geen vinger schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:39:
Mij maakt het uit aangezien er in de wijde omgeving geen kerk is waar ik naar toe kan. Gelovigen hebben er last van omdat ze worden misleid door de kerkleiding. En natuurlijk kinderen die een of meer gelovige ouders/familieleden hebben die zich met de opvoeding bemoeien. En de leiding die zich in de naam van het geloof met zaken bemoeit die de hunne niet zijn.
Gelovigen kiezen er zelf voor. Dat zijn mensen die prima bij hun verstand en kunnen wat anders beslissen. De reden dat ze dat niet doen is echt niet omdat ze misleid worden maar omdat ze zich comfortabel voelen bij hun keuze.
Kinderen ondervinden altijd de gevolgen van hun opvoeding, of dat nou komt door geloof, ontwikkelingsniveau, denkwijze of andere oorzaken. Kinderen kunnen niet zelf nadenken en zullen altijd gedrag kopiëren. Maar uiteindelijk zullen ze zelf op een niveau komen dat ze zelf gaan nadenken en dan zijn ze echt niet voor hun leven verpest.
De kerkelijke leiders bemoeien zich enkel met zaken waarvan anderen aangeven dat ze graag bemoeienis willen hebben. Iemand die er voor kiest te leven zonder enige invloed van de kerk kan dat prima doen, je hebt er net zo veel of net zo weinig mee te maken als je zelf kiest.
Ik snap het probleem niet helemaal, in onze westerse wereld hebben wij absoluut geen last van de invloeden van de kerk tenzij wij er voor kiezen ons daarmee in te laten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N