Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-05 17:27
Aldi brengt op 2 maart een nieuwe 4-inch smartphone op de markt; de Wolfgang AT-AS40SE voor de prijs van € 119,=

De smartphone heeft een 4" scherm, een 1 GHz Dual-Core processor (MTK6577) en een 4-inch WVGA touchscreen display met een resolutie van 800x480 pixels. De Aldi smartphone draait op het Android 4.0 besturingsysteem en heeft twee simkaart slots.
GPU: PowerVR SGX531

De specs van de Aldi site:

Simlockvrij. Met 4" scherm van 800x480 met 233ppi.

- Android 4.0 met update naar 4.1 via Wolfgangmobile.com
- Dual Core 1 Ghz-processor
- Dual Sim
- Triband
- HSDPA
- 512 MB werkgeheugen
- 4 GB RAM
- 5 MP camera
- VGA front-camera
- video – 720p
- GPS, Wifi b/g/n, Bluetooth + FM Radio
- accu 1500 mAh
- micro-SD-uitbreiding tot 32 GB
- AFM: 12.4x6.4x1.1 cm
- gewicht: 140 g
- inclusief slide-it keyboard APP

De advertentie

De Wolfgang smartphones zijn (altijd?) rebranded Amoi smartphones van Chinese makelij.
Het lijkt er na wat googlen dan ook heel sterk op, dat dit de Amoi N816 is (een verbeterde versie). Alle specs/afbeeldingen van deze Amoi N816 komen overeen met deze Wolfgang AT-AS40SE.

Zie hier de link naar de fabrikant en een link naar een verkoper op Alibaba.com

Volgens mij een prima telefoon, voor een prima prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 19:22
Ik weet het niet. Het soort processor kan ik niet vinden, en ik vraag me af wat voor GPU er in zit. De batterij is wel 1500 mAh, maar ik zet mijn vraagtekens bij de kwaliteit er van.

Uiteraard is het net hoe je het bekijkt. Je kan het als weinig of als veel geld zien. Je kan ook geld bijleggen en bijvoorbeeld een Ace 2 kopen. Wel bijna twee keer zo duur, maar dan weet je wat je hebt. Bovendien staat voor de Samsung toestellen ook de jellybean update op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
De processor en GPU is een MTK6577
'which is a 1 GHz Dual Core Cortex ARM A9 based SoC with a highly clocked PowerVR SGX531 GPU'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 14:42

supersook

Professioneel prutser

Toont vele gelijkenissen met [url href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1522206/0//wolfgang]deze[/url] van een tijdje terug dus. Behalve nu met een iets kleiner scherm en iets kleinere accu. CPU/GPU is dus hetzelfde voor zover ik kan zien.

Ben eigenlijk wel van plan deze te halen, of misschien gelijk twee. Hoe werkt dat eigenlijk bij de Aldi? Moet je je gelijk bij de kassa melden, of liggen ze daadwerkelijk in de schappen? Iemand ervaring met de beschikbaarheid bij dit soort acties in Alkmaar en omstreken?

[ Voor 4% gewijzigd door supersook op 25-02-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2021
supersook schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:39:
Toont vele gelijkenissen met [url href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1522206/0//wolfgang]deze[/url] van een tijdje terug dus. Behalve nu met een iets kleiner scherm en iets kleinere accu. CPU/GPU is dus hetzelfde voor zover ik kan zien.

Ben eigenlijk wel van plan deze te halen, of misschien gelijk twee. Hoe werkt dat eigenlijk bij de Aldi? Moet je je gelijk bij de kassa melden, of liggen ze daadwerkelijk in de schappen? Iemand ervaring met de beschikbaarheid bij dit soort acties in Alkmaar en omstreken?
Ze liggen gewoon in doosjes in het actie-schap en je kunt ze bij de kassa afrekenen. Meestal hebben ze er maar een paar en moet je voor de deur staan als de winkel opengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 08:59
Ik wil er eentje halen voor m'n zusje. Dus zal op tijd naar de winkel moeten. Maar ik lees over een abonnement in de advertentie. Die hoef je toch niet te nemen?

• graziemille
nee hoor, je kan gewoon zelf voor een abonnement zorgen; ze adverteren altijd met een 'medion' abonnement bij een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ik twijfel tussen deze telefoon en de Sony Xperia U ( pricewatch: Sony Xperia U Zwart )
Ik kwam op de Xperia U uit omdat ik een goedkope dual core zocht voor mijn ma. De specs zijn redelijk vergelijkbaar. Xperia heeft 4GB bruikbaar geheugen (de rest is voor het OS) hoe zit dat bij deze? Voordeel van de wolfgang is dat hij een microSD slot heeft en de Xperia U niet.

En hoe zit het met custom roms voor de wolfgang/Amoi, zijn deze aanwezig? Ik vind via google zo snel niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 10:34
zo maar even richting de aldi kijken of ik er 1 kan scooren.

#@@#$$$^!!
hebben ze er 2 hier in groningen, komt er 1 vrouw na mij bij de deur staan en loopt naar de kassa en koopt ze allebei.

dus niks kunnen scooren.
iemand hier die er 1 extra heeft kunnen kopen?

[ Voor 64% gewijzigd door sk1nny666 op 02-03-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 21:52
Zijn deze telefoons ook ergens anders te koop? Ik heb niet eens een poging ondernomen bij de aldi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Laatst online: 08-05 10:34
nee zijn alleen bij de aldi te krijgen zover ik weet.

en daar baal ik nu best wel van, wil graag een goedkope android hebben met 4.0 of 4.1 er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 08-05 21:52
sk1nny666 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:58:
nee zijn alleen bij de aldi te krijgen zover ik weet.

en daar baal ik nu best wel van, wil graag een goedkope android hebben met 4.0 of 4.1 er op
Kan me goed voorstellen dat je baalt!

Raar dat ze er maar 2 hadden, wilde er een kopen voor m'n schoonouders maar heb niet zo'n zin in een duw/trek gebeuren dus ik zoek nog even verder. Misschien is marktplaats wel een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
Heb er in totaal 2 kunnen 'scoren'... Heb er zelf 1 gekocht; stond als derde in de rij (Tilburg) en ze hadden er wel 7!
Voor de zekerheid is mijn zoon naar een andere Aldi vestiging geweest en hij heeft er ook 1 kunnen bemachtigen. Ook daar heel druk, maar de meesten kwamen niet voor de telefoon...

De telefoon ziet er mooi uit en voelt degelijk aan. Ben benieuwd naar mijn en natuurlijk ook jullie ervaringen.

[ Voor 59% gewijzigd door graziemille op 02-03-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209017

Ik heb er eentje in Woudenberg gehaald. Hadden er een stuk of 10, maar er stonden ook wel een man/vrouw of acht in de rij.

Telefoon ziet er netjes uit, zal er vanavond/morgen maar eens mee gaan spelen en kijken hoe eea werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

WHAAAT die laptop van 450 euro (pag 2-3 van dit topic) ging van de week (woensdag) in Leiden nog voor 690 euri over de toonbank bij een vent voor mij... :o Vette deal als je die voor 450 plakka mee kunt nemen! (Met benzine en mogelijke CJIB-boetes zit ik over de 650 denk ik, dus voor mij geen deal dit- helaas.)

Vanmorgen de Aldi AT40SE android tel. gehaald- SUPER apparaat!
Dual-core A9 Cortex 1GHz.
Dual sim, simlock vrij.
Alles erop en er aan, 32GB microSDHC kaartje erbij voor 15,- (Ook Aldi.)

Loopt als een trein, vloeiend, scherp scherm- ben behoorlijk in mijn nopjes! :Y

Kom er maar in met die laptop voor 450 hier en een paar van die schermen 23" voor die prijs, dan ben ik zeker paraat! ;) Maar vrees dat het om een stunt/opruiming gaat in Zwolle en/of Wageningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158240

Ik heb deze foon niet en ik ben ook niet naar Aldi geweest of zo. Wat mij wel opvalt is dat de advertentie spreekt over een "flits", terwijl de reviews zeggen dat de foon geen flits heeft. Opmerkelijk verschil dus.

Verder was ik wel geinteresseerd, maar reacties zoals "SUPER" en zo zeggen mij niet zoveel. Op specs lijkt het mij vrijwel idem dito als een Alcatel OT-993D. Die kost weliswaar rond de 150 euro, maar zeker wel een flitser en het is beschikbaar. Wat is dan 3 tientjes verschil?

Dus ik wacht even de objectieve vergelijking af. Volgens mij is de stormloop niet gerechtvaardigd. Het toestel is goed voor de prijs, maar een stormloop vindt ik absurd. Er zijn immers dus wel degelijk alternatieven.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 158240 op 02-03-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Anoniem: 158240 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:19:
Verder was ik wel geinteresseerd, maar reacties zoals "SUPER" en zo zeggen mij niet zoveel. Op specs lijkt het mij vrijwel idem dito als een Alcatel OT-993D. Die kost weliswaar rond de 150 euro, maar zeker wel een flitser en het is beschikbaar. Wat is dan 3 tientjes verschil?
150/120-1= 25%. De Alcatel is dus 25% duurder dan de Wolfgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gropah schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:27:
[...]

150/120-1= 25%. De Alcatel is dus 25% duurder dan de Wolfgang.
Ja, maar als hij er domweg niet is? Ik weet of je het gezien hebt, maar er staan pagina's vol reacties van mensen die het beestje niet kunnen krijgen. Dan heb je nog niks aan dat "voordeel". Bovendien welk voordeel? Mijn vraag over die flits is nog steeds niet beantwoord. De reviews die ik lees daarin zie ik dus geen flits. De specs van de Wolfgang mobile site zelf echter, zegt wel flits. Heel verwarrend. Ik zou dat dus wel van iemand willen horen die het apparaat heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 158240 op 02-03-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb meer dan een uur in de rij gestaan maar er sprongen bij de kassa opeens een paar aso's voor me, dus helaas.

In Oosterhout stonden er ca. 60 mensen, en ze hadden er 4.

[ Voor 24% gewijzigd door kaj180 op 02-03-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaj180 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:22:
Ik heb meer dan een uur in de rij gestaan maar er sprongen bij de kassa opeens een paar aso's voor me, dus helaas.

In Oosterhout stonden er ca. 60 mensen, en ze hadden er 4.
Dat bedoel ik. Beschikbaarheid is ook een factor in de prijs. De "straatwaarde" ligt blijkbaar boven de vraagprijs. Beetje onhandig van de Aldi, tenzij men gewoon graag klanten over de vloer heeft.

Als je de beschikbaarheid en flits in aanmerking neemt, dan is de Alcatel helemaal niet zo'n rare keus, dus een vergelijk tussen die twee zou welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lol,, kun je dus beter bij pandawill of iets dergelijks de Amoi bestellen. Duurt iets langer, maar je krijgt geen ellebogen van aso's in je gezicht :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Zelfs voor een iPhone (4) gebruiker is de AT-AS40SE een behoorlijk goed apparaat.

Het is meer gezoek om de instellingen van de apps te vinden (de is de linkertoets met de 4 vierkantjes). Maar het snel in en uit kunnen schakelen van Wi-Fi, Bluetooth, GPS, etcetera in het "Meldingen" scherm werkt een stuk fijner dan iPhone/iOS6.

Wat op de Aldi telefoon ook beter werkt is het verplaatsen van de cursor in invoervelden. Met de blauwe pijl onder de cursorpositie sleep je de cursor snel naar de gewenste nieuwe positie. Dat gaat met een iPhone echt stukken onhandiger.

Het spraakgestuurd zoeken van de bestemming in de navigatie applicatie werkt boven verwachting goed. De Android maps app is beter dan Google maps voor iPhone: er kan gekozen worden voor fietsroutes en er zit geen besturing element aan de rechterzijde, ook wil een "shake" geen feedback gaan versturen.

De GPS is echter hopeloos. Met alles assistenties (A-GPS, de download met 30 dagen sattelies timings EPO, en Google locatie services) was het apparaat niet in staat om binnen 1 uur ook maar één locatie te bepalen. Een iPhone 4 is dan met 5 seconden toch een stuk sneller.

De 3 verschillende locaties waar contacten opgeslagen kunnen worden maken het niet makkelijk, en het ontbreken van een (rustige) zwarte achtergrond is ook een minpunt (van beide telefoons).

Irritant is dat om een app te kopen ook meteen een Google wallet account nodig is, waar Paypal geen geaccepteerde betalingsmethode is en de credit card niet direct verwijderd kan worden. Dan maar naar de google wallet website om de credit card te verwijderen.

Soms zijn de labels van instellingen onduidelijk. Bijvoorbeeld bij "wachtwoord zichtbaar maken", het is duidelijker als zichtbaar is wat het verschil is tussen de 2 opties. In het ene geval wordt het laatste ingetoetste teken (gedurende een korte tijd) zichtbaar en in het andere geval worden alle tekens zichtbaar.

Fijn is dat er mini SIM kaarten gaan in de AT-AS40SE, en niet van die extra klein geknipte micro SIM-kaarten zoals in de iPhone 4.

En ja, het voelt naar goedkoop plastic. Het openen van het achterpaneel klinkt alsof je dat niet te vaak moet doen. Dus maar een tweede SIM kaart aanschaffen zodat de kaart niet gewisseld.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250681

Is er iemand achter gekomen, volgens mij geeft ie geen led melding bij volle batterij, bericht, gemiste oproep etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 21:08
iemand ook enig idee of de melding van de tweede simkaart ook uit te zetten is...dus diegenen waar geen sim inzit...nu geeft hij de hele tijd in de statusbalk aan "geen sim"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295466

3 maanden geleden een samsung galaxy s duos gekocht vanwege dual sim. Maar met alle beperkingen die Samsung oplegt moet je hem wel rooten wil je er fatsoenlijk mee kunnen werken. Deze Wolfgang is kaal en zonder beperkingen die andere maatschappijen geven zoals bijv. app naar sd kaart verplaatsen.
Met dual core een lekkere snelle telefoon in handen, scherm reageert prima, gps fix ook snel (zelfs binnen). Accu duur vind ik iets tegenvallen, moet ook 's avonds echt op de lader.
Waar de telefoon in achterblijft, en dit is ook logisch, is het scherm. Niet te vergelijken met de Samsung maar wel helder en je went er ook wel snel aan. Ook de behuizing is plastic, maar heb op de gok een jelly case voor de Amoi N89 besteld in China a 6 euro incl. verzending, moet passen denk ik.
Zo te lezen op internet heb ik veel geluk gehad 1 te kunnen kopen en dit is eigenlijk schandalig. Hoeveel mensen wonen er tegenwoordig in Nederland, 16 miljoen? Hoeveel hebben de reclames onder de neus gehad, honderdduizenden. Als ik dan bedenk dat er zo'n 460 Aldi's zijn x gemiddeld misschien 4 exemplaren te verkopen, dan kom ik niet verder dan 2000. Hoop dat ie lang meegaat want een volgende keer 1 kunnen kopen klopt niet met de kansberekeningsstatistieken.

@Michel.. notificatie geen sim blijft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strangelove
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 01:01
Beetje rare vraag (en niet zozeer voor mij) maar...
Is er ergens een Nederlandse Android Smartphone voor Dummies oftwel een soort van handleiding om te beginnen voor mensen die zeer weinig kennis hiervan hebben?
Eventueel iets Engels?

Voor (oudere) mensen die ICS in hun gezicht gedrukt krijgen is het toch een heel andere tak van sport.

@ByeSell: Nee, de AS40SE heeft geen flits.
De Aldi-folder en de Wolfgangmobile-website spreken daar ook niet over.

@Voor alle belanghebbenden: de beloofde Slide-It app is te downloaden via http://wolfgangmobile.com...deIT_ANDROID_5.1_ambt.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413012

Nou ik heb die Wolfgang AT-AS40SE aangeschaft en ben opzich tevreden! Voor het geld wat ik heb betaald € 119 mag je ik eigenlijk niet klagen. Toch wel een puntje van frustratie wat is de GPS op dat ding slecht zeg!! Ik krijg geen GPS verbinding. Na 10km te hebben gefietst kreeg ik toevallig verbinding. Vandaag weer getest maar helaas na 17 km te hebben gefietst nog steeds geen verbinding. Heb net maar eens getest of ik sneller een verbinding kreeg als ik stil sta, maar nee hoor na 45 minuten op een terrasje nog steeds geen verbinding.....heeft iemand hiervoor een oplossing....????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 413012 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:27:
Nou ik heb die Wolfgang AT-AS40SE aangeschaft en ben opzich tevreden! Voor het geld wat ik heb betaald € 119 mag je ik eigenlijk niet klagen. Toch wel een puntje van frustratie wat is de GPS op dat ding slecht zeg!! Ik krijg geen GPS verbinding. Na 10km te hebben gefietst kreeg ik toevallig verbinding. Vandaag weer getest maar helaas na 17 km te hebben gefietst nog steeds geen verbinding. Heb net maar eens getest of ik sneller een verbinding kreeg als ik stil sta, maar nee hoor na 45 minuten op een terrasje nog steeds geen verbinding.....heeft iemand hiervoor een oplossing....????
Heb je wel internet via je provider op de telefoon? En heb je dus A-GPS aan staan? Als je geen A-GPS hebt, kan een GPS fix bij iedere telefoon redelijk lang duren. Bij mijn oude Nokia E71 had ik ook een fix na 5-10minuten als A-GPS niet aan had staan. Met A-GPS wel aan, had ik een fix na ongeveer 10-20 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorzo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07-2020
(Shotgun approach =))
Goedendag beste mensen, ik vond na veel ge- Google dit draadje.
Ik heb van de week een wolfgang at-as40se op de kop getikt.
werkt als een tierelier maar root acces is altijd handig, custom themes enzo en meer van dat soort meuk.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Eventueel een stukje software o.i.d. of een pointer in de juiste richting.
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413012

silmaril8 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:05:
[...]

Heb je wel internet via je provider op de telefoon? En heb je dus A-GPS aan staan? Als je geen A-GPS hebt, kan een GPS fix bij iedere telefoon redelijk lang duren. Bij mijn oude Nokia E71 had ik ook een fix na 5-10minuten als A-GPS niet aan had staan. Met A-GPS wel aan, had ik een fix na ongeveer 10-20 seconden.
Bedankt voor je antwoord, ik heb inderdaad internet (Galaxy S2 is in de wc gegooid) dat stukje A-GPS heb ik wel uitstaan. Ik fiets vaak in of naar duitsland en heb geen internet in het buitenland. Maar in Nederland zou dat stukje A-GPS een verbetering zijn...Wel wazig dat ik met mijn S2 wel heel snel een fix kreeg en met deze duurt het een hele tijd....andere GPS misschien. Nou ja ik ga het proberen maar zodra ik in Duitsland kom schakelt AGPS uit en dan zou GPS door moeten gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323131

Sjorzo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:01:
(Shotgun approach =))
werkt als een tierelier maar root acces is altijd handig, custom themes enzo en meer van dat soort meuk.

Bij voorbaat dank!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413012 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:27:
Moet toch iets anders aan de hand zijn. Ik heb, ook zonder A GPS, direct een fix met Sygic Mcguider. Zelfs binnenshuis. Kan het ook aan de app liggen die je gebruikt? Ik kreeg met Co-Pilot bijvoorbeeld ook erg moeilijk verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 295466 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:04:
Moet toch iets anders aan de hand zijn. Ik heb, ook zonder A GPS, direct een fix met Sygic Mcguider. Zelfs binnenshuis. Kan het ook aan de app liggen die je gebruikt? Ik kreeg met Co-Pilot bijvoorbeeld ook erg moeilijk verbinding.
En krijg jij meteen een fix met Google Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En krijg jij meteen een fix met Google Maps?
[/quote]

Heb het even geprobeerd maar zit wel binnen. Nee, blijft zoeken, ook met A GPS.
Buiten: na ongeveer 2 minuten een fix

@Moulin30 Wanneer je echt geen gps fix krijgt zou ik hem terugbrengen als ik jou was. Je zou dan eens kunnen kijken naar bijv. de JIAYU G3 Smart Phone dual sim met betere specs, nu in de aanbieding bij Lightake. Je moet er dan ws wel 3 weken op wachten want komt uit China.Had ik wellicht ook gedaan wanneer ik de Wolfgang niet om de hoek kon kopen.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 295466 op 08-03-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuapBV01
  • Laatst online: 02-06-2022
Ik heb er TomTom op staan, deze krijgt vrij snel verbinding. Ongeveer 10 tot 15 seconden.

Wel jammer dat TomTom niet helemaal af is.

De telefoon voldoet waarvoor ik hem gekocht heb, telefoneren, GPS en agenda bijhouden.

Ik ga nu uitzoeken hoe ik de telefoon kan sychroniseren met mijn Android tablet. Tips zijn welkom.

Tablet is een ASUS 300T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:34
Mijn vrouw heeft hem inmiddels ook, 119 euro plus maar meteen een 32 gig kaartje 14 euro.

Ik denk dat ik jaloers ga worden met mijn Defy. Het ding draait 2924 punten in Quadrant. Da's meer dan de Galaxy Nexus, de moto Atrix 4 G en de Galaxy Tab 10.1

Android 4.0.4, prima scherm. Toestel is wel veel te glad, vooral ook de achterkant. Met mijn droge handen zou ik hem al 10 keer hebben laten vallen.

Accu gaat bij haar makkelijk twee dagen of meer mee. Bij niks doen 1% per uur.

Met de originele kabel en mijn XP laptop kreeg ik zonder meer verbinding met de sd-card en met de interne opslag, zonder op zoek te hoeven naar extra drivers.

Qoute: Voor (oudere) mensen die ICS in hun gezicht gedrukt krijgen is het toch een heel andere tak van sport. ?qoute
Inderdaad, haar eerste smartphone maar stap voor stap lukt het toch bijzonder goed.

Wat mij niet lukte is met het standaard toetsenbord om een nl woordenboek/correctie op gang te krijgen. Via de Wolfgang site het Slide-IT toetsenbord opgehaald en daar zit wel een woordenboek bij, maar die geeft vooral suggesties. Corrigeren na een spatie of een Enter zie ik hem nog niet doen.
Als iemand nog een idee heeft hierover?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-05 16:49
@LuapBV01 of andere gebruiker van deze foon die 't antwoord weet.
Als ik een extra sd kaart erin stop wordt de reeds bestaande mount "sdcard" (de ingebouwde) hernoemd naar "sdcard2".
Het gevolg is dat die achterlijke TomTom app de data naar "sdcard2" probeert te sturen. Dit gaat natuurlijk niet werken, want die is ongeveer 1,5 GB.
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Misschien eerst onder Opslagruimte de Voorkeurslocatie instellen op de "grote" Sd card en daarna TT opnieuw installeren?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuapBV01
  • Laatst online: 02-06-2022
SamPatterson schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:45:
@LuapBV01 of andere gebruiker van deze foon die 't antwoord weet.
Als ik een extra sd kaart erin stop wordt de reeds bestaande mount "sdcard" (de ingebouwde) hernoemd naar "sdcard2".
Het gevolg is dat die achterlijke TomTom app de data naar "sdcard2" probeert te sturen. Dit gaat natuurlijk niet werken, want die is ongeveer 1,5 GB.
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?
Ik heb onderstaande procedure gevolgd:

Plaats het mapje tomtom op je Externe SD kaart

plaats het installatie bestandje op je toestel of SD kaart en installeer deze.

Start tomtom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:11
Even iets heel anders, ik heb er eentje en die gaf aan dat er een update was. In de hoop dta de update naar JB was deze gedownload en geinstalleerd via de normale weg. Nu staat er 4.0.4 op en geeft toestel geen geluid meer, ook niet via de koptelefoon uitgang. Meer mensen die hier last van hebben?

Heeft er al iemand een JB custom rom op gekregen aangezien de beloofde update nogal op zich laat wachten?

hoeveel kan jij hebben? https://www.doneeractie.nl/actie/50779

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323200

Sjorzo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:01:
(Shotgun approach =))

Bij voorbaat dank!
@sjorzo en StevenE
hey, gaat best makkelijk met srsroot, progje hier te downloaden ->www.srsroot.com. heb de data van de at-as40se naar de server opgestuurd, en zou nu helemaal auto moeten werken, met exploit nr 5 (kies smart root) en let goed op de aanwijzingen, toestel start een paar keer opnieuw op (spannend!, met reset, maar al je data blijft behouden!), daarna staat su en superuser.apk erop. Mijn wolfie loopt nu als een sneltrein, de gpsfix is ook een stuk sneller (raar maar waar). succes
gr
R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Hij ligt binnenkort weer bij de Aldi voor 119,-. Zouden jullie hem nog aanraden?

http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_1105_5_543.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrttijn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik ben ook wel benieuwd of jullie deze telefoon nog zouden aanraden. Of zouden jullie eerder kiezen voor een Chinaphone?

Mijn samsung galaxy s2 is kapot en op dit moment heb ik een nieuwe telefoon nodig. Eerst zat ik te kijken naar een high-end toestel zoals de s4, maar eigenlijk hoef ik helemaal niet met een apparaat van 700 euro in mijn broekzak rond te lopen. Dus bij deze eigenlijk de vraag of deze telefoon ongeveer even goed is als een s2 of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Ja, ik raad hem aan. De vrijwel kale ICS loopt soepel; het ding is gewoon rap. Geen geheugenproblemen; met waarschijnlijk een toevoeging door Wolfgang kun je zelf kiezen waar je apps etc worden opgeslagen.
Lange batterijduur, ook door de optie dat hij 's nachts uitschakelt en 's morgen's vanzelf weer inschakelt. (Je bent dan niet bereikbaar maar krijgt wel een melding gemiste oproep).
Behoorlijk goede foto's maar geen flits.
Loopt goed met een bijgekochte 32 gB card van de Aldi (14 euro).
Ik heb er een keer Quadrant Standard op gedraaid; was 2800 dacht ik.

Het is de eerste smartphone van mijn vrouw en ze haalt er makkelijk twee dagen mee.

Enige nadeel voor mij; veel te glad in de hand; ik zou hem al tien keer hebben laten vallen. Maar dat geldt waarschijnlijk voor de meeste "design"smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dank voor je reactie Henk. Hoe vind jij het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrttijn
Bedankt voor de reactie Henk. Ik ben ook wel benieuwd wat jij van het scherm vind.
Is deze telefoon vergelijkbaar met een galaxy s2 of haalt hij dat niveau niet?
Zouden jullie kiezen voor deze telefoon of toch iets in china bestellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
De S2 heb ik nog nooit in de hand gehad. Binnenshuis is het scherm mooi en helder (en er zit een soort helderheidsregeling op). Buiten in de volle zon valt het niet mee en dan spiegelt het scherm nog al, maar nauwelijks slechter dan mijn Motorola Defy en niet anders dan heel veel telefoons, denk ik.

Als hij een kompas had dan ging ik hem zelf halen en deed er een hoesje bij.

En, op deze zit twee jaar garantie die eenvoudig te benutten is. China is dan toch iets ingewikkelder?

Kortom, het is gewoon erg veel telefoon voor die paar euro's tenzij je niet over straat durft met een telefoon van de Aldi. Lees hierboven maar eens de reactie van een Iphone gebruiker.

Enige tot nu toe geziene minpunten door mij:
* GPS soms lastig om een fix te krijgen. Volgens XDA iets met landen-tabel...
* spellingshulp niet echt lekker ondanks dat na te laden Swype toetsenbord, maar ik heb niet erg lang gezocht hoe dat te verbeteren

[ Voor 43% gewijzigd door henkzelf op 11-05-2013 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22

Nakebod

Nope.

Heb er vanmorgen 2 gescoord voor mijn ouders, voor hun de eerste smartphone, al zijn ze wel aan de tablet :P
Tot nu toe niet extreem veel mee gedaan, basicly alleen aangezet :P Hij is iets zwaarder dan mijn One X, iets dikker en met 4" wat kleiner.

Toen ik hem voor het eerst had aangezet vond ik het een aardig goed scherm. Ik ben er inmiddels wel achter dat het scherm een redelijk blauwe tint heeft. Nu is het scherm van mijn One X wel een van de betere/beste die er te krijgen is. Ik denk dat mijn ouders het niet echt zullen merken.
Op het homescreen valt het niet zo op, die heeft veel donkere en blauwe tinten, maar in de browser en Google Maps merk je het wel.

Qua software: Android 4.0.4, en is heel erg basic. Wat mooi is :P
Enige extra software die niet standaard Android/AOSP is: File manager, FM Radio en het SlideIT keyboard.
Launcher is zover ik kan zien ook standaard.

De achterkant is vingerafdrukgevoelig glad plastic, dat is wel een beetje jammer. Een rubber achterkantje was denk ik net beter geweest.

Fotokwaliteit is, voor deze prijsklasse, prima in orde.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9SCEACd3GJQ3E3yGwP28X1ax/medium.jpg

Tot zover deze mini review :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrttijn
Hallo,

Ik ben er vanochtend ook eentje gaan halen bij de Aldi. De telefoon doet het stukken beter dan ik had verwacht. Hij werkt zeer snel, heb wat verschillende pagina's tegelijkertijd met de iphone 4 geladen en dat ging wel tegelijk op. Wel moet ik zeggen dat je een duidelijk verschil ziet in kwaliteit van het scherm, dit is iets wat ik toch wel jammer vind en daarom twijfel ik toch of ik niet beter kan wachten op een jiaygu g4 of iets dergelijks. Ik heb voorheen een iphone 2 gehad en vervolgens een samsung galaxy s2, wat op dat moment toch wel vrij goede toestellen waren, dit toestel is zeker ook goed, maar wel een overstap als je van een high-end toestel af komt. Wel zou ik iedereen die voor het eerst aan een smartphone gaat deze mobiel aanraden!

Blijft deze mobiel zo snel als dat hij nu is of zal hij snel langzamer worden? Op dit moment is de mobiel namelijk even snel of zelfs sneller dan een samsung galaxy s2 of een iphone 4.

Groet Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-04 17:33
Weet iemand waar je de 4.1 update kan downloaden, ik zie op wolfgangmobile.com niets staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zover ik weet nog niet, al staat in een nieuwsbericht van februari "dit kwartaal", welke inmiddels toch wel ruim verstreken is.
http://wolfgangmobile.com...1ghz-dual-core-smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb er ook een gehaald, bevalt me prima. Scherm kwaliteit is niet geweldig maar zeker goed genoeg.

Wat ik alleen niet zeker weet: zit er nou een beschermend plastic laagje over de display dat je eraf kan halen? Het lijkt namelijk van wel maar ik zie niet waar ik het er af kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Mijn dochter (tiener) heeft er ook een gescoord, op mijn aanraden (fingers crossed...). Voldoet meer dan uitstekend voor haar. Ben stiekem zelfs een beetje jaloers. Hij reageert supersnel! Enige minpuntje is de achterkant, waar ik bijna bang ben om hem open te maken. Maar ik ga er van uit dat dit wel goed blijft. Zeker met een beschermende case erom (uit China, zoeken op de Amoi N816).

Op het scherm zit inderdaad nog een beschermfolie. Die kan er af. Maar je kunt hem, bij wijze van alternatieve screenprotector, ook nog even laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heeft het nog voordelen om de folie/screenprotector eraf te halen? Anders laat ik het er gewoon opzitten voor mijn ouders. Tenzij het er iets minder blauwig uitziet, dan gaat ie eraf ;-)
En zo te zien zit de folie er hier op beide toestellen aardig strak op, alleen aan de rand iets minder. Krijg ik zelf vast niet zo mooi voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hzuu
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-03 13:18
Weet iemand waar de stock of custom recovery vandaan te halen is ?
Momenteel kom ik niet meer in recovery.

[ Voor 22% gewijzigd door Hzuu op 12-05-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik hem ook gehaald voor mijn vrouw. Wat een topding zeg voor het geld. Enige wat een beetje jammer is is de blauwige tint ipv wit, en de glimmende achterkant. Dat blauwige is zeker niet aan te passen?

Erg leuk en handig is de dualsim, ze had nog zon gare nokia van het werk en een htc prive, nu zit alles in 1, en je kan er meer mee dan ik dacht>top!

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrttijn
Pinin, de blauwe tint en de gladde achterkant zijn inderdaad de enige twee echte minpuntjes. Ze moesten ergens op bezuinigen dus dat is dan wel het scherm geweest, maar wat ik wel erg jammer vind is de gladde achterkant. Het had denk ik niet veel meer gekost om die op op de een of andere manier wat stroever te maken. Iemand hier al iets op gevonden? hoesje of iets dergelijks? Verder een prima toestel en al helemaal voor het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb geen problemen met de gladde achterkant, maar de vingers vind ik minder. Met een hoesje wordt het weer erg stroef en glijd hij niet makkelijk in de broekzak.
Volgens mij zijn er wel een soort stroeve stickers, maar weet niet hoe ze heten

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

serge75 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:51:
Maar ik ga er van uit dat dit wel goed blijft. Zeker met een beschermende case erom (uit China, zoeken op de Amoi N816).
Welke case? Ik zie niets bij Dealextreme of Buyincoins.
Nakebod schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:17:
Heeft het nog voordelen om de folie/screenprotector eraf te halen?
Ik denk minder spiegeling/marginaal beter beeld.

edit: ik zit met een probleem. Er staat continu 3G boven in beeld terwijl ik geen gebruik wil maken van 3G. Hoe kan ik dit uit krijgen?
Ik heb al geprobeerd:
-Simbeheer, gegevensverbinding, staat op uit
-APN namen, onzin toegangspunt toegevoegd en geselecteerd.
3G lijkt nog steeds aan te staan. Iemand een tip?

[ Voor 51% gewijzigd door Philflow op 12-05-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Heb je ook daadwerkelijk een internetverbinding? Bij mijn dualsim staat er ook 3G bij het ene signaal en G bij het andere. Puur om aan te geven in welk slot welke simkaart zit, ter indicatie dus.

Je eerste optie zou voldoende moeten zijn.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nee het lijkt inderdaad dat er geen verbinding is, dus het zal wel goed zitten. Ik heb er maar 1 sim inzitten overigens. Scheelt voor de accu heb ik gehoord.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 12-05-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat hoort gewoon zo, je sim zit dan in slot "1" met de "w" erbij vermeldt, als het goed is zag je met het plaatsen vd sim één ervan met een schuin hoekje en één zonder. De één is voor 2G alleen (rechter icoon met een "G" alleen ernaast) en de ander voor 3G.

Duidelijk heb je de sim-kaart in het slot voor 3G gestopt.

Dit staat niet in de handleiding, maar ik heb zelf 2 sims erin, had ook eerst de internet sim in het 2G-slot zitten en vond het typisch dat hij de voorkeur voor GPRS aangaf, terwijl UMTS de goede connectie zou moeten zijn. Even Googlen en ik kwam erachter dat er verschil in de sim-sloten zit.

Goed apparaatje hoor!!! Ik heb hem in maart al gehaald en ben er nog steeds erg tevreden over!!!

Dit is ook de beste uit de lijn Wolfgangs, m.b.t. de accuduur o.a.- hij blijft gerust een week op standby met schaars app-gebruik en af en toe een belletje. De hele dag klieren met apps en internet en dan mag je hem wel opladen uiteraard.

Vandaag geroot met srsroot (bedankt voor deze tip hierboven, want ik liep al een tijd te k*tten met andere apps en handmatig, maar kreeg die su maar niet gecopyd naar /system/xbin- nu heeft srsroot het in één run 100% gefixt, super!)

Er staan ca. 580 apps op, heb met een start-up blokker ervoor gezorgd dat niet alles mee boot, want dan houd je geen ram meer over en kan hij traagggggg... worden, ook een permissie-app is aan te bevelen, want bijna iedere app wilt wel acces tot je privé-gegevens, terwijl zij daar niks te zoeken hebben.
Scheelt ook weer batterij-sap, als er zo min mogelijk background-apps meedraaien.

Ik weet niet wat mensen hier roepen over het scherm, maar het is een 233 PPI (retina) scherm, met echt een super-resolutie imo, ik had even een kort een android tablet 8" met IPS-scherm, maar die was duidelijk minder scherp, de AT40SE is echt een rust voor je ogen, zo scherp. :)
(Minder valt dan gelijk op, in negatieve zin.)

De SD-card van 32GB is ook top, voor 15 euro van de Aldi, die bewijst zijn dienst zeker- er staan apps op om gesprekken op te nemen, een hele sloot New Scientist en SA magazines.
Hij vind veel Wifi-AP's, echt super (tablet maar 4 AP's bijv.- deze ca. 10)

De camera is bij daglicht prima, GEEN flitser (boeit mij niet, maar voor de twijfelaar aan het begin vh topic) en bij minder licht zijn de foto's om te huilen- maar geef mij een telefoon die dan wel goede shots maakt.
Hij is spekglad, dat is eigenlijk het enige minpunt...wellicht met dubbelzijdig foto-tape een stuk binnenband er tegenaan plakken, een keertje testen als ik een fietsband vervang.

Hoesje vind je gewoon bij de Action, ik weet het type niet meer exact, volgens mij was het voor Samsung of HTC, kost €1,68 ofzo- nepleren insteek hoesje waar je hem zo in schuift. Blijft hij tenminste mooi in je jas/broekzak en hij is er zo uit. Een flipover-hoesje vind ik zelf het knapst, maar die vind je niet zo 1-2-3 voor een no-name telefoon helaas (je kunt niet alles hebben.)

Er zit geen kompas in, ik vind het geen gemis- maar voor de rest zijn de meeste sensoren wel aanwezig.
Ik vind het -nogmaals- echt een super-telefoon, een beetje dual-sim, dual-core telefoon van dit kaliber begint bij ca. €230 euro, dus tel uit je winst. Hij is bloedje-snel, zeer goed scherm imo, veel opties, Android 4.x draait erg soepel, veel apps erop is geen probleem, games (3D) draaien vlekkeloos, goede microfoon (voor gespreksopnamen- ik heb vanachter een collegezaal een lezing luid- en zeer duidelijk opgenomen, alsof ik er nog gewoon bijzat achteraf, zo klonk het!)

Ik heb geen aandelen in Wolfgang of de Aldi, maar ik kan hem alleen maar aanraden, absoluut een TOPPER, deze telefoon. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Hoe krijg je op het gewone toetsenbord een nl woordenboek? Enkel in de slideit zit hij.
Vroegah heb ik dit ooit eens gedaan voor mijn oude telefoon met een engelse rom.
Maar dat was adroid 2.x ....

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

[b]johncheese002 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:06
Ik weet niet wat mensen hier roepen over het scherm, maar het is een 233 PPI (retina) scherm, met echt een super-resolutie imo, ik had even een kort een android tablet 8" met IPS-scherm, maar die was duidelijk minder scherp, de AT40SE is echt een rust voor je ogen, zo scherp. :)
(Minder valt dan gelijk op, in negatieve zin.)
Over de scherpte ook geen slechte dingen wat mij betreft, zeker voor deze prijsklasse. Maar wat mij opvalt, en schijnbaar wat meer mensen, is de blauwige tint. Geen last van? Ik heb het gezien op beide toestellen.
Wit is niet wit, maar blauwgrijzig. Net of de calibratie van de kleuren iets verschoven is. Geen idee of dat softwarematig op te lossen is, ik zou bijna zeggen van wel.

Ouders zijn er trouwens blij mee :) Verlaat verjaardagscadeau en moederdag cadeau :+
Mijn moeder is met het gebruik wel iets sneller dan mijn pa. Ze probeert iig wat meer. Krijg de hele middag al WhatsApp berichten :D Vanuit de Samsung tablet hebben ze wel wat Android ervaring, maar bellen, contactpersonen, smsen, en gelijk WhatsApp.. toch weer allemaal nieuw/net iets anders. Vanmorgen een hoop dingen laten zien, en tot nu toe pakken ze het aardig op :) Niet slecht voor semi digibeten, en 60+ volk.

Nadeel wel dat ze beide prepaid hebben omdat ze vrijwel nooit bellen, en dus een mobiel internet abo eigelijk te duur is voor gebruik buitenshuis, maar met WIFI werkt het tot nu toe prima.
Misschien dat ze over een tijd wel een sim-only abo met internet willen om vol gebruik te kunnen maken van de smartphone functies buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tint-verschuiving valt eigenlijk normaliter niet echt op, behalve bij bepaalde foto's zag ik dat ook wel ja.
Maar ik zit niet de hele foto's te kijken op dat ding, dus het maakt mij niet echt uit. :)

Ik heb voor internet *bliep erin zitten, die kun je gewoon per dag aan/uit zetten met een sms-bericht (1350 aan/uit, niet vergeten uit te zetten voor 23.30 uur, als je het volgende etmaal niet online wilt!) voor 50 cent per dag- mooi als je internet maar sporadisch gebruikt (weg van huis bijv.- maps aanzetten als je verdwaald bent) zonder limiet en 3,6mbit voor 1 euro per etmaal met max 2GB per maand limiet, daarna weer 384kb/s.
De meeste plaatsen heb je vaak toch wel gratis wifi, in de stad etc.- dus zelf aan de UMTS, het liefst zo minimaal mogelijk. Ook makkelijk is de automatische tether-functie in Android, mocht je vast lijn kuren vertonen, dan maar wat lager in snelheid, maar wel de basale internet-diensten beschikbaar.

In de andere sim zit 88-mobile, goedkoop met 6-9 ct/pm- net zo geprijsd als de vast telefoon.
Beiden werken via het netwerk van T-mobile, al hoor ik weleens slechte verhalen over deze provider, ik heb er nog geen klachten over (fingers crossed ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm, wel eens van die naam gehoord, eens zien of het wat is voor mijn ouders.
Kan natuurlijk als 2e SIM erin (Ofja, als 1e SIM natuurlijk omdat je wel wat snelheid wilt hebben).
Of alles via *bliep doen. Ze zitten nu via T-Mobile prepaid, en daar betalen ze 0.29 cent/min, dus *bliep is iets goedkoper. Nummerbehoud vanaf prepaid is als het goed is gewoon mogelijk, dus dat is wel handig.
En dan standaard het dagtarief van 0 euro, tenzij ze wel even willen internetten. Neem aan dat dat kan.
Of toch een 2e SIM erin die wel goedkoop is zoals die 88-mobile :P

Ik ga even het *bliep topic doorspitten, gaat hier een beetje offtopic. Dank voor de suggesties iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Philflow schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:22:
[...]

Welke case? Ik zie niets bij Dealextreme of Buyincoins.

[...]
Bijvoorbeeld één van deze:
http://www.aliexpress.com...e-Shipping/795359238.html

http://www.aliexpress.com...jelly-sets/771930450.html

http://www.aliexpress.com...ive-screen/887594024.html

Aliexpress is inderdaad de enige site waar ik ze kan vinden, maar wel via meerdere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nakebod schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:57:
Hmm, wel eens van die naam gehoord, eens zien of het wat is voor mijn ouders.
Kan natuurlijk als 2e SIM erin (Ofja, als 1e SIM natuurlijk omdat je wel wat snelheid wilt hebben).
Of alles via *bliep doen. Ze zitten nu via T-Mobile prepaid, en daar betalen ze 0.29 cent/min, dus *bliep is iets goedkoper. Nummerbehoud vanaf prepaid is als het goed is gewoon mogelijk, dus dat is wel handig.
En dan standaard het dagtarief van 0 euro, tenzij ze wel even willen internetten. Neem aan dat dat kan.
Of toch een 2e SIM erin die wel goedkoop is zoals die 88-mobile :P

Ik ga even het *bliep topic doorspitten, gaat hier een beetje offtopic. Dank voor de suggesties iig.
Bellen via *bliep is wel 25ct/minuut -> 88-mobile is dus wel noodzaak eigenlijk, hence de dual-sim, ik had geen single sim willen hebben hierom (er zit wel een business-model achter en je mag ook goed opletten tijdig een sms te sturen als je het uit wilt zitten (voor 23.30 uur 's avonds of overdag alvast, gelijk aan en even later uit kan ook, dan zit je safe), ook als je 'snel' internet met 3,6mbit en je hebt je 2GB limiet bereikt, moet je hem zelf omlaag waarderen met een sms naar 384kbps voor 50ct/etmaal, anders blijf je 1 euro/etmaal betalen, tegen 384kbps :') dus het is geen pre-paid voor dummies, maar voor de schaarse UMTS'er ideaal.
Gelukkig is het prepaid, de kaart kost een tientje bij de Kijkshop, kun je gelijk aan de bak voor 10 of 20 dagen.
Geen verrassingen zoals spookfacturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ja misschien toch maar de redelijk unieke functie van deze telefoon gaan gebruiken :)
Zijn ze gelijk van de melding af dat er geen sim2 aangetroffen is, want dat kan je nergens uitzetten zover ik heb gezien.

88mobile is feitelijk 18 cent per minuut, maar iedere 2e en 3e zijn gratis, waardoor je dus eigenlijk altijd 3, 6, 9 etc minuten moet bellen :P Ken de partij verder niet, en de site ziet er ook wel erg cheap uit. Denk dat ik eerder iets zou kiezen zoals Kruidvat Mobiel/AH Mobiel/ALDI Talk. Met 0.12/0.13 cent per minuut wel duurder dan die 0.06 per minuut, maar dan zit er een toch een grotere naam achter.
Maar dat mogen mijn ouders beslissen :P

*bliep is eventueel nog wel te automatiseren met Scheduler SMS LITE
Gewoon iedere dag een SMS versturen dat internet uit moet. Willen ze internet, sturen ze even handmatig een SMS. Ze hopen bij *bliep natuurlijk dat mensen het vergeten uit te zetten, wat uiteraard gaat gebeuren als het handmatig moet. Snap dat verdienmodel uiteraard wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

88-mobile wordt verkocht door Kruidvat :P

Ik had eerst Kruidvat, maar die vragen 12ct/pm en andere kosten zijn ook hoger van hen t.o.v. 88-mobile.
Je krijgt voor je nummer gewoon een soort account, op de site log je in met je nummer (password aanmaken de 1e keer) en je kunt al je zaken via die site makkelijk aan/uit zetten (voicemail bijv.) en een log bijhouden van alle gesprekken, kosten etc.

Niet eerder heb ik een dergelijk uitgebreide service gezien voor een dergelijk goedkope pre-paid, dus ik ben zeker tevreden, spraakkwaliteit en bereik zijn ook gewoon goed (zit wel in de stad.)
Dus dit is echt wel de topper onder de cheap-ass provider... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrttijn
Ligt het aan mij of past de helft van de oordopjes niet in de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
De "jack" gaat er niet helemaal in maar hij werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrttijn
Ik heb al verschillende oordopjes geprobeerd. 3.5mm en 2.5mm (kan dat kloppen?), maar tot nu toe zijn er een paar die dan een heel verkeerd geluid produceren en een paar die helemaal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Net even getest. Bij mij werkt het prima met deze earphones.

Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.co.uk/graphics/productgalleries/26412/altec-lansing-muzx-xy-active-sport-noise-isolating-headphones-p26412-a.jpg

ComputerTotaal heeft ook klachten over de headphone ingang:
http://computertotaal.nl/...w-wolfgang-at-as40se.html

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 14-05-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
De bijgeleverde met 3,5 mm haakse jack-plug werkt goed en gaat er wel keurig helemaal in. 2,5 mm zal geen goed contact maken; te dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Roy-
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-03 17:52
Heeft iemand van jullie heel toevallig nog een stock rom of een nandroid backup van deze Wolfgang liggen? Op internet kon ik ze zo niet vinden.

Mijn broertje heeft deze telefoon afgelopen zaterdag ook weten te bemachtigen bij de Aldi. Op zich lijkt het een vrij degelijke telefoon te zijn en alles loopt vrij soepel. Gisteren heeft hij het alleen voor elkaar gekregen om zijn telefoon in een bootloop te krijgen na een poging tot het installeren van Google Now (via root explorer). Rooten van deze telefoon is trouwens een fluitje van een cent: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460. Het repareren van de telefoon bleek een stuk minder eenvoudig, zelfs adb had er geen zin in.

Nadat de telefoon in de bootloop terecht kwam heb ik na een hoop speuren weten te traceren dat deze telefoon een rebrand is van een Amoi N816. Hiervoor heb ik op een aantal vage chinese websites roms e.d. gevonden. Na wat gekloot is het me uiteindelijk gelukt om een versie van Clockworkmod op de telefoon geïnstalleerd te krijgen via SP Flash Tool. Het navigeren van de menu's in het chinees viel niet mee, maar nu had de telefoon in ieder geval clockworkmod. Daarna heb ik een rom gedownload, tegen de geweldige downloadsnelheid van 14kb/s. Deze geflashed en de telefoon boot nu weer, alleen de wifi doet het niet (en grote delen zijn nog in het chinees). Ik zou daarom erg geholpen zijn met een flashable zip of een nandroid backup, want wolfgang heeft wel degelijk netjes werk geleverd qua software vergeleken met de chinese meuk.

[ Voor 0% gewijzigd door -Roy- op 14-05-2013 19:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan ben je aardig zuur denk ik...ik was ook op zoek naar een originele rom (voor de zekerheid dat er ooit iets mis zou gaan), maar heb er nog geen gevonden. (Van de AT43xx bestaat er wel een rom, las ik ergens.)

Hoe kun je zelf een rom-versie creëren van een goed functionerende telefoon, zonder dat je iets verkloot?

Rooten gaat makkelijk met srsroot, bovenste knop kiezen (automatisch) en binnen enkele seconden+reboot is hij permanent geroot. Ironisch dat een linux-apparaat op een Windows-machine 'gehackt' wordt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heeft iemand de screen protector er al af gehaald? Zo ja, is dat de moeite waard? (betere beeldkwaliteit/minder spiegeling?)

Verder, heeft iemand het merkje er al afgehaald? Zo ja, hoe? Lijkt mij namelijk wel mooi, een merkloze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Philflow schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:43:

Verder, heeft iemand het merkje er al afgehaald? Zo ja, hoe? Lijkt mij namelijk wel mooi, een merkloze telefoon.
(nog) niet, maar lampenolie is een hele veilige/milde "stickerverwijderaar" ik weet bijna zeker (geen garantie) dat het het kunststof niet zal beschadigen...

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrttijn
Hallo,

Na een week gebruik ben ik er gisteren achter gekomen dat ik twee dode (vastgelopen) pixels in mijn scherm heb. Wat zouden jullie hier mee doen? Valt dit onder de fabrieksgarantie? zouden jullie de mobiel ruilen en terugbrengen naar de Aldi en er bij zeggen dat het een 'kapot' apparaat betreft?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 21:01

slaay

Natuurbeleven.com

Anoniem: 132566 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:06:
Dat hoort gewoon zo, je sim zit dan in slot "1" met de "w" erbij vermeldt, als het goed is zag je met het plaatsen vd sim één ervan met een schuin hoekje en één zonder. De één is voor 2G alleen (rechter icoon met een "G" alleen ernaast) en de ander voor 3G.

Duidelijk heb je de sim-kaart in het slot voor 3G gestopt.

Dit staat niet in de handleiding, maar ik heb zelf 2 sims erin, had ook eerst de internet sim in het 2G-slot zitten en vond het typisch dat hij de voorkeur voor GPRS aangaf, terwijl UMTS de goede connectie zou moeten zijn. Even Googlen en ik kwam erachter dat er verschil in de sim-sloten zit.

...
Wanneer je alleen maar dataverbinding uitzet maak je even goed verbinding met 3G netwerk, wanneer je sim in 3g slot zou zitten.

Je moeten even via instellingen, telefoonopties, netwerken, telefoonopties en dan een tel. nummer aanklikken en dan kun je kiezen voor GSM of WCDMA/GSM.
Als je hier GSM selecteert maak je alleen maar verbinding via 2G.

Bij het uitzetten van dataverbinding maakt je telefoon even goed verbinding met de 3G masten ipv de 2G masten. Mits er 3G ontvangst is, anders maakt de telefoon natuurlijk verbinding met 2G.

Laatst bij iemand met deze telefoon ook even naar zitten zoeken ;)

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:33
Marrttijn schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:23:
Hallo,

Na een week gebruik ben ik er gisteren achter gekomen dat ik twee dode (vastgelopen) pixels in mijn scherm heb. Wat zouden jullie hier mee doen? Valt dit onder de fabrieksgarantie? zouden jullie de mobiel ruilen en terugbrengen naar de Aldi en er bij zeggen dat het een 'kapot' apparaat betreft?

Alvast bedankt
Ik zou hem laten repareren. Bel even naar hun service nummer, staat op http://wolfgangmobile.com .

Verder een perfect toestel, dual core, dual sim, dual camera, snelle en schone stock Android (!!!), en de accu gaat ook lang mee. Een heel groot verschil met mijn oude Samsung Gio.

Ontvangst met Vodafone en T-Mobile netwerk is goed. Ik had de mazzel dat ik hem een dag later nog naast de kassa zag liggen, in de bak met shag. :o

Minpunten
- micro USB adapter van mijn Samsung Gio past niet goed
- Scherm heeft een kleine kijkhoek
- Geen flitser
- Niet veel accessoires, alleen 1 stroomadapter met 1 afneembare USB kabel en een hoofdtelefoon

Afgezien daarvan, is dit toestel absoluut een aanrader, als hij binnen je budget valt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
En vanaf 29-05 weer te krijgen, nu voor 99,99 euro en dan heb je echt een boel telefoon voor weinig (was 119,-- euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Er zit wel een klein verschil in. De AT-AS40D heeft standaard Android 4.1. Daarnaast staat er niet expliciet bij dat er SlideIT op staat. Maar verder lijkt het redelijk het zelfde ja.

Anyways: ik ben wel geintresseerd. Misschien als verjaardagscadeau voor mijzelf oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

design is ook anders

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Ah, leesfoutje van typenummer, sorry. En bij deze staat ook "flits" maar dat stond bij die vorige ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor.van.acht
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
De "nieuwe" Aldi telefoon heeft als typnummerje xxxxxD, de vorige heeft als typenummetje xxxxxSE. De vorige is een 1GHz dual core. Is de nieuwe dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:40
victor.van.acht schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:53:
De "nieuwe" Aldi telefoon heeft als typnummerje xxxxxD, de vorige heeft als typenummetje xxxxxSE. De vorige is een 1GHz dual core. Is de nieuwe dat ook?
Ah thanks, dat zal het grote verschil zijn qua specs met de AT-AS40SE, single-core tov dual-core.

Kon al geen andere echte verschillen vinden (behalve flits en nieuwe android), voelde me een beetje bekocht met mijn recent aangeschafte AT-AS40SE. Maar als deze echt single-core is hou ik lekker mijn AT-AS40SE en hoop ik op een update voor android!

*Weet iemand of de 4.1 update aangekondigd is door Wolfgang?

[ Voor 4% gewijzigd door Mvdbeld op 24-05-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Volgens het officiele persbericht: De AT-AS40D is uitgerust met een 1GHz single core processor, 512 MB werkgeheugen en 4 GB opslagcapaciteit. Deze opslag kan tot maximaal 32 GB worden uitgebreid door middel van een micro SD geheugenkaart. Het besturingssysteem is Android, 4.1 Jelly Bean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Roy-
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-03 17:52
Een beetje goochelen met de url op wolfgangmobile.com levert mij de volgende informatie:

http://wolfgangmobile.com/at-as40d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

single core? laat dan maar zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:11
Het is toch echt een dual core, verwacht echter niet al te veel hiervan. Ik wil nog even zeggen dat het scherm veruit het slechtste scherm is dat ik ooit op een smartphone heb gezien. Als je ook maar een klein beetje schuin er tegenaan kijkt verkleurt alles sterk.
En voor de bootloop aangezien het een MTK toestel betreft, kun je met SP flash tool gemakkelijk de partities opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

-ION- schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:03:
Het is toch echt een dual core...
De discussie ging over het toestel dat woensdag te koop is, dat is volgens mij een single core. Als je informatie hebt dat dit niet klopt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De AT-AS40D is een singlecore, expliciet.

Leuk als je geen apps erop hebt staan, dan draait het flex- zodra je een handjevol apps erop zet wordt hij zo traag als dikke str*nt.
App-beheer zorgt ervoor dat bepaalde apps continu in standby blijven, zodat zij snel geopend kunnen worden.
Dit kost je ook cpu-power (naast geheugen), hoe meer apps- hoe langer het duurt voordat hij andere apps opent en afsluit, continu het draaiende cirkeltje voor het wachten...hopeloos.

Neem altijd een dualcore processor, liever nog lagere snelheid dan singlecore. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strangelove
Via de homepage van Wolfgangmobile.com kun je linksonder de Jelly Bean update downloaden en een handleiding.

Via het speciale update-menu van Android kun je je zelfgeinstalleerde apps backuppen.
Bij de update wordt dan automatisch alles teruggezet incl. je bureabladen.
Geruisloze update.
Test ook Google Voice ! Werkt prachtig. Let wel: instellen op je voorkeurtaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:40
Strangelove schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:25:
Via de homepage van Wolfgangmobile.com kun je linksonder de Jelly Bean update downloaden en een handleiding.

Via het speciale update-menu van Android kun je je zelfgeinstalleerde apps backuppen.
Geruisloze update.
Bedankt voor de tip, vandaag ook geïnstalleerd. De eerste keer wilde de telefoon niet doorstarten na de update. Dus even de batterij verwijderd en opnieuw gestart en vervolgens fabrieksinstellingen terug gezet. Daarna ging alles goed, merk nog niet heel veel verschil verder met 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strangelove schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:25:

Geruisloze update.
Welke speciale update-menu van Android bedoel je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strangelove
Het menu dat verschijnt zoals beschreven in de Wolfgang 'hand-out' op blz. 6 en 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strangelove schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:16:
Het menu dat verschijnt zoals beschreven in de Wolfgang 'hand-out' op blz. 6 en 7.
Wat ik zie en denk dat je gedaan heb is dat je eerst backup user data hebt gedaan in download modus voor dat je met update begonnen was. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrttijn
Ik heb ook twee dode pixels in mijn scherm. Valt dit onder de garantie of is dat pas vanaf een bepaald aantal dode pixels?
Pagina: 1 2 Laatste