Ik zit te kijken naar een nieuwe smartphone in combinatie met een abonnement, de telefoon ben ik vrijwel uit: de HTC One (wacht nog wel de intro van de S4 af). Maar dan het abonnement nog..
Gebruik nu Hi Prepaid, dus het wordt een nieuw abonnement. Ben geen 'poweruser' maar denk wel gemiddeld gebruik te gaan maken van internet, plus het abonnement moet wel het mogelijke uit m'n nieuwe smartphone halen, oftewel mobiel internet met 2Mbit/s liever niet. Thuis heb ik beschikking over WiFi.
Ik ga denk ik voor sim-only abonnement omdat het in prijs weinig uitmaakt en ik met sim-only + eigen smartphone geen gezeur heb met lease? Eigenlijk geen idee hoe dit werkt, maar ik wil een eigen telefoon. Geen lease of ander gezeur.
Zelf wat rondgekeken en vergeleken, kom ik uit op T-mobile òf Tele2. Of misschien KPN of Vodafone?
Van duur naar goedkoop: Vodafone, KPN, T-mobile, Tele2.
Eerst viel alleen Tele2 op, maar na wat ervaringen te hebben gelezen en de prijs daarin mee te nemen ben ik gaan twijfelen over de kwaliteit van Tele2. Kun je voor twee tientjes een sim-only abonnement hebben van kwaliteit, de rest hangt namelijk met dezelfde 'specs' rond €30. Vodafone zelfs op bijna €40.
Ik heb geen weet van de kwaliteit van aanbieders momenteel, wel zijn er een hoop kleintjes die 2-3,6Mbit/s mobiel internet aanbieden. Die worden het al niet omdat je dan nog geen 1080p filmpje kunt streamen. Tele2 vertrouw ik eigenlijk weinig, Vodafone is te duur, KPN kan, maar T-mobile ziet er het beste uit?
Iemand die mij meer ervaringen kan delen of ander advies kan geven? Alvast hartelijk dank.
Edit: zelf kijk ik naar een sim-only met circa 250 belminuten/sms en 1000MB internet of meer (14,4Mbit/s).
[
Voor 3% gewijzigd door
Freaky Maus op 04-03-2013 22:05
]