Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494349

Topicstarter
Als ik Windows wil installeren dan kies ik een partitie uit. Deze partitie heb ik al geformatteerd. Nu krijg ik alleen de volgende foutmelding:

"Kan windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer."

De schijfcontroller is natuurlijk gewoon ingeschakeld. Hij herkend de harde schijven ook gewoon. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik krijg dezelfde melding bij zowel windows 7 en 8.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 494349 op 04-02-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:01

Sorbo

Uw hulp in huis!

Welk moederbord heb je? Het kan zijn dat je 2 verschillende controllers hebt, waarvan er eentje niet meewerkt. Even de HDD waarvan je wil booten omprikken naar een poort op de andere controller zou dan moeten helpen, maar de vraag is dus of (en welke) Sata controllers je hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat voor hardware heb je, welke partitie-layout en welke partitie wil je specifiek gebruiken? Je zult informatie over je systeem en instellingen moeten geven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:40

MsG

Forumzwerver

Kan je wel verder klikken? Ik zag laatst bij het installeren van Windows 8 dezelfde melding staan, maar ik kon wel gewoon verder.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je harde schijf moet volgens mij wel als eerste harde schijf ingesteld staan, anders dan krijg je die foutmelding.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51
Shift-F10 bij Setup en wat zegt diskpart.exe dan?
A Description of the Diskpart Command-Line Utility

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moederbord: Asrock FM2A75 Pro4-M
CPU: AMD A6-5400k
HDD: WD Caviar green WD10-EZRX

In het overzicht bij de installatie zie ik de systeempartitie (100 MB)
En dan 2 primaire partities van ongeveer 500 gb. Bij alle partities geeft hij dezelfde melding aan en ik kan niet op volgende klikken.

Met het commando 'list vol' in diskpart krijg ik ook dezelfde partities te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 494349 op 04-02-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
En er staat iets op beide partities dat bewaard moet blijven? Staat er al een OS op een van de twee partities? Ik neem aan van niet, omdat je al aan hebt gegeven geprobeerd te hebben op elk te installeren.
Dus er zit maar 1 harde schijf in je systeem? Heb je al geprobeerd alle partities te wissen? En dan in de niet gealloceerde ruimte installeren?
Meer info dus. Geef het volledige beeld van je situatie.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MaximusTG schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:02:
En er staat iets op beide partities dat bewaard moet blijven? Staat er al een OS op een van de twee partities? Ik neem aan van niet, omdat je al aan hebt gegeven geprobeerd te hebben op elk te installeren.
Dus er zit maar 1 harde schijf in je systeem? Heb je al geprobeerd alle partities te wissen? En dan in de niet gealloceerde ruimte installeren?
Meer info dus. Geef het volledige beeld van je situatie.
Ik heb 1 harde schijf. Ik had er eerst windows 7 op geïnstalleerd, toen geupdate naar windows 8. Op een gegeven moment kreeg ik een fout tijdens het opstarten. Toen heb ik de windows partitie geformatteerd. Ik heb nog een partitie waar alle bestanden opstaan en die wil ik liever niet kwijt. Op dit moment staat er dus geen OS op. Ik heb een linux live dvd geprobeerd en die start wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ook geen externe schijf om even op te backuppen? Sowieso zou je een backup moeten hebben natuurlijk..
Wat voor fout kreeg je dan tijdens het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MaximusTG schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:44:
Ook geen externe schijf om even op te backuppen? Sowieso zou je een backup moeten hebben natuurlijk..
Wat voor fout kreeg je dan tijdens het opstarten?
Ik kreeg de fout "the boot configuration data for your pc is missing or contains errors." zie dit topic.

Ik gebruik het als htpc, dus er staan vooral films/muziek/series op. Dus door de grootte is het lastig om een backup te maken, maar ik zal maar zoveel mogelijk proberen te redden.

Ik zal proberen om alle partities te verwijderen en dan windows te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1008933

Beste,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. ik heb een NUC6i5SYK waar windows 7 op was geinstalleerd, maar wil nu windows 10 erop. Bij de installatie: waar wilt u windows installeren (ik installeer van een usb) staat er: niet toegewezen ruimte van station 0 beschikbaar 232,9gb en dar bij details: kan windows niet op deze schijf installeren. de hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het bios-menu van de computer.

ik ben geen computerexpert en heb dus echt geen idee wat ik moet doen. heb ook al in het bios-menu van alles geprobeerd maar kom geen stap verder. Heb wel een geldige licentie van windows.

ik hoop dat iemand mij kan helpen :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ie leeg mag: alle partities verwijderen op station 0 en een nieuwe aanmaken. En dan verder installeren.

En liever geen topic van bijna 5 jaar out uit de sloot trekken, maak dan een nieuw topic aan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is een los topic windows installatie problemen nuc6i5syk gestart, mensen kunnen daar reageren :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.