zet hem eens op standaard moet je eens kijken of dat wat uitmaakt by somige lcd's pikt ie dat niet altijd
ik heb nu ongeveer al die posts hier weer gelezen (paar dagen niet gedaan...) maar nou zie ik een paar opmerkingen van mensen die gewoon niet kloppen:
- er is één persoon die het werkend heeft gekregen
nee, want ook ik heb hem binnen drie kwartier perfect aan de praat gekregen! En zonder te solderen aan de aansluitingen op het scherm! Gewoon met zo'n diskettestation-stekker! (behalve de backlight dan natuurlijk, want daar heb ik nog wel het één en ander aan moeten solderen...)
al die negatieve berichten over de schermpjes
die 'negatieve' berichten zijn niet over de schermpjes, maar over de vaardigheden van de gebruikers... gewoon een paar keer meer proberen, en er een beetje meer tijd voor nemen als je niet ervaren bent met solderen, dat is de clue!
- er is één persoon die het werkend heeft gekregen
nee, want ook ik heb hem binnen drie kwartier perfect aan de praat gekregen! En zonder te solderen aan de aansluitingen op het scherm! Gewoon met zo'n diskettestation-stekker! (behalve de backlight dan natuurlijk, want daar heb ik nog wel het één en ander aan moeten solderen...)
al die negatieve berichten over de schermpjes
die 'negatieve' berichten zijn niet over de schermpjes, maar over de vaardigheden van de gebruikers... gewoon een paar keer meer proberen, en er een beetje meer tijd voor nemen als je niet ervaren bent met solderen, dat is de clue!
nou kmoet alles maar ff nakijken want r liggen nu een aantal draadjes los
eerst je draadjes een klein stukje vertinnen, dan soldeert het perfect en blijft het wel zitten!Op donderdag 05 juli 2001 12:13 schreef ajampaniki het volgende:
nou kmoet alles maar ff nakijken want r liggen nu een aantal draadjes los
vertinnen?Op donderdag 05 juli 2001 12:14 schreef jwbagger het volgende:
[..]
eerst je draadjes een klein stukje vertinnen, dan soldeert het perfect en blijft het wel zitten!
Verwijderd
ja eerst een klein beetje tin op je draadjes doen dus dan wordt het ook netterOp donderdag 05 juli 2001 12:21 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
vertinnen?
k bedankt. Bij de weg, hoe heten die dingetje die je kan gebruiken om overbodig tin weg te werken en hoe duur zijn ze?
Verwijderd
heb je verschillende dingen voor een tinzuigerttjeOp donderdag 05 juli 2001 12:25 schreef ajampaniki het volgende:
k bedankt. Bij de weg, hoe heten die dingetje die je kan gebruiken om overbodig tin weg te werken en hoe duur zijn ze?
van dat tin lint en zo zijn er nog wel een paar
Een simpel desoldeerpompje (tinzuigertje) kost 10-15 gulden denk ik. Desoldeerdraad/-lint kost een paar gulden voor een rolletje
Gewoon ff vragen bij je lokale elektronica-shop
Gewoon ff vragen bij je lokale elektronica-shop
Ik weet niet hoe sommige mensen hier hun soldeerwerk sjekken, maar een multimeter kan ook wel handig zijn
Zo ontdekte ik (toen ik allemaal rotzooi op m'n schermpie kreeg) dat ik 2 of 3 datalijnen aan elkaar had gehangen
Maar goed, had erger gekund als het bijv de voedingslijnen waren geweest

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
De Printerpoort altijd op EPP
Da's al een goed begin om te zien of ie het doet.
Ik heb ook ff een paar settings geprobeerd en met ECP doet LCDinf het in ieder geval niet.
En als je Bij het initialiseren alle balken verlicht hebt staat je backlight volgens mij wat te hoog. Logischer wijs wordt deze dan lekker Heet. En dag met je LCDtje.
Het schema van MNM?
Daar heb je dus een 22k potmeter voor nodig een transistor en nog 2 weerstanden.
Die weerstanden (1K en 100) zijn dat vaste weerstanden of ook potmeters???
Ik heb ook ff een paar settings geprobeerd en met ECP doet LCDinf het in ieder geval niet.
En als je Bij het initialiseren alle balken verlicht hebt staat je backlight volgens mij wat te hoog. Logischer wijs wordt deze dan lekker Heet. En dag met je LCDtje.
Het schema van MNM?
Daar heb je dus een 22k potmeter voor nodig een transistor en nog 2 weerstanden.
Nu ook zonder stropdas
Ik draai hier nu dus LCDInf en mijn par.port. staat wel op ECP, dus wat jij zegt is IMHO niet waar... Smartie doet bij mij nog steeds niks helaasOp donderdag 05 juli 2001 15:41 schreef Hagar het volgende:
De Printerpoort altijd op EPP
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
YESSSSSS... heb LCD aan de gang....enn ja, onder WIN2K (voor zolang)
software: LCDINF, NTPORT95.
Printerpoort: EPP

Misschien een ideetje voor anderen. Heb bij Conrad 2 strookjes connectors gehaald. Ze kunnen in 1 rij van een IDE of FDD connector. Ze zien er net zo uit als die pinnetjes achter op een FLOPPY-disk drive of CD-ROM, en ga zo maar door. Het past er net zo mooi in. Je hoeft dan alleen maar, die FLATKABEL op de LPT-POORT te solderen, en zo houd je lcd ook nog mooi + dat je die 2 rij pinnetjes er zo weer uit kan halen uit die FLATKABEL. Je moet natuurlijk wel gaatjes op de contactpunten van het LCD hebben!!!
Als me camera binnenkort weer doet maak ik ff pics van die connectors..OK...
software: LCDINF, NTPORT95.
Printerpoort: EPP
Misschien een ideetje voor anderen. Heb bij Conrad 2 strookjes connectors gehaald. Ze kunnen in 1 rij van een IDE of FDD connector. Ze zien er net zo uit als die pinnetjes achter op een FLOPPY-disk drive of CD-ROM, en ga zo maar door. Het past er net zo mooi in. Je hoeft dan alleen maar, die FLATKABEL op de LPT-POORT te solderen, en zo houd je lcd ook nog mooi + dat je die 2 rij pinnetjes er zo weer uit kan halen uit die FLATKABEL. Je moet natuurlijk wel gaatjes op de contactpunten van het LCD hebben!!!
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Maakt het nog wat uit of je draadje 15, van het schema voor de Seiko 4x20, aan het linker pootje soldeert of het rechter? Ik kan geen merkje of tekentje ontdekken. Beide buitenste pootjes zien er iedentiek uit. Oftwel is er een verschil tussen het linker en rechter pootje?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Ik wil niet lullig doen maar dat was al lang bekendOp donderdag 05 juli 2001 18:53 schreef Assassin het volgende:
![]()
![]()
Als me camera binnenkort weer doet maak ik ff pics van die connectors..OK...
Verwijderd
als je bedoelt aan de potmeter maakt het alleen voor de draairichting van hoge naar lage weerstand uit.Op donderdag 05 juli 2001 19:14 schreef idX het volgende:
Maakt het nog wat uit of je draadje 15, van het schema voor de Seiko 4x20, aan het linker pootje soldeert of het rechter? Ik kan geen merkje of tekentje ontdekken. Beide buitenste pootjes zien er iedentiek uit. Oftwel is er een verschil tussen het linker en rechter pootje?
Alvast bedankt
Maar wat bedoelu nu bij de lcd makt uiteraard wel uit maar welk linker/rechter pootje dan??
Op een fdd connector 1 rij pootjes gebruiken dus als je er 2 gebruikt en dus een linker en rechter pootje hebt dan maak je met pin 1 en 2 via het lcdbordje korsluiting omdat die de 2 pinnetjes via het contactje met elkaaar doorverbind.:P aan deze zooi hier heeft dus niemand iets neem ik aan
Verwijderd
hij heeft geen fdd kabel-connector gebruikt maar pinnetjes van de fddconnector (op de fdd zelf dus) door de gaatjes op de lcd gedaan das iets anders en zo kan je je connector er niet scheef op doen wat een heel gekloot is bij een kabelconnectorOp donderdag 05 juli 2001 19:26 schreef LopeZ het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen maar dat was al lang bekendIn die tutor van Wiebbe werd dat ook uit gelegd namelijk
Ok, thanks.Op donderdag 05 juli 2001 19:30 schreef bluh het volgende:
[..]
als je bedoelt aan de potmeter maakt het alleen voor de draairichting van hoge naar lage weerstand uit.
Maar wat bedoelu nu bij de lcd makt uiteraard wel uit maar welk linker/rechter pootje dan??
Op een fdd connector 1 rij pootjes gebruiken dus als je er 2 gebruikt en dus een linker en rechter pootje hebt dan maak je met pin 1 en 2 via het lcdbordje korsluiting omdat die de 2 pinnetjes via het contactje met elkaaar doorverbind.:P aan deze zooi hier heeft dus niemand iets neem ik aan
Het ging mij om de potmetertjes. Dat van die FDD connector is inderdaad ook handig om te weten. Dat vroeg ik mij inderdaad ook net af.
Ok stom, verlezen van meOp donderdag 05 juli 2001 19:33 schreef bluh het volgende:
[..]
hij heeft geen fdd kabel-connector gebruikt maar pinnetjes van de fddconnector (op de fdd zelf dus) door de gaatjes op de lcd gedaan das iets anders en zo kan je je connector er niet scheef op doen wat een heel gekloot is bij een kabelconnector

mmm als ik voor 8 uur antwoord zou krijgen ken ik nog ff onderdeeltjes halenOp donderdag 05 juli 2001 15:41 schreef Hagar het volgende:
Het schema van MNM?
Nu ook zonder stropdas
As my dear departed Grandfather used to say:
Wat Soll ie???
Wat Soll ie???
Nu ook zonder stropdas
Ik heb net alle draadjes zitten doormeten:Op donderdag 05 juli 2001 19:41 schreef idX het volgende:
Ik heb net een printer kabel opengemaakt. Maar ik heb 18 dubbele draadjes (gedraaid 2 bij 2), wat neer komt op 36 kabeltjes, terwijl er maar 25 pinnetjes op de connector zitten.
Kan iemand dit even uitleggen?
Thanks
1 = bruin
2 = rood
3 = oranje
4 = roze
5 = geel
6 = groen
7 = blauw
8 = groen met witte streep / paars
9 = wit
10 = bruin met witte streep
11 = rood met witte streep
12 = rood met bruine streep
13 = geel met bruine streep / bruin met zwarte streep
14 = oranje met witte streep
15 = geel met witte streep / oranje met zwarte streep
16 = oranje met bruine streep
17 = groen met bruine streep
18 = ?
19 = rood met zwarte streep
20 = roze met zwarte streep / geel met zwarte streep
21 = blauw met zwarte streep / groen met zwarte streep
22 = wit met zwarte streep / paars met zwarte streep
23 = wit / paars met witte streep
24 = blauw met witte streep / roze.bruine
25 = wit met bruine streep / paars.bruine / blauw.bruine
wit met rode streep?
bruin met rode streep?
Wat een klote werk, weet iemand het juiste schema, ik heb geen zin weer alle kleuren door te meten?
Verwijderd
zooo...
eindelijk klaar
kom ik er achter dat de aasluitingen naar boven zitten
echt irri..... 
wat gewoon dom van die LCD's
kan je niet gewoon softwarematig de letters omkeren?? lijkt me niet zo moeilijk... of wel??
alvast dank
eindelijk klaar
kom ik er achter dat de aasluitingen naar boven zitten
wat gewoon dom van die LCD's

kan je niet gewoon softwarematig de letters omkeren?? lijkt me niet zo moeilijk... of wel??
alvast dank
De "letters" omkeren software matig?
Hehe.. als jij je display andersom hebt aangesloten is de kans ERG klein dat hij aangestuurd kan worden.... met een beetje geluk kan het nog wel. maar ik denk dat er erg weinig mensen zijn die hun LCD proggie zo willen maken dat het ook in jou geval werkt .. dus ff loshalen en omsolderen zou ik zeggen
www.bosselaar.net/lcd
Hehe.. als jij je display andersom hebt aangesloten is de kans ERG klein dat hij aangestuurd kan worden.... met een beetje geluk kan het nog wel. maar ik denk dat er erg weinig mensen zijn die hun LCD proggie zo willen maken dat het ook in jou geval werkt .. dus ff loshalen en omsolderen zou ik zeggen
www.bosselaar.net/lcd
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik heb iets heeel belangrijks uitgevonden wat de softwaremakers vaak vergeten erbij te vermelden: vaak wordt het standaard adres van 378 gebruikt. LCDInf deed het dus niet bij mij in w2k en aangezien je geen poort in kunt stellen, was het waarschijnlijk dattie op de standaard adres stond. Dus ging ik ff neuzen of mijn poort wel zo geconfigged was... Nee dus! FFtjes goed gezet en verdraaid het werkt! Moraal: assie het niet doet, check dan ff of je lpt poort wel op adres 378 ingesteld staat.
* Titanicfanatic is velly velly happy!
* Titanicfanatic is velly velly happy!
edit:
LCDDriver doet het nu ook in w2k!
LCDDriver doet het nu ook in w2k!
RTFM zou ik bijna zeggen.. kijk maar op de homepage van LCDInf
www.bosselaar.net.lcd (das de homepage van LCDinf dus..
)
Staat toch duidelijk dat het alleen 378 qua poort ondersteunt op het moment hehe... maar ja.. binnenkort instelbaar dus..
www.bosselaar.net.lcd (das de homepage van LCDinf dus..
Staat toch duidelijk dat het alleen 378 qua poort ondersteunt op het moment hehe... maar ja.. binnenkort instelbaar dus..
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
mja ik vroeg het me alleen maar af... ik ga ze vandaag om solderen....Op vrijdag 06 juli 2001 09:17 schreef Creepy het volgende:
De "letters" omkeren software matig?
www.bosselaar.net/lcd
aleen dat was weer zo veel werk :)oh shit wat ben ik lui
Audi A8 W12 6.0
Een standaardprinterkabel heeft aan beide kanten een verschillende connector.Op donderdag 05 juli 2001 19:41 schreef idX het volgende:
Ik heb net een printer kabel opengemaakt. Maar ik heb 18 dubbele draadjes (gedraaid 2 bij 2), wat neer komt op 36 kabeltjes, terwijl er maar 25 pinnetjes op de connector zitten.
Kan iemand dit even uitleggen?
Thanks
De printerkant heeft Centronics-36pin connector en de pc-kant heeft een DB-25 connector. In elk LCD-schema is DB-25 connector getekend dus daar moet je van uit gaan.
Voor mijn LCD-kastje heb ik een Centronics-36-pins female connector met soldeeraansluitingen gekocht en daar alles aan gesoldeerd.
Wil je nou weten wat nou met wat verbonden is moet je HIER kijken bij de tabel met de pinnummers. De draad van pin 17 in het LCDschema moet bijvoorbeeld op pin 36 van de Centronicsconnector...
Hopelijk heb ik hiermee wat mensen geholpen...
Ook ik heb gister zitten meten. Het is de printerkabel van 1,8m van de Computer Krakers geloof ik.Op donderdag 05 juli 2001 20:57 schreef idX het volgende:
[..]
Ik heb net alle draadjes zitten doormeten:
1 = bruin
2 = rood
3 = oranje
4 = roze
5 = geel
6 = groen
7 = blauw
8 = groen met witte streep / paars
9 = wit
10 = bruin met witte streep
11 = rood met witte streep
12 = rood met bruine streep
13 = geel met bruine streep / bruin met zwarte streep
14 = oranje met witte streep
15 = geel met witte streep / oranje met zwarte streep
16 = oranje met bruine streep
17 = groen met bruine streep
18 = ?
19 = rood met zwarte streep
20 = roze met zwarte streep / geel met zwarte streep
21 = blauw met zwarte streep / groen met zwarte streep
22 = wit met zwarte streep / paars met zwarte streep
23 = wit / paars met witte streep
24 = blauw met witte streep / roze.bruine
25 = wit met bruine streep / paars.bruine / blauw.bruine
wit met rode streep?
bruin met rode streep?
Wat een klote werk, weet iemand het juiste schema, ik heb geen zin weer alle kleuren door te meten?
(had hem eerst via de eerdergenoemde kleurencombinaties aangesloten en hij deed het niet. Gek hè...)
1=bruin
2=bruin met witte streep
3=rood
4=rood met witte streep
5=rood met zwarte streep
6=roze
7=roze met zwarte streep
8=oranje
9=oranje met witte streep
10=oranje met zwarte streep
11=geel
12=geel met zwarte streep
13=groen
14=groen met witte streep
15=groen met zwarte streep
16=licht groen
17=blauw
18=blauw met witte streep
19=paars
20=paars met witte streep
21=grijs
22=grijs met zwarte streep
23=wit
24=zwart
25=zwart met witte streep
Er zit ook nog een onbeschermd koperdraadje tussen. Deze is op de "huls" aangesloten. Hier moet de ground op.
Voor degenen die hun kabel willen doormeten maar geen multimeter hebben, bij de Gamma hebben ze bij de kassa een simpele multimeter liggen van 15 piek. Hij is digitaal en je kunt er gewoon V, A, weerstand en geleiding mee testen (heb ik nl gister maar ff meegenomen)
edit:
nu ik zo naar die lay-out kijk ziet het er best logisch en geordend uit...
nu ik zo naar die lay-out kijk ziet het er best logisch en geordend uit...
waarom nou al dat moeilijke gedoe?????!
meet gewoon geen printerkabel door! soldeer alle draadjes LOS van die stekker en vervolgens alles vastmaken aan de LCD. Daarna de juiste kleuren weer vastmaken aan de printerstekker, dan weet je voor 100% zeker dat alles goed zit. Zo heb ik het gedaan en het werkte binnen mum van tijd perfect.
meet gewoon geen printerkabel door! soldeer alle draadjes LOS van die stekker en vervolgens alles vastmaken aan de LCD. Daarna de juiste kleuren weer vastmaken aan de printerstekker, dan weet je voor 100% zeker dat alles goed zit. Zo heb ik het gedaan en het werkte binnen mum van tijd perfect.
jwbagger: is wel lastig bij een gegoten kabeltje 
en met een beetje doormeten kom je er ook wel!
en met een beetje doormeten kom je er ook wel!
Jawel, maar ik verkeerde in de veronderstelling dat mijn printerpoort ook daadwerkelijk op 378 stond. Dit bleek dus niet zo te zijnOp vrijdag 06 juli 2001 10:51 schreef Creepy het volgende:
RTFM zou ik bijna zeggen.. kijk maar op de homepage van LCDInf
www.bosselaar.net.lcd (das de homepage van LCDinf dus..)

Hij is klaar overigens:
LCD ingebouwd, met LCDDriver draaiend.
Let niet op de bloedvlek overigens.
Je schijnt je pc niet open te kunnen maken zonder je klauwen open te halen.
LCD ingebouwd, met LCDDriver draaiend.
Let niet op de bloedvlek overigens.
HAha.. mooie PC met bloedvlek 
Wel cool ingebouwt btw... moet ik toch ook nog es een keer gaan doen.. ben helaas niet zo'n case-modder... programeren ok.. maar gaten maken in me kast.......
Wel cool ingebouwt btw... moet ik toch ook nog es een keer gaan doen.. ben helaas niet zo'n case-modder... programeren ok.. maar gaten maken in me kast.......
LCDinf is de enige die op dit moment "werkt". Ik krijg het eerste scherm goed in beeld (met bosselaar.net enzo) en daarna alleen knipperende !#$^@$13456!#^2356@ (tiepvouten voorbehouden)
Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb het namelijk al eerder langs zien komen...
Heb hem al op standaard en ECP geprobeerd (draai trouwens Win98SE)
Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb het namelijk al eerder langs zien komen...
Heb hem al op standaard en ECP geprobeerd (draai trouwens Win98SE)
Damn het forum gaat erop achteruit.
Nog steeds geen zinvol antwoord ontvangen.
Nog steeds geen zinvol antwoord ontvangen.
Nu ook zonder stropdas
Als je bedoelt antwoord op deze vraag.Op donderdag 05 juli 2001 19:56 schreef Hagar het volgende:
[..]
mmm als ik voor 8 uur antwoord zou krijgen ken ik nog ff onderdeeltjes halen
Het idee om een transistor te gebruiken vond ik erg vaag. Ik heb daarom ook gekozen voor het andere schema. Waar alleen een potmeter van 100 Ohm en 10K nodig zijn. Voor de rest werkt dat schema perfect. Ik neem aan dat die weerstanden dezelfde functie hebben in bijde schema's nl het kunnen instellen van je Backlicht en het contrast regelen. In dat geval kan regelbare weerstanden nemen maar echt veel regelen zit er niet bij. Bij de 10k is een kleine draaing voldoende om geen beeld meer te hebben.
De 100 Ohm kan je het contrast goed instellen. Tja voor het geld maakt het niet veel uit. Ik zou twee potmeters kopen kijken hoeveel het uitmaakt. Laat je ze vast staan dan kan je ze altijd nog vervangen voor vaste weerstanden.
Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus
vraagje aan coders van lcdproggies,
waar moet ik rekening mee houden als ik mijn prog goed wil laten draaien in win2k, ik weet dat ik in win2k niet rechtstreeks naar de poort kan schrijven, moet ik me soms gaan verdiepen in ntport ?
enige wijze raad om me op weg te helpen zou leuk zijn.
thx,
Stealth
waar moet ik rekening mee houden als ik mijn prog goed wil laten draaien in win2k, ik weet dat ik in win2k niet rechtstreeks naar de poort kan schrijven, moet ik me soms gaan verdiepen in ntport ?
thx,
Stealth
Ik heb een printerkabel met een gegoten aansluiting, waarvan ik alle draadjes heb doorgemeten, zodat ik weet welke kleur bij welke pin hoort.
Maar nu heb ik geen draadje op pin 18 gevonden, die ik wel nodig heb volgens het schema.
Is het mogelijk dat 1 draadje van de 36 met 2 pinnen is verbonden? Als ik een pin vond heb ik niet verder gecheckt.
Ik zit ook nog met 2 draadjes van de 36 die op geen enkele pin een signaal geeft. Klopt dit?
Please help me, ik hoef het alleen nog maar aan elkaar te solderen.
Thanks.
Maar nu heb ik geen draadje op pin 18 gevonden, die ik wel nodig heb volgens het schema.
Is het mogelijk dat 1 draadje van de 36 met 2 pinnen is verbonden? Als ik een pin vond heb ik niet verder gecheckt.
Ik zit ook nog met 2 draadjes van de 36 die op geen enkele pin een signaal geeft. Klopt dit?
Please help me, ik hoef het alleen nog maar aan elkaar te solderen.
Thanks.
Welke aansluiting (C of A)op de LCD (Seiko L2014 20x4) is de VB+ en welke is de VB-?
tia
tia
in het schema van pagina 10 is 15a en 16cOp zaterdag 07 juli 2001 14:08 schreef idX het volgende:
Welke aansluiting (C of A)op de LCD (Seiko L2014 20x4) is de VB+ en welke is de VB-?
tia
Er zijn generieke portdrivers die je kunt downloaden. Ik gebruik zelf DLPortIO, te downloaden bij http://www.sstnet.com. De documentatie beschrijft (sumier) hoe te werk te gaan. Als het niet lukt, hoor ik het wel. Suc6.Op zaterdag 07 juli 2001 10:38 schreef Stealth2000 het volgende:
vraagje aan coders van lcdproggies,
Verwijderd
iemand hier????vroeg Bill_Gatjes in een andere topic <a href="http://[topic=173835]
heeft er iemand ook een 4x20 van dit bedrijf? ik wil fotos van de voor en 8erkant(GROOTE FOTOS) zodat ik weet hoe ik de lcd aan de kabel ga maken, en een print kan laten maken.
foto's van mijn Seiko 20x4 van eio.com kan je vinden op lcd.ultra-city.com. Als je nog meer of duidelijkere foto's wilt, mail me dan, want dan maak ik die ff en zal ik ze terugmailen.Op zaterdag 07 juli 2001 18:33 schreef Bill_Gatjes het volgende:
[..]
iemand hier????
trouwens hoe je ze aan moet sluiten: er zijn twee manieren:
- Solderen van de draadjes aan de gaatjes op de printplaat van het LCD.
- Aansluitstekker kopen voor diskettestation, en die dan op de aansluitpunten van de LCD schuiven.
Ok ik heb 'm aangesloten (Seiko 4x20). port95nt geinstalleerd en opnieuw gestart, printer poort staat op EPP (1.9). Bij het opstarten en in Windows zie ik dus totaal niets in het schermpje. Ik kan wel m.b.v. de potmetertjes het schermpje lichter maken. Op een gegeven moment wordt het schermpje steeds lichter, dus potmetertje helemaal dichtgedraaid, maar hij blijft feller worden. Ik probeerde het potmetertje een klein beetje open te draaien en toen werd het schermpje helemaal fel oranje. Dus de stroom er maar afgehaald.
Ik heb mijn connecties 3x gechecked en heb het zo aangesloten als op pag.10. Weet iemand hoe deze symptomen onstaan, of heeft iemand suggesties?
Als ik lcdinfnt.exe start gebeurd er gewoon niets, ik zie alleen een icon in mijn system tray. Als ik dit open kan ik ook niets instellen. Doe ik iets verkeerd?
TIA
Ik heb mijn connecties 3x gechecked en heb het zo aangesloten als op pag.10. Weet iemand hoe deze symptomen onstaan, of heeft iemand suggesties?
Als ik lcdinfnt.exe start gebeurd er gewoon niets, ik zie alleen een icon in mijn system tray. Als ik dit open kan ik ook niets instellen. Doe ik iets verkeerd?
TIA
precies degene die ik heb.Op zaterdag 07 juli 2001 19:03 schreef idX het volgende:
Ok ik heb 'm aangesloten (Seiko 4x20).
port95nt???? dat houdt in??port95nt geinstalleerd en opnieuw gestart, printer poort staat op EPP (1.9).
Dat lijken normale symptomen.Bij het opstarten en in Windows zie ik dus totaal niets in het schermpje. Ik kan wel m.b.v. de potmetertjes het schermpje lichter maken.
Je bedoelt dat na het opstarten van windows het scherm automatisch feller wordt, zonder dat je aan de potmeters ook maar iets doet??? Dat lijkt me heeel vreemd...Op een gegeven moment wordt het schermpje steeds lichter, dus potmetertje helemaal dichtgedraaid, maar hij blijft feller worden.
Goed gehandeld, want het scherm hoort absoluut geen fel oranje licht te geven. Heeeel flauw groen licht is al genoeg. Ik had eerst 5V zonder weerstand aangesloten op de backlight, maar daar werd hij heel warm vanIk probeerde het potmetertje een klein beetje open te draaien en toen werd het schermpje helemaal fel oranje. Dus de stroom er maar afgehaald.
Probeer een normale weerstand parallel aan de potmeter te solderen, om te zorgen dat de backlight op die manier minder stroom kan krijgen, misschien dat dat helpt:Ik heb mijn connecties 3x gechecked en heb het zo aangesloten als op pag.10. Weet iemand hoe deze symptomen onstaan, of heeft iemand suggesties?
code:
1
2
3
4
5
6
| |o --{weerstand}-- pin16LCD ===|o --.., |o -----\--ground potmeter 100ohm |
Voor de weerstand kan je proberen gewoon wat waardes te wisselen (begin hoog met bijv. iets van 1 k-ohm en later steeds minder).
(hopelijk is dat schematje hierboven een beetje duidelijk....)
Het klopt dat je nix kan instellen met dat icon in je systemtray maar wel vreemd als er nix gebeurt... Heb je de contrastknop al wel geprobeerd??? Je moet zorgen dat de eerste en derde regel flauw oplichten en de rest donker blijft.Als ik lcdinfnt.exe start gebeurd er gewoon niets, ik zie alleen een icon in mijn system tray. Als ik dit open kan ik ook niets instellen. Doe ik iets verkeerd?
Als ik aan de potmeter voor contrast draai, krijg ik heel even oplichtende blokjes (die 4x20 dingen) te zien. Dit krijg ik als ik hem helemaal naar links draai en ook als ik hem helemaal naar recht draai.
?????
jwbagger: Ik heb geen weerstandjes
maar hij zou het toch met dat schema moeten doen.
port95nt heb je toch voor dat proggie nodig, tenminste dat had ik begrepen van de site. Ik gebruik Windows 2000.
Ik probeer zo wel eens te booten in Windows ME.
Wat moet je op de 1e en 3e regel zien dan?
Maakt het trouwens echt geen verschil aan welk pootje van de potmeter ik de plus bevestig (linker of rechter). Bij de potmeter van 100 ohm ruik ik ook een lichte aangebrande lucht, maar dat kan ook van het solderen zijn.
Ik ga nog een keer alle draadjes checken
Het is toch zo dat 15 VB+ van het schema van pag.10 de aansluiting met de A is en de 16 VB- de aansluiting met de C?
In ieder geval bedankt voor je hulp
?????
jwbagger: Ik heb geen weerstandjes
port95nt heb je toch voor dat proggie nodig, tenminste dat had ik begrepen van de site. Ik gebruik Windows 2000.
Wat moet je op de 1e en 3e regel zien dan?
Maakt het trouwens echt geen verschil aan welk pootje van de potmeter ik de plus bevestig (linker of rechter). Bij de potmeter van 100 ohm ruik ik ook een lichte aangebrande lucht, maar dat kan ook van het solderen zijn.
Ik ga nog een keer alle draadjes checken
Het is toch zo dat 15 VB+ van het schema van pag.10 de aansluiting met de A is en de 16 VB- de aansluiting met de C?
vaag... alle 4 de regels???Op zaterdag 07 juli 2001 20:49 schreef idX het volgende:
Als ik aan de potmeter voor contrast draai, krijg ik heel even oplichtende blokjes (die 4x20 dingen) te zien. Dit krijg ik als ik hem helemaal naar links draai en ook als ik hem helemaal naar recht draai.
en naar links en naar rechts??? weet je wel zeker of je de potmeter op de goeie manier hebt aangesloten??
in principe zou hij het moeten doen, maar als blijkt dat de backlight te fel is, kan je beter een extra weerstandje erbij gooien voor de zekerheid. Je hebt toch wel 5V gebruikt en geen 12V he? Weerstandjes kosten overigens geen drol, ongeveer een kwartje per stuk, dus daarvoor kan je niet zonder zittenjwbagger: Ik heb geen weerstandjesmaar hij zou het toch met dat schema moeten doen.
voor win2000/nt kan dat idd nodig zijn, maar ik heb ondertussen hier wel begrepen dat zo'n schermpje daarin draaiend krijgen een groot probleem kan zijn. Probeer winME maar, daarin werkt het bij mij in ieder geval perfecto.port95nt heb je toch voor dat proggie nodig, tenminste dat had ik begrepen van de site. Ik gebruik Windows 2000.
alle vlakjes oplichtend op 1 en 3, alle vlakjes 'zwart' op 2 en 4. (aansluitingen voor backlight zitten rechts van het scherm, aansluitingen naar paralelle poort linksboven).Wat moet je op de 1e en 3e regel zien dan?
De plus??? die van 100 ohm zit op de ground als ik me niet vergis!Maakt het trouwens echt geen verschil aan welk pootje van de potmeter ik de plus bevestig (linker of rechter).
Daarbij moet je het middelste pootje SAMEN met een van de pootjes aan de zijkant aan de ground bevestigen, en het overgebleven pootje moet aan connector C van de backlight.
Als je het over die andere potmeter hebt (10 Kohm) dan moet je het linkerpootje op de ground, de rechter op de +5V en de middelste op pin 3 van de LCD. (links en rechts mogen trouwens verwisseld worden, dat maakt alleen uit voor de draairichting).
Misschien kortsluiting of een te hoog voltage doorheengejaagd? Probeer de potmeter door te meten met een multimeter, of koop anders een nieuwe...Bij de potmeter van 100 ohm ruik ik ook een lichte aangebrande lucht, maar dat kan ook van het solderen zijn.
succes! vertel wel of het gelukt is!Ik ga nog een keer alle draadjes checken
Ik heb net het potmetertje doorgemeten en hij werkt nog 
Ik ga nu in Windows ME booten.
Ik ga nu in Windows ME booten.
eindelijk eindelijk werkt ie helemaal goed. Met lcdinf werkt ie echt goed. Welke prog had ook alweer winampondersteuning? En waar kan ik lcddriver vinden?
In Windows ME doet hij precies hetzelfde. De oplichtende blokjes, soms ook streepjes (geen heel blokje) krijg ik als ik draai aan de potmeter, maakt niet uit welke kant

Het schermpje wordt inderdaad steeds helderder (licht op). Ik denk dat het komt doordat hij opwarmt.
Als hij te fel wordt zet ik hem uit.
5V is toch het gele kabeltje?
Is er misschien een manier om goed te controleren of je alles goed hebt aangesloten? via een multimeter of zo.
Ik krijg het gevoel dat de potmetertjes niet de juiste zijn, maar er staat toch 100 ohm(048?) en 10K (104 M)op. Bij de 10K staat geen ohm tekentje?
Thanks
Het schermpje wordt inderdaad steeds helderder (licht op). Ik denk dat het komt doordat hij opwarmt.
Als hij te fel wordt zet ik hem uit.
5V is toch het gele kabeltje?
Is er misschien een manier om goed te controleren of je alles goed hebt aangesloten? via een multimeter of zo.
Ik krijg het gevoel dat de potmetertjes niet de juiste zijn, maar er staat toch 100 ohm(048?) en 10K (104 M)op. Bij de 10K staat geen ohm tekentje?
Thanks
5V is NIET het gele kabeltje... als je kijkt op deze foto:

dan zie je dat ik mijn gele draadje voor 5V heb gestopt in het RODE draadje van de molex-connector. Ik geef gelijk toe, het is een beetje verwarrend dat ik er zelf geel voor heb gebruikt, maar hij loopt naar de RODE in de molex toe!
*edit: oja bij een 10K-ohm potmeter is het inderdaad goed mogelijk dat je 10K hebt staan en dat het ohm teken ontbreekt dus dat klopt vast wel. Probeer eens de 5V, dat zal op zich vast wel genoeg verandering opleveren vermoed ik
en doormeten met een multimeter is vaak mogelijk, maar dat ligt aan het type dat je hebt... de meeste hebben wel een optie om te meten of twee punten contact met elkaar hebben, maar wie weet tref jij net eentje die dat niet kan...

dan zie je dat ik mijn gele draadje voor 5V heb gestopt in het RODE draadje van de molex-connector. Ik geef gelijk toe, het is een beetje verwarrend dat ik er zelf geel voor heb gebruikt, maar hij loopt naar de RODE in de molex toe!
*edit: oja bij een 10K-ohm potmeter is het inderdaad goed mogelijk dat je 10K hebt staan en dat het ohm teken ontbreekt dus dat klopt vast wel. Probeer eens de 5V, dat zal op zich vast wel genoeg verandering opleveren vermoed ik
en doormeten met een multimeter is vaak mogelijk, maar dat ligt aan het type dat je hebt... de meeste hebben wel een optie om te meten of twee punten contact met elkaar hebben, maar wie weet tref jij net eentje die dat niet kan...
5 Volt = ROOD!!!!!!!
ik heb 'm werkend trouwens (in 1 keer
)

(webcam@night sucks)
ik heb 'm werkend trouwens (in 1 keer

(webcam@night sucks)
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
plaatje isOp zaterdag 07 juli 2001 22:28 schreef Kroetsjov het volgende:
5 Volt = ROOD!!!!!!!
ik heb 'm werkend trouwens (in 1 keer)
[afbeelding]
(webcam@night sucks)
ik heb em ook in 1 keer aan de praat gekregen! nog geen 3 kwartier werk! 's nachts genomen foto:Op zaterdag 07 juli 2001 22:28 schreef Kroetsjov het volgende:
5 Volt = ROOD!!!!!!!
[afbeelding]
(webcam@night sucks)

overdag genomen foto:

angelfire is a bitch aint itOp zaterdag 07 juli 2001 22:31 schreef jwbagger het volgende:
[..]
ik heb em ook in 1 keer aan de praat gekregen! nog geen 3 kwartier werk! 's nachts genomen foto:
[afbeelding]
overdag genomen foto:
[afbeelding]
ja, en 't vreemde is dat hij net wel op m'n scherm in de topic stond, na F5 wastie wegOp zaterdag 07 juli 2001 22:35 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
angelfire is a bitch aint it
nou mensen, ik kan zo snel ff geen andere hostingprovider dan angelfire (
) vinden, dus dan moeten jullie maar kijken op lcd.ultra-city.com
sorry voor t ongemak...

sorry voor t ongemak...
Dus ik moet de rode hebben voor 5 volt, misschien dat hij daarom te vel net na opwarmen.
Maar ik had de tutor gecheckt (van Wiebbe geloof ik): http://lcdtuts.tripod.com/
Nou, we zijn al bijna klaar, nog maar een paar snoertjes, we beginnen met PIN 13,(floppy 14) die moet ook aan de aarde vast, en die soldeer je dan dus aan, de zwarte MOLEX, je kan weer het beste eerst wat elektro snoer nemen. Daarna moeten LCD pinnen 14 en 17 alle bij op de 5volt. Dus weer even wat elektro snoer aan FLOPPY snoeren 13 en 18, en soldeer deze snoeren dan aan de 5volt, dus de GELE molex plug.
Plaatje zie ik niet, alleen maar Angelfire.
Maar ik had de tutor gecheckt (van Wiebbe geloof ik): http://lcdtuts.tripod.com/
Nou, we zijn al bijna klaar, nog maar een paar snoertjes, we beginnen met PIN 13,(floppy 14) die moet ook aan de aarde vast, en die soldeer je dan dus aan, de zwarte MOLEX, je kan weer het beste eerst wat elektro snoer nemen. Daarna moeten LCD pinnen 14 en 17 alle bij op de 5volt. Dus weer even wat elektro snoer aan FLOPPY snoeren 13 en 18, en soldeer deze snoeren dan aan de 5volt, dus de GELE molex plug.
Plaatje zie ik niet, alleen maar Angelfire.
inderdaad, jij vat hem...Op zaterdag 07 juli 2001 22:45 schreef idX het volgende:
Dus ik moet de rode hebben voor 5 volt, misschien dat hij daarom te vel net na opwarmen.
die tutorial kloptniet helemaal voor jou, omdat dat over de 4x40 gaat en niet over de 4x20...Maar ik had de tutor gecheckt (van Wiebbe geloof ik): en soldeer deze snoeren dan aan de 5volt, dus de GELE molex plug.
maar 5V is de R
wiebbe toch!
sorry, this is the place to be ...Plaatje zie ik niet, alleen maar Angelfire.
Ik weet dat de tutor over de 4x40 gaat, maar volgens het schema van de 4x40 moet die ook op 5 volt, vandaar dat ik geel nam.
Ik ga 'm nu omzetten en hopen dat ie niet stuk is
Ik ga 'm nu omzetten en hopen dat ie niet stuk is
nou, ik hoop dat hij het nog doet... maar als je zelfs geen letters krijgt... oeioei, reken op het ergste, dan kan het altijd nog meevallen zeg ik maar
Ik geloof dat ie overleden is
, ik kan nu goed het contrast en backlight instellen, maar ik krijg blokjes te zien en geen letters (LCDinf). Ik heb het in Win ME en in W2K geprobeerd, is hetzelfde.
Welk proggie kan ik nog meer checken, al denk ik niet dat het zin heeft. Heeft iemand nog een link naar proggies, die moeten werken op een Seiko 4x20?
Bedankt voor alle hulp.
Welk proggie kan ik nog meer checken, al denk ik niet dat het zin heeft. Heeft iemand nog een link naar proggies, die moeten werken op een Seiko 4x20?
Bedankt voor alle hulp.
zonde voor je... maar geef de moed nog niet op he!
maar ik zit nu niet achter mijn pc, ik zal morgen wel ff kijken wat ik draai voor programma's... en dan linkjes providen, hoewel ik die uit DIT topic heb gehaald, dus je kan ook wel ff zoeken, en proberen... maar ik kijk morgen wel ff wat bij mij goed draait.
maar ik zit nu niet achter mijn pc, ik zal morgen wel ff kijken wat ik draai voor programma's... en dan linkjes providen, hoewel ik die uit DIT topic heb gehaald, dus je kan ook wel ff zoeken, en proberen... maar ik kijk morgen wel ff wat bij mij goed draait.
Weet iemand een programmaatje voor een Seiko LCD 4x20, die het doet in Windows 2000?
Het maakt niet uit wat er op het display komt te staan, ik wil alleen maar zien of hij nog werkt. Ik had 'm namelijk op de gele kabel van de molex (12V) aangesloten ipv op de rode (5V)
Het maakt niet uit wat er op het display komt te staan, ik wil alleen maar zien of hij nog werkt. Ik had 'm namelijk op de gele kabel van de molex (12V) aangesloten ipv op de rode (5V)
Ik heb geen win2k om het te testen maar dit proggie deed het als eerste bij mij, hoefde niets instellen ofzo. Weet dus alleen niet of hij ut wel doet in win2k maar het is het proberen waard?
Kijk voor meer proggies in me sig, staan der een hoop. (lorty's car mp3 doet het ook altijd zo'n beetje)
Kijk voor meer proggies in me sig, staan der een hoop. (lorty's car mp3 doet het ook altijd zo'n beetje)
Kan je 'm nog een keer uppen, I krijg een error in de zip file. Heb 'm 3 keer opnieuwe gedownload.Op zondag 08 juli 2001 15:17 schreef LopeZ het volgende:
Ik heb geen win2k om het te testen maar dit proggie deed het als eerste bij mij, hoefde niets instellen ofzo. Weet dus alleen niet of hij ut wel doet in win2k maar het is het proberen waard?
Draait dit proggie in WinME?
Thanks.
Hmm heb um nog een x geupped moet het nu dus wel doen. Hij doet het in win98se en aangezien winme ook win9x is moet ie het daaronder ook doen. Bij mij werkt alles nu zo'n beetje, het is vaak veel proberen van verschillende instellingen. Mijn printerport staat op epp 1.7. Soms moet je ook ff klooie met je potmeters omdat de ene keer de letters donker zijn en de andere keer licht.
Succes
Succes
Ik geloof dat bij mij de printerpoort op EPP 1.9 staat. Kan dat ook?
Wat is het verschil tussen 1.7 en 1.9?
De zip file is nu goed, thanks. Ik ga zo even in WinME booten, als het downloaden klaar is.
Wat is het verschil tussen 1.7 en 1.9?
De zip file is nu goed, thanks. Ik ga zo even in WinME booten, als het downloaden klaar is.
Ik heb geen idee wat het verschil is
Ik denk dat de timing verschilt maar dat is maar een gok. Als een proggie niet werkt probeer je gewoon te switchen tussen je porten en kijkt of het helpt.
Ha beter, de eerste keer dat ik mijn nick op iemands anders LCD zie staan.Op zaterdag 07 juli 2001 22:28 schreef Kroetsjov het volgende:
5 Volt = ROOD!!!!!!!
[afbeelding]
(webcam@night sucks)
Nu nog ff een plugin voor alle
Zat ik ook ff aan te denken.
Ik ben zelf in het bezit van een plexwriter die zoals de meesten wel weten CD-text ondersteund. En toen dacht ik:
Als je MP3's op je PC afspeelt voor de muziek. Waarom geen gewone CD's met CD-text.
Als daar nou eens een plugin voor zou komen.
Of is dat zinloos
Helaas ben ik zelf een totale nitwit op het gebied van programmeren
Nu ook zonder stropdas
Verwijderd
Is ook een ander topic over... Daar wordt ook nagedacht over wat er in zo'n prog zou moeten...
edit:
is deze:
[topic=177467]
edit:
is deze:
[topic=177467]
Heb je al gekeken?Op zaterdag 07 juli 2001 23:18 schreef jwbagger het volgende:
zonde voor je... maar geef de moed nog niet op he!
Thanks.
Wou ff melden dat mijn LCD ook doet. Hier een pic:

Trouwens wie heeft SMARTIE 2.0 in W2k Proff. aan de gang gekregen. Bij mij werkt alleen LCDINF,LCDDRIVER, en nog 1 maar weet de naam zo niet...

Trouwens wie heeft SMARTIE 2.0 in W2k Proff. aan de gang gekregen. Bij mij werkt alleen LCDINF,LCDDRIVER, en nog 1 maar weet de naam zo niet...
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
bij mij werkte eerst lcdinf. Nu niet meer en smartie 2.0 ook niet meer. Ik krijg wel wat op me scherpie maar echt hele vage tekens dor elkaar, voorderest niks. Ligt dat aan de prog of aan me lcd?Op woensdag 11 juli 2001 22:54 schreef Assassin het volgende:
Wou ff melden dat mijn LCD ook doet. Hier een pic:
[afbeelding]
Heb je niet per ongeluk wat datalijnen aan elkaar gesoldeerd? Dan krijg je nl ook troep op je scherm...vraag me niet hoe ik het weet
kzal alles ff doormeten met me multimeterOp vrijdag 13 juli 2001 11:14 schreef Muyz het volgende:
Heb je niet per ongeluk wat datalijnen aan elkaar gesoldeerd? Dan krijg je nl ook troep op je scherm...vraag me niet hoe ik het weet
of heb je misschien 2 proggies tegelijkertijd draaien?
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Bij mij werkt Smartie 2.0 wel, alleen hij geeft niet datgene weer wat ik wil.
Je moet alles van Ntport20 verwijderen, effe in configuratie scherm bij software doen.
Dan effe zoeken naar zntport.sys en ntport.dll, mocht er nog ergens 1 staan, deze ook weg gooien (alleen als het in de Winnt/....... staat of in de Smartie dir) en rebooten (is noodzakelijk).
Dan moet je NTPort Library 2.3 donwloaden, en installeren.
Nu zal Smartie 2.0 wel werken, maar bij mij werkt het nog niet goed.
Hoe ik dit weet, heeft Servowire mij verteld.
Hij en Basiep wonen 5 minuten verder dan mij
Zijn nu bezig de bug er uit te halen.
Je moet alles van Ntport20 verwijderen, effe in configuratie scherm bij software doen.
Dan effe zoeken naar zntport.sys en ntport.dll, mocht er nog ergens 1 staan, deze ook weg gooien (alleen als het in de Winnt/....... staat of in de Smartie dir) en rebooten (is noodzakelijk).
And The Only One
niet twee lcdproggiesOp vrijdag 13 juli 2001 14:51 schreef Kroetsjov het volgende:
of heb je misschien 2 proggies tegelijkertijd draaien?
Ajampaniki heb je je lcd nu aan het draaien, of werkt ie nog niet.....
Trouwens als ik smartie wil draaien, moet ik dus die oude NTport drivers verwijderen, maar lijdt mijn andere proggies zoals LCDdriver, LCDinf daar niet onder????/
Trouwens als ik smartie wil draaien, moet ik dus die oude NTport drivers verwijderen, maar lijdt mijn andere proggies zoals LCDdriver, LCDinf daar niet onder????/
Waar kan ik Smartie vinden?Op vrijdag 13 juli 2001 15:20 schreef Diamon het volgende:
Bij mij werkt Smartie 2.0 wel, alleen hij geeft niet datgene weer wat ik wil.
Zal ongetwijfeld op '1 van ...' pagina's staan, maar ik heb niet zo'n zin alle pagina's weer af te zoekn?
Thanks alvast
Je raad nooit wat ik met m'n tweede LCD heb gedaan 
Ja, in een onbewaakt moment heb ik de stekker van de eerste LCD eraan gezet die toevallig de + en - andersom heeft.
En nu heb ik een brandblaar op mijn middelvinger van de Hitachi chip
Ach, toch nog een slagingspercentage van 50%
Nog meer doorgebrande LCD's of is de rest iets voorzichtiger dan ik?
Ja, in een onbewaakt moment heb ik de stekker van de eerste LCD eraan gezet die toevallig de + en - andersom heeft.
En nu heb ik een brandblaar op mijn middelvinger van de Hitachi chip
Ach, toch nog een slagingspercentage van 50%
Nu ook zonder stropdas
Denk dat de rest wat voorzichtiger is aangezien we niet allemaal 2 LCD schermpies hebben 
Anyways, LCDinf, LCDdriver dat werkt goed (onder win2k), Xtracers prog laat alleen zn splash screen zien maar daar word aangewerkt (gehoord uit vertrouwde bronnen)
Ben zelf ook bezig met een lcdprog maar tot nu toe nog geen resultaat
zijn er eigenlijk nog meer mensen spontaan begonnen met coden van zn eigen brouwsel ?
Anyways, LCDinf, LCDdriver dat werkt goed (onder win2k), Xtracers prog laat alleen zn splash screen zien maar daar word aangewerkt (gehoord uit vertrouwde bronnen)
Ben zelf ook bezig met een lcdprog maar tot nu toe nog geen resultaat
zijn er eigenlijk nog meer mensen spontaan begonnen met coden van zn eigen brouwsel ?
Verwijderd
Ik ben al een aantal weken/maanden in de verloren kwartiertjes bezig
maar verwacht nix bruikbaars al te binnekort (ook nix onbruikbaars trouwens)
Ik had de gele draad van de voeding ipv de rode, dus 12V erop. Wil niet meer werkenOp vrijdag 13 juli 2001 20:29 schreef Hagar het volgende:
welke taal ? C++ ?Op vrijdag 13 juli 2001 22:16 schreef Yarvieh het volgende:
Ik ben al een aantal weken/maanden in de verloren kwartiertjes bezigmaar verwacht nix bruikbaars al te binnekort (ook nix onbruikbaars trouwens)
Zit zelf een beetje te klooien met de te gebruiken headers/common controls of libraries
Via je BIOS instellingen, bij het opstarten
Bij kan ik hem zowel op EPP en ECP zetten!!!!
Ik snap niet waarom het niet bij jullie wil werken....
Heb je de nieuwste NTPORT drivers geinstalleerd (2.3).
Dan zou ie moeten werken.
Wie heeft er een PLUGIN voor winamp waar je de song kan zien en een spectrum analyser voor een parralelle poort lcd??
Ik snap niet waarom het niet bij jullie wil werken....
Heb je de nieuwste NTPORT drivers geinstalleerd (2.3).
Dan zou ie moeten werken.
Wie heeft er een PLUGIN voor winamp waar je de song kan zien en een spectrum analyser voor een parralelle poort lcd??
Zie mijn sig, lorty's carmp3 kan dat en een van der andere ook. (weet zo snel niet meer welke
)
Thanx.....Op zaterdag 14 juli 2001 22:26 schreef LopeZ het volgende:
Zie mijn sig, lorty's carmp3 kan dat en een van der andere ook. (weet zo snel niet meer welke)
ik gebruik deze winamp plugin.

Je kan alles instellen ... zeer cool
btw ... ik zoek nog steeds een proggie dat wat systeminfo kan weergeven (time, date, cpuload, cputemp, casetemp, etc) en winamp aankan (LCD Tool is het (nog) net niet ... er zit nl geen equalizer bij
) ...

Je kan alles instellen ... zeer cool
btw ... ik zoek nog steeds een proggie dat wat systeminfo kan weergeven (time, date, cpuload, cputemp, casetemp, etc) en winamp aankan (LCD Tool is het (nog) net niet ... er zit nl geen equalizer bij