Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1008933

Topicstarter
Beste,

Ik heb een probleem. ik heb een NUC6i5SYK waar windows 7 op was geinstalleerd, maar wil nu windows 10 erop. Bij de installatie: waar wilt u windows installeren? (ik installeer van een usb) staat er: niet toegewezen ruimte van station 0 beschikbaar 232,9gb en dar bij details: kan windows niet op deze schijf installeren. de hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het bios-menu van de computer.

alle gegevens mogen eraf, hoef geen backup.

ik ben geen computerexpert en heb dus echt geen idee wat ik moet doen. heb ook al in het bios-menu van alles geprobeerd maar kom geen stap verder. Heb wel een geldige licentie van windows.

ik hoop dat iemand mij kan helpen :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit heeft waarschijnlijk te maken met hoe je van de stick opstart. Doe je dit in UEFI modus of niet? Je Windows 7 installatie is 99% zeker in zogenaamd BIOS of CSM modus geïnstalleerd.

De indeling van de schijf is dan niet opstartbaar in UEFI modus tenzij deze van MBR naar GPT wordt geconverteerd. Dit kan met de "deze computer herstellen" optie in het installatieprogramma. Daar opdrachtpromt starten en middels diskpart de schijf "cleanen" en converteren.

Zie voor de stappen:

http://www.tomshardware.c...ert-mbr-gpt-diskpart.html

[ Voor 9% gewijzigd door nelizmastr op 11-12-2017 15:06 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
beste nelizmastr,

bedankt voor u reactie. ik ga het nu proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hij start in uefi modus. ik heb de volgende stappen geprobeerd maar krijg na dit te hebben getypt C:\Windows\system32\diskpart --> het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
in de uitleg begint die ook steeds met C: maar bij mij is dat X:\sources>

ik kom dus helaas nog niks verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

X:\Sources is je USB blijkbaar. Ook daar staat diskpart op.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die heb ik ook allemaal leeg gecleant zoals hierboven staat. ik las dat het bij windows 7 nog wel aan een usb 3.0 kan liggen? is dat hier misschien ook het probleem?

"we kunnen geen nieuwe systeemparitie maken of een bestaande systeempartitie vinden. raadpleeg de logboekbestanden van setup voor meer informatie" weet niet of u hier wat mee kan?
Pagina: 1