[PC] Battlefield 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 95 Laatste
Acties:
  • 273.261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Iemand enig idee wat de controls op de PS3 zijn voor de beta? En blijven die zo voor de final of is het om te wennen nog even voor de helft vernieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:46
En eerste vastloper op PS3 bij beta is een feit...
Snap ook niet waarom ze die controls helemaal hebben omgegooid, was er juist zo aangewend om bijvoorbeeld select te gebruiken om te spotten.

Ook is het erg rustig in de map, maar had niet anders voorspeld, aangezien deze map puur voor Next Gen en PC gemaakt is.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
beta-ark schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:04:
Nou na een dagje spelen weet ik het zeker,dit is geen game voor mij,totaal geen gevoel van een battlefield game,het lijkt wel of ik in modern warfare 2 zit te spelen,blijf mooi bij bf3 tot dat er weer wat nieuws komt!
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Toch wel jammer dat ik ook meteen aan cod moest denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
warhamstr schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:22:
Je zou maar om 1u op school verwacht worden.
- Les tot 14u30
- Thuis tegen 15u30
- Wat van het zonnetje genoten tot 17u en terwijl gestudeerd, dat ik toch nog iets nuttigs doe vandaag :+
- Nu douchen, daarna kopje koffie zetten en nieuws inhalen van Tweakers, etc.
- Daarna GAME TIME tot dik in de nacht want morgen geen les
- Eigenlijk woensdag en vrijdag nooit les dit semester... Life of a student can be good :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 15:32
h4ze schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:49:
[...]

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Toch wel jammer dat ik ook meteen aan cod moest denken.
Hebben jullie alleen Domination gespeeld ?
Ik vind de gameplay mechanics veel beter als BF3.
De map is veel beter dan de BF3 city maps vind ik gewoon door de voertuigen enz. meer het gevoel echt in een oorlog betrokken te zijn (Het geluid _/-\o_ )

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23
misschien stom maar ik let op detail zoals wolken, water, natuur etc. Dat water is om te janken en geen next gen te noemen. In gta kun je mooi onder water planten zien etc, hier zie je niks. :)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/mwtqj7.jpg

Verder voelt de gameplay wel vlot aan, de mappen lijken overzichtelijker om te spammen met een voorbeeldje hoe je teamgenoot er op dat moment voor staat. Nu verder testen en ik ben benieuwd naar de uiteindelijke versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Heeft iemand tips voor de aankoop van BF4? Ik heb geen BF3 premium maar ik wil wel BF4 premium gaan aanschaffen. Is het voor de beta nodig om BF4 en BF4 premium te kopen of kan ik het af met alleen BF4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 30-09 15:32
melvinnie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:06:
Heeft iemand tips voor de aankoop van BF4? Ik heb geen BF3 premium maar ik wil wel BF4 premium gaan aanschaffen. Is het voor de beta nodig om BF4 en BF4 premium te kopen of kan ik het af met alleen BF4?
Alleen BF4 is voldoende.
Maar om nu nog mee te doen met de beta moet je BF4 wel via Origin kopen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
beuker19 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:08:
[...]

Alleen BF4 is voldoende.
Maar om nu nog mee te doen met de beta moet je BF4 wel via Origin kopen.
Bedankt, die paar euro`s heb ik er wel voor over }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 18:58
Mensen die op bepaalde servers spelen? Lijkt me wel leuk om ff te teamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-09 20:04
Waar in de store staat de beta op de ps3? Als ik zoek krijg een demo voorgeschoteld van 3.9 MB? Die PS Store is sinds de vernieuwing echt om te huilen.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:41

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

wrs alleen als je bf3 had, zonder die game komt de beta 4 oct (vrijdag) pas uit..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
TecTo schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:13:
[...]

Bericht inderdaad gemist en terug naar deze driver. Draait nu als een tierelier. Op ultra tussen de 50-75 fps en geen gestutter meer. Bedank man waar de maffia al niet goed voer is. :) ;)
Mee eens! De 320 driver draait enorm soepel, de beta driver was echt een drama :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Crusher77 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:17:
[...]

Mee eens! De 320 driver draait enorm soepel, de beta driver was echt een drama :o
Ook met een 700 serie kaart? Zit hier met een 460gtx, vraag me af welke versie ik moet proberen, beta drivers lijken niets speciaals. Heb echt super lang op 314 gezeten door al die brakke drivers de laatste paar maanden }:O

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:01
Net ook even gespeelt meteen toen ik uit school kwam.
Kreeg natuurlijk eerst allemaal updates (TS3,Origins,..) en toen startte spel op raadde spel me aan Nvidia drivers te updaten dus dat ook gedaan. Wou ik spelen deed me muis niet ingame.. :@
Opnieuw opgestart toen gelukkig wel :)

Nu 1H16 gespeelt en moet zeggen dat goed meevalt, op Auto gaf hij aan dat ik op High kon spelen en dat was ook nog redelijk speelbaar met mijn GTX 560 Ti :D
Daarna ook nog even met alles op Low gespeelt omdat ik nogal graag met fatsoenlijke fps wil spelen. Vind onder de 60 al laggen dus liefst met 65-70+ en viel me meteen op dat ik veel meer zag en zeker aan het begin van de ronde als er nog niets is ingestort.

Al met al voor dat ene uurtje dat ik nu heb kunnen spelen was het geweldig.
Dus binnenkort maar eens ergens de gewone versie gaan pre-orderen en koop later wel premium erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ook wat gespeeld, ging allemaal voor mij verbazingwekkend soepel met starten. Uiteraard meerdere crashes gehad, wel enkel van BF4, hij liet niet de hele computer crashen. Ineens vreemd beeld, en woop was weg. EA kennende duurt het nog wel tot ruim na de launch voor ze dat allemaal gefixed hebben, maar goed.

Zelf vind ik het scherm om wapens te kiezen enzo nogal onoverzichtelijk, misschien ook wennen, maar ik vind het nog niet heel duidelijk allemaal.

Het spawn kiezen werkt wel prima. Leuk dat je beeld kan zien van speler waar je op spawnt, ook handig om te weten of die in een vuurgevecht is bijvoorbeeld. Daarnaast moet ik ook zeggen dat met redelijk beperkte hoeveelheid dat ik nu gespeeld heb, Shangai Siege me erg mee is gevallen qua map design en als de rest ook zo goed is ik daar zeker tevreden over ben. Vooral vanwege de grotere openheid van gebouwen. Hopelijk gaat dat nog verder in de toekomst, maar daardoor heeft infanterie een veel betere kans tegen tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:38
Sissors schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:31:

Zelf vind ik het scherm om wapens te kiezen enzo nogal onoverzichtelijk, misschien ook wennen, maar ik vind het nog niet heel duidelijk allemaal.
Dit vind ik dus ook. Wellicht dat het inderdaad gewoon wennen is maar het is tot nu toe beetje onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Om de een of andere reden ziet het er minder verfijnd/scherp uit als BF3. Alles is groter inderdaad (en ja, res ding staat op 100% - dat was de correcte instelling toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
ik herhaal het nog maar een keer:

wellicht een goeie tip tegen de lag:
Battlelog (dus je browser window) afsluiten tijdens het spelen!

Het lijkt bij mij dan inderdaad wat soepeler te lopen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je bij de store gewoon bij de BA kijkt zie je bf4 staan en daar staat BF4 demo, wat dus de beta is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Basekid schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:38:
Om de een of andere reden ziet het er minder verfijnd/scherp uit als BF3. Alles is groter inderdaad (en ja, res ding staat op 100% - dat was de correcte instelling toch?)
FoV instellen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
DanielWW2 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:55:
[...]

Eerste server die ik joinde was 4net en het werkte. :P

Oh en nog een paar:
Chat werkt nu tussen de matches door.
Meer fps drop.
Af en toe lagspikes.
De lift is gewoon een dead trap. Ping, ping geluid en meteen maak ik je af. :+
Wanneer unlock ik een carbine. Ik haat die PDW.
Ah fantastisch!
Dan kunnen mensen die graag ragen hier op GoT over slechte matches / jet rape / air rape / noobs gewoonweg gezellig in die chat verder stoom afblazen na een dramatische nederlaag voor hun team :P

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 01-10-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:55
PuckStar schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:38:
ik herhaal het nog maar een keer:

wellicht een goeie tip tegen de lag:
Battlelog (dus je browser window) afsluiten tijdens het spelen!

Het lijkt bij mij dan inderdaad wat soepeler te lopen.
Aanvulling:
-'Windowed borderless' instellen
-Motion Blur uit

Dit wordt vaak genoemd op Battlelog forums tegen de lag.

Samen met borderless, de exe altijd uitvoeren als admin (eigenschappen) en de bf4.exe uitsluiten van je virusscanner schijnt ook de DirectX crashes/BSOD's te verminderen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 12:27
Ok voor een carabine 3rde unlock (all kits) moet je dus engineer spelen en voor de 1ste DMR 3drde unlock (all kits) recon class. Dit kan je zien in battlelog bij Unlocks/Kits. Kreeg net namelijk punten voor DMR en ik wist niet hoe dat kon nu wel dus :). Vind het wel nodig vooral voor de recon want snipen is best moeilijk.

[ Voor 17% gewijzigd door JT888 op 01-10-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

naaitsab schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:50:
[...]

Aanvulling:
-'Windowed borderless' instellen
-Motion Blur uit

Dit wordt vaak genoemd op Battlelog forums tegen de lag.

Samen met borderless, de exe altijd uitvoeren als admin (eigenschappen) en de bf4.exe uitsluiten van je virusscanner schijnt ook de DirectX crashes/BSOD's te verminderen.
Zal dat windowed spelen er niet voor zorgen dat je SLI/CF set maar op een kaart gaat lopen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Nu online
kevz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:20:
[...]

Ook met een 700 serie kaart? Zit hier met een 460gtx, vraag me af welke versie ik moet proberen, beta drivers lijken niets speciaals. Heb echt super lang op 314 gezeten door al die brakke drivers de laatste paar maanden }:O
Speel zelf met een 660 Ti, daarvoor werkt het in ieder geval super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
sain onez schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:52:
[...]
Zal dat windowed spelen er niet voor zorgen dat je SLI/CF set maar op een kaart gaat lopen?
Gewoon proberen lijkt me, draait het beter laat je het lekker zo staan draait het slechter doe je het niet. Liever wat minder FPS dan die hinderlijke stotteringen. Zo jovel zal de beta toch niet geoptimaliseerd zijn voor SLI/CF als het al geoptimaliseerd is.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Amanoo schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:32:
[...]

Zo speciaal is naval warfare ook niet, tenzij je de golven bedoelt. Naval warfare heeft altijd al bij Battlefield gehoord. 1942 zat vol met botenmaps.
Ik vind dat je maar van naval warfare kan spreken als er ook duikboten aanwezig zijn. BF 1942 had je dit zeker, had ik eens vernomen? Dat moest er gewoon in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Had iemand nou zn battlelog op zn RT werkend gekregen? Ik krijg een error als ik daar de map wil zien... werkte het gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Heeft iemand ook het idee dat battlescreen niet alle "gespotte" enemies en vehicles toont? en Weet iemand toevallig of je de minimap ingame uit kan schakelen? scheelt namelijk weer wat schermruimte waarop ik dingen kan zien iets aangezien ik toch een minimap op een ander scherm heb.

En owjah die .50 sniper die je op kan pakken is een beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
kevz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:20:
[...]

draai op de gtx 780 met de 320 driver en gaat als speer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Laatst online: 27-09 12:27
Pakte net een Usas shotgun op leuk speelgoed :) en je kan ook peaken van achter een beton blok of houtstapel merkte ik net. Als je daar dus achter schuilt en je klikt op je scope knop dan peak je eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Sneak peak @ jur BF4 beta..

Is er ook weer speelgoed voor de engis?! hoewel dat wrs eerst unlocked moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Is er ook lag te merken bij mensen met een SSD?

Feitelijk is DICE ver het enigste bedrijf - naast Crytek, Cloud Imperium Games, Bethesda, Valve en 4A Games - die echt the extra mile wilt gaan op het PC platform. (WinXP werd niet meer ondersteund in BF3, meer spelers en pak betere graphics dan op console... Nu bij BF4: 64 bits executable, in December een patch voor de Mantle API...)

Misschien haalt de BF4 architectuur nu ook al voordeel uit SSDs waardoor mensen met een normale mechanische HDD sneller nadelen voelen?

Hier een interessant artikel over de opkomende Star Citizen game waarbij uitgelegd wordt waarom SSDs the next big thing zijn en hoe developers kunnen optimaliseren voor SSDs.
SSDs zullen vooral floreren bij games met grote maps, en daar is Battlefield natuurlijk ook gekend om...
A Move Toward SSDs for Gaming

After our exploratory "How SSDs Are Made" article with LSI / SandForce andKingston, we've kept a heavy focus on explaining solid-state drive functionality. The GN team is in complete agreement: SSDs are the next break-out component in the consumer-side PC gaming world. There's no excuse not to have them in any mid-range or better PC, and at this point, we've often recommended cutting costs on other components to invest in an SSD. It just doesn't make sense to run a 3570k, GTX 670, Z77 board, and be throttled by mechanical components.

We're always eager to hear from devs if they see a clear path to SSD utilization in games, and when it's a PC-only game, the answer is almost always "yes." Games that are developed for consoles and later ported don't really show any major gain, of course -- Skyrim was a difference of maybe one or two seconds in our load tests -- but high-end PC games will more readily exhibit those differences.

Just Cause 2 and Shogun 2 are fantastic examples of games that have significantly decreased load times on SSDs, given the large amount of data they're pulling. SSDs also help cover for memory limitations, cache misses, and caching out in games that stream data, like Just Cause 2 does (no loading screens when wandering around -- it's all streamed in cell format, a la the TES series).

It all comes down to the way the game handles its content loading. Whenever you see a loading screen in a game, it is almost a certainty that non-volatile storage is being accessed and files loaded into memory; that memory is then referenced for almost all interactions contained within the level/map that was loaded. In the case of games that don't use traditional "zones," to steal an MMO phrase, and loading screens, but rather stream data from non-volatile storage for constant cell/chunk updates, storage hits will be infinitely more noticeable.

For example, if you've modded Skyrim to use high resolution texture packs with large file sizes, you may notice an instance between cells (take the Whiterun/Riverwood transition) where there's a jitter or interruption of fluid movement. This is because the game is dumping data from one cell and loading data (from storage) into memory for the new cell; if you're on a mechanical drive, the drive has to physically move the header to each file's location on the platter, send that data to memory, and then jump to the next file. The best GPU in the world won't bypass that problem.

SSDs will, though. This potentially delves into deeper SSD spec discussion, so we'll point you to our "Understanding SSD Specs" article for that, but I want to briefly discuss how to prioritize specs for SSDs in gaming applications: We're all familiar with the IOPS vs. Sequential argument at this point -- sequential read/write operations benefit from increased transaction speeds, whereas random I/O operations are harder to measure in pure MB/s due to their, well, randomness. With exception granted to cut-scenes, games will almost exclusively be represented by prolonged 4K random read IOPS performance on SSDs. This is because games are loading countless relatively small files, which are then assembled to build the experience we're presented with in-game. Mechanical disks suffer during these tasks when heavily fragmented or otherwise occupied due to the sheer number of items being loaded (as opposed to a single, large sequential read).

I was elated when Roberts went into the SSD discussion without being prompted -- it's normally something I have to specifically bring up, but this proved to me that SSDs have come to the forefront of system building:

"For me, the big performance difference is an SSD. If you're going to invest some money in a system and your choice is a mechanical drive and an i7 or an i5 and an SSD, take the SSD every day of the week. That's going to be a massive performance difference. SSDs are definitely going to matter in Star Citizen because we're PC only -- we're going to be doing a fair amount of streaming, so... you know, you're going to be sitting on your hard drive. If you ever get into memory issues and you're caching out, then obviously it's much better on an SSD than an HDD.

I think part of the issue with a lot of games is they're built for consoles and they're constrained, but we're not. So an SSD is going to have a lot bigger impact on the Star Citizen experience than maybe it would do on another game. If it's a game that's specifically for a PC and it's heavy, then an SSD will make a big difference for you."

We also delved into level/loading methodology, though that's all still in discussion among the Star Citizen team. For now, here's what we know about "level" loading plans:

"I'm trying to see if I can have a fully-continuous universe where we just load in 'areas.' The higher-level concept is that areas stream in and out as you fly around. Imagine each area in space as being a section, or sector, or square -- and that area is streaming in. In a lot of cases that area will be an empty area, but in some cases it might have asteroids or a space station, or something like that."

If it works out as he plans, you can think of Star Citizen's "area" model as similar to Skyrim's cell loading methodology. Cells stream in and out of data as necessary in favor of a more seamless experience. Because Star Citizen will be primarily composed of empty space (as opposed to a filled environment, like any non-space game would have), that means the majority of asset data streaming will be centered around objects, like ships, asteroids, space stations, and other items that are summoned forth by procedural generation. A player entering your area (in multiplayer mode) with a large, uncached ship is an example of when storage will be hit. The faster you can access storage, the faster you can render that player on the screen.
http://www.gamersnexus.ne...izen-interview-technology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ik ervaar geen lag eigenlijk.. (installed op een samsung 830 256gb & speel met i5 3570k + gigabyte gtx 670 oc)
Gewoon aan het spelen met alles net een standje lager dan ultra en het ziet er alsnog beter uit dan bf3.

[ Voor 35% gewijzigd door SmokingCrop op 01-10-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat herkende je al in BF3, waar je met een traditionele disks vaak 1,5-2min moest wachten voordat je de map kon joinen, met een SSD werd dit maar 30sec, maar buiten de laadtijden zal het wrs weinig brengen, in een Single Player game met veel scripted events mss weer wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
SmokingCrop schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:13:
ik ervaar geen lag eigenlijk.. (installed op een samsung 830 256gb & speel met i5 3570k + gigabyte gtx 670 oc)
Gewoon aan het spelen met alles net een standje lager dan ultra en het ziet er alsnog beter uit dan bf3.
Heb het spel hier draaiend op een RAID0 van 2 Samsung 840 Pro 256gb SSD's ook met een 670 OC en 4770k. Af en toe wat stottering, zal de settings ook eens naar high zetten en motion blur uit. Kijken of dat werkt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
fast-server schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:45:
Lees net het volgende op BL
[...]
Dat is echt een bak vram, vandaar dat de recommended specs 3GB aangeven.
Wtf das ziek! Das pure software bloat eigenlijk. Geen enkele game zou anno 2013 al > 2 GB aan VRAM moeten opeten, tenzij je speelt op hogere resoluties dan 1080p, of als je echt massive world games speelt zoals Skyrim. Maar in wezen in Battlefield niet echt zo "massive". (wel massive tov van concurrende online shooters maar das ook alles)

Voor de leken:
Software bloat is a process whereby successive versions of a computer program become perceptibly slower, use more memory or processing power, or have higher hardware requirements than the previous version whilst making only dubious user-perceptible improvements.
Mijn ATI 6950 heeft maar 1 GB, ik hoop dat het straks wat vloeiend draait op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Liever wat meer rambo-revives dan totaal géén revives.
Sorry, maar dit is Battlefield, een team game. Dan hoort reviving net aantrekkelijk te zijn...

Zijn er hier eigenlijk mensen die echt veel geïrriteerd geraakt zijn in BF3 door revive rambo's? Ik had er eerlijk gezegd nooit last van. Ik vind zelfs dat mensen er te weinig gerevived worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Asgaro schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:25:
[...]

Wtf das ziek! Das pure software bloat eigenlijk. Geen enkele game zou anno 2013 al > 2 GB aan VRAM moeten opeten, tenzij je speelt op hogere resoluties dan 1080p, of als je echt massive world games speelt zoals Skyrim. Maar in wezen in Battlefield niet echt zo "massive". (wel massive tov van concurrende online shooters maar das ook alles)

Voor de leken:

[...]

Mijn ATI 6950 heeft maar 1 GB, ik hoop dat het straks wat vloeiend draait op 1080p.
Waarom mag een massive world als Skyrim (vooral een spel dan dat, mijn gemodificeerde Morrowind is mooier) meer vragen dan een veel nieuwer maar iets minder massive spel als Battlefield? Het is niet alsof de hele spelwereld in TES in één keer wordt ingeladen, anders mocht je wel nog veel meer (V)RAM hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Asgaro schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:11:
Is er ook lag te merken bij mensen met een SSD?
Samsung 830 256GB hier voor BF4. ;)
Asgaro schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:49:
[...]

- Les tot 14u30
- Thuis tegen 15u30
- Wat van het zonnetje genoten tot 17u en terwijl gestudeerd, dat ik toch nog iets nuttigs doe vandaag :+
- Nu douchen, daarna kopje koffie zetten en nieuws inhalen van Tweakers, etc.
- Daarna GAME TIME tot dik in de nacht want morgen geen les
- Eigenlijk woensdag en vrijdag nooit les dit semester... Life of a student can be good :+
Ik heb nu weekend. :D

Ik ga weer kijken of het beter werkt dan vanochtend. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 29-09 23:37
Asgaro schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:25:
[...]

btw - radeonpro is showing on ultra my rig uses 4096 mb of vram .. 2050 mb on low settings.
Ben er bang voor dat 1GB te weinig is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
Asgaro schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:27:
[...]

Liever wat meer rambo-revives dan totaal géén revives.
Sorry, maar dit is Battlefield, een team game. Dan hoort reviving net aantrekkelijk te zijn...

Zijn er hier eigenlijk mensen die echt veel geïrriteerd geraakt zijn in BF3 door revive rambo's? Ik had er eerlijk gezegd nooit last van. Ik vind zelfs dat mensen er te weinig gerevived worden.
Ja, is behoorlijk irritant. Liever dat ik normaal kan respawnen dan een ninja revive om weer neergeschoten te worden. Mensen zijn enorm makkelijk hierin, punten scoren punten scoren punten scoren. IPV dat ze nou eerst gaan schieten en dan kijken of er veilig gerevived kan worden. Nu word het geforceerd, geforceerd beter leren spelen. Vind ik leuk :P

(ps, heb zelf nog niet eens iemand gerevived, straks maar eens kijken, al vind ik de M320 bijna een must op de beta map :X )

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Ik kan 'm niet downloaden op de PS3.. Niet beschikbaar voor aankoop en datum staat op 2/10

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
kevz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:40:
[...]

Ja, is behoorlijk irritant. Liever dat ik normaal kan respawnen dan een ninja revive om weer neergeschoten te worden. Mensen zijn enorm makkelijk hierin, punten scoren punten scoren punten scoren. IPV dat ze nou eerst gaan schieten en dan kijken of er veilig gerevived kan worden. Nu word het geforceerd, geforceerd beter leren spelen. Vind ik leuk :P

(ps, heb zelf nog niet eens iemand gerevived, straks maar eens kijken, al vind ik de M320 bijna een must op de beta map :X )
Oplossing, accepteer de revive niet, toch niet zo moeilijk?

Ik had alleen probleem dat ik linker muisknop moest indrukken om revive te accepteren, en dat hij die meteen ook als schot zag. Leuk en aardig, behalve als je m320 geselecteerd is en je recht voor een muur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik vind het wel raar dat ondanks een 30-50 fps er toch redelijk wat lag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
Sissors schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:42:
Ik had alleen probleem dat ik linker muisknop moest indrukken om revive te accepteren, en dat hij die meteen ook als schot zag. Leuk en aardig, behalve als je m320 geselecteerd is en je recht voor een muur staat.
Exact hetzelfde probleem had ik vanmiddag, is er een manier om accept revive naar een andere toets te mappen? Ik zag hem volgensmij niet in het rijtje staan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
Sissors schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:42:
[...]

Oplossing, accepteer de revive niet, toch niet zo moeilijk?

Die oplossing voelt een beetje aan als dweilen met de kraan open. De meeste mensen zijn nou eenmaal niet zo goed, maar ik vind het onzin om ze dan maar te laten 'chainreviven om te levelen'. Leer spelen zou ik zeggen, is toch leuker om beter te worden? :D
TheK1ng schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:44:
[...]

Exact hetzelfde probleem had ik vanmiddag, is er een manier om accept revive naar een andere toets te mappen? Ik zag hem volgensmij niet in het rijtje staan :S
Hmm, reporten als bug denk ik dan maar. Ik gok dat er nog een kleine delay toegevoegd moet worden dan, aantal milliseconden dat mouse1 even niets doet na reviven ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door kevz op 01-10-2013 19:47 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
kevz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:45:
[...]

Die oplossing voelt een beetje aan als dweilen met de kraan open. De meeste mensen zijn nou eenmaal niet zo goed, maar ik vind het onzin om ze dan maar te laten 'chainreviven om te levelen'. Leer spelen zou ik zeggen, is toch leuker om beter te worden? :D
Euhm reviven heeft niet te maken met levelen maar met spelen zoals je hoort te spelen. Als het op een onhandige plek gebeurd accepteer je dan de revive niet. Ik zie echt het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
kevz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:45:
Het gerivived worden zelf vind ik niet zo'n probleem, ik vind het vooral vervelend wanneer jij net 3 a 4 enemies gekilled hebt, je aan het reloaden bent en er een medic langs komt en je weer van voor af aan kunt beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thr!lls
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-05-2023
De beta gaat hem voor mij niet meer worden. De lag (of performance issues) maken het echt onspeelbaar. Mijn videokaart grenst aan het minimale maar dat zou echt niet deze problemen moeten opleveren.

BF3 Profile: ThrReX | BF4 Profile: ThrReX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
TheK1ng schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:46:
[...]

Het gerivived worden zelf vind ik niet zo'n probleem, ik vind het vooral vervelend wanneer jij net 3 a 4 enemies gekilled hebt, je aan het reloaden bent en er een medic langs komt en je weer van voor af aan kunt beginnen....
Haha, hoort er wel een beetje bij helaas. Ik denk dat je Defuse vast leuk gaat vinden (een persoon kan maar max 1x gerevived worden)
Sissors schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:46:
[...]

Euhm reviven heeft niet te maken met levelen maar met spelen zoals je hoort te spelen. Als het op een onhandige plek gebeurd accepteer je dan de revive niet. Ik zie echt het probleem niet.
Ja, dat bedoel ik dus, ik zie het meer als een gameplay bonus, niet zozeer een ernstig probleem. Nu moeten mensen misschien eens nadenken voordat ze gaan spamreviven met als resultaat dat het enemy team een extra X aantal kills krijgt (inclusief die medic). Liever spelen ze wat rustiger en halen ze de punten uit het neermaaien van de tegenstander ipv revive puntjes binnenharken, lijkt mij goed voor de gameplay, niet? :D

[ Voor 43% gewijzigd door kevz op 01-10-2013 19:51 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Waar is het pc only topic? :>

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
kevz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:48:
Haha, hoort er wel een beetje bij helaas. Ik denk dat je Defuse vast leuk gaat vinden (een persoon kan maar max 1x gerevived worden)
Haha zeker kijk ik echt naar uit, gewoon 5 vrienden, skype call lekker tactisch spelen en gaan met die banaan. :D

Misschien zeg ik nu iets heel stoms maar zouden de performance issues niet kunnen liggen aan "alle" spiegelende gebouwen? het lijkt mij dat dit wat meer van je pc vraagt als gewoon een bakstenen texturtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Thr!lls schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:48:
De beta gaat hem voor mij niet meer worden. De lag (of performance issues) maken het echt onspeelbaar. Mijn videokaart grenst aan het minimale maar dat zou echt niet deze problemen moeten opleveren.
Ik heb bij een vriend van mij een 7970 erin gezet. Deze draait bij mij prima(i5 3570k@4,3) maar bij hem draait de gpu ook prima maar de cpu bottlenecked enorm(amd fx-4100). Hierdoor is het gewoon niet te spelen.
Dus niet alleen de gpu is bij bf4 belangrijk maar ook de cpu(zoals bij BF3)

[ Voor 3% gewijzigd door ralph0603 op 01-10-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
ralph0603 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:55:
Ik heb bij een vriend van mij een 7970 erin gezet. Deze draait bij mij prima(i5 3570k@4,3) maar bij hem draait de gpu ook prima maar de cpu bottlenecked enorm(amd fx-4100). Hierdoor is het gewoon niet te spelen.
Dus niet alleen de gpu is bij bf4 belangrijk maar ook de cpu(zoals bij BF3)
Klopt, mijn FX-8120 op 4,4Ghz draait overuren, alle 8 cores op 70 a 80% terwijl mijn GPU het grootste deel van de tijd niet boven 60% uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het commando "render.drawfps true" lijkt niet meer te werken in BF4, dus ik weet niet hoeveel fps ik krijg, mijn gevoel zegt dat het alsinds lager is dan met de zelfde settings zoals in BF3. Is dit normaal?

Ook in MSI OSD wederom geen fps nummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:00:
Het commando "render.drawfps true" lijkt niet meer te werken in BF4, dus ik weet niet hoeveel fps ik krijg, mijn gevoel zegt dat het alsinds lager is dan met de zelfde settings zoals in BF3. Is dit normaal?

gebruik:
"perfoverlay.drawfps 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:00:

Als je in de commandobalk list intypt komen er een aantal commando's te staan. Het is niet degene die jij zegt maar in die lijst staat degene die het wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Fantastisch, zoveel GoTters die terug BF gamen. De glorietijden van toen BF3 net uit was, zijn terug. :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/BF4/Capture6.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Ziet er, net als BF3, mooi uit. Maar een wezenlijk verschil zie ik nu nog niet. Misschien dat de campain daar verandering in brengt.
Wat mij wel opvalt zijn de laad tijden van die ene map. (uiteraard draai ik op een SSD) Die tijd mag echt korter. Verder gewoon weer leuk, maar vooralsnog niets vernieuwends voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 11:31
hoe kan het dat ik alles heel leeg en grijs zie en niet de textures zeg maar als ik dat filmpje van Vinom?

heb een gtx680.

ik dacht dat het beta was dat daarom alles zo leeg ziet maar nu ik dat filmpje zie die ziet er veel mooier uit dan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Is er ergens een lijst met BF4 spelers en mensen die ook hier zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

beebie121 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:18:
hoe kan het dat ik alles heel leeg en grijs zie en niet de textures zeg maar als ik dat filmpje van Vinom?

heb een gtx680.

ik dacht dat het beta was dat daarom alles zo leeg ziet maar nu ik dat filmpje zie die ziet er veel mooier uit dan bij mij.
Meer wat voor het problems topic, maar ik verwacht een gare driver installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Basekid schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:18:
Is er ergens een lijst met BF4 spelers en mensen die ook hier zitten?
http://www.bug-community.com/teamspeak/

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Basekid schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:32:
[...]

Ah merci :)

Even Teamspeak downloaden
stuk leuker om met zun alluh te gamen >:)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Enorme fps drops met het systeem in mijn sig, op sommige flags haal ik 10 fps...
De nieuwe nvidia driver werkt helaas niet op mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ligt het aan mij of zijn de verschillen minimaal 8)7

Net even 2 potjes gespeeld en mijn eerste indruk is erg goed. Ik ben niet echt een spec-fetisjist maar hij loopt prima, geen idee wat voor instellingen hij standaard pakt. Ik vind tot nog toe de gameplay positief veranderd, wapens voelen wat "zwaarder", tanks schieten minder snel, map vind ik erg gaaf (kwa schuilposities). Na levelution echt een andere sfeer. Smaakt naar meer!

Ik ga hem in elk geval pre-orderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Okasha schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:39:
[...]

Ligt het aan mij of zijn de verschillen minimaal 8)7
Vaak is de Ultra setting in de Beta niet de Ultra setting in de final game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 12:01
Helaas, het speelt behoorlijk slecht. Zoveel lag dat het onspeelbaar is. Eerste potje ging zojuist best aardig en speelde vrijwel zonder lag. Nu helaas al 3-4 pogingen bij verschillende servers gedaan. Maar te veel lag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Lizardz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:40:
[...]

Vaak is de Ultra setting in de Beta niet de Ultra setting in de final game.
het blijkt dat velen dat niet weten helaas.

je kunt nu gewoonweg niet al vergelijkingen gaan doen en oordelen over de kwaliteit want de final wordt toch beter.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Zit ik net met een stelletje GoTers lekker te spelen en dan klapt de server eruit...
Oh en voor iedereen die problemen heeft. Check je CPU load maar eens. Mijn i5 750 is 100% load...
Enorme CPU bottleneck dus...

[ Voor 43% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-10-2013 20:46 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Jep, onze ook..
Reken er maar op dat het vaker gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
unfor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:38:
Enorme fps drops met het systeem in mijn sig, op sommige flags haal ik 10 fps...
De nieuwe nvidia driver werkt helaas niet op mijn systeem.
Heb met de 320.49 driver en high settings tot nu toe de beste prestaties. Lag is nu ook weg als je motion blur uit gooit.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

mooi he, zo'n beta...

Hopelijk gaat iedereen zo slapen als ik om 22u klaar ben, en is mijn beta beleving optimaal :P

Is er een handmatige update voor punkbuster nodig, of vind die geen nieuwere files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
sain onez schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:48:
mooi he, zo'n beta...

Hopelijk gaat iedereen zo slapen als ik om 22u klaar ben, en is mijn beta beleving optimaal :P

Is er een handmatige update voor punkbuster nodig, of vind die geen nieuwere files?
PB is geen probleem. Verder hoop ik voor je dat je ene flinke CPU hebt. Dat is het probleem in BF4. ;)

Oh en AMD driver. ;)
http://support.amd.com/us...st13-10WINBetaDriver.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 29-09 23:37
http://battlelog.battlefi...view/2955064762712647170/

Ik denk dat een heleboel mensen er zo over denken...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

DanielWW2 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:51:
[...]

PB is geen probleem. Verder hoop ik voor je dat je ene flinke CPU hebt. Dat is het probleem in BF4. ;)

Oh en AMD driver. ;)
2600K icm een HD6990 OC en 12gb ddr3 icm een snelle SSD, volgens win7 WEI index kan het niet hoger, alles 7.9 dus daar ben ik niet zo bang voor ;)

Maar het blijft een EA game, dus dat zegt nog weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 11:31
de nieuwe Nvidia driver helpt wel.

Ik vind het op dit moment er te kiddy uit zien op de 1 of andere manier.
Te groot en te speels. En de kills hoe dat er staat moet ik ook nog aan wennen. En de grenade indicator vind ik te groot/duidelijk.

Maar dit is natuurlijk de beta :)

Wel een paar leuke potjes domination gespeeld.

vind de wapens wel erg lekker schieten moet ik zeggen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
sain onez schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:56:
[...]

2600K icm een HD6990 OC en 12gb ddr3 icm een snelle SSD, volgens win7 WEI index kan het niet hoger, alles 7.9 dus daar ben ik niet zo bang voor ;)

Maar het blijft een EA game, dus dat zegt nog weinig..
Word al krap denk ik tenzij die 4+ ghz draait. Echt de beta is zwaar voor de CPU, heel zwaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Wutf, ik kan de game wel opstarten maar op het spawnscherm helemaal niks aanklikken.
Ik kan de game niet eens normaal afsluiten...

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:59:
Wutf, ik kan de game wel opstarten maar op het spawnscherm helemaal niks aanklikken.
Ik kan de game niet eens normaal afsluiten...
Even doorklikken als geprobeerd? Soms hangt het even een beetje of willen sommige opties niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
DanielWW2 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:51:
[...]

Oh en AMD driver. ;)
Dat viel me net ook op...
Maar ik ben vrij zeker dat het gewoon wat buggy is. Een Intel i5 3570K moet toch voldoen zeker. :P
En uiteraard loopt er nog logging code ook.

Edit: en dit was op een server met maar 15 man ongeveer.
Edit 2: maar dit was wel op een moment waarop mijn FPS volledig was ingestort en ik genoodzaakt was de game te quiten.. Het CPU verbruik op de goede momenten zal ik straks eens bekijken.

Qua RAM gebruik valt het mee en 8 GB is zelfs niet nodig.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/BF4/Capture7.PNG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/BF4/Capture8.PNG

Geeft die AMD driver veel verschil? Al gedownload maar nog niet geinstalleerd...

[ Voor 12% gewijzigd door Asgaro op 01-10-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Asgaro schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:02:

Geeft die AMD driver veel verschil? Al gedownload maar nog niet geinstalleerd...
Ik ga hem nu installeren. Verder is BF4 beta gewoon 95 a 100% cpu load. Bij mij is het gewoon een behoorlijke CPU bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:14
Met een stock i5 2500K, 8 GB Ram en een HD 5870 (met de nieuwe 13.10 bèta drivers) is het goed te spelen, settings grootste deel op medium en 4 ervan op high. Valt me niet tegen :)

[ Voor 12% gewijzigd door partyondude op 01-10-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, is het nodig om de driver te installeren, of loopt het ook met de previous version goed op ATi/AMD kaartajes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
BF4 gebruikt zeker geen hyperthreading? Heb het momenteel uit staan voor meer ghz per core, maar als het 't wel gebruikt... Meer FPS! :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
DanielWW2 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:00:
[...]

Even doorklikken als geprobeerd? Soms hangt het even een beetje of willen sommige opties niet. ;)
Toen een nieuwe ronde startte kon ik opeens wel spawnen.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Nog wat anders. Als je een user.cfg file wilt maken dan dit:
http://www.mordorhq.com/s...BF4-Beta-Console-Commands

Het is in feite hetzelfde als BF3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Laatst online: 11:35
Mixed feelings hier... Game ziet er wel mooi uit, even wennen maar de interface vind ik wel een vooruitgang. Dat battlescreen heb ik alleen nog niet werkend gekregen, dat is even uitvogelen of ik dat uberhaubt aan het werk krijg via tablet er naast.

Alleen hij performt ronduit slecht... Zo erg dat het niet te spelen is eigenlijk...

AMD Phenom x2 1055T (stock), HD6870, 12GB RAM maar zelfs op low kom ik niet boven de 25FPS uit, met redelijk vaak framedrops naar 3/4 voor 10 seconden of langer. Laatste beta drivers ook al geinstalleerd...

Hij belast mijn GPU ook gemiddeld voor maar 60/70%, dus ben bang dat de CPU het probleem is die wel voor de 100% wordt belast. Resolutie naar 1440x900 gezet, ipv 1680x1050 maar dat hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
Op een paar punten heeft ie gelijk maar overdrijven is ook een vak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2600k 4.2, 7870 op 1150Mhz en ik weet niet wat ik er van moet vinden, het ene moment heb ik meer dan 60fps en plots is het amper 30...

Stapje lager zetten naar high zonder AA werkt iéts soepeler maar nog steeds fps drops alsof ik Epicenter aan het spelen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:53
DanielWW2 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:58:
[...]

Word al krap denk ik tenzij die 4+ ghz draait. Echt de beta is zwaar voor de CPU, heel zwaar...
Valt toch wel mee? Ik speel het hier op ultra-1080p met i7 950 (stock), 7950 en 12GB ram. Steady 50fps met af en toe een framedrop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
DanielWW2 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:06:
Nog wat anders. Als je een user.cfg file wilt maken dan dit:
http://www.mordorhq.com/s...BF4-Beta-Console-Commands

Het is in feite hetzelfde als BF3. ;)
Dat doet me eraan denken om straks de BF3 FXAA injector eens te testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Grimmie187 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:08:
[...]

Valt toch wel mee? Ik speel het hier op ultra-1080p met i7 950 (stock), 7950 en 12GB ram. Steady 50fps met af en toe een framedrop..
Dan heb jij zeer veel geluk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
TheK1ng schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:07:
[...]

Op een paar punten heeft ie gelijk maar overdrijven is ook een vak....
Inderdaad, ik heb de tekst cursief doorgenomen maar toen ik bij het geklaag over Levolution kwam, ben ik maar gestopt... Daar valt toch niet over te klagen? Het voegt net iets toe tov vorige games; waarom klagen? Of je wil je dan volledig statische maps?
Mark my words: eenmaal we deze maps met Levolution gewoon zijn, en we spelen terug is een shooter met statische maps, gaat die verouderd aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:53
DanielWW2 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:08:
[...]

Dan heb jij zeer veel geluk. ;)
Ik zeg het meer omdat ik het idee heb dat de framedrops bij iedereen voorkomen en dat het dus meer aan de beta ligt. Mijn CPU is verder wel constant 95-100% belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Hier alvast een positieve impressie voor die AMD driver: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=381950&page=2 en verder.

Maarja, afwachten, want dit kan net een zeldzaam geval zijn. Best dus die thread in de gaten houden!
Awesome!

Already tried BF4 beta with 13.10 beta 1 and they are pretty damn good. BF4 is extremely optimized 1080p at ultra settings and it never dips below 40fps and 90% of the time its 60-80fps this is on a 64 player server!
edit
I installed this driver at morning. And I have to say:
It runs BF4 on Single HD7970 at ultra settings + 2xMSAA on 55~75fps on large city map.
GPU utilization is between 90~99%. CPU i5 4.5GHz all cores utilized at 85~95%.

Game looks better than BF3. Annoying Sun effect is now much closer to reality and acceptable.
Destruction effects looks much closer to real destruction too (more dense smoke falling down).
If there are those action small TDM maps from start, CoD gets last nail into coffin.

Have not tested yet what I'll have to sacrifice to get 120+ fps or if it will be CPU bottlenecked like BF3 till Mantle update arrives.

And I love 120° FOV... ready for Rift VR.
edit
Going from 13.9 to 13.10 Beta 2 for BF4 makes a big difference, much smoother performance now. Recommended for AMD users.
Owkee, installing naow :D

[ Voor 50% gewijzigd door Asgaro op 01-10-2013 21:19 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.