Ja klopt, maar dat is maar iets van 30% per taak, althans bij mij is dat zo. Maar dat is overal, omdat de CPU de GPU van data moet voorzien. Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen. PG en GPUGRID zijn perfect geprogrammeerd op GPU vlak vond ik, omdat de graka een hoop verzet terwijl de resources nog wel meevallen. Bij WCG bijvoorbeeld trekt de GPU wel helemaal vol maar heeft ie continue 1 volledige core nodig. Vind ik best lomp.

Bij de CPUtaken is het zo dat taken die de minste priemgetallen opleveren verhoudingsgewijs de meeste punten per uur opleveren, dus die PPS LLR met een runtime van pak 'm beet 100 uur zal wel het meeste opleveren. Dat was in ieder geval iets in de nabijheid van de 6500 punten per WU. Dat minder kans op priemgetallen meer punten oplevert heb ik op de primegrid forums voorbij zien komen maar zo snel kan ik even de desbetreffende post niet vinden. Ik meen me te herinneren dat het wel ruim 50% kan schelen per uur.
Oh das wel fors dan.
Ik zal zien of ik een overzichtje kan maken van elke WU met daarbij het opgeleverde aantal punten en de gemiddelde runtime.
Overgenomen tabel wordt dan met gemiddeld aantal punten per uur iets als onderstaand. Ik heb het ff vrij ruw genomen, maar toch krijg je wel een indruk voor gemiddelde systemen.
Taak | Punten per taak | Gemiddelde taak per WU | Punten ruwweg per uur |
---|
321 Prime Search LLR | 1323,75 | 24:28:41 | 54,0 |
LLR Woodall | 3901,41 | 76:22:14 | 51,1 |
PSP LLR | 6517,67 | 128:20:41 | 50,8 |
Proth Prime Search LLR | 22,51 | 1:07:19 | 43,5 |
Sophie Germain Search | 39,91 | 00:36:28 | 61,4 |
Riesel LLR | 1016,03 | 18:10:15 | 55,8 |
Toch wel benieuwd hoe de tabel is als hij volledig is ingevuld, dus met alle projecten en dan afgaande van gemiddelde tijden en punten.
Topics...
Is zoiets sowieso niet mooi als eigen topic voor PrimeGrid, GPUGRID, WCG, etc? Een soort van overzicht wat we daar doen, welke specifieke projecten er zijn met welk doel en zoiets als in de tabel erbij?
PG en GPUGRID zijn een beetje uitgelegd in het DC-Vault topic, maar bijv. WCG weer niet. Daarom de vraag, is een apart topic niet mooier/handiger/overzichtelijker? Desnoods dat je hem linkt via de DC-Vault of de wiki, dan kan het topic gewoon naar beneden zakken maar is ie er wel.
Hier even een vlug overzicht. Ik ga er later wat meer aan toevoegen maar ik zit hier bij mn ouders op mn vaders laptop en dat ding is me dusdanig traag dat dit miezerige tabelletje me meer tijd kostte om op te zetten dan ik durf toe te geven. Je kent het wel, elke 2 minuten vastlopen, geen werkende muis, klein schermpje, IE...
Hoe mn ouwelui gebruik van deze rammelbak maken zonder elkaar de hersens willen in te slaan is mij een raadsel.
haha lol

Link werkt niet

@Herr Roedy
Mag hopen dat je niet 36 uur over een SGS LLR WU doet

.
lol, mss met een pentium 2 op stock kloks. Zelfs dan is het extreem idd, maar goed dat het een typo was.
En
Victor, wat bedoelde je straks... short of long GFN?