rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Introducing the Friendly Challenge!
Friendly Challenges let clanmates attack one another for practice, competition, or just plain fun! Friendly Challenges are unlimited and won’t cost gold or consume Troops, Spells, Heroes or Traps. You also won’t earn resources, Trophies or other bonuses.
Issuing a Friendly Challenge:
To invite your clanmates to attack your village, look for the new "Challenge" button at the top of Clan chat. You can choose between your active layout or any other valid saved layout, including War Bases. Add some custom text (or don’t) and post the Friendly Challenge to the Clan chat. Simple!
Once posted, any member of your Clan can accept the Friendly Challenge and launch an attack against your chosen layout. Don't worry, they won't be able to steal any of your resources or Trophies. Any troops you have in your Clan Castle at the time you post will be used as defensive troops, but you won’t lose those either.
Accepting a Friendly Challenge:
When you accept a Friendly Challenge, you will attack your clanmates village using your current army. Everything you deploy will be returned to you after the battle, so don’t hold back!
The replay and results of your attack will be available in Clan chat. Of course, if your Clan can't wait that long, they can watch the attack live.
Practice, Perfect and Experiment!!
Friendly Challenges will provide you with an awesome way to improve your attacking skills, perfect your defensive layouts, experiment with different troops or just have fun. Test out different army compositions, new layout ideas, or try something crazy! Clans can arrange competitions, or just have friendly back-and-forth duels.
We hope to see Friendly Challenges widely used! We see the ability to practice attacks at any time helping to motivate new attacking and defending strategies, and help Clans get even better at playing together.
Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.
Klinkt leuk. Ik heb niet de gehele tekst gelezen maar stel je zit in een war.
Je zou dan de tegenstander zijn basis kunnen overnemen (tesla, traps etc wordt lastig), dan zou je dus op deze manier je aanval kunnen uitproberen. Of heb ik het mis ?
Dat is wel een hele aparte manier van de tekst interpreterenSigns schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:30:
[...]
Je zou dan de tegenstander zijn basis kunnen overnemen (tesla, traps etc wordt lastig), dan zou je dus op deze manier je aanval kunnen uitproberen. Of heb ik het mis ?
Je kan alleen een base van clanmembers aanvallen, als die hebben aangegeven dat ze aangevallen willen worden.
westergas schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:50:
[...]
Dat is wel een hele aparte manier van de tekst interpreteren![]()
Je kan alleen een base van clanmembers aanvallen, als die hebben aangegeven dat ze aangevallen willen worden.
Ik zou dan in war een TH10 kunnen kopieeren, aangeven dat mijn clanmembers mogen aanvallen en zo kunnen oefenen
Dat is wel een van de mogelijkheden, maar dan moet je clanmaat wel ongeveer even sterk zijn als de tegenstander die je wilt aanvallen.Signs schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:30:
En je kan veel oefenen op populaire warbases.
[ Voor 4% gewijzigd door Berkery op 17-05-2016 11:00 ]
Oh op die manier...ja het is "even" een gedoetje (basis overpielen...pffff) maar dat zou kunnen idd. Als je de traps een CC troepen een beetje goed gokt. Hoe dan ook erg veel moeite om een beetje te oefenen. zet dan xmod er even op ofzoSigns schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:56:
[...]
![]()
Ik zou dan in war een TH10 kunnen kopieeren, aangeven dat mijn clanmembers mogen aanvallen en zo kunnen oefenen
Exact dezelfde gedachte die ik hier ook bij heb.Signs schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:30:
[...]
Deze update is om de modders in CoC te houden.. Nu kan je dus onbeperkt oefenen op warbases, of dit nu iets is waar we helemaal blij van moeten worden, weet ik niet.
PSN: Curvaa_
Lekker hoor! Dat is toch altijd wel prettig
Geen idee wanneer die friendly challenges komen en dus hoe lang die boost duurt.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Blijkbaar zitten er nog wel wat ogen en naalden aan en is dit alleen maar een soort sneak peek, het moet nog blijken of dit tijdens war day wel bruikbaar is, of er een soort basis "test" cooldown periode is etc...
Ik vind dit een leuke toevoeging en wij als clan gaan hier zeker leuke dingen mee doen:
- Scrimmage tussen TH9 (16 knock out toernooi, winnaar een zakje gems)
- Hoogste percentage halen op een max town hall 11
- Scrimmage 5v5 (iedereen mag twee keer aanvallen en hoogste % of * wint)
En nog veel meer leuke dingen
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Er komen dus "restricties"
"Hey we do understand the Community's concerns here and we do not want to change the dynamics of Clan Wars. While we do believe that a practice mode will improve a player's experience (try new strategies without expending troops, diversify war attacks, test new layouts, etc), we don't want to make it so that war attacks will depend solely on practicing enemy war bases, so there will be limitations to Friendly Challenges."
Balancing and Update News:
Much of the balancing this update is coming in the form of new levels and smaller tweaks.
Town Hall 11
Cannon level 14
Lava Hound level 4
Balloon level 7
In Town Hall 11, air armies have dwindled in popularity. These new levels should help revitalize high-level air armies while helping to defend against the ground rush.
Town Hall 10+
Bowler housing space reduced to 6
Bowlers just didn't seem to be providing enough value for an 8 housing space unit, and the bulky size made him a tough fit in a well-rounded army.
Town Hall 7+
Spring Trap levels 2-4
New Spring Trap levels with minor capacity increases will help catch additional units from time to time. They might even catch an extra Valkyrie!
Other:
Edit Mode tools: A bunch of features added to make editing layouts easier
Donate fully trained Troops/Spells from production queues even if your army is full
Drag troops/spells anywhere into a training queue - training progress is transferred
Gem Troops/Spells for donation directly from the donation context menu
War Logs for any Clan can now be publicly viewed, unless disabled in Clan settings
Builder Suggestions: Tap Builder Info to see and select suggested upgrades to perform
Live spectator count is now shown during attack - see how many others are watching!
Chat stream revamped with built-in Request button
Clash on!
[ Voor 91% gewijzigd door xantos op 18-05-2016 14:59 ]
Deze vind ik wel handig.
Nu train ik vaak troepen die ik zelf ook gebruik. Zeker wanneer je kampen dan steeds vol zitten, train je niet zo snel een draak of iets anders. Nu kan je die alsnog aanzetten.
Benieuwd naar spring trap levels. Vind het nu echt k*t dat je 3 reuzen per val kan verliezen en hoop niet dat dat verder omhoog gaat.
Anderzijds is het zuur als een pekka, golem of held net je spring trap activeert voor een paar tovenaars die erachter lopen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Je kunt eventueel ook bij ons (http://misser.eu/) kijken. Curva en Steevo zitten oa ook in deze clan.Wereldkaart schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:36:
[...]
Het is inderdaad wel de bedoeling hard te gaan in wars ^^
Thanks voor je advies
Is er hier nog iemand die een goede clan heeft met veel europese spelers?
Zit nu in een zeer sterke amerikaanse/canadese clan, maar blijf toch de hele ochtend en middag zonder troepen zitten op deze manier:(
GTA VI - All aboard the hype train!!
Klopt, je kan ze ook overal opgooien. Je kan dus zo CC lurenSir_Hendro schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:33:
Oei dat klinkt wel leuk, dan kann je waarschijnlijk dus op een willekeurige plek net als een witch een X aantal skeletons spawnen. Afhankelijk van het level dat de spreuk heeft zul je dan meer skeletons spawnen. Teminste, dat is waar ik aan denk bij een skeleton spell.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
GTA VI - All aboard the hype train!!
Prima, ik heb inderdaad met hen al eens in een clan gezetenBlankinho schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:33:
[...]
Je kunt eventueel ook bij ons (http://misser.eu/) kijken. Curva en Steevo zitten oa ook in deze clan.
Maar het blijft een spell zijn die 4 plekken inneemt, dat is wel veel.
Kan best leuk zijn, clone spell, maar betwijfel of het waardevol genoeg is. Neemt flink wat plekken in, en duur en aantal clones is beperkt.
Skeleton spell vind ik niet zo boeiend. Vaak weet je toch wel wat er in de CC zit. Zie maar weinig CC lokken en killen, gaat vaak gewoon tijdens de aanval.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Gaan ze nou alles van clash royale ook hier implementeren?
jup, nu de prins nog en ze zijn klaar..HansAnders07 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:09:
Nieuwe troep : miner

Alleen de goede unitsHansAnders07 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:09:
Nieuwe troep : miner
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Was wel enigszins te verwachten dat troepen Royals en Clans beetje zou overvloeien.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Het valt me wel op dat de laatste tijd alleen nieuwe troepen komen voor de wat hogere sh levels.
Daar gaan we weer.
- Upgrade Dark Barracks naar LV8;
- Upgrade Barracks naar LV11 (Of 12 als ik de filmpjes goed gevolgd heb);
- Upgrade Laboratory naar LV10;
- Upgrade Dark Spell Factory naar LV4;
- Upgrade Spell Factory naar LV6;
- LavaHound naar LV4;
- Ballonnen naar LV7;
- Kanonnen naar LV14;
- Spring traps maxxen (LV4);
- Skeleton Spell maxxen (LV4);
- Clone Spell maxxen (LV4);
- Baby Dragon maxxen (LV4);
- Miner maxxen (LV4).
Wel beter, worden mijn geliefde bowlertjes wat compacter

Altijd leuk bases aanvallen met volle pompen
Same here.. Komt dan alsnog die update sneller dan verwacht...westergas schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:13:
DOH net een muurtje lvl10 gekocht van mijn elixer.
Ben ook weer een tijd zoet, al heb ik geen haast met de nieuwe spreuken en troepen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik had mij dus al "verheugd" op het feit dat ik zowel elixer als goud in de muurtjes kon pompen en dus redelijk vlot +/- 600mln bij elkaar zou hebben.
Komen ze weer met een update
Heb dat al eens eerder gehad bij TH9 volgens mij. Mijn laatste tesla (die zo enorm lang duren om te uppen) was op een paar dagen na gemaxed en daarmee ook mijn basis, kwamen ze met een nieuw tesla lvl
Maargoed, TH11 trekt mij toch nog niet zo dus ik ga vrolijk verder
Beter dat het nu komt wanneer je aan het eind van je TH level zit. Dan dat je net een weekje TH11 bent...B-Real schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:53:
Werkelijk waar, mijn laatste donkere ballon moest nog een dag en dan had ik op de muurtjes na álles max op TH10.
Ik had mij dus al "verheugd" op het feit dat ik zowel elixer als goud in de muurtjes kon pompen en dus redelijk vlot +/- 600mln bij elkaar zou hebben.
Komen ze weer met een update
Heb dat al eens eerder gehad bij TH9 volgens mij. Mijn laatste tesla (die zo enorm lang duren om te uppen) was op een paar dagen na gemaxed en daarmee ook mijn basis, kwamen ze met een nieuw tesla lvl
Maargoed, TH11 trekt mij toch nog niet zo dus ik ga vrolijk verder
- Upgrade Barracks naar LV11; 1 klaar. 1 in de stijgers. nog 2 te gaan.
- Upgrade Barracks naar LV12;
- Upgrade Dark Spell Factory naar LV4;
- LavaHound naar LV4;
- Ballonnen naar LV7;
- Kanonnen naar LV14; 1 in de stijgers.
- Spring traps maxxen (LV4); 3 op LV2. 3 in de stijgers.
- Skeleton Spell maxxen (LV4);
- Clone Spell maxxen (LV4); LV2 in de stijgers.
- Baby Dragon maxxen (LV4); Momenteel LV1.
- Miner maxxen (LV4).
Dit gaat nog wel even duren. Misschien weer een beetje zakken richting Champ 1 om meer loot te farmen.
Geen haast mee iig...eerst heroes naar 30 dan zien we wel verder.
Ik zie het nut er ook nog niet van in.westergas schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:36:
Nieuwe troepen...ja wat moet je er mee...word wel druk in de barracks.
Geen haast mee iig...eerst heroes naar 30 dan zien we wel verder.
Nieuwe spreuken ook niet echt eigenlijk.
Vind die 2 updates van de barracks naar lvl 12 ook een beetje overdreven eigenlijk.
Lijkt meer een soort bezigheidstherapie
Supercell moet toch geld blijven verdienen... dus als je niet wilt wachten, kun je altijd gems kopen
Was aan het sparen voor draak level 4 (ben een halve maand level 9)westergas schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:03:
elixer farmen....krijg dat dus echt niet meer voor mekaar
Tot 4,5 miljoen geraakt, daarna gestopt toen ze me hadden aangevallen en ik zeker 600k kwijtspeelde
Mij lijkt de babydragon wel interessant! Rondom de basis een paar droppen op hun eentje en ze verdubbel in de schade die ze toebrengen
Alleen, hoeveel meldingen krijg ik nu binnen
Oops, did you forget to train your spells?
Oops, did you forget to train your army?
Your spells are ready!
Your army is ready!
...
+ dan nog eens de standaardmeldingen zeker?
[ Voor 42% gewijzigd door bottom line op 25-05-2016 11:59 ]
1 ipv 2 dark barracks met een golem tijd van 45min was pas irritant.
Hoop dat ze ooit nog eens wat aan superqueen gaan doen. Daarnaast lijkt me dorp ineens veel zwakker, terwijl die al weken hetzelfde is (hoogstens meer defence upgrades klaar).
Voorheen kwam men vaak tot ca 50%, nu pakken ze (met wisselende combi's) steeds 80+ %.
Zeer irritant om 2x per dag 400x elk kwijt te raken, terwijl je mijnen dat verlies niet terug verdienen (ook niet met lost kistje).
Afgelopen week ook geen tijd gehad / genomen om te farmen. Moet nu wel weer om laatste lucht toeter aan te zetten, dan is het air mines, giant bombs en spring traps. M'n lab blijft voorlopig ook nog wel even bezig.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ja, maar hij moet wel precies in het midden gegooid worden!CappieL schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:03:
Gaat die Double-spell ook op voor Barb-king en Queen?
???Steevo_S schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:05:
[...]
Ja, maar hij moet wel precies in het midden gegooid worden!
Dus ik kan twee koningen en twee koninginnen krijgen? Volgens mij toch alleen de bars en archers welke eruit komen?
Ja maar als je koning level 20 of hoger is moet je 2 kloon spreuken gooienTylen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:06:
[...]
???
Dus ik kan twee koningen en twee koninginnen krijgen? Volgens mij toch alleen de bars en archers welke eruit komen?
Steevo_S schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:31:
[...]
Ja maar als je koning level 20 of hoger is moet je 2 kloon spreuken gooien

Net geprobeerd, je moet wel goed mikken maar lukt inderdaad!Steevo_S schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:31:
[...]
Het klopt inderdaad dat je basis nu zwakker is dit omdat er volgens stats te weinig drie sterren gehaald werden met de huidige legers. Dit is wel een optie die ze er na deze update in hebben gestopt en hangt heel veel af van de volgende variabelen:VincentG schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:43:
3 ipv 4 barracks gaat nog wel, zeker nu het nodige in tijd is terug gedrongen.
1 ipv 2 dark barracks met een golem tijd van 45min was pas irritant.
Hoop dat ze ooit nog eens wat aan superqueen gaan doen. Daarnaast lijkt me dorp ineens veel zwakker, terwijl die al weken hetzelfde is (hoogstens meer defence upgrades klaar).
Voorheen kwam men vaak tot ca 50%, nu pakken ze (met wisselende combi's) steeds 80+ %.
Zeer irritant om 2x per dag 400x elk kwijt te raken, terwijl je mijnen dat verlies niet terug verdienen (ook niet met lost kistje).
Afgelopen week ook geen tijd gehad / genomen om te farmen. Moet nu wel weer om laatste lucht toeter aan te zetten, dan is het air mines, giant bombs en spring traps. M'n lab blijft voorlopig ook nog wel even bezig.
- Val je zelf veel aan? Zo ja, dan blijft je defence sterk omdat je moet verdedigen tegen revenge
- Gebruik je dure legers? Zo ja, dan compenseren ze dit door sterke defence zodat je veel kan winnen
- Doe je actief mee en log je vaak in? Zo ja, dan belonen ze dit
Is een van de bovenstaande variabelen nee dan verzwakken ze je tijdelijk je defence, dit is wel tijdelijk en zal maar 1 keer in de X aanvallen zijn (geen idee wat X is).
Zakken onder de 1000 cups en barchen, werkt heerlijk.westergas schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:03:
elixer farmen....krijg dat dus echt niet meer voor mekaar
Heb als TH11 altijd wel minimaal 250K
Volgende keer cafeïne vrij proberen?
Dat moet ik zeker even proberen danSteevo_S schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:31:
[...]
Is ook bekend wat veel aanvallen is, wat dure legers zijn en wat actief mee doen is?Steevo_S schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:38:
[...]
Het klopt inderdaad dat je basis nu zwakker is dit omdat er volgens stats te weinig drie sterren gehaald werden met de huidige legers. Dit is wel een optie die ze er na deze update in hebben gestopt en hangt heel veel af van de volgende variabelen:
- Val je zelf veel aan? Zo ja, dan blijft je defence sterk omdat je moet verdedigen tegen revenge
- Gebruik je dure legers? Zo ja, dan compenseren ze dit door sterke defence zodat je veel kan winnen
- Doe je actief mee en log je vaak in? Zo ja, dan belonen ze dit
Is een van de bovenstaande variabelen nee dan verzwakken ze je tijdelijk je defence, dit is wel tijdelijk en zal maar 1 keer in de X aanvallen zijn (geen idee wat X is).
Nope, dat weet niemand. Dit was namelijk een poging tot humor van Steevo.B-Real schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:25:
[...]
Is ook bekend wat veel aanvallen is, wat dure legers zijn en wat actief mee doen is?
*Lol*[b]
Nope, dat weet niemand. Dit was namelijk een poging tot humor van Steevo.

Hoe lang heb je het uiteindelijk geprobeerd?Tylen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:32:
Padoem pats
Niet natuurlijk want ik weet dat je eerst de clone spells moet upgraden en meer ruimte te hebben. Kom niet helemaal uit een eiSteevo_S schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:33:
[...]
Hoe lang heb je het uiteindelijk geprobeerd?
B-Real schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:55:
Ben wel benieuwd wat de max spring traps gaan kosten aangezien lvl 3 al weer 1 mln kost....

Met andere woorden. Hoger als level 2 is eigenlijk nutteloos. Met level 2 kan je nog 2 valks wegschieten, maar je komt nooit aan bv. 4 giants.
met lv4 kan je nog 9 wallies torpederen ipv 8, of 3 bowlers ipv 2. Maar praktisch gezien is lv2 inderdaad al optimaal (en lv5 is compleet overbodig tov 4).bottom line schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:54:
[...]
[afbeelding]
Met andere woorden. Hoger als level 2 is eigenlijk nutteloos. Met level 2 kan je nog 2 valks wegschieten, maar je komt nooit aan bv. 4 giants.
Ja ok, single units heb je ook nog, maar ik heb nog nooit gehad dat er 15 boogjes of barbs van me in 1 keer werden weggeslingerd. De hogere levels springtraps hebben dus nog wel een klein hypotetisch voordeel; bijvoorbeeld 4 wizz en een archer kunnen flingen op lv3, maar praktisch gezien schiet je er niets mee op.
[ Voor 24% gewijzigd door crisp op 25-05-2016 16:08 ]
Intentionally left blank
Hahaha 2 mil voor een lvl 4 springtrapbottom line schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:54:
[...]
[afbeelding]
O in de appstore staat een nieuwe update die het crashen weer moet oplossen
[ Voor 37% gewijzigd door Tylen op 25-05-2016 17:52 ]
Beetje raar imo. Ben wel veel online, alleen laatste tijd amper aan kunnen vallen.
Toch maar weer wat gaan farmen dus.
Oh oh Mr. B, oh oh!
[ Voor 68% gewijzigd door Wereldkaart op 26-05-2016 18:12 ]
Verwijderd
MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Op dit moment recruiten we TH7/TH8 voor een goeie war balans en organiseren we verschillende evenementen om activiteit in de clan te waarborgen
Verwijderd
Wat is jullie clan name? ^^ Dan join ikSteevo_S schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:50:
Als je zin hebt in war kan je altijd onze clan joinen.
MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Op dit moment recruiten we TH7/TH8 voor een goeie war balans en organiseren we verschillende evenementen om activiteit in de clan te waarborgen
clan tag: #Y0JU9R98
Verwijderd
Fail, my bad ;-;, werd wel gelijk gedeclined toen ik mn invite stuurde.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2016 13:05 ]
#9RJCQUO - TweakersIII kan je ook joinen. Vermeld wel ff je tweakers username anders krijg je het zelfde effect als bij MiSSERVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:05:
[...]
Fail, my bad ;-;, werd wel gelijk gedeclined toen ik mn invite stuurde.
je zit al in MISSeR zie ik
[ Voor 6% gewijzigd door westergas op 27-05-2016 14:36 ]
Kijk eens naar de machtigingen die xmod heeft, toen ik dat zag heb ik het er meteen af gegooid. (nog voor de xmod ban van Supercell)Byte_Me schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:21:
krijgen jullie ook een waarschuwing vanuit android over xmod, dat het "unsafe" zou zijn? Is dit een standaard waarschuwing omdat het buiten de play store om is geinstalleerd of is er echt iets niet in de haak?
Vond wars al tijden niet meer leuk en denk niet dat daar snel verandering in gaat komen.
Nog veel te veel duister items om te upgraden, laat staan dat ik met wars daar flinke verliezen mee ga draaien. Al de nodige wars over geslagen en ook geen zin meer in war. Of ik moet m'n trouwe clan (van wat er over is) gaan verlaten.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Lol weet niet wat je aan het doen bent, maar duister is prima aan te komen xDVincentG schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:23:
Pff, we krijgen nu bijna alleen maar mass valk attacks om de oren.
Vond wars al tijden niet meer leuk en denk niet dat daar snel verandering in gaat komen.
Nog veel te veel duister items om te upgraden, laat staan dat ik met wars daar flinke verliezen mee ga draaien. Al de nodige wars over geslagen en ook geen zin meer in war. Of ik moet m'n trouwe clan (van wat er over is) gaan verlaten.
Het enige probleem hier is dat je steeds zit te wachten met volle storages
Tel daarbij de bonus op en ik pak per attack zo'n 750/800K elixer. Of 7K dark.