Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Strangelove
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 01:01
@Marrttijn: ik zou zeggen: neem contact op met de Wolfgang en meld het.
Ik zou toch zeggen dat dode pixels niet meer acceptabel zijn op een nieuwe toestel.

@Bekokv: Exact, dat heb ik gedaan.
De optie 'backup user data"

Restore user data heb ik niet uit hoeven te voeren omdat het toestel uit zichzelf de gebackupte user date terugzette.
Keurig toch ? ;-)

[ Voor 39% gewijzigd door Strangelove op 05-06-2013 18:36 ]

Verwijderd

Strangelove schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:33:
@Marrttijn: ik zou zeggen: neem contact op met de Wolfgang en meld het.
Ik zou toch zeggen dat dode pixels niet meer acceptabel zijn op een nieuwe toestel.

@Bekokv: Exact, dat heb ik gedaan.
De optie 'backup user data"

Restore user data heb ik niet uit hoeven te voeren omdat het toestel uit zichzelf de gebackupte user date terugzette.
Keurig toch ? ;-)
Zeker keurig! En da laatse vraag, heb je ook aan het einde fabrieksinstellingen terug gezet zoals hun zeggen en daarna waaren je user data nog steeds bewaard?
Alvast bedankt!

• Strangelove
Kort gezegd: Ik ben, voor zover ik weet, geen instellingen kwijtgeraakt.
Ik heb verder ook geen speciale acties ondernomen.

Hmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik stap 20 niet eens uitgevoerd heb.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
20) Om de update compleet te maken, dient u het toestel terug te zetten naar
fabrieksinstellingen. Dit doet u door onder “Systeeminstellingen” naar “Back-up maken en
opnieuw […]” te gaan:

LET OP: Zorg ervoor dat de optie “Telefoongeheugen wissen” in het “Fabrieksinstellingen terug”-
menu niet is aangevinkt wanneer u de telefoon naar fabrieksinstellingen terugzet.

Op deze wijze zullen foto’s en andere gegevens op het toestel blijven staan.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Maar, tenzij iemand anders mij redenen geeft om dit alsnog te doen, ga ik dit ook niet doen.

Als je de update uitvoeren en je ziet op een gegeven moment niets gebeuren voor langer dan, zeg, 30 seconden, dan gebeurt er waarschijnlijk ook niks.
Je moet dan mogelijk op de menu-toets drukken waardoor je een kristal voor de buikruimte van het android robotje ziet draaien. Dan is hij weer bezig. ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Strangelove op 06-06-2013 00:50 ]

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
Ik meld hier toch maar even dat ik een breuk in mijn scherm heb (glas is intact). Het toestel is 1 keer gevallen van 70cm hoogte op laminaat, ik denk dat het daardoor gekomen is. De buitenkant vertoont geen enkel krasje oid. Toch vind ik dit wel teleurstellend, omdat ik nog nooit zoiets heb gehad in al mijn telefoons van de afgelopen 15 jaar.

Wees dus zeer voorzichtig met deze telefoons.

Verwijderd

Net update gedaan, bij mij staat versie 4.1.1, dus niet 4.1.2 zoals in hun gebruiksaanwijzing, vreemd, maar het maak me niey zoveel uit. Alle instellingen gebleven. Weet iemand hoe krijg je zo'n Google balk weg van home screen. Als je op drukt kan je hem niet "verwijderen" van home screen.

• Strangelove
.

[ Voor 98% gewijzigd door Strangelove op 08-06-2013 12:01 ]

• Strangelove
Troost je, want de wolfgangmobile-site spreekt ook niet over 4.1.2:

"Na deze update zal uw toestel op Android 4.1.1 draaien. ( Jelly bean)"

De afbeelding in de hand-out dient dan ook meer als voorbeeld.

Over de Google Search bar: http://m.pocketnow.com/20...m-sandwich-and-jelly-bean

@oheng: Mijn telefoon viel eens van een meter hoogte op een tegelvloer. Geen schade.
Tja, je moet een beetje mazzel hebben hoe die valt.
Of je hebt pech.
Maar ik geloof niet dat Wolfy nou zo fragiel is.

[ Voor 15% gewijzigd door Strangelove op 08-06-2013 19:28 ]

Verwijderd

Iemand er al in geslaagd om Jelly Bean 4.1.1 te rooten op de AS40?
4.0 ging met SRSroot prima, maar JB faalt giga, hela pinda. :/

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 09:07
Die van mij staat te koop, niet uit onvrede verder, voor de prijs is en blijft het een toptoestel.

V&A aangeboden: Wolfgang AT-AS40SE, Dual-core en Android 4.1

Echter er was vandaag T-mobile openingsactie in Haarlem waar ik een HTC One heb kunnen scoren.

• sheriff
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04-2016
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met de Jelly Bean upgrade.

Is er iets merkbaar anders, ook qua batterij verbruik of GPS of bediening ?

Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.

Verwijderd

Maandag 10 juni heb ik mijn Wolfgang AT-AS40SE voor reparatie opgestuurd naar Ambiance Technology. Ik heb het toestel een maand geleden gekocht en had problemen met de GPS ontvangst. We hebben alles geprobeerd om hem zelf aan de praat te krijgen maar helaas zonder succes. Wat schetst mijn verbazing dat ik mijn toestel gisteren(vrijdag 14 juni) al weer netjes teruggestuurd kreeg met de vermelding dat er een geheel nieuw moederbord in geplaatst is. De GPS werkt nu super! Dit is toch zeker een compliment waard. Al met al een zéér goede service!! Verder ben ik super tevreden met dit toestel. De upgrade naar J.B. 4.1.1 is ook prima verlopen.

• -Roy-
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-11 11:50
Omdat het toestel na de update naar 4.1.1 niet meer zo eenvoudig te rooten is, heb ik met behulp van de android kitchen een rom gemaakt die pre-rooted is. Als het goed is hoef je niet te wipen. (Ik weet alleen niet of het werkt zonder clockworkmod, maar dat zul je zelf moeten bekijken)

http://www.sendspace.com/file/020s87

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:49

ByteDelight

Retro computing is alive!

Wie kan het volgende beantwoorden:
Ik heb momenteel een Samgung Galaxy S2.
Ik heb 2 sim kaarten: 1 van werk en 1 privé, beide met 3G.

Daarom heb ik een MagicSim adapter voor 2 sim kaarten gekocht.
Hiermee kan ik switchen tussen werk-sim en privé-sim, maar slechts één van de 2 is actief.
Dus ontvang ik privé smsjes en telefoontjes niet als ik de werk-sim actief heb en andersom (en doorschakelen is relatief duur).

Nu lijkt me de AT-AS40SE interessant vanwege de dualsim oplossing waarbij beide abonnementen actief zijn, en het feit dat die redelijk snel is.
Maar ik lees net dat dan slechts bij één van de 2 abonnementen 3G te gebruiken is.
Klopt dat?

Is er een andere dual sim smartphone met soortgelijke specs waarbij wel op beide abonnementen 3G te gebruiken is (omschakelbaar)?
Of is deze wens onzin ;)

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Klopt, 1 sim kan met 3g overweg.
In het geval met mijn vrouw haar Wolgang is dit juist goed, maar ik kan situaties bedenken dat je beide wil/moet

www.casarodriguillo.com

• cpwins
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 09:56

cpwins

ut Grunn...

Vanaf zaterdag 27 juli weer te koop bij Aldi, voor 119 euro.

http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_2707_5_576.html

Verwijderd

Je kunt dus twee sims erin doen. Hoe gaat het switchen tussen de twee sims in de praktijk?

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:44:
Je kunt dus twee sims erin doen. Hoe gaat het switchen tussen de twee sims in de praktijk?
Prima, er dus maar 1 sim gebruiken maken van 3g.
Verder kan je instellen wat hij met welke sim doet (mijn vrouw heeft er dus één en 1 sim is van het werk (zonder 3g) en de ander is prive (met 3g) De contactpersonen die als "werk" staan aangegeven belt hij met werk-sim. Maar je kan hem ook laten vragen welke sim hij moet gebruiken.

www.casarodriguillo.com

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-10 15:01
opgelost. Home button

[ Voor 91% gewijzigd door tamil18 op 27-07-2013 12:45 ]

• stimpyrulez
  • Laatst online: 22:53
Nou, mijn moeder heeft ook een AT-AS40se gekocht.
Nu hebben ze 1 nadeel.

Mijn vader heeft gelijk gepoogd android 4.1 erop te zetten. (link)
Opzich heeft hij zich netjes aan de handleiding gehouden (dat wil ook wel eens anders :) ), maar na de installatie komt de telefoon telkens in een boot loop terecht.

Dus ja, dan komen ze maar bij mij langs.

Zelf lukt het mij ook niet hem uit de boot loop te krijgen.
Wat ik tot op heden zelf heb geprobeerd is het volgende:

- Zelf update gedownload en geinstalleerd
- cache geleegd en factory reset gedaan en nogmaals de update geinstalleerd

Eigenlijk weet ik nu niet echt goed wat ik verder kan proberen.
Weet niet of je zo'n installatie bestand (zip) gewoon kan 'pushen' via Odin of zo?

Heb ooit wel eens geprutst met een galaxy S en weet wel een beetje van odin en zo af, alleen voor deze telefoon kan je niet heel veel vinden.

Waar ik dus zelf aan dacht is wellicht proberen doormiddel van Odin de installatie erop te zetten.
Alleen weet ik van de galaxy S dat je vaak zo'n 'pit' bestand nodig had en de vraag is dus of ik dat nu ook nodig heb?

Dus hebben jullie wellicht ideeen die ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

P.S.
Heb het sevicenummer al gebeld, maar die is gesloten in het weekend.
Tevens is het € 0.50 per min.... 8)7

• Strangelove
@tamil18: de thuis- of terugtoets moeten het gewenste effect hebben.
Lang indrukken thuistoets geeft overzicht recente apps.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 21:37
Vandaag ook bij de Aldi in Hardenberg deze telefoon opgehaald.
Ik was nummer 2 in de rij en ze hadden er zelfs een stuk of 12 liggen!

Thuisgekomen de telefoon helemaal ingericht. Op het eerste gezicht lijkt het mij een prima telefoon voor deze prijs. Enige nadeel vindt ik de kijkhoek van het scherm. Zodra je het scherm schuin houdt naar je toe wordt het beeld erg snel minder.

Al met al een wat mij betreft het beste telefoontje in deze prijsklasse!

Nu ben ik wel opzoek naar een screen protector en een flip cover zoals bij de S3.. iemand een idee waar deze te verkrijgen zijn?

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier dus ook het herstart probleem (loop na het updaten). Netjes de ZIP van de site van Wolfgang gedownload en via ADB geladen (heb geen SD). Nu blijft hij dus herstarten... Ook al via recovery caches ed. geleegd maar dat maak geen verschil.

Het mooie is nog dat ik dacht dat de udate 4.1.2 zou installeren maar het boijkt dus 4.1.1 te zijn. Die stond al op het apparaat, lol. Dus het is nog eens voor niets ook...

edit: Er zijn dus (veel?) meer mensen met dit probleem: https://www.facebook.com/Wolfgangmobile

[ Voor 14% gewijzigd door Razr op 27-07-2013 16:30 ]

• lange heusden
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Zit er een (Nederlands) woordenboek op dit ding. Of weet iemand hoe ik er een woordenboek op krijg. (Noob)
Ik moet nu bij een nieuw woord 3x klikken om een woord inhet woordenboek te krijgen, dat schiet niet op!

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Net een gehaald voor mijn moeder. Als ik dat apparaat in landscape houd, dan draait het scherm niet. Is dat een defect, of een instelling?
Alvast dank!

Bij voorbaat sorry..

• freubelaarisbak
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-07 19:26
Zaterdag besloten hem te halen en me met enige gêne in de rij voor de Aldideur gevoegd in Nijkerk. De gêne nam nog extremere vormen aan toen mijn mede rijgenoten plots begonnen te rennen toen de deur los ging. Maar ja, bij de kassa aangekomen bleek er een hele stapel te staan van wel 18 stuks. Genoeg dus voor de ca 11 mensen in de rij en er waren na de eerste "stampede" nog wat exemplaren over.

Toen ik dit tafereel met een as40se in de hand onvlucht was, maakte bij het openen van de doos het het initieren van het apparaat de gêne plaats voor verwondering. Wat doet dat ding het extreem goed zeg! Ik heb een android tablet van Samsung maar vergeleken daar mee is dit ding erg soepel en snel. Het scherm valt 200% mee en de blauwe zweem die wordt genoemd, moet ik nog ontdekken. Super scherp en de touch gevoeligheid is prima. Ook GPS lock gaat vlotter dan verwacht. De stekker van mijn sennheiser koptelefoon blijft goed zitten en het geluid is acceptabel. Die van mij had 4.1.x preinstalled, dus mogelijk is het toestel verder ook iets aangepast naast een nieuwer OS.

Voor 119 eur en misschien zelfs het dubbele daarvan krijg je volgens mij niets wat hier op lijkt.

Een grote tekortkoming is dat ik het niet voor elkaar krijg een nederlandse dictionary te activeren. Ik kan het wel instellen bij de settings, maar het blijft engels.

Ja en dat ledlampje achterop bij de camera, mis ik ook een beetje

• Pinin

Pinin

betreft NL woordenboek, Google Play: Gratis Adaptxt Toetsenbord deze bevalt het beste tot nu toe, gratis en geen reclame of vage functies

www.casarodriguillo.com

• lange heusden
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Deze doet het idd heel goed, en je kunt tegenwoordig natuurlijk ook gewoon inspreken!

• stimpyrulez
Nou er is blijkbaar een update voor de telefoons van afgelopen zaterdag die de 'verkeerde' update hebben gehad.

tools:
http://wolfgangmobile.com..._update_40SE_mislukt_.zip

handleiding:
http://wolfgangmobile.com...n_40SE_27-07-2013-SWV.pdf

Ga vanavond maar eens kijken of ik hem weer werkend krijg voor mijn Ma.

Alleen jammer dat er in de pdf staat dat het geen garantie is...
Makkelijk praten achteraf. Volgens mij hadden ze dit voor de tijd al moeten uitsluiten.

Blijkbaar is er een vernieuwd toestel gekomen (nieuwe versie) met dezelfde versienummer.
Tevens werkt dan de update niet meer... vreemd verhaal.
Maar ja, vanavond flashen en las op facebook dat het wel weer werkt.

Vraag me af hoe ze dat ik de toekomst gaan doen als ze naar 4.2 gaan (als dat al ooit gaat gebeuren).

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
stimpyrulez schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:30:
Nou er is blijkbaar een update voor de telefoons van afgelopen zaterdag die de 'verkeerde' update hebben gehad.

tools:
http://wolfgangmobile.com..._update_40SE_mislukt_.zip

handleiding:
http://wolfgangmobile.com...n_40SE_27-07-2013-SWV.pdf

Ga vanavond maar eens kijken of ik hem weer werkend krijg voor mijn Ma.

Alleen jammer dat er in de pdf staat dat het geen garantie is...
Makkelijk praten achteraf. Volgens mij hadden ze dit voor de tijd al moeten uitsluiten.

Blijkbaar is er een vernieuwd toestel gekomen (nieuwe versie) met dezelfde versienummer.
Tevens werkt dan de update niet meer... vreemd verhaal.
Maar ja, vanavond flashen en las op facebook dat het wel weer werkt.

Vraag me af hoe ze dat ik de toekomst gaan doen als ze naar 4.2 gaan (als dat al ooit gaat gebeuren).
De update/fix werkt, ik had ook een 'gebricked' toestel en hij werkt nu weer perfect. Wat jij zegt over de garantie klopt niet helemaal, in het document staat duidelijk:
Indien u deze software installeert op het vorige model ATAS40SE of dan een ander type toestel, wordt deze onbruikbaar. Het eventueel herstellen hiervan valt niet onder de garantie!
De toestellen van jou en mij (en de andere mensen die er > zaterdag een gekocht hebben) blijven dus wel gewoon in de garantie.

• freubelaarisbak
Battery en GPS:

Is het bij jullie ook zo dat de batterij leegloopt als de tank van een amerikaan als je GPS aanzet? Gaat erg hard als ik de tool maverick gebruik, zo hard dat ik deze functionaliteit in twijfel trek.

• freubelaarisbak
Pinin schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:23:
betreft NL woordenboek, Google Play: Gratis Adaptxt Toetsenbord deze bevalt het beste tot nu toe, gratis en geen reclame of vage functies
Bedankt voor je tip! Zit er nu in en ik typ nu weer nagenoeg foutloos. ... ;-)

• stimpyrulez
Razr schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:35:
[...]

De update/fix werkt, ik had ook een 'gebricked' toestel en hij werkt nu weer perfect. Wat jij zegt over de garantie klopt niet helemaal, in het document staat duidelijk:

[...]

De toestellen van jou en mij (en de andere mensen die er > zaterdag een gekocht hebben) blijven dus wel gewoon in de garantie.
Ok klopt, had te snel er overheen gelezen.
Ach ja, mooi dat het werkt. straks maar eens effe aan de slag gaan

• ByteDelight
  • Laatst online: 22:49

ByteDelight

Retro computing is alive!

Review:
YouTube: Wolfgang AT-AS40SE

Windows7 driver:
http://www.x-drivers.com/...tk_usb_drivers/26568.html

http://www.x-drivers.com/...tk_usb_drivers/index.html

Ik test 'm nu met de Android SDK.

[ Voor 59% gewijzigd door ByteDelight op 02-08-2013 11:25 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

Kan een van de bezitters me vertellen of het scherm auto-roteert ?
Bijv in de browser..

Bij voorbaat sorry..

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 21:51
Je kan er voor kiezen om het scherm mee te laten draaien met je bewegingen of juist om dit niet te laten gebeuren.

Verwijderd

hallo,

Ook ik heb een at-as40se, en ook ik heb deze een hele tijd geleden geroot.
aan het begin van deze vakantie heb ik ook een samsung microSD van 32 gig gekocht.
jammer dat vanaf de week daarna (ongeveer) uit het niets uitvalt, en ook niet meer op wil starten.
ik heb de root-acces verwijdert, teruggezet naar fabrieksinstellingen en hoopte dat de upgrade naar 4.1 nog iets toe zou voegen, maar het mocht niet baten.

Heeft iemand ideeen hoe ik dit zou kunnen fixen, of controleren of het puur een accuprobleem is?
soms gaat ie overgens wel aan om na een paar uurtjes uit te vallen.

thx

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

TimmieN schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:05:
Je kan er voor kiezen om het scherm mee te laten draaien met je bewegingen of juist om dit niet te laten gebeuren.
Thanks! Ik ben niet echt een Noob op dit gebied, maar kan het toch echt niet vinden. In de meeste GUI's zit er wel ergens een shortcut om dit te doen (ik heb een Asus Transformer Android tablet waar dit gewoon een shortcut is bij settings)

Kun je me een beetje in de juiste directie helpen? 8)

Bij voorbaat sorry..

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 21:51
Ben niet zo thuis in de Andriod terminologie, maar op zich is het zo dat wanneer je bij je startscherm bent van waar uit je kan kiezen om te gaan telefoneren, internetten of wat dan ook, je met je vinger van helemaal boven aan het scherm naar beneden kan glijden.

Dan kom je bij geluids opties, wifi, gps, data enzovoort. Ook kan je hier aangeven of je scherm mee moet draaien of juist niet.

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

Thanks, ga ik het nog eens proberen 8)

Bij voorbaat sorry..

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:16

R-P

Vraagje voor de kenners: ik heb de versie van juli 2013, niets aan gewijzigd. Draait Android 4.1.1
Serienummer 0123456789ABCDEF ( 8)7 ja dat staat er echt)

Regelmatig klapt de browser eruit met linksboven in beeld de melding "low memory" in een heel klein, roze (?) venstertje.

Ik heb dan soms maar 1 browserwindow openstaan en geheugenbeheer meldt (vlak na de crash in iedergeval) dat ik nog zat geheugen over heb.
1.10GB beschikbaar van de 1.43GB "Totale ruimte" interne opslag en 1.11GB beschikbaar van 1.11GB "Totale ruimte" telefoongeheugen.
Bovenstaande getallen snap ik sowieso niet helemaal, welke twee geheugens zijn dit en hoe staat dit in relatie met de 512MB geheugen die op de website wordt genoemd...
Afbeeldingslocatie: http://wolfgangmobile.com/wp-content/uploads/AT-AS40SE2.jpg

Edit: Net orginele advertentie opgezocht: die spreekt over 512MB werkgeheugen en 4GB (zonder nadere uitleg), dus ik vermoed dat ik niet zomaar inzicht heb in het werkgeheugen en dat er daar iets mis gaat, maar is dit iets dat ik kan beinvloeden? Moet ik whatsapp en andere apps afsluiten om te kunnen browsen?

(PS: heb 32GB class 10 Samsung uSD kaartje waar ik alles (wat het toeliet) naar toe heb verplaatst met de standaard verplaatsfunctie)

[ Voor 5% gewijzigd door R-P op 07-10-2013 11:30 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26

P_Tingen

omdat het KAN

LOL, ik heb inderdaad hetzelfde serienummer (tijdens dezelfde aanbieding gekocht).

Mijn browser draait zonder problemen. Dat is de standaard browser en ik neem aan dat je die bedoelt.
Ik weet niet of de launcher van invloed is, maar ik gebruik de Apex launcher ipv de ingebouwde Wolfgang launcher. Die laatste was me net iets te beperkt.

... en gaat over tot de orde van de dag

• R-P

R-P

Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat het simpelweg het interne RAM geheugen is.
Voorbeeld:
Een foto maken in whatsapp, goedkeurvinkje drukken en vervolgens zien dat de foto niet aan het gesprek is toegevoegd... (Enkele malen achter elkaar). Via de linkse blokjes-instellingen-toets binnen de internetbrowser, de browser ECHT afgesloten, toen geen probleem meer binnen whatsapp met de foto.

Maar goed, ik dacht dat Android dit zelf goed regelde (lopende apps even parkeren om RAM geheugen vrij te maken), maar dus duidelijk niet...

Zonder de browser (50MB kaal met 1 venster google search pagina, in bovenstaand voorbeeld had ik meer pagina's geopend) is er zo'n 100MB in gebruik van zaken die ik niet uit durf te zetten. (Toetsenbord, whatsapp, wat Androidfuncties (~70MB incl instellingen BattrywarningService+SchPwrOnOff... samen 38MB).

Is er een methode (die op deze telefoon werkt) om het RAM uit te breiden naar de SD kaart? (32GB class10 Samsung waar ik makkelijk een paar GB van kan missen).

Of moet ik bij aankoop van een volgende telefoon verplicht minimaal 2GB RAM geheugen zoeken? (Relevant omdat de Samsung S1 van moeders de vrouw op sterven na dood is, soms een uur nodig heeft om te herstarten...)

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Dit zou gewoon moeten werken. Ik heb tenminste nergens last van. Ik gooi praktisch nooit zelf apps uit het geheugen en ik kan zonder enig probleem foto's toevoegen aan een Whatsappgesprek.

Werkt je telefoon met Android 4.1.1? Anders kun je via de Wolfgangsite een update uitvoeren.
Installeer eens een andere launcher. Je kunt hem ook weer net zo makkelijk verwijderen dus geen risico. Probeer het eens met Apex. Ik zeg dit omdat ik daar zonder problemen mee werk.

• R-P

R-P

Ja, ik heb 4.1.1 Vandaag nogmaals gekeken wat het geheugengebruik was met de browser open: 400+MB in gebruik, 30MB vrij. HELP.
Maar als ik de cijfertjes van het gebruikte geheugen optel, kom ik maar aan 200MB of zo*.

Ik zal wellicht de launcher eens proberen en me nog meer verdiepen in RAM-op-SD-kaart. Bedankt voor je tip!

* Dit gebeurt trouwens in mijn laptop (windows XP) ook continu: Firefox en plugin-container gebruiken samen 700MB volgens taskmanager en ik heb twee open office documentjes openstaan. Alles bij elkaar nog geen GB volgens het lijstje onder de tab "Processes".
Geheugengebruik volgens de "Performance" tab: 2.1GB!!! (en met 2GB intern is ie dan dus continu aan het swappen...)
Sluit firefox af, wacht een paar minuten, en verbruik zakt tot 5-600MB.
Overeenkomst: de getoonde getalletjes van de lopende programma's zijn schijnbaar nog niet de helft van wat er werkelijk wordt gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door R-P op 18-10-2013 22:14 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

R-P schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:11:
Ja, ik heb 4.1.1 Vandaag nogmaals gekeken wat het geheugengebruik was met de browser open: 400+MB in gebruik, 30MB vrij. HELP. Maar als ik de cijfertjes van het gebruikte geheugen optel, kom ik maar aan 200MB of zo*.
Zou dit niet kunnen omdat Android standaard zoveel mogelijk geheugen gebruikt? Op mijn telefoon is - als ik alles optel - 190MB in gebruik maar in het Apps overzicht zegt de telefoon zelf dat er 426 MB in gebruik is. Op zich is dat niet verkeerd; waarom zou je geheugen onbenut laten?

Overigens had ik nu ook een keer dat de browser crashte met een melding rechtsboven (jij zei toch links?) in een ieniemienie klein rechthoekje. Ik had het eerst niet eens herkend omdat ik dacht dat het een storing in het scherm was. Toen ik van dichtbij keek zag ik dat er nóg ieniemienieër "low memory" in stond. Ik heb dit - achteraf beschouwd - al eens eerder gezien, maar toen niet herkend. Niet vaak overigens en ik kan het ook niet reproduceren.

Geen idee of ik zelf ergens iets heb ingesteld, maar mijn telefoon gaat vaak spontaan op de stille stand. Overdag wil ik dat niet, maar met enige regelmaat mis ik nu een gesprek omdat ik het niet hoor. Iemand een idee waar ik moet zoeken?

Verwijderd

het is al een tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost over mijn kapotte wolfgang. Ik wil nog snel mededelen dat ik hem twee keer naar wolfgang heb gestuurd. De eerste keer konden ze niets vinden en kreeg ik mijn kapotte mobiel terug, en de tweede keer kreeg ik direkt een nieuwe opgestuurd. Heb ondertussen geen problemen meer gehad.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
Ik wilde dit weekend de update doen van Android 4.0.4 naar Android 4.1.1, Maar na enig zoekwerk blijkt dat de update en handleiding van de website verwijderd is.
Heeft iemand de Android 4.1.1 update en handleiding nog van de Wolfgang AT-AS40SE nog?

Link naar de website: http://www.wolfgangmobile.com/as40se/
Er staan hier wel een paar updates voor andere modellen: https://wolfgang.zendesk.com/hc/nl

[ Voor 23% gewijzigd door oheng op 02-08-2014 13:33 ]

Pagina: 1 2 Laatste