Is er geen (il)legale manier om de beta eerder te downloaden? Want ik zit met een ADSL2 lijn en tegen dat de beta gedownload is, ik schat 8GB ofzo ben ik alweer uren verder... Ik had graag 1 oktober om 00:01 er al meteen ingevlogen! Heb er zelfs 4 dagen verlof voor gepakt
Je kan hem geloof ik vanaf 28 september al downloaden. Dan heb je dus 3 dagen de tijd. ik neem aan dat je dat toch wel mag lukken?
Verwijderd
Oh dat is handig, bedankt voor de tip!ralph0603 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:26:
Je kan hem geloof ik vanaf 28 september al downloaden. Dan heb je dus 3 dagen de tijd. ik neem aan dat je dat toch wel mag lukken?
Dat gaat je sowieso niet lukken. De release in Europa is om 00:08 GMT, dat wordt voor ons dus om 01:08 CET. Amerikanen kunnn technisch gezien al op 30 september spelen, want hun release valt gelijk met die van ons.Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:22:Ik had graag 1 oktober om 00:01 er al meteen ingevlogen!
De pre-load gaat bij ons los om 28 september 01:00 CET.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Natuurlijk, wij moeten wachten op de release maar de Amerikanen krijgen het weer eerder.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:44:
[...]
Dat gaat je sowieso niet lukken. De release in Europa is om 00:08 GMT, dat wordt voor ons dus om 01:08 CET. Amerikanen kunnn technisch gezien al op 30 september spelen, want hun release valt gelijk met die van ons.
De pre-load gaat bij ons los om 28 september 01:00 CET.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als het is zoals bij Fifa 14 dan kan je gewoon even een US ip adres via VPN (cyberghost vpn bv, na paar keer proberen zit je op een US server for free) en dan start je gewoon Origin op en je kan fifa al spelen terwijl hij in EU nog blocked is. Hopelijk is dit ook zo bij BattlefieldDanielWW2 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:49:
[...]
Natuurlijk, wij moeten wachten op de release maar de Amerikanen krijgen het weer eerder.
edit: dacht dat het om de full game release ging
[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 25-09-2013 19:06 ]
Lol dat maakt toch niets als de release van de beta wereldwijd op precies hetzelfde moment plaats vindt. Op dat moment is het bij ons 01:08, maar in Amerika is het dan nog 6 tot 8 uur vroeger, maar je kan dus niet vanuit Europa eerder downloaden via een VPN. Ten opzichte van de zon krijgen we het helaas wel later.SmokingCrop schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:03:
[...]
Als het is zoals bij Fifa 14 dan kan je gewoon even een US ip adres via VPN (cyberghost vpn bv, na paar keer proberen zit je op een US server for free) en dan start je gewoon Origin op en je kan fifa al spelen terwijl hij in EU nog blocked is. Hopelijk is dit ook zo bij Battlefield
Bij de final release zijn de release dates wel verschillend en dan is een VPN een uitermate handige oplossing. Vorige keer waren Japan/Korea de eersten, ditmaal is de officiele release eerst in Amerika, en hannesen wij er 3 dagen later nog eens achteraan, maar goed, VPN to the rescue!
Zie m'n editA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:10:
[...]Lol dat maakt toch niets als de release van de beta wereldwijd op precies hetzelfde moment plaats vindt. Op dat moment is het bij ons 01:08, maar in Amerika is het dan nog 6 tot 8 uur vroeger, maar je kan dus niet vanuit Europa eerder downloaden via een VPN. Ten opzichte van de zon krijgen we het helaas wel later.
Jammer dat tweakers dat niet toont als de laatste post ge-edit werd terwijl je op de pagina zit
Denk dat het in de praktijk niet heel veel op gaat leveren. Zou wel eens tijd worden dat de overstap naar 64bit gemaakt wordt, wie nu nog met 32bit systemen zit is wel erg apart bezig.naaitsab schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:40:
Hmm dat zal dan waarschijnlijk betekenen dat BF4 gebruikt maakt van LAA. Zal me benieuwen of dat wat oplevert qua prestatie.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als je die beta een paar uur later krijgt, kan je hem niet ook een paar uur langer spelen?
Bij Skyrim en co helpt LAA tegen het crashen omdat de buffer vol loopt met veel mods. In theorie zou je prestatiewinst kunnen krijgen met 8/16GB RAM door de hele engine, (gedeelte van) de map en wat veel gebruikte textures te laden.Tsurany schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:16:
[...]
Denk dat het in de praktijk niet heel veel op gaat leveren. Zou wel eens tijd worden dat de overstap naar 64bit gemaakt wordt, wie nu nog met 32bit systemen zit is wel erg apart bezig.
Kleine vergelijking, DDR3-1600 RAM kan maximaal 12800 MB/s overzetten terwijl de allersnelste S-ATA SSD rond de 600MB/s zit, S-ATA blijft gewoon bokketraag in vergelijking met de andere componenten (PCI-e, RAM, CPU)
Grote nadruk op 'in theorie'
if (!coffee) {
Work = false; }
Nice find.vinom schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:56:
[afbeelding]
Today Repi confirmed 64 -bit requirement for Beta via hes Twitter account.
Q: Hi! I found on my origin beta bf4 (X64) does it mean I need 64bit Os? Thanks for a great games!
A: Yup!
Maar wel gek van Dice dat ze dit niet expliciet vermelden in een aparte blogpost ofzo. Volgens http://store.steampowered.com/hwsurvey?platform=pc zouden nog +- 20% van de gamers met een 32-bits Windows werken. Die zullen ook wel gek worden als ze de Beta opeens nie kunnen spelen.
(Die stats page is accuraat btw)
LAA? battlefield 4 was toch 64bit?
Mechwarrior Online: Flapdrol
Tuurlijk, theoretisch is er zeker winst te halen. Alleen merk ik persoonlijk niet dat Battlefield 3 in de praktijk geheugen tekort komt. Ik vraag me af in hoeverre hier daadwerkelijk een performance winst te halen is. Je zou leuke dingen kunnen doen zoals de volgende map uit de maplist alvast helemaal inladen maar het praktisch nut ontgaat mij daarbij toch.naaitsab schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:26:
[...]
Bij Skyrim en co helpt LAA tegen het crashen omdat de buffer vol loopt met veel mods. In theorie zou je prestatiewinst kunnen krijgen met 8/16GB RAM door de hele engine, (gedeelte van) de map en wat veel gebruikte textures te laden.
Kleine vergelijking, DDR3-1600 RAM kan maximaal 12800 MB/s overzetten terwijl de allersnelste S-ATA SSD rond de 600MB/s zit, S-ATA blijft gewoon bokketraag in vergelijking met de andere componenten (PCI-e, RAM, CPU)
Grote nadruk op 'in theorie'
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee maar BF3 gebruikt ook niet zo gek veel RAM. Als ze bij BF4 64bit als minimum hebben genomen is de weg vrij om meer gebruik te kunnen maken van het RAM om dingen sneller te laden. Zonder al te technisch te gaan (genoeg over te vinden) zal het renderen 'direct' vanuit RAM gewoon veel sneller gaan dan dat het eerst van de SSD/HDD gehaald moet worden.Tsurany schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:31:
[...]
Tuurlijk, theoretisch is er zeker winst te halen. Alleen merk ik persoonlijk niet dat Battlefield 3 in de praktijk geheugen tekort komt. Ik vraag me af in hoeverre hier daadwerkelijk een performance winst te halen is. Je zou leuke dingen kunnen doen zoals de volgende map uit de maplist alvast helemaal inladen maar het praktisch nut ontgaat mij daarbij toch.
Of dit in de praktijk ook haalbaar is voor Dice is een 2e natuurlijk, maar in theorie kan het
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Iemand anders haalde Skyrim al aan, daar zit een hint in:Tsurany schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:31:
[...]
Tuurlijk, theoretisch is er zeker winst te halen. Alleen merk ik persoonlijk niet dat Battlefield 3 in de praktijk geheugen tekort komt. Ik vraag me af in hoeverre hier daadwerkelijk een performance winst te halen is. Je zou leuke dingen kunnen doen zoals de volgende map uit de maplist alvast helemaal inladen maar het praktisch nut ontgaat mij daarbij toch.
hoe groter (hogere resolutie) de textures hoe meer ram ze slurpen - niet alleen VRAM, ook applicatiegeheugen. Als je Skyrim HD texture packs laat laden knalt dat spel in no-time tegen de 3,nogwat GB geheugenlimiet aan. Dat zal in BF4 niet anders zijn en de textures in BF3 waren nou niet zó briljant. Daar een slag in maken kan het geheugengebruik met gemak een GBtje tillen, of twee.
Dus zelfs met één klein stapje kan de beschikbare 3,nogwat GB van 32bit met LAA al te weinig zijn. En de consoles hebben nu 8GB ofzo ipv de voorgaande halve GB (of 1? hoeveel was het?), dus de spellen mogen ook weer flink meer RAM gebruiken.
Ik vind het trouwens apart dat ze een maand voor de release van Battlefield 4 nog met een 'nieuw' design komen voor (de oude) battlelog. Waarom steken ze daar nog zoveel moeite in?
Omdat er maar 1 battlelog is
En die wordt zo gebruikt voor bf4
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ik heb het over de battlelog van Battlefield 3, voor Battlefield 4 is er al een heel nieuw design etc.
Ik verwacht dat je sowiezo niet meteen kan spelen bij de beta. Ik verwacht dat de eerste dag nogal wat server problemen gaan komen. Idem verwacht ik met de release. Daarom neem ik niet de eerste week van de release vrij maar(waarschijnlijk) de of zelfs de 3de week. Heb namelijk geen zin dat het er 50% van de tijd uitligt
zonde van de vrije dagen
Daar heb ik bij Battlefield 3 anders totaal geen last van gehad hoor. Ik weet nog dat ik zelfs op koreaanse servers heb gespeeld, en alles liep helemaal prima (behalve de lag dan). Bij de beta ging ook alles goed.
Geloof dat zelfs de toen nog de GoT servers al op 24-10 draaiden en voor de rest ook bijna nooit problemen gehad.TerrorKiwi schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:00:
Daar heb ik bij Battlefield 3 anders totaal geen last van gehad hoor. Ik weet nog dat ik zelfs op koreaanse servers heb gespeeld, en alles liep helemaal prima (behalve de lag dan). Bij de beta ging ook alles goed.
Want ik vond de BF3 launch juist 1 van de beteren (Skyrim , Simcity en Diablo 3 waren vele malen erger ).
Maar binnen 5 dagen weten we het
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Mooie collectie van veel verschillende settings, zoals het nu lijkt voor mij veel meer potentieel speelbare maps dan in BF3 het geval was. Alle airmaps waren, los van de jets, ook niet zo spannend qua flag placement en te weinig grondvoertuigen om je snel te verplaatsen. Ben benieuwd, ook erg knap hoeveel sfeer ze aan 1 zo'n simpel plaatje mee kunnen geven. Abandonded is ook ECHT abandonded.
Met het risico dat het nu weer te technisch wordt voor het BF4 forum: Wat denken we trouwens van de nieuwe TrueAudio en AMD Mantle API die in BF4 met een patch in december voor het eerst toegepast gaan worden? Geruchten dat het wel 15 fps of meer kan schelen ten opzichte van DirectX zijn wellicht wat optimistisch voor een nieuwe API, maar het is wel erg gaaf dat DICE daar zo in mee gaat en ik laat me graag verrassen!
Ligt het aan mij of zijn die plaatjes van Resort en Dish echt heel erg lelijk? Vooral Resort lijkt wel een mislukt schilderij
[ Voor 7% gewijzigd door Bartske op 26-09-2013 11:15 ]
Ze hebben er een bepaald filter over heen willen gooien om een mooi pittoresk plaatje te krijgen en dat is vrij hopeloos mislukt. Ach, als de map zelf maar goed is. Qua afwisseling zit het volgens mij wel snor.
Als je goed kijkt zijn het allemaal schetsen, geen renders van het spel zelf.Bartske schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:14:
[...]
Ligt het aan mij of zijn die plaatjes van Resort en Dish echt heel erg lelijk? Vooral Resort lijkt wel een mislukt schilderij
Ik, als toekomstig BF4 speler met AMD GCN GPU (HD7970) kijk erg uit naar de december AMD Mantle patch.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:10:
[...]
Met het risico dat het nu weer te technisch wordt voor het BF4 forum: Wat denken we trouwens van de nieuwe TrueAudio en AMD Mantle API die in BF4 met een patch in december voor het eerst toegepast gaan worden? Geruchten dat het wel 15 fps of meer kan schelen ten opzichte van DirectX zijn wellicht wat optimistisch voor een nieuwe API, maar het is wel erg gaaf dat DICE daar zo in mee gaat en ik laat me graag verrassen!
Het zou mooi zijn om met een HD7970@1GHz, de prestaties van de GTX780 te kunnen evenaren.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Mantle schijnt trouwens open te zijn. Ik hoop dat dat op den duur betekent dat ook Nvidia ermee aan de slag gaat (heb je die 15 fps en misschien zelfs betere graphics ook op Nvidia) en misschien zelfs voor latere games Linux compatibiliteit. Dat is nu het probleem met DirectX, het is de standaard, maar wel mooi Windows only. Gezien Mantle goed gemak en een aanzienlijke prestatiewinst moet betekenen kan die API wel eens de nieuwe koning worden.
Mantle is volgens mij vooral om de onnodige directx overhead te elimineren, met mantle zal je mesh quality waarschijnlijk een stuk hoger kunnen zetten zonder dat de cpu een bottleneck gaat vormen.Indy91 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:33:
[...]
Ik, als toekomstig BF4 speler met AMD GCN GPU (HD7970) kijk erg uit naar de december AMD Mantle patch.
Het zou mooi zijn om met een HD7970@1GHz, de prestaties van de GTX780 te kunnen evenaren.
- DaniëlWW2
- Niet online
Laat het AUB werken voor mijn 7950 en dan ben ik blij. More graphics, more.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:10:
[...]
Mooie collectie van veel verschillende settings, zoals het nu lijkt voor mij veel meer potentieel speelbare maps dan in BF3 het geval was. Alle airmaps waren, los van de jets, ook niet zo spannend qua flag placement en te weinig grondvoertuigen om je snel te verplaatsen. Ben benieuwd, ook erg knap hoeveel sfeer ze aan 1 zo'n simpel plaatje mee kunnen geven. Abandonded is ook ECHT abandonded.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yQXbyeztSe4]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waarom zou het niet werken, je HD7950 is een GCN kaart.DanielWW2 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:36:
[...]
Laat het AUB werken voor mijn 7950 en dan ben ik blij. More graphics, more.
Kaarten die onder GCN vallen: HD7700 series, HD7800 series en HD7900 series.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik was net even aan het lezen geslagen over mantle dus ik heb het nu door.Indy91 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:56:
[...]
Waarom zou het niet werken, je HD7950 is een GCN kaart.![]()
Kaarten die onder GCN vallen: HD7700 series, HD7800 series en HD7900 series.
PS: YES.
Vaag... ik weet nl. nog dat ik bij de release van BF3 de hele (!) avond problemen had om te kunnen activeren.. de volgende dag heb ik dit pas kunnen doen.beuker19 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:11:
[...]
[...]
Want ik vond de BF3 launch juist 1 van de beteren (Skyrim , Simcity en Diablo 3 waren vele malen erger ).
Maar binnen 5 dagen weten we het
De beste release was het verre van... daarom zoals boven al door iemand anders aangehaald, ga ik er niet vanuit de eerste dagen lekker te kunnen spelen..
N.b. is origin al beta af?

Zelf vermijd ik weer AMD als de pest, want <insert Linux rant here>. Ik hoop zelf dus dat zoals de verhalen de ronde doen Mantle inderdaad open is en Nvidia er wat leuks mee weet te doen. Dan alleen nog hopen dat BF4 het waard zal worden om af en toe naar Windows te booten. Waarschijnlijk zal ik ofwel BF4 preorderen ofwel het ooit een keer uit de budgetbak vissen, afhankelijk van hoe de beta mij bevalt. Wat ik tot nu toe heb gezien van Battlefield 4 bevalt me in ieder geval beter dan wat ik heb gespeeld van Battlefield 3, maar we zullen zien wat volgende week gebeuren zal.
Wanneer zouden de topics ook al weer opsplitsen? Tijdens de beta, of al tijdens de preload?
Ryzen 3600 - GTX1060
Ja
Komt misschien omdat ik BF3 toen via origin had gekocht of omdat ik al op de 24ste mijn game al geactiveerd had via een vpnVaag... ik weet nl. nog dat ik bij de release van BF3 de hele (!) avond problemen had om te kunnen activeren.. de volgende dag heb ik dit pas kunnen doen.
De beste release was het verre van... daarom zoals boven al door iemand anders aangehaald, ga ik er niet vanuit de eerste dagen lekker te kunnen spelen..
Dus deze problemen ook nooit heb mee gemaakt tijdens de release periode , maar wel later is gehad dat ik een paar uur niet kon spelen
Precies, de game komt 3 dagen eerder uit in Amerika dan bij ons, dus heb je alle tijd om via ene proxy/vpn je game te activeren.beuker19 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:28:
Komt misschien omdat ik BF3 toen via origin had gekocht of omdat ik al op de 24ste mijn game al geactiveerd had via een vpn![]()
Dus deze problemen ook nooit heb mee gemaakt tijdens de release periode , maar wel later is gehad dat ik een paar uur niet kon spelen
Gewoon geduld hebben, dat is het belangrijkste wat er is tochA.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:53:
[...]
Precies, de game komt 3 dagen eerder uit in Amerika dan bij ons, dus heb je alle tijd om via ene proxy/vpn je game te activeren.
ik heb BF3 ook niet eerder geactiveerd, sterker nog na de eerste 3 dagen was is er al klaar mee.
Ik kon het begin er echt geen bal van en had nog andere games liggen. ik had maar een KD van 1,40 en spm van net 500 pff echt slecht gewoon.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Even een vraag; Ik heb BF3 en Premium op de PC, dus dan kan ik vanaf 1 oktober de Beta van BF4 op de PC spelen toch? Ik wil hem ook graag op de PS3 testen, maar dat kan dan pas vanaf 4 Oktober, of kun je als je op een van de platformen premium hebt gelijk op alle platformen de beta spelen?
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk dat het platform specifiek is. Dus een paar dagen wachten.Lizardz schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:23:
Even een vraag; Ik heb BF3 en Premium op de PC, dus dan kan ik vanaf 1 oktober de Beta van BF4 op de PC spelen toch? Ik wil hem ook graag op de PS3 testen, maar dat kan dan pas vanaf 4 Oktober, of kun je als je op een van de platformen premium hebt gelijk op alle platformen de beta spelen?
Ok, geen probleem. Ik vermaak me dan de eerste dagen wel op de PC.DanielWW2 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:29:
[...]
Ik denk dat het platform specifiek is. Dus een paar dagen wachten.
PC is toch sowieso leuker ivm 60 fps vs 30 fps op current gen console
Not this shit again, iedereen moet die keuze voor zichzelf maken. Lijdt enkel tot eindeloze discussiesSmokingCrop schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:45:
Vanaf a.s. zaterdag kan je de Beta voorinstalleren, wellicht handig om te doen vanwege de verwachte serverload.
if (!coffee) {
Work = false; }
Dat klopt, ik ben alleen een beetje van gamen op de PC naar gamen op een console aan het verschuiven. Heb geen zin om iedere keer mijn PC te updaten en ook de ""rustigere" manier van gamen begint me meer aan te spreken. Op de nieuwe generatie consoles zal de game er anders uit zien dan op deze generatie, maar de controls etc. zullen veelal gelijk zijn. Ik kan op die manier dus al een impressie krijgen van hoe BF4 op de consoles speelt. Op de nieuwe consoles zou hij ook op 60FPS moeten draaien als het goed is, maar laten we die discussie niet startenSmokingCrop schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:45:
[ Voor 4% gewijzigd door Lizardz op 26-09-2013 18:56 ]
Hebben jullie ook al zin in de beta.......... ?
Ik wel :-)
Ik kan niet wachtenLasteraar schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:20:
Hebben jullie ook al zin in de beta.......... ?
Ryzen 3600 - GTX1060
Battlefield 3 heeft een beetje mijn niet kunnen wachten verknald. Dat spel kan ik niet echt geweldig noemen en daardoor weet ik nog niet of deel 4 wel wat gaat worden. Niet kunnen wachten was het bij mij nog in die tijd dat de Refractor Engine nog high end was, maar ik heb wel al van deel 4 veel positiefs gezien, dus ik acht het kansrijk, maar ik ben toch enigszins sceptisch.
[ Voor 5% gewijzigd door Amanoo op 26-09-2013 19:29 ]
Let wel op dat die 30 fps op console totaal geen representatie gaat zijn voor next gen consoleLizardz schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:55:
[...]
Dat klopt, ik ben alleen een beetje van gamen op de PC naar gamen op een console aan het verschuiven. Heb geen zin om iedere keer mijn PC te updaten en ook de ""rustigere" manier van gamen begint me meer aan te spreken. Op de nieuwe generatie consoles zal de game er anders uit zien dan op deze generatie, maar de controls etc. zullen veelal gelijk zijn. Ik kan op die manier dus al een impressie krijgen van hoe BF4 op de consoles speelt. Op de nieuwe consoles zou hij ook op 60FPS moeten draaien als het goed is, maar laten we die discussie niet starten.
Voelt compleet anders aan en ja, ik heb jaren op ps3 gespeeld en het maakt mij niet veel uit op wat mensen willen gamen. Dankzij die next gen consoles zullen mensen meer overstappen naar battlefield lijkt me, net door die 60 fps. Alle spellen zullen dan even smooth aanvoelen. Veel mensen die nog nooit op PC gespeeld hebben, zullen aangenaam opkijken wat 60 fps kan doen. I've been there last year, nu is het gewoon wennen als ik terug op de ps3 ga spelen. Maar PS3 is zeker even fun als PC, console heeft ook zoveel goede troeven (anders zouden er ook niet zoveel miljoenen mensen erop spelen, incl mezelf.)
[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 26-09-2013 19:43 ]
Voor mij is de console gewoon dat apparaat waar je spellen als Chrono Trigger en Ni No Kuni op speelt.
Hier de definitieve pre-load en beta start (voor de exclusive beta tenminste):

[ Voor 14% gewijzigd door Basekid op 26-09-2013 20:29 ]

Wat zei ikAs a small token of appreciation, all players who take part in the Beta will be awarded a unique dog tag for use in Battlefield 4 (when the full game is out).
Enkel voor testdoeleindes dusNote that you are required to run a 64-bit OS to join the Battlefield 4 Beta on PC. As a studio, we wanted to focus our efforts on testing the 64-bit version of the game. The full version of the game will also run on 32-bit Windows OS.
Goeie zaak, hoe meer anti-cheat hoe beter.At DICE, we are always striving to keep the Battlefield fair. We are happy to let you know that we have increased our protection against cheaters to not only use PunkBuster, but we will also work side by side with Gameblocks, who will provide us with their anti-cheat engine FairFight
via: http://blogs.battlefield.com/2013/09/this-is-the-bf4-beta/
[ Voor 58% gewijzigd door naaitsab op 26-09-2013 20:36 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
- DaniëlWW2
- Niet online
Oh geweldig. Een programma dat je admin killed als je een goede game hebt...
http://www.pbbans.com/for...t-anti-cheat-t165690.html
Oh en dat is dus de bagger die ze bij WarZ gebruiken...
Nee dank je DICE.
http://www.pbbans.com/for...t-anti-cheat-t165690.html
Oh en dat is dus de bagger die ze bij WarZ gebruiken...
Nee dank je DICE.

Stat based anti cheat is bagger tenzij je hem zeer ruim af stelt. Enkel dan zal hij enkel de meest obvious cheaters pakken.
Damn, heb niet eens nagedacht over het feit dat mijn 128gb SSD helemaal vol zit en 2 harde schijven afgelopen paar maanden naar de klote zijn gegaan waardoor mijn laatste 320gb HDD ook compleet vol zit, waardoor ik met geen mogelijkheid ruimte heb voor de beta.
fml
fml
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Kom op zeg, waarom moet je dan ook al je porno bewaren?rickyy schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:13:
Damn, heb niet eens nagedacht over het feit dat mijn 128gb SSD helemaal vol zit en 2 harde schijven afgelopen paar maanden naar de klote zijn gegaan waardoor mijn laatste 320gb HDD ook compleet vol zit, waardoor ik met geen mogelijkheid ruimte heb voor de beta.
fml
Ryzen 3600 - GTX1060
Dan koop je een nieuwe SSD die groter is?
Scheelt wel, voor die lui die je in BF3 ook al had. 300/1 op Metro en EA doesn't bat an eye.Tsurany schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:11:
Stat based anti cheat is bagger tenzij je hem zeer ruim af stelt. Enkel dan zal hij enkel de meest obvious cheaters pakken.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik heb m'n game pc nog maar een jaar & heb ook reeds 400GB+ data van spellen.. ze zijn gewoon zo spotgoedkoop, lolDaanieyel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:15:
[...]Kom op zeg, waarom moet je dan ook al je porno bewaren?
gemiddeld minder dan 5 euro per spel :3
Verwijderd
Enorm handige info omtrent alle nieuwe mappen in BF4
http://www.bf4blog.com/ba...p-images-found-battlelog/
http://www.bf4blog.com/ba...p-images-found-battlelog/
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 22:08 ]
Uitleg over de modussen in de game:
Ziet er niet verkeerd uit. Al had ik zelf wel wat meer teambased modussen gehoopt, maar ik zal me er wel mee vermaken. Zolang de rush-mappen maar beter passen en beter gebalanceerd zijn (die rushmaps uit de dlc-pakketten waren vrijwel allemaal waardeloos gebalanceerd) vind ik het prima.The Road to Battlefield 4: Every Game Mode Revealed
From the all-out vehicle warfare of Conquest to the frantic warfare found in the all-new Obliteration mode, Battlefield 4 offers the most diverse and fun multiplayer experience yet. As we prepare for launch, we wanted to tell you about the modes you’ll be playing in the Battlefield 4 Beta, as well as the other modes you will get to experience when Battlefield 4 launches later this year.
Battlefield 4 brings seven distinct game modes all playable on the ten exciting multiplayer maps – and all modes will be playable on all maps. By carefully zoning the playable combat areas, adapting flag layouts, and catering for a variety of gameplay styles, each map will accomodate any game mode you wish to play. Read on for details on each of the game modes in Battlefield 4!
CONQUEST (Playable in the Battlefield 4 Beta)
BF4 Conquest Mode
Combat type: The definitive Battlefield mode – All-out vehicle warfare mixed with intense infantry action across land, air and sea
Designed for: 24 players (X360, PS3) / 64 players (Xbox One, PS4, PC)
Commander mode: Optional
Conquest is the quintessential Battlefield mode and includes all-out vehicle warfare across land, air and sea. Engage in dogfights with jets, lay waste to the battlefield with tanks, patrol the rivers in attack boats, and engage in intense infantry combat. With its vast maps and wide array of available vehicles, Conquest truly lets you play your way. THIS is Battlefield!
The goal is simple; capture flags, eliminate enemy soldiers, and bring the enemy’s ticket count down to zero. The best way to do that is to make sure you own a majority of the available flags on the map. To capture flags you must be within a specific range. The more flags your team controls the faster your enemies’ respawn tickets will reduce. But be advised, your enemy can capture your flags at any time, turning the table and putting you on the offensive. The first team to bleed their opponent’s respawn tickets to zero are the victors.
DOMINATION (Playable in the Battlefield 4 Beta)
Combat type: Fast-paced infantry variant of Conquest
Designed for: 20 players (all platforms)
Commander mode: No
Domination is an intense, infantry only game mode that made its debut in Battlefield 3: Close Quarters. While sharing many of the elements of Conquest (capturing flags, bleeding your enemies’ tickets to zero), Domination is tighter and more focused. You’ll never be far from a flag, which means you’ll be constantly on the move and constantly in the thick of the action.
In contrast to Conquest, capturing flags is much quicker in Domination, and the ticket count is lower than in Conquest. You also lose tickets more slowly if you own a minority of the bases. This means that every kill made in Domination means much more for the outcome of the entire match than it does in Conquest.
OBLITERATION
BF4 Obliteration Mode
Combat type: Mad dash in vehicles and on foot to deliver explosives
Designed for: 24 (X360, PS3) 32 (Xbox One, PS4, PC)
We call this the ”Battlefield Moments Generator”. One of the two new game modes in Battlefield 4, Obliteration is definitely the most explosive! In Obliteration, a bomb spawns at a random location on the map. Both teams must fight to pick up the bomb, drop it off at one of their opponent’s three objectives, arm it, and destroy the objective. Once a bomb has detonated, the next one randomly spawns in a new location and the chaos starts all over. The game lasts until one team has detonated the other team’s three objectives. Obliteration can be devastatingly quick or a harrowing tug of war depending on how good your team is at staying together and delivering the bomb. Like most other game modes, there is usually also a time limit in place to make sure the match does not go on for too long.
Compared to Conquest, the action in Obliteration tends to be heavily focused on wherever the bomb is located. Since there’s only one bomb at a time, you will often find yourself going from attacker to defender in the blink of an eye. You need to be able to predict enemy movement to defend at the right place at the right time and reclaim the offensive – or intercept the enemy to reclaim possession of the bomb. The constantly shifting playing field from offense to defense is partly inspired by American football – with the detonation of an enemy installation being the Battlefield equivalent of scoring a touchdown.
DEFUSE
Combat type: Competitive close quarters combat
Designed for: 5 vs. 5 players (all platforms)
The other new game mode making its debut in Battlefield 4, Defuse is a highly competitive and lethal. Each player is given a single life per round, every shot fired having the potential to drastically change the outcome. Teams can win by eliminating the enemy squad, or arming and detonating a military objective that they own (similar to the M-COM stations in Rush mode.)
Built from the ground up and designed to cater to the most competitive Battlefield players, Defuse provides a distinctly new flavor to Battlefield that stands in stark contrast to other modes like Rush and Conquest. Each player can only be revived once per round, and players who have been eliminated will be following the rest of the showdown from the sidelines.
TEAM DEATHMATCH
BF4 Team Deathmatch
Combat type: The classic shooter mode, Battlefield 4 style
Designed for: 20 players (all platforms)
Few game modes are as instantly recognizable as Team Deathmatch. The setup is deliciously simple: two teams face off in combat, with the first team to reach a preset number of kills emerging victorious. There’s nothing more to it – it’s the perfect game mode for when you’re short on time and crave instant action.
RUSH
BF4 Rush Mode
Combat type: Fight deep into enemy territory by detonating their M-COM stations
Designed for: 24 players (X360, PS3) 32 players (Xbox One, PS4, PC)
Another signature Battlefield multiplayer mode, Rush is an asymmetrical struggle between Attackers and Defenders. The goal is for the attacking team to arm and destroy two MCOM stations in each zone of the map. The defending team must stop this from happening before the run out of respawns. If the attacking team is successful, two more MCOM stations are spawned deeper on the map. Rush continues until the attacking team has destroyed all six of their enemies MCOMs, or when the defending team has successfully bled the attacking team’s respawn tickets dry. Often, a game of Rush will take you through a number of different environments, each asking you to reconsider your tactics and your loadout.
SQUAD DEATHMATCH
Combat type: Four squads fight on the ground with limited vehicle support in a race to the top of the leaderboard
Designed for: 16 players (all platforms)
In Squad Deathmatch, four squads face off in a battle to the top of the leaderboard. The first squad to reach the preset number of kills in each round is declared the winner. Squad Death Match is a mode that takes the immediate action from Team Deathmatch and doubles the number of participating teams to deliver an intense battle to see who will emerge victorious.
WHAT’S IN A TICKET?
Tickets are a shared team resource for respawning. 1 ticket = 1 respawn. So if your team has 100 tickets to share, after you have received 100 kills your team will be down to zero and lose the match. You can also continually bleed tickets in most game modes if the enemy controls more flags than you.
TIME IS UP!
Most game modes have a default time limit to prevent matches from going on for too long without a conclusion. In game modes like Team Deathmatch and Squad Deathmatch, we also have an overtime feature to make sure that they don’t end in a draw and that a winner is declared.
[ Voor 97% gewijzigd door Martinspire op 27-09-2013 02:29 ]
Weet iemand welke map(s) er in de beta gespeeld worden?
Solide gamemodes, vooral defuse ben ik erg benieuwd naar, dat ze ook dit keer weer 10 universele maps gemaakt hebben waar alle game modes in gespeeld kunnen/moeten worden is toch wel jammer gezien het gemengde succes in BF3... Had liever dedicated maps gezien, maar wellicht dat ze ervan geleerd hebben.Martinspire schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 02:26:
Een default time limit, hell yeah!
Dat gaat heel wat ellendige gecamp van "attacker" snipers in Rush hopelijk behoorlijk inkorten.
Siege of Shanghai is de map van de beta. Alleen van deze map weten we zeker dat hij komt, maar misschien dat ze op het einde er nog een map bij doen, zoals in BF3 het geval was.
Ryzen 3600 - GTX1060
Begrijp ik hieruit dat er geen 64 man rush meer is? Ik weet dat het nogal een controversiële gamemode is in BF3 maar ik vond het altijd erg vet!Martinspire schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 02:26:
[...]
Ziet er niet verkeerd uit. Al had ik zelf wel wat meer teambased modussen gehoopt, maar ik zal me er wel mee vermaken. Zolang de rush-mappen maar beter passen en beter gebalanceerd zijn (die rushmaps uit de dlc-pakketten waren vrijwel allemaal waardeloos gebalanceerd) vind ik het prima.
Geen Squad Rush meer
Ik vraag me af wat mijn clan en ik nu gaan doen. We speelden af en toe wel Squad Deathmatch of Conquest, maar minstens 20x zo veel Squad Rush. Ik ga je missen
Het enige alternatief wat er voor terugkomt is Defuse, maar met maar 1 spawn is de lol er voor mij nogal af.
Ik vraag me af wat mijn clan en ik nu gaan doen. We speelden af en toe wel Squad Deathmatch of Conquest, maar minstens 20x zo veel Squad Rush. Ik ga je missen

Het enige alternatief wat er voor terugkomt is Defuse, maar met maar 1 spawn is de lol er voor mij nogal af.
Hmm, Als ik het zo zie spreekt 'defuse' me ook erg aan. Beetje de search en Destroy van CoD als ik het zo lees..
Heb wel zin in om BF4 te proberen.. Ben niet erg veel in dit topic, dus misschien is het al besproken. Maar hoe groot is de Beta? Of is dit nog niet bekend?
Heb wel zin in om BF4 te proberen.. Ben niet erg veel in dit topic, dus misschien is het al besproken. Maar hoe groot is de Beta? Of is dit nog niet bekend?
I'm an Ironman!
Het lijkt me dat dit nog steeds kan. Rush is niet ontworpen voor 64 spelers maar ik kan me niet voorstellen dat DICE het daadwerkelijk gaat verbieden om de player count aan te passen op servers die Rush draaien.Grimmie187 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 07:58:
[...]
Begrijp ik hieruit dat er geen 64 man rush meer is? Ik weet dat het nogal een controversiële gamemode is in BF3 maar ik vond het altijd erg vet!
Ik denk wel dat Obliteration tegen gaat vallen in de praktijk. Datzelfde zie je ook met capture the flag, te weinig mensen die spelen voor de objective en liever gewoon kills maken. Verreweg de meeste potjes eindigen omdat de tijd op is, niet omdat de objectives gehaald zijn.
Bedoel je schijfruimte? Dan zou ik uitgaan van ongeveer 2 tot 5 GB, hoewel nog niks is aangekondigd.Madstorm schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:27:
Hmm, Als ik het zo zie spreekt 'defuse' me ook erg aan. Beetje de search en Destroy van CoD als ik het zo lees..
Die default time limit zal toch gewoon weer aangepast worden op eigen dedicated servers, alsook die max aantal spelers.
Die close quarter maps zijn nu ook niet echt bedoeld om met 64 man op te spelen
Die close quarter maps zijn nu ook niet echt bedoeld om met 64 man op te spelen
[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 27-09-2013 09:28 ]
Ik mis hem denk ik.. maar waarom is 64bit vereist in de BETA als 32bit in de full version wel weer kan/mag...
Ik hoor problemen aankomen bij de release voor het 32bit platform...
Ik hoor problemen aankomen bij de release voor het 32bit platform...

/bronNote that you are required to run a 64-bit OS to join the Battlefield 4 Beta on PC. As a studio, we wanted to focus our efforts on testing the 64-bit version of the game. The full version of the game will also run on 32-bit Windows OS.
Ergens vermoed ik dat EA half staat te jokken. Ik verwacht dat ze niet zozeer de 64 bit adverteren omdat ze deze willen testen, maar eerder omdat doordat de bèta dan op relatief high end systemen draait de bèta mooier uit de verf komt (betere marketing) en voornamelijk, meer nog dan de reden die ik net noemde zodat ze een slecht geoptimaliseerd spel kunnen aanbieden gedurende de bèta. Al kunnen er natuurlijk met de 64 bit versie onverwachte problemen optreden omdat het wel een beetje nieuw is, dus helemaal onwaar is het waarschijnlijk ook weer niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Amanoo op 27-09-2013 09:41 ]
Wie draait er dan nog op 32bit? Elk beetje fatsoenlijk systeem waarmee je BF4 kan spelen zal wel 64bit zijn lijkt me. De minimum system requirements schrijven al een 64bit OS voor.
Genoeg mensen zo lijkt me, helemaal als je naar de FIFA14 specs kijkt en de reden erachter volgens EA?Tsurany schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:48:
Wie draait er dan nog op 32bit? Elk beetje fatsoenlijk systeem waarmee je BF4 kan spelen zal wel 64bit zijn lijkt me. De minimum system requirements schrijven al een 64bit OS voor.
Daarnaast.. lees de quote nog eens..
Waar las jij dat de min. eisen op 64bit liggen?[...]The full version of the game will also run on 32-bit Windows OS.
Bij Fifa 14 kan ik het nog snappen, dat is wat meer casual en heeft ook een stuk lagere systeemeisen. Dat kan draaien op systemen waarbij mensen nog 32bit gebruiken.
De minimum systeemeisen van Battlefield 4 geven aan dat 4GB RAM noodzakelijk is, dat ga je niet halen met een 32bit OS. Dus de minimum systeemeisen geven eigenlijk al aan dat 64bit noodzakelijk is.
De minimum systeemeisen van Battlefield 4 geven aan dat 4GB RAM noodzakelijk is, dat ga je niet halen met een 32bit OS. Dus de minimum systeemeisen geven eigenlijk al aan dat 64bit noodzakelijk is.
Wees blij dat er tenminste wat vooruitgang in zit en dat er daadwerkljk 64 bit executables aangeboden worden, het zal eens tijd worden ook.
De beta is inderdaad niet te spelen op 32-bit systemen, maar dat is ook het niet zijn op een fiets of een zeehond. De specs staan er duidelijk bij, daarnaast als je wilt genieten van BF dan moet je toch sowieso aan de 64 bit windows om optimaal gebruik te kunnen maken van je ram en vram zonderd at windows de hele staat te moeten swappen.
De beta is inderdaad niet te spelen op 32-bit systemen, maar dat is ook het niet zijn op een fiets of een zeehond. De specs staan er duidelijk bij, daarnaast als je wilt genieten van BF dan moet je toch sowieso aan de 64 bit windows om optimaal gebruik te kunnen maken van je ram en vram zonderd at windows de hele staat te moeten swappen.
De reden dat FIFA14 niet verder gaat op 64bit zo lijkt het, is omdat (en dat stond in de review op t.net) EA niet van mening is dat de PC's next-gen aan kunnen...
Al snap ik natuurlijk wat jullie aanhalen v.w.b. het optimaal genieten etc. etc.
Reden als; Wie draait er dan nog op 32bit? Vind ik als een ... op een drumstel slaan.
Als er 32bit wordt ondersteund (zoals er wordt aangegeven)... laat een BETA daar dan ook op testen, als ik het vermoeden van Amanoo lees kan dat best hout snijden...
Al snap ik natuurlijk wat jullie aanhalen v.w.b. het optimaal genieten etc. etc.
Reden als; Wie draait er dan nog op 32bit? Vind ik als een ... op een drumstel slaan.
Als er 32bit wordt ondersteund (zoals er wordt aangegeven)... laat een BETA daar dan ook op testen, als ik het vermoeden van Amanoo lees kan dat best hout snijden...
Omdat EA van mening is dat het leeuwendeel van de mensen die Fifa 14 spelen een pc hebben die niet mee kan komen met de next gen consoles en dus ook die versie van Fifa 14 niet zouden kunnen draaien.Zephyer schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:15:
De reden dat FIFA14 niet verder gaat op 64bit zo lijkt het, is omdat (en dat stond in de review op t.net) EA niet van mening is dat de PC's next-gen aan kunnen...
Dit is niet relevant voor Battlefield 4, dit spel is grafisch al vele malen veeleisender waardoor zwakke pc's al helemaal geen kans maken het te draaien.
Ik snap niet waarom 32bit nog ondersteund wordt, met 32bit haal je de minimum system requirements al niet. EA zou gewoon eens lef moeten tonen en het spel volledig 64bit maken, dwing mensen maar te upgraden als ze zo stom zijn dat niet zelf te doen.Al snap ik natuurlijk wat jullie aanhalen v.w.b. het optimaal genieten etc. etc.
Die mensen die je probeert te dwingen kunnen het ook laten liggen. Die ben je kwijt, nu geef je iedereen de mogelijkheid, dus meer verkoop.Tsurany schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:24:
[...]
Ik snap niet waarom 32bit nog ondersteund wordt, met 32bit haal je de minimum system requirements al niet. EA zou gewoon eens lef moeten tonen en het spel volledig 64bit maken, dwing mensen maar te upgraden als ze zo stom zijn dat niet zelf te doen.
Die mensen hebben het spel dan al, gaan het spelen, loopt gigantisch brak natuurlijk, gevolg: upgraden die handel. Dit lijkt mij een logsiche keuze... ook als is die een beetje smerig natuurlijk
[ Voor 16% gewijzigd door DeBaroN op 27-09-2013 10:34 ]
Inderdaad, biedt in ieder geval die mogelijkheid, klanten kunnen dan alsnog zelf de conclusie trekken dat het niet voldoet aan hun verwachtingen en een upgrade uitvoeren. Dwingen lijkt me nogal dom, dat gaat je omzet kosten.
Ik denk dat er een grote speler de stap eens moet maken naar 64b, als een grote naam dat eenmaal doet volgt de rest ook wel. Mensen met XP moeten toch eens gaan upgraden dus daar zou ik ook geen rekening mee houden. Zelfs de moderne laptops worden met 64b geleverd, mits beetje degelijk merk.
if (!coffee) {
Work = false; }
Hier ook de officiële mapnamen:
Hier nog een afbeelding van Zavod 311:
Beetje aparte namen imo. Sommigen moet je effe 2x kijken hoe je ze uitspreekt (das niet echt handig), maar 10 maps is volgens mij redelijk standaard bij elke BF game.Battlefield 4 Maps
Battlefield 4 is just about a month away and we couldn’t wait any longer to reveal the full map list that you’ll get to experience in the game. You’ll be able to choose from 10 maps, playable on all seven game modes. The maps vary from the open Chinese metropolis in Siege of Shanghai and the violent seas of Paracel Storm to the flooded inner city streets of Flood Zone. Another map, Zavod 311, takes the fight in a completely different direction, which we wanted to highlight here as we unveiled it this week at the Eurogamer Expo in London.
Zavod 311 puts players in a Soviet tank factory that dates back to the Cold War era. Long abandoned, Mother Nature has completely taken over the facility and now overgrown trees and bushes cover the compound. Deep within the factory is an active warhead, which players can detonate to send a towering chimney crashing to the ground. Doing this opens up gameplay paths and routes previously not available while closing others, and making the use of ground vehicles extremely difficult in the area. Players will also find munitions depots filled with highly explosive materials spread across the map that they can use to their advantage.
Check out the full list of maps coming on October 29:
- Siege of Shanghai
- Paracel Storm
- Zavod 311
- Lancang Dam
- Flood Zone
- Rogue Transmission
- Hainan Resort
- Dawnbreaker
- Operation Locker
- Golmud Railway
Hier nog een afbeelding van Zavod 311:

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 27-09-2013 10:48 ]
Dat is toch een eenvoudige kosten-baten analyse? Je ondersteunt ook niet meer specifiek windows 98 of 2000 omdat dat een paar mensen van de verkoop zou houden?baronruud schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:31:
[...]
Die mensen die je probeert te dwingen kunnen het ook laten liggen. Die ben je kwijt, nu geef je iedereen de mogelijkheid, dus meer verkoop.
Die mensen hebben het spel dan al, gaan het spelen, loopt gigantisch brak natuurlijk, gevolg: upgraden die handel. Dit lijkt mij een logsiche keuze... ook als is die een beetje smerig natuurlijk
Ik dacht gelezen te hebben dat 92% van de bf3 pc spelers een 64bit CPU/OS heeft dus de overgang zou idd wel eens gemaakt mogen worden 
Ze gebruiken immers ook al de nieuwe DirectX features die belange niet zoveel mensen gebruik van zullen kunnen maken.
Ze gebruiken immers ook al de nieuwe DirectX features die belange niet zoveel mensen gebruik van zullen kunnen maken.
Ik denk dat veel van bovenstaand gecoverd kan worden met de functies van de common rose uit BF2/BF2142. Ik hoop echt dat ze in BF4 hier rekening mee houden en deze volledig implementeren. Een sqaud member kan dan nog zelf kiezen gebruik te maken van VOIP of de common rose. Daarnaast bevorderd het de teamplay en kan je je met je squad/team echt concentreren op Play the Objective. Ook hoop ik dat er een vote optie inkomt dat je eventueel de sqaudleader/commander kan kicken van zijn rol wanneer hij/zij zijn taken niet uitvoerdflippiej schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:23:
[...]
Ik heb geen idee hoe het er inmiddels voor staat, maar ten tijde van de E3 hadden ze het er met de livestreams over dat de Commander via VOIP opdrachten kon geven aan alle squadleaders tegelijk, maar ook afzonderlijk per squad. Dan lijkt het me wel handig als het ook andersom kan ja om hulp te vragenIk heb hier echter even geen officiële bron van. Ik weet wel 100% zeker dat ik het in 1 van die livestreams toen gehoord heb
Maar het kan best dat ze er inmiddels alweer anders over denken.
Echter zelfs als dit er in zou zitten blijf je zitten met het tablet Commander probleem. Als je Commander via een tablet speelt zal hij vast niet via voice overleg kunnen plegen.
Los daarvan meldde BF4central dat er met gamescom gezegd is dat er iig VOIP voor pc binnen squads is. Als dat standaard aan zou staan kan het ook alweer helpen met dit soort dingen. Vanzelfsprekend zullen mensen het wel weer uit gaan zetten, waardoor je alsnog om iemand heen staat te springen voor ammo.
Dat vind ik nog best weinig om eerlijk te zijn. Vooral omdat het een van de meer high end games is, wat doorgaans nog wel eens 8/16GB RAM-volk wil aantrekken. Ook begint 64 bit gewoon erg standaard te worden. De hardware ondersteunt het al sinds de geboorte van Jezus en besturingssystemen met 64 bit werken ook al heel lang naadloos.SmokingCrop schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:58:
Ik dacht gelezen te hebben dat 92% van de bf3 pc spelers een 64bit CPU/OS heeft dus de overgang zou idd wel eens gemaakt mogen worden
Je hebt nog altijd de mensen met een oude pc die even battlefield op lowest spelen en dan heb je geen 4GB+ nodigAmanoo schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:36:
[...]
Dat vind ik nog best weinig om eerlijk te zijn. Vooral omdat het een van de meer high end games is, wat doorgaans nog wel eens 8/16GB RAM-volk wil aantrekken. Ook begint 64 bit gewoon erg standaard te worden. De hardware ondersteunt het al sinds de geboorte van Jezus en besturingssystemen met 64 bit werken ook al heel lang naadloos.
Zeker toen hij bij die humblebundle zat, veel mensen die eigenlijk geen goede pc hebben, kopen hem alsnog.
Net zoals er nog steeds mensen zijn die Windows ME gebruiken.. gewoon ongelooflijk, maar er zijn er meer dan je zou denken.
Ik verwacht dat die mensen Windows 7 hebben en 4GB RAM hebben al op 64bit zitten. Mensen die niet aan die eisen voldoen kunnen BF4 toch niet spelen. Dan heb je een hele kleine groep wanhopigen over die met te zwakke systemen gaan spelen. Gewoon dumpen die mensen. Of je hebt een goede ervaring geoptimaliseerd voor iedereen of je speelt maar CoDbaronruud schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:31:
[...]
Die mensen die je probeert te dwingen kunnen het ook laten liggen. Die ben je kwijt, nu geef je iedereen de mogelijkheid, dus meer verkoop.
Madstorm schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:27:
http://blogs.battlefield....ent-page-4/#comment-74592quote: [DICE]Vincent VukovicYou’ll need approximately 1.6 free hard drive space.
Valt erg mee! Mijn Origin BF3 folder telt ruim 20gbLongBowNL schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:30:
[...]
1.6gig aan harddisk ruimte nodig
[...]

Ja de game engine zelf valt enorm mee qua ruimte, het zijn vooral de mappen en alle gerelateerde zaken die veel ruimte innemen.
Hmmmm lekker kort door de bocht,er zijn ook mensen die het geld niet hebben om elk jaar jaar te upgraden,wat je nu doet is die mensen kleineren,alsof jou systeem zo bijzonder is, vind het een beetje yuppen gedrag beetje mensen kleineren, maar dat doe je wel vaker hier.Tsurany schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:09:
[...]
Ik verwacht dat die mensen Windows 7 hebben en 4GB RAM hebben al op 64bit zitten. Mensen die niet aan die eisen voldoen kunnen BF4 toch niet spelen. Dan heb je een hele kleine groep wanhopigen over die met te zwakke systemen gaan spelen. Gewoon dumpen die mensen. Of je hebt een goede ervaring geoptimaliseerd voor iedereen of je speelt maar CoD
rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper
Kom op zeg, ik vind dat je als DICE zijnde best mag verwachten dat mensen tegenwoordig gewoon een 64-bit systeem hebben + win7.. En volgens mij lees je over het knipoogje van Tsurany heen, maar dat terzijde..beta-ark schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:07:
[...]
Hmmmm lekker kort door de bocht,er zijn ook mensen die het geld niet hebben om elk jaar jaar te upgraden,wat je nu doet is die mensen kleineren,alsof jou systeem zo bijzonder is, vind het een beetje yuppen gedrag beetje mensen kleineren, maar dat doe je wel vaker hier.
Ik ben al lang blij dat er uberhaupt een 64bit client komt. Al zal dat met de nextgen consoles steeds meer de norm worden. Met de 32bit client konden ze waarschijnlijk gewoon de bf3 code recyclen, dus ja, waarom niet he.
Met crysis draaide de 64bit versie wel merkbaar beter dan 32. geen hogere fps, maar minder stotter.
Met crysis draaide de 64bit versie wel merkbaar beter dan 32. geen hogere fps, maar minder stotter.
Bij mij is Battlefield 3 al 28GB ofzo ietsGrimmie187 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:03:
[...]
Valt erg mee! Mijn Origin BF3 folder telt ruim 20gb
Angelo NL / Global Cargo VTC
- DaniëlWW2
- Niet online
34.2GB. I win.Pykow schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:48:
[...]
Bij mij is Battlefield 3 al 28GB ofzo iets

35.4..
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Mijn systeem is absoluut niks bijzonders, alweer twee jaar oud op dit moment. Wel gewoon een 64bit systeem.beta-ark schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:07:
Hmmmm lekker kort door de bocht,er zijn ook mensen die het geld niet hebben om elk jaar jaar te upgraden,wat je nu doet is die mensen kleineren,alsof jou systeem zo bijzonder is, vind het een beetje yuppen gedrag beetje mensen kleineren, maar dat doe je wel vaker hier.
Echter moet je op een gegeven moment gewoon dwingen mensen te upgraden. De enige reden om een 32bit OS te draaien is compatibility issues en weinig RAM (64bit gebruikt iets meer RAM, dus met weinig RAM kan je beter 32bit draaien).
Het eerste probleem moet je als developer maar negeren, dat zijn zulke kleine uitzonderingen daar kan je geen rekening mee gaan houden.
Het tweede probleem gaat over mensen die toch al onder de recommended system requirements zitten. Hoe lang ga je nog rekening houden met te zwakke pc's? We gaan nu eindelijk over naar een nieuwe, snellere generatie consoles. Mooi moment om ook de PC's naar een hoger niveau te tillen. Heb je het geld niet om dat bij te houden? Tijd voor een andere hobby.
Je kan niet altijd iedereen tevreden houden, doe dan gewoon datgene dat voor de grootste groep mensen het beste is. En dat is met de tijd mee gaan, 64bit systemen en lekker hoge kwaliteit grafische effecten.
^ prijs is al best hoog. Je kan hem al goedkoper pre-orderen dan die prijs. lol
(hier bv: http://www.go2arena.com/b...ml?adid=DLCompare&id=1302)
als je premium neemt dan kan je nog een paar euro's goedkoper uitkomen door de versie zonder china rising te nemen.
(hier bv: http://www.go2arena.com/b...ml?adid=DLCompare&id=1302)
als je premium neemt dan kan je nog een paar euro's goedkoper uitkomen door de versie zonder china rising te nemen.
[ Voor 23% gewijzigd door SmokingCrop op 27-09-2013 15:09 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.