Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 12:51

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb sinds 1 januari geen baan meer en zit dus nu sinds midden december thuis. Das nou niet zo bijzonder, maar het probleem is dat ik hier op het land woon en de volgende grote steden waar redelijk goed werk in de IT te vinden is zijn c.a. 80 tot 110 km verder op (Keulen, Bonn). Hier in de regio is niet zo veel te vinden. Wordt al redelijk depri hier, je kent het wel: later op staan, later naar bed gaan. iig maak ik nog net geen experimenten met ei. :+

Kan nu dus blijven zoeken en sollicitaties blijven sturen, maar kan natuurlijk ook wat anders gaan doen. Wat me dan als eerste gedachte in me opkomt is zelfstandigheid. Dus als IT'er voor particulieren en kleine bedrijven. En eventueel ook als energieadviseur (op een been kun je niet staan, vooral niet hier op het land). In groter schaal zou ook kunnen, maar dan heb je geld nodig. Zo wil ik nog graag een computer ontwikkelen die super zuinig is en betaalbar .

Ook heb ik eraan gedacht om weer een beetje richting programmeren te gaan. In de richting van Indie games. Maar de tijd dat je in je eentje een heel spel kan programmeren is helaas lang geleden. Vooral denk ik dat je met Pascal en C niet echt veer meer komt.

Fotograferen is ook een hobby van mij. Waarom niet vanuit een hobby geld halen. Maar het enigste waar je echt goed geld voor krijgt is als je pijnlijke foto's van bekende mensen aan een roddelblad verkoopt. Dat zijn nou niet de foto's die ik zo maak. En voor een boom met sneeuw krijg je geen geld.

Probleem van zelfstandigheid is dan ook dat je nooit weet hoeveel je binnen krijgt, eeehhh geld bedoel ik. Als je ergens vast in dienst bent weet je gewoon wat je maandelijks ontvangt. En je hebt op een hoop dingen geen recht meer als zelfstandig bent en ziektekosten worden flink duurder.

Had vroeger een eigen zaak in Rotterdam. dat is nou iig iets wat ik niet meer zou doen. Kom je om van de kosten. Als ik iets zou beginnen dan vanuit thuis. Heb hier gelukkig genoeg ruimte (op het land zijn de huizen gelukkig groter dan in de stad).

Wat zouden jullie doen? Iemand relevante ervaring op dit gebied?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Moeilijk moeilijk moeilijk, ik heb ''werk'' maar eigenlijk ben ik ook werkeloos als je nagaat dat er geen ''echt'' werk voor mij is en ik heb dan ook al gedacht om zaken te gaan doen, maar financieel lijkt me dat niks, dan maar wat minder inkomen per maand, want nu krijg ik minimumloon, dat is nog altijd meer dan mijn wajong.

Ik zelf heb er wel eens over gedacht om Chinese spullen te importeren en te verkopen, maja dat gaat ook moeilijk want Nederlanders staan bekend als ''gierig'' en dan ga je gewoon weinig verdienen of je moet het vanuit China doen zoals al een paar tweakers doen.

Maar het erge is dat het thuis zitten uiteindelijk ook nog gaat wennen. Ik zou dus gewoon een andere baan zoeken en als je niet meer in oude vak werk vind? Ik heb op TV wel eens gezien dat mensen dan taxi chauffeur werden ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 17-02-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ik zou een uitkering aanvragen en achterover gaan zitten.

maarja, that's me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Anoniem: 63975 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:20:
Ik zou een uitkering aanvragen en achterover gaan zitten.

maarja, that's me.
Geweldige instelling, heb je al veel in je leven bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb nu eerst werkeloosheidsgeld aangevraagd, maar tot heden nog niet kunnen ontvangen omdat er nog een papier ontbreekt. Duurt allemaal veel te lang.

En ik ben niet die persoon die het leuk vind om thuis te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
(Opnieuw) gaan studeren / omscholen, is dat geen optie. Ik begrijp uit je verhaal dat in jou vakgebied het werk niet voor het oprapen ligt. Misschien Dat je je vakgebied dan kan verplaatsen naar waar er wel werk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat houd je "in the time being" tegen om die 100km te reizen voor een baan? Zo heel gek veel is dat toch ook weer niet?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
100 km elke dag op en neer? Kost al 2 uur van je tijd (als er geen file is) en een hoop brandstof (okee er zullen wel vergoedingen er tegen over staan). Maar toch ben je dan 10 uur per week kwijt.

Omscholen? Zat ik ook aan te denken, maar er is überhaupt niet veel werk hier en ik ga geen boer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:46
Roman schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:27:
100 km elke dag op en neer? Kost al 2 uur van je tijd (als er geen file is) en een hoop brandstof (okee er zullen wel vergoedingen er tegen over staan). Maar toch ben je dan 10 uur per week kwijt.
En toch zijn er honderdduizenden mensen in Nederland/miljoenen mensen in Duitsland die dat dagelijks doen. Zijn die dan zo gek of maak jij er misschien een groter probleem van dan dat het is?

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 17-02-2013 13:30 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Omscholen? Zat ik ook aan te denken, maar er is überhaupt niet veel werk hier en ik ga geen boer worden.
Waarom niet na je proeftijd naar de stad waar je werkt hebt gevonden verhuizen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja zit wat in. En op de A1 kun je doorkachelen. Ook al ik niet harder dan 150 met mijn oud bakkie durf, ben bang dat die uit elkaar valt.

Ben gewoon verwent om dat mijn vorige baan hier 7 km verderop was. Ik ben afgelopen jaar eens elke dag van Maassluis naar Utrecht gereden en ben daar naar anderhalve maand gestopt omdat ik het niet meer aan kon (vooral de files).

Verhuizen staat momenteel niet tot discussie. Heb n.l. pas hier een huis gekocht en moet mijn oude woning in Maassluis nog steeds zien te verkopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Roman op 17-02-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik reis 2 uur per dag voor een leerwerkplek, wetend dat die winkel toch nooit personeel in dienst neemt en mensen zoals ik puur gebruikt worden om klusjes op te knappen zoals pc's schoon te maken, waarna hij vervolgens even € 40 cashed per schoongemaakte PC, maar ik of mijn werkgever ziet er niks van.

Goed nu wilt hij wel bijdragen in de reiskosten, hij heeft namelijk toegezegd 1 ster te betalen wanneer ik een drie sterren abbonement neem, maar dan nog wil ik een werkplek dichter bij huis.

Van dat lange reizen word je inderdaad dus niet vrolijk, maar als je weet ik hoeveel betaald krijg dan begrijp ik best dat je niet klaagt, als ik € 2000 netto zou verdienen dan reis ik nog wel 2.5 uur per dag als het moet :+

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 17-02-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
100 km elke dag op en neer? Kost al 2 uur van je tijd (als er geen file is) en een hoop brandstof (okee er zullen wel vergoedingen er tegen over staan).
Maar je bent wel aan het werk. Er zijn zat mensen die dit doen, uren in de file staan per dag. So be it, ik ben zelf anderhalf uur per dag aan onderweg, enkele reis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07 02:57
Je zou vrijwillgerswerk kunnen doen, terwijl je blijft solliciteren.
Via die weg zou je eventueel ook kunnen netwerken. En misschien wel een gat in de markt ontdekken ivm eigen zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je als IT-er niet een uurtje in de auto wil zitten maar wel op het platteland een uur van de mogelijke werkplekken gaat wonen dan graaf je natuurlijk je eigen graf...

Daarnaast vind ik de onoverkomelijkheid van een uurtje reistijd absurd, maar dat terzijde. Hoe je die onoverkomelijkheid denkt te gaan combineren met zelfstandig worden is mij een vraag.

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 17-02-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Als zelfstabndiger heb je geen woon-werk verkeer, alleen maar werk-werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Roman schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:28:
Als zelfstabndiger heb je geen woon-werk verkeer, alleen maar werk-werk verkeer.
Want je klanten komen vanzelf naar je boerderij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46694

zelf ook ooit eens 4 maanden thuisgezeten. Kreeg slaapproblemen van de verveling, niet echt leuk.

Handige tip: meld je aan voor vrijwilligerswerk waarbij je in de ochtend moet melden. Dan doe je wat nuttigs, sta je vroeg op en ben je onder de mensen. En wie weet goed voor je netwerk. Bovendien kan je pesterige vragen van vrienden vermijden die lopen te insinueren dat je de hele dag tv aan het kijken bent.

Echt, werkloos zijn is een gevecht tegen de verveling. Daar zullen weinig mensen eerlijk voor uitkomen ('heb het hartstikke druk hoor!'). Verveling is het ergste wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kan inderdaad een fotografie website opzetten waar je je foto's verkoopt. Kosten zijn laag en je zal er in het begin waarschijnlijk bijna niks aan verdienen, maar wie weet wordt het wat.

Verder kan je via uitzendbureau's zoeken naar baantjes als help-desk medewerker bijvoorbeeld. Bijna alle telecomproviders en dergelijke zoeken daar wel mensen voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Gewoon voor je zelf gaan beginnen. Heb ik ook gedaan toen ik zonder werk kwam te zitten, ik werk al vanaf 2004 als zzp'er, bevalt prima. Wel moet ik zeggen dat ik minder verdien dan toen ik nog bij een werkgever werkte, maar het werkplezier is veel groter nu ik eigen baas ben, en op zich kan ik er prima van leven, komt ook wel omdat ik lage kosten heb. Toen ik nog voor een baas werkte was ik ook vele uren per dag kwijt aan reistijd. Nu fiets ik meestal naar mij klanten, en enkele klant loop ik gewoon naar toe, pak alleen de auto voor klanten buiten mijn woonplaats, of als ik iets groots moet vervoeren.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:45
Anoniem: 46694 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:35:
Handige tip: meld je aan voor vrijwilligerswerk waarbij je in de ochtend moet melden. Dan doe je wat nuttigs, sta je vroeg op en ben je onder de mensen. En wie weet goed voor je netwerk. Bovendien kan je pesterige vragen van vrienden vermijden die lopen te insinueren dat je de hele dag tv aan het kijken bent.
Inderdaad, misschien mag hij als vrijwilliger weer bij zijn vorige werkgever aan de slag om de tijd te doden en toch nuttig bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 11:16

Basszje

Reisvaap!]

Het Fantoom schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:05:
[...]

Inderdaad, misschien mag hij als vrijwilliger weer bij zijn vorige werkgever aan de slag om de tijd te doden en toch nuttig bezig te zijn.
Kan je wel zuur over doen, maar vrijwilligerswerk is wel een goede manier om iets voor je buurt te doen.

Ik weet niet wat het probleem is van reistijd, zelf had ik vroegah een reisduur van bijna 2 uur enkele reis, dus 4 uur op een dag. En nee daar wordt je niet altijd vrolijk van, maar als de mosterd niet naar Abraham komt, dan moet je het helaas andersom doen.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wellicht al door anderen gezegd maar: UWV/WW vindt het niet zomaar goed dat je ZZp-er wordt. Je kan niet zomaar bijklussen en als je dat doet moet je dat opgeven en dan gaat het van de uitkering af. Vrijwilligerswerk mag ook niet zomaar omdat het jouw beschikbaarheid voor 'echt" werk kan belemmeren dus enige vorm van vaste afspraken hierin zal het UWV ontstemmen.

Cursussen ed. kan het UWV mee helpen maar alleen als het relevant is voor jouw opleiding/werk en kansen op werk. Als jouw achtergrond ICT is dan heb je de meest kans op een opleiding/cursus die daarmee van doen heeft.

dat gezegd hebbende moet je de weg inslaan die het meeste lijkt te bieden qua levensgeluk. Brieven schrijven, alhoewel verplicht is vrij nutteloos in deze tijd. Elke vacature krijgt 100-den brieven.

Edit: over thuis zitten en uitkering trekken, de 1e maanden gewoon doen en ea researchen over wat je wil en daar actie voor ondernemen. Aangezien werkgevers je niet eens voor een callcenter baan aannemen als je daar geen ervaring voor hebt... Ook gaat een volgende uitkering berekend worden op jouw vorige werk. als jij nu een baan neemt in een friettent en dan weer ontslagen wordt dan gaat de volgende uitkering daarop. thuis zitten en werken aan jouwzelf is wdb handiger als je maar genoeg maanden uitkering hebt.

Edit2 : voor fotos verkopen heb je ook van die online diensten als Oypo. Jij laat daar kaartjes van maken, maakt fotos ergens, geef kaartje met jouw Oypo account adres en mensen kopen daar de fotos. De markt is echter redelijk verzadigt. Iedereen met een DSLR wil er geld aan verdienen. Op 1 avond in een poppodium zie ik er zo 3 lopen die officiële fotografen zijn en dan tel ik de meisjes met dreadlocks en een 600D niet mee.

[ Voor 52% gewijzigd door ROFLASTC op 17-02-2013 16:53 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 11:31
Roman schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:33:
Verhuizen staat momenteel niet tot discussie. Heb n.l. pas hier een huis gekocht en moet mijn oude woning in Maassluis nog steeds zien te verkopen.
Kan je niet terug naar Maassluis en je nieuwe woning verkopen desnoods? Hoe dan ook, als je kiest om in the middle of nowhere te wonen dan moet je accepteren dat je moet reizen. Dat geeft niet, dat doet half werkend Nederland. Het is niet alsof je een keuze hebt, als je niet gaat werken zal je vroeg of laat je woning ook moeten verkopen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 21:45
Basszje schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:37:
[...]

Kan je wel zuur over doen, maar vrijwilligerswerk is wel een goede manier om iets voor je buurt te doen.
Klopt, er zullen heus mensen profijt van hebben maar je doet er jezelf tekort mee imo. Waarom zou je voor niks gaan werken als anderen er gewoon voor betaald krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het Fantoom schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:52:
[...]

Klopt, er zullen heus mensen profijt van hebben maar je doet er jezelf tekort mee imo. Waarom zou je voor niks gaan werken als anderen er gewoon voor betaald krijgen?
Om jezelf bezig te houden. om te netwerken. om een baan te krijgen wat in de huidige economie is een netwerk sneller dan brieven schrijven.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Laatst online: 03-07 21:22
Anoniem: 46694 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:35:
zelf ook ooit eens 4 maanden thuisgezeten. Kreeg slaapproblemen van de verveling, niet echt leuk.

Echt, werkloos zijn is een gevecht tegen de verveling. Daar zullen weinig mensen eerlijk voor uitkomen ('heb het hartstikke druk hoor!'). Verveling is het ergste wat er is.
Ik heb zelf werkeloosheid nooit ervaren als vechten tegen de verveling. Zelf heb ik ook een dergelijke periode thuisgezeten, en eerlijk gezegd kijk ik er niet op terug alsof het een nare periode was.

Wat mij destijds hielp was zorgen dat ik voldoende zaken om handen had. Ook was het zo dat ik in deze periode ontzettend actief solliciteerde. Per week was ik sowieso 4 uur bezig met sollicitatiegesprekken, 8 uur met het opstellen van sollicitatiebrieven en 8 uur per week met muziek maken. Ik was dus al 20 uur per week op redelijk structurele basis kwijt, de rest heb ik geïnvesteerd in het starten van een klein bedrijfje en het vergroten van mijn kennis.

Bottomline, een periode tussen 2 banen in is bij uitstek geschikt om jezelf een spiegel voor te houden waarin je kritisch naar jezelf kijkt. Mij heeft het goed geholpen een richting te kiezen, maar heb ook geleerd dat hoe rooskleurig zaken ook lijken, het handig is om een Plan B achter de hand te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Het Fantoom schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:52:
[...]

Je helpt er bijvoorbeeld andere mensen mee? Vrijwilligerswerk betekent niet gratis werken, maar dingen doen in de maatschappij die niet betaald zijn. Van koffie drinken met bejaarden tot aan het open houden van sportverenigingen of in mijn geval een jeugdvereniging. Je bent onder de mensen, je leert er van, je kan wellicht een netwerk opbouwen en je bent maatschappelijk zinnig bezig. Ik vind het dan weer vreemd dat tegenwoordig mensen niet meer achter hun breedbeeld zijn weg te branden als het niet direct dikke pegels oplevert... ( en daar gaat de maatschappij aan kapot, maar dat tik ik maar niet :P )

Overigens ben ik nu een jaar of drie werkloos (zelfverkozen, geen uitkering - rustig maar mensen ) en het bevalt me nog steeds prima. Zelf met projectjes bezig, kijken wat ik wil in de toekomst etc. Je kan imo beter een paar maanden de tijd nemen om goed uit te zoeken wat je nou wil dan jaren zitten te hikken in situaties die je op de lange termijn niet gelukkig gaan maken.

Kunst is natuurlijk om ambitie en realiteit op een lijn te brengen. Van een aantal dingen ziet de TS zelf al dat heel moeilijk is, zoals fotografie.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:28
Een uur reistijd is niks hoor. Ik zou je scope wel breed genoeg houden. Hele volksstammen kunnen en doen niet anders. Trouwens, het maakt wel verschil of de reistijd 1 uur is door de afstand of door de file. Een dag zonder file is opeens een meevaller, terwijl afstand iets is waar je nooit echt tijd kan winnen.

En in deze tijd is het een luxe om alles binnen 10km van je huis te hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Laatst online: 03-07 21:22
Basszje schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:13:
[...]
Kunst is natuurlijk om ambitie en realiteit op een lijn te brengen. Van een aantal dingen ziet de TS zelf al dat heel moeilijk is, zoals fotografie.
Ik kan me voorstellen dat je als IT-er ondertussen wel een beetje klaar bent met de gevoeligheid voor conjectuur. AEX omhoog, kom er maar in! AEX omlaag, bedankt en tot ziens!

Zelf zit ik momenteel als IT-er redelijk veilig, maar mocht er een dag komen dat ik een enkele reis UWV Werkbedrijf krijg, dan ga ik me heel erg hard afvragen of ik nog wel in het vak wil blijven, en dat ik niet voor een volledig technische richting, zoals WTB of voertuigtechniek ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

ROFLASTC schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:45:
wellicht al door anderen gezegd maar: UWV/WW vindt het niet zomaar goed dat je ZZp-er wordt. Je kan niet zomaar bijklussen en als je dat doet moet je dat opgeven en dan gaat het van de uitkering af. Vrijwilligerswerk mag ook niet zomaar omdat het jouw beschikbaarheid voor 'echt" werk kan belemmeren dus enige vorm van vaste afspraken hierin zal het UWV ontstemmen.
Logisch toch dat je gekort wordt op je uitkering als je een paar uur per week als ZZP'er werkt, hebben ze geen probleem mee bij het UWV. Het enige addertje onder het gras is dat je moet proberen het aantal gewerkte uren geleidelijk aan op te bouwen. Als je elke week 2 uurtjes werkt, maar je geeft ook een keertje 20 uur op, dan ben je de sigaar, want dan wordt je vanaf dat moment 20 uur gekort, ook al heb je na dat ene piek moment nooit opnieuw meer dan 2 uur in een week gewerkt. Met andere woorden probeer zoveel mogelijk je uren gelijkmatig te verdelen, zonder grote pieken en dalen. Beter bekend als creatief boekhouden.

En nog iets, bij het solliciteren heb je ook profijt als je iets nuttigs doet. Een bedrijf wil liever iemand aannemen die eigenlijk al een andere baan heeft. Ze denken dat je niet gemotiveerd bent om te werken als je thuis zit te "niksen". Vrijwilligerswerk is ook een baan, ondanks dat je niks betaald krijgt, kun je toch altijd weer bijleren. dus nuttig is dat zeker. Verder geldt dat een werkgever graag een jong iemand heeft (goedkoper). Als ZZP'er is het juist een voordeel als je wat ouder bent (werkervaring).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

cjdijk schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:43:
[...]

Logisch toch dat je gekort wordt op je uitkering als je een paar uur per week als ZZP'er werkt, hebben ze geen probleem mee bij het UWV. Het enige addertje onder het gras is dat je moet proberen het aantal gewerkte uren geleidelijk aan op te bouwen. Als je elke week 2 uurtjes werkt, maar je geeft ook een keertje 20 uur op, dan ben je de sigaar, want dan wordt je vanaf dat moment 20 uur gekort, ook al heb je na dat ene piek moment nooit opnieuw meer dan 2 uur in een week gewerkt. Met andere woorden probeer zoveel mogelijk je uren gelijkmatig te verdelen, zonder grote pieken en dalen. Beter bekend als creatief boekhouden.

En nog iets, bij het solliciteren heb je ook profijt als je iets nuttigs doet. Een bedrijf wil liever iemand aannemen die eigenlijk al een andere baan heeft. Ze denken dat je niet gemotiveerd bent om te werken als je thuis zit te "niksen". Vrijwilligerswerk is ook een baan, ondanks dat je niks betaald krijgt, kun je toch altijd weer bijleren. dus nuttig is dat zeker. Verder geldt dat een werkgever graag een jong iemand heeft (goedkoper). Als ZZP'er is het juist een voordeel als je wat ouder bent (werkervaring).
Een bedrijf houdt wellicht van een actief iemand maar als het UWV vindt dat jij daardoor niet meer beschikbaar bent voor echt werk dan geeft het problemen. Als werkzoekende zijnde moet je dit soort dingen handig aanpakken. Als ZZp-er aan de slag gaan kan je best doen maar men moet zich wel realiseren dat di niet zomaar kan. Je schiet jezelf snel in de voet nml, zoals je zelf ook zegt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
ik snap niet echt dat 80-100km een probleem is? ik rij het elke dag 130 heen en weer en doe het met plezier (het werk dan he:P het fillerijden is klote :P)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 13:38

Frituurman

Mjam!

Ik reis dagelijks 3,5 tot 5 uur met openbaar vervoer (ik woon in het noorden en werk in het midden en zuiden van het land), maar ik vind het heerlijk. Een rustmomentje in de trein, even tot jezelf komen en als je thuis komt, ben je gewoon helemaal vrij van stress (ik tenminste wel) en kun je normaal papa zijn of de rol die je hebt in je thuissituatie aannemen. Voor mij heeft de reistijd een meerwaarde. Het had natuurlijk wat minder gemogen (ik sta nu om 4:30 uur op, heb rond 5:30 de eerste trein en kom 's avonds rond 18:00 uur weer thuis), uurtje enkele reis bijvoorbeeld. Maar ik ben blij dat ik een (goedbetaalde) baan heb.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 07-07 18:14
Dat zou mij persoonlijk écht te ver gaan :-) Dan ben je toch je hele dag bezig met je werk? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij zegt dat het een goed betaalde baan is, dus dan zal het wel dat hij dat vele reizen er voor over heeft, maar ik ben om 8 uur ongeveer de deur uit en ben om 19 uur ongeveer thuis, dan heb ik dus ongeveer 3 a 4 uurtjes vrijetijd.

Ik vind 3 uur te weinig dus lig soms wat later in bed, zo rond 23 uur en sta om 6:45 weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Als ik zou mogen kiezen tussen 2 uur in de auto of 4 uur in de trein, dan laat mij maar in de trein zitten. Zeker als je niet in de veewagens (spits) hoeft en je gewoon kan zitten. Met een beetje geluk nog WiFi zodat je effectief ook in de trein gewoon kan werken.

Verder weet ik wat het is om thuis te zitten. Absoluut geen pretje! De tip van vrijwilligerswerk oppakken zou ik dan ook zeker willen onderschrijven. Ik ben zelf als vrijwilliger gaan helpen op een basisschool waar ik uiteindelijk een compleet ict netwerk heb opgezet. Dat geeft heel veel voldoening en het netwerken is een bijkomend voordeel. Inmiddels zit ik (als vrijwilliger) redelijk diep in het 'onderwijs wereldje'

Het is voor mij in ieder geval duidelijk geworden dat dit iets is waar ik mee verder wil.
Ik ben ondertussen aan het leren geslagen om uiteindelijk als onderwijsdeskundige aan het werk te kunnen. Het mooie vind ik dat mijn technische kennis en onderwijs nu gecombineerd kunnen worden.

succes met het werken aan 'morgen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:37:
Hij zegt dat het een goed betaalde baan is, dus dan zal het wel dat hij dat vele reizen er voor over heeft, maar ik ben om 8 uur ongeveer de deur uit en ben om 19 uur ongeveer thuis, dan heb ik dus ongeveer 3 a 4 uurtjes vrijetijd.

Ik vind 3 uur te weinig dus lig soms wat later in bed, zo rond 23 uur en sta om 6:45 weer op.
Ik chargeerde een beetje. Ik werk slechts 4 dagen, waarvan 1 thuis. :) Maar die drie dagen dat ik onderweg ben, ben ik doorgaans minimaal 13 en maximaal 15 uur van huis. Als de NS gewoon doorrijdt, in ieder geval.

Maar goed, ik heb een prima salaris waarvan ik de hypotheek, de luiers en de kleding van m'n vrouw prima kan betalen, dus ik klaag niet. Daarnaast heb ik ook zeeën van vrije tijd. Altijd 3 dagen weekend :D

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredfles
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 17:35
M.i. is thuiszitten echt verschrikkelijk.
Ikzelf heb 4maanden thuisgezeten vanwege werkeloosheid. Ben gelijk begonnen met vrijwilligerswerk, om maar bezig te blijven.
Probeer jezelf elke morgen uit bed te slaan, dat als eerste. Kom niet in het ritme dat je later gaat slapen en later gaat opstaan. Dat is echt het slechtst (ook het makkelijkste) wat je kan doen.
Voor je het weet vindt je dat je het druk hebt, wanneer je even naar de stad moet om een boodschap te doen.

Als ZZP-er beginnen - ik zou het niet doen in deze zwakke tijden. Komt er ook nog eens bij dat wanneer je een tijd inkomsten ontvangt via dat kanaal, geen recht meer hebt op een eventuele WW-uitkering. Als je dus geen opdrachten meer hebt, dan heb je dus ook gewoon totaal geen inkomsten meer. Ook heb je geen recht op bijstand.

Ik zou zeggen, zet je erover heen en reis een paar uurtjes per dag. Als ik naar mezelf kijk. elke dag reis ik 2u heen en 2u terug en dat is echt wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Openbaar vervoer is hier geen optie. Trouwens kan ik als ik rij (auto, trein, bus) niet lezen of werken. Ik moet altijd naar buiten kijken anders krijgt het vloerkleed heel snel een andere kleur. Ik wordt er zo misselijk van, niet meer normaal.

Dat met de rijstijd. Zoals gezegd, ik heb het eens gedaan (Maassluis - Utrecht) en dat zijn dan nog niet eens 80 km. Maar naar korte tijd kreeg ik thuis niets meer gedaan. Ik kwam thuis zo rond 7 - 8 uur, viel in slaap op het bankstel. Werd rond 10 wakker, snel iets in de magnetron, sukkelde naar bed en dan de volgende dag weer. En ik werd een beetje agressief tegen over vrienden, dus ben ik daar maar gestopt.

Ik zal mijn wekker weer eens aanzetten zodat ik er op tijd uit ben. Ook zal ik eens op zoek gaan naar vrijwilligers werk. Eens kijken wat er hier zo in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 04-07 14:59
Mijn advies zou zijn om toch eens te gaan kijken voor de opties wat verder weg. Kijk dan vooral ook naar mogelijkheden om bijvoorbeeld thuis te werken voor 1 a 2 dagen in de week. Of 36 te werken en dan 4x9. Allemaal zaken die je de mogelijkheid geven om wat energie over te houden gedurende de week.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 13:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Voor mijn studie reis ik dagelijks in totaal 280 km en ben ik ruim genomen 25 uur per week voor kwijt. Op moment van schrijven besef ik eigenlijk hoe belachelijk dit is. Maar het is wel iets wat ik je niet kan aanraden. Ontspannen bestaat alleen nog maar uit slapen bijv.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41
Ik bespeur een enigszins laconieke houding terwijl topicstarter werkloos is en twee hypotheken heeft. Ik zou iets meer urgentie danwel oplossingsgerichte houding verwachten.

Tevens zijn er veel onuitgesproken impliciete condities. Een daarvan is waarom de nieuwe streek (midden Limburg afgaande op de afstand naar Bonn/Keulen) per se als uitgangspunt genomen wordt terwijl er blijkbaar ook in Maassluis nog een woning is die als uitvalsbasis kan dienen. Ander vraag is waarom er geen werk dichterbij zou zijn voor een ervaren medewerker. Er zijn grotere plaatsen dichterbij. IT-werk is overal wel een beetje.

Zolang dergelijke condities niet expliciet worden gemaakt is het vrij moeilijk advies te geven.

Reisafstand vind ik overigens wel een valide conditie. Als ik dagelijks lang zou moeten reizen dan ben ik binnen no-time uitgeblust. Maar dat vereist dus aanpassingsvermogen op andere vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik woon meer in de Nord Eifel, dus zuidelijk van Keulen. En gelukkig heb ik maar een Hypotheek. Huizen in Duitsland zijn goedkoop.

Ben nu met de makelaar bezig dat hij de woning in Maassluis snel verkocht krijg, kostte wat het kost. Alvast 30k gezakt met de prijs. Zou eventueel weer naar Maassluis kunnen, maar om eerlijk te zijn ben ik blij dat ik daar weg ben. Kan niet zo tegen de drukte (en dan in Maassluis nog niet eens zo'n grote stad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wel zo relevant om te melden dat je in DE zit en niet NL :o

Alle regelingen, dus zowel mogelijkheden als risico's zijn anders. Zo zijn de punten die ROFLASTC aanhaalde die voor NL van toepassing zijn absoluut niet voor jou van toepassing, maar mogelijk wel andere. Zou als eerste uitzoeken wat wel en niet mag en wat wel en niet moet, vooral mbt werkloosheidsuitkering vs inkomsten van eigen bedrijf. In NL is dat dus een groot probleem, in DE geen idee...

Hoewel ik aardig wat mensen in DE ken zijn ze geen van allen werkloos (zelfs de anarcho-punkers onder hen 8)7 ), dus kan ik weinig bijdragen op vlak van regelingen.

Mbt andere zaken krijg ik vergelijkbaar gevoel als Rukapul verwoordt. Je wil heel veel, maar je situatie is zodanig dat je weinig te willen hebt. Je "kunt niet" lezen/werken onderweg, je "kunt niet" tegen de drukte etc. etc. Zelfs reisafstand - ik wil absoluut niet meer dan 45 min enkele reis kwijt zijn, liefst derde daarvan - maar heb ooit toch echt baan gekregen en een jaar gehouden op anderhalf uur reizen omdat het alternatief was geen werk danwel werk waar ik echt niet vrolijk van werd. Zodra je de boel weer op de rit hebt is het tijd om te willen. Tot die tijd is het gewoon roeien met de riemen die je hebt.

Wat dat laatste betreft, hoe zit het met werk "onder" je niveau in de buurt? Evt horeca in toeristische dingen, logistiek werk in distributiecentra (desnoods orderpicken oid), of zelfs landbouw (Spargel?), dat soort ding. Nee, je wordt er niet vrolijk van, nee je gaat er geen glorieuze toekomst mee tegemoet, maar ja, het betaalt wel de rekeningen en ja, het geeft je een reden om 's ochtends uit bed te komen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ander werk is lastig aangezien ik licht lichamelijk gehandicapt ben. Zeg maar heb geen echte heup. Dus veel lopen (horeca en landbouw) zit er niet in. Wel voordeel is dat hier veel Nederlanders zijn. Eventueel als talk o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Roman schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:33:
Ander werk is lastig aangezien ik licht lichamelijk gehandicapt ben. Zeg maar heb geen echte heup. Dus veel lopen (horeca en landbouw) zit er niet in. Wel voordeel is dat hier veel Nederlanders zijn. Eventueel als talk o.i.d.
Je verzuimt wel erg veel dingen te vertellen. Lichte handicap, het land waar je woont, wagenziekte, etc. Dat zijn allemaal wel dingen die van belang kunnen zijn om je verder te helpen. Maar denk serieus eens na over O.V. Het helpt ook al heel wat (ik heb ook last van wagenziekte) om te zitten in de rijrichting van de trein. Daarnaast zijn er tabletjes die je zonder bijwerkingen kunt slikken.

Reistijd vind ik persoonlijk alleen in het beginstadium van werkloosheid een (mogelijk) issue. Houdt de werkloosheid langer aan en wordt de situatie meer penibel, dan moet je gewoon, vind ik, alle schroom van je af gooien en pakken wat je pakken kunt. Er zijn al genoeg freeloaders in dit land.

V.w.b. solliciteren: Ik wou het niet doen.. sorry:

:X Ik zou het blijven doen, maar misschien eens je brieven door de spellingscontrole? En interpunctie, dat is ook je vriend! :P
(...) Ik wordt er zo misselijk van (...)

(...) Dat met de rijeistijd. (...)

(...) Maar naar korte tijd kreeg ik thuis niets meer gedaan. (...)
Geintje hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hmmm spellingscontrole staat aan. Heb ik altijd in firefox aan staan. Als je 2 talig bent opgegroeid maak je wel eens wat fouten :o

OV is vrij lastig hier. Er rijden eigenlijk alleen maar schoolbussen door het dorp. Er is dan ook een trein station... waar een keer per uur een trein komt. Echt wagen ziek ben ik niet, kan uren rijden. Ik word er alleen zo moe van als ik na 8 uur werk nog anderhalf uur moet rijden. Als ik per week 10 of meer uur reistijd heb dan neem ik liever een baan die dichter bij is en minder betaald. Wil niet leven om te werken.

Heb inmiddels al een aantal open sollicitaties verstuurd, eens kijken wat daaruit voortkomt.

En ja ik vergeet vaak een hoop informatie te vertellen omdat ik vaak denk dat deze irrelevant is. Zo zie je maar weer dat het toch nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Spellingscontrole let op spelling. 'wordt', 'rijs' en 'naar' zijn niet fout gespeld, maar wel fout gebruikt, maar daar doet spellingscontrole niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 06:45
Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:44:
OV is vrij lastig hier. Er rijden eigenlijk alleen maar schoolbussen door het dorp. Er is dan ook een trein station... waar een keer per uur een trein komt. Echt wagen ziek ben ik niet, kan uren rijden. Ik word er alleen zo moe van als ik na 8 uur werk nog anderhalf uur moet rijden. Als ik per week 10 of meer uur reistijd heb dan neem ik liever een baan die dichter bij is en minder betaald. Wil niet leven om te werken.
Tja, maar dan is het bijvoorbeeld ook een optie om 4 dagen te gaan werken, of bijvoorbeeld thuiswerkmogelijkheden te regelen. Dus misschien 1 of 2 dagen thuiswerken en dan de 3 andere dagen gewoon doorbijten en anderhalf uur rijden. Het lijkt mij niet verstandig om om de reden "reistijd" onder je niveau te gaan werken, daar wordt je op termijn ook niet gelukkig van, ik zou dan voor de creatieve oplossing gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:44:
Als ik per week 10 of meer uur reistijd heb dan neem ik liever een baan die dichter bij is en minder betaald. Wil niet leven om te werken.
Andere mensen betalen jouw levensonderhoud en daardoor heb je imho weinig te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Als het mogelijk is om 1 of 2 dagen thuis te werken zou ik dat graag doen. Als die optie mogelijk is ga ik het iig wel doen. Alleen is dat vaak niet zo handig dit tijdens een sollicitatie gesprek aan woord te brengen. Trouwens staan bij bijna alle vacatures erbij dat ze alleen sollicitatie willen ontvangen van mensen uit x aantal km afstand, meestal is dat 50 of 75.

@Alarmnummer. Op dit moment krijg ik nog helemaal niets omdat ik nog geen 12 maanden in Duitsland werkzaam ben geweest. Leef nu van mijn spaar centen. Das ook de reden waarom ik de woning in Maassluis zo snel mogelijk wil verkopen, scheelt weer 580 hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 16:02
Mijn vriendin zit ook werkloos thuis, is destijds ontslagen omdat ze zwanger was (geven ze natuurlijk niet als officiele verklaring). Ze werkte in de gehandicaptenzorg, daar heeft ze ook haar diploma voor (SPW4). Zwangerschapsverlof is inmiddels voorbij, ze wil dolgraag weer gaan werken, maar helaas nauwelijks banen (er is toch altijd werk in de zorg?! nou niet dus) te vinden in de gehandicaptenzorg.

Het geluk heeft ze dat ze de kleine thuis heeft, die houdt haar bezig, maar ze wil ook weleens weer de deur uit, contact hebben met collega's, haar eigen geld verdienen ipv uitkering trekken.
Er is veel werk in de verpleegkunde, maar helaas, die vacatures gunnen ze haar niet, omdat ze geen verpleegkundige opleiding heeft. (en dat terwijl SPW4 eigenlijk meer inhoudt dan verpleegkundige 3)

Opleidingstrajecten om die verpleegkundige 3 opleiding te volgen (werken + leren) zijn net gestart, daar was dus geen plaats meer.

Het UWV daar krijg je ook een punthoofd van, ongelooflijk dat zo'n organisatie nog bestaat. En dan vinden we het gek dat er veel werklozen zijn en er veel gefraudeerd wordt? Nou ik vind het niet gek met een organisatie als het UWV op dit moment.

Kortom het is huilen met de pet op op dit moment, mensen die graag willen werken, komen niet altijd makkelijk weer aan een baan!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Alarmnummer schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:06:
[...]

Andere mensen betalen jouw levensonderhoud en daardoor heb je imho weinig te willen.
:? Volgens mij lees je niet goed...

Hij zegt niet dat 'ie liever een uitkering blijft/gaat trekken, hij zegt dat 'ie liever minder betaald krijgt en dichterbij kan werken. En dat mag 'ie prima willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:12:
@Alarmnummer. Op dit moment krijg ik nog helemaal niets omdat ik nog geen 12 maanden in Duitsland werkzaam ben geweest. Leef nu van mijn spaar centen. Das ook de reden waarom ik de woning in Maassluis zo snel mogelijk wil verkopen, scheelt weer 580 hypotheek.
Ok.. Respect.

Verder snap ik dat je in een moeilijke situatie zit; locatie, laag conjectuur etc. Ik zou toch proberen om gewoon weer aan het werk te gaan vanaf dat punt te zoeken naar een baan die beter bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:12:
Als je geen Duitse ww (Arbeitslosengeld 1) kunt krijgen kun je altijd nog Duitse bijstand(Arbeitslosengeld II of Hartz IV) aanvragen. Dat is zelfs aan te raden omdat je dan ook automatisch voor ziektekosten verzekerd bent. Dan zul je waarschijnlijk wel de nodige vragen krijgen over vermogen etc.

Ik heb ooit kort ww in Duitsland gehad en er wordt daar een stuk minder moeilijk gedaan dan in Nederland. Duitsland is een veel socialer land dan Nederland dus proberen kun je het altijd. Het zou daarbij geen bezwaar moeten zijn dat je buitenlander bent(er zijn bijv. ook veel Polen die net over de grens in Duitsland gaan wonen, nooit gewerkt hebben en dan meteen bijstand aanvragen, ze 'verdienen' dan meer dan dat ze ooit in Polen kunnen verdienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Klopt, maar ik wacht nu nog op een brief van het UWV dat ik nodig heb om het normale werkelozen geld aan te vragen. Duurt c.a. 6 tot 8 weken hebben ze gezegd, dus ik hoop nu elke dag dat het binnen komt.

Verder dacht ik niet dat het zo lang zou gaan duren om een nieuwe baan te vinden. Toen ik nog in de detachering zat, zat ik maximaal 3 weken op de bank tussen 2 opdrachten. Meestal was het nog korter. Was ook nog nooit werkeloos. Is voor mij de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

martinusz schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:13:
Mijn vriendin zit ook werkloos thuis, is destijds ontslagen omdat ze zwanger was (geven ze natuurlijk niet als officiele verklaring). Ze werkte in de gehandicaptenzorg, daar heeft ze ook haar diploma voor (SPW4). Zwangerschapsverlof is inmiddels voorbij, ze wil dolgraag weer gaan werken, maar helaas nauwelijks banen (er is toch altijd werk in de zorg?! nou niet dus) te vinden in de gehandicaptenzorg.

Het geluk heeft ze dat ze de kleine thuis heeft, die houdt haar bezig, maar ze wil ook weleens weer de deur uit, contact hebben met collega's, haar eigen geld verdienen ipv uitkering trekken.
Er is veel werk in de verpleegkunde, maar helaas, die vacatures gunnen ze haar niet, omdat ze geen verpleegkundige opleiding heeft. (en dat terwijl SPW4 eigenlijk meer inhoudt dan verpleegkundige 3)

Opleidingstrajecten om die verpleegkundige 3 opleiding te volgen (werken + leren) zijn net gestart, daar was dus geen plaats meer.

Kortom het is huilen met de pet op op dit moment, mensen die graag willen werken, komen niet altijd makkelijk weer aan een baan!
Het UWV doet vrij rectaal idd. Als ze je op of onder minimumloon kunnen zetten doen ze dat. suc6 met bezwaar maken :-(
800 euro? da's veel geld meneer/mevrouw. Er zijn mensen die weer bij hun ouders moeten gaan wonen
yeah right... not helping at all.

Wat GGZ/VGZ zorgwerk betreft, dat is nog zuurder. 10K aan werklozen toen het 1,5 jaar geleden mis ging en het houdt niet op. Als je SPH of SPW hebt gedaan dan heb je nu echt de verkeerde diploma en alle begeleiders baantjes worden nu opnieuw aangeboden tegen 2 salarisschalen lager. De enigen die nu aan de bak komen zijn verpleegkundigen die dan weer alleen maar verpleegkundige dingen kunnen, als ze kunnen opvoeden is dat een bonus. Terwijl het toch om dat laatste gaat in dit werk.

Wat is het punt van het UWV en de overheid als mensen op hun spaargeld moeten interen, bij familie moeten aankloppen voor geld etc en een diploma hebben waar ze wssl 12 a 18 maanden niet mee aan de bak kunnen komen... verloren generatie of dramatiseer ik dan?

Ik ken iemand met SPH papiertje die zelfs niet voor callcenter werk in aanmerking komt want: te hoog opgeleid en geen bel ervaring.

Je zit met dergelijke diplomas best muurvast op dit moment...

Wat jouw vriendin kan doen is als gastouder registreren en de kinderen uit de buurt ook opvangen. scheelt mensen ene hoop geld als ze geen KDV nodig hebben en jouw vriendin is gekwalificeerd. Gastouder papiertje lijkt mij makkelijk te regelen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Waar ik nu woon is toevallig in de ouderenzorg veel werk. Hier is volgens mij 60 bejaard.

Okee heb je niets aan en ik ook niet. Mara is wel toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ROFLASTC schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:15:
Wat jouw vriendin kan doen is als gastouder registreren en de kinderen uit de buurt ook opvangen. scheelt mensen ene hoop geld als ze geen KDV nodig hebben en jouw vriendin is gekwalificeerd. Gastouder papiertje lijkt mij makkelijk te regelen.
Waarschijnlijk is dat niet aan te raden.....

Mijn moeder heeft deels loon en deels ww, voor die ww moet ze solliciteren. Onlangs kwam het UWV met werk als gastouder. Er was toen een informatieve bijeenkomst over dat gastouderproject waar ze verplicht heen moest. Daar bleek dat er de nodige haken en ogen aan zitten.

Bijvoorbeeld: Geen dienstverband, werk als ZZP'er. Ziek? Geen inkomen. Vakantie? Geen inkomen. Weigeren de ouders om wat voor reden dan ook (op tijd) te betalen? Geen inkomen. Uitgaven om de woning aan te passen voor kinderopvang? Voor eigen rekening. Hogere energie-/waterrekening door de kids? Voor eigen rekening. En zo waren er nog wat dingen.

En wat helemaal maf was: Zowel zij als ik (de inwonende zoon) zouden dan een VOG moeten overleggen, op eigen kosten en ik weet van werk bij een specifieke overheidsinstelling dat dat papiertje niet goedkoop is. Vroeger was dat niet nodig.

(Note: Mijn moeder was de 1e fulltime gastouder hier in de stad tot alle fulltimers een jaar of 8-10 terug werden ontslagen. Tegenwoordig werkt ze in de thuiszorg.)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Raven schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:47:
[...]

Waarschijnlijk is dat niet aan te raden.....
Dat is allemaal goeddeels het zelfstandig ondernemen risico maar daar zijn ook de nodige dingen voor. ansich kan je met toestemming van het UWV tegen 29% korting op uitkering een hele tijd het uitproberen. In die tijd kan je, mits je goed zit en snel veel klanten hebt ea opbouwen aan ZZP-er verzekeringen, rechtbijstand om geld te halen bij wanbetalers etc. afhankelijk van waar men woont heeft het een redelijke kans. Maar idd niet zonder risico. vanuit de UWV een andere baan vinden is relatief betrouwbaar natuurlijk. Ikzelf zou, gezien de dingen die ik kan, niet vanuit de WW een ZZP zaak beginnen maar wachten tot ik ergens een halve baan heb, die gebruiken als basis en dan mijn ZZP activiteiten beginnen.

Granted, he is niet makkelijk maar als je al jouw buren al meekrijgt en daarbij heeft hij als vriend zijnde ook inkomen dan kom je een end. Wellicht kunnen ze dan nog een andere subsidie aanvragen. Als ze gezamelijk niet boven de 27900 uitkomen dan kan huursubsidie ook nog.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

smiegles

Breaking Bad

Als je C kan programmeren kan je waarschijnlijk ook apps maken en daar is veel interesse voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-07 22:20
Raven schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:47:
[...]

En wat helemaal maf was: Zowel zij als ik (de inwonende zoon) zouden dan een VOG moeten overleggen, op eigen kosten en ik weet van werk bij een specifieke overheidsinstelling dat dat papiertje niet goedkoop is. Vroeger was dat niet nodig.
...
:? Kost dat in Nederland geld?
WTF?

In België moet je gewoon naar een politiekantoor stappen en krijg je dat zo mee (als je braaf bent geweest natuurlijk)

Voor onthaalouders is het ook zo bij ons dat alle gezinsleden een bewijs van goed gedrag en zeden moeten kunnen voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 00:04

Onzin opmerking, ik reis elke dag totaal 3(!) uur. vind ik het erg? nee! ik heb een goeie baan, leuke collegas, uitdagend werk en dat maakt die reistijd meer dan goed :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik had C++ op school, zeg maar 1997 ofzo.

@Verderf: Dus jij leeft om te werken? Ik zie het niet zitten om elke dag 11 tot 12 uur van huis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:49
Het UWV doet vrij rectaal idd. Als ze je op of onder minimumloon kunnen zetten doen ze dat. suc6 met bezwaar maken :-(
Ik was paar jaar geleden 7 maanden werkloos. Heb maanden bij UWV geprobeerd om een uitkering te krijgen. Natuurlijk moest ik verplicht solliciteren, maar dat deed ik voordat ik bij UWV aanklopte al. Kreeg ik drie keer mijn formulieren teruggestuurd met de melding dat ik geen gegevens van mijn vorige uitkering had meegestuurd. Bij mijn laatste aanvraag met dikke stift opgeschreven dat ik nog nooit een uitkering had gekregen. Uiteindelijk afgewezen omdat mijn vriendin, waarmee ik samenwoonde, 100 Euro te veel verdiende en ik bij mijn laatste werkgever maar 5 maanden i.p.v. 6 maanden gewerkt had.
Ondertussen had ik zelf een nieuwe baan gevonden, want aan het UWV met hun sollicitatietips ("ik zou in je CV hier een lege regel tussen zetten" 8)7 ) heb je ook niks.

Op dit moment zit ik ook 1,5 uur enkele reis in de auto. De laatste vijf jaar was mijn enkele reistijd minimaal 1,5 uur. Alleen twee jaar geleden zat ik een jaartje op een half uur afstand. Liever werkte ik wat dichterbij, maar het was of dit of geen werk. En dan is de keuze snel gemaakt.

Voor de OP is reistijd iets dat op dit moment niet echt een rol mag spelen.
chime schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:11:
[...]
WTF?
En iedereen wil natuurlijk een originele, dus je mag elke keer weer een nieuwe halen.
Even op het print knopje drukken en hoppa, das weer geld in het laatje.
Hier in Den Haag:
Een digitale aanvraag kost € 24,55.
Een schriftelijke aanvraag via de gemeente kost € 30,05.

[ Voor 13% gewijzigd door Xyphoid op 20-02-2013 13:18 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 15:27
Sjah, ik hou ook van mijn werk en heb toffe collega's, maar toch ga ik vanaf mei in een ander project stappen waardoor mijn reistijd van zo'n 2u enkele reis zal inkorten tot zo'n 25 minuten. De uitdaging zal allicht even groot zijn, maar de sfeer en collega's moet je altijd maar afwachten... Ook zal ik er netto zo'n 100 euro bij inschieten, maar het 3 uur extra hebben in een dag is me dat wel waard. Vond het vroeger ook niet zo'n probleem ver te reizen, enkel de ervaring en uitdaging in een project telde voor mij. Ik moet zeggen dat sinds ik kids heb mijn tijd me toch wat kostbaarder is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

[...]

yeah right... not helping at all.

Wat GGZ/VGZ zorgwerk betreft, dat is nog zuurder. 10K aan werklozen toen het 1,5 jaar geleden mis ging en het houdt niet op. Als je SPH of SPW hebt gedaan dan heb je nu echt de verkeerde diploma en alle begeleiders baantjes worden nu opnieuw aangeboden tegen 2 salarisschalen lager. De enigen die nu aan de bak komen zijn verpleegkundigen die dan weer alleen maar verpleegkundige dingen kunnen, als ze kunnen opvoeden is dat een bonus. Terwijl het toch om dat laatste gaat in dit werk.

Wat is het punt van het UWV en de overheid als mensen op hun spaargeld moeten interen, bij familie moeten aankloppen voor geld etc en een diploma hebben waar ze wssl 12 a 18 maanden niet mee aan de bak kunnen komen... verloren generatie of dramatiseer ik dan?

Ik ken iemand met SPH papiertje die zelfs niet voor callcenter werk in aanmerking komt want: te hoog opgeleid en geen bel ervaring.

Je zit met dergelijke diplomas best muurvast op dit moment...

Mijn vriendin solliciteerd zich een rot beroerte, maar inderdaad zelfs simpele baantjes als poetsen wordt ze niet aangenomen, want overgekwalificeerd. Op verpleegkundige vacatures solliciteert ze ook gewoon, maar wordt elke keer afgewezen met de opmerking, je hebt de verpleegkundige opleiding niet. (terwijl als ze zich eens goed verdiepen zouden moeten weten dat SPW4 toch echt wel meer voorstelt dan verpleegkundige)
De opleiding verpleegkundige zelf bekostigen is een mogelijkheid, maar is behoorlijk prijzig, dan liever via een werkgever volgen, maarja die starten pas weer in September en dan moet je ook maar zien dat ze jou eruit pikken. (andere schoolgangers die verpleegkundige studeren krijgen voorrang)

ZZP als gastouder hebben we ook overwogen, maar zitten toch wel wat nadelen aan + het feit dat ze liever de deur uitgaat om te werken (contact buiten huis met andere collega's etc.). Hopen dat de zorgmarkt voor gehandicapten weer wat aantrekt, want het doet haar geen goed om thuis te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ROFLASTC schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:04:
[...]

Dat is allemaal goeddeels het zelfstandig ondernemen risico maar daar zijn ook de nodige dingen voor. ansich kan je met toestemming van het UWV tegen 29% korting op uitkering een hele tijd het uitproberen. In die tijd kan je, mits je goed zit en snel veel klanten hebt ea opbouwen aan ZZP-er verzekeringen, rechtbijstand om geld te halen bij wanbetalers etc. afhankelijk van waar men woont heeft het een redelijke kans. Maar idd niet zonder risico. vanuit de UWV een andere baan vinden is relatief betrouwbaar natuurlijk. Ikzelf zou, gezien de dingen die ik kan, niet vanuit de WW een ZZP zaak beginnen maar wachten tot ik ergens een halve baan heb, die gebruiken als basis en dan mijn ZZP activiteiten beginnen.

Granted, he is niet makkelijk maar als je al jouw buren al meekrijgt en daarbij heeft hij als vriend zijnde ook inkomen dan kom je een end. Wellicht kunnen ze dan nog een andere subsidie aanvragen. Als ze gezamelijk niet boven de 27900 uitkomen dan kan huursubsidie ook nog.
I know, maar mijn moeder heeft uiteindelijk een brief geschreven naar haar arbeidsdeskundige en die was het er mee eens dat er nogal wat haken en ogen zijn, vooral als je het vergelijkt met het dienstverband dat zij vroeger als gastouder had. Daarnaast moest het gecombineerd kunnen worden met haar thuiszorg werk, dat was echter niet mogelijk.
chime schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:11:
[...]

WTF?

In België moet je gewoon naar een politiekantoor stappen en krijg je dat zo mee (als je braaf bent geweest natuurlijk)

Voor onthaalouders is het ook zo bij ons dat alle gezinsleden een bewijs van goed gedrag en zeden moeten kunnen voorleggen.
€30,05 voor het intoetsen van een naam om te kijken of er een strafblad is en om die verklaring te printen.
Mijn werkgever heeft dat vergoed toen ik er een moest laten zien, het UWV doet dat niet.
Xyphoid schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:16:
[...]

En iedereen wil natuurlijk een originele, dus je mag elke keer weer een nieuwe halen.
Even op het print knopje drukken en hoppa, das weer geld in het laatje.
Hier in Den Haag:
Een digitale aanvraag kost € 24,55.
Een schriftelijke aanvraag via de gemeente kost € 30,05.
Het origineel heb ik hier dacht ik nog liggen, werd alleen een kopietje van gemaakt en ik kreeg 'm weer mee naar huis.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 20-02-2013 13:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:14:
@Verderf: Dus jij leeft om te werken? Ik zie het niet zitten om elke dag 11 tot 12 uur van huis te zijn.
Dan ga je toch fijn 16 of 24 uur per week werken?

Leven kost geld en we zijn hier in Nederland, Duitsland en Belgie al verwend dat 32 uur in veel gevallen wordt gezien als voltijd. Je posts getuigen niet echt van een wil om te werken, een uurtje reistijd is al teveel en een normale werkdag is eigenlijk ook al te lang.

Maar een stukje opbouwend advies: Hou een dergelijke attitude bij sollicitaties voor je, dat vergroot je kansen aanzienlijk.

Gezien je posts zou ik zoeken naar een kantoorbaan in de directe omgeving voor 3-4 dagen in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
pagani schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:47:
[...]

Dan ga je toch fijn 16 of 24 uur per week werken?

Leven kost geld en we zijn hier in Nederland, Duitsland en Belgie al verwend dat 32 uur in veel gevallen wordt gezien als voltijd. Je posts getuigen niet echt van een wil om te werken, een uurtje reistijd is al teveel en een normale werkdag is eigenlijk ook al te lang.

Maar een stukje opbouwend advies: Hou een dergelijke attitude bij sollicitaties voor je, dat vergroot je kansen aanzienlijk.

Gezien je posts zou ik zoeken naar een kantoorbaan in de directe omgeving voor 3-4 dagen in de week.
Ambtenaren functie lijkt mij uitermate geschikt voor dit profiel :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
:o Wat alweer....

Ik vind 8 uur werken niet erg. Minder mag ook uiteraard :+ Mij gaat het gewoon om de reistijd. Vooral als je op het land bent en door tig dorpen heen moet waar je maar 50 mag. In de hoop dat ze gestrooid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 00:04
Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:14:
Ik had C++ op school, zeg maar 1997 ofzo.

Mijn betaald nog steeds zichzelf niet dus ik heb weinig keuze :)

Maar nee, ik leef niet om te werken. ik ga elke dag om half 8 de duur uit en kom om 18:15 weer thuis, reistijd(ov voornamelijk) gebruik ik om of een boek te lezen of om nog wat te studeren voor de eventuele certificaten voor het werk :)

Overigens werk ik 36 uur per week dus 1x in de weken vrij en dat scheelt al een hoop :)
Soms heb je ook gewoon geen keuze, het is niet alsof je verplicht bent om 40 jaar bij dezelfde baas te moeten zitten.

Ik persoonlijk reis liever elke dag 2 uur dan dat ik weken thuis op de bank zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verderf op 20-02-2013 13:58 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46694

40 uur werken + veel reistijd = zwaar k**

Maar nog veel beter dan werkloos zijn….
Veel mensen hebben een andere houding en willen graag vrijblijvend in een uitkeringssituatie zitten. Dat dat zomaar kan in Nederland is natuurlijk redelijk absurd en is in feite parasietengedrag. Maar goed, voor velen klinkt ‘lekker uitkerinkje trekken’ best aantrekkelijk maar is gewoon een hondenbestaan. Financieel superkarig en sociaal veel impact. Je vereenzaamt, bouwt geen netwerk op en veel mensen kijken op je neer.

Dus wat te doen?
Sowieso aan het werk blijven, het is wel zo mocht je een arbeidshistorie opbouwen je op een gegeven moment vrijblijvend een aantal maanden in de WW kan zitten om een lange vakantie te vieren en te orienteren op wat anders.

En ja wat is dat anders dan?
Antwoord: dat is de uitdaging in het leven. Geen loonslavenbestaan, maar ook niet niks te doen hebben. Het zit ergens in eigen ondernemerschap gecombineerd met een leuke parttime job. Als je met zo’n combi een leuk inkomen kan vergaren heb je het heel goed voor mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-07 13:05

CasGas

.

Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:54:

Ik vind 8 uur werken niet erg. Minder mag ook uiteraard :+ Mij gaat het gewoon om de reistijd. Vooral als je op het land bent en door tig dorpen heen moet waar je maar 50 mag. In de hoop dat ze gestrooid hebben.
En dit meen je ook serieus?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:54:

Sorry hoor, maar je hebt zelf bewust gekozen voor afgelegen wonen - dan moet je slechte bereikbaarheid OV en langere reistijden met auto echt op de koop toe nemen. Keuzes zijn niet vrijblijvend, je kunt niet EN in een gat wonen EN alles (incl werk) om de hoek hebben. Daarvoor moet je in of zeer dicht bij zo'n nare drukke stad zitten.

Blijf erbij dat je niks te willen heb totdat je daadwerkelijk weer een inkomen hebt. Mijn broertje heeft dat ook maandenlang volgehouden toen hij werkloos werd bijna twee jaar terug. Waslijst aan dingen die hij niet wilde doen mbt soort werk en locatie. Oh, en z'n woonlasten waren te hoog maar hij was evenmin bereid daar concessies te doen.

Gevolg: niet serieus gaan solliciteren (op alles wat geld kan opleveren) totdat z'n WW en spaargeld op was, in de tussentijd kon hij z'n huur niet meer betalen en is sindsdien thuisloos met bijstandsuitkering en schulden van op te ruime voet leven die hij de komende drie jaar moet afbetalen :o

Nu heb jij jouw huis in DE in eigendom zonder hypotheeklast, dus thuisloos overkomt je niet, maar doe eens even heel hard nadenken over worst-case scenario dat je je huis in Maassluis niet verkoopt (huizenmarkt in Rijnmond is volledig ingestort, maar dat had je vast al gemerkt), dat je geen werk vindt en dat je spaargeld op is en het tegenvalt met Arbeitlosengeld I. Straks moet je je auto wegdoen omdat je het niet meer kan betalen. Zie dan maar eens werk te vinden als je in Bauernhinterarsch woont... :X

Als je lichaam zware lichamelijke arbeid niet aankan is dat inderdaad echt geen optie, maar ik zou serieus ook in omgeving Maassluis/R'dam/Den Haag gaan solliciteren. Dat je het daar te druk vindt is een luxeprobleem. Als werkloze kun je je geen luxes permitteren. Het feit dat je al twee huizen hebt om vanuit te opereren is al een enorme voordeel tov 99% van werklozen.
Of gooi de net wijder in DE. Je zou in Trier, Aachen, Koeln en Koblenz en alles ertussenin moeten kunnen zoeken. Of zelfs over de grens in Luxembourg of Liege.

Als je eenmaal werk hebt en de rekeningen kunt betalen kun je vanuit werk zoeken naar ander werk in de buurt van je huisje in DE.

Oslik blyat! Oslik!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ben idd op het land verhuist omdat ik Maassluis gewoon te druk vond. Was idd mijn keuze. En was toen ook blij toen ik de baan hier vond, lekker om de hoek (nou ja 10 km verderop). Okee effectief minder salaris (ziekenfonds is hier duur). Maar daar kon ik prima mee overweg. Enige nadeel hier is het 1.8 mbit internet wat ik heb.

Ik vraag me af hoe snel bedrijven hier zijn. Kreeg gister een telefoontje van een sollicitatie die ik begin december verstuurd heb. iig met goed uitkomst, ik mag op gesprek komen. Als die allemaal zo langzaam zijn mag ik volgende maand een hoop gesprekken verwachten.

Ik zit al een beetje in de richting Keulen, Bonn te zoeken, helaas staat er vaak niet bij waar het excat is. Meeste werk is n.l. te vinden via werkbemiddelaars en niet direct bij het bedrijf zelf, en die schrijven er natuurlijk niet bij bij welk bedrijf het is. Trier is niet veel werk zo veer ik dat kan zien. Aachen weer wel, alleen is daar weer lastig te komen.

Ik hoop iig dat het wat word waar ik over 2 weken naartoe moet. Kom ik tenminste bij iets terecht wat ik erg leuk vind.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik weet niet hoe het bij die vacature is, maar wees niet te afhankelijk van die ene vacature. In Nederland wordt er soms wel 400 keer gesoliciteerd op één functie omdat er simpelweg weinig aanbod is. Nu zal het met de ICT wel meevallen maar je bent vast niet de enige die werk zoekt. Gewoon verder blijven soliciteren de komende twee weken en niet afwachten. Zoals het Holland Casino ooit als gouden tip gaf: Spreid je kansen!

Anoniem: 422233

dion_b schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:51:
Blijf erbij dat je niks te willen heb totdat je daadwerkelijk weer een inkomen hebt.
[...]
Als werkloze kun je je geen luxes permitteren. Het feit dat je al twee huizen hebt om vanuit te opereren is al een enorme voordeel tov 99% van werklozen.
Of gooi de net wijder in DE. Je zou in Trier, Aachen, Koeln en Koblenz en alles ertussenin moeten kunnen zoeken. Of zelfs over de grens in Luxembourg of Liege.
Hear, hear. En ja, ik mag dat zeggen. Na prachtfuncties als informatiemanager en business analist heb ik ook gewoon een enqueteur-baantje bij TNS-NIPO geaccepteerd. Oh, en auto's van de boot naar de trein gereden op een overslagterrein. Niks mee, kon ik met een schoon geweten sigaretten kopen.

Complete onzin ook om eisen te stellen aan de reistijd als je in het buitengebied woont. En ook hier heb ik ervaring: vanuit Zeeland richting een beetje leuke baan ben je al snel 1.5 tot 2 uur enkele reis kwijt. Je hebt dan wel werk, inkomen en zelfrespect.

Ik zou gewoon een goede baan accepteren ongeacht de reistijd. Je loopt nu het risico dat je een gat in je CV krijgt dat steeds lastiger uit te leggen valt. :|

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Uiteraard blijf ik solliciteren.

En voordat ik 1.5 tot 2 uur reistijd in acht neem, wordt ik liever zelfstandig. Maar dat had ik al gezegd, reistijd is een belangrijk criterium. En zoals ik het van mijn buurman begrepen heb krijg je hier zelden een reiskosten vergoeding, en of ze dan een lease auto geven is maar af te wachten.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je geeft aan niet tegen de drukte te kunnen in Maassluis, maar welke drukte? ik ervaar het als een saai dorpje. Hier in de regio is voldoende werk om snel aan het werk te kunnen en bied je de tijd om te overbruggen wat je precies wilt gaan doen in Duitsland.

39

Anoniem: 404321

Come on, ik hecht ook sterk aan een baan met weinig reistijd, en daar geef ik graag andere voordelen voor op.

Maar wanneer de keuze is tussen geen baan of een baan met een uur of anderhalf uur enkele reistijd, dan is er wat mij betreft geen keuze. Dan ga je voor die baan, en gebruik je die om ervaring op te doen en contacten te leggen zodat je meer kans maakt op een baan dichterbij huis.

Dat lijkt mij vanzelfsprekend en is wmb geen onderwerp voor discussie.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

als je werkloos bent kun je je prima vermaken hoor. Lekker fitnessen, studeren, wat lezen, films kijken, er op uit gaan, dingen bezoeken, etcetera etcetera. Alleen domme werklozen vervelen zich.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

geen vinger schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:25:
als je werkloos bent kun je je prima vermaken hoor. Lekker fitnessen, studeren, wat lezen, films kijken, er op uit gaan, dingen bezoeken, etcetera etcetera. Alleen domme werklozen vervelen zich.
Fitnessen kost geld. Studeren kost geld. Films kosten geld (of anders de dikke internetverbinding wel), erop uitgaan kost eld etc. etc. en wat heb je als werkloze nou net niet in overvloed... Juist ja :o

Werk zoeken zou een voltijdactiviteit moeten zijn, voorzover je dat niet doet geld besparen. Domme werklozen leven boven hun stand en bouwen schulden op. Lievereven vervelen dan lang afbetalen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

fitnessen hoeft geen geld te kosten, alleen als je naar de sportschool gaat en/of extra materialen aanschaft kost dat centen. Studeren kost inderdaad geld. Lezen niet want de bieb is er en tweedehands winkels. Erop utgaan, gewoon met de fiets of niet te ver gaan met de auto. Maar het kan inderdaad wat centen kosten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
geen vinger schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:25:
Dat werkt alleen als je nog in "hotel mama" vertoeft ...

Nu, er zijn genoeg sporten die je wel kan doen en vrij weinig kosten.
Lezen en studeren kan gratis online.

Dingen bezoeken kan vrij goedkoop als je oplet wat je doet.

Maar het belangrijkste is toch wel dat je elke dag x uur bezig zal moeten zijn om werk te vinden: vacatures uitpluizen, cv's + solicitatiebrieven opsturen, soliciteren zelf, ...

Heb je echt tijd over, dan is vrijwilligerswerk een goede optie ... 't staat mooi op je cv + je bent nuttig bezig voor je medemens + goed voor je social skills (win-win-win)

Maar zomaar wat lekker ontspannende dingetjes doen en geld gaan liggen opbrassen ... :F
(Integendeel: dat is het moment om alle niet-noodzakelijke kosten buiten te gooien - extra zenders op de kabel, goedkoper gsm abonnement, ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Je kan ook een fiets pakken. Zeg maar een soort van spinning met dan met verse zuurstof en zonder monitor voor je neus. HollandDoc heeft voor een mensenleven aan verdieping en gratis content. Veel exposities kan je gewoon gratis bezoeken. In .DE kan je een stuk makkelijk dumperdiven dan hier, dus daar kan je ook nog op de kosten besparen :P

Maar goed ook met boven ^^

En tot slot nog wat advies van de mannen mbt vrij zijn (:P) :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

chime schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:42:
Maar zomaar wat lekker ontspannende dingetjes doen en geld gaan liggen opbrassen ... :F
(Integendeel: dat is het moment om alle niet-noodzakelijke kosten buiten te gooien - extra zenders op de kabel, goedkoper gsm abonnement, ... )
kost maar een paar tientjes per maand. Is natuurlijk nog steeds wat als je geen inkomen hebt maar je moet toch wel behoorlijk aan de grond zitten als je geen paar tientjes per maand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
geen vinger schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:23:
[...]

kost maar een paar tientjes per maand. Is natuurlijk nog steeds wat als je geen inkomen hebt maar je moet toch wel behoorlijk aan de grond zitten als je geen paar tientjes per maand hebt.
Inderdaad zijn dat maar een paar tientjes per maand ... maar dat staat bij wijze van spreken op het einde van het jaar voor een weekendje weg ... of in slechte tijden een 2-4 weken eten.

Nu, hetgeen ik aanhaalde zijn ook gewoon voorbeelden, er zullen wel andere zaken zijn waar je meer mee kunt besparen - maar dat is dan weer voor iedereen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

geen vinger schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:23:
[...]

Per stuk een paar tientjes per maand tikt aan. Bovendien is een uitgave van paar tientjes al teveel als je geen inkomsten hebt (al heb je recht op WW of bijstand, tussen recht hebben en geld op rekening krijgen gaapt een veel te lange gat - ook in DE als ik verhaal TS hoor).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

dion_b schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:48:
[...]

Per stuk een paar tientjes per maand tikt aan. Bovendien is een uitgave van paar tientjes al teveel als je geen inkomsten hebt (al heb je recht op WW of bijstand, tussen recht hebben en geld op rekening krijgen gaapt een veel te lange gat - ook in DE als ik verhaal TS hoor).
Ik ga er wel vanuit dat een werkloze een bepaalde buffer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 12:17
geen vinger schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:17:
[...]

Ik ga er wel vanuit dat een werkloze een bepaalde buffer heeft.
Huh, meeste mensen in NL sparen nauwelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

bangkirai schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:27:
[...]

Huh, meeste mensen in NL sparen nauwelijks?
Dat is dan niet zo snugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:34
http://www.volkskrant.nl/...eeft-geen-spaargeld.dhtml
Uit het onderzoek blijkt verder dat 15 procent van alle huishoudens niet spaart, waarbij het vooral gaat om mensen met lage inkomens die toch al moeite hebben de touwtjes aan elkaar te knopen.
Hopelijk is hierbij je wereldbeeld iets verbreed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Waar vrijwilligerswerk al niet goed voor is: Ik heb vandaag een gesprek gehad met de voorzitter van een stichting waar ik wat vrijwilligerswerk op ict gebied doe. Nu heeft hij me gevraagd om een aantal laptops in te richten voor een school en deze af te leveren in Senegal. Eens kijken hoe dit praktisch ingevuld kan gaan worden. Wel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

26779 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 01:04:
Waar vrijwilligerswerk al niet goed voor is: Ik heb vandaag een gesprek gehad met de voorzitter van een stichting waar ik wat vrijwilligerswerk op ict gebied doe. Nu heeft hij me gevraagd om een aantal laptops in te richten voor een school en deze af te leveren in Senegal. Eens kijken hoe dit praktisch ingevuld kan gaan worden. Wel gaaf!
Zelf naar Senegal brengen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat lijkt me ook nog graaf, eens lekker een paar maanden naar Afrika of zo.

Trouwens, fitness... nooit gedaan, ga ik ook niet doen. Er is hier trouwens nergens een fitnessstudio in de buurt. En een fiets heb ik ook niet meer. En met 30 cm sneeuw is fietsen ook geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik denk dat je je vrje tijd goed kunt gebruiken om eens na te denken over wat je wilt met je leven. ga je wachten tot ze een suf baantje voor je vinden of ga je je zelf aantrekkelijk maken voor de arbeidsmarkt? up to you.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Roman schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:00:
Dat lijkt me ook nog graaf, eens lekker een paar maanden naar Afrika of zo.

Trouwens, fitness... nooit gedaan, ga ik ook niet doen. Er is hier trouwens nergens een fitnessstudio in de buurt. En een fiets heb ik ook niet meer. En met 30 cm sneeuw is fietsen ook geen pretje.
Als fitness niks voor jou is, dan kan je dat gewoon zeggen, hoef je geen legio smoesjes voor te verzinnen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39
Hebben ze geen buurtsuper, lokale hotels, etc etc waar je een beetje kan werken? Dan heb je in ieder geval iets ook al valt het buiten je vakgebied en betaald het niet super.

Overigens vind ik je vrij laconiek overkomen. Je verhuisd met je volle verstand naar een gehucht en vervolgens is bijna niks goed. Internet te traag, reistijd te lang, liefst minder als 8 uur per dag en thuiswerken. Als je met die houding een eigen bedrijf start ben ik benieuwd hoe dat gaat aflopen. Alles vanuit een slaapkamerraam fotograferen gaat ook snel vervelen. Ik zou serieus eens goed in de spiegel kijken en afvragen wat je nou werkelijk wilt (met een goede dosis realiteitszin)....

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Pagina: 1 2 Laatste