Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Nou, zoals anderen al zeggen wordt dat dus wat meer pielen...ik heb de draadjes uit de connectors gesloopt en gewoon op de LCD gesoldeerd (hoeven toch niet meer los als het goed isOp woensdag 27 juni 2001 16:51 schreef idX het volgende:
<knip> maar hoe ga ik die nu makkelijk aansluiten zonder dat kabeltje?
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Verwijderd
kdan maar aan dat kabeltje heb je dus geen ene f*ck, dus hagar je hoeft die voor mij (s briels) niet eens mee te zenden kan je proberen of eio je er nog wat schadevergoeding voor geeft ofzow

Ennuh kpn levert binnen 2 daagkes ofzow he gaat ik alvast de spullen klaarmaken

Deze hebben we gekregen.

Terwijl we deze hebben besteld
Je kan er dus helemaal niks mee.
Zeer belangrijk
Ik had het al eens eerder vermeldt maar dat heeft toen weinig uitgehaald.
Vanwege een syscrash in de beginperiode van de bestelling heb ik dus van vrijwel iedereen de adressen niet meer. Alle emails zijn toen verloren gegaan.
Dus als je je LCD snel binnen wil hebben mail me je adres nog ff door.
Mijn excuses voor deze late reactie.
[
ooit 34 LCD schermen bij elkaar gezien.
IK WEL
ff een fotootje gemaakt zet ik nog wel op mijn webruimte.
Nu ook zonder stropdas
Doe je ze in een envelop? dan kunnen ze nl gewoon met de post toch?Op woensdag 27 juni 2001 12:39 schreef Hagar het volgende:
Jij ook al![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, ik heb ze net binnengekregen
Helaas moet ik vanmiddag weg dus ik kan ze pas morgen doorsturen.
Alle bestelde LCD's zijn binnengekomen maar de interfacekabels zijn verkeerd geleverd. dat zijn dus die blokjes met 5 cm gekleurd draad eraan.
Ik ben eigenlijk van mening dat ik geen zin heb om daar nog achteraan te gaan.
Moest nog wel ff 65 piek belasting neertellen bij de deur. waarschijnlijk hebben ze dit pakje eens goed onder de loep genomen.
Who cares there here.
vanavond zal ik wel vast beginnen met het inpakken van de cadeautjes kunnen ze morgen op de bus (mits je betaald hebt natuurlijk)
De groetjes en begin maar met feesten
En doe je ze voor 5 uur weg plz, dan hebben we ze wsch vrijdag al
Die belasting had je toch op gerekend? Of kwam je nu geld tekort? Zeg het ff als het zo is. Zou sneu zijn...
hmmz ... ze moeten wel heel blijven!Doe je ze in een envelop? dan kunnen ze nl gewoon met de post toch?
ik betaal liever een paar piek extra voor een werkend schermpie, dan dat ik weer enkele maanden moet gaan zitten wachten; of dat ik iets bij

Hagar ... welk emailadres? mijn compu heeft ook een reformat gehad; en dat hotmail adres werkt waarschijnlijk niet meer
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
en over verzenden? als je bubbeltjes envelop doet dan gaat dat toch wel goed?.
Moet lukken toch? Bubbeltjesplastic...Op woensdag 27 juni 2001 18:44 schreef Kroetsjov het volgende:
[..]
hmmz ... ze moeten wel heel blijven!
ik betaal liever een paar piek extra voor een werkend schermpie, dan dat ik weer enkele maanden moet gaan zitten wachten; of dat ik iets bijCrystalFontz
moet gaan bestellen
Hagar ... welk emailadres? mijn compu heeft ook een reformat gehad; en dat hotmail adres werkt waarschijnlijk niet meer
En anders een stukje schuimrubber op de display leggen
Z'n mailadres staat in zijn profile
hageerts@hetnet.nl geloof ik
Bedankt alvast.
uhhh redelijk stevig karton wil ook wel helpen, dan buigt de envelop minder snel en heb je dus ook wat minder kans dat je 'knak' hoort...Op woensdag 27 juni 2001 18:58 schreef Razorfist het volgende:
[..]
Moet lukken toch? Bubbeltjesplastic...
En anders een stukje schuimrubber op de display leggen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/100241/8
heb ik wat gemist? dat was toch al een paar pagina's terug in dit topic?? of heb je gelijk z'n post ge-deletedOp woensdag 27 juni 2001 19:22 schreef Kaj. het volgende:
sub-zero heeft bij deze zijn allerlaatste waarschuwing.
Ik verstuur alles in videocassettedoosjes (galgje?) daar passen alle LCD's in, op een uitzondering na.
Ron Planken heeft zo'n grote bestelling dus die komt gewoon in een traditionele kartonnen doos.
Als ik je adres heb gaat ie morgen op de bus anders later.
Nu ook zonder stropdas
mijn adres is verstuurd
die kabels die we nou hebben zijn dus waardeloos ? word dus gewoon lekker solderen.
YOU THE MAN
mijn adres heb ik je gemailt, morgen maar ff langs de electro shop
en dan vrijdag w88 op de post
Het wachten heeft zich geloond.
Hager je bent m'n held
adres komt er nu aan.
Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus
We hebben samen iets van 5 schermpjes geloofik, echt tof dat ze er zijn. morge me herkansingen maken en daarna lekker klooien met lcd's
Nogmaals bedankt!
Verwijderd
nou die waarschuwingen boeie mij heel weingig maar goed jullie hebben je spul binne dus jullie kunne eindelijk stoere displaytjes gaan bouwenOp woensdag 27 juni 2001 23:29 schreef jwbagger het volgende:
[..]
heb ik wat gemist? dat was toch al een paar pagina's terug in dit topic?? of heb je gelijk z'n post ge-deleted(of hoe je 't ook spelt
)
Als je je adres nog niet hebt gemaild kom je bij de volgende zending (morgen)
Nu ook zonder stropdas
B Ketelaars
D Meeuwessen
E Kruithof
E Pap
J W Baggerman
P Velzeboer
P Verhoeff
P Lieburg
R Nillesen
R Planken
S Briels
V Doesburg
W Steenmijer
Wil iedereen die hier niet bij staat zo snel mogelijk z'n adres doorgeven. Dan kan ik morgen weer een aantal opsturen.
Als de PTT z'n werk goed doet zijn ze morgen dus binnen. Alle pakjes behalve van R Planken kunnen door de Brievenbus dus leg er maar een kussentje onder
Ik wens jullie allemaal veel speelplezier toe.
Hagar
Nu ook zonder stropdas
zal het vanavond wel laat maken zodat als ik morgen wakker word het pakketje er al ligt
Nou heb ik dus vrolijk die LCD's gekocht maar hoe moet ik ze nou aansluiten. Ik zit al een uurtje te zoeken hiero en ik heb nog niks gevonden waarvan ik zeg aha.
Het gaat dus om een Seiko 2014 4*20
Welk schema werkt?
Welk Proggie hoort erbij?
Wat voor rommel (weerstandjes e.d.) moet ik er nog bij aanschaffen?
Ja, het mag nou wel eens openbaar worden jullie hebben besteld bij een electro-newbie.
De tuinverlichting kan ik nog prima doen, en met 380 gaat alles ook perfect maar dit is iets wat ik nog nooit eerder heb gedaan.
Geef mij een schop in de goede richting
Nu ook zonder stropdas
/gelukt:

Gewist, LopeZ had het goede plaatje al en de mijne zou alleen maar verwarring geven
Ik heb hier al de lcd programma's die ik had gevonden neergezet. Staat bijv. een winamp plugin, have fun.
Verwijderd
Hagar ik vind het nog steeds zwaar toppie dat je het geregeld heb !!!!zeer cool!!
dat word straks zeuren door me vriendin omdat me lcd'je meer andacht krijgt!!!
Met die kabeltjes is het ook niet gewoon aansluiten en testen. De reden waarom ze erbij besteld zijn is dat de connectortjes precies pasten. Ook dan had je nog een kabeltje in elkaar moeten flansen met potmetertjes ed, maar hij had demontabel geweest. Nu moet je het kabeltje aan de lcd vastsolderen. Dat is het enige verschil!
[b]
dat word straks zeuren door me vriendin omdat me lcd'je meer andacht krijgt!!!
Ok bedankt voor het antwoord. Bij de weg, zijn die 10 en 100 die op dat schema staan potmeters of weerstanden?Op donderdag 28 juni 2001 19:38 schreef Razorfist het volgende:
ajampaniki: Even voor de duidelijkheid:
Met die kabeltjes is het ook niet gewoon aansluiten en testen. De reden waarom ze erbij besteld zijn is dat de connectortjes precies pasten. Ook dan had je nog een kabeltje in elkaar moeten flansen met potmetertjes ed, maar hij had demontabel geweest. Nu moet je het kabeltje aan de lcd vastsolderen. Dat is het enige verschil!
Misschien handige tip: het aansluitpunt dat halverwege die ribbels staat is het MIDDELSTE pootje van de potmeter.
Die andere 2 zijn dan logischerwijs de buitenste
Het maakt niet uit in welke volgorde je deze aansluit trouwens. Je moet hooguit de andere kant opdraaien om de weerstand te verhogen/verlagen.
ach ach.
de jeugt van tegenwoordig
als iemand het echt niet kan dan moet ie maar ff een mailtje droppen.
was vandaag beetje weg (chatvriendin ontmoeten
Waar heb je die connector gehaald? Ik heb namelijk niet echt zin om me lcd te verprutsen doordat ik verkeerd soldeer. Dan verklootik liever eerst een paar van die connectors. Hebje ook nog iets van een produktnummer of code van dat ding en hoeveel kost dat ding?Op donderdag 28 juni 2001 20:07 schreef Nicap het volgende:
zo'n kabeltje denk ik niet, wel zo'n soort connector. Heb ik wel gekocht iig. Ik moest alleen aan 1 kant iets wegdremelen en nu past ie perfect. Ik hoop alleen dat ie ook goed past bij de 4x40(heb nu een 4x20 seiko)
En over dat schema. Is dat een 10 KOhm weerstand? Kan iemand ff een lijstje maken met benodigdheden ofzo.
Er ongeveer een 0,5 mm ruimte tussen de aansluitingen op een Seiko 2014.Op donderdag 28 juni 2001 19:29 schreef ajampaniki het volgende:
Hoe precies moet je eigenlijk zijn, ik bedoel dus de ruimte tussen twee aansluitingen?
Een Seiko 4034 heeft pinnetjes, dus het is wel verstandig als je daar een connector bij zoekt.
Nu ook zonder stropdas
]}>- 1 potmeter 100 OhmOp donderdag 28 juni 2001 21:34 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
[knip]
En over dat schema. Is dat een 10 KOhm weerstand? Kan iemand ff een lijstje maken met benodigdheden ofzo.
]}>- 1 potmeter 10k Ohm (10.000 Ohm)
]}>- kabeltje (minimaal 16-aderig)
]}>- Sub-D connector 25-polig (male, met pinnetjes) met soldeeraansluitingen (de printerpoort-connector)
]}>- eventueel een molex-connector voor de stroomtoevoer
]}>- eventueel een connectortje voor aan de lcd zelf, al weet ik niet wat voor eentje dat zal moeten zijn
Dat zijn die witte dingen die aan de kabels van je voeding zitten. Die stekkertjes dus. Ze zijn bij sommige elektronica-zaken te krijgen en zijn wel makkelijk, omdat je ze direct aan je voeding kunt "klikken" zonder te hoeven solderen, knippen of iets dergelijks.Op donderdag 28 juni 2001 22:26 schreef ajampaniki het volgende:
he bedankt he maar wat is een molex connector. Kheb er ook een nodig voor me fanbus maar hoe zien die dingen eruit?
misschien ook nog een doosje ofzo waar je 'm in kan stoppen (of als je 'm in je kast maakt, je de achterkant mee kunt bedekken)]}>- 1 potmeter 100 Ohm
]}>- 1 potmeter 10k Ohm (10.000 Ohm)
]}>- kabeltje (minimaal 16-aderig)
]}>- Sub-D connector 25-polig (male, met pinnetjes) met soldeeraansluitingen (de printerpoort-connector)
]}>- eventueel een molex-connector voor de stroomtoevoer
]}>- eventueel een connectortje voor aan de lcd zelf, al weet ik niet wat voor eentje dat zal moeten zijn
echt supercool dat we (ik in ieder geval
Thnx Hagar!
had de potmeters als 6 weken geleden gekocht
Wiebbe
(of r. planken
Oh noes.. No more TreinTijden :(
En weet echt niemand de produktcode van die connector. Nicap wat was die connector die jij toen gehaald hebt.
Verwijderd
Wat dacht je van een IRC channel is wel handigOp donderdag 28 juni 2001 23:03 schreef ajampaniki het volgende:
Kdenk dat je dan een beetje laat bent. Ik denk dat de meeste wel ongeveer rond dezelfde tijd klaar zijn. Maar een how-to is altijd leuk. Weet niet iemand een chatsite zodat we als we problemen hebben elkaar kunnen helpen. Of we kunnen afspreken bij een of andere chatserver, tmf ofzo en de eerste die z'nlcd binnen heeft maakt ff een kanaal aan.
Hoe noemen we het kanaal. #lcdhulpdesk ofzo
Die moet ik morgen dus nog ophalen.
Ik heb nog een ex-printer liggen dus ik denk dat ik daar de connector van ga gebruiken en die achter in de box van de display monteer.
Kan ik 'm zeer makkelijk (ont)koppelen en zit ik niet te kloten met zo'n verdomd irritante schroefbevestiging die op een standaard SUB-D connector zit.
Nu ook zonder stropdas
jippie! maar is dat van dat kussentje noodzakelijk .... hoe heb je ze verpakt? hoe kan ik ze verwachten?Op donderdag 28 juni 2001 17:58 schreef Hagar het volgende:
De LCD's voor de volgende personen zijn onderweg:
J W Baggerman
Alle pakjes behalve van R Planken kunnen door de Brievenbus dus leg er maar een kussentje onder
ff over die connector: Ik heb geen typenummer. Maar de elektroboer weet wel wat voor connector je moet hebben. Je hoeft alleen maar het aantal pinnen te weten en hoever ze uit elkaar zitten. De mijne heeft 17 pinnen, dus net genoeg.
Anders print je de foto's ff uit en laat ze zien aan de elektroboer.

De connector is 5CM lang en 1 CM breed. Hoever de pinnetjes uit elkaar staan kan ik niet zo goed zien. Ik dacht 1MM ofzo.
Jij kan ze verwachten verpakt in een lege video-opbergdoos. (Die dingen waar je de videobanden in mee krijgt als je ze koopt/huurt)Op donderdag 28 juni 2001 23:55 schreef jwbagger het volgende:
jippie! maar is dat van dat kussentje noodzakelijk .... hoe heb je ze verpakt? hoe kan ik ze verwachten?
Dus de doosjes zijn van hard plastic. (ff naar de videotheek geweest en 25 van die dingen gekocht a 1,50 per stuk. Maar dat vergroot de kans dat alles heelhuids aankomt wel met een tig aantal procenten
Waar nodig de doosjes opgevuld met kranten zodat de LCD's niet in de doos heen en weer bewegen.
De kussentjes zijn meer als geintje bedoeld alhoewel, als je een stenen ondergrond onder de brievenbus hebt zitten (wij hebben gewoon plavuizen achter de voordeur) is het misschien nog niet zo'n raar idee.
Die doosjes kunnen best wat klappen hebben maar better safe than sorrow
Er was ook een vraag van iemand of ik de verzending ook wou verzekeren. Dat heb ik niet gedaan aangezien de verzendkosten dan met zo'n 14 gulden omhoog gaan. Zo blijf ik binnen de gestelde berekening aan het begin van dit geheel en is de kans dat ik later nog extra centen moet hebben een stuk kleiner.
Hoogachtend, Hagar.
Nu ook zonder stropdas
Ok dan. Hartstikke bedankt. Dat zal echt een stuk helpen. Kijk zo heb je nog wat aan een forum.:)Op vrijdag 29 juni 2001 00:00 schreef Nicap het volgende:
Thanks, Hagar.
ff over die connector: Ik heb geen typenummer. Maar de elektroboer weet wel wat voor connector je moet hebben. Je hoeft alleen maar het aantal pinnen te weten en hoever ze uit elkaar zitten. De mijne heeft 17 pinnen, dus net genoeg.
Anders print je de foto's ff uit en laat ze zien aan de elektroboer.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De connector is 5CM lang en 1 CM breed. Hoever de pinnetjes uit elkaar staan kan ik niet zo goed zien. Ik dacht 1MM ofzo.
we zullen zo wel eens zien als dat past.
nu maar wachten op de post
Thx Hagar, en ook mooi goed verpakt
Nu kan de soldeerbout uit de kast worden gehaald
Ze zien er echt
Vanmiddag moet ik helaas weg, dus 't wordt op z'n vroegst vanavond, of laat in de middag, aansluiten!
in ieder geval hardstikke bedankt Hagar!
Hier is er nog 1: www.bosselaar.net/lcdOp donderdag 28 juni 2001 19:07 schreef LopeZ het volgende:
Nu weetik het ook niet meer
Ik heb hier al de lcd programma's die ik had gevonden neergezet. Staat bijv. een winamp plugin, have fun.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
met papier mache kun je alles maken!!
nu ff naar de elektroboer..
maar me vriendin komt zo
grrr
Audi A8 W12 6.0

dit krijg je opgestuurd trouwens ( 8< niet meegeleverd
nog even een vraagje: ik neem aan dat je voor je backlight die "c" en "a" (geen reclame) aansluitingen moet gebruiken ... heeft iemand tips hoe je daar het beste draadjes aan kunt bevestigen? (eoa klemmetje oid?)
Dit schema laat zien dat aan de lcd zelf 16 aansluitingen zitten, bij de Seiko L2014 4X20 zitten op de lcd zelf maar 14 aansluitingen hoe zit dat?
da's wel minder, iemand een idee, hoe je dat netjes kan doenA: pins 15 and 16 are for the backlight. On the 2014 the backlight isn't wired into the board, so you just have to solder wires onto the unit (they're located on the side of the screen (the right side, I think) and are marked A and C...
Aha, zo zit dat dusA: pins 15 and 16 are for the backlight. On the 2014 the backlight isn't wired into the board, so you just have to solder wires onto the unit (they're located on the side of the screen (the right side, I think) and are marked A and C...
er moeten toch wel een soort klemmetjes zijn die hier op passen?
iemand een idee???
Ben benieuwd!!
Het idee dat je een stel mafketels met een schermpje kan blij maken.
Maar we doen het ook voor het milieu
Vandaag gaan op de post:
H Verbij
D Grimbergen
B Philips
Groetjes Hagar
Nu ook zonder stropdas
Verwijderd
hij ziet er zwaar geil uit
nu nog ff me vriendin afbellen dat ze vanmiddag niet hoeft langs tekomen want ik heb geen tijd
HAHAHAHAOp vrijdag 29 juni 2001 14:17 schreef Hagar het volgende:
Weet je dat dit best een voldaan gevoel geeft.
Het idee dat je een stel mafketels met een schermpje kan blij maken.
Maar we doen het ook voor het milieu
Vandaag gaan op de post:
H Verbij
D Grimbergen
B Philips
Groetjes Hagar
Ach als iedereen straks zijn pics van zijn LCD op de forum zetten, dan wordt het nog veel leuker...
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Verwijderd
Verwijderd
(Wiebbe is er nog niet
wie zal de eerste zijn
Cool, ik kom net thuis en heb mijn LCD'tje binnen gekregen.Op donderdag 28 juni 2001 22:59 schreef Wiebbe het volgende:
ik heb hiero een webcam, dus als ik morguh de lcds binnen heb, en ze in elkaar pruts (
had de potmeters als 6 weken geleden gekocht) maak ik een echte tutorial voor jullie
Wiebbe
(of r. planken)
Thanks Hagar.
Wiebbe, als je dat zou willen doen ben ik je echt dankbaar. Ik snap al niets van dat schema'tje. Het enige dat ik kan is een beetje solderen. Ik weet niet eens wat een potmetertje is, maar ik hou wel van knutselen.
Morgen maar eens de benodigde spulletjes bij een electroboer kopen, al weet ik nog niet wat ik nodig heb.
TIA
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Mag je dalijk weer 2maanden wachten