Ik weet het ook niet, ik zeg het maarmayckelvz schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:18:
[...]
1500ma is standaard capaciteit van de Sony opladers, 2100ma is het max wat de autolader aan kan.
Betwijfel dat dit inderdaad een probleem oplevert.
Doet het niet, je telefoon neemt zoveel "stroom" (oftwel, A) op als het kan. (Helemaal juist gezegt: Je telefoon regelt de stroomsterkte, de bron de spanning. Dit is ook de reden waarom je een gloeilamp op 230V kan aansluiten, maar een spaarlamp ook)mayckelvz schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:18:
[...]
1500ma is standaard capaciteit van de Sony opladers, 2100ma is het max wat de autolader aan kan.
Betwijfel dat dit inderdaad een probleem oplevert.
Hey,
Ik wil in de zomer sowieso heel veel fisheye foto's maken. Dus wil ik een fisheye kopen, weten jullie of zo'n magnetische voldoet? En hoe groot ie moet zijn? http://www.ebay.com/itm/1...ories&hash=item460da05279 Ik wil eigenlijk wel er zo eentje maar deze is voor iPhone 4S, HTC Desire HD. Zou ie alsnog op de XZ passen denken jullie?
Ik wil in de zomer sowieso heel veel fisheye foto's maken. Dus wil ik een fisheye kopen, weten jullie of zo'n magnetische voldoet? En hoe groot ie moet zijn? http://www.ebay.com/itm/1...ories&hash=item460da05279 Ik wil eigenlijk wel er zo eentje maar deze is voor iPhone 4S, HTC Desire HD. Zou ie alsnog op de XZ passen denken jullie?
Geen idee, de lens van de DHD is volgens mij qua grootte niet veel anders dan de XZ. Ik zou zeggen, probeer het en laat het hier even weten
Kan je dat niet net zo goed softwarematig doen?
(en is fisheye niet een beetje 2011?)
(en is fisheye niet een beetje 2011?)
Verwijderd
Je hebt toch een fisheye effect in de camera software zitten?karimmm schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:45:
Hey,
heeft iemand al een screenprotector geplakt op de standaard protector?
Ja maar die zoomt puur in en is een beetje lelijk. Echte fisheye is mooier, ja dat het 2011 is maakt mij niet zozeer veel uit haha.Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:18:
[...]
Je hebt toch een fisheye effect in de camera software zitten?
ik heb deze op mijn scattersheet zitten, werkt prima.Aggressor schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:34:
heeft iemand al een screenprotector geplakt op de standaard protector?
http://www.amazon.de/atFo...TF8&qid=1363985226&sr=8-1
Naar mijn Idee is het scherm er niet minder door geworden.
Vraag me plots af of er ook zwarte screenprotectors zijn.
dit voor de achterkant zodat je in principe een merk , logo en CE text vrij toestel kan bewerkstelligen. Niet dat ik voor het verwijderen van welke scattersheet dan ook ben maargoed het is zomaar een idee.

Kan je toch gewoon zwart plakfolie voor gebruiken?johnhere schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:18:
Vraag me plots af of er ook zwarte screenprotectors zijn.dit voor de achterkant zodat je in principe een merk , logo en CE text vrij toestel kan bewerkstelligen. Niet dat ik voor het verwijderen van welke scattersheet dan ook ben maargoed het is zomaar een idee.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Mmm zal eens zoeken. Maar heb liever iets op maat natuurlijk.Yorin schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:43:
[...]
Kan je toch gewoon zwart plakfolie voor gebruiken?
Hmmmz, ik heb nou sinds een weekje de Sony MW1 Smart wireless headset pro
Nou heb ik de koptelefoontjes gebruikt die bij de XZ zaten en bij de headset zaten, best goed te doen!
tot ik die van mijn Playstation Vita gebruikte! Die zijn qua geluid over het algemeen al een stuk beter!
Is een aanrader!
Even een vraagje over de MW1 ondertussen:
Je moet een app installeren op je XZ om de extra smart functies te laten werken, en ook om je firmware van je headset te upgraden.
Ook heb je hele kleine toevoegingen, zodat je bijvoorbeeld SMSjes, Facebook berichten, Emails etc op je headset te zien kunt krijgen.
Weet iemand toevallig of dit ook mogelijk is met Whatsapp? dit is mij nog niet gelukt, en lijkt me toch wel erg handig!
Is er ook een optie om er voor te zorgen dat je geluid niet weg valt in je headset zodra je mobiel op stil staat, en je een bericht ontvangt?
Nou heb ik de koptelefoontjes gebruikt die bij de XZ zaten en bij de headset zaten, best goed te doen!
tot ik die van mijn Playstation Vita gebruikte! Die zijn qua geluid over het algemeen al een stuk beter!
Is een aanrader!
Even een vraagje over de MW1 ondertussen:
Je moet een app installeren op je XZ om de extra smart functies te laten werken, en ook om je firmware van je headset te upgraden.
Ook heb je hele kleine toevoegingen, zodat je bijvoorbeeld SMSjes, Facebook berichten, Emails etc op je headset te zien kunt krijgen.
Weet iemand toevallig of dit ook mogelijk is met Whatsapp? dit is mij nog niet gelukt, en lijkt me toch wel erg handig!
Is er ook een optie om er voor te zorgen dat je geluid niet weg valt in je headset zodra je mobiel op stil staat, en je een bericht ontvangt?
Wat voor oordopjes/koptelefoon ga je aansluiten? Ik hoor graag wat je van de geluidskwaliteit vind samen met de BluediaHollovVpo1nt schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:11:
Heb net deze besteld: http://www.focalprice.com..._Stereo_Earphone_Red.html
En nu afwachten
[edit] Ik ben ook erg benieuwd naar de SBH20; met name ook naar de DAC die erin zit. De MW1 (Wolfson DAC) schijnt goed te zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Amdk6II op 23-03-2013 22:30 ]
Ik ben niet echt iemand die puur geluid wilt ofso. Ik heb thuis drie twee setjes oordoppen, standaard HTC oordoppen en standaard blackberry oordoppen. Gebruik ze afwisselend. Nu heb ik natuurlijk de oordopjes van Sony erbij, heb deze nog niet gebruikt maar ze zijn ongetwijfeld beter dan de HTC/BB oordopjes. Ik heb thuis ook Dr. Dre Beats studio. Ik doe ze niet vaak op, wel als het koud is, perfecte oorwarmers
Samengevat ga ik aansluiten:
Sony dopjes
HTC dopjes
Blackberry dopjes
Beats koptelefoon.
Ben ook wel benieuwd naar de geluidskwaliteit.
Sony dopjes
HTC dopjes
Blackberry dopjes
Beats koptelefoon.
Ben ook wel benieuwd naar de geluidskwaliteit.
Ik zou graag willen weten hoeveel het verschilt qua geluidskwaliteit wanneer je de gratis headset (die ik nog steeds hoop te krijgen - bevestiging al 3 weken geleden gekregen in mijn e-mail) direct aansluit op de Z, of via de smart wireless headset pro. Die zou ik best willen hebben, zodat mijn telefoon altijd waterdicht is. Maar alleen als de geluidskwaliteit top is/blijft.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
hoor graag van je, zou hem ook zo halen als het ontwerp iets mooier was haha.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:11:
Heb net deze besteld: http://www.focalprice.com..._Stereo_Earphone_Red.html
En nu afwachten
Die is inderdaad erg goed, ik heb zelf die smart headset en hij klinkt erg strak. Hij gebruikt die sec ook om bluetooth geluid om te zetten dus je hebt er ook profijt van als je h als streamer gebruikt. Het geluid klinkt gewoon net alsof je hem rechtstreeks hebt aangesloten. De bijgeleverde dopjes bij de mw1 zijn ook erg goed. Staat hier wel ergens een review :-)Amdk6II schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:23:
[...]
Wat voor oordopjes/koptelefoon ga je aansluiten? Ik hoor graag wat je van de geluidskwaliteit vind samen met de Bluedia.
[edit] Ik ben ook erg benieuwd naar de SBH20; met name ook naar de DAC die erin zit. De MW1 (Wolfson DAC) schijnt goed te zijn.
Ja, ik wil graag wireless dezelfde kwaliteit als bedraad. Ik heb op head-fi de mw1 review gelezen, indrukwekkend! Als de sbh20 dezelfde kwaliteit heeft als de mw1 voor de helft van de prijs, dan wil ik die aanschaffen. De mw1 kost toch tussen de 85 en 100 euro.
Wat voor microsd gebruiken jullie? Wat is beter qua performance op een xz, een class 10 of uhs?
Verwijderd
ik gebruik een class 10 microsd van 16 gb, kijk er HD films vanaf en die lopen vloeiend. Weet niet of de klasse iets daarmee te maken heeft maar goed.xminator schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:10:
Wat voor microsd gebruiken jullie? Wat is beter qua performance op een xz, een class 10 of uhs?
het prijsverschil tussen class 10 en UHS is erg klein. Ik heb dit kaartje gekocht:
pricewatch: Samsung 32GB Pro Micro SD (MB-MGBGB)
(al heb ik er toen 27 voor betaald)
pricewatch: Samsung 32GB Pro Micro SD (MB-MGBGB)
(al heb ik er toen 27 voor betaald)
[ Voor 26% gewijzigd door The_Zohan op 24-03-2013 11:58 ]
Je hebt ook class 10 én UHS-I kaartjes. Zie bijv.
pricewatch: Samsung 64GB Pro Micro SD (MB-MGCGB)
pricewatch: Sandisk Mobile Ultra microSDXC 64GB
pricewatch: Sandisk Mobile Ultra microSDXC 64GB + Adapter
Zelf zou ik graag de laatste van deze 3 hebben, aangezien er ook nog een adapter bij zit. En nog allemaal 64GB ook! Ik heb echter geen idee van de onderlinge verschillen en/of de kwaliteit van deze kaartjes.
Zelf zou ik graag de laatste van deze 3 hebben, aangezien er ook nog een adapter bij zit. En nog allemaal 64GB ook! Ik heb echter geen idee van de onderlinge verschillen en/of de kwaliteit van deze kaartjes.
Op Conrad.nl staat de MW1 voor 80 euro. Je kan maximaal 2.5% cashback krijgen..Amdk6II schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:14:
Ja, ik wil graag wireless dezelfde kwaliteit als bedraad. Ik heb op head-fi de mw1 review gelezen, indrukwekkend! Als de sbh20 dezelfde kwaliteit heeft als de mw1 voor de helft van de prijs, dan wil ik die aanschaffen. De mw1 kost toch tussen de 85 en 100 euro.
spoiler:
..en als je je aanmeld voor de nieuwsbrief en je geboortedatum toevallig morgen is dan ben je helemaal blij. Je krijgt die dag een mailtje met een coupon van €7.50 korting en een gratis cadeau (zaklamp) in je mailbox .
Zelf heb ik nu 71.59 betaald en daarbij krijg ik nu een gratis zaklamp
Denk wel dat het een Duitse set is;
Omvang levering conrad: Prijs: €80 (+- €72 na korting).
Smart draadloze headset pro
LiveSound stereo-headset met vier extra opzetstukken voor hoofdtelefoon in zwart en oranje
Energiebesparende minilader EP800
Micro-USB-datakabel EC300
Kale set van Sony NL Prijs: €85
Smart Wireless Headset pro
Knoopvrije in-ear headset
Micro USB-lader
Oordopjes in drie groottes
''uitgebreide'' set van Sony NL Prijs: €99
Smart Wireless Headset pro
Knoopvrije in-ear headset
Micro USB-lader
USB-kabel voor overzetten van muziek
2-GB Micro SD-kaart
Micro SD-kaartlezer
Oordopjes in drie groottes
Bij Conrad mis je dus alleen de Micro SD kaart en lezer en dat voor een verschil van ruim 30 euro (of 15 bij de set zonder lader).
[ Voor 42% gewijzigd door RobertowNL op 24-03-2013 12:57 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Tussen de derde en tweede kaartje zit geen verschil (app is ook gratis via de playstore te halen). Eerste lijkt mij sneller/beter 70mbs vs 30 mbs..Jorgen schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:09:
[ Voor 99% gewijzigd door xminator op 24-03-2013 14:54 ]

Stap 1: Scheur een stuk karton van de doos waarin je moeder haar gloednieuwe Zalando schoenen waren verpakt.
Stap 2: Vouw dit in een driehoek/ dockvorm en zorg en met plakband voor dat deze zo blijft
Stap 3: Plaats de opladertje ergens en zet deze met plakband vast
Stap 4: Zorg ervoor dat het kabeltje van de oplader uit zicht blijft
Stap 5: Zet je telefoon erop en kies een plek uit voor een steuntje
Stap 6: Prik een tandenstoker ter plaatse van de steun, dit wordt je oplegging
Stap 7: Meer plakbank! Plak alles vast!
Et voila:

Je kunt je voorstellen dat een object met zo'n kleine massa niet stabiel blijft als er een toestel op komt. Het is dus daarom van belang om de basis iets te verzwaren

Deze heb ik vervolgens in het dock geschoven:

En het eindresultaat:

Er zijn héél veel verbeterpunten
Als aanvulling hierop, exfat is dus niet mogelijk met een xperia z. Dus zal je moeten formateren naar fat32, waarmee de performance aanzienlijk kan dalen. Kan iemand met een werkende 64gb hun performance mbt read/write kunnen plaatsen? Want anders is het misschien slimmer om een 32gb kaartje aan te schaffen.Jorgen schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:09:
Brodit heeft de passieve houder voor de Xperia Z ook af:
http://www.brodit.com/pro...and=Sony&model=Xperia%20Z
Ik vraag me af of deze houder de telefoon niet beschadigd, het lijkt mij alsof de telefoon strak in de plastic houder zit. Het had mij beter geleken als de contactpunten met de telefoon van een zachter materiaal zijn.
http://www.brodit.com/pro...and=Sony&model=Xperia%20Z
Ik vraag me af of deze houder de telefoon niet beschadigd, het lijkt mij alsof de telefoon strak in de plastic houder zit. Het had mij beter geleken als de contactpunten met de telefoon van een zachter materiaal zijn.
Verwijderd
Valt me wel op, er beginnen ook design folie's te verschijnen voor de Z. Voorbeeld:
http://www.ebay.nl/itm/Fo...m3cd0138b50#ht_6086wt_906
Lijkt me wel cool! Houd dit in de gaten.
http://www.ebay.nl/itm/Fo...m3cd0138b50#ht_6086wt_906
Lijkt me wel cool! Houd dit in de gaten.
ik heb zon sandisk class 10 64gb kaartje erin zitten. door de telefoon laten formateren.xminator schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:48:
[...]
Als aanvulling hierop, exfat is dus niet mogelijk met een xperia z. Dus zal je moeten formateren naar fat32, waarmee de performance aanzienlijk kan dalen. Kan iemand met een werkende 64gb hun performance mbt read/write kunnen plaatsen? Want anders is het misschien slimmer om een 32gb kaartje aan te schaffen.
read 38.8mb, write 20.1mb (antutu, of geeft die de waarde van interne geheugen onder kopje sd card?)
[ Voor 6% gewijzigd door Pseudoc op 24-03-2013 19:50 ]
Verwijderd
Begrijp ik het goed dat wanneer ik 1080p films op mijn XZ wil afspelen (van groter dan 4gb), ik een sd kaart van 32gb moet hebben, en niet van 64 gb. En moet ik die dan nog formatteren naar NTFS?
Nee, beide kan, maar moet fat32 zijn en dus kleiner dan 4,zoveel GB.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:25:
Begrijp ik het goed dat wanneer ik 1080p films op mijn XZ wil afspelen (van groter dan 4gb), ik een sd kaart van 32gb moet hebben, en niet van 64 gb. En moet ik die dan nog formatteren naar NTFS?
Oh dat is vrij goed! Heb je al meer dan 34 gb gevuld en heb je ook appdata erop geplaatst?Pseudoc schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:43:
[...]
ik heb zon sandisk class 10 64gb kaartje erin zitten. door de telefoon laten formateren.
read 38.8mb, write 20.1mb (antutu, of geeft die de waarde van interne geheugen onder kopje sd card?)
met app2sd gaat het nog niet goed, die herkend de sd kaart niet. er staat nu maar 10gb data op.xminator schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:15:
[...]
Oh dat is vrij goed! Heb je al meer dan 34 gb gevuld en heb je ook appdata erop geplaatst?
Valt mij opeens iets op, sowieso awesome hoe je hem in elkaar hebt geflanst en in een huis vol met zalando dozen valt het vast niet op dat het van een doos is gemaaktHollovVpo1nt schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:29:
![]()
Oke jongens, zijn jullie klaar voor de meeste cheapassghettotandenstokerzalando dock?
![]()
![]()
Stap 1: Scheur een stuk karton van de doos waarin je moeder haar gloednieuwe Zalando schoenen waren verpakt.
Stap 2: Vouw dit in een driehoek/ dockvorm en zorg en met plakband voor dat deze zo blijft
Stap 3: Plaats de opladertje ergens en zet deze met plakband vast
Stap 4: Zorg ervoor dat het kabeltje van de oplader uit zicht blijft
Stap 5: Zet je telefoon erop en kies een plek uit voor een steuntje
Stap 6: Prik een tandenstoker ter plaatse van de steun, dit wordt je oplegging
Stap 7: Meer plakbank! Plak alles vast!
Et voila:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt je voorstellen dat een object met zo'n kleine massa niet stabiel blijft als er een toestel op komt. Het is dus daarom van belang om de basis iets te verzwarenIn de geest van de budget ben ik thuis wat lege batterijen gaan zoeken en en heb ze aan elkaar geschakeld tot een 'blok':
[afbeelding]
Deze heb ik vervolgens in het dock geschoven:
[afbeelding]
En het eindresultaat:
[afbeelding]
Er zijn héél veel verbeterpuntenIk ga volgende week een V2 maken, dit kan echt niet haha.

Ik heb natuurlijk die 2 stukjes zien zitten ( aan de zijkant ) en ging er vanuit dat dat voor een docking station was maar dat het dezelfde aansluiting is als ik bijvoorbeeld had op mijn c902 had ik niet verwacht, als het zo is dan he...
En via Android zelf wel? Twijfel nog namelijk.Pseudoc schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:23:
[...]
met app2sd gaat het nog niet goed, die herkend de sd kaart niet. er staat nu maar 10gb data op.
Ik heb eens gegoogled naar de charger van een C902 en deze voldoet volgens mij net niet. Want dit is de charger die ik heb gebruikt (van mijn W810i):Uberoon schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:35:
[...]
Valt mij opeens iets op, sowieso awesome hoe je hem in elkaar hebt geflanst en in een huis vol met zalando dozen valt het vast niet op dat het van een doos is gemaakt.. Maar wat ik wou vragen, gebruik je nu zo'n oud sony ericsson kabeltje ?
Ik heb natuurlijk die 2 stukjes zien zitten ( aan de zijkant ) en ging er vanuit dat dat voor een docking station was maar dat het dezelfde aansluiting is als ik bijvoorbeeld had op mijn c902 had ik niet verwacht, als het zo is dan he...

Het belangrijkste van deze oplader is de rechts én de linkse pin. Er is dus minimaal een pin rechts en een pin links is. Bij de oplader van de C902 zijn deze pinnen alleen uiterst rechts en er is geen een links:

Je hebt dus, als je hem in de XZ zou pluggen, alleen een - verbinding en dus geen +. Ik ben bang dat de C902 plug dus niet gaat werken. De juiste kabel is voor een paar euries te bestellen vanaf ebay joh dus dat is geen punt.
[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 24-03-2013 21:54 ]
Ik heb een Tpu case besteld via internet, maar ik vind dat dit de telefoon erg dik maakt iemand advies voor een andere backcover?
Verwijderd
Ik ga binnenkort naar een festival en twijfel om de Z mee te nemen. Maar als ik hem meeneem doe i dat graag in een cover / hoesje. Iemand een goede goedkope die voor donderdag binnen is?
Ik heb deze gehaald omdat ik er snel een moest hebben: Krusell backcover

Eerlijk gezegd vind ik dit een erg fijne case. Alles sluit perfect en netjes aan en het materiaal voelt prettig. Doordat aan de achterzijde een vakje open is gelaten voor de tekst "experia" heb je extra goede grip
. Je kan hem ook helemaal "dicht" bestellen trouwens.
En ik had deze bestel maar gebruikt ik niet (mooie leren hoes, maar te dik en niet praktisch): Roxfit official pouch

En deze is nog steeds onderweg uit China: Nillkin Flip Black Real Leather Case xperia z

Dit lijkt mij de optimale bescherming zonder erg dik te worden.

Eerlijk gezegd vind ik dit een erg fijne case. Alles sluit perfect en netjes aan en het materiaal voelt prettig. Doordat aan de achterzijde een vakje open is gelaten voor de tekst "experia" heb je extra goede grip
En ik had deze bestel maar gebruikt ik niet (mooie leren hoes, maar te dik en niet praktisch): Roxfit official pouch

En deze is nog steeds onderweg uit China: Nillkin Flip Black Real Leather Case xperia z

[ Voor 21% gewijzigd door renzo4000 op 25-03-2013 07:57 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb de Nillkin flip case ook (was supersnel binnen via Ebay uit HongKong) en hij bevalt me meer dan prima. Lekker dun en al het belangrijke is bereikbaar.
Overigens hier besteld. Was hier ook het goedkoopst voor zover ik kon zien. 16 maart besteld en 23 maart binnen.
Overigens hier besteld. Was hier ook het goedkoopst voor zover ik kon zien. 16 maart besteld en 23 maart binnen.
Mooi om te horen dat ie bevalt, zit er zelf namelijk ook naar te kijken. Kan ik meteen wat vragen stellen 
-Hoe zijn de volumetoetsen bereikbaar? Op het plaatje lijken die net tegen de rand van de case te zitten, zijn ze nog wel lekker bereikbaar?
-Is ie het deksel lekker plat terug te vouwen op de achterkant? Kan me voorstellen dat ie even tijd nodig heeft om wat flexibeler te worden, maar is dat uiteindelijk wel?
-Lijkt me dat het dekseltje nergens aan vast zit? Magneetsluiting ofzo. Is dat soms hinderlijk of maakt het niet uit?
Bedankt vast
-Hoe zijn de volumetoetsen bereikbaar? Op het plaatje lijken die net tegen de rand van de case te zitten, zijn ze nog wel lekker bereikbaar?
-Is ie het deksel lekker plat terug te vouwen op de achterkant? Kan me voorstellen dat ie even tijd nodig heeft om wat flexibeler te worden, maar is dat uiteindelijk wel?
-Lijkt me dat het dekseltje nergens aan vast zit? Magneetsluiting ofzo. Is dat soms hinderlijk of maakt het niet uit?
Bedankt vast
Lijkt wel een beetje op de officiële leather book case? of is er enig verschil?
Bij het indrukken van de volume- en de powerknop zit je af en toe wel met je vingers tegen de rand idd. Dat vergt wat preciesvermogen. Ik heb zelf niet zulke dikke vingers, maar af en toe druk ik nog mis.Melkunie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:36:
Mooi om te horen dat ie bevalt, zit er zelf namelijk ook naar te kijken. Kan ik meteen wat vragen stellen
Bedankt vast
Je kunt het deksel plat vouwen op de achterkant, maar ik weet niet of hij dan goed blijft sluiten na verloop van tijd. Tot nu toe sluit hij weer goed aan en misschien gaat dit zelfs wel beter als je hem regelmatig vouwt. Het kan 2 kanten op.
Deksel zit idd nergens aan vast.Het ligt op je telefoon. Dit vind ik persoonlijk een erg mooie oplossing. Het houdt het hele design plat en het ziet er gewoon gelikt uit. Voor de tientje een prima oplossing imo.
Verwijderd
Zoek alleen nog een bumper, zag wel een mooie zwarte aluminium one maar die was wat prijzig, 20 euro? En uit china? kan toch wel cheaper..
Deukjes in case, dat is toch niet erg.Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:27:
Ik heb btw ook de nilkin flip case, wel in het rood maar dat vind ik juist mooier
+ ziet er strak en mooi uit
+ niet te dik
+ cheap, 12 euro ongeveer
-Volume knoppen indrukken gaat iets moeilijker
-Zijkant flippen is soms iets onhandig
-Deukjes snel zichtbaar ?
De eerste bumpercases en screenprotectors op DX
http://dx.com/s/Xperia+Z
Ik heb een grijze bumper besteld en 3 protectors. Ben benieuwd.
Mobielbereikbaar.nl komt morgen even snel een bumper en protectors leveren. DX is goedkoop, maar niet zo snel als je soms zou willen.
http://dx.com/s/Xperia+Z
Ik heb een grijze bumper besteld en 3 protectors. Ben benieuwd.
Mobielbereikbaar.nl komt morgen even snel een bumper en protectors leveren. DX is goedkoop, maar niet zo snel als je soms zou willen.
Zou je daar misschien een foto van kunnen maken? Rood lijkt me ook wel wat, maar zoals het op de foto's is vind ik het toch weer iets te felVerwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:27:
Ik heb btw ook de nilkin flip case, wel in het rood maar dat vind ik juist mooier
+ ziet er strak en mooi uit
+ niet te dik
+ cheap, 12 euro ongeveer
-Volume knoppen indrukken gaat iets moeilijker
-Zijkant flippen is soms iets onhandig
-Deukjes snel zichtbaar ?
Heeft er 1 van jullie al een sportband voor tijdens het hardlopen? Hij past niet helemaal in mijn oude die ik voor de S2 had, en dat was de grootste die hier in de winkels in mijn dorp wordt verkocht.
Dat officiele ding maakt hem echt huge. Dat is echt niet handig meerrenzo4000 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 07:55:
Ik heb deze gehaald omdat ik er snel een moest hebben: Krusell backcover
[afbeelding]
Eerlijk gezegd vind ik dit een erg fijne case. Alles sluit perfect en netjes aan en het materiaal voelt prettig. Doordat aan de achterzijde een vakje open is gelaten voor de tekst "experia" heb je extra goede grip. Je kan hem ook helemaal "dicht" bestellen trouwens.
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je even had gezocht in dit forum, had je gezien dat ik enige tijd geleden hiervan al foto's erop gezet had, heb hem zelf ook in rood en vind het m erg fijn en mooiMelkunie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:15:
[...]
Zou je daar misschien een foto van kunnen maken? Rood lijkt me ook wel wat, maar zoals het op de foto's is vind ik het toch weer iets te fel
masterjorie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:10:
Hierbij mij twee hoesje, rode leren hoesje van nilkin
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
PluspuntenMinpunt
- Nog mooier dan het vorige hoesje
- Iets meer dan 10 euro
- Goed afgewerkt, alle poorten, behalve sim & sd kaart bereikbaar
- Zacht suede aan de binnenkant
- Boven en onderkant niet bedekt, enkel bescherm door verhoogd randje
De DK26 zwart is op voorraad op de Sony website.
http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-black/1271-8269/
Net besteld
Net besteld
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
Het is jammer dat ik geen zin heb om elke avond weer mijn case van mijn XZ te halen, anders had ik hem ook gehaald.AtomicWing schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 07:52:
De DK26 zwart is op voorraad op de Sony website.
Net besteld
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Iedere avond dat klepje open krijgen, zonder m'n case eraf te halen vind ik meer werk (en gepriegel) dan de case eraf halen en erin zetten. Verder blijft bij mij het snoer er slecht inzitten, waardoor ik uiteindelijk toch heb besloten €34,07 euro (incl. verzendkosten) te betalen voor een laaddock zonder snoer of andere mogelijkheden.renzo4000 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:00:
[...]
Het is jammer dat ik geen zin heb om elke avond weer mijn case van mijn XZ te halen, anders had ik hem ook gehaald.
[ Voor 0% gewijzigd door masterjorie op 26-03-2013 08:29 . Reden: Prijs gecorrigeerd ]
Ik heb hem ook zojuist besteld met mijn mobiel. Ik heb een bevestiging gekregen per email en ook een bevestiging van Paypal, maar geen bevestiging dat ik heb betaald. Hebben jullie wel een email gekregen waarin bevestigd wordt dat je hebt betaald?
Wat / welke heb je besteld? Cover of oplaadstation?banaliteit schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:51:
Ik heb hem ook zojuist besteld met mijn mobiel. Ik heb een bevestiging gekregen per email en ook een bevestiging van Paypal, maar geen bevestiging dat ik heb betaald. Hebben jullie wel een email gekregen waarin bevestigd wordt dat je hebt betaald?
Is het mogelijk om het dockingstation ook ergens te betalen via iDeal?
Heb namelijk geen van de overige opties.
Paypal is gemakkelijk en gratis aan te vragen, helaas duurt het activeren van je account wel enkele dagen.XNL073 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:05:
Is het mogelijk om het dockingstation ook ergens te betalen via iDeal?
https://www.paypal.com/nl...9d61c709ee8c979deef3ea735
Kwam er al achter dat ik toch een keer een paypal account had gemaaktmayckelvz schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:12:
[...]
Paypal is gemakkelijk en gratis aan te vragen, helaas duurt het activeren van je account wel enkele dagen.
https://www.paypal.com/nl...9d61c709ee8c979deef3ea735
Nu dus maar even precies het bedrag overgemaakt.
duurt 1 tot 2 werkdagen.
Hopen dat het er morgen alweer op staat.
Dan kan ik de dock morgen gelijk bestellen en heb ik hem volgende week binnen.
Zit er echt al vanaf het begin op te wachten
Wel jammer trouwens dat een bedrijf als Sony in Nederland geen iDeal aanbiedt.
Je hoeft niet perse geld op je Paypal rekening te hebben staan, bij mij schrijft Paypal dit automatisch van mijn ING rekening af.XNL073 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:34:
[...]
Kwam er al achter dat ik toch een keer een paypal account had gemaakt
Nu dus maar even precies het bedrag overgemaakt.
duurt 1 tot 2 werkdagen.
Hopen dat het er morgen alweer op staat.
Dan kan ik de dock morgen gelijk bestellen en heb ik hem volgende week binnen.
Zit er echt al vanaf het begin op te wachten
Wel jammer trouwens dat een bedrijf als Sony in Nederland geen iDeal aanbiedt.
Verwijderd
Ook maar even halen binnenkort. Zag dat ik nog 2 witte in mijn winkelwagen had, hoop dat die gewoon verkocht zijn toen
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 10:25 ]
Oké dan.... ik kan bij betalen alleen kiezen tussen creditcards ;/ zie PayPal er niet tussen staan.

met nieuw account en in IE kon het weer wel, blijkbaar

met nieuw account en in IE kon het weer wel, blijkbaar

[ Voor 42% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 26-03-2013 11:22 ]
Heb zelf ook net besteld via mijn mobiel en besteld via paypal en ook nog geen betalingsbevestiging van sony zelf gekregen, duurt waarschijnlijk wat langer ofzo.banaliteit schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:51:
Weet trouwens iemand welk lever adres hij aanhoud, via paypal had ik per ongeluk nummer 28 gezet, terwijl ik via de sony site wel het goede nummer 18 had ingevult. In de 1e bevestiging van sony staat het goede nummer, dus ik neem aan dat ze daarvan niet afwijken.
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
is er niet een flipcase die alle randen beschermt? waar je hem dus indoet.
de roxfit booccase is opzich wel een mooie case. maar hij berschemt niet alle randen
-edit-
http://www.ebay.co.uk/itm...uches&hash=item589db5040f
deze heb ik besteld... voor als die OOIT valt
en hij beschermt alles
de roxfit booccase is opzich wel een mooie case. maar hij berschemt niet alle randen
-edit-
http://www.ebay.co.uk/itm...uches&hash=item589db5040f
deze heb ik besteld... voor als die OOIT valt
[ Voor 43% gewijzigd door Aggressor op 26-03-2013 13:12 ]
http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-black/1271-8269/ En de voorraad is alweer op...
Verwijderd
Ik hoef eigenlijk geen dock, heb via dx.com zo'n standaard gehaald waar elke mobiele telefoon op kan , zowel staand en liggend. Bespaart toch weer 28 euro.
met de XZ is een dock erg handig , zeker op je nachtkastje , geen gedoe met klepjes en kabels in het donkerVerwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:09:
Ik hoef eigenlijk geen dock, heb via dx.com zo'n standaard gehaald waar elke mobiele telefoon op kan , zowel staand en liggend. Bespaart toch weer 28 euro.
Ik heb de 3d print binnen
, ga als ik van werk terug kom even kijken hoe het opladen werkt en foto's!
@ banaliteit,banaliteit schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:51::
[...]
Heb net al een verzendingsbevestiging gehad, dus hopelijk jij ook (aangezien ik ook via paypal bestelt heb)
Bericht sony:
Je hoeft niet lang te wachten! Je bestelling is verwerkt en verzonden. We willen je gewoon even laten weten dat de betaling is verwerkt en dat je bestelling snel in je bus zal vallen
[ Voor 34% gewijzigd door MarcHealthy op 26-03-2013 16:57 ]

Mijn DIY dock

EDIT: Hier ging iets fout met editten, weet niet waarom er nu dubbel wordt gepost.
[ Voor 54% gewijzigd door Cyleo op 26-03-2013 16:58 ]
Op de Sony site is alleen nog de witte beschikbaar.
De kleur stoorde me niet zo dus wilde ik de witte kopen (voor mijn Zwarte Z). Maar op het moment is het niet mogelijk om te registreren blijkbaar
.
Je kunt bij de registratie alle gegevens enzo ingeven maar zodra je verder wilt krijgt je de tekst dat t niet mogelijk is.
Met mijn mazzel zullen ze over een paar uur of zo wel weer uitverkocht zijn.
De kleur stoorde me niet zo dus wilde ik de witte kopen (voor mijn Zwarte Z). Maar op het moment is het niet mogelijk om te registreren blijkbaar

Je kunt bij de registratie alle gegevens enzo ingeven maar zodra je verder wilt krijgt je de tekst dat t niet mogelijk is.
Met mijn mazzel zullen ze over een paar uur of zo wel weer uitverkocht zijn.
Ik heb een hele kleine microsdhc kaartreader van Sandisk. Zou ik daar ook microsdxc kaartjes mee kunnen lezen/schrijven? Dat scheelt namelijk weer een extra aankoop bij de Xperia Z
Verwijderd
"heel klein?" wat voor een dan?Jorgen schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:09:
Ik heb een hele kleine microsdhc kaartreader van Sandisk. Zou ik daar ook microsdxc kaartjes mee kunnen lezen/schrijven? Dat scheelt namelijk weer een extra aankoop bij de Xperia Z
Imak cases zien er wel nice uit:
Goedkope transparante case (schijnt goed te zijn volgens een member bij XDA)
http://www.ebay.com/itm/I...&hash=item20d004d890#shId

Heb zelf net een zwarte imak case besteld:
http://www.ebay.com/itm/I...&var=&hash=item3a7f4d8f37
Goedkope transparante case (schijnt goed te zijn volgens een member bij XDA)
http://www.ebay.com/itm/I...&hash=item20d004d890#shId
Heb zelf net een zwarte imak case besteld:
http://www.ebay.com/itm/I...&var=&hash=item3a7f4d8f37
[ Voor 28% gewijzigd door xminator op 26-03-2013 22:44 ]
Zo een:

Nu ik een afbeelding ervan gezocht heb, lees ik dat hij alleen voor microsdhc geschikt zou zijn. Máár die dingen zijn natuurlijk even groot als microsdxc. Moet ik hier echt een specifieke cardreader voor hebben?
[ Voor 53% gewijzigd door Jorgen op 26-03-2013 22:59 ]
Verwijderd
Als er expliciet voor microsdhc ONLY voor staat, maar er staat geschikt dus, ik zou zeggen probeer hetJorgen schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:54:
[...]
Zo een: [afbeelding]
Nu ik een afbeelding ervan gezocht heb, lees ik dat hij alleen voor microsdhc geschikt zou zijn. Máár die dingen zijn natuurlijk even groot als microsdxc. Moet ik hier echt een specifieke cardreader voor hebben?

Indien de microsd fat32 is geformateerd zal hij het waarschijnlijk wel doen.
Helaas niet meer op voorraad inderdaad!
maar ik de dok wel nog even in de gaten houden als ik jullie was
er is tot 31 maart, 25 % korting, zolang de voorraad strekt
wil dat zeggen dat we nu pech hebben? of juist dat de nieuwe voorraad 1 april weer komt?
wil dat zeggen dat we nu pech hebben? of juist dat de nieuwe voorraad 1 april weer komt?
''Voeg een oplaadstation DK26 toe aan je bestelling van een Xperia™ Z en krijg 25% korting op de DK26. Deze aanbieding loopt tot 31 maart en is afhankelijk van de beschikbaarheid van de producten. De korting wordt automatisch toegepast bij het afrekene''7th-son schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:31:
Helaas niet meer op voorraad inderdaad!

[ Voor 16% gewijzigd door xminator op 26-03-2013 23:41 ]
Verwijderd
Hoeveel zou de voorraad geweest zijn?
Ik wacht wel even en misschien komen en er wel cheapere op de markt. Het lijkt bijna Apple fanboy gedrag dat ik toch wel alles koop wat van Sony is
Ik wacht wel even en misschien komen en er wel cheapere op de markt. Het lijkt bijna Apple fanboy gedrag dat ik toch wel alles koop wat van Sony is
Zojuist de witte dock besteld voor mijn zwarte XZ
.
Registreren op de Sony gaat prima en betaald via paypal.
Helaas is de SBH20 er nog niet; dus ik ben dan twee keer verzendkosten kwijt als ik die inplaats van de MW1 wil kopen... jammer dan.
Registreren op de Sony gaat prima en betaald via paypal.
Helaas is de SBH20 er nog niet; dus ik ben dan twee keer verzendkosten kwijt als ik die inplaats van de MW1 wil kopen... jammer dan.
Ik kan natuurlijk ook lezen. Wat ik met die kaartlezer bedoelde was dit: toen ik hem erbij kreeg, was de capaciteit van de microsd kaartjes nog veel lager. Ik heb geen idee of er toen behalve hc ook al xc kaartjes waren. Zijn deze kaartjes - voor een kaartlezer - technisch gelijk, of zitten er daadwerkelijke verschillen in. In het laatste geval zal ik een nieuwe nodig hebben.
De docks leggen wel een flinke weg af:
Wednesday, March 27, 2013 Location Time
10 Arrived at Delivery Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS 06:48
9 Departed Facility in BRUSSELS - BELGIUM 03:42
8 Processed at BRUSSELS - BELGIUM 03:20
7 Arrived at Sort Facility BRUSSELS - BELGIUM 02:35
6 Departed Facility in BRATISLAVA - SLOVAKIA 00:24
Tuesday, March 26, 2013 Location Time
5 Processed at BRATISLAVA - SLOVAKIA 21:33
4 Arrived at Sort Facility BRATISLAVA - SLOVAKIA 21:26
3 Departed Facility in BRNO - CZECH REPUBLIC, THE 19:16
2 Processed at BRNO - CZECH REPUBLIC, THE 18:35
1 Shipment picked up BRNO - CZECH REPUBLIC, THE 16:11
Inderdaad! Wel mooi om te zien hoe snel een dergelijk product via allerlei tussenstops in Amsterdan aankomt.masterjorie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:49:
Haha geinig.. ik was net mijn track and trace aan het kijken en in Tsjechie liep mijn pakketje nog een minuut op je voor.. maar in Brussel liep hij een minuutje achter jouw pakketje aan :-)masterjorie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:49:
Overigens is de mijne nu wel bij de koerier :-)
Haha, ik heb precies dezelfde als Masterjorie, vanochtend is er nog 1 bijgekomen:Alcmaria schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:17:
[...]
Haha geinig.. ik was net mijn track and trace aan het kijken en in Tsjechie liep mijn pakketje nog een minuut op je voor.. maar in Brussel liep hij een minuutje achter jouw pakketje aan :-)
Overigens is de mijne nu wel bij de koerier :-)
11 With delivery courier AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:24
Waarschijnlijk zal hij er dan wel vandaag of morgen al zijn als ik dat zo lees :-)
Update, wauw!, gisteren besteld nu al op mijn werk geleverd. Ze zijn wel lekker snel. stond 3-4 dagen. (09:30 was hij in Hoofddorp-zuid holland)
[ Voor 10% gewijzigd door MarcHealthy op 27-03-2013 09:37 ]
Mijne is nog in amsterdam, maar deze moet dan ook nog naar groningenGokuSsj schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:23:
[...]
Haha, ik heb precies dezelfde als Masterjorie, vanochtend is er nog 1 bijgekomen:
11 With delivery courier AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:24
Waarschijnlijk zal hij er dan wel vandaag of morgen al zijn als ik dat zo lees :-)
Update, wauw!, gisteren besteld nu al op mijn werk geleverd. Ze zijn wel lekker snel. stond 3-4 dagen. (09:30 was hij in Hoofddorp-zuid holland)
Gaat inderdaad wel verbazingwekkend snel, maar dat mag naar mijn mening ook wel voor 5 euro verzendkosten, terwijl ik van sony geen verzendkosten had verwacht.Weet iemand of de dock en SBH20 ook in de winkels komen? (bijvoorbeeld coolblue).
Coolblue: http://www.pdashop.nl/pro...-sony-xperia-z-black.htmlmasterjorie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:11:
[...]
Mijne is nog in amsterdam, maar deze moet dan ook nog naar groningen
Gaat inderdaad wel verbazingwekkend snel, maar dat mag naar mijn mening ook wel voor 5 euro verzendkosten, terwijl ik van sony geen verzendkosten had verwacht.Weet iemand of de dock en SBH20 ook in de winkels komen? (bijvoorbeeld coolblue).
Geinig.. geen verzendkosten.. maar wel 5 euro duurder dan bij Sony zelf... dus tja..
Zucht, ze moeten mij weer hebben, dit keer vreemd genoeg bij Sony. Geen bevestigingsmail gekregen van verzending, en het geld is ook nog niet van m'n creditcard afgeschreven. Dat wordt dus nog langer wachten waarschijnlijk. Zodra CB ze leverbaar heeft bestel ik er daar ook een!
YES
Mijn hoofdtelefoon is zojuist gebracht. 
Dat wordt genieten van het weekend.
Dat wordt genieten van het weekend.
Ik heb de Nillkin Genuine Leather Side Flip Case binnen. Is echt heerlijk dun, ik heb de rode genomen. Ik ben nooit zo kapot van hoesjes, maar op mijn S3 gebruikte ik al de flipcase en dit is erg vergelijkbaar.
Verwijderd
Ik vroeg me af, omdat ik veel mensen een eigen laaddock zie maken (wat niet handig is met een hoesje) of dit niet draadloos kan. Bijvoorbeeld met een QI receiver voor de sgs3. zieLink:
http://img.diytrade.com/c...MSUNG_I9300_GALAXY_S3.jpg
Deze receivers zijn vrij dun, en zijn eenvoudig in een hoesje weg te werken (eventueel met wat snijwerk). De aansluiting van de receiver kan dan op een of ander (Lees: MC Gyver) op de pogo pins worden aangesloten.
Dan hoef je nooit meer te frutten met die klepjes, of je smartphone uit het hoesje halen om te kunnen laden.
Dit schoot mij ineens te binnen, of denk ik nu kort door de bocht? lijkt me wel handig
Deze receivers zijn vrij dun, en zijn eenvoudig in een hoesje weg te werken (eventueel met wat snijwerk). De aansluiting van de receiver kan dan op een of ander (Lees: MC Gyver) op de pogo pins worden aangesloten.
Dan hoef je nooit meer te frutten met die klepjes, of je smartphone uit het hoesje halen om te kunnen laden.
Dit schoot mij ineens te binnen, of denk ik nu kort door de bocht? lijkt me wel handig
Ik heb nu een Samsung microsdxc 64GB class 10 én UHS-I gekocht.
Kan ik hem er gelijk indoen, of moet ik me aan bepaalde dingen houden vooraleer hij echt goed werkt?
(Ben helemaal nieuw met Android én smartphones. De Z is mijn 1e.)
Kan ik hem er gelijk indoen, of moet ik me aan bepaalde dingen houden vooraleer hij echt goed werkt?
Is zeker mogelijk. Muvit heeft een flipcase met dit principe:Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:15:
Ik vroeg me af, omdat ik veel mensen een eigen laaddock zie maken (wat niet handig is met een hoesje) of dit niet draadloos kan. Bijvoorbeeld met een QI receiver voor de sgs3. zieLink:
YouTube: Pack "Made for Xperia" Flip'n'Charge for Xperia Z
Je kan hem er gelijk in doen een als het goed is geeft hij dan aan dat ie niet goed geformatteerd is (exfat) en hij vraagt dan of je hem opnieuw wilt formatteren naar FAT32Jorgen schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:01:
Ik heb nu een Samsung microsdxc 64GB class 10 én UHS-I gekocht.