“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik speel geen warsbottom line schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:23:
[...]
Beter steek je het goud in je clan kasteel
Elixer in je labo
Elixer in je spell factory (gewoon en dark?)
DE in je Archer queen 1 + 2
Dan ben je van die lastige rompslomp vanaf en kan je dan meedoen met wars.
Een X-Bow geeft je zoveel extra defence punten in de war, dat je die beter even uitstelt. Dan ben je meestal (aanvallend) sterker als je spiegel
Thanks voor de tip voor de spell factory. Ik heb gekeken welke spells er beschikbaar komen. Ik begin toch even met legerkamp.
Goede tip, net het forum van SuperCell gelezen en research gaat door tijdens upgraden van je lab.Tylen schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:28:
En vergeet niet om eerst een upgrade in je lab aan te zetten en dan je lab upgrade aan. (Of is dit niet meer zo?)
Dit gaat mijn elixir besteding wel veranderen :-)
Zeker? Je krijgt ook nog 2 extra plaatsen voor spells mee te nemenRoodey schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:27:
[...]
Ik speel geen warsDe extra defence kan ik wel gebruiken om me beter te verdedigen tegen air attacks en mensen die mijn precious DE willen gappen.
Thanks voor de tip voor de spell factory. Ik heb gekeken welke spells er beschikbaar komen. Ik begin toch even met legerkamp.
Haha, daar had ik niet bij stil gestaan.bottom line schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:37:
[...]
Zeker? Je krijgt ook nog 2 extra plaatsen voor spells mee te nemen
Mijn elixiropslag is maxop TH8 (6 miljoen) en die zit vol.
Ik kan mijn elixir maar 1x uitgeven, zeker met de tip van Tylen erbij is mijn elixir wel een keer op. Ik zet hem hoog op mijn prio lijstje ;-)
😍😍
Ben nu weer max (behalve poison en golems) wil wel eens weten wat je er voor kan krijgen
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
GTA VI - All aboard the hype train!!
Was het een gamecenter account (iOS)? Kun je die loskoppelen van je normale Apple account? Wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.Tylen schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:33:
400 euro. Maar 1,5 jaar geleden ofzo was het nog wel meer dan het dubbele.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
- Troops ready? CHECK
- Spells ready? CHECK
- CC filled? CHECK
Ok, starte maar! Ik wilde dus een Queen walk doen aan het begin en toen ineens, wtf... waar is mijn Queen?! Aaaargh ze lag nog te pitten! Aanval verneukt
Naam komt mij bekent voor, maar heb de guide nooit gebruikt. Ik zie inderdaad staan dat je het de storages niet moet bouwen. Ik zou dat juist wel doen.jaihel schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:59:
[...]
http://clashofclans.wikia...Guides/Total_Newbie_Guide
Dit is de link naar de guide.
Door meer storages (en hogere levels) te bouwen, krijgen ze meer hitpoints, dus lastiger kapot te maken en je kan meer opslaan.
Staar je niet blind op het upgraden van de elixir/gold mine. Ze leveren op deze lage levels zo weinig op dat je met 1 of 2 aanvallen veel meer resources verdient.Dat zou ik wel willen maar ik heb weinig toe te voegen atm. Ben alleen maar bezig om mijn tanks enzo te upgraden om zo meer gold en elixir te kunnen genereren voor mijn staduis.
Het belangrijkste is dat je je lab altijd aan moet hebben, dan behoud je voortgang. Is je lab klaar en je defensie gebouwen, zou ik naar het volgende stadhuislevel gaan – ongeacht of je mines/collectoren volledig geupgrade zijn. Op stadhuislevel 7 heb je tijd genoeg om die dingen volledig te upgraden.
PSN: Curvaa_
Oww, dan ga ik eerst maar eens 25k sparen om überhaupt een lab te kunnen maken. En ook wat soldaten denk ik dan maar. Wanneer is het verstandig om gems te gaan gebruiken? Ik heb ze nog niet gebruikt tot dusver.Curva schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:10:
[...]
Naam komt mij bekent voor, maar heb de guide nooit gebruikt. Ik zie inderdaad staan dat je het de storages niet moet bouwen. Ik zou dat juist wel doen.
Door meer storages (en hogere levels) te bouwen, krijgen ze meer hitpoints, dus lastiger kapot te maken en je kan meer opslaan.
[...]
Staar je niet blind op het upgraden van de elixir/gold mine. Ze leveren op deze lage levels zo weinig op dat je met 1 of 2 aanvallen veel meer resources verdient.
Het belangrijkste is dat je je lab altijd aan moet hebben, dan behoud je voortgang. Is je lab klaar en je defensie gebouwen, zou ik naar het volgende stadhuislevel gaan – ongeacht of je mines/collectoren volledig geupgrade zijn. Op stadhuislevel 7 heb je tijd genoeg om die dingen volledig te upgraden.
Gebruik eerst je gems om 5 builders te krijgen.jaihel schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:12:
[...]
Oww, dan ga ik eerst maar eens 25k sparen om überhaupt een lab te kunnen maken. En ook wat soldaten denk ik dan maar. Wanneer is het verstandig om gems te gaan gebruiken? Ik heb ze nog niet gebruikt tot dusver.
Erna mag je ermee doen wat je wilt
Haha, dat gaat nog wel even duren dan. Heb er slechts 250bottom line schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:13:
[...]
Gebruik eerst je gems om 5 builders te krijgen.
Erna mag je ermee doen wat je wilt
Door het weghalen van bomen, struiken, paddestoelen en weet ik veel wat voor onzin er allemaal in je tuin groeit, krijg je meer gems.jaihel schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:16:
[...]
Haha, dat gaat nog wel even duren dan. Heb er slechts 250
Steam/Discord: Flimovic
I knowjaihel schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:16:
[...]
Haha, dat gaat nog wel even duren dan. Heb er slechts 250
Als je alle builders hebt, groei je een heel stuk vlotter
Gelukkig is Rome ook niet in 1 dag gebouwd!bottom line schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:18:
[...]
I knowmaar het is het wel waard. En je geraakt sowieso aan alle gems.
Als je alle builders hebt, groei je een heel stuk vlotter
ftfy
Maar vooral ook achievements halen!Flimovic schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:18:
[...]
Door het weghalen van bomen, struiken, paddestoelen en weet ik veel wat voor onzin er allemaal in je tuin groeit, krijg je meer gems.

Nooit gedacht dat ik dat (40/40 heroes) zou halen toen ik net aan het spelletje begon
Nog een paar dark spells uppen en dan TH11 maar eens aan.
[ Voor 4% gewijzigd door westergas op 03-02-2017 10:21 ]
Vanochtend de laatste aanval gedaan voor de sterbonus. Dan gaat het hard
Er is ook geen afkoelperiode dus je kan gewoon blijven aanvallen.
[ Voor 17% gewijzigd door Wii4all op 07-02-2017 09:21 ]
Burp
Er is zeker nog wel een afkoelperiode. Haal je volgende sterbonus maar eens.Wii4all schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:19:
Het 4 keer sterbonus is nu gestart. Had gisteren doorgespeeld tot ik nog 1 ster moest.
Vanochtend de laatste aanval gedaan voor de sterbonus. Dan gaat het hard
Er is ook geen afkoelperiode dus je kan gewoon blijven aanvallen.
o dat is wel jammer, maar goed het is wel makkelijk zo om wat extra's binnen te harken.Tylen schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:46:
[...]
Er is zeker nog wel een afkoelperiode. Haal je volgende sterbonus maar eens.
Burp
Iemand die zich op heeft gegeven voor de Reddit vs Forum scrimmage?
https://forum.supercell.c...st-Ever-Official-Scrim%21
westergas schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:45:
Level 13 clan...blijkbaar bestaat het want daar staan we tegenover in CW. We staan een tikje achter maar we gaan zeker winnen hoor!
Ja die war ging best lekker, toch?

update: na switch van th10 naar mini kan ik helemaal geen Google account meer koppelen in Clash. Zit dus "vast" in mijn mini zonder toegang tot Google play.
update: ben niet de enige https://twitter.com/Clash...mp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor
[ Voor 28% gewijzigd door westergas op 24-02-2017 08:53 ]
Ik ben net een paar keer heen en weer geswitcht vanaf mijn main naar mijn mini op een Android phonewestergas schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:37:
Oke...WTF..."Clash of Clans" heeft toegang nodig tot mijn Google Play account, anders kom ik mijn dorpje niet in. Dus ik geef die toegang (moet wel, anders kom je niet verder) maar kom nog steeds mijn dorp niet in. Dit als ik probeer te wissen tussen twee accounts. Heb nu dus effectief alleen nog mijn mini, mijn TH10 ben ik nu kwijt![]()
![]()
![]()
update: na switch van th10 naar mini kan ik helemaal geen Google account meer koppelen in Clash. Zit dus "vast" in mijn mini zonder toegang tot Google play.
update: ben niet de enige https://twitter.com/Clash...mp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor
Ja ik nu ook weer, het is gefixt in de maintenance break van zojuist.Curva schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:36:
[...]
Ik ben net een paar keer heen en weer geswitcht vanaf mijn main naar mijn mini op een Android phone
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Daarnaast flink wat DE in opslag (65K).
Nu kan ik niet farmen omdat goudopslag vol zit...
De gems branden me in de zak.
* Roodey is sitting duck
Roodey schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:14:
Pff luxe positie....Goudopslag vol. Lab is bezig en alle bouwers ook.
Daarnaast flink wat een paar druppels DE in opslag (65K).
Ben ook doorgestoten naar Kampioensdivisie 3 om de 2000 gems te incasseren. En man, wat is die 100% bonus daar lekker. Ga puur voor de 70% en 1 ster, de grondstoffen stromen binnen.
Ik krijg nu meerdere keren per dag berichten als: je leger heeft je nodig, ben je vergeten spreuken te brouwen, chief je dorp heeft een leider nodig etc.
Is dit uit te zetten?
Verwijderd
[ Voor 70% gewijzigd door Grotman op 29-03-2017 14:39 ]

Sorry maar waar zit ik precies naar te kijken? Je doet mee met een 50v50 war, dat kan ik er uit opmaken...is dat 1 of andere uber pro clan?
Dit is de tweede editie (eerste hebben we verloren door mensen die niet op kwamen dagen)
Maar wel geinig natuurlijk

Hoeveel werk is dit wel niet
photoshopRadiant schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:46:
Schaamteloos gejat van reddit:
[afbeelding]
gek genoeg kwam ik één keer zo'n base tegen tijdens het nexten.. khad er een screenshot moeten maken, maar ikstond ook wel ff te kijken van 'huh? hoe kreeg ie dat voor elkaar??'
Balancing may 2016 home village.
Ze spreken expliciet over 'home village' en 'other side'.
Heb nog een screenshot op m'n tablet van een vergelijkbare basis. Vond het bijzonder dus daarom maar een screenshot gemaakt. Ziet er lekker vrolijk uit zo met al die boompjes!Radiant schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:46:
Schaamteloos gejat van reddit:
[afbeelding]
https://twitter.com/ClashofClans/status/866584301449641984
Volgens de game duurt het een paar uur.
We krijgen een gem mijn. Dit doet mij vermoeden dat je alleen maar meer gems nodig gaat hebben...
Edit:
Nieuwe dorp kent een master builder. Die kost maar liefst 20.000 gems.
LOL
Edit:
[ Voor 53% gewijzigd door Roodey op 22-05-2017 12:30 ]
Zie wel paar nieuwe interessante dingen. Ben net klaar om naar TH11 te gaan dus CoC wordt weer even leuk met een nieuwe update en upgrade naar TH11.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Maar wat ik denk, je kan barbaren trainen en onderzoeken hoe de woedeaanval werkt.
Zou het dan bijv niet in een later stadium zo zijn dat je de woedeaanval die je hebt op barbaren dat je die technieken in je 'oude' dopr kan gebruiken om zo je aanvallen te verbeteren?
Burp
Zodat je nieuwe dorp niet zo snel aangevallen wordt?
of zelf zo vaak mogelijk aanvallen
Burp
Je wordt op je nieuwe dorp enkel aangevallen als je zelf aanvalt.Wii4all schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:37:
Wat is het advies, gewoon alles kopen met gems?
Zodat je nieuwe dorp niet zo snel aangevallen wordt?
of zelf zo vaak mogelijk aanvallen
Je grondstoffen kan je trouwens niet verliezen
Wat ook een connectie is, de masterbuilder kan je gebruiken om gebouwen in je main village te versnellen! (de kleine boot naast degene hoe je er bent geraakt)
[ Voor 18% gewijzigd door bottom line op 22-05-2017 15:38 ]
Bonus als je match wint met een maximaal aantal wins per 24 uur.Sir_Hendro schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:56:
Hoe kan je nou resources farmen? Alleen uit jouw eigen gold mine? Het lijkt alsof ik geen ene f*ck krijg voor het slopen van andere dorpjes.
Ja dus 1 bonus per 24 uur, dat schiet dan niet echt op...westergas schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:58:
[...]
Bonus als je match wint met een maximaal aantal wins per 24 uur.
Wellicht had dit beter als een nieuwe coc2 release kunnen worden uitgebracht. Het voelt ongemakkelijk om 2 werelden te onderhouden in 1.
Inderdaad, nu een beetje gespeeld met het nieuwe dorp, en het is gewoon een grappige extra. Je kan niet snel farmen, met uitzondering van cups, dus is het een prima tussendoortje terwijl je wacht op je leger in reguliere dorp. Kost voor zover ik het nu kan zien maximal een paar minuutjes voor een paar keer per dag, behalve als je echt wilt pushen om betere lootbonus te krijgen. Ik ga er niet veel tijd in stoppen, laat het dorp rustig groeien, vooral omdat het enige effect op je main village op dit moment slechts 1 kanon die je kan aanpassen is (en de gem mine).burgt schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:37:
Ik vind het wel tof eigenlijk Een mini en maxi basis tegelijk die net wat anders in elkaar steken. Vs battle is ook wel geinig, alleen jammer dat je niet meteen mee kan kijken hoe de ander het doet als die nog niet klaar is
Elke keer naar die boot scrollen begint vervelend te worden.
Burp
Ik vind juist dat dit erg snel en makkelijk gaat. Maar misschien switch jij vaker van dorpje.Wii4all schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:52:
alleen dat switchen tussen dorpen hadden ze iets makkelijker mogen maken.
Elke keer naar die boot scrollen begint vervelend te worden.
Kom ik met wat barbaren en boogjes en dan krijg je tegen je boogjes en draken..
Die gast haalde makkelijk 100% ik ook
Maar dan win je niks.
Burp
Als het regent in mei, dan is april voorbij
als je een dubbel kanon hebt level 4 in je nieuwe basis dan kan jeje huidige kanon voor 1500000 verbeteren dan wordt die ook soort van dubbelloops zeg maar.
Je kan zo ook iets doen met je boogjes toren.
Burp
Volgens mij komen er nog wel wat updates aangezien er sommige bouwwerken nog op "binnenkort!" staat.Sir_Hendro schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:48:
Is TH5 de max bij het tweede dorpje? Als je kijkt in de top van de wereld zie je al een zooi TH5 met alles erop en eraan.
Als TH5 nu max is, dan zal later hoger worden.
Gisteren TH10 aangezet.Roodey schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:36:
Al 8,5 dagen staat de bouw na TH9 aan. Al 3 dagen farm ik zodat ik mijn opslagen vol heb voor TH9.
Alle 5 de bouwers en het laboratorium komen beschikbaar rond hetzelfde uur (morgenavond 22:30) :-)
Inmiddels genoeg voor:
Goud voor 1 X-Bow
Elixir voor laboratorium upgrade
Elixir voor legerkamp upgrade
DE voor AQ 1 (hard op weg om ook level 2 meteen aan te zetten)
Ik heb er wel zin in!
Ik zit alleen met het idee om de bouw van TH9 te gemmen.... Ik wil graag de AQ (geen bouwtijd) en direct X-Bow aanzetten....
Alle def, barakken, lab, brouwerij, etc maxed.
Nog paar bommetjes en vallen.
Niet alles in lab is af, maar daar ga ik niet op wachten.

Greetings Chief!
As we continue to develop Clash of Clans, we will be releasing updates, features, balance changes, and new content for both the Builder Base and the Town Hall. While we are proud of our accomplishments with the Builder Base, rest assured we are not forgetting about the Town Hall – in fact this update is primarily focused on your Town Hall (although there is a much requested feature for the Builder Base listed at the end!). So check out what we have in store for your Town Hall below!
New Defensive content updates
NEW: Cannon level 15 (TH11)
Cannon levels 10-14 upgrade time or cost has been discounted
NEW: Archer Tower level 15 (TH11)
Archer Tower levels 9-14 upgrade time or cost has been discounted
NEW: Inferno Tower level 5 (TH11)
Inferno Tower levels 2-4 upgrade time or cost has been discounted
Inferno Tower level 4 multi-mode damage has been increased
Inferno Tower single-mode 1st stage damage has been changed to match multi-mode damage
New Offensive content updates
Conversely, we have also added additional levels along with balance updates to the following Troops to ensure additional offensive power is available as well.
NEW: P.E.K.K.A. level 6 (TH11)
P.E.K.K.A. upgrade time or costs have been discounted across ALL levels
NEW: Wizard level 8 (TH11)
Wizard levels 6-7 upgrade time or costs have been discounted
NEW: Healer level 5 (TH11)
At last, the long-awaited new Healer level is here!
NEW: Miner level 5 (TH11)
Miner upgrade time or costs have been discounted across ALL levels
Miner level 3 is now available at Town Hall 10 (was at TH11)
Miner levels 2-5 hitpoints have been increased
NEW: Wall Breaker level 7 (TH11)
Wall Breaker upgrade time or costs have been discounted across ALL levels
Dragon levels 4-6 hitpoints have been increased
Hog Rider levels 6-7 hitpoints have been increased
Builder Base
NEW: Watch Live!
We have heard your requests and we agreed it was a feature much needed! Similar to the Live Replay function in the Town Hall, if you complete your Builder Base attack before your opponent, you can now watch your opponent’s attack and see how well your Builder Base defenses perform.
That’s all for now, Chief! But rest assured we are still working on new stuff for both your Town Hall and Builder Base. So stay tuned as we continue to develop more exciting content!
Clash On!
- Clash Of Clans team

With the upcoming Builder Hall 6 Invitational Tournament on the horizon, we wanted to share with you the new features are being released in this next content update. In this new content release, we are adding two incredible new units to the Builder Base while also increasing the level cap for the units already available.
Here are the features you will see in the Builder Hall 6 release along with two new units detailed below.
Defense:
+1 Archer Tower
+1 Crusher
+1 Mine
+1 Mega Mine
+4 Wall sections
Yes, you read that right…we are implementing a second Crusher, the bane of Barbarians and Giants. Furthermore, in correspondence to the Builder Hall’s increased level, all defenses, traps, and walls can now be upgraded to Level 6. The only exception to this is the Spring Trap, which can be upgraded to Level 4.
Offense:
+1 Army Camp
Levels 11 – 12 for all Troops after upgrading the Star Laboratory to Level 6
Levels 6 – 10 for the Battle Machine
Other:
Resource collectors, storages, Gem Mine, and Clock Tower can be upgraded to Level 6.
A single Archer Tower in your Town Hall can now be Geared Up, similarly to the Cannon. Requires Builder Base Archer Tower Level 6 and Home Village Archer Tower Level 10.
Balancing:
Clock Tower cooldown reduced from 8 hours to 7 hours
Clock Tower duration reduced by 50%
Speed up multiplier has been reduced from 10x to 8x
After careful consideration we felt the Clock Tower provides too much free upgrade time. We are changing the Clock Tower cooldown from 8 hours to 7 hours and reducing the duration by 50%. We felt the Clock Tower provided progress too rapidly and that it required rebalancing to bring it in line with relative upgrade times. Reducing its cooldown will allow it to be boosted 3 times per day rather than 2 times.
NEW: The Night Witch
The Witch’s nocturnal sibling, the Night Witch is available once you upgrade your Builder Barracks to Level 8. Though there are some similarities between the Witch and the Night Witch, there are a few differences that make her stand out as well. Check out these abilities:
The Night Witch does ranged attacks that hit ground and air units
Spawns bats that attack ground and air units
Will spawn into a swarm of bats after receiving fatal damage
The Night Witch is a great way to take out those pesky Crushers, which is why we’re introducing the Night Witch’s bane: The Roaster
NEW: The Roaster
We couldn’t add a cool offensive unit without coming up with a way to defend against it. The Roaster is a great solution against the Night Witch. It is a flame-spitting defensive building that will bathe your foes in scalding plasma with the following details:
Range of 7 tiles
Burst fire of 15 shots
At Level 6 it does 16 damage per shot
Hits ground and air units
Does Area Splash type damage
So there you have it! A new Builder Hall level with plenty of unit upgrades, two new fun units to further bolster your Builder Base with, and an additional Gear Up feature for your Town Hall. We hope you enjoy burninating your enemies.
Clash On!
The Clash of Clans Team