij moet alles bekijken en indexen. Daarna gaat het sneller.

Ik heb een 212+ en een video directory met daarin iets van 600 files met een gezamenlijke grootte van 350 GB had iets van 8 uur nodig om te indexen. Daarna werd het systeem weer een stuk sneller.
En dan is hij dus nog nergens mee aan het syncen. Dat was op het moment dat ik aangaf dat die directory een key moest krijgen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Msniekers schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:43:
Een vraag over SABnzbd en NZBGet.

Ik heb vandaag mijn DS211j geupdate van DSM3.0 naar 4.3. Heb hier een tijd mee gewacht omdat mijn systeempartitie vol zat en ik daardoor eerst alle data moest backuppen en een factory reset moest doen.

Nu draaide ik onder DSM3.0 SABnzbd zonder problemen. De versie weet ik niet meer, ik dacht iets van 0.5.xx.
Onder 4.3 heb ik via het Package Center SABnzbd 0.7.16 geïnstalleerd en NZBGet. Deze laatste om eens te vergelijken met SABnzbd.

Om één of andere reden wil het downloaden met beide packages niet lukken. Ik heb het idee dat ik ergens een instelling over het hoofd zie. Ik heb alleen de news-server (Ziggo) toegevoegd en de mappen ingesteld waar bestanden in opgeslagen moeten worden en naar verplaatst moeten worden indien gereed.

SABnzbd geeft geen foutmeldingen, NZBGet wel, enkele voorbeelden hieronder. Iemand een idee?

Could not receive data on socket: ErrNo 11, Resource temporarily unavailable
Could not receive data on socket: ErrNo 104, Connection reset by peer
Article movie/10355011208494-381095231206.part152.rar [80/137] @ server1 (news.ziggo.nl) failed, could not fetch article: Connection closed by remote host
Article movie/10355011208494-381095231206.part152.rar [78/137] @ server1 (news.ziggo.nl) failed: Unexpected end of article
Zoveel kun je niet fout instellen bij SabNZBd. Als je de package van synocommunity. gebruikt.
Je kan je rechten van de download folder even controleren die Sabnzbd aanmaakt nadat je deze hebt ingesteld.

Als je alles hebt ingevuld dan kun je op de testknop drukken en als dat goed gaat dan weet je dat er een verbinding gemaakt kan worden vanaf je NAS.

Misschien dat je teveel verbindingen (threads) hebt opgegeven. Bij Ziggo mag je maar 4 gebruiken.
Als je bv Spotweb ook gebruikt dan heeft deze er 1 nodig om een retrieve te gebruiken. Je moet dan in SabNZBd er maar 3 instellen.

Zorg ook dat beide (Sabnzb en NZBget) niet gelijk aan het downloaden zijn want dan krijg je een probleem met het aantal verbindingen.

Ik zou toch eens een test account nemen bij een payserver. Er zijn er genoeg die je een aantal dagen gratis kan proberen en dan nog eens proberen ondanks dat het op je PC wel goed gaat.

Puur om eens te testen of het dan nog steeds fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Ik denk dat er inderdaad iets fout ging met het aantal verbindingen. Vanmorgen heb ik het nogmaals geprobeerd met alleen Sabnzb en nu lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Het lijkt erop dat de Tool Chain voor de Armada370xp (DS214) te downloaden is: http://sourceforge.net/pr...SM%204.3%20Tool%20Chains/ Hopelijk laten Python en Sabnzbd niet lang op zich wachten

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
Die bestanden staan er toch al sinds 27-08?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myvniels
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-12-2022
Beste,

Ik heb een synology DSM 4.2
Hier wil ik graag mijn website op plaatsen.
Echter, gebruik ik voor mijn website een database in oracle.

Ik krijg hier de volgende error:

Fatal error: Call to undefined function oci_connect() in /volume1/web/application/models/OracleConnector.php on line 25

Hoe kan ik de oci extension voor php toepassen in synology dsm 4.2?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Weet iemand of de 214 Play op het EvanSport platform ook een Plex plugin zal krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik ben aan het compileren geslagen om packages te maken voor de 214 (armada xp) en 214play (evansport).

edit: Het werkt nog niet zoals het moet. Heb de links weggehaald en ga er woensdag mee verder. :)

[ Voor 155% gewijzigd door job op 23-10-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-01 18:19
job schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:09:
Ik ben aan het compileren geslagen om packages te maken voor de 214 (armada xp) en 214play (evansport).

Omdat ik geen van beide modellen heb om te testen, en omdat het de eerste maal is dat ik compileer zou ik graag van jullie willen horen of ze goed werken.

Gecompileerd op dit moment is python 2.7, zodat jullie in elkgeval sickbeard & couchpotato kunnen installeren (of zijn die ook niet zichbaar in de synocommunity??)

Python 2.7
ds214: https://www.dropbox.com/s...on27_armadaxp_2.7.5-7.spk
ds214play: https://www.dropbox.com/s...n27_evansport_2.7.5-7.spk

edit: volgende package is nzbget
Ik ga het even testen job, Couchpotato, sickbeard en headphones zijn wel zichtbaar. Ben ook bezig met een vm opzetten om zelf spks te maken.

PC: 7700k, 32gb 3000mhz, 1080Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:01
job schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:09:

Omdat ik geen van beide modellen heb om te testen, en omdat het de eerste maal is dat ik compileer zou ik graag van jullie willen horen of ze goed werken.

Gecompileerd op dit moment is python 2.7, zodat jullie in elkgeval sickbeard & couchpotato kunnen installeren (of zijn die ook niet zichbaar in de synocommunity??)

Python 2.7
ds214: https://www.dropbox.com/s...on27_armadaxp_2.7.5-7.spk
ds214play: https://www.dropbox.com/s...n27_evansport_2.7.5-7.spk

edit: volgende package is nzbget
Nice man!!! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://files.idigi.nl/Syno/python.png

Moet ik nog wat speciaals testen? :P Dit is de DS214Play :)

:)

NZBGet zou geweldig zijn trouwens :o :o :o :o :o :o :o

[ Voor 4% gewijzigd door Alpha89 op 22-10-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Veel mensen willen python hebben zodat ze sickbeard & couchpotato kunnen draaien, als je die later nog wilt testen.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 22-10-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
Couchpotato vraag naar een python > 7.3.3-3 dependency

[ Voor 13% gewijzigd door kaelthai op 22-10-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
job schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:17:
Veel mensen willen python hebben zodat ze sickbeard & couchpotato kunnen draaien.
Ga nu eerst met nzbget bezig, die andere komen later nog.
Ik heb de DS214 en wil je allereerst heel erg bedanken voor de moeite. Wordt zeer gewaardeerd. Python installeert en draait goed. Sickbeard en andere packages vragen echter nog steeds om Python (zelfde melding als je de standaard Python van Synology installeert).

Nieuwe versie zal ik weer asap testen (geldt ook voor eventueel Sabnzbd :) )

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zou kunnen zijn dat sickbeard versie van synocommunity niet werkt omdat die de python versie van synocommunity nodig heeft. Zal straks een eigen sickbeard package in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
job schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:22:
Zou kunnen zijn dat sickbeard versie van synocommunity niet werkt omdat die de python versie van synocommunity nodig heeft. Zal straks een eigen sickbeard package in elkaar zetten.
Super, morgenochtend zal ik het gelijk testen (een package voor Sabnzbd zou ook heel erg gewaardeerd worden) :)

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb nu ook packages voor sickbeard/couchpotato server gemaakt.
Zouden jullie willen controleren of deze spk's werken icm de python versie die ik gemaakt heb?

Zijn er nog synocommunity spk's die jullie graag willen hebben maar nog niet beschikbaar zijn (of niet werken) met de 214 & 214play? Dan zal ik daar morgen mee bezig gaan.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 22-10-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
job schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:56:
Zouden jullie willen controleren of deze spk's werken icm de python versie die ik gemaakt heb?

Zijn er nog synocommunity spk's die jullie graag willen hebben maar nog niet beschikbaar zijn (of niet werken) met de 214 & 214play? Dan zal ik daar morgen mee bezig gaan.
Waar zijn deze te vinden? Dan ga ik meteen even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Een aantal posts terug. Even F5 en je moet ze zien.

[ Voor 115% gewijzigd door job op 22-10-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
Mijn excuses. Zojuist getest en kwamen 2 foutmeldingen terug: Couchpotato: Installeer python > 2.7.3-3 en Sickbeard:
https://www.dropbox.com/s...r9wlu/sickbeard_error.png

[ Voor 72% gewijzigd door kaelthai op 22-10-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ah, ik zie ze staan.
Komen er zo aan.

[ Voor 78% gewijzigd door job op 22-10-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
Ja tenzij je hem nog veranderd hebt in de laatste 2 uur.

https://www.dropbox.com/s/p2hnr8881u9aczk/python.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ah, ik zie dat de bron waarmee ik de packages maak python in drie delen aanbiedt.
synocommunity heeft die drie gebundeld. Ik zal de ontbrekende delen nog even compileren (geef me een half uurtje) en zet ze erbij. Dat is het laatste wat ik vandaag doe :)

[ Voor 5% gewijzigd door job op 22-10-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
Dank je voor je hulp :) ik was er zelf ook nog even naar gaan kijken maar krijg allemaal errors dat de evansport toolchain gcc niet bestaat. Zal wel foutje van mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die melding klopt. Synocommunity heeft die toolchain nog niet opgenomen. Als je de spksrc van zimi1970 neemt kom je een stuk verder, maar dan loop je ook weer tegen gekke dingen aan (zoals dit met python).

edit: Ik krijg te veel foutmeldingen.
Ik haal de links weg en ga nog even puzzelen. Kan ik je morgen een dm sturen met nieuwe links zodat je voor mij kan testen?

[ Voor 28% gewijzigd door job op 23-10-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
Ja, tuurlijk ik ben morgen beschikbaar. Ik ga morgen ook even kijken of ik de Ximi1970 repository aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Job zodra het functioneel is plaats je het ook wel hier toch? ;).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Uiteraard. :)

edit:
[b]N.B. Onderstaande packages zijn niet meer nodig. Synocommunity biedt nu zelf de packagages aan via de repository. http://www.synocommunity.com/faq

[ Voor 178% gewijzigd door job op 14-11-2013 12:16 . Reden: packages zijn nu niet meer nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Zijn deze ook geschikt voor de ds214?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
job schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 07:53:
Uiteraard. :)

Heb hier in elk geval al sickbeard, couchpotato en python voor de 214play. Als deze goed blijken te werken zal ik de andere packages ook compileren en plaatsen.
https://dl.dropboxusercon...ard_noarch_20131023-5.spk
https://dl.dropboxusercon...ver_noarch_20131023-3.spk
https://dl.dropboxusercon...hon_evansport_2.7.5-7.spk
Thanks voor al je moeite! _/-\o_ Ik zit op dit moment op m'n werk, maar ga er vanavond meteen naar kijken op de DS214play. Als ik nog meer moet testen kan je ma natuurijk altijd even een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Menno1234 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:44:
Python voor de armadaxp komt vanavond. Ik kreeg gekke foutmeldingen bij het compileren dus daar moet ik even goed naar kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 23-10-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
job schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:56:

NZBGet zou geweldig zijn. Of heb ik die gemist?

Heb net SickBeard geïnstalleerd. Werkte prima. Hij zei wel bovenin dat het een unknown version was. Na een update stond die melding er niet meer.

Kan helaas even niet uitgebreider testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Blij om te horen dat het lijkt te werken.
De melding unknown version is normaal, dat zie je altijd als je sickbeard voor het eerst opstart.

Nzbget voor de ds214play: https://dl.dropboxusercon...bget_evansport_11.0-9.spk
Sabnzb voor de ds214play: https://dl.dropboxusercon...bd_evansport_0.7.16-7.spk

Ik kreeg tijdens het compileren van deze spk's wat gekke meldingen, maar geen errors. Ik hoop dat ze werken.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 23-10-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
job schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:23:
Blij om te horen dat het lijkt te werken.
De melding unknown version is normaal, dat zie je altijd bij het eerst opstarten.

Nzbget voor de ds214play: https://dl.dropboxusercon...bget_evansport_11.0-9.spk
Sabnzb voor de ds214play: https://dl.dropboxusercon...bd_evansport_0.7.16-7.spk

Ik krijg tijdens het compileren van deze spk's wat gekke meldingen, maar geen errors. Ik hoop dat ze werken.
NZBGet start ook op :)

Zal kijken of ik vanmiddag de boel kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
Ik heb zojuist Job's packages getest (behalve git) en ze werken allemaal. Je kan met job's python package geïnstalleerd dingen als sickbeard, couchpotato etc.. direct uit het package center installeren.

Heel erg bedankt Job !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
@Job Misschien kan je kijken of je Plex media server draaiende kan krijgen? Ik wil je er wel bij helpen, maar heb nog geen tijd gehad om naar het compilen van packages te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Over plex.
Denk dat dat lastig wordt. De tool die ik nu gebruik is kant en klaar en bijna alles is al ingesteld en speciaal opgezet voor de synocommunity packages.
Voor plex moet ik de beschikking hebben over alle sources, en ik moet een beetje scripten, en dat scripten heb ik nog nooit gedaan.

edit: niet mogelijk

[ Voor 4% gewijzigd door job op 06-01-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
job schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:51:
Over plex.
Denk dat dat lastig wordt. De tool die ik nu gebruik is kant en klaar en bijna alles is al ingesteld en speciaal opgezet voor de synocommunity packages.
Voor plex moet ik de beschikking hebben over alle sources, en ik moet een beetje scripten, en dat scripten heb ik nog nooit gedaan.
Ah op die fiets. Wat je nu doet is dus eigenlijk meer het aanpassen van de packages voor een ds214play? Ik zal het weekend eens kijken of ik wat kan met oude guides voor Plex. Ik ben alleen bang dat het al vast gaat lopen bij het bootstrappen van de synology, omdat daar nog niets voor beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat ik nu doe (althans de tool doet dat voor mij) is de sources verzamelen, sorurces compileren en samenvoegen tot een spk.
Ik moet eigenlijk alleen de verwijzing naar de toolchain toevoegen en de opdracht geven tot maken van de packages.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 23-10-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Oké, duidelijk. Ik heb net het volgende ontdekt op de plex site:

http://downloads.plexapp....9.8.6.175-88ffbb2-x86.spk

Vanavond eens kijken of die het doet op de 214play. Al is het van tevoren al duidelijk dat deze voor het transcoden op de normale cores zal leunen.

[ Voor 17% gewijzigd door wijmabrouwer23 op 23-10-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
wijmabrouwer23 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:07:
Oké, duidelijk. Ik heb net het volgende ontdekt op de plex site:

http://downloads.plexapp....9.8.6.175-88ffbb2-x86.spk

Vanavond eens kijken of die het doet op de 214play. Al is het van tevoren al duidelijk dat deze voor het transcoden op de normale cores zal leunen.
"Dit pakket wordt niet ondersteund in het platform van Synology"

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb even gezocht en kom nergens de source files tegen van plex. Zonder sources is het onmogelijk om je eigen package te bouwen. Vrees dat je afhankelijk bent van plex makers zelf.
Menno1234 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:44:
Heb ook packages voor de DS214/214+/DS414/ gemaakt.
Testers gezocht

Nog verzoeknummer voor specifieke synocommunity packages?

[ Voor 44% gewijzigd door job op 12-11-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Alpha89 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:26:
[...]

NZBGet start ook op :)

Zal kijken of ik vanmiddag de boel kan testen.
Net succesvol kunnen downloaden :)

Damn dat uitpakken ging rap :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 08:52
Bedankt voor het beschikbaar stellen job :)

Heb ook net geprobeerd te downloaden mbv SABnzbd, ging goed, volgens mij constant met 4.6MB/s gedownload (ik haal hier thuis op de pc 6.6MB/s7.6MB/s, dus hij haalt niet de maximale snelheid). Uitpakken gaat ook niet super snel heb ik het idee. Gaat om een download van 800MB waar die denk ik 4/5 minuten over gedaan heeft. Al met al niet echt snel, naar mijn idee. Tijdens het downloaden en uitpakken was de processor denk ik de hele tijd voor circa 20/30% belast, dus er zit toch genoeg rek in om 't downloaden/uitpakken sneller te laten verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Volgens mij zit de beperking meer in SABnzbd zelf.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat downloaden betreft, speel eens met het aantal connecties. Misschien dat dat nog iets uitmaakt.
Unrarren zou inderdaad niet zo lang moeten duren. Zeker weten dat alles compleet was (repair kost veel tijd)
Ik kan het zelf totaal niet testen, dus ik weet niet wat er misgaat.

Werkt nzbget beter?
Andere mensen met gelijke resultaten?

Ik weet dat er een recentere compiler beschikbaar is dan de versie die ik heb gebruikt, maar daar zal ik later nog wel eens naar kijken. Maar of dat de oorzaak is?

[ Voor 34% gewijzigd door job op 23-10-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Sabnzb gebruikt bij repair/uitpakken inderdaad ongeveer 50% cpu. Storend vind ik het niet, het gaat nog steeds aanzienlijk sneller dan op mijn voormalige 211J. Bovendien is dit voor mij een uitstekende tijdelijke oplossing tot Synocommunity haar packages gereed heeft :). Jos, bedank!

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
50% doet me denken dat sabnzbd maar 1 core kan gebruiken. Of dat aan sab ligt of de compiler die ik gebruikt heb weet ik niet. Zal het eens uitzoeken.

edit: ben er in elk geval achter dat de evansport een 4-thread cpu is, de armadaxp een dual thread.
Dat verklaart wel waarom Menno1234 50% haalt, en jij zo'n 20% (zou max 25% kunnen zijn).

Zouden jullie eens kunnen kijken of nzbget wel 100% haalt? (of althans hoger dan wat je nu hebt?).

[ Voor 116% gewijzigd door job op 23-10-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Om de één of andere reden lukt het mij niet om met NZBget een download te starten. Als ik handmatig een nzb (meerdere geprobeerd) open, dan geeft ie de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
The file could not be added to the queue. Please check the messages tab for any error messages.

Could not move file /volume1/downloads/tmp/nzb-1.tmp to /volume1/downloads/nzb/The Big Bang Theory S07E05 1080p WEB-DL DD5 1 H 264.nzb:

Als ik een nzb in de ''nzb monitor map'' zet, dan doet die daar niets mee als ik op Scan druk.

NZBget heeft rechten om mappen aan te maken, dus dan zal die ook wel rechten hebben om bestanden te verplaatsen(?).

Edit: Ok, blijkbaar dus niet, rechten gewijzigd -> is nu aan 't downloaden ;)

[ Voor 15% gewijzigd door mauricedb op 23-10-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zou je bij de settings bij paths de maindir kunnen wijzigen naar: /volume1/@appstore/nzbget
En dan de Destdir opnieuw instellen naar /volume1/downloads?
(er vanuitgaand dat je nzbget en downloads op volume1 hebt staan).
Dan zou die foutmelding weg moeten zijn.

Synocommunity heeft er voor gekozen om de download directory die je opgeeft bij de installatie te koppelen aan de maindir voor temporary files e.d. Ze hadden dat beter kunnen koppelen aan de destdir.
De kans is er dat de rechten in de download locatie niet voldoende zijn voor nzbget.

[ Voor 80% gewijzigd door job op 23-10-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Ok, even een test gedaan met zowel SABnzbd als NZBget

Met beiden een bestand van 3GB gedownload (heb thuis lijn van 60Mbit).

Resultaten SABnzbd
Downloadsnelheid: gemiddeld 4.2MB/s (in het begin tikte die wel paar keer 4.6MB/s aan, maar aan het eind ging die vaak net onder de 4MB/s)
Belasting CPU: gemiddeld 25% (af en toe uitschieter naar 35%, maar daarna direct weer rond de 25%)
Uitpakken: ongeveer anderhalf minuut

Resultaten NZBget
Downloadsnelheid: gemiddeld 7.2MB/s (de hele tijd tussen de 7MB/s en 7.4MB/s)
Belasting CPU: gemiddeld 45%
Uitpakken: ongeveer anderhalf minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Lijkt er al meer op :)
Download is lekker rap. En uitpakken lijkt me ook in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
@mauricedb
Downloadde je via met of zonder versleuteling van het verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Met encryptie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
Ik kreeg net gemiddeld 2.8 mb/s op een bestand van ongeveer 900 mb maar ik zal het even in de gaten houden als ik grotere bestanden ga downloaden. Dat was via port 563 maar die wordt misschien wel gethrottled dus zal het nog eens proberen via 443. Maar ik ben ook een hoop dingen op de achtergrond aan het scannen dus dat beïnvloedt vast de prestaties.

edit:
Dit was met nzbget

[ Voor 4% gewijzigd door kaelthai op 23-10-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mauricedb schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:32:
Resultaten NZBget
Downloadsnelheid: gemiddeld 7.2MB/s (de hele tijd tussen de 7MB/s en 7.4MB/s)
Belasting CPU: gemiddeld 45%
Tried option ServerX.Cipher already? It will not increase speed in your case since you already on maximum but should decrease CPU load (which is also good).
Do that for every configured server (which uses encryption):
code:
1
Server1.Cipher=RC4-MD5

@kaelthai: option ServerX.Cipher can also increase speed for you.

For more info see Performance tips for NZBGet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Ik heb de 214 play sinds gister (wel nog bezig met backup terugzetten/configureren) dus als ik nog iets moet testen hoor ik het graag?

Ik heb zelf gierende behoefte aan SabNZB waar ook geen package voor is.

ik blijkbaar midden in een topic aan reageren! en package is er gewoon al! top!...ik ga package testen op mijn play!

EDIT: SabNZB werkt prima op de 214Play...thanks!

[ Voor 30% gewijzigd door xon op 24-10-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Volgens mij zit hier SAB gewoon tussen ;-)

Edit: oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Dikke complimenten voor je werk Job..

Een van de druppels in mijn emmer waardoor ik vorige week mijn Qnap uit het raam heb gegooid was dat ik Logitech Media server 7.8 (door ontwikkeling op de door Logitech uitgeven officiële 7.2) niet draaiende kreeg. Ik hoop natuurlijk op mijn 214 Play wel

Durf het bijna niet te vragen maaaaarumm...

http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php?ver=7.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:52
job schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:51:
Heb even gezocht en kom nergens de source files tegen van plex. Zonder sources is het onmogelijk om je eigen package te bouwen. Vrees dat je afhankelijk bent van plex makers zelf.

[...]
Heb ook packages voor de DS214/DS414 gemaakt.
Testers gezocht :)

Nog verzoeknummer voor specifieke synocommunity packages?
Domoticz voor DS414 ;)

Heb m wel al op Git van synocommunity zien staan maar nog geen package gevonden....

Verder trouwens topwerk!

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Zojuist NZBGet op Play geinstalleerd. In de log wordt er wat gemopperd over het niet kunnen aanmaken van wat mappen. Rechten staan wel gewoon op admin
info Thu Oct 24 2013 12:11:26 nzbget 11.0 daemon-mode
info Thu Oct 24 2013 12:11:26 Pausing all activities due to errors in configuration
error Thu Oct 24 2013 12:11:26 nzbget.conf(56): Invalid value for option "NzbDir" (/volume1/downloads/nzb/): could not create directory /volume1/downloads:
error Thu Oct 24 2013 12:11:26 nzbget.conf(59): Invalid value for option "QueueDir" (/volume1/downloads/queue/): could not create directory /volume1/downloads:
error Thu Oct 24 2013 12:11:26 nzbget.conf(62): Invalid value for option "TempDir" (/volume1/downloads/tmp/): could not create directory /volume1/downloads:
error Thu Oct 24 2013 12:11:26 nzbget.conf(32): Invalid value for option "DestDir" (/volume1/downloads/dst/): could not create directory /volume1/downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Ik heb die mappen zelf aangemaakt, toen werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

wijmabrouwer23 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:57:
Ik heb die mappen zelf aangemaakt, toen werkte het prima.
Ik werd even tegengehouden omdat te doen omdat er stond dat de verdere configuratie gestopt was. Heb je ze achteraf aangemaakt of gedeinstalleerd en daarna opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Achteraf aangemaakt en toen NZBget opniew opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
Net even die Cipher suggestie van nzbget toegepast en ik zit nu op gemiddeld 11mb/s. Curieus maar het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het enige wat ik nu doe is de handleiding bij spksrc volgen. Dat houdt in dat ik de packages aanwezig in de github van synocommunity zou moeten kunnen aanmaken (al zijn er packages die foutmeldingen geven (btsync bijvoorbeeld) bij compilatie).

Vanuit source files zelf een package ontwikkelen gaat me op dit moment zeker nog niet lukken. Ik kan totaal niet scripten en programmeren. Ik ga eerst wat ervaring op doen met spksrc en achterhalen hoe ik zelf packages bouw (buiten synocommunity om). Dus voor nu kan ik je helaas niet helpen. Ook niet omdat ik de source files niet kan vinden.
-LA- schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:06:
Domoticz voor DS414 ;)

Heb m wel al op Git van synocommunity zien staan maar nog geen package gevonden.
Is het proberen waard. Ik zal hem vanavond compileren en kijken waar ik tegenaan loop.
xon schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:14:
Zojuist NZBGet op Play geinstalleerd. In de log wordt er wat gemopperd over het niet kunnen aanmaken van wat mappen. Rechten staan wel gewoon op admin
Die foutmelding komt door een gekke keus van de synocommunity ontwikkelaars. Komt niet door het compileren.

Oplossing:
Wijzig bij de settings maindir naar: /volume1/@appstore/nzbget
Wijzig destdir naar /volume1/downloads
(er vanuitgaand dat je nzbget en downloads op volume1 hebt staan).

Vervolgens andere paden ook instellen zoals gewenst. Zo is het handig om de nzb dir op /volume1/nzb te zetten (anders kan je er niet bij :) ). Wel moet /volume1/nzb natuurlijk bestaan (share aanmaken met de naam nzb op volume1).

[ Voor 19% gewijzigd door job op 24-10-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaelthai schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:59:
Net even die Cipher suggestie van nzbget toegepast en ik zit nu op gemiddeld 11mb/s. Curieus maar het werkt :)
2.8mb/s -> 11mb/s by just changing Cipher? That'll be too good :)
Have you changed any other options too may be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
No I haven't changed any other options but the next file I downloaded was 4mb/s average but i will keep tweaking to see what works.

Pagina: 1 ... 12 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.