Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 13:04

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ander werk is lastig aangezien ik licht lichamelijk gehandicapt ben. Zeg maar heb geen echte heup. Dus veel lopen (horeca en landbouw) zit er niet in. Wel voordeel is dat hier veel Nederlanders zijn. Eventueel als talk o.i.d.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:42

Frituurman

Mjam!

Roman schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:33:
Ander werk is lastig aangezien ik licht lichamelijk gehandicapt ben. Zeg maar heb geen echte heup. Dus veel lopen (horeca en landbouw) zit er niet in. Wel voordeel is dat hier veel Nederlanders zijn. Eventueel als talk o.i.d.
Je verzuimt wel erg veel dingen te vertellen. Lichte handicap, het land waar je woont, wagenziekte, etc. Dat zijn allemaal wel dingen die van belang kunnen zijn om je verder te helpen. Maar denk serieus eens na over O.V. Het helpt ook al heel wat (ik heb ook last van wagenziekte) om te zitten in de rijrichting van de trein. Daarnaast zijn er tabletjes die je zonder bijwerkingen kunt slikken.

Reistijd vind ik persoonlijk alleen in het beginstadium van werkloosheid een (mogelijk) issue. Houdt de werkloosheid langer aan en wordt de situatie meer penibel, dan moet je gewoon, vind ik, alle schroom van je af gooien en pakken wat je pakken kunt. Er zijn al genoeg freeloaders in dit land.

V.w.b. solliciteren: Ik wou het niet doen.. sorry:

:X Ik zou het blijven doen, maar misschien eens je brieven door de spellingscontrole? En interpunctie, dat is ook je vriend! :P
(...) Ik wordt er zo misselijk van (...)

(...) Dat met de rijeistijd. (...)

(...) Maar naar korte tijd kreeg ik thuis niets meer gedaan. (...)
Geintje hoor! :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hmmm spellingscontrole staat aan. Heb ik altijd in firefox aan staan. Als je 2 talig bent opgegroeid maak je wel eens wat fouten :o

OV is vrij lastig hier. Er rijden eigenlijk alleen maar schoolbussen door het dorp. Er is dan ook een trein station... waar een keer per uur een trein komt. Echt wagen ziek ben ik niet, kan uren rijden. Ik word er alleen zo moe van als ik na 8 uur werk nog anderhalf uur moet rijden. Als ik per week 10 of meer uur reistijd heb dan neem ik liever een baan die dichter bij is en minder betaald. Wil niet leven om te werken.

Heb inmiddels al een aantal open sollicitaties verstuurd, eens kijken wat daaruit voortkomt.

En ja ik vergeet vaak een hoop informatie te vertellen omdat ik vaak denk dat deze irrelevant is. Zo zie je maar weer dat het toch nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00
Spellingscontrole let op spelling. 'wordt', 'rijs' en 'naar' zijn niet fout gespeld, maar wel fout gebruikt, maar daar doet spellingscontrole niks mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:44:
OV is vrij lastig hier. Er rijden eigenlijk alleen maar schoolbussen door het dorp. Er is dan ook een trein station... waar een keer per uur een trein komt. Echt wagen ziek ben ik niet, kan uren rijden. Ik word er alleen zo moe van als ik na 8 uur werk nog anderhalf uur moet rijden. Als ik per week 10 of meer uur reistijd heb dan neem ik liever een baan die dichter bij is en minder betaald. Wil niet leven om te werken.
Tja, maar dan is het bijvoorbeeld ook een optie om 4 dagen te gaan werken, of bijvoorbeeld thuiswerkmogelijkheden te regelen. Dus misschien 1 of 2 dagen thuiswerken en dan de 3 andere dagen gewoon doorbijten en anderhalf uur rijden. Het lijkt mij niet verstandig om om de reden "reistijd" onder je niveau te gaan werken, daar wordt je op termijn ook niet gelukkig van, ik zou dan voor de creatieve oplossing gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:44:
Als ik per week 10 of meer uur reistijd heb dan neem ik liever een baan die dichter bij is en minder betaald. Wil niet leven om te werken.
Andere mensen betalen jouw levensonderhoud en daardoor heb je imho weinig te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Als het mogelijk is om 1 of 2 dagen thuis te werken zou ik dat graag doen. Als die optie mogelijk is ga ik het iig wel doen. Alleen is dat vaak niet zo handig dit tijdens een sollicitatie gesprek aan woord te brengen. Trouwens staan bij bijna alle vacatures erbij dat ze alleen sollicitatie willen ontvangen van mensen uit x aantal km afstand, meestal is dat 50 of 75.

@Alarmnummer. Op dit moment krijg ik nog helemaal niets omdat ik nog geen 12 maanden in Duitsland werkzaam ben geweest. Leef nu van mijn spaar centen. Das ook de reden waarom ik de woning in Maassluis zo snel mogelijk wil verkopen, scheelt weer 580 hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
Mijn vriendin zit ook werkloos thuis, is destijds ontslagen omdat ze zwanger was (geven ze natuurlijk niet als officiele verklaring). Ze werkte in de gehandicaptenzorg, daar heeft ze ook haar diploma voor (SPW4). Zwangerschapsverlof is inmiddels voorbij, ze wil dolgraag weer gaan werken, maar helaas nauwelijks banen (er is toch altijd werk in de zorg?! nou niet dus) te vinden in de gehandicaptenzorg.

Het geluk heeft ze dat ze de kleine thuis heeft, die houdt haar bezig, maar ze wil ook weleens weer de deur uit, contact hebben met collega's, haar eigen geld verdienen ipv uitkering trekken.
Er is veel werk in de verpleegkunde, maar helaas, die vacatures gunnen ze haar niet, omdat ze geen verpleegkundige opleiding heeft. (en dat terwijl SPW4 eigenlijk meer inhoudt dan verpleegkundige 3)

Opleidingstrajecten om die verpleegkundige 3 opleiding te volgen (werken + leren) zijn net gestart, daar was dus geen plaats meer.

Het UWV daar krijg je ook een punthoofd van, ongelooflijk dat zo'n organisatie nog bestaat. En dan vinden we het gek dat er veel werklozen zijn en er veel gefraudeerd wordt? Nou ik vind het niet gek met een organisatie als het UWV op dit moment.

Kortom het is huilen met de pet op op dit moment, mensen die graag willen werken, komen niet altijd makkelijk weer aan een baan!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Alarmnummer schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:06:
[...]

Andere mensen betalen jouw levensonderhoud en daardoor heb je imho weinig te willen.
:? Volgens mij lees je niet goed...

Hij zegt niet dat 'ie liever een uitkering blijft/gaat trekken, hij zegt dat 'ie liever minder betaald krijgt en dichterbij kan werken. En dat mag 'ie prima willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:12:
@Alarmnummer. Op dit moment krijg ik nog helemaal niets omdat ik nog geen 12 maanden in Duitsland werkzaam ben geweest. Leef nu van mijn spaar centen. Das ook de reden waarom ik de woning in Maassluis zo snel mogelijk wil verkopen, scheelt weer 580 hypotheek.
Ok.. Respect.

Verder snap ik dat je in een moeilijke situatie zit; locatie, laag conjectuur etc. Ik zou toch proberen om gewoon weer aan het werk te gaan vanaf dat punt te zoeken naar een baan die beter bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:12:
Als je geen Duitse ww (Arbeitslosengeld 1) kunt krijgen kun je altijd nog Duitse bijstand(Arbeitslosengeld II of Hartz IV) aanvragen. Dat is zelfs aan te raden omdat je dan ook automatisch voor ziektekosten verzekerd bent. Dan zul je waarschijnlijk wel de nodige vragen krijgen over vermogen etc.

Ik heb ooit kort ww in Duitsland gehad en er wordt daar een stuk minder moeilijk gedaan dan in Nederland. Duitsland is een veel socialer land dan Nederland dus proberen kun je het altijd. Het zou daarbij geen bezwaar moeten zijn dat je buitenlander bent(er zijn bijv. ook veel Polen die net over de grens in Duitsland gaan wonen, nooit gewerkt hebben en dan meteen bijstand aanvragen, ze 'verdienen' dan meer dan dat ze ooit in Polen kunnen verdienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Klopt, maar ik wacht nu nog op een brief van het UWV dat ik nodig heb om het normale werkelozen geld aan te vragen. Duurt c.a. 6 tot 8 weken hebben ze gezegd, dus ik hoop nu elke dag dat het binnen komt.

Verder dacht ik niet dat het zo lang zou gaan duren om een nieuwe baan te vinden. Toen ik nog in de detachering zat, zat ik maximaal 3 weken op de bank tussen 2 opdrachten. Meestal was het nog korter. Was ook nog nooit werkeloos. Is voor mij de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

martinusz schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:13:
Mijn vriendin zit ook werkloos thuis, is destijds ontslagen omdat ze zwanger was (geven ze natuurlijk niet als officiele verklaring). Ze werkte in de gehandicaptenzorg, daar heeft ze ook haar diploma voor (SPW4). Zwangerschapsverlof is inmiddels voorbij, ze wil dolgraag weer gaan werken, maar helaas nauwelijks banen (er is toch altijd werk in de zorg?! nou niet dus) te vinden in de gehandicaptenzorg.

Het geluk heeft ze dat ze de kleine thuis heeft, die houdt haar bezig, maar ze wil ook weleens weer de deur uit, contact hebben met collega's, haar eigen geld verdienen ipv uitkering trekken.
Er is veel werk in de verpleegkunde, maar helaas, die vacatures gunnen ze haar niet, omdat ze geen verpleegkundige opleiding heeft. (en dat terwijl SPW4 eigenlijk meer inhoudt dan verpleegkundige 3)

Opleidingstrajecten om die verpleegkundige 3 opleiding te volgen (werken + leren) zijn net gestart, daar was dus geen plaats meer.

Kortom het is huilen met de pet op op dit moment, mensen die graag willen werken, komen niet altijd makkelijk weer aan een baan!
Het UWV doet vrij rectaal idd. Als ze je op of onder minimumloon kunnen zetten doen ze dat. suc6 met bezwaar maken :-(
800 euro? da's veel geld meneer/mevrouw. Er zijn mensen die weer bij hun ouders moeten gaan wonen
yeah right... not helping at all.

Wat GGZ/VGZ zorgwerk betreft, dat is nog zuurder. 10K aan werklozen toen het 1,5 jaar geleden mis ging en het houdt niet op. Als je SPH of SPW hebt gedaan dan heb je nu echt de verkeerde diploma en alle begeleiders baantjes worden nu opnieuw aangeboden tegen 2 salarisschalen lager. De enigen die nu aan de bak komen zijn verpleegkundigen die dan weer alleen maar verpleegkundige dingen kunnen, als ze kunnen opvoeden is dat een bonus. Terwijl het toch om dat laatste gaat in dit werk.

Wat is het punt van het UWV en de overheid als mensen op hun spaargeld moeten interen, bij familie moeten aankloppen voor geld etc en een diploma hebben waar ze wssl 12 a 18 maanden niet mee aan de bak kunnen komen... verloren generatie of dramatiseer ik dan?

Ik ken iemand met SPH papiertje die zelfs niet voor callcenter werk in aanmerking komt want: te hoog opgeleid en geen bel ervaring.

Je zit met dergelijke diplomas best muurvast op dit moment...

Wat jouw vriendin kan doen is als gastouder registreren en de kinderen uit de buurt ook opvangen. scheelt mensen ene hoop geld als ze geen KDV nodig hebben en jouw vriendin is gekwalificeerd. Gastouder papiertje lijkt mij makkelijk te regelen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Waar ik nu woon is toevallig in de ouderenzorg veel werk. Hier is volgens mij 60 bejaard.

Okee heb je niets aan en ik ook niet. Mara is wel toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ROFLASTC schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:15:
Wat jouw vriendin kan doen is als gastouder registreren en de kinderen uit de buurt ook opvangen. scheelt mensen ene hoop geld als ze geen KDV nodig hebben en jouw vriendin is gekwalificeerd. Gastouder papiertje lijkt mij makkelijk te regelen.
Waarschijnlijk is dat niet aan te raden.....

Mijn moeder heeft deels loon en deels ww, voor die ww moet ze solliciteren. Onlangs kwam het UWV met werk als gastouder. Er was toen een informatieve bijeenkomst over dat gastouderproject waar ze verplicht heen moest. Daar bleek dat er de nodige haken en ogen aan zitten.

Bijvoorbeeld: Geen dienstverband, werk als ZZP'er. Ziek? Geen inkomen. Vakantie? Geen inkomen. Weigeren de ouders om wat voor reden dan ook (op tijd) te betalen? Geen inkomen. Uitgaven om de woning aan te passen voor kinderopvang? Voor eigen rekening. Hogere energie-/waterrekening door de kids? Voor eigen rekening. En zo waren er nog wat dingen.

En wat helemaal maf was: Zowel zij als ik (de inwonende zoon) zouden dan een VOG moeten overleggen, op eigen kosten en ik weet van werk bij een specifieke overheidsinstelling dat dat papiertje niet goedkoop is. Vroeger was dat niet nodig.

(Note: Mijn moeder was de 1e fulltime gastouder hier in de stad tot alle fulltimers een jaar of 8-10 terug werden ontslagen. Tegenwoordig werkt ze in de thuiszorg.)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Raven schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:47:
[...]

Waarschijnlijk is dat niet aan te raden.....
Dat is allemaal goeddeels het zelfstandig ondernemen risico maar daar zijn ook de nodige dingen voor. ansich kan je met toestemming van het UWV tegen 29% korting op uitkering een hele tijd het uitproberen. In die tijd kan je, mits je goed zit en snel veel klanten hebt ea opbouwen aan ZZP-er verzekeringen, rechtbijstand om geld te halen bij wanbetalers etc. afhankelijk van waar men woont heeft het een redelijke kans. Maar idd niet zonder risico. vanuit de UWV een andere baan vinden is relatief betrouwbaar natuurlijk. Ikzelf zou, gezien de dingen die ik kan, niet vanuit de WW een ZZP zaak beginnen maar wachten tot ik ergens een halve baan heb, die gebruiken als basis en dan mijn ZZP activiteiten beginnen.

Granted, he is niet makkelijk maar als je al jouw buren al meekrijgt en daarbij heeft hij als vriend zijnde ook inkomen dan kom je een end. Wellicht kunnen ze dan nog een andere subsidie aanvragen. Als ze gezamelijk niet boven de 27900 uitkomen dan kan huursubsidie ook nog.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

smiegles

Breaking Bad

Als je C kan programmeren kan je waarschijnlijk ook apps maken en daar is veel interesse voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Raven schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:47:
[...]

En wat helemaal maf was: Zowel zij als ik (de inwonende zoon) zouden dan een VOG moeten overleggen, op eigen kosten en ik weet van werk bij een specifieke overheidsinstelling dat dat papiertje niet goedkoop is. Vroeger was dat niet nodig.
...
:? Kost dat in Nederland geld?
WTF?

In België moet je gewoon naar een politiekantoor stappen en krijg je dat zo mee (als je braaf bent geweest natuurlijk)

Voor onthaalouders is het ook zo bij ons dat alle gezinsleden een bewijs van goed gedrag en zeden moeten kunnen voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Roman schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:27:
100 km elke dag op en neer? Kost al 2 uur van je tijd (als er geen file is) en een hoop brandstof (okee er zullen wel vergoedingen er tegen over staan). Maar toch ben je dan 10 uur per week kwijt.

Omscholen? Zat ik ook aan te denken, maar er is überhaupt niet veel werk hier en ik ga geen boer worden.
Onzin opmerking, ik reis elke dag totaal 3(!) uur. vind ik het erg? nee! ik heb een goeie baan, leuke collegas, uitdagend werk en dat maakt die reistijd meer dan goed :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik had C++ op school, zeg maar 1997 ofzo.

@Verderf: Dus jij leeft om te werken? Ik zie het niet zitten om elke dag 11 tot 12 uur van huis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Het UWV doet vrij rectaal idd. Als ze je op of onder minimumloon kunnen zetten doen ze dat. suc6 met bezwaar maken :-(
Ik was paar jaar geleden 7 maanden werkloos. Heb maanden bij UWV geprobeerd om een uitkering te krijgen. Natuurlijk moest ik verplicht solliciteren, maar dat deed ik voordat ik bij UWV aanklopte al. Kreeg ik drie keer mijn formulieren teruggestuurd met de melding dat ik geen gegevens van mijn vorige uitkering had meegestuurd. Bij mijn laatste aanvraag met dikke stift opgeschreven dat ik nog nooit een uitkering had gekregen. Uiteindelijk afgewezen omdat mijn vriendin, waarmee ik samenwoonde, 100 Euro te veel verdiende en ik bij mijn laatste werkgever maar 5 maanden i.p.v. 6 maanden gewerkt had.
Ondertussen had ik zelf een nieuwe baan gevonden, want aan het UWV met hun sollicitatietips ("ik zou in je CV hier een lege regel tussen zetten" 8)7 ) heb je ook niks.

Op dit moment zit ik ook 1,5 uur enkele reis in de auto. De laatste vijf jaar was mijn enkele reistijd minimaal 1,5 uur. Alleen twee jaar geleden zat ik een jaartje op een half uur afstand. Liever werkte ik wat dichterbij, maar het was of dit of geen werk. En dan is de keuze snel gemaakt.

Voor de OP is reistijd iets dat op dit moment niet echt een rol mag spelen.
chime schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:11:
[...]
WTF?
En iedereen wil natuurlijk een originele, dus je mag elke keer weer een nieuwe halen.
Even op het print knopje drukken en hoppa, das weer geld in het laatje.
Hier in Den Haag:
Een digitale aanvraag kost € 24,55.
Een schriftelijke aanvraag via de gemeente kost € 30,05.

[ Voor 13% gewijzigd door Xyphoid op 20-02-2013 13:18 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:37
Sjah, ik hou ook van mijn werk en heb toffe collega's, maar toch ga ik vanaf mei in een ander project stappen waardoor mijn reistijd van zo'n 2u enkele reis zal inkorten tot zo'n 25 minuten. De uitdaging zal allicht even groot zijn, maar de sfeer en collega's moet je altijd maar afwachten... Ook zal ik er netto zo'n 100 euro bij inschieten, maar het 3 uur extra hebben in een dag is me dat wel waard. Vond het vroeger ook niet zo'n probleem ver te reizen, enkel de ervaring en uitdaging in een project telde voor mij. Ik moet zeggen dat sinds ik kids heb mijn tijd me toch wat kostbaarder is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

[...]

yeah right... not helping at all.

Wat GGZ/VGZ zorgwerk betreft, dat is nog zuurder. 10K aan werklozen toen het 1,5 jaar geleden mis ging en het houdt niet op. Als je SPH of SPW hebt gedaan dan heb je nu echt de verkeerde diploma en alle begeleiders baantjes worden nu opnieuw aangeboden tegen 2 salarisschalen lager. De enigen die nu aan de bak komen zijn verpleegkundigen die dan weer alleen maar verpleegkundige dingen kunnen, als ze kunnen opvoeden is dat een bonus. Terwijl het toch om dat laatste gaat in dit werk.

Wat is het punt van het UWV en de overheid als mensen op hun spaargeld moeten interen, bij familie moeten aankloppen voor geld etc en een diploma hebben waar ze wssl 12 a 18 maanden niet mee aan de bak kunnen komen... verloren generatie of dramatiseer ik dan?

Ik ken iemand met SPH papiertje die zelfs niet voor callcenter werk in aanmerking komt want: te hoog opgeleid en geen bel ervaring.

Je zit met dergelijke diplomas best muurvast op dit moment...

Mijn vriendin solliciteerd zich een rot beroerte, maar inderdaad zelfs simpele baantjes als poetsen wordt ze niet aangenomen, want overgekwalificeerd. Op verpleegkundige vacatures solliciteert ze ook gewoon, maar wordt elke keer afgewezen met de opmerking, je hebt de verpleegkundige opleiding niet. (terwijl als ze zich eens goed verdiepen zouden moeten weten dat SPW4 toch echt wel meer voorstelt dan verpleegkundige)
De opleiding verpleegkundige zelf bekostigen is een mogelijkheid, maar is behoorlijk prijzig, dan liever via een werkgever volgen, maarja die starten pas weer in September en dan moet je ook maar zien dat ze jou eruit pikken. (andere schoolgangers die verpleegkundige studeren krijgen voorrang)

ZZP als gastouder hebben we ook overwogen, maar zitten toch wel wat nadelen aan + het feit dat ze liever de deur uitgaat om te werken (contact buiten huis met andere collega's etc.). Hopen dat de zorgmarkt voor gehandicapten weer wat aantrekt, want het doet haar geen goed om thuis te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ROFLASTC schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:04:
[...]

Dat is allemaal goeddeels het zelfstandig ondernemen risico maar daar zijn ook de nodige dingen voor. ansich kan je met toestemming van het UWV tegen 29% korting op uitkering een hele tijd het uitproberen. In die tijd kan je, mits je goed zit en snel veel klanten hebt ea opbouwen aan ZZP-er verzekeringen, rechtbijstand om geld te halen bij wanbetalers etc. afhankelijk van waar men woont heeft het een redelijke kans. Maar idd niet zonder risico. vanuit de UWV een andere baan vinden is relatief betrouwbaar natuurlijk. Ikzelf zou, gezien de dingen die ik kan, niet vanuit de WW een ZZP zaak beginnen maar wachten tot ik ergens een halve baan heb, die gebruiken als basis en dan mijn ZZP activiteiten beginnen.

Granted, he is niet makkelijk maar als je al jouw buren al meekrijgt en daarbij heeft hij als vriend zijnde ook inkomen dan kom je een end. Wellicht kunnen ze dan nog een andere subsidie aanvragen. Als ze gezamelijk niet boven de 27900 uitkomen dan kan huursubsidie ook nog.
I know, maar mijn moeder heeft uiteindelijk een brief geschreven naar haar arbeidsdeskundige en die was het er mee eens dat er nogal wat haken en ogen zijn, vooral als je het vergelijkt met het dienstverband dat zij vroeger als gastouder had. Daarnaast moest het gecombineerd kunnen worden met haar thuiszorg werk, dat was echter niet mogelijk.
chime schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:11:
[...]

WTF?

In België moet je gewoon naar een politiekantoor stappen en krijg je dat zo mee (als je braaf bent geweest natuurlijk)

Voor onthaalouders is het ook zo bij ons dat alle gezinsleden een bewijs van goed gedrag en zeden moeten kunnen voorleggen.
€30,05 voor het intoetsen van een naam om te kijken of er een strafblad is en om die verklaring te printen.
Mijn werkgever heeft dat vergoed toen ik er een moest laten zien, het UWV doet dat niet.
Xyphoid schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:16:
[...]

En iedereen wil natuurlijk een originele, dus je mag elke keer weer een nieuwe halen.
Even op het print knopje drukken en hoppa, das weer geld in het laatje.
Hier in Den Haag:
Een digitale aanvraag kost € 24,55.
Een schriftelijke aanvraag via de gemeente kost € 30,05.
Het origineel heb ik hier dacht ik nog liggen, werd alleen een kopietje van gemaakt en ik kreeg 'm weer mee naar huis.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 20-02-2013 13:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:14:
@Verderf: Dus jij leeft om te werken? Ik zie het niet zitten om elke dag 11 tot 12 uur van huis te zijn.
Dan ga je toch fijn 16 of 24 uur per week werken?

Leven kost geld en we zijn hier in Nederland, Duitsland en Belgie al verwend dat 32 uur in veel gevallen wordt gezien als voltijd. Je posts getuigen niet echt van een wil om te werken, een uurtje reistijd is al teveel en een normale werkdag is eigenlijk ook al te lang.

Maar een stukje opbouwend advies: Hou een dergelijke attitude bij sollicitaties voor je, dat vergroot je kansen aanzienlijk.

Gezien je posts zou ik zoeken naar een kantoorbaan in de directe omgeving voor 3-4 dagen in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
pagani schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:47:
[...]

Dan ga je toch fijn 16 of 24 uur per week werken?

Leven kost geld en we zijn hier in Nederland, Duitsland en Belgie al verwend dat 32 uur in veel gevallen wordt gezien als voltijd. Je posts getuigen niet echt van een wil om te werken, een uurtje reistijd is al teveel en een normale werkdag is eigenlijk ook al te lang.

Maar een stukje opbouwend advies: Hou een dergelijke attitude bij sollicitaties voor je, dat vergroot je kansen aanzienlijk.

Gezien je posts zou ik zoeken naar een kantoorbaan in de directe omgeving voor 3-4 dagen in de week.
Ambtenaren functie lijkt mij uitermate geschikt voor dit profiel :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
:o Wat alweer....

Ik vind 8 uur werken niet erg. Minder mag ook uiteraard :+ Mij gaat het gewoon om de reistijd. Vooral als je op het land bent en door tig dorpen heen moet waar je maar 50 mag. In de hoop dat ze gestrooid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20

Mijn betaald nog steeds zichzelf niet dus ik heb weinig keuze :)

Maar nee, ik leef niet om te werken. ik ga elke dag om half 8 de duur uit en kom om 18:15 weer thuis, reistijd(ov voornamelijk) gebruik ik om of een boek te lezen of om nog wat te studeren voor de eventuele certificaten voor het werk :)

Overigens werk ik 36 uur per week dus 1x in de weken vrij en dat scheelt al een hoop :)
Soms heb je ook gewoon geen keuze, het is niet alsof je verplicht bent om 40 jaar bij dezelfde baas te moeten zitten.

Ik persoonlijk reis liever elke dag 2 uur dan dat ik weken thuis op de bank zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verderf op 20-02-2013 13:58 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40 uur werken + veel reistijd = zwaar k**

Maar nog veel beter dan werkloos zijn….
Veel mensen hebben een andere houding en willen graag vrijblijvend in een uitkeringssituatie zitten. Dat dat zomaar kan in Nederland is natuurlijk redelijk absurd en is in feite parasietengedrag. Maar goed, voor velen klinkt ‘lekker uitkerinkje trekken’ best aantrekkelijk maar is gewoon een hondenbestaan. Financieel superkarig en sociaal veel impact. Je vereenzaamt, bouwt geen netwerk op en veel mensen kijken op je neer.

Dus wat te doen?
Sowieso aan het werk blijven, het is wel zo mocht je een arbeidshistorie opbouwen je op een gegeven moment vrijblijvend een aantal maanden in de WW kan zitten om een lange vakantie te vieren en te orienteren op wat anders.

En ja wat is dat anders dan?
Antwoord: dat is de uitdaging in het leven. Geen loonslavenbestaan, maar ook niet niks te doen hebben. Het zit ergens in eigen ondernemerschap gecombineerd met een leuke parttime job. Als je met zo’n combi een leuk inkomen kan vergaren heb je het heel goed voor mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:58

CasGas

.

Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:54:

Ik vind 8 uur werken niet erg. Minder mag ook uiteraard :+ Mij gaat het gewoon om de reistijd. Vooral als je op het land bent en door tig dorpen heen moet waar je maar 50 mag. In de hoop dat ze gestrooid hebben.
En dit meen je ook serieus?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:54:

Sorry hoor, maar je hebt zelf bewust gekozen voor afgelegen wonen - dan moet je slechte bereikbaarheid OV en langere reistijden met auto echt op de koop toe nemen. Keuzes zijn niet vrijblijvend, je kunt niet EN in een gat wonen EN alles (incl werk) om de hoek hebben. Daarvoor moet je in of zeer dicht bij zo'n nare drukke stad zitten.

Blijf erbij dat je niks te willen heb totdat je daadwerkelijk weer een inkomen hebt. Mijn broertje heeft dat ook maandenlang volgehouden toen hij werkloos werd bijna twee jaar terug. Waslijst aan dingen die hij niet wilde doen mbt soort werk en locatie. Oh, en z'n woonlasten waren te hoog maar hij was evenmin bereid daar concessies te doen.

Gevolg: niet serieus gaan solliciteren (op alles wat geld kan opleveren) totdat z'n WW en spaargeld op was, in de tussentijd kon hij z'n huur niet meer betalen en is sindsdien thuisloos met bijstandsuitkering en schulden van op te ruime voet leven die hij de komende drie jaar moet afbetalen :o

Nu heb jij jouw huis in DE in eigendom zonder hypotheeklast, dus thuisloos overkomt je niet, maar doe eens even heel hard nadenken over worst-case scenario dat je je huis in Maassluis niet verkoopt (huizenmarkt in Rijnmond is volledig ingestort, maar dat had je vast al gemerkt), dat je geen werk vindt en dat je spaargeld op is en het tegenvalt met Arbeitlosengeld I. Straks moet je je auto wegdoen omdat je het niet meer kan betalen. Zie dan maar eens werk te vinden als je in Bauernhinterarsch woont... :X

Als je lichaam zware lichamelijke arbeid niet aankan is dat inderdaad echt geen optie, maar ik zou serieus ook in omgeving Maassluis/R'dam/Den Haag gaan solliciteren. Dat je het daar te druk vindt is een luxeprobleem. Als werkloze kun je je geen luxes permitteren. Het feit dat je al twee huizen hebt om vanuit te opereren is al een enorme voordeel tov 99% van werklozen.
Of gooi de net wijder in DE. Je zou in Trier, Aachen, Koeln en Koblenz en alles ertussenin moeten kunnen zoeken. Of zelfs over de grens in Luxembourg of Liege.

Als je eenmaal werk hebt en de rekeningen kunt betalen kun je vanuit werk zoeken naar ander werk in de buurt van je huisje in DE.

Oslik blyat! Oslik!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ben idd op het land verhuist omdat ik Maassluis gewoon te druk vond. Was idd mijn keuze. En was toen ook blij toen ik de baan hier vond, lekker om de hoek (nou ja 10 km verderop). Okee effectief minder salaris (ziekenfonds is hier duur). Maar daar kon ik prima mee overweg. Enige nadeel hier is het 1.8 mbit internet wat ik heb.

Ik vraag me af hoe snel bedrijven hier zijn. Kreeg gister een telefoontje van een sollicitatie die ik begin december verstuurd heb. iig met goed uitkomst, ik mag op gesprek komen. Als die allemaal zo langzaam zijn mag ik volgende maand een hoop gesprekken verwachten.

Ik zit al een beetje in de richting Keulen, Bonn te zoeken, helaas staat er vaak niet bij waar het excat is. Meeste werk is n.l. te vinden via werkbemiddelaars en niet direct bij het bedrijf zelf, en die schrijven er natuurlijk niet bij bij welk bedrijf het is. Trier is niet veel werk zo veer ik dat kan zien. Aachen weer wel, alleen is daar weer lastig te komen.

Ik hoop iig dat het wat word waar ik over 2 weken naartoe moet. Kom ik tenminste bij iets terecht wat ik erg leuk vind.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:08
Ik weet niet hoe het bij die vacature is, maar wees niet te afhankelijk van die ene vacature. In Nederland wordt er soms wel 400 keer gesoliciteerd op één functie omdat er simpelweg weinig aanbod is. Nu zal het met de ICT wel meevallen maar je bent vast niet de enige die werk zoekt. Gewoon verder blijven soliciteren de komende twee weken en niet afwachten. Zoals het Holland Casino ooit als gouden tip gaf: Spreid je kansen!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:51:
Blijf erbij dat je niks te willen heb totdat je daadwerkelijk weer een inkomen hebt.
[...]
Als werkloze kun je je geen luxes permitteren. Het feit dat je al twee huizen hebt om vanuit te opereren is al een enorme voordeel tov 99% van werklozen.
Of gooi de net wijder in DE. Je zou in Trier, Aachen, Koeln en Koblenz en alles ertussenin moeten kunnen zoeken. Of zelfs over de grens in Luxembourg of Liege.
Hear, hear. En ja, ik mag dat zeggen. Na prachtfuncties als informatiemanager en business analist heb ik ook gewoon een enqueteur-baantje bij TNS-NIPO geaccepteerd. Oh, en auto's van de boot naar de trein gereden op een overslagterrein. Niks mee, kon ik met een schoon geweten sigaretten kopen.

Complete onzin ook om eisen te stellen aan de reistijd als je in het buitengebied woont. En ook hier heb ik ervaring: vanuit Zeeland richting een beetje leuke baan ben je al snel 1.5 tot 2 uur enkele reis kwijt. Je hebt dan wel werk, inkomen en zelfrespect.

Ik zou gewoon een goede baan accepteren ongeacht de reistijd. Je loopt nu het risico dat je een gat in je CV krijgt dat steeds lastiger uit te leggen valt. :|

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Uiteraard blijf ik solliciteren.

En voordat ik 1.5 tot 2 uur reistijd in acht neem, wordt ik liever zelfstandig. Maar dat had ik al gezegd, reistijd is een belangrijk criterium. En zoals ik het van mijn buurman begrepen heb krijg je hier zelden een reiskosten vergoeding, en of ze dan een lease auto geven is maar af te wachten.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je geeft aan niet tegen de drukte te kunnen in Maassluis, maar welke drukte? ik ervaar het als een saai dorpje. Hier in de regio is voldoende werk om snel aan het werk te kunnen en bied je de tijd om te overbruggen wat je precies wilt gaan doen in Duitsland.

39

Verwijderd

Come on, ik hecht ook sterk aan een baan met weinig reistijd, en daar geef ik graag andere voordelen voor op.

Maar wanneer de keuze is tussen geen baan of een baan met een uur of anderhalf uur enkele reistijd, dan is er wat mij betreft geen keuze. Dan ga je voor die baan, en gebruik je die om ervaring op te doen en contacten te leggen zodat je meer kans maakt op een baan dichterbij huis.

Dat lijkt mij vanzelfsprekend en is wmb geen onderwerp voor discussie.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

als je werkloos bent kun je je prima vermaken hoor. Lekker fitnessen, studeren, wat lezen, films kijken, er op uit gaan, dingen bezoeken, etcetera etcetera. Alleen domme werklozen vervelen zich.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

geen vinger schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:25:
als je werkloos bent kun je je prima vermaken hoor. Lekker fitnessen, studeren, wat lezen, films kijken, er op uit gaan, dingen bezoeken, etcetera etcetera. Alleen domme werklozen vervelen zich.
Fitnessen kost geld. Studeren kost geld. Films kosten geld (of anders de dikke internetverbinding wel), erop uitgaan kost eld etc. etc. en wat heb je als werkloze nou net niet in overvloed... Juist ja :o

Werk zoeken zou een voltijdactiviteit moeten zijn, voorzover je dat niet doet geld besparen. Domme werklozen leven boven hun stand en bouwen schulden op. Lievereven vervelen dan lang afbetalen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

fitnessen hoeft geen geld te kosten, alleen als je naar de sportschool gaat en/of extra materialen aanschaft kost dat centen. Studeren kost inderdaad geld. Lezen niet want de bieb is er en tweedehands winkels. Erop utgaan, gewoon met de fiets of niet te ver gaan met de auto. Maar het kan inderdaad wat centen kosten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
geen vinger schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:25:
Dat werkt alleen als je nog in "hotel mama" vertoeft ...

Nu, er zijn genoeg sporten die je wel kan doen en vrij weinig kosten.
Lezen en studeren kan gratis online.

Dingen bezoeken kan vrij goedkoop als je oplet wat je doet.

Maar het belangrijkste is toch wel dat je elke dag x uur bezig zal moeten zijn om werk te vinden: vacatures uitpluizen, cv's + solicitatiebrieven opsturen, soliciteren zelf, ...

Heb je echt tijd over, dan is vrijwilligerswerk een goede optie ... 't staat mooi op je cv + je bent nuttig bezig voor je medemens + goed voor je social skills (win-win-win)

Maar zomaar wat lekker ontspannende dingetjes doen en geld gaan liggen opbrassen ... :F
(Integendeel: dat is het moment om alle niet-noodzakelijke kosten buiten te gooien - extra zenders op de kabel, goedkoper gsm abonnement, ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Je kan ook een fiets pakken. Zeg maar een soort van spinning met dan met verse zuurstof en zonder monitor voor je neus. HollandDoc heeft voor een mensenleven aan verdieping en gratis content. Veel exposities kan je gewoon gratis bezoeken. In .DE kan je een stuk makkelijk dumperdiven dan hier, dus daar kan je ook nog op de kosten besparen :P

Maar goed ook met boven ^^

En tot slot nog wat advies van de mannen mbt vrij zijn (:P) :

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

chime schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:42:
Maar zomaar wat lekker ontspannende dingetjes doen en geld gaan liggen opbrassen ... :F
(Integendeel: dat is het moment om alle niet-noodzakelijke kosten buiten te gooien - extra zenders op de kabel, goedkoper gsm abonnement, ... )
kost maar een paar tientjes per maand. Is natuurlijk nog steeds wat als je geen inkomen hebt maar je moet toch wel behoorlijk aan de grond zitten als je geen paar tientjes per maand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
geen vinger schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:23:
[...]

kost maar een paar tientjes per maand. Is natuurlijk nog steeds wat als je geen inkomen hebt maar je moet toch wel behoorlijk aan de grond zitten als je geen paar tientjes per maand hebt.
Inderdaad zijn dat maar een paar tientjes per maand ... maar dat staat bij wijze van spreken op het einde van het jaar voor een weekendje weg ... of in slechte tijden een 2-4 weken eten.

Nu, hetgeen ik aanhaalde zijn ook gewoon voorbeelden, er zullen wel andere zaken zijn waar je meer mee kunt besparen - maar dat is dan weer voor iedereen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

geen vinger schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:23:
[...]

Per stuk een paar tientjes per maand tikt aan. Bovendien is een uitgave van paar tientjes al teveel als je geen inkomsten hebt (al heb je recht op WW of bijstand, tussen recht hebben en geld op rekening krijgen gaapt een veel te lange gat - ook in DE als ik verhaal TS hoor).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

dion_b schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:48:
[...]

Per stuk een paar tientjes per maand tikt aan. Bovendien is een uitgave van paar tientjes al teveel als je geen inkomsten hebt (al heb je recht op WW of bijstand, tussen recht hebben en geld op rekening krijgen gaapt een veel te lange gat - ook in DE als ik verhaal TS hoor).
Ik ga er wel vanuit dat een werkloze een bepaalde buffer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 18:40
geen vinger schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:17:
[...]

Ik ga er wel vanuit dat een werkloze een bepaalde buffer heeft.
Huh, meeste mensen in NL sparen nauwelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

bangkirai schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:27:
[...]

Huh, meeste mensen in NL sparen nauwelijks?
Dat is dan niet zo snugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:16
http://www.volkskrant.nl/...eeft-geen-spaargeld.dhtml
Uit het onderzoek blijkt verder dat 15 procent van alle huishoudens niet spaart, waarbij het vooral gaat om mensen met lage inkomens die toch al moeite hebben de touwtjes aan elkaar te knopen.
Hopelijk is hierbij je wereldbeeld iets verbreed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vrijwilligerswerk al niet goed voor is: Ik heb vandaag een gesprek gehad met de voorzitter van een stichting waar ik wat vrijwilligerswerk op ict gebied doe. Nu heeft hij me gevraagd om een aantal laptops in te richten voor een school en deze af te leveren in Senegal. Eens kijken hoe dit praktisch ingevuld kan gaan worden. Wel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 01:04:
Waar vrijwilligerswerk al niet goed voor is: Ik heb vandaag een gesprek gehad met de voorzitter van een stichting waar ik wat vrijwilligerswerk op ict gebied doe. Nu heeft hij me gevraagd om een aantal laptops in te richten voor een school en deze af te leveren in Senegal. Eens kijken hoe dit praktisch ingevuld kan gaan worden. Wel gaaf!
Zelf naar Senegal brengen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat lijkt me ook nog graaf, eens lekker een paar maanden naar Afrika of zo.

Trouwens, fitness... nooit gedaan, ga ik ook niet doen. Er is hier trouwens nergens een fitnessstudio in de buurt. En een fiets heb ik ook niet meer. En met 30 cm sneeuw is fietsen ook geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik denk dat je je vrje tijd goed kunt gebruiken om eens na te denken over wat je wilt met je leven. ga je wachten tot ze een suf baantje voor je vinden of ga je je zelf aantrekkelijk maken voor de arbeidsmarkt? up to you.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Roman schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:00:
Dat lijkt me ook nog graaf, eens lekker een paar maanden naar Afrika of zo.

Trouwens, fitness... nooit gedaan, ga ik ook niet doen. Er is hier trouwens nergens een fitnessstudio in de buurt. En een fiets heb ik ook niet meer. En met 30 cm sneeuw is fietsen ook geen pretje.
Als fitness niks voor jou is, dan kan je dat gewoon zeggen, hoef je geen legio smoesjes voor te verzinnen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:19
Hebben ze geen buurtsuper, lokale hotels, etc etc waar je een beetje kan werken? Dan heb je in ieder geval iets ook al valt het buiten je vakgebied en betaald het niet super.

Overigens vind ik je vrij laconiek overkomen. Je verhuisd met je volle verstand naar een gehucht en vervolgens is bijna niks goed. Internet te traag, reistijd te lang, liefst minder als 8 uur per dag en thuiswerken. Als je met die houding een eigen bedrijf start ben ik benieuwd hoe dat gaat aflopen. Alles vanuit een slaapkamerraam fotograferen gaat ook snel vervelen. Ik zou serieus eens goed in de spiegel kijken en afvragen wat je nou werkelijk wilt (met een goede dosis realiteitszin)....

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dan ben ik misschien verkeerd overgekomen. Het enige waar ik tegen op kijk is een te lange reistijd.

Dat ik hier in een gehucht woon met traag internet wist in van te voren. Is iig lekker rustig, zoals gezegd vond ik Maassluis te druk (vooral aan de haven waar ik woonde). Dan minder als 8 uur werken wil ik ook niet, als nu een deeltijd baan vind is dat wel goed, maar het liefst 40 uur per week, dan heb ik tenminste een goed salaris wat ik bij b.v. 24 uur niet heb. En thuiswerken zou ik toch niet doen, alleen vanuit huis werken als ik de beslissing neem om zelfstandig te worden. Ook als ik dan 60 uur per week moet werken is beter dan een lange reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nou....ik kan het zelf bijna niet geloven, maar mijn vriendin is gisteren uit het niets ineens gebeld voor een baan. Man had via de UWV site haar gevonden (UWV toch nog iets goed) en bood haar een fantastische baan aan. Iets waar ze altijd al heeft willen werken, precies het aantal uur dat ze wil, vlak in de buurt......maandag op gesprek!! :)

Hier is het weekend in ieder geval goed begonnen, nu hopelijk maandag nog meer goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Alarmnummer schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:06:
Nu gaat het hier om Duitsland en hoe het daar zit weet ik niet, maar in Nederland betaal je de WW toch echt zelf.
Verderf schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:11:
[...]

Onzin opmerking, ik reis elke dag totaal 3(!) uur. vind ik het erg? nee! ik heb een goeie baan, leuke collegas, uitdagend werk en dat maakt die reistijd meer dan goed :)
Dat is geen onzin, jij kunt niet voor een ander bepalen wat hij/zij van lang reizen vindt. Dat is voor iedereen wat anders.

Wat wel speelt is dat de 'eis' voor een maximale reistijd tot gevolg heeft dat bepaalde banen niet mogelijk zijn. Je zult dan ook zelf af moeten wegen in hoeverre je aan die 'eis' wilt vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Roenie schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:37:
[...]
Nu gaat het hier om Duitsland en hoe het daar zit weet ik niet, maar in Nederland betaal je de WW toch echt zelf.
Ik betwijfel dat iemand die een 'langere' tijd in de ww zit, zijn ww volledig betaald krijgt vanuit zijn eigen premies.

Ik neem aan dat er een potje is waarbij de inleg van x personen, de inkomsten zijn van 1 ww'er.

[ Voor 7% gewijzigd door Alarmnummer op 23-02-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Alarmnummer schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:12:
[...]

Ik betwijfel dat iemand die een 'langere' tijd in de ww zit, zijn ww volledig betaald krijgt vanuit zijn eigen premies.

Ik neem aan dat er een potje is waarbij de inleg van x personen, de inkomsten zijn van 1 ww'er.
Het is een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argantonis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
Inderdaad, en hoe meer mensen er gebruik van maken, hoe meer die verzekering gaat kosten voor anderen. En sowieso is het tijdelijk en daarna komt de bijstand.

Ik vind de tentoongespreide arbeidsmentaliteit en levenshouding maar matig hier. Doe maar eens iets waar je niet zo'n zin in hebt, gewoon omdat het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Roenie schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:37:
[...]
Nee, sinds 2009 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat mensen die al dan niet ongewild werkeloos raken worden neergezet als profiteurs. Een uitkering is geen cadeautje van de overheid, het is een " verzekering" waar je als werkende premie voor hebt afgedragen. Dat je daar dan gebruik van maakt als het nodig is lijkt me dan ook niets mis mee zolang je maar actief blijft op de arbeidsmarkt.

Van het UWV in Nederland hoef je in ieder geval niet veel te verwachten. Het budget voor opleidingen en cursussen is op en het ziet er naar uit dat een flink aantal UWV medewerkers straks niet meer achter de balie staan maar ervoor, om zelf een uitkering aan te vragen.

Als je voor jezelf wilt beginnen kijk dan vooral wat je kunt bieden. Je geeft zelf al aan dat je in een buitengebied woont en als je ook echt even naar klanten toe moet is dat geen voordeel. Ondernemen is investeren en continue risico's willen en durven nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat het in jouw vaklgebied erg lastig is. Iedereen met een pc en een spiegelreflex denkt dat hij of zij direct een prof is.

Ik zou voor mezelf willen uitblinken in kwaliteit voor een redelijke prijs. Dus zorg dat je eigen site gewoon echt netjes is, zorg voor een fatsoenlijk visitekaartje en de paar klanten die graag een factuur per post willen stuur je dat op briefpapier en niet op papier met een geprint logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
asmi schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:03:
[...]

Nee, sinds 2009 niet meer.
I stand corrected ;)

Mijn punt is dat het een verzekering is en binnen de voorwaarden van die verzekering krijg je geld. Je gaat toch ook de uitkering van je inboedelverzekering in geval van brand niet weigeren omdat je nog spaargeld hebt. Dus een profiteur zoals de TS hier door sommigen wordt neergezet deel ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Absoluut niet.

Neemt niet weg dat ik het te vaak heb zien gebeuren dat iemand z'n WW-tijd beschouwt als lange 70% betaalde vakantie en even een week voor het afloopt en hij op bijstand teruggeworpen dreigt te worden serieus gaat solliciteren. In de tussentijd allemaal smoesjes over passend werk, reistijd etc. Je bent dat absoluut geen profiteur, want de maatschappij heeft geen last van je, maar je bent wel voor je elf onverstandig bezig :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Voor jezelf beginnen als ZZP'er is zo slecht nog niet hoor. In mijn geval was dit ook ontstaan vanuit een WW situatie, en het niet kunnen vinden van werk. Best vaak uitgenodigd geweest voor een sollicitatiegesprek. Maar telkens te oud bevonden, al werd dat natuurlijk niet als reden gegeven. Het was best een risico natuurlijk, geen zekerheid van opdrachten/inkomsten, geen recht meer op WW. Maar nu denk ik vaak, blij dat ik toen geen baan heb gevonden, anders was ik wellicht opnieuw in de WW terecht gekomen. Die zekerheid is er niet, zeker niet tijdens deze crisis. Ikzelf persoonlijk heb overgens geen last van de crisis. Sterker nog het is juist al jaren zeer druk. Als ik boodschappen nodig heb, moet ik het inplannen, anders komt er niets van. De laatste keer dat ik het rustig had kwa werkaanbod was 2 jaar geleden, toen heb ik folders rondgebracht (met reclame voor mijzelf). Verder kan ik zeggen dat ik nog nooit zolang bij dezelfde werkgever ben gebleven. Ik werk alweer vanaf eind 2004 als zzp'er. Verder moet ik zeggen dat je als zzp'er wel veel dingen zelf moet regelen (verzekeringen/pensioen). Ook is het hebben van voldoende spaargeld handig voor het kunnen overbruggen van tijden met weinig inkomsten. Tot nu toe nog maar weinig nodig gehad, ooit een keer duizend euro moeten interen. Inmiddels zoveel buffer dat ik prima een jaar zonder inkomsten kan overbruggen als dat ooit nodig is.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dion_b schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:21:
Absoluut niet.

Neemt niet weg dat ik het te vaak heb zien gebeuren dat iemand z'n WW-tijd beschouwt als lange 70% betaalde vakantie en even een week voor het afloopt en hij op bijstand teruggeworpen dreigt te worden serieus gaat solliciteren. In de tussentijd allemaal smoesjes over passend werk, reistijd etc. Je bent dat absoluut geen profiteur, want de maatschappij heeft geen last van je, maar je bent wel voor je elf onverstandig bezig :o
Duidelijk geen ervaring met UWV :)
Je kunt niet tot het einde niks doen, je wordt verplicht te solliciteren (ja oke dat zou je dus ook steeds kunnen verprutsen express) en dat controleren ze.
Neemt niet weg dat er ongetwijfeld een aantal profiteurs zullen zijn, maar goed zoveel maanden WW krijg je niet meer, dus lang kunnen ze niet profiteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:59:
[...]

Duidelijk geen ervaring met UWV :)
Je kunt niet tot het einde niks doen, je wordt verplicht te solliciteren (ja oke dat zou je dus ook steeds kunnen verprutsen express) en dat controleren ze.
Neemt niet weg dat er ongetwijfeld een aantal profiteurs zullen zijn, maar goed zoveel maanden WW krijg je niet meer, dus lang kunnen ze niet profiteren!
“ dat controleren ze”

Haha

Ze controleren vrijwel niets meer ouwe, trust me.
Die hele organisatie ligt op zijn gat.

Neemt niet weg dat je wel gewoon moet solliciteren en de documentatie moet uploaden.

De WW is echt een heel vrijblijvende uitkering, heel relaxed eigenlijk. Weet wel goed waar je mee bezig bent, want in de bijstand komen wil je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En in sommige gevallen mag je niet eens in de bijstand (als je dat al zou willen) omdat er een inwonende zoon/dochter aanwezig is met een inkomen/uitkering.

Dat probleem heeft mijn moeder zodra haar WW voorbij is als ze voor die tijd niet wat heeft gevonden voor die 16u WW. Haar loon is veel te laag om van rond te komen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:54

je kan het ook zo zien. Je hebt nu geen werk en kan je huis niet betalen doordat je ook nog een huis in maassluis hebt. Dan is het schikken..

In de detacheering is het niet anders.. Ik heb het voordeel dat mijn werkgever mee denkt, en een baan die + 1 uur weg is van mijn huis en ook nog eens moeilijk te bereiken is. kan ik afwijzen totdat er totaal geen anderwerk is dan alleen in verwegistan.

Daarnaast Je werkt 8 uur en ben 8,5 uur op kantoor aanwezig inc lunch. dan is 11 uur echt niet onoverkomelijk.
Sorry maar zoals ik je post hier lees wil jij op loopafstand werken. terwijl je in "the middle of noware" leeft. Veel mensen uit de achterhoek die in de IT zitten vertrekken naar groter steden/randstad. Mijn Manager reist elke dag 1,5 uur naar kantoor. Waarom? Hij vind het werk leuk en heeft een leuke werkomgeving.

Ik zou ook liever 3 uur reistijd per dag hebben en het naar me zin hebben dan 5 min reistijd en een klote baan waar ik elke minuut voorbij zie trekken... Als dat gebeurd zit je snel tegen een burnout aan te hikken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• To_Tall
dion_b schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:21:
Absoluut niet.

Nou ja. Afgelopen maart ook werkloos geworden 2 dagen voor einde contract bepaalde tijd.. Werdt tegen mij gezegd.. Je hoeft donderdag niet meer terug te komen..

Ik heb toen ruim 2 jaar niet echt vakantie gehad.. Heb al vakantie dagen kunnen laten uitbetalen waren er toch ruim 30 :) inc 70% ww uitkering.

Ik heb eerst hard gesoliciteerd. Vervolgens na een aantal keuzes een werkgever uitgezocht die beste bij mij paste.. Hierna na het ondertekeken van het contract heb ik nog ruim een maand thuis gezeten met WW. Dit was voornamelijk om weer bijteladen :)

Ik heb het dus eigenlijk andersom gedaan.. Eerst soliciteren. Aangenomen worden en daarna rustig aangedaan om mijn batterij weer een beetje bij teladen.. Ineens zonder werk komen te zitten is toch wel redelijk vervelend en stresvol.

En over controleren :+
Je krijgt een persoonlijke pagina op mijn.uwv.nl Hierop moet je aangeven wie je contact persoon is geweest voor een solicitatie.. Gewoon wat bedrijfjes bellen. Naam vragen en formulier invullen als solicitatie brief/niet uitgenodigd.

Heb in die tijd wel een brief ontvangen dat ik mijn.uwv.nl moest updaten..
Terwijl ik had aangegeven dat ik al werk had gevonden. Maar niet eerder dan eind april kon starten. Krijg ik min "begeleider" aan de telefoon. O meneer u heeft dus werk gevonden.. Maar kan pas eind april starten? Kunt u niet een werkgever vinden die u eerder in dienst kan/wil nemen?

oke Oke.. Ik ben in die tijd 3x per week naar bedrijfjes gebeld en dat weer op mijn persoonlijke pagina gepost.. Gebeld of het zo goed was.. Volgens de begeleider was dat hellemaal wat ze wilden zien :+

[ Voor 23% gewijzigd door To_Tall op 28-02-2013 00:10 ]

• defiant
  • Laatst online: 21:56

defiant

Moderator General Chat
To_Tall schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:03:
Afgelopen maart ook werkloos geworden 2 dagen voor einde contract bepaalde tijd.. Werdt tegen mij gezegd.. Je hoeft donderdag niet meer terug te komen.
Dat vind ik wel een voorbeeld van slecht werkgeverschap. Ok, het hoeft niet, maar het is imho een kwestie van goed fatsoen. Ik kan me maar weinig gevallen bedenken waar een werkgever pas 2 dagen voor einde contract erachter komt dat er geen mogelijkheid is tot contract verlenging.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

To_Tall schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:03:
[...]

Ik heb het dus eigenlijk andersom gedaan.. Eerst soliciteren. Aangenomen worden en daarna rustig aangedaan om mijn batterij weer een beetje bij teladen.. Ineens zonder werk komen te zitten is toch wel redelijk vervelend en stresvol.
Dat is weer een heel ander verhaal ;)

Geen risico in jouw geval, enige is dat je wel recht op WW opeet, waardoor je mogelijk bij een tweede werkloosheid minder tijd hebt.
En over controleren :+
Je krijgt een persoonlijke pagina op mijn.uwv.nl Hierop moet je aangeven wie je contact persoon is geweest voor een solicitatie.. Gewoon wat bedrijfjes bellen. Naam vragen en formulier invullen als solicitatie brief/niet uitgenodigd.

Heb in die tijd wel een brief ontvangen dat ik mijn.uwv.nl moest updaten..
Terwijl ik had aangegeven dat ik al werk had gevonden. Maar niet eerder dan eind april kon starten. Krijg ik min "begeleider" aan de telefoon. O meneer u heeft dus werk gevonden.. Maar kan pas eind april starten? Kunt u niet een werkgever vinden die u eerder in dienst kan/wil nemen?

oke Oke.. Ik ben in die tijd 3x per week naar bedrijfjes gebeld en dat weer op mijn persoonlijke pagina gepost.. Gebeld of het zo goed was.. Volgens de begeleider was dat hellemaal wat ze wilden zien :+
M'n broertje vulde maar wat in en gaf eenmansbedrijfjes van vrienden op (lees: bankzittende freelance steigerbouwers). Kwam hij prima mee weg gedurende WW. Geen idee wat hij exact doet met sollicitatieplicht nu hij in de bijstand zit, maar dat krijgt hij wel voor elkaar. Daadwerkelijk serieus solliciteren - laat staan aangenomen worden - lukt daarentegen niet.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik kan trouwens wel goed begrijpen waarom TS niet lange reizen wilt voor werk, want persoonlijk word ik ook doodmoe van die lange reistijd elke dag, ik kom om 19 uur thuis en ik eet dan en dan heb ik wat vrije tijd, maar dat zijn eigenlijk maar drie uurtjes, want ik krijg nu structereel te weinig slaap.

Want mij lukt het niet om 22:00 in bed te liggen, dus meestal is het na 23:00 en smorgens ben ik gewoon doodmoe, dus ik heb juist vanwege reistijd een werkplek dichterbij gezocht waar ik hopelijk snel mag beginnen.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Ik woon in Den Haag en werk ik Hilversum. Elke dag 1,5 uur heen en 1,5 uur terug.
Doe het nu iets langer dan een jaar. Hiervoor een jaartje lekker dichtbij. Daarvoor zat ik twee jaar in Amersfoort en Soesterberg (en ging toen met het OV. Dat duurde ook 1,5 tot 2 uur enkele reis).
Natuurlijk zoek ik werk dat dichterbij is, maar zoals het nu is, is helemaal niet onmogelijk of niet te doen.
Ik begin om 9 of 10 uur en ben dan 18:30 of 19:30 thuis. Kan ook eerder beginnen, maar dan zit ik in de file en ik kan toch niet vroeg opstaan, ook al ga ik vroeg naar bed.

Als ik geen werk had en twee huizen, dan zou ik elke baan aannemen die ik kon krijgen. Ook al was het ver reizen. Ondertussen kan je dan werk dichterbij zoeken, maar dan komt er wel geld in het laatje...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:58
Ik ben ook sinds januari werkloos. Hetgeen wat eerder voorbij is gekomen, vechten tegen de verveling, kan ik begrijpen. Ik stuur s'ochtends iedere dag een aantal brieven die voor mijn kwalificaties in aanmerking komen. Maar vanaf 12 a 13uur be ik er klaar mee. Dan wil ik wat doen maar tengo no dinero.

Ik heb Commerciele Economie gedaan. Ontzettend trots dat ik vanaf het vbo kon doorstoten en het behaald heb. Alleen nu ben ik dus een stuk ouder dan andere net afgestudeerden en ik heb maar 1,5 - 2 jaar ervaring. Werkgever ging verhuizen en poef, daag vast contract voor soskes.

Ik solliciteer me suf. En een reistijd van 1,5 auto tot 2 uur ov vind IK geen probleem. Maar de werkgevers wel. De redenen dat ik wordt afgewezen zijn:

1. Te weinig ervaring
2. Overgekwalificeerd
3. Woont te ver weg

Ook gesolliciteerd op detailhandel banen maar ook daar wordt ik zonder pardon geweigerd. Ik ga nu komende dinsdag naar het uwv, mijn eigen werkcoach. Kijken of ik wellicht ergens een omscholing kan doen ( ben meer geschikt voor zorg/welzijn of onderwijs, volgens mijzelf en héél veel mensen in mijn omgeving).

Al met al kan ik de TS wel begrijpen. Maar je zult ook de keuze moeten,aken wat je wilt. En en is momenteel heel lastig, dus wat heeft je voorkeur. Lange reistijd en mindere tijd voor je privesfeer maar wel en meer kans op een goede job. Of minder reistijd, meer genieten van het leven en een groter kans op langere tijd niet werkzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je afwijzen op de lange reisstijd zet je toch een ander adres op je CV? Ze kunnen toch niet controleren waar je precies woont.
En als je wel wordt aangenomen zeg je vlak erna dat je verhuist bent.

Beetje bluffen mag wel hoor. Sterker nog, is broodnodig in deze tijden. De brave hendrikken komen niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:23:
Als je je afwijzen op de lange reisstijd zet je toch een ander adres op je CV? Ze kunnen toch niet controleren waar je precies woont.

Beetje bluffen mag wel hoor. Sterker nog, is broodnodig in deze tijden. De brave hendrikken komen niet ver.
Dat soort fraude is uiterst onverstandig om een werkrelatie mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:23:

Lijkt me ook niet handig. En het is maar net wat je gelooft, naar mijn idee duurt eerlijkheid het langst. Heeft me al wel wat gekost maar ik kan mezelf in de spiegel aankijken. Als je dat op een andere manier ( lees; brutaler, iets minder eerlijk e.d.) kunt ook prima. Maar ik zou me daar weer niet prettig bij voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:20:
Ik zou een uitkering aanvragen en achterover gaan zitten.

maarja, that's me.
Om even op deze post, die wellicht wat kort door de bocht lijkt te komen, in te haken.... ik lees zojuist op nu.nl het volgende:
Het kost een gezin minstens 244 euro per maand om op een normale manier sociaal mee te kunnen draaien, stelt het Nibud. De bijstandsuitkering voor een gezin is net zo hoog als voor een stel zonder kinderen, namelijk 1256 euro.

De kosten voor kinderen moeten worden gedekt met de kinderbijslag en het kindgebonden budget. Als ook andere toeslagen mee worden gerekend heeft een gezin maandelijks 1811 euro aan inkomsten.
bron: nu.nl

Nu gaat van mijn inkomen een stukje (300 euro) af voor de bijtelling van mijn auto, maar daardoor zit ik dus niet veel boven die 1811 euro / maand. Alleen werk ik daar dik 40 u/ week voor. Klaarblijkelijk zou ik dus als ik een uitkering krijg, evenveel binnenkrijgen!!

Tuurlijk, ik heb het belastingvoordeel van mijn hypotheek en de kinderbijslag nog niet meegeteld, maar toch... meer toeslagen krijg ik niet! Waar gaat het dan fout? Want het artikel op nu.nl suggereert dat de bijstandsgerechtigden er dus nog meer geld bij zouden moeten krijgen.... Ik kan je wel vertellen dat ik geen 244 euro / maand over hou om 'leuke dingen' van te doen, hoor...

Dus al met al lijkt het me niet eens zo'n slecht idee om achterover te leunen :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:48:
[...]

Om even op deze post, die wellicht wat kort door de bocht lijkt te komen, in te haken.... ik lees zojuist op nu.nl het volgende:

[...]

Nu gaat van mijn inkomen een stukje (300 euro) af voor de bijtelling van mijn auto, maar daardoor zit ik dus niet veel boven die 1811 euro / maand. Alleen werk ik daar dik 40 u/ week voor. Klaarblijkelijk zou ik dus als ik een uitkering krijg, evenveel binnenkrijgen!!

Tuurlijk, ik heb het belastingvoordeel van mijn hypotheek en de kinderbijslag nog niet meegeteld, maar toch... meer toeslagen krijg ik niet! Waar gaat het dan fout? Want het artikel op nu.nl suggereert dat de bijstandsgerechtigden er dus nog meer geld bij zouden moeten krijgen.... Ik kan je wel vertellen dat ik geen 244 euro / maand over hou om 'leuke dingen' van te doen, hoor...

Dus al met al lijkt het me niet eens zo'n slecht idee om achterover te leunen :+
Je krjgt niet zomaar een bijstandsuitkering hoor, daarnaast zorgen ze wel dat ze een baantje voor je vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bovenop de 1811 die ze al krijgen moeten ze volgens het Nibud nog extra gesteund worden door de gemeente. Als die steun er komt, zal ik die ook maar eens aan gaan vragen bij mijn gemeente...

En over het niet zomaar die uitkering krijgen, ik ken legio mensen die al 10 tot 30 jaar in de bijstand zitten. Zodra je ergens roept dat je niet weet hoe een computer werkt wordt je nergens aangenomen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Ik snap dit soort topics nooit zo.

Het begint met, ik zoek werk maar kan niets vinden. En verderop staat dat 3 uur reistijd te veel is... Als ik werkloos ben pak ik alles aan wat er te pakken valt. en DAN zoek ik naar een GOEDE BAAN.

@Martinusz: Ik ken er helaas genoeg die al tientallen jaren een uitkering hebben, korting krijgen op uitjes, goedkoop weekendjes naar duitsland en Italie gaan op kosten van de gemeente/provincie. En ik ben vorig jaar voor het eerst in 6 jaar op vakantie gegaan (naar familie want dat is goedkoop) en heb in 30 jaar 1 dag! werkloosheid gekent. (en dat weet ik alleen omdat ik van het UWV ongevraagd voor 1 dag WW heb gekregen 10 jaar terug.)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
themac1983 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:08:

Het begint met, ik zoek werk maar kan niets vinden. En verderop staat dat 3 uur reistijd te veel is... Als ik werkloos ben pak ik alles aan wat er te pakken valt. en DAN zoek ik naar een GOEDE BAAN.

@Martinusz: Ik ken er helaas genoeg die al tientallen jaren een uitkering hebben, korting krijgen op uitjes, goedkoop weekendjes naar duitsland en Italie gaan op kosten van de gemeente/provincie. En ik ben vorig jaar voor het eerst in 6 jaar op vakantie gegaan (naar familie want dat is goedkoop) en heb in 30 jaar 1 dag! werkloosheid gekent. (en dat weet ik alleen omdat ik van het UWV ongevraagd voor 1 dag WW heb gekregen 10 jaar terug.)
Ik dacht dus heel lang hetzelfde als jij. Maar zo makkelijk blijkt het dus niet te zijn. Er zijn verschillende redenen waarop je geweigerd kunt worden en die nu ook veelvuldig gebruikt geworden. Daarnaast is het financieel gewoon niet verstandig om een baan aan te nemen die onder je WW uitkering zit. En nee, ik ben niet lui. Ik heb ook al jaren geen geld om op vakantie te gaan omdat ik mijn eigen opleiding moest betalen. Dus zwart -wit werkt niet altijd. Er is ook een groot grijs gebied.

Verder ben ik wel met je eens dat de TS in zijn openingspost niet alle info geeft over zijn situatie waardoor je wat op het verkeerde been wordt gezet. Maar naar mijn idee klaagt hij ook niet dat hij het vreemd vindt dat hij geen baan vindt. Hij wil gewoon weten of er opties zijn waaraan hij niet denkt. En dan is een forum waar een goede discussie gevoerd kan worden daar een goede plaats voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik zit ook al een tijdje thuis, sinds 1 juli 2012. Mijn contract is niet verlengd omdat de zaak opgeven word. Uitkering krijg ik ook niet meer

Als beginnende systeembeheerder kom ik gewoon niet aan de bak. Er zijn weinig relevante vacatures op het net, en als er eentje is wat goed overeenkomt krijg ik meestal geen response. Reistijd is ook niet zo van belang zoek tot in de straal van 70 km. Heb er wel wat voor over om te kunnen werken.

Het leven ziet er zo somber uit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 22:40
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:48:
[...]

[...]

Even concluderend:

- Je hebt bijtelling dus een auto dus in je netto loon in je auto dus al betaald. Enorme kostenpost minder (transport).
- Kinderbijslag en belastingvoordeel over hypotheek (HRA?) tel je niet mee? Dat lijken me uiteindelijk aanzienlijke bedragen (300+?)

Die 244 euro houdt je dus wel over .. je ziet het alleen niet meer direct omdat veel sociale kosten indirect zijn (taart voor de verjaardag zit immers in de boodschappen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
soskes schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:22:
[...]

Ik dacht dus heel lang hetzelfde als jij. Maar zo makkelijk blijkt het dus niet te zijn. Er zijn verschillende redenen waarop je geweigerd kunt worden en die nu ook veelvuldig gebruikt geworden. Daarnaast is het financieel gewoon niet verstandig om een baan aan te nemen die onder je WW uitkering zit. En nee, ik ben niet lui. Ik heb ook al jaren geen geld om op vakantie te gaan omdat ik mijn eigen opleiding moest betalen. Dus zwart -wit werkt niet altijd. Er is ook een groot grijs gebied.

Verder ben ik wel met je eens dat de TS in zijn openingspost niet alle info geeft over zijn situatie waardoor je wat op het verkeerde been wordt gezet. Maar naar mijn idee klaagt hij ook niet dat hij het vreemd vindt dat hij geen baan vindt. Hij wil gewoon weten of er opties zijn waaraan hij niet denkt. En dan is een forum waar een goede discussie gevoerd kan worden daar een goede plaats voor.
Ergens aan de band gaan staan in een fabriek kan je ALTIJD als je een jonge persoon bent. Dus geen werk kunnen vinden is imo ook beetje raar. Meestal is de zoekende (te) kieskeurig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
blubbers schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:41:
[...]

Ergens aan de band gaan staan in een fabriek kan je ALTIJD als je een jonge persoon bent. Dus geen werk kunnen vinden is imo ook beetje raar. Meestal is de zoekende (te) kieskeurig. :)
Dat kan inderdaad. Maar zoals ik al aangaf, ik ken maar weinig mensen die onder hun ww uitkering gaan werken. Dus dit gaat lang niet altijd op. Als ik de bstand in moet heb ik er absoluut geen probleem mee om dan aan de lopende band te gaan staan voor net iets meer salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
themac1983 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:08:

3 uur reistijd zou ik ook niet zo snel doen.

Dan zou ik nog eerder overwegen om ook meteen daarheen te verhuizen.

Ik kan mij goed voorstellen dat er veel werklozen bijkomen. Een groot probleem is vaak de locatie. In de randstad is vaak nog wel werk te vinden, maar daarbuiten is het erg karig. Om die reden zullen we sowieso de komende tijd een volksverhuizing naar de grote steden zien..

Zelf ben ik een .NET ontwikkelaar met 10 jaar werkervaring. Hier in de randstad (Rotterdam, Den Haag e.o.) kan ik prima een baan vinden (ruim 50 vacatures in de omgeving), maar als ik op dit moment in Drenthe of Groningen had gewoond dan had ik geen kant op gekund (2 of 3 vacatures :') ).

Dus ik zou eerder als tip aan mensen meegeven: verhuis naar de locatie waar wel werk voor jou is.

Soms is het niet anders. Ik woon ook niet in Rotterdam omdat ik het hier zo leuk vind. Ik woon hier omdat er veel werk voor mij is. Anders had ik wel ergens in Overijssel of Drenthe gewoond, lekker in de natuur in plaats van onder de smog van Pernis.

Hetzelfde hebben mijn ouders 35 jaar geleden eigenlijk ook gedaan.. die woonden leuk in Beieren (Duitsland), omgeven door natuur.. maar er was geen werk voor mijn vader die als werktuigbouwkundige verstand had van de petrochemie. Dus toen vertrokken ze naar Antwerpen en later naar de omgeving van Rotterdam. Ook maar om 1 reden: werk.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:48

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ook sinds 1 juli 2012 zonder baan. 2 jaar in dienst geweest als adviseur bij een regionale overheidsorganisatie, maar na het aflopen van het 3e contract geen verlenging gehad. Als economisch geograaf ben je al snel aangewezen op een adviserende overheidsbaan, wat ik persoonlijk ook erg leuk vind. Ik kan hier best een verschil maken doordat ik onder meer een ver bovengemiddelde kennis en vaardigheid heb op digitaal gebied, waarmee mijn arbeidsproductiviteit stukken hoger ligt dan bij de oudere garde.

Helaas gaan er bij de overheid vrijwel alleen mensen uit en wordt de vacaturemarkt voor buitenstaanders steeds meer beschermd door het opzetten van regionale interne arbeidsmarkten. Ik schrijf op de vacatures die ik tegenkom in een straal van 100 km rondom Twente. Gister nog een afwijzing voor een adviseursbaan recreatie en toerisme van 20 uur bij een gemeente in zuid-west Drenthe waar ze maarliefst 247! brieven voor hebben ontvangen. Als 25-jarige heb je dan onvoldoende ervaring óf je bent door de twee jaar werkervaring al niet meer flexibel genoeg.

Verhuizen is geen echte optie vanwege het werk van mijn vriendin hier in de buurt, daarbij woon ik hier erg prettig. Een uitkering ontvang ik niet. Na 3 maandjes WW was het afgelopen. Door mijn kvk-inschrijving heb ik een klein inkomen (wat eerder een fijn extraatje was) door het maken van websites, opstellen van ontruimingsplannen en -kaarten en zo nu en dan een freelance klusje voor mijn oud-werkgever. Dit bedrag ligt erg dichtbij de bijstand, waardoor ik hier, naast dat mijn vriendin ook een part-time inkomen heeft, geen aanspraak op zou maken.

In principe heb ik relatief weinig te klagen, ik kan de huur (net) betalen. De vriendin betaald de auto en boodschappen. Het vervelende aan de situatie is dat ik verre van full-time aan de slag ben voor geld. Met een tiental uurtjes in de week red ik het wel. Ik ben bezig geweest met vrijwilligerswerk tijdens Serious Request en help momenteel mijn zusje met de verbouwing van hun nieuwe woning, de rest van de tijd probeer ik me meer wegwijs te maken op het gebied van internet marketing. Mijn probleem: ik / wij kom(en) niet verder met mijn/ons leven. Een huis kopen zit er niet in, terwijl ik al enkele jaren probleemloos 700 euro huur aftik (zonder subsidie). Een auto voor mezelf zit er niet in, aangezien de maandlasten dan te hoog worden. Een vakantie stellen we maar uit omdat we het geld dat op de spaarrekening staat beter kunnen bewaren voor perioden waarin het wat slechter gaat. En het gezeur van je omgeving en zelfs de vriendin wordt wel eens vermoeiend.

Kortom, ik red me wel, maar kom geen stap verder en kan ondanks de zeeën van vrije tijd weinig leuke dingen doen. Ik zou er graag een baan(tje) naast hebben waardoor ik een stabiel inkomen heb en weer verder kan en het idee heb ook iets aan mijn (nominaal doorlopen) studie gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Kun je geen leraar worden?

Ik zeg dit omdat een kennis van mij die zoiets dergelijks heeft gestudeerd nu docent aardrijkskunde is geworden op een middelbare school :) Ook omdat er verder totaal geen werk voor haar was.. (sociale geografie was het volgens mij)

[ Voor 13% gewijzigd door Lethalis op 06-03-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

je kunt ook een eigen bedrijf gaan beginnen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wat geld besparingen betreft. Er zijn allerlei truuks en slimmigheidjes om tientjes te besparen op de boodschappen natuurlijk. We zitting weer in het belastingen seizoen dus middeling kan je aanvragen maar ook zorg en huurtoeslag icm met een fiscaalpartner. Ik neem nu een studentje in huis erbij en samen kunnen we wel huurtoeslag aanvragen omdat de grens 6000 euro omhoog gaat.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Misschien begrijp ik je post verkeerd, maar beperk je je zoektocht echt alleen tot (semi)overheidsinstanties? Want jouw kennis en kunde is volgens mij ook bij uitstek nodig bij zakenbanken en zakelijke banken, maar ook bijvoorbeeld bij bedrijven als BDO hebben ze mensen nodig die (grotere) bedrijven adviseren naar aanleiding van de uitbreidingsplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
SandaX schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:14:
Ik ben bezig geweest met vrijwilligerswerk tijdens Serious Request
Had je ook niet een website gebouwd als actie voor SR dat als iemand je een baan zou geven dat je je eerste maandloon naar SR zou storten? Heeft dat dus helemaal niks opgeleverd? Ik vond het idee iig erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:48

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

AllSeeyinEye schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:47:
[...]

Misschien begrijp ik je post verkeerd, maar beperk je je zoektocht echt alleen tot (semi)overheidsinstanties? Want jouw kennis en kunde is volgens mij ook bij uitstek nodig bij zakenbanken en zakelijke banken, maar ook bijvoorbeeld bij bedrijven als BDO hebben ze mensen nodig die (grotere) bedrijven adviseren naar aanleiding van de uitbreidingsplannen.
Helaas zit het in de bankenwereld ook behoorlijk in het slop momenteel (nicht van me bij de Rabobank zit ook op het punt ontslagen te worden). De vacatures die ik voorbij zie komen in deze wereld zijn met name de (zeer) commerciële functies, waar ik als persoon totaal ongeschikt voor ben. Ik heb ook bij enkele adviesbureau's gesprekken gehad, daar bleek ik eveneens niet commercieel genoeg te zijn of werd ik op het laatste moment (na 2 gesprekken en een assessment) voorbij gestreefd door een interne kandidaat.

Mocht je tips hebben voor bedrijven waar ik het kan proberen hoor ik het graag en ik stuur er met plezier een (open) brief / e-mail / telefoontje heen. Ik heb een beetje een blinde vlek als het op deze bureau's aankomt, aangezien ik er weinig mee te maken heb gehad en me in mijn studie ook vooral gefocust heb op (semi-)overheid.
stin schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:19:
[...]
Had je ook niet een website gebouwd als actie voor SR dat als iemand je een baan zou geven dat je je eerste maandloon naar SR zou storten? Heeft dat dus helemaal niks opgeleverd? Ik vond het idee iig erg leuk.
Ja dat was ik. Hier is "anderhalf" gesprek uit voortgekomen. De eerste (halve) was met de eigenaar van een groothandel die zo enthousiast was over de actie dat hij mijn CV niet goed had bekeken en dus toch geen baan voor me had (wel een erg leuk gesprek gehad). Het andere gesprek is 3FM met een filmploeg meegeweest. Hier is ook niks uit voortgekomen. Ze zochten iemand met een meer creatieve en commerciële achtergrond was de afwijzing. Verder bleef het wat betreft deze actie erg stil, op een aantal steunbetuigingen na. Wel goede contacten overgehouden met het Rode Kruis. Ik zou uitgenodigd zijn op een gesprek als ik niet (wederom) voorbij gestreefd werd door een interne kandidaat. Nu aan het solliciteren op de plek van deze persoon.
Lethalis schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:18:
[...]

Kun je geen leraar worden?

Ik zeg dit omdat een kennis van mij die zoiets dergelijks heeft gestudeerd nu docent aardrijkskunde is geworden op een middelbare school :) Ook omdat er verder totaal geen werk voor haar was.. (sociale geografie was het volgens mij)
Alleen in een uiterst noodgeval. Voor Serious Request heb ik presentaties gegeven, onder meer op scholen en ik heb ervaren dat presenteren voor bedrijven en instellingen me prima afgaat. Scholen is een ander verhaal. Daar heb je toch een andere instelling voor nodig / het moet een roeping zijn om dag in dag uit te doceren.
geen vinger schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:39:
Ben al KvK-ingeschreven en zit er ook sterk aan te denken het uit te breiden. Alleen het waarin is me nog niet helemaal helder. Ben bezig mijn activiteiten opnieuw vorm te geven en extra nadruk te leggen op bedrijfsveiligheid. Ik kom niet echt uit een ondernemersfamilie, dat maakt dat het erg nieuw is voor me en wat meer tijd kost.
ROFLASTC schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:41:
Wat geld besparingen betreft. Er zijn allerlei truuks en slimmigheidjes om tientjes te besparen op de boodschappen natuurlijk. We zitting weer in het belastingen seizoen dus middeling kan je aanvragen maar ook zorg en huurtoeslag icm met een fiscaalpartner. Ik neem nu een studentje in huis erbij en samen kunnen we wel huurtoeslag aanvragen omdat de grens 6000 euro omhoog gaat.
Zorgtoeslag is geregeld, huurtoeslag krijg ik niet omdat de huur €12,70 boven de grens ligt. Wasmiddel en overige zaken die lang te bewaren zijn worden alleen in de aanbieding gehaald en een groot deel van de boodschappen komt van de Lidl. Uit eten / eten bestellen doen we praktisch nooit. Ook het bezoeken van concerten en festivals staat even stil. Zuinig omgaan met het beschikbare geld gaat prima, mijn studententijd ook zonder schuld kunnen doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
MrJames schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:39:
Ik zit ook al een tijdje thuis, sinds 1 juli 2012. Mijn contract is niet verlengd omdat de zaak opgeven word. Uitkering krijg ik ook niet meer

Als beginnende systeembeheerder kom ik gewoon niet aan de bak. Er zijn weinig relevante vacatures op het net, en als er eentje is wat goed overeenkomt krijg ik meestal geen response. Reistijd is ook niet zo van belang zoek tot in de straal van 70 km. Heb er wel wat voor over om te kunnen werken.

Het leven ziet er zo somber uit ..
Geen idee waar je woont.. Maar genoeg werk te vinden.
Ook geen idee wat je werkervaaring is.. Maar iig al heb je systeembeheers opleiding gedaan. Dan wordt je vaak toch startent op een helpdesk neer gezet. Daarvandaan zal je door groeien. Hoe snel je groeit is aan je zelf..

Ik heb weinig moeite hoeven te doen bij het door groeien.. En bij wissel van baan heb ik vaak gebluft. ook bij mijn huidige opdracht. heb ik aangegeven YES I CAN..

Ik denk dat er sowieso op IT gebied genoeg te vinden is.. Veel tuig wordt er uitgewerkt en goede ITers zijn overal nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Yes,

Per zondagnacht beginnen aan een nieuwe job. Meewerken aan het opzetten van een nieuw servicebureau voor schoonmaakdiensten. Wel op basis van 0 uren contract en ploegendienst. Wordt dus knokken voor mijn uren. Ik moet nog wel even uitzoeken hoe dat gaat met de uitkering mocht ik te weinig uren draaien. Maar voor nu, blij dat ik weer wat mag gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
SandaX schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:15:
[...]
Alleen in een uiterst noodgeval.
Jouw situatie klinkt anders ook als een noodgeval.

Dat klinkt misschien flauw, maar je kunt beter een docent zijn met een baan dan geen docent en thuis op de bank zitten.

Ik doe ook niet helemaal wat ik het leukste vind. Eigenlijk was ik helemaal van de open source en Linux, maar als Microsoft .NET ontwikkelaar vind ik nou eenmaal makkelijker werk. Dus ben ik dat (weliswaar al 10 jaar geleden) gaan doen. Ik programmeer zelfs dagelijks in Visual Basic .NET, terwijl ik eigenlijk een C/C++ ontwikkelaar ben die C# nog wel aardig vond.. maar VB was altijd een scheldwoord.

Tsja, zolang ik er goed geld mee verdien zal het mij worst zijn.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

geen vinger schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:39:
Dat is beslist geen slimme gedachte als je nog een redelijk lange WW termijn hebt. Je verliest dan razend snel alle rechten op sociale uitkeringen. Een ondernemer is nl zelf risico dragend.

Je moet dat alleen doen als je heeeeel zeker weet dat jouw bedrijf/idee zo enorm goed is dat je nooit zonder werk zit en niet ziek wordt. Je bent verantwoordelijk voor je eigen ziekteverzuim, ongevallen, bedrijfs aansprakelijkheid, pensioenopbouw en perioden zonder werk.

Ik heb voor het UWV een businesplan geschreven als freelance coach en alleen al om mijn WW van ongeveer 12 euro netto per uur goed te maken moest ik tussen de 120-150 euro per uur (bruto) gaan vragen. En daarbij liep ik dan nog het risico dat het niet zou gaan lukken en ik enige 10-duizenden euro's zou verliezen aan vervallen rechten.
Wat me de kop kostte was dat de uren dat ik zou werken niet aaneengesloten waren en ze rekenen ook de indirecte uren mee. Dus als ik per dag een keer 2 uur en een keer 1 uur zou werken op verschillende plaatsten zeggen ze niet dat is 15 uur per week, dus je WW gaat met 180 omlaag. Maar ze zeggen: Dat is 4 keer per dag ook een half uur reistijd, plus een half uurtje voorbereiding per sessie. Totaal per dag 6 uur. Dus de WW gaat met 360 per week omlaag. Dus in die 15 uur moet ik die 360 goedmaken.
Maar dat geldt ook voor weken waarin ik NIET alle uren iets te doen heb, bv vakanties, feestdagen, een keertje ziek enz. Eenmaal (deeltijd)ZZP blijft ZZP voor het UWV. Door vakanties van de klanten kan ik effectief ongeveer 30-35 weken per jaar aan de slag (Als er werk is). Dus moet ik de de 24 netto die er per uur uit moet komen ook nog eens met 5/3 vermenigvuldigen. Dan heb je het al over 40 euro. Maar dat is dus netto...en dan ga ik er van uit dat ik iedere week ook echt 15 uur kan werken. Bij een bezettingsgraad van 80% (hoog) zou ik om het goed te maken 50 moeten krijgen (netto) Dan heb ik nog niets opzij gelegd voor ziektekosten, arbeidssongeschiktheid, tijdje geen klanten, verzekeringen, reiskosten, kleding, materialen, huur ruimte enz. Ga dan nog eens leuk in de weer met BTW, belastingen en vor je het weet zit je op minimaal 120 euro wat je moet vragen aan een huisvrouw die wat oefeningen nodig heeft. Dat gaat ze beslist niet betalen. Met een beetje geluk kan 20-25 euro vragen.
En weet je wat er nog veel erger is: Mocht ik ooit één week een uurtje meer kunnen werken, dan telt vanaf dat moment dat ik geen 30 uur maar 32 uur ZZP'r ben Je kan wel omhoog, maar nooit meer omlaag.
Zelfs de werkcoach van het UWV vond het waanzin om er aan te beginnen. Hij zei dat het ergste wat ik kon doen was eenmalig als freelancer/zzp'r een volle week te gaan werken. Dan ben je daarna dus al je rechten kwijt.
Er zijn wel wat trajecten waarbij je vanuit de WW (eenmalig) naar een eigen bedrijf kan gaan en zelfs weer terugkomen als het niet gaat. Maar daar heb je dus alleen maar wat aan als je bijna zeker weet dat je slaagt om 40 uu per week werk te krijgen. Of als je WW toch al bijna over was.
Als ze de regels niet zo idioot zouden hanteren zouden ze veel geld kunnen besparen. Simpelweg een 'werkbriefje' waarop staat hoeveel echte uren ik gewerkt heb en die uren van de uitkering aftrekken zouden er voor zorgen dat ik meer werkte en zij minder betaalden. Op dit moment zou werken als ZZPr me handen vol met geld kosten. Dan heb ik het niet over tientjes, maar over (10)duizenden
En het is volkomen belachelijk dat deze berekeningen niet gelden als ik bv bij AH vakken ga vullen. Dan ben ik nl in loondienst (Ze nemen me niet aan, te oud) Dan tellen ze alleen de uren dat ik echt werk, en als ik het minimum loon krijg 8-9 euro, dan krijg ik nog een toeslag zodat ik per uur ongeveer 13 euro krijg. Dus dan ga ik er op vooruit.

Door mijn leeftijd (59) is de kans op werk in loondienst ongeveer 0.6%, maar het wordt me financieel onmogelijk gemaakt om op andere manier aan de slag te gaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1 2 Laatste