Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat me in ieder geval positief aan het toestel opvalt is dat hij snel is, erg snel. Ik heb in het verleden een Lumia 800 gehad en die was stukken trager. Output van de speaker is vrij hoog en helder, maar mist wat diepte (iets wat duurdere toestellen vaak wel hebben). Voor 150 euro krijg je naar mijn mening iig wel veel telefoon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 12:53
Hallo, zou één van jullie mij iets kunnen vertellen over de accuduur (met name tegenover mijn huidige Lumia 800). Ik ben van plan deze te kopen maar één volle dag redelijk intensief gebruik (8 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds) is voor mij een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

vipers120 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:42:
Hallo, zou één van jullie mij iets kunnen vertellen over de accuduur (met name tegenover mijn huidige Lumia 800). Ik ben van plan deze te kopen maar één volle dag redelijk intensief gebruik (8 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds) is voor mij een must.
Dat red je fluitend. Ik gebruik mijn Lumia 800 ook intensief en haal daar hooguit van 7 uur tot 16 uur mee. De Ascend W1 stond met dat zelfde gebruik om 22 uur 's avonds rond de 50%. Echt, als accuduur je wat waard is ga je blind voor dit toestel!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

Oké fuck it, wil niet meer wachten. Besteld bij Belsimpel, nu hopen dat ze een beetje snel leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
ik heb hem ook maar besteld. Nog even voor de zekerheid een review van derden gelezen en overtuigd. Besteld bij kijkshop met een goedkope 8GB SD kaart erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Heeft iemand al navrag gedaan bij Vodafone wat simlock vrij maken kost?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Voor zo'n een: http://cdn2.gsmarena.com/vv/pics/sonyericsson/se-w302-2.jpg kostte het een paar jaar terug ongeveer €65. Prijzen zullen niet veel veranderd zijn ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar volgens de site zou het of 50 of 100 euro zijn, neem aan dat ze daar geen 100 voor gaan vragen, dan is het voor elke gebruiker goedkoper dat ding gewoon simlock vrij te kopen. (zo'n prepaid kaart is ook weinig waard).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Insert12 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:25:
Voor zo'n een: http://cdn2.gsmarena.com/vv/pics/sonyericsson/se-w302-2.jpg kostte het een paar jaar terug ongeveer €65. Prijzen zullen niet veel veranderd zijn ben ik bang.
Bij onze 'Turk' werd elke simlock voor een tientje verwijderd.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
jeka schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:20:
[...]

Bij onze 'Turk' werd elke simlock voor een tientje verwijderd.
Ik dacht daar eerder ook zo over.
Aangezien deze vorm van Simlock-vrij maken niet geheel volgens de regels is, wordt dit niet door Microsoft ondersteund. Na enig research op het web is er nog geen goede manier gevonden om dit sim-lock van je WP8 toestel te verwijderen (correct me when I'm wrong).

Als dit wel zou kunnen zou dit echt een geweldige oplossing zijn om aan een goedkope Windows Phone te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn wel van die unlock sites, maar die lijken aardig fishy. 2 getest met m'n oude imei van een HD2, geven beide 'akkoord' en kost dan 20-40 dollar. Maar dat zijn carrier-locks, kan nergens iets vinden over de prepaid/abbo lock.

Edit, let btw wel op dat dit een sim-slot heeft, geen micro-sim. Wilde 'even' mijn abbo-sim testen, wat in een lumia 800 microsim is :P

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 12-03-2013 14:56 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:04
Vorige week had ik een huawei W1 besteld en vandaag was die binnengekomen :) Erg leuk en begon er meteen mee te spelen. Alles ging lekker vlot verbaasde me over de snelheid en het verrassend goede scherm voor die prijs!

Toen dacht ik, kom stop mijn vodafone sim kaartje in de telefoon, maar die werkte niet. Dacht bij mezelf: zal wel wat fout doen, dus ik naar de vodafone winkel en ze konden me vertellen dat deze telefoon alleen met prepaid kaartjes kon werken. Had me niet goed ingelezen, maar had dit niet verwacht aangezien het allemaal vodafone is.

Unlocken was mogelijk, alleen kost dat "maar" 150 euro :P Ik dus naar onze lokale gsm boer, maar die kon de telefoon nog niet unlocken. Zoek dus nog een adresje in de buurt van Helmond om het toestel te unlocken.

Vervolgens nog een leuke discussie gehad met de vodafone verkoper dat ik mijn toestel eventueel terug wilde brengen. Hij gaf aan dat dit niet mogelijk was omdat het om een pre paid telefoon ging. Waarop ik vroeg wat een pre paid telefoon te maken heeft met de wet: koop op afstand? Hij bleef zijn pre paid argument herhalen totdat er een andere verkoper aankwam en mij gelijk gaf :P

Heeft iemand nog vragen over de telefoon? Speel er nog een weekje mee en dat gaat het toestel retour naar vodafone als er nog geen unlock mogelijkheid is. Die unlock sites vertrouw ik niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:20
Heb het toestel ook binnen, voor dit geld een zeer degelijk toestel. Maar deze werkt inderdaad niet met abonnement sim van Vodafone, hopen dat dit op kort termijn mogelijk is om deze op één of andere manier te kunnen unlocken.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb ook de prepaid variant genomen, de unlock aanvraag op de vodafone site werkt niet omdat mijn imei nummer nog niet herkent wordt, weet niet hoelang zoiets normaal kost. Maar zag al wat websites die voor 20-30 dollar unlocks doen (codes sturen), kan ik per saldo nog goedkoper uit zijn dan een volledig simlock vrije variant.

Aangezien ik ook 'gratis' 950MB data heb gekregen voor 30 dagen, kan ik nog wel even verder spelen met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
sinergyX, heb jij een app gedownload om te kijken of je al aan de 950 MB zit, of hoe zie jij dat jij daar niet overheen bent gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Modbreak:Het verwijzen naar unlock sites/aanbieders wordt hier niet echt gewaardeerd. Alle reacties met een dergelijke inhoud zullen dan ook verwijderd worden

[ Voor 83% gewijzigd door PaT op 14-03-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vipers120 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:10:
sinergyX, heb jij een app gedownload om te kijken of je al aan de 950 MB zit, of hoe zie jij dat jij daar niet overheen bent gekomen?
App downloaden moet je live account inloggen, waar ik nog even mee wil wachten tot ik zekerheid heb over die simlock (dat hele prepaid nummer heb ik niet nodig/ga ik niet gebruiken).

In principe doet de telefoon verder dus qua data niets, mag aannemen dat hij dan ook weinig data verbruikt.

Bij de abbo versie van Vodafone krijg je een SMS als je op xx percentage van je databundel zit, mag aannemen bij prepaid ik soortgelijke melding krijg.

Edit, ebay maar een poging gegeven, wel meteen reactie van hem gekregen :) Ben benieuwd :P

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 13-03-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Laat het even of het unlocken werkt :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Ben ook benieuwd. Als t werkt overweeg ik sterk om mijn order bij BelSimpel weer te cancellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij geeft aan het een 1-2 dagen kan duren (afhankelijk van de 'response van de server'), als het meezit krijg ik dus morgen een code. Heb nog elders gisteren een bestelling gedaan (12 euro), aangezien ik 10 pogingen heb, wil ik er best 2 wagen :P

Nadeel was het continue pielen van een micro-sim in een normale sim-slot, maar vandaag zou ik ook m'n sim-adapter binnen moeten krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
SinergyX schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:28:
Hij geeft aan het een 1-2 dagen kan duren (afhankelijk van de 'response van de server'), als het meezit krijg ik dus morgen een code. Heb nog elders gisteren een bestelling gedaan (12 euro), aangezien ik 10 pogingen heb, wil ik er best 2 wagen :P
Wat gebeurd er eigenlijk als het limiet is behaald? Wordt je telefoon dan onbruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan krijg je een simcard block, daar heeft die ebay verkoper aparte advertentie voor, maar geen idee of het uberhaubt werkt :P (principe werkt dan geen enkele sim meer).

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 13-03-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ben heel benieuwd of die ebay dude met een legit code komt.
ik wil namelijk phone8 een kans geven maar dan moet t wel voor een leuke prijs ;)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Volgens een Egyptische website zal de Huawei 4Afrika in Egypte 1000 pond (999,99 om precies te zijn) kosten. Omgerekend zo'n €115,-.
Nou zit ik nog te twijfelen om hem in de zomervakantie te halen (aangezien ik er toch heen ga), maar wat 'mist' deze 4Afrika tegenover de W1?

Enige verschil wat ik heb weten te vinden is de batterij die iets minder is (namelijk 1730mAh ipv 1950mAh). Zou de rest dan hetzelfde zijn? :?

[ Voor 6% gewijzigd door GS88 op 13-03-2013 19:53 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste unlock key inmiddels binnen, nog niet van die ebay advertentie maar van Cellunlocker. Rond de lunch toch proberen, als de ebay key hetzelfde is, kan ik in iedergeval met zekerheid zeggen dat het werkt.

Edit, ebay ook binnen, zijn dezelfde codes, maar helaas: werkt niet :(

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 14-03-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
SinergyX schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:41:
Eerste unlock key inmiddels binnen, nog niet van die ebay advertentie maar van Cellunlocker. Rond de lunch toch proberen, als de ebay key hetzelfde is, kan ik in iedergeval met zekerheid zeggen dat het werkt.

Edit, ebay ook binnen, zijn dezelfde codes, maar helaas: werkt niet :(
Bummer, even een mail richting de verkoper sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wederom update, die van Ebay reageert enorm snel, binnen 5 minuten al reply.

Daarna gaf hij mij alle 4 codes van de telefoon, 1 ervan gebruikt, 1 is simblock dus we hadden er nog 2 te gaan :P En laat nu precies die 2de de juiste zijn :D

En dus nu heb ik een simlock vrije Acend W1 voor ~156 euro :P

Edit, mocht je dus zelfde principe doen als mij, geef bij het bericht aan die Ebay member (je moet je model+imei doorsturen) aan dat hetzelfde is als bij mij (nickname). Dan weet hij welke code hij dus moet geven.

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 14-03-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
SinergyX schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:27:

Daarna gaf hij mij alle 4 codes van de telefoon, 1 ervan gebruikt, 1 is simblock dus we hadden er nog 2 te gaan :P En laat nu precies die 2de de juiste zijn :D

Edit, mocht je dus zelfde principe doen als mij, geef bij het bericht aan die Ebay member (je moet je model+imei doorsturen) aan dat hetzelfde is als bij mij (nickname). Dan weet hij welke code hij dus moet geven.
Gebruik je dezelfde ebay nick en kan je nog een ebay link geven, of is deze hetzelfde als van DouweGNL?
Die ebay link mag je zelf opzoeken

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 14-03-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Hari-Bo schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:37:
[...]
Die ebay link mag je zelf opzoeken
Volgens mij is het verwijderen van een simlock in Nederland niet illegaal, waarom wordt de link dan verwijderd?

Discussie over moderatie graag in het daarvoor bestemde topic, niet hier :)

[ Voor 29% gewijzigd door janvanduschoten op 14-03-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

SinergyX schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:27:

Oh dan weet ik dat ook. Bedankt voor het weten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Heb er net ook 1 gehaald bij de kijkshop voor 150 euro, wat een snappy device zeg.
leuk om zo kennis te maken met het OS, gaat erg snel. (moet wel even wennen) dat wel.
nu ff wachten op die mr e-bay :) die idd binnen 5 minuten je order al verwerkt. even wachten op de server reply nu.

oh trouwens die foto's zijn ook helemaal niet slecht voor dat geld zeg!

[ Voor 12% gewijzigd door mindcre8r op 14-03-2013 13:10 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel een kek ding, ik hoop echt dat het een succes gaat worden hier in Nederland. Voor 150 euro is er helemaal niks vergelijkbaars op de markt.

Wellicht iets voor mijn zusje, haar Mozart loopt nu op zijn achterste poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 14-03-2013 15:52 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu herkent Windows Store (via de normale website) mijn telefoon wel, maar de 'installeren' knop bij een app is niet zichtbaar. Kies ik dan mijn Lumia 800, kan ik wel installeren.

Edit, opgelost. Mijn telefoon zoeken mooet zijn ingeschakeld om vanaf de website te kunnen installeren :)

Inmiddels dag 3, 57% batterij te gaan :)

[ Voor 65% gewijzigd door SinergyX op 14-03-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
Wat een heerlijk toestel! 3e dag alweer, werkt snel en helder beeldscherm. Batterij houdt het ook goed vol, 49% resterend.

Een vraag: Als ik het toestel simlockvrij maak dmv die Ebay kerel. Kan ik dan nog steeds het huidige vodafone kaartje gebruiken, of wordt deze dan als het ware geblokkeerd?

De bedoeling was namelijk om een sim only abonnement te nemen en vervolgens het huidige vodafone kaartje te gebruiken als ik over mijn bundel ben (2 nummers is geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zal vanavond nog even de prepaid erin doen, ga er vanuit dat hij nu gewoon volledig simlock vrij is.

Als ik inlog bij Vodafone zie ik nu ook onder 'mijn toestel' de W1 al staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

SinergyX schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:42:
Nu herkent Windows Store (via de normale website) mijn telefoon wel, maar de 'installeren' knop bij een app is niet zichtbaar. Kies ik dan mijn Lumia 800, kan ik wel installeren.

Edit, opgelost. Mijn telefoon zoeken mooet zijn ingeschakeld om vanaf de website te kunnen installeren :)

Inmiddels dag 3, 57% batterij te gaan :)
Waar doe ik dat? Ik heb zelfde issue

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:04
Heb mijn huawei w1 achtergelaten bij een lokale gsmboer in het hartje van Helmond. Hij kon het zelf niet simlock vrij maken, maar hij stuurde het op naar iemand die het wel simlock vrij kon maken. Kosten 25 euro :/ Had beter naar ebay kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
Ik zie helaas alleen op de Vodafone site de zwarte variant van de telefoon staan. Zelf ben ik toch voorstander van alle diverse kleuren die de verschillen WP toestellen hebben. Daarom vroeg ik mij af of Vodafone (of een andere instantie) ook de blauwe als pre-paid aanbiedt voor de geweldige prijs van €150,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mindcre8r schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:39:
Waar doe ik dat? Ik heb zelfde issue
Bij instellingen 'mijn telefoon zoeken' inschakelen, dan op de website onder 'telefoon' heb je optie 'zoek mijn telefoon'. Dan zou het moeten werken.

Kreeg nog mailtje van die ebay man, wilde me nog bedanken voor de extra klanten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

hoppa, unlocked! kicken ding dit :) en voor dit geld echt hilarisch. en man o man wat is dat windpws phone snel :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Welja, was ik er net uit dat mijn voorkeur toch wel naar de Lumia 720 ging.
Gaan jullie het me weer moeilijk maken :+

150 euro ipv 300 is toch wel een heel groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mwah, als jij erg veel waarde hecht aan de nokia apps, heeft de 720 wel flink wat voordelen.

Enkel die camera app en photobeamer vond ik interessant, maar daar ga ik geen 100+ euro voor betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

SinergyX schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:34:
Mwah, als jij erg veel waarde hecht aan de nokia apps, heeft de 720 wel flink wat voordelen.

Enkel die camera app en photobeamer vond ik interessant, maar daar ga ik geen 100+ euro voor betalen :P
De camera zelf van de L720 is ook een stuk beter waarschijnlijk, ik ga denk ik alleen de navigatie missen.
Maar voor die enkele keer, kan ik mijn L800 gewoon gebruiken natuurlijk.
(en zou Drive niet op alle wp toestellen komen?)

mhhh, keuzes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ooit ja :P
Hij is er wel als beta, maar nog niet voor Nederland:
Beschikbaar voor gebruikers in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Mexico, Frankrijk, Italië, Spanje, en Duitsland.

http://www.windowsphone.c...16-47d5-8041-28018fcea606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Over de W1 gesproken, gaat de redactie hem niet reviewen? Hij is al een tijdje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tussen het geweld van de S4 en One (en straks LG), denk het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 23:23
iPodKiller schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:12:
Over de W1 gesproken, gaat de redactie hem niet reviewen? Hij is al een tijdje uit.
Misschien een "multi-review" als straks ook de nokia's 520/620/720 uit zijn? Eventueel met de htc 8s erbij. Onder het kopje: "Budget-WP8 telefoons".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste covers verschijnen langzaam op alibaba en ebay, toch maar 1 gaan uitzoeken en bestellen.

Ik had eerst op mijn HD2 een rubberen variant, mijn lumia had een hardplastic, die laatste lijkt toch iets 'veiliger' te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Even voor mijn terughoudende beeldvorming: de eBay unlock methode geldt voor iedere telecomprovider? Niet alleen voor Vodafone abonnementen/sim-onlys etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afhankelijk welke lock erop zit, die Ebay variant werkt in iedergeval voor de vodafone prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
SinergyX schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:04:
Afhankelijk welke lock erop zit, die Ebay variant werkt in iedergeval voor de vodafone prepaid.
Ja dat begrijp ik. Maar kun jij nu ook een sim gebruiken van een andere provider dan Vodafone? Ik heb namelijk geen zin om hiervoor over te moeten stappen naar een andere provider, maar vind deze deal ook te goed om voorbij te laten gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

natuurlijk, als de simlock van Vodafone eraf is is het toestel simlock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Gisteren die van mij besteld bij Vodafone en vandaag binnen gekregen. Ik ben erg onder de indruk. Vergeleken met mijn 2 jaar oude, nu kapotte, HTC Desire of mijn nog oudere Nokia 5800 is dit echt snel. WP8 is een erg aangename ervaring en de telefoon voelt snel genoeg aan. Ik moet hem nog wel unlocken voor de volledige ervaring uiteraard.

Paar kleine irritatiefactortjes die mij opvielen:
-Geen screenrotatelock voor WP8
-Ik druk soms perongelijk de camera knop in
-Whatsapp haalt de gegevens backup niet op :(

Nu ben ik vooral op zoek naar de apps om de gebruikservaring af te maken. Leuke apps die ik al gevonden heb:
-Spotify
-Whatsapp
-Facebook
-ABN-app
-Bug village
-Wizard's choice

Ik zoek nog oa een goede nieuwsapp voor bij het ontbijt. Aanbevelingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36
Ik heb ook de Ascend W1 in mijn bezit. Direct de bewuste ebay member benaderd en heb hem nu simlockvrij. Wp8 is fijn snel, beter dan wp7 wat ik eerst had.

Telefoon zit goed in elkaar voor het geld, wel iets raars wat ik had is dat ik 1 vastloper had vandaag waardoor ik de batterij eruit moest halen, heel vreemd. Verder geen enkele issue tegengekomen nog. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nieuwsapp? NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Heb m inmiddels ook laten unlocken via Meneer eBay (hij is echt snel ;)). Fijne telefoon! Heb alle apps die ik wil (stuk of 15) en heb nog 900mb over.

Een ding dat ik nog niet kan vinden: hoe kan het afdruk geluid van de camera uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36
Ik heb ook een vraag. Met wp8 moet het mogelijk zijn om wifi tether uit te voeren, dit zou bij de instellingen moeten staan. Nu heb ik gelezen dat het door je provider geblokkeerd kan worden, zijn er mensen hier die wel kunnen tetheren met deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@lcyzer: news360 is aan te raden. Je kan van verschillende bronnen je nieuws vissen en zelf je interesses aangeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Unlocken is gelukt en wat een accuduur het is echt een verademing vergeleken bij de Xperia P :r
WP8 is wennen maar wel een lekker clean os en geen onzinnige meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-08 13:12
Ik lees er hier (nog) niet veel over, maar hebben jullie hier dezelfde problemen met interne opslag als de mensen met een 8S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En welke problemen zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ik vermoed dat hij doelt op het te weinig geheugen hebben cq meldingen dat de boel vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-08 13:12
PaT schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:41:
[...]

ik vermoed dat hij doelt op het te weinig geheugen hebben cq meldingen dat de boel vol is.
Ja. Bij de 8S zijn heel veel problemen dat er minder dan 200mb vrij is, en dat daardoor veel foutmeldingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf op dit moment aan het twijfelen tussen een lumia 800 & Huawei Ascend W1 , heb al vele revieuws gelezen van beide toestellen maar wat ik nog niet weet van de Huawei Ascend W1 is of
deze ook een beetje shockproof is ? iemand ervaringen hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Geen ervaring mee (gelukkig, zal je gebeuren met een review toestel) maar op basis van mijn dikke week met de Ascend W1 denk ik dat deze aanzienlijk minder shockproof is dan de L800. Puur door de plaatsing van het scherm en het behoorlijk fragiele achterkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 01:06:
Ben zelf op dit moment aan het twijfelen tussen een lumia 800 & Huawei Ascend W1 , heb al vele revieuws gelezen van beide toestellen maar wat ik nog niet weet van de Huawei Ascend W1 is of
Mijn W1 is dit weekend uit mijn hand gestuiterd, 1,5 meter en daarna op laminaat maar geen enkele beschadiging. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:28
PaT schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:46:
Geen ervaring mee (gelukkig, zal je gebeuren met een review toestel) maar op basis van mijn dikke week met de Ascend W1 denk ik dat deze aanzienlijk minder shockproof is dan de L800. Puur door de plaatsing van het scherm en het behoorlijk fragiele achterkantje.
Wanneer kunnen we de review verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben overgestapt van een 800 naar de W1, overall voelt de 800 wat steviger en heeft al 2 klapjes mogen overleven, maar het usb-klepje was bij mij het meest fragiele onderdeel. Moest er van komen dat dat ding zou afbreken, probleem is dat dan de sim-kaart ook nog wel eens los kan schieten.

Ik heb aantal covers besteld voor m'n W1, eens kijken of het dan wat steviger en 'knop proof' gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

M3lvinG schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:20:
[...]

Wanneer kunnen we de review verwachten?
28 februari :+

http://www.wp7.nl/29261/h...1-windows-phone-8-review/

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 18-03-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

/\ /\ die dus inderdaad :D

Is die W1 die jullie overigens besteld/gekocht hebben voorzien van NFC? Dat had de mijne echt niet en schijnt dus een optie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe kan je dat makkelijk zien?

Wel 2 kleine puntjes gevonden, het 'aan' zetten van standby heeft een merkbare vertraging tot het scherm pas zichtbaar is, maar ook in de marketplace merk je af en toe een soort van vertraging (seconde of 2) en draait hij weer door.

Grootste probleem op dit moment is bluetooth icm met mn nokia headset. Waar youtube gewoon goed werkt, muziek (320 of hoger brate) gaat enorm overslaan of als ik ga 'zappen' via m'n headset loopt de telefoon zo goed als vast. Of het nu de headset is of de telefoon, daar ben ik nog niet echt uit, aangezien zonder bluetooth het via de speaker wel probleemloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Unlockcode worked like a charm. Heb hem nu dus volledig functioneel in bezit en het bevalt mij prima. Ik heb nog wat moeilijkheden gehad met meerdere google calendars maar ook dat werkt nu top.

Als ik trouwens een NFC app wil installeren waarschuwt hij dat ik een app installeer die features gebruikt die ik niet heb. Dus helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Ok, laat ik even een mini review doen.

Ik heb het toestel gekocht bij de Kijkshop en direct simlock vrij gemaakt. totale kosten 156 euro.
Simlock vrijmaken ging simpel via een code en een fluitje van een cent.

Het eerste wat me opviel aan de telefoon: hij is slank en erg licht. 130 gram zwaar en 10 mm dik.
Ik kom van een HTC Sensation die ik nu bijna 2 jaar heb die een stuk zwaarder en lomper is.

Instellen van de telefoon is een fluitje van een cent, ik heb al sinds de oudheid een hotmail account ;) en die gebruik ik nogsteeds. contacten van msn die je nooit meer spreekt komen opeens weer in je telefoon terecht :P

De telefoon is snel, heel snel zelfs! veel sneller dan mijn 2 jaar oude android, grappig vind ik om te zien dat windows phone veel inlaad bij het opstarten van de apps, waar in android apps wel sneller opstarten maar vervolgens in-app nog dingen moeten laden kom ik dit niet tegen in windows phone.

Het scherm is ok-ish, niet slechter dan mijn HTC maar ook niet beter.
De camera is snel, en van een wel aardige kwaliteit. voor mij echter niet goed genoeg :(, de HTC camera van 2 jaar geleden doet het stukken beter dan deze.
Bij de Camera is dan ook waar ik de eerste (en enige) crash ben tegengekomen. tijdens het filmen rebooten de te telefoon, dit kan misschien ook komen omdat ik nog geen micro-SD kaartje heb geplaatst.

De apps die ik wil gebruiken zijn er bijna allemaal op 1 na (tank declaraties van mult tank card)
ik gebruik:

-Whatssap, hier hoor ik mensen over klagen die dit in WP 7 hebben gebruikt dat het zo traag was, ik vind het nu helemaal niet traag, waar ik enkel wel aan moest wennen is dat het toetsenbord zoveel plek in beslag neemt en dat komt weer door de resolutie die "maar" 800*480 is.
-ABN telebankieren.
-Soccer LiveScores
-IMDB
-Youtube, de microsoft variant is niets meer dan een snelkoppeling naar de mobile web variant.
-Facebook, deze is echt vlot en netjes.
-Regenmeter
-Flitsers ;)
-TV Gids (aanrader)

Er is 1 probleem wat ik ook nog ben tegen gekomen maar dat heeft met het OS te maken en Wifi security. voor bij een ieder thuis werkt het perfect enkel in bedrijfsmatige omgevingen kan het wat problemen opleveren.

Dan DE grote plus van deze telefoon vind ik de batterij. met een gebruik van zeer regelmatig whatsapp,facebook,browsen,voetbalstanden checken half uur bellen heb ik na een dag nog praktisch een halve batterij over....dat is bizar mijn HTC moest ik al lang tussentijds opladen.

Muziek luisteren doe ik niet op een telefoon, daar kan ik niks zinnigs over roepen, maar het geluid uit het speakertje is wel redelijk en heeft meer dan voldoende volume om je oproepen niet te missen.

Omdat de camera mij tegenvalt en ik die vaak gebruik ga ik toch weer afscheid nemen van deze telefoon (zie mijn V&A)

Opsomming:
+ Design
+ Gewicht
+ Snelheid
+ Accuduur
- Camera
- 4GB interne opslag

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 01:06:
Alleen al vanwege WP8 zou ik voor de W1 gaan. De W1 krijgt van Microsoft nog updates naar wp 8.1 en dergelijke, waar de 800 blijft steken op wp7.x. De W1 krijgt dus langer ondersteuning van Microsoft. Daarbij worden ook de meeste nieuwe apps primair ontwikkeld voor WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overIoad
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 10:39
Ik heb deze telefoon van het weekend ook gehaald bij de kijkshop. Kan eindelijk mijn Nokia N80 uit 2006 met pensioen. Ik heb in totaal 147,50 betaald inclusief unlock via Mr. Ebay.

Voor dat geld ben ik zeker niet ontevreden over de telefoon. Windows lijkt soepel te lopen. Grootste nadeel is de 512MB geheugen waardoor ik al enkele games uit de store ben tegen gekomen die niet werken, maar dat wist ik van tevoren.

Wel irriteer ik me aan de lader die erbij zit. Tijdens het laden hoor je een soort ruis uit de stekker. Zal wel door het omvormen van de spanning komen. Deze gebruik ik dan ook niet meer.

[ Voor 2% gewijzigd door overIoad op 18-03-2013 11:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

mindcre8r schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:52:

Omdat de camera mij tegenvalt en ik die vaak gebruik ga ik toch weer afscheid nemen van deze telefoon (zie mijn V&A)

Opsomming:
+ Design
+ Gewicht
+ Snelheid
+ Accuduur
- Camera
- 4GB interne opslag
Tjah voor zo'n prijs mag je ook niet verwachten dat alles top is, het blijft immers een telefoon die voor het budget segment bedoeld is. :)

Sowieso zijn telefooncamera's voor mij altijd crap geweest en is ook dat het laatste wat ik gebruik, alleen voor opnames in 720p misschien nog handig, maar dat was het ook. Ik zou de W1 daar echt niet voor laten liggen imo. Als Sony nou eens de Cybershot telefoons terugbrengen kunnen ze concurreren met Nokia hun pureview telefoons, waardoor er opeens hoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb nu nog 952MB vrij op het toestel, zou die gaan piepen bij 400MB heb ik dus nog ruim voldoende voor apps. Foto's etc gaan toch op de SDcard, ruimte zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor de reactie's , ben uiteindelijk toch voor deze phone gegaan mede ook vanwege alle positieve reactie's hier op het forum en het gemakkelijk unlocken.

Kom maar op met dat pakketje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welcome to the club :P

Stiekem mis ik wel Photobeamer, dat werkte gewoon erg handig. Maar om zo zelf even iets na te bouwen, gaat niet lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 18-03-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:36
Mijn 16GB class 10 sd kaartje van Transcend wordt herkend als ik mijn toestel aan zet, maar na ongeveer een halve minuut wordt deze verwijderd. Mijn Sandisk 1GB sd kaartje werkt wel prima.

Ben terug gegaan naar de Belcompany en daar hebben ze een andere Huawei W1 getest met mijn SD kaartje en deze vertoonde hetzelfde gedrag. Mijn sd kaartje heeft echer altijd probleemloos gewerkt in mijn Samsung Galaxy S2 i9100.

Ik vermoed dat er een probleem is met dit toestel en mijn Transcend 16GB kaartje. Welke SD kaartjes gebruiken jullie? Dan kan ik er een aanschaffen die wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb een standaard class4 of 6 2GB kingston ding, volgens mij nog gekocht op Dealextreme :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
Ik heb de Sandisk 8GB klasse 4. Werkt goed, niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

SinergyX schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:09:
Hoe kan je dat makkelijk zien?

Wel 2 kleine puntjes gevonden, het 'aan' zetten van standby heeft een merkbare vertraging tot het scherm pas zichtbaar is, maar ook in de marketplace merk je af en toe een soort van vertraging (seconde of 2) en draait hij weer door.
Hier heb ik ook last van. Misschien dan toch de achilles hiel van een budget phone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Icyzer schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:43:
[...]

Hier heb ik ook last van. Misschien dan toch de achilles hiel van een budget phone...
De vertraging van het opstarten van het scherm heb ik altijd gehad met mijn Galaxy S2, dus het is niet alleen budget toestellen ;)

Heeft iemand toevallig een SD kaartjes van 16GB of 32GB aan de gang gekregen in dit toestel? Dan kan ik die bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In theorie zouden alle WP8 phones hetzelfde moeten werken, wat bij android lang niet altijd het geval is. Al heb ik wel even met een 820 gespeeld, nooit gekeken naar de 'uit standby' tijd.

Ik moet nog een 16GB kaartje kopen, grootste die ik op dit moment heb is een 4GB die gewoon werkt. Heb wel een 16GB onderweg van DX, hopelijk komt die deze week nog binnen :P

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 19-03-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
De specificaties melden dat een sd kaart tot aan 32gb wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.huaweidevice.c...pport&productId=4163&tb=0);

Kijk dan bij troubleshooting, ik deed even lol :P

Maar apart dat nu heel die NFC niet meer vermeld wordt, dat blijkt nu achteraf netwerk/lokatie afhankelijk te zijn (buiten het principe of WP8 zelf het wel ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Ik kan bevestigen dat een 16GB kaartje van Transcend werkt in de Huawie W1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
Is er hier iemand die het KPN (provider is Telfort) netwerk heeft? Ik krijg mobiel internet niet aan de praat :( Bovenin de notificationsbar staat een witte driehoek (roaming?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
JokerLash schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:26:
Ik kan bevestigen dat een 16GB kaartje van Transcend werkt in de Huawie W1
Welke class heeft dit kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

JokerLash schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:31:
Is er hier iemand die het KPN (provider is Telfort) netwerk heeft? Ik krijg mobiel internet niet aan de praat :( Bovenin de notificationsbar staat een witte driehoek (roaming?)
Heb je wel een juiste apn ingesteld? Moest ik nog handmatig doen met tele2 (t-mobile)

Dit dus onder netwerk instelling:
• Scroll naar beneden.
• Bij Naam toegangspunt, voer internet in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Bij Proxyadres, voer 193.113.200.195 in.
• Bij Proxypoort, voer 8080 in.
• Kies het vinkje.
• Keer terug naar het Startscherm.

[ Voor 33% gewijzigd door jeka op 19-03-2013 13:13 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
job_h schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:41:
[...]

Welke class heeft dit kaartje?
Het is een class 4 kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
jeka schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:10:
[...]

Heb je wel een juiste apn ingesteld? Moest ik nog handmatig doen met tele2 (t-mobile)

Dit dus onder netwerk instelling:
• Scroll naar beneden.
• Bij Naam toegangspunt, voer internet in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Bij Proxyadres, voer 193.113.200.195 in.
• Bij Proxypoort, voer 8080 in.
• Kies het vinkje.
• Keer terug naar het Startscherm.
Wat moet ik dan nog kiezen voor:
  • Authentication type
  • IP type
  • Connection type
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Niets kan dat ook? En Roaming moet ingeschakeld zijn.
Ik heb de nokia als voorbeeld gebruikt.
http://www.telfort.nl/mij...ernet/handmatig-instellen

[ Voor 61% gewijzigd door jeka op 19-03-2013 13:54 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
jeka schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:54:
Niets kan dat ook? En Roaming moet ingeschakeld zijn.
Ik heb de nokia als voorbeeld gebruikt.
http://www.telfort.nl/mij...ernet/handmatig-instellen
Dat lijkt te werken alleen moet ik er nou ZELF aan denken roaming uit te zetten als ik in het buitenland ben, dat is wel erg jammer vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ja dat vind ik ook echt een nadeel. Elk (financieel)voordeel heb zijn nadeel...

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is gewoon een WP8-design feature, los van de telefoon. WP kan gewoon niet makkelijk overweg met providers die een ander netwerk gebruiken, buiten hun eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Mis ik trouwens de wifi tethering in het menu of kijk ik gewoon verkeerd? Of is dat een provider afhankelijke setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Los van de simlock, zijn er verder nog verschillen tussen de prepaid en de retailvariant? Branding van Vodafone bijvoorbeeld? Hoe ziet dat eruit?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om hier te vragen naar hoe unlock codes aangevraagd moeten worden. Het is misschien niet illegaal maar bevindt zich in een te grijs gebied, zodat Tweakers zich daar niet aan wil branden. Zie hiervoor deze link.