"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Zal vragen of ze beide nog eens willen delen.Tylen schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:04:
Maak eens een recording en plemp die hier neerik wil die aanvallen wel eens zien
Mijn heks drie staan aan haha.
Op TH11 was het dacht ik 3 Golems en 6 Witches met 15 Warden.
Op TH10 was het een "normaal" leger met Warden 3.
Als je TH9 of lager wilt aanvallen is dit aanzienlijk minder. Denk dat TH11 ook meer voor de pushers is.cypher21 schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:09:
Gisteren de upgrade naar th11 ook maar met gems afgekocht.
Vind TH11 maar K*T
Buit is een stuk minder, je hebt een gigantisch duur leger nodig om te kunnen winnen.
Goud sparen gaat wel rap, maar ik krijg nauwelijks meer elixir en duister op deze manier
Als je naar top Global kijkt zijn ze al dik over de 5200 heen. Waarschijnlijk kopen ze voor 1,5 week shields en zoeken ze alleen naar 20+ cuppers op hun gemakje.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Stijgen in cups is easy met alle defences die je wint, maar vaak kost het wel de nodige gold/elixer/DE. Dit is te compenseren doordat je meer kunt aanvallen voordat je shield afloopt (maar ja, daar heb ik doordeweeks dus niet zoveel aan).
Ik ben nu bezig om te sparen voor de max boogschutters torens (7,5 mln) en dat gaat vrij aardig. Maar ik zit qua Elixer en DE (queen gisteren aangezet naar lvl 31) wel erg laag. Als alles zo vol zitten word je toch echt elke keer bijna geheel plat gelegd door aanvallers en gaat het sparen toch wel een stuk langzamer.
Het "Guard" fenomeen snap ik nog steeds geen bal van, het zal wel...
Nieuwe hero paar keer voorbij zien komen. Zie ik het nut nog niet echt van zowel qua aanvallen als verdedigen. Ik krijg nog niet echt een "hebben" gevoel van TH11. Sowieso vind ik het TH11 spul qua kleurtjes eigenlijk best wel lelijk, maar dat maakt voor het spelen weinig uit natuurlijk
Verder is het wel wat makkelijker geworden om een lekkere volle basis te vinden, maar misschien komt dat ook nog omdat we nog relatief kort na de update zitten.
Conclusie: gematigd positief. Ik ga m'n draai wel weer vinden en speel vrolijk verder. TH11 komt er pas als TH10 echt klaar is.
Die nieuwe hero is, als je het mij vraagt, redelijk overpowered. Reduced damage alleen al als troeps in de aura lopen en dan nog een 90%(?) immune to damage wanneer ability wordt ingezet. Zelfs van Queentje 34 blijft redelijk lang rondlopen.
Ik wordt overigens nu wel plat gegooid aangezien ik 120K dark elixer heb
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Heb nu deze troll base en zit rond de 2400 cups. In 1 avondje "maar" 300 cups gewonnen.
Maar ik ben wel benieuwd hoe ik in godsnaam de upgrades boven de 3,5 miljoen bij elkaar gaan sprokkelen
Als het regent in mei, dan is april voorbij
aDutchCow schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:00:
Als je bijna geen loot hebt en geen schil wordt je ook gewoon niet aangevallen haha.
Maar ik ben wel benieuwd hoe ik in godsnaam de upgrades boven de 3,5 miljoen bij elkaar gaan sprokkelen
Pjoempie... M'n TH11 moet nog 10 dagen borrelen...
Heb nu 5,5 miljoen goud en 3,5 miljoen elixer staan, evenals 180-200k DE, dat laatste is ruk.
Ik overweeg om als ik 8 en 6 miljoen heb m'n TH en lab af te gaan kopen, zodat ik DE kan storten.
Even kijken hoe dat loopt, speel niet zoveel, af en toe in de avond eens een attackie... Lastig lastig.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kom ff de ochtend niet online...+100 cups....meteen in de meester divisie zonder zelf aan te vallen..
Burp
Als je je TH afkoopt, waar wil je je duister in storten dan?CLB schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:11:
[...]
Heb nu 5,5 miljoen goud en 3,5 miljoen elixer staan, evenals 180-200k DE, dat laatste is ruk.
Ik overweeg om als ik 8 en 6 miljoen heb m'n TH en lab af te gaan kopen, zodat ik DE kan storten.
Even kijken hoe dat loopt, speel niet zoveel, af en toe in de avond eens een attackie... Lastig lastig.
als je nog kunt, doe dan nu je helden. Na het TH zul je eerst je lab moeten upgraden voordat je duister kwijt kunt
TH en lab afkopencypher21 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:14:
Als je je TH afkoopt, waar wil je je duister in storten dan?
EDIT: Helden kunnen nog wel, maar op één of andere manier heb ik daar geen zin in
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 14-12-2015 14:17 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
'Met dat ik t postte zag ik pas wie ik quotte... bedacht me daarna dat je dat ongetwijfeld al had bedacht ja
Zou toch wachten tot je goud en elixir vol zitten. Buit op TH11 valt mij iig tegen...
[ Voor 16% gewijzigd door cypher21 op 14-12-2015 14:19 ]
Ben er eigenlijk beetje klaar meeCLB schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:11:
[...]
Ik heb nu al zo vaak dat ik het nét niet haal op een TH11 waardoor cuppen beetje onmogelijk is. Zakken wil ik liever niet omdat clan een cuprun heeft (nouja, poging tot..).
Heb nu gewoon donatie zooi aangezet en zie het wel na deze week, moet/ben toch veel (onder)weg dus echt actief cuppen had er toch niet ingezeten.
Hmm kan een hero aanzetten om m'n DE te lozen, dan hoef ik ook niet asap naar TH11,cypher21 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:17:
Zou toch wachten tot je goud en elixir vol zitten. Buit op TH11 valt mij iig tegen...
kan ik gewoon de 10 dagen bouwers afwachten, even eventueel nog twee magma-muurtjes bouwen..
Eerst maar een CW'tje spelen met beide heroes
Upgrade anders je AQ naar 31 zodat ze de bouwhutjes en altaren in 1 schot kapot kan schieten (in een war kan het een verschil maken).CLB schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:24:
[...]
Hmm kan een hero aanzetten om m'n DE te lozen, dan hoef ik ook niet asap naar TH11,
kan ik gewoon de 10 dagen bouwers afwachten, even eventueel nog twee magma-muurtjes bouwen..
Eerst maar een CW'tje spelen met beide heroes
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Ik was aan het sparen voor lv2 van de Eagle. Maar die is 10Mil. En moet dus eerst goud storage upgraden...
Grand Warden is trouwens onderweg naar lv4
Hmm ik denk dat je me hebt... AQ31 aan, 140/160k DE nodig over 17 dagen dan, dat moet lukkenSteevo_S schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:25:
Upgrade anders je AQ naar 31 zodat ze de bouwhutjes en altaren
in 1 schot kapot kan schieten (in een war kan het een verschil maken).
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Tips zouden fijn zijn haha, ik ga denk ik gewoon weer xmod gebruiken als ie al compatibel is met de nieuwe versie. Hielp echt heel veel
Loonion over het algemeen.SirLenncelot schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:56:
het lukt me maar niet om een fijne attack te vinden waarmee ik voldoende dark elixer kan verzamelen. Wanneer ik met gowipe/gowiwi aanval dan maak ik ronduit verlies. Lavaloon attacken wil niet goed lukken. Hoe verzamelen jullie voldoende dark zonder te barcheren?
Geen idee welk lvl je bent ik heb die troepen iig op max en tot in de master Champion league werkt dit prima. Wel even zoeken naar aanvallen die enigszins geschikt zijn natuurlijk. Single inferno's gaan opzich wel goed, multiple lvl 3 inferno's zijn wat vervelender en sla ik vaak over.
Ik let verder niet echt op DE maar pak meestal toch wel een paar duizend mee plus de winbonus.
Onze clan is overigens ook bezig met een cuprun, maar ik houd me daar nooit zoveel mee bezig. Ik zit eigenlijk altijd al in Master (en dan in de top 5 van onze clan) en nu door een hoop defences toevallig in Champion en zie wel waar ik strand (waarschijnlijk ergens in de top 10).
Werkt xmod nog niet dan?aDutchCow schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:58:
[...]
Tips zouden fijn zijn haha, ik ga denk ik gewoon weer xmod gebruiken als ie al compatibel is met de nieuwe versie. Hielp echt heel veel
Ze "zeggen" dat imod diezelfde dag al live was
Tips is lastig, weet niet waar je zit en welk TH je bent inclusief troepen.
Ik zou gewoon Gibarch doen met heal en jump spell.
Balloons zijn max, minions nog lvl 5, ik faal echter hard als ik geen lavahounds meeneem om airdefense te tanken. Heb je toevallig een fijne YouTube attack van de strategie die jij dan gebruikt?B-Real schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:16:
[...]
Loonion over het algemeen.
Geen idee welk lvl je bent ik heb die troepen iig op max en tot in de master Champion league werkt dit prima. Wel even zoeken naar aanvallen die enigszins geschikt zijn natuurlijk. Single inferno's gaan opzich wel goed, multiple lvl 3 inferno's zijn wat vervelender en sla ik vaak over.
Ik let verder niet echt op DE maar pak meestal toch wel een paar duizend mee plus de winbonus.
Onze clan is overigens ook bezig met een cuprun, maar ik houd me daar nooit zoveel mee bezig. Ik zit eigenlijk altijd al in Master (en dan in de top 5 van onze clan) en nu door een hoop defences toevallig in Champion en zie wel waar ik strand (waarschijnlijk ergens in de top 10).
Krijg het idee dat offence/defense niet meer in balans is nu er qua aanval minimale wijzigingen zijn (warden, heks3, minion7) en er qua defence een hele berg is gewijzigd (warden, wiztoren9, +xbow, +wiztoren, +boogtoren, +kanon).
Ik heb zelf geen YT video, geen idee hoe ik dat zou moeten opnemen
- Allereerst een geschikte basis vinden (bij voorkeur geen lvl 3 multiple inferno's, max air defences zijn lastig dus mogen arch tow en wiz tow bijv. niet ook gemaxed zijn)
- Laat je ballonnen los in een lange lijn/hoek van 90 graden en let op dat ze niet teveel samen op één defence gaan (een wizard tower brengt dan bijv gelijk heel veel schade toe aan alle loons in 1x)
- Je kunt er ook voor kiezen om je ballonnen in kleinere groepjes meer gericht los te laten op bepaalde defences, maar dit is vaak wat lastiger om uit te doktoren in de 30 seconden voorbereiding die je hebt
- Let op dat als je je ballonnen in een lange lijn loslaat deze niet tegelijk beide inferno's tegenkomen (dus als je bijvoorbeeld je ballonnen in een horizontale lijn loslaat dat niet ook beide inferno's in een horizontale lijn staan, dan wordt je hele lijn ook in 1x gefrituurd namelijk)
- Ik gebruik meestal 2 rage spells en leg deze zo neer dat ze meerdere defences overlappen zodat de ballonnen deze snel kapot hebben. Freeze eigenlijk alleen in geval van nood of als ik een tegenstander tegenkomt met echt veel loot.
- Daarnaast neem ik nog 4 archers mee (veelal voor het TH snipen) en 4 wizards om na de ballonnen samen met de heroes in het midden van de basis/bij de loot te komen.
- Tot slot zorg ik de laatste tijd dat ik twee max healers in mijn CC heb die ik dan loslaat samen met mijn queen. Daarmee is je queen niet onsterfbaar, maar soms kom je er wel verbazend ver mee!
EDIT: deze strategie is niet ideaal voor het pakken van cups. De helft van de tijd pak ik maar één ster namelijk, veelal pak ik wel driekwart van de storages.
Ik mik daarbij op tegenstanders die 250k gold en 250k elixer of meer hebben, samen met de winbonus schiet het farmen van gold lekker op en elixer neemt gestaag (wel iets trager) toe.
Ik gebruik 4 archers, 4 wizards, 28 ballonnen en 40 minions. In mijn CC dan twee healers plus wat willekeurige grondtroepen die ik krijg.
Flinke lap tekst, maar hopelijk heb je er wat aan
[ Voor 13% gewijzigd door B-Real op 14-12-2015 16:01 ]
Ik barch rond tussen 2540 en 2700 met TH11. Gaat super goed.catchingfire schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:51:
Wat een ellende het "farmen" met TH11. De enige manier om wat resources te krijgen is stil zitten en na een aanval direct al je bommen/vallen te reloaden. Aanvallen is niet te doen, je moet wel een ontzettend duur leger maken om door de enorm zware defenses heen te komen.
Krijg het idee dat offence/defense niet meer in balans is nu er qua aanval minimale wijzigingen zijn (warden, heks3, minion7) en er qua defence een hele berg is gewijzigd (warden, wiztoren9, +xbow, +wiztoren, +boogtoren, +kanon).
Kan het soms toch ook een kut spel zijn.
Gebruik je dan ook spells etc. ? Ben net op TH10 overgestapt met maxed TH9 maar barch valt me toch een partij tegen. Zit rond de 2200 cups. Gebruik 10-14 reus, 8 wizz, rest evenveel arch als barb en zonder spells geraak ik nergens.Tylen schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:03:
[...]
Ik barch rond tussen 2540 en 2700 met TH11. Gaat super goed.
[ Voor 68% gewijzigd door Tylen op 14-12-2015 17:56 ]
Zak je toch een beetje naar wat toelaatbaars.Famous schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:19:
[...]
Ben er eigenlijk beetje klaar mee![]()
Ik heb nu al zo vaak dat ik het nét niet haal op een TH11 waardoor cuppen beetje onmogelijk is. Zakken wil ik liever niet omdat clan een cuprun heeft (nouja, poging tot..).
Heb nu gewoon donatie zooi aangezet en zie het wel na deze week, moet/ben toch veel (onder)weg dus echt actief cuppen had er toch niet ingezeten.
Beetje farmen voor de upgrades.
Donate.nl gaatlowlands toch niet meer voorbij die blijven alleen nog maar stijgen.
Wel netjes tijdens de th11 upgrades.
Vind alleen de update van heksen nergens op slaan max helden en 16 heksen is elke th10 3 ster.
Donate maakt mij niet zoveel uit, dat Lowlands nog gaat stijgen is wel zeker. Moeten nog enkele spelers terug komen. Probeerde juist wat hoger te komen zodat ik niet gelijk onder de top 5 zou komen.. Heb ik er even genoeg van win ik een def, cup ik is het -22demies schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:51:
![]()
[...]
Zak je toch een beetje naar wat toelaatbaars.
Beetje farmen voor de upgrades.
Donate.nl gaatlowlands toch niet meer voorbij die blijven alleen nog maar stijgen.
Wel netjes tijdens de th11 upgrades.
Vind alleen de update van heksen nergens op slaan max helden en 16 heksen is elke th10 3 ster.
Edit: Ah, nevermind
Edit2: Of was het Holland?
[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 14-12-2015 23:49 ]
Vier aanvallen van gasten die cups droppen en voor de rest zeer zwakke aanvallen die net 25-29% pakten...
Van master 1 naar master 2 gegaan.
[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 15-12-2015 08:57 ]
Bedoel je niet van 3 naar 2 dan?cypher21 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:56:
![]()
pff... vannacht een nieuw record. +143 cups
Vier aanvallen van gasten die cups droppen en voor de rest zeer zwakke aanvallen die net 25-29% pakten...
Van master 1 naar master 2 gegaan.
Dikke prima toch?
Wat is de lootbonus daar nu?
eh.. ja iddFamous schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:06:
[...]
Bedoel je niet van 3 naar 2 dan?
Dikke prima toch?![]()
Wat is de lootbonus daar nu?
Matig, 3 is 200/200/1.220
2 is maar 225/225/1.4
Mandatory first steps:
1. Check eerst of er iets nieuws geupgrade kan worden wat in TH10 erbij is gekomen.
2. TH11 Aan.
3. Tijdens TH11 upgrade GOUD weer volmaken. Als goud vol zit dan TH afgemmen. (Goud eerst weer vullen ivm Loot penalty met TH11).
4. LAB Uppen.
5. LAB hoeft niet klaar te zijn voor Goud en Elixer dus die stappen kunnen nu gedaan worden (Parallel aan elkaar). Dark Elixer moet wachten totdat LAB klaar is.
Dark Exlixer:
1. Heks LV3 aan.
2. Als Heks klaar is dan Minion LV7 aan. (Ik twijfel om heksen af te gemmen. Heb genoeg dark om Minions aan te zetten)
Elixer:
1. Als Grand Warden kan zonder Storage update dan gelijk Grand Warden aan: Momenteel op Level 5.
2. Storage upgraden: 2 In de steigers.
Goud:
1. Als Eagle Artillery kan zonder storage update dan gelijk Eagle Artillery aan: Level 1 in de steigers.
2. Storage upgraden. (Of als deze eerst nodig is dan dit eerst).
3. Nieuwe X-Bow maken en maxxen: Level 1 in de steigers.
4. Alle bestaande Wizard towers maxxen: 1 Onderweg.
5. Nieuwe Wizard tower maken en maxxen: Momenteel level 1
6. Nieuwe Archer tower maken en maxxen: Momenteel level 4.
7. Niew kanon maken en maxen: Momenteel level 3.
Leuk om bij te houden zo, en gaat zeker lekker!!Tylen schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:50:
#RoadToMaxTh11Het gaat best snel moet ik zeggen. Alleen zijn continue mijn bouwers aan het werk, waardoor ik volle storage heb en dan wordt ik aangevallen.Momenteel heb ik weer weinig loot (aangezien ik net weer een update aan heb gezet). Waardoor ik alleen 152K dark elixer heb. Hopelijk word ik nu niet aangevalln
Mandatory first steps:
1. Check eerst of er iets nieuws geupgrade kan worden wat in TH10 erbij is gekomen.
2. TH11 Aan.
3. Tijdens TH11 upgrade GOUD weer volmaken. Als goud vol zit dan TH afgemmen. (Goud eerst weer vullen ivm Loot penalty met TH11).
4. LAB Uppen.
5. LAB hoeft niet klaar te zijn voor Goud en Elixer dus die stappen kunnen nu gedaan worden (Parallel aan elkaar). Dark Elixer moet wachten totdat LAB klaar is.
Dark Exlixer:
1. Heks LV3 aan.
2. Als Heks klaar is dan Minion LV7 aan. (Ik twijfel om heksen af te gemmen. Heb genoeg dark om Minions aan te zetten)
Elixer:
1. Als Grand Warden kan zonder Storage update dan gelijk Grand Warden aan: Momenteel op Level 5.
2. Storage upgraden: 2 In de steigers.
Goud:
1. Als Eagle Artillery kan zonder storage update dan gelijk Eagle Artillery aan: Level 1 in de steigers.
2. Storage upgraden. (Of als deze eerst nodig is dan dit eerst).
3. Nieuwe X-Bow maken en maxxen: Level 1 in de steigers.
4. Alle bestaande Wizard towers maxxen: 1 Onderweg.
5. Nieuwe Wizard tower maken en maxxen: Momenteel level 1
6. Nieuwe Archer tower maken en maxxen: Momenteel level 4.
7. Niew kanon maken en maxen: Momenteel level 3.
Ik ben nog lang niet zo ver, maar is er een "Road to max th8" op de manier hoe jij het beschrijft?
Is wel handig om aan vast te houden en wat de slimste manier is. (hoef dan het wiel niet opnieuw uit te vinden
PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
Niet doen, je gaat gewoon plat.ProudElm schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:26:
Goed plan.. Zat laatst iets te zien over een TH 8.5.. Alle offence naar max 9 zetten.. Maar je defense op 8 laten.. Dit speciaal voor de wars zeg maar...
Wellicht (was?) het leuk als 3/4 van de clan het deed met een paar hele dikke TH10/11 maar je hebt er niets aan verder.
Dat lijkt mij ook de beste manier idd.ProudElm schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:21:
Geen idee..Had zelf eerst lab aangezet.. Verder alle nieuwe zooi op het zelfde niveau brengen als max 7 en daarna eerst mortieren gedaan.. Achteraf misschien eerst de WT aankunnen zetten, maar ja... Vrijdag eindelijk TH9.. Dus ga me alvast diepen in de "Road to max th9":)
WT?
verder nog tips als je TH8 gaat starten? (heb nu alles max en wat aan het sparen als th over 2 1/2 dag klaar is)
Wij raden mensen die net naar th9 altijd aan om eerst te zorgen te nivelleren, dus je troepen die je tijdens war gebruikt zoveel mogelijk te maxen en zorgen dat je niet te snel je defence upgrade. Het ligt ook aan de clan waar je in zit, als je vaak je spiegel aan moet vallen kun je beter eerst offensief denken en daarna voorzichtig je defence upgraden (hou een bouwer vrij voor muren).ProudElm schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:26:
Goed plan.. Zat laatst iets te zien over een TH 8.5.. Alle offence naar max 9 zetten.. Maar je defense op 8 laten.. Dit speciaal voor de wars zeg maar...
@Ricloo86. Wizzard Tower
Een Th9 zonder xbows...prepare to be lootedProudElm schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:23:
onze clan doet voor de lol alles gewoon..Meeste bij ons die net TH9 zijn zetten als eerste de x-bows neer... Ik wacht denk ik wel met die dingen nog even.
@Ricloo86. Wizzard Tower
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Masters II voor een TH8 is best veel klappen krijgen
- vanaf masters 1 kom ik de combinatie slecht geleveld en veel loot niet vaak genoeg tegen (100x wegklikken heb ik helemaal geen zin in).B-Real schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:57:
- Allereerst een geschikte basis vinden (bij voorkeur geen lvl 3 multiple inferno's, max air defences zijn lastig dus mogen arch tow en wiz tow bijv. niet ook gemaxed zijn)
- Tot slot zorg ik de laatste tijd dat ik twee max healers in mijn CC heb die ik dan loslaat samen met mijn queen. Daarmee is je queen niet onsterfbaar, maar soms kom je er wel verbazend ver mee!
Flinke lap tekst, maar hopelijk heb je er wat aan
- Ik heb de queen bijna non-stop in de stijgers staan, heroes heb ik tot mijn grote spijt gerushed. Die kan ik dus niet veel gebruiken.
Daarnaast heb ik iets ontdekt dat wel fijn werkt: met een paar wallies en de king de cc trekken en vervolgens met archers of poison af te maken. Dit werkt erg fijn, mss kun je dat ook in je strategie gebruiken. Soms ook juist de king gebruiken om de AQ af te maken.
Dat zeg ik toch ook.Steevo_S schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:13:
[...]
Wij raden mensen die net naar th9 altijd aan om eerst te zorgen te nivelleren, dus je troepen die je tijdens war gebruikt zoveel mogelijk te maxen en zorgen dat je niet te snel je defence upgrade. Het ligt ook aan de clan waar je in zit, als je vaak je spiegel aan moet vallen kun je beter eerst offensief denken en daarna voorzichtig je defence upgraden (hou een bouwer vrij voor muren).
Een goede basis vinden is ook een beetje geluk hebben. Soms heb je er één in 3x klikken en de andere keer idd 100x. Dat is overigens ook zo met andere strategieën, alhoewel loonion wel iets specifieker is natuurlijk.SirLenncelot schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:55:
thnx voor de pointers, echter blijf ik dan met wat problemen zitten:
[...]
- vanaf masters 1 kom ik de combinatie slecht geleveld en veel loot niet vaak genoeg tegen (100x wegklikken heb ik helemaal geen zin in).
- Ik heb de queen bijna non-stop in de stijgers staan, heroes heb ik tot mijn grote spijt gerushed. Die kan ik dus niet veel gebruiken.
Daarnaast heb ik iets ontdekt dat wel fijn werkt: met een paar wallies en de king de cc trekken en vervolgens met archers of poison af te maken. Dit werkt erg fijn, mss kun je dat ook in je strategie gebruiken. Soms ook juist de king gebruiken om de AQ af te maken.
V.w.b. je heroes, als de wiedeweerga daar aan werken dus! High lvl heroes maken het spel zoveel makkelijker
Ik zie meer mensen het CC leeg trekken en afmaken voordat ze aan de aanval beginnen. Ik doe dat zelf eigenlijk nooit, wizs/archers maak je tijdens je aanval wel af met een poison. Hound geloof ik wel tijdens een aanval, worden desnoods wel afgemaakt van mijn archers/wizs/queen tijdens de aanval. Enige wat echt vervelend is een draak die je niet vooraf afmaakt, gokje dat ik dan maar neem
Qua heroes van de tegenpartij (mits ze lvl 20/25+ zijn) houd ik rekening door net als de inferno's niet beide tegelijk te treffen en bij voorkeur King als eerste en/of enige te treffen. Vaak worden deze wel afgemaakt door mijn eigen heroes.
Ken het zelf niet echt, maar is van dezelfde makers en ongeveer eenzelfde soort spel. Alleen een stuk minder populair (en wellicht dus ook "verslavend"?)
Wij hebben nu in onze war een tegenstander die flink aan het modden is. In de eerste minuten vielen hun laagste spelers onze hoogste spelers aan met slechts één troep. Vervolgens de ene na de andere drie sterren aanval.
Beetje jammer, maar op zich wel een goede leer school om te leren van de aanvallen en de zwakke punten in onze layouts te vinden.
Ook heeft de tegenstander twee dark spells in hun CC ipv één, schijnt een glitch te zijn...

Plan is om nu:
Eerst de AA's te maxen.
Golem naar 3/4 te brengen.
Muurtjes lego maken.
Heb in het lab alles qua normale elixir (op healingsspreuk na) klaar, voor DE moet ik dus de golem en valks doen.
Na de muren doe ik de rest van de defense wel.
Heeft verder trouwens iemand tips om snel DE te farmen? Sowieso mijn pompen upgraden natuurlijk haha, maar ik weet niet of er nog andere tips zijn?
Beste aanval op het moment om DE te farmen, is superqueen:aDutchCow schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:55:
Ik zoek eigenlijk nog een goede base voor een "mid-range" th9 aangezien ik nog steeds geraid wordt. Weliswaar voor 50% maar een TH10 hoeft maar aan te zetten en ik ben net een van de drie biggetjes met een huisje van stro.
Heeft verder trouwens iemand tips om snel DE te farmen? Sowieso mijn pompen upgraden natuurlijk haha, maar ik weet niet of er nog andere tips zijn?
During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.
Verwijderd
En blijkbaar was Holdmyb33r van Onehive niet helemaal fairplay. Zit nu in een mod clan.
Dacht dus dat het legen van mijn cache het opgelost had, maar dat viel samen met het klaar zijn van een kazerne upgrade.
Heb het nog even getest daarna:
Cw donatie mogelijk: ja
Update kazerne
Cw donatie mogelijk: nee
Cancel update kazerne
Cw donatie mogelijk: ja
[ Voor 22% gewijzigd door Maistah op 16-12-2015 13:02 ]
Post-update maintenance patch notes:
• Fixed a bug in the Personal Break system that could force players into Personal Break even after being offline for a while
• Personal Break online-time limit has been increased from 3 to 4 hours
• Personal Break limit now fully resets when being 15 minutes offline without Shield or Guard (was 30 minutes)
• Personal Break limit extensions increased to 30 minutes (was 15 minutes) after taking a defense without shield or getting kicked out without being attacked
• Free Guard when Shield expires has been increased for all Leagues:
- Titan I / Legend: 4 hours Guard (was 3 hours)
- Titan II: 3 hours Guard (was 2 hours)
- Titan III: 2 hours Guard (was 1 hour)
- Champion (all levels): 1 hour Guard (was 30 minutes)
- Below Champion: 30 minutes Guard (was 15 minutes)
• Clan War matchmaking parameters have been updated for Town Hall 9 through Town Hall 11
• Fixed a bug that could allow exceeding the limit of donated Clan Spells
• Skeleton hitpoints have been slightly decreased
• Grand Warden ground/air mode is now always correctly saved
• X-Mas tree is now spawning
There's also an optional update coming soon. We'll keep you posted about the schedule as soon as everything is ready
Optional client update release notes
• Added Winter theme along with an option to disable snowfall in Settings
• Added an info screen when tapping the Shield icon that shows exact Personal Break timer status
• Added a Clan badge icon for donated Spells in the deployment bar
• Fixed a crash when trying to tap the Town Hall while all elixir-recharged defenses are under upgrade
• Fixed a crash when fighting Lava Hound and Pups near the edge of the map
• Fixed a crash when trying to donate to the war map while a troop or spell production building is under upgrade
• Fixed the request/full/timer tips not showing correctly above the Clan Castle in certain situations
• Fixed player profile bug where Level 1 Grand Warden could be incorrectly shown as unlocked
• Various UI cleanup and fixes
P.S: Get ready for Holiday special, 1 Gem resource boost is coming next week!
En 1 gem boost, dat wordt weer barchen
[ Voor 59% gewijzigd door MeltedForest op 17-12-2015 08:05 ]
Wat ik niet snap is waarom ze de fixes in een "optional" client update doen. Lijkt mij dat dat mandatory moet zijn.
[ Voor 40% gewijzigd door Tylen op 17-12-2015 08:40 ]
Dear zijn mijn clanleden blij mee.
Nog tips hier wat de beste volgorde (strategisch) is om TH8 te gaan maxxen?
Kom maar op!!
1. LAB + draak 3 aanRicloo86 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:52:
Alles max th7 (op minions na) en nog 13 uur voordat TH klaar is.
Nog tips hier wat de beste volgorde (strategisch) is om TH8 te gaan maxxen?
2. Spreuken fabriek
3. Clan kasteel
4. Army camps?
5. Splash damage (wizztower/mortier)
Dan de rest
Hier ben ik wel blij mee. Vond VG voorheen nog beetje wazig en nutteloos, maar nu kan het af en toe wel fijn zijn. Na een attack heb ik dan een uur waarin m'n heroes kunnen herstellen, alvorens in defence mode te gaan.Champion (all levels): 1 hour Guard (was 30 minutes)
En 1gem boost is altijd leuk.
Edit: Hele ochtend al zonder shield / VG. Net maar weer even een aanval gedaan, weer geen VG.
Blijf dat maar vaag en op deze manier nutteloos vinden. Lijkt nu gewoon een verlening van je normale schild te zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door VincentG op 17-12-2015 10:21 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Thnx thedonthedon46 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:45:
[...]
1. LAB + draak 3 aan
2. Spreuken fabriek
3. Clan kasteel
4. Army camps?
Dan de rest
Ook alle nieuwe dingen alvast tot bepaald level neerzetten en bouwen? of daar mee wachten?
En moet ik mijn base TH8 al maken dan?
De nieuwe dingen doe je ook tussendoor. als je maar eerst je lab en spreukenfabriek doet.Ricloo86 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:47:
[...]
Thnx thedon
Ook alle nieuwe dingen alvast tot bepaald level neerzetten en bouwen? of daar mee wachten?
En moet ik mijn base TH8 al maken dan?
Als je niet genoeg gold/elixer meer hebt voor een upgrade doe je weer een van die nieuwe dingen upgraden
Doe je spellfab ook ff gemmen anders kan je geen CW spelenthedon46 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:51:
[...]
De nieuwe dingen doe je ook tussendoor. als je maar eerst je lab en spreukenfabriek doet.
Als je niet genoeg gold/elixer meer hebt voor een upgrade doe je weer een van die nieuwe dingen upgraden
En ik zou army camps voorrang geven boven je CC maar dat ben ik.
Nieuwe defences bouwen en naar level vorig TH brengen, vandaar al je defences naar max current TH level upgraden. Splash is bij lagere THs vaak gunstig om eerder te doen, tegen barching.
Teslas zijn niet zo duur maar nemen veel tijd in beslag, dus zou die niet als laatste doen, maar tussendoor. Als je veel air attacks op je dak krijgt, kan het nuttig zijn om air def een redelijk hoge prio te geven (al zal dat beperkte invloed op air attacks hebben).
Oh oh Mr. B, oh oh!
Iemand deze al gevonden?
Optional client update release notes
• Added Winter theme along with an option to disable snowfall in Settings
• Added an info screen when tapping the Shield icon that shows exact Personal Break timer status
.......
Gelukkig wel. Anders zag ik over een paar uur mijn dorpje niet meer, en word aanvallen ook lastig.
2 Sterren worden niet geregistreerd en ik heb al mijn troepen nog
Meer mensen hier last van?
Yes, iemand uit onze clan viel aan. 1 ster en alles behouden gebleven. Ik kon de aanval niet live kijken, maar wel als herhaling.-Colossalman- schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:57:
Als ik tijdens een CW probeer om wat troepen te dumpen in de single player missie snapt CoC dit niet.
2 Sterren worden niet geregistreerd en ik heb al mijn troepen nogna de aanval.
Meer mensen hier last van?
PSN: Curvaa_
Ja niet gek, daarna met zelfde leger een flinke loot weten te pakkenCurva schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:03:
[...]
Yes, iemand uit onze clan viel aan. 1 ster en alles behouden gebleven. Ik kon de aanval niet live kijken, maar wel als herhaling.
Op TH8 heb je geen upgrade van je gewone spell factory of je army campsthedon46 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:45:
[...]
1. LAB + draak 3 aan
2. Spreuken fabriek
3. Clan kasteel
4. Army camps?
Dan de rest
Uiteraard is het wel belangrijk om je dark spell factory zo snel mogelijk naar level 2 te brengen, zodat je de EQ kan gebruiken (zapquake, govalo).
Ook zou ik in je lab meer prioriteit geven aan hogs en valks, maar dat ligt ook een beetje aan de clan waar je in zit (3* clan vs. 2* clan)
Daarnaast zou ik splash damage lager op de prioriteiten lijstje zetten, aangezien die zwaar meewegen qua war weight. Als je dan toch defences wilt doen, voordat je muren gaat doen, zou ik beginnen met AD's en tesla's.
[ Voor 9% gewijzigd door Shineless op 17-12-2015 12:12 ]
During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.
Elke keer als ik op mijn TH tik crasht CoC.
Meer mensen last van?
Nope, werkt hier prima. Geen gekke dingen gezien nog.WishmasterNL schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:05:
Na de update van vandaag heb ik een probleem.
Meer mensen last van?
Android toevallig?WishmasterNL schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:05:
Na de update van vandaag heb ik een probleem.
Meer mensen last van?
Die is te makkelijk bram
Psstt, kwam jij nog naar Lowlands?
Als het kan. Maar ik wil eerst th 11 max hebben voor ik stijg in cups. Ik farm rond 2600. Ben denk ik nog een 1,5 maand vezig en dan moet ik wel max zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 17-12-2015 17:37 ]
momenteel heb ik deze (geen screenshot van mijn eigen base):

Bron: www.cocland.com
Echter ben ik op zoek naar een base waar met name mijn goud en DE beschermt worden.
Elixer maakt me niet zo veel uit, die gaat standaard de muurtjes in.
Iemand een goede base?
[ Voor 4% gewijzigd door WishmasterNL op 17-12-2015 18:03 ]
Wat is dat dan voor half hakenkruislayout?WishmasterNL schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:01:
Ben momenteel op zoek naar een goede TH9 farm base.
momenteel heb ik deze (geen screenshot van mijn eigen base):
[afbeelding]
Bron: www.cocland.com
Echter ben ik op zoek naar een base waar met name mijn goud en DE beschermt worden.
Elixer maakt me niet zo veel uit, die gaat standaard de muurtjes in.
Iemand een goede base?
Heb je al op forum van SC zelf gekeken bij "101 base lay-outs" (of zoiets)? Daar komen ook nog wel eens leuke voorbij
Ik ben bekend met dat onderdeel op het SC forum. Maar vindt daar nu niet echt een goede layout. Uiteraard staan er wel veel op. Maar meeste is nu gericht op TH10 en 11. Vindt maar eens goede layouts voor een TH9 na de updateFamous schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:21:
[...]
Wat is dat dan voor half hakenkruislayout?![]()
Heb je al op forum van SC zelf gekeken bij "101 base lay-outs" (of zoiets)? Daar komen ook nog wel eens leuke voorbij
Voor TH9 is er niets bijgekomen toch? Weet dat er nooit echt wat te vinden was voor TH10 maar altijd TH8/9.WishmasterNL schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:08:
[...]
Ik ben bekend met dat onderdeel op het SC forum. Maar vindt daar nu niet echt een goede layout. Uiteraard staan er wel veel op. Maar meeste is nu gericht op TH10 en 11. Vindt maar eens goede layouts voor een TH9 na de update
Je kan altijd nog even YT aanslingeren, Coc TH9 Dark protection of zoiets
Thnx!Shineless schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:08:
[...]
Op TH8 heb je geen upgrade van je gewone spell factory of je army camps
Uiteraard is het wel belangrijk om je dark spell factory zo snel mogelijk naar level 2 te brengen, zodat je de EQ kan gebruiken (zapquake, govalo).
Ook zou ik in je lab meer prioriteit geven aan hogs en valks, maar dat ligt ook een beetje aan de clan waar je in zit (3* clan vs. 2* clan)
Daarnaast zou ik splash damage lager op de prioriteiten lijstje zetten, aangezien die zwaar meewegen qua war weight. Als je dan toch defences wilt doen, voordat je muren gaat doen, zou ik beginnen met AD's en tesla's.
Je hebt gelijk die kunnen nog niet bij level 8.
3 bouwers druk met CC, LAB en elixerpomp en hou er 1 over voor overige klusjes.
Maar die overige klusjes zorgen dat ik van alles naast mijn base heb staan, handig om mijn base al TH8 in te gaan richten?
Ik heb 9Mil aan goud in mijn storage. Ik kan nog geen 10Mil kwijt. Mijn goud storages zijn half in upgrade momenteel.
Ik wil mijn Eagle Artiliry wil upgraden naar lv2. Dit kost 10Mil. Kan ik dan gewoon dat laatste miljoentje kopen met gems? Zal hij dan gelijk in de upgrade gaan? Of wil hij dan dat miljoen in storages gooien (wat niet past) waardoor ik het dus eigenlijk kwijt ben.
Ik hoor je denken dat je dan maar gewoon eerst je goud moet upgraden. Maar alle bouwers zijn bezig en voordat ik pas 10Mil kwijt kan ben ik wel even verder. Daarnaast zit mijn goud vol en stroomt het dus over.
Nee, je moet de storages hebben om te gemmen.Tylen schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:51:
Vraagje![]()
Ik heb 9Mil aan goud in mijn storage. Ik kan nog geen 10Mil kwijt. Mijn goud storages zijn half in upgrade momenteel.
Ik wil mijn Eagle Artiliry wil upgraden naar lv2. Dit kost 10Mil. Kan ik dan gewoon dat laatste miljoentje kopen met gems? Zal hij dan gelijk in de upgrade gaan? Of wil hij dan dat miljoen in storages gooien (wat niet past) waardoor ik het dus eigenlijk kwijt ben.![]()
Ik hoor je denken dat je dan maar gewoon eerst je goud moet upgraden. Maar alle bouwers zijn bezig en voordat ik pas 10Mil kwijt kan ben ik wel even verder. Daarnaast zit mijn goud vol en stroomt het dus over.