Creative 5.1 DTT2200

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 593 views sinds 30-01-2008

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zondag 03 juni 2001 13:26 schreef GambitRS het volgende:
haha, en daarom zijn alle vergelijkende tests tussen labtec en creative altijd "in favour of creative".... Labtec is slecht met FPS, kheb hier een labtec setje staan en mijn DTT2200 blaast hem eruit.
Slecht met FPS? Dat is ookal onzin, Labtec ondersteund PRECIES dezelfde analoge 4.1 surround mode als Creative. En de kanalen worden precies op dezelfde manier gescheiden als Creative, bovendien is jou Creative DTT2200 set duurder dan de Labtec Arena (of 2414 of 2514). Dus maak jij een slechte vergelijking. En eruit blazen kan gerust, maar vertel mij niet dat de vervorming dan kleiner is dan 10%. Wat bij Labtec (door betere scheidingsfilters) niet zo snel het geval is.

En het feit dat jullie niet ingaan op andermans argumenten (heb er al meer dan 10 genoemd) zegt genoeg dat jullie er gewoon overheenlezen en niet openstaan voor andermans argumenten, en valt er dus niet te praten met jullie, ik denk dat de TEST VAN JAG, hier behoorlijk wat verduidelijking in kan brengen, welke sets beter presteren,

als JAG die TEST ff online wil zetten, zien we snelgenoeg welke sets beter "zijn".

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 13:18 schreef GambitRS het volgende:
Ik heb dus een DTT2200 en die set is vet vergeleken met andere PC boxen.
Je zegt er geen eens bij met welke setjes. Geen dus waarschijnlijk.
Je moet nu niet aan komen zetten met hoe goed je wel niet je midi set vindt klinken, dat was de vraag helemaal niet. En stomme argumenten waarom een normale stereo installatie zoveel beter is is ook niet wat gevraagd wordt.
Zelfs een goedkope midiset klinkt beter dan de creatives.
Het is een van de beste speaker setjes, het bewijs is de vele pc bladen die ik heb gelezen en omdat ik geen zin heb om ze allemaal te gaan opzoeken moet je mijn woord maar geloven.
Ja, en dat zijn geen audiofielen. Meestal zijn dezelfde bladen vaak nog aenthousiaster over andere sets.

En weet je wat er gebeurd als ze zo'n set slecht reviewen ? Dan kunnen ze het de volgende keer wel vergeten dat ze zo'n set krijgen, anders komen ze slecht in de publiciteit. Had je zelf ook kunnen bedenken.
Alleen als je een geluidsfreak bent kun je beter je midi tower aansluiten met weet ik wat voor duizenden guldens kostende boxen (want als je gaat lullen dat normale boxen dan opeens wel goed zijn dan kan ik je wel laten zien waarom die duizenden guldens kostende boxen beter zijn). je midi spul klinkt veel beter, maar ik ben best tevreden met de DTT2200.
Kan je nagaan hoe je lult. Je weet geen eens waar je het over hebt. Een midiset met speakers van duizenden guldens...Laat me niet lachen !!! :D

Op losse componenten sluit je goede speakers aan. Als je echt goed geluid wil, dan ga je niet voor een midi setjes. Iets wat iedereen weet die dus ook maar een beetje van geluid af weet. Jij dus niet |:(
Leuk in spellen, goed geluid in films/muziek en de boxjes zijn makkelijk weg te werken.
Onderbouw dit nou is !!! Dat doen jullie nooit !!!
Ik denk dat die lui die perse een midi set aan willen sluiten eigenlijk nooit tevreden zijn, net zoals die lui die altijd de nieuwste videokaart kopen, of elke twee weken de nieuwste processor. Sorry jongens, maar niet iedereen heeft een pappie met miljoentjes op de bank :7
Dat slaat echt nergens op. Sorry, maar wat ben jij....ach laat ook maar..

Het gaat er iig om dat je beter kan krijgen voor het geld, dus een betere prijs kwaliteit verhouding. Als je ook niet weet wat dat is, dan moet je het even zeggen en dan leg ik het wel voor je uit.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Bewijs dat maar eens. Met mijn labtec 2414 hoor ik dus NOOIT wanneer iemand achter me staat met Counter Strike. Daarna zet ik mijn DTT2200 neer, boxen op dezelfde plaats, en presto! ik hoor nu WEL wanneer iemand achter me staat. Helaas zitten er dus geen "pootjes" bij, die moet je los kopen. Ik heb de FPS1000 pootjes gebruikt van mijn oude creative set.

MechWarrior || Monsters Game

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 13:26 schreef FMS het volgende:
ik wil nog even wetten hoe de instantie van de boxjes gaat, zitten er potjes bij???

Ooh, mij kamer is 3 bij 5 is dat niet te groot voor de kleine boxen.

kunnen jullie aub specifiek zijn, ok de dtt2200 is nie goed, welke dan, kun je nog links geven. ik wil alles even op een rij zetten.
Ik heb bij mijn sub 4 rubberen pootjes eronder gegooid voor demping. Geeft mooiere, diepere en strakkere bas.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Opvallend trouwens dat mensen die WEL Creative sets hebben altjd met die goed onderbouwde meningen komen als "klinken best goed" "blaast andere sets eruit" "klinkt best leuk in spellen".

Echt enorm gedetailleerde argumenten met vergelijkingsmateriaal altijd. En komen ook altijd met normale termen, als "is slecht in FPS". Jullie weten bijna niet waar jullie het over hebben...

Sorry sets die wel goed klinken? Dat heb ik toch al gezegd? Labtec APX 4620 (2.1 set F300,-) Yamaha YST MS-50/55 (2.1 set voor F280,-) Labtec Arena515 (4.1 set van onder de F200,-).

Allemaal vooral betere akoustische kwaliteit en beter frequentiebereik met minder vervorming.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 13:34 schreef GambitRS het volgende:
Bewijs dat maar eens. Met mijn labtec 2414 hoor ik dus NOOIT wanneer iemand achter me staat met Counter Strike. Daarna zet ik mijn DTT2200 neer, boxen op dezelfde plaats, en presto! ik hoor nu WEL wanneer iemand achter me staat. Helaas zitten er dus geen "pootjes" bij, die moet je los kopen. Ik heb de FPS1000 pootjes gebruikt van mijn oude creative set.
Waarom heb je die Labtec uberhaupt als je hem niet goed vind... |:(

Oooow, wacht ff....je hebt hem gewoon niet. Dat zeg je gewoon zodat je je creatives er beter uit kan laten komen... :r

Ecodan warmtepomp

• FMS
  • Niet online
Tanx 4 de feedback,
kunnen jullie aub specifiek zijn, ok de dtt2200 is nie goed, welke dan, kun je nog links geven. ik wil alles even op een rij zetten.

tanx

• JT

JT

VETAK y0

Ik ben aan het zoeken naar de Altec Lansing site voor de ACS 56.

4 satten en een sub met een 6,5" woofer. Schijnt heel goed te zijn, alleen onbekend in NL.

www.alteclansing.com werkt niet :( :?

EDIT: hoor net dat die site tijdelijk offline is :(

Ecodan warmtepomp

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:46
we hebben het hier over pc's en niet over sterotoren dit, stereotoren dat.. creative maakt boxjes voor pc's met de bedoeling dat je een leuke geluidssetje voor je PC hebt. dit moet je dus NIET gaan vergelijken met een aparte versterker + boxen.. want dan zijn het geen pc boxjes meer.
Voor boxen achter de pc voldoen ze uitstekend! en die lui die zeggen dat er geen lage/midden/hoge tonen te vinden zijn die adviseer ik door naar de dokter. ikzelf heb de dtt2500 en ben tevreden met de bas.. hij geeft meestal een strakke heldere bas, bij sommige liedjes klinkt de bas wat rommelig maar dat kan ook aan de opname liggen ( compressie ) hoge tonen zijn er duidelijk aanwezig.. het middengebied is minder, maar dan zet je gewoon in je mixertje de treble wat omlaag dan klinkt alles al heel veel beter.

https://wren.co/join/Devian

• Yokozuna
Op zondag 03 juni 2001 13:42 schreef JT het volgende:
Ik ben aan het zoeken naar de Altec Lansing site voor de ACS 56.

4 satten en een sub met een 6,5" woofer. Schijnt heel goed te zijn, alleen onbekend in NL.

www.alteclansing.com werkt niet :( :?
site is www.altecmm.com

momenteel offline, en de sets zijn allemaal bij "regenboog computers te koop". Moet je in pricewatch kijken bij subsets, staat heel vaak regenboog computers bij. Zie je, ze staan niet open voor ander mans argumenten, want ik zei nogmaals, andere PCSUBWOOFERSETS zoals AltecLAnsing, Labtec en Yamaha. En dan maken wij gene vergelijking met Midi setjes of iets dergelijks. En treble hoor je gewoon niet omlaag te draaien, dan krijg je behoorlijk wat vervorming, en midrange wordt niet meer als je treble verlaagd.

Verwijderd

ik wil een ding ff recht zetten!!!
Creative is een dealerpartner van deze boxen, creative maakt ze DUS ook niet!
Cambridge Soundworks maakt deze speakers en is een groot merk in de USA. Cambridge Soundworks verzorgt oa geluid in bioscopen en heeft partners zoals JVC en Marantz.
voor meer info zie http://www.hifi.com

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 13:44 schreef skinhead het volgende:
we hebben het hier over pc's en niet over sterotoren dit, stereotoren dat.. vreative maakt boxjes voor pc's met de bedoeling dat je een leuke geluidssetje voor je PC hebt. dit moet je dus NIET gaan vergelijken met een aparte versterker + boxen.. want dan zijn het geen pc boxjes meer.
Wijs mij dan is aan waar ik dat heb gedaan.
Voor boxen achter de pc voldoen ze uitstekend! en die lui die zeggen dat er geen lage/midden/hoge tonen te vinden zijn die adviseer ik door naar de dokter. ikzelf heb de dtt2500 en ben tevreden met de bas.. hij geeft meestal een strakke heldere bas, bij sommige liedjes klinkt de bas wat rommelig maar dat kan ook aan de opname liggen ( compressie ) hoge tonen zijn er duidelijk aanwezig.. het middengebied is minder, maar dan zet je gewoon in je mixertje de treble wat omlaag dan klinkt alles al heel veel beter.
Voldoen ze niet bedoel je....Waarom zou je creative kopen als je beter kan krijgen VOOR HETZELFDE GELD?????

Dit is een zinnetje waar de meeste overheen lijken te lezen.

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Op zondag 03 juni 2001 13:45 schreef BloX het volgende:
ik wil een ding ff recht zetten!!!
Creative is een dealerpartner van deze boxen, creative maakt ze DUS ook niet!
Cambridge Soundworks maakt deze speakers en is een groot merk in de USA. Cambridge Soundworks verzorgt oa geluid in bioscopen en heeft partners zoals JVC en Marantz.
voor meer info zie http://www.hifi.com
joh, wij weten ookwel dat Cambridge Soundworks uit Canada ze maakt. Maar dat maakt niet uit, gezien de sets met een ander merkje erop niet beter gaan klinken. Ik stop met argumenteren, ze lezen toch overal overheen, eindeloze discussie dus. Lijkt alsof je ff minuutje de hele topic doorlezen, en dan zelf zo snel mogelijk iets posten. JT stop er ook maar mee, dit schiet echt niet meer op.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zondag 03 juni 2001 13:33 schreef JT het volgende:

[..]
Zelfs een goedkope midiset klinkt beter dan de creatives.
Je argumenten?
Ja, en dat zijn geen audiofielen. Meestal zijn dezelfde bladen vaak nog aenthousiaster over andere sets.

En weet je wat er gebeurd als ze zo'n set slecht reviewen ? Dan kunnen ze het de volgende keer wel vergeten dat ze zo'n set krijgen, anders komen ze slecht in de publiciteit. Had je zelf ook kunnen bedenken.
Je leeft in een vreemde wereld. Het is meestal zo dat ze tig setjes krijgen en alleen de beste reviewen. Dat jij graag een blad leest waarin staat wat je niet moet kopen kan ik best begrijpen, de meeste mensen willen dus weten wat ze wel moeten kopen.
Kan je nagaan hoe je lult. Je weet geen eens waar je het over hebt. Een midiset met speakers van duizenden guldens...Laat me niet lachen !!! :D
Dat was als voorbeeld dat je gewoon niet weet wanneer je op moet houden. Je moet voor pc's geen dure boxen kopen sukkel.
Op losse componenten sluit je goede speakers aan. Als je echt goed geluid wil, dan ga je niet voor een midi setjes. Iets wat iedereen weet die dus ook maar een beetje van geluid af weet. Jij dus niet
Wat een goede argumenten. Jouw beredenering bestaat dus uit "iedereen weet het". Nou, leuke verkoop praatjes maar dus geen bewijs. Ik geloof dat jij er dus ook geen verstand van hebt.
Onderbouw dit nou is !!! Dat doen jullie nooit !!!
Nee, dat deed jij dus ook niet!!!
Dat slaat echt nergens op. Sorry, maar wat ben jij....ach laat ook maar..
lol, horen wie het zegt.

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 13:47 schreef Yokozuna het volgende:

gezien de sets met een ander merkje erop niet beter gaan klinken.
Boxen [lees geluid] is net als een monitor [lees beeld] een personlijke kwestie, wat de een mooi vind en geweldig, vind de ander bagger!

• Yokozuna
Gambit, lezen is wat jij moet, want blijkbaar heb je overal overheen gelezen.

Toelichting is niet meer nodig, omdat je dat voorheen al in de topic hebben gedaan, maar daar lezen jullie overheen, dus wordt jij kwaad omdat je zelf niet goed genoeg de HELE topic hebt gelezen. Want dan kom je tot de conclusie dat toelichting al gegeven is.
Boxen [lees geluid] is net als een monitor [lees beeld] een personlijke kwestie, wat de een mooi vind en geweldig, vind de ander bagger!
Ja, maar daar gaat het hier niet om. Bovendien zou je zo Creative goed kunnen vinden ja. MAAR dan moet je geen Creative aanraden als JIJ ze goed vind klinken, want dat hoeft bij anderen dus niet zo te zijn.

Wij raden ook sets aan die wij goed vinden klinken, dat zou dan misschien ook fout zijn, maar wij onderbouwen onze subjevtieve mening in tegenstelling tot de meeste Creative set owners. En dat is wat hun mening dus niet significant maakt.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zondag 03 juni 2001 13:37 schreef JT het volgende:

[..]

Oooow, wacht ff....je hebt hem gewoon niet. Dat zeg je gewoon zodat je je creatives er beter uit kan laten komen... :r
Mijn ouders hebben die labtec gekocht, niet ik. Geef hun er maar de schuld van. Ik vindt ze niet goed omdat ik ze zelf gehoord heb. Ga ja nu maar eerst even je mavo afmaken heh

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zondag 03 juni 2001 13:51 schreef Yokozuna het volgende:
Gambit, lezen is wat jij moet, want blijkbaar heb je overal overheen gelezen.

Toelichting is niet meer nodig, omdat je dat voorheen al in de topic hebben gedaan, maar daar lezen jullie overheen, dus wordt jij kwaad omdat je zelf niet goed genoeg de HELE topic hebt gelezen. Want dan kom je tot de conclusie dat toelichting al gegeven is.
ik wordt niet kwaad, maar als je me gaat afzeiken dan verdedig ik me. Sorry hoor. Ik zie elke dag wel dat jullie mensen afzeiken omdat ze minder weten dan jullie. Je denkt dat je heel wat bent, maar je bent alleen maar kinderachtig als je andere mensen afzeikt. Ik zeg alleen mijn ervaring met DTT2200 en met Labtec en met mijn midi setje. Dat mag best vindt ik.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 13:48 schreef GambitRS het volgende:
Je argumenten?
Nog een keer...als je de topic nou helemal gelezen had dan had je ze wel gezien :

Bas :

Bonkerig en totaal niet laag en niet strak.

Midlaag

Is er (bijna) niet.

De subwoofer moet bij ongeveer 150 hz gesneden worden. Gaattie hoger weergeven, dan hoor je waar de sub staat (wat je eigenlijk toch al hoort doordat de sub bonkerig is).

De sattelieten dan, kunnen niet goed lager weergeven dan een hz of 350-400.

Je krijgt dus een groot frequentie gat in het geluidsgedeelte genaamd midlaag.

Midhoog :

Is wel aanwezig, hier heb je niet zo'n grote conus voor nodig. Maar dan nog niet van denderende kwaliteit, door de zwakke conusjes.

Hoog :

Is er niet. :o Dan moet de conus zo snel trillen (14000hz en meer keer per seconde), maar dat red ie niet, onder andere door de stroefe ophanging.

Voeding DTT3500/2500 :

Het opgegeven vermogen halen ze nooit. KOM OP MAN !!! Externe voedingen die dat vermogen moeten leveren !! Yeah right
Je leeft in een vreemde wereld. Het is meestal zo dat ze tig setjes krijgen en alleen de beste reviewen. Dat jij graag een blad leest waarin staat wat je niet moet kopen kan ik best begrijpen, de meeste mensen willen dus weten wat ze wel moeten kopen.
Zucht....lees nou, alsjeblieft ! Ik zeg dat ze goed uit de test komen omdat ze anders volgende keer geen set meer krijgen...
Dat was als voorbeeld dat je gewoon niet weet wanneer je op moet houden. Je moet voor pc's geen dure boxen kopen sukkel.
Nee, dis geen voorbeeld, maar een slap excuus voor wat je fout zei.
Wat een goede argumenten. Jouw beredenering bestaat dus uit "iedereen weet het". Nou, leuke verkoop praatjes maar dus geen bewijs. Ik geloof dat jij er dus ook geen verstand van hebt.
Als jij er nou wel zoveel verstand van hebt, waarom zit jij dan nooit in het AV forum... En hoe komt het dat audiofielen (Yokozuna, JvS, Exirion, Jag, ik) al die creative setjes dan ook klote vinden.
Nee, dat deed jij dus ook niet!!!
Komt ie nog een keer, die andere keer zal je het wel niet gezien hebben... :
Bas :

Bonkerig en totaal niet laag en niet strak.

Midlaag

Is er (bijna) niet.

De subwoofer moet bij ongeveer 150 hz gesneden worden. Gaattie hoger weergeven, dan hoor je waar de sub staat (wat je eigenlijk toch al hoort doordat de sub bonkerig is).

De sattelieten dan, kunnen niet goed lager weergeven dan een hz of 350-400.

Je krijgt dus een groot frequentie gat in het geluidsgedeelte genaamd midlaag.

Midhoog :

Is wel aanwezig, hier heb je niet zo'n grote conus voor nodig. Maar dan nog niet van denderende kwaliteit, door de zwakke conusjes.

Hoog :

Is er niet. :o Dan moet de conus zo snel trillen (14000hz en meer keer per seconde), maar dat red ie niet, onder andere door de stroefe ophanging.

Voeding DTT3500/2500 :

Het opgegeven vermogen halen ze nooit. KOM OP MAN !!! Externe voedingen die dat vermogen moeten leveren !! Yeah right
lol, horen wie het zegt.
Ik ja.

Ecodan warmtepomp

• GambitRS

GambitRS

w00t

iedereen heeft een andere mening. Ik vindt ze heel mooi klinken voor pc boxen. wat kan jou dat nou schelen?

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 13:51 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben die labtec gekocht, niet ik. Geef hun er maar de schuld van. Ik vindt ze niet goed omdat ik ze zelf gehoord heb. Ga ja nu maar eerst even je mavo afmaken heh
Ow....jij bent natuurlijk zo'n geweldig kind die de vwo in 2 jaren doet....als je me profile had gelezen, dan had je trouwens gelezen dat ik VWO doe. Maar daar draait het niet om. Als je je best maar doet.

Maar goed, ik stop met deze discussie omdat ik mij niet meer ga verlagen naar jouw niveau GambitRS.

Ecodan warmtepomp

• FMS
  • Niet online
mensen, please,,, ;)

ik wil aleen paar links van die 4.1 boxen, ik wil eerst kijken wat ze kunnen en hoe veel ze kosten.

Tanx

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 14:00 schreef GambitRS het volgende:
iedereen heeft een andere mening. Ik vindt ze heel mooi klinken voor pc boxen. wat kan jou dat nou schelen?
Niemand onderbouwt z'n argumenten. Wil je dat wel doen, antwoord dit dan maar is, en leg dan nog is uit wat er zo goed klinkt aan het setje, dus niet waarmee, maar waarom.

1.) met welke setjes heb je het vergeleken
2.) waarom klinken ze dan zo goed in vergelijking met andere setjes.

Ik onderbouw mijn mening tenminste.

Ecodan warmtepomp

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:11

Beaves

Usque ad Finem

ik wordt niet kwaad, maar als je me gaat afzeiken dan verdedig ik me. Sorry hoor. Ik zie elke dag wel dat jullie mensen afzeiken omdat ze minder weten dan jullie. Je denkt dat je heel wat bent, maar je bent alleen maar kinderachtig als je andere mensen afzeikt.
Precies, is het niet de bedoeling dat je elkaar helpt op GoT, niet dat je iemand compleet gaat afzeiken omdat hij zelf de boxen wel mooi vindt. Verder vinden de meeste mensen hier zichzelf een echte audio god die altijd gelijk heeft...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 14:04 schreef Beaves het volgende:

[..]

Precies, is het niet de bedoeling dat je elkaar helpt op GoT, niet dat je iemand compleet gaat afzeiken omdat hij zelf de boxen wel mooi vindt. Verder vinden de meeste mensen hier zichzelf een echte audio god die altijd gelijk heeft...
Zie mijn vorige post.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 14:03 schreef FMS het volgende:
mensen, please,,, ;)

ik wil aleen paar links van die 4.1 boxen, ik wil eerst kijken wat ze kunnen en hoe veel ze kosten.

Tanx
Zodra de Altec Lansing site het weer doet, moet je ff de ACS 56 opzoeken, die kosten 375 piek, is 4.1

Ecodan warmtepomp

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op zondag 03 juni 2001 13:37 schreef JT het volgende:

Hou je negatieve smoel nou eens dicht.

Je loopt niets anders dan het hele topic te vertyfen met je gezeik van hoe ongelofelijk zwaar Creative zuigt. :(

OMG, Wat haat ik dit soort mensen :(

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 14:07 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:

[..]

Hou je negatieve smoel nou eens dicht.

Je loopt niets anders dan het hele topic te vertyfen met je gezeik van hoe ongelofelijk zwaar Creative zuigt. :(

OMG, Wat haat ik dit soort mensen :(
Als jij je smoel nou is houd....ik heb tenminste 1 nutting antwoord gegeven met alternatieve speakers....zelfs dat doe jij niet dus laat staan dat je hier nog meer ruzie gaat uitlokken. Ik stop met discusieren en jij gaat weer uitlokken. Dit is mijn eerste en laatste post aan jou in dit topic (jij hebt zeker ook creative).

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Die acs 56 is zelfs 300 piek !!
Dat scheelt !

Kijk maar ff HIER

EDIT:

Nog een linkje

Ecodan warmtepomp

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zondag 03 juni 2001 14:04 schreef JT het volgende:

[..]

Niemand onderbouwt z'n argumenten. Wil je dat wel doen, antwoord dit dan maar is, en leg dan nog is uit wat er zo goed klinkt aan het setje, dus niet waarmee, maar waarom.

1.) met welke setjes heb je het vergeleken
2.) waarom klinken ze dan zo goed in vergelijking met andere setjes.

Ik onderbouw mijn mening tenminste.
Het kan mij dus eigenlijk niet zo heel veel schelen ben ik net achter gekomen. En ik vindt ze nog steeds mooi klinken. Argumenten geven zal het geluid niet veranderen en mijn mening over de DTT2200 ook niet. Zeg jij mij maar waarom je appeltaart zo lekker vindt.... dat is toch ook niet belangrijk? :P

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 14:23 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Het kan mij dus eigenlijk niet zo heel veel schelen ben ik net achter gekomen. En ik vindt ze nog steeds mooi klinken. Argumenten geven zal het geluid niet veranderen en mijn mening over de DTT2200 ook niet. Zeg jij mij maar waarom je appeltaart zo lekker vindt.... dat is toch ook niet belangrijk? :P
Ok, ik ga door, ik geloof dat het ergste voorbij is :D

Nee, maar je kan bijvoorbeeld net zoals ik aangeef waarom creative slecht is zelf aangeven waarom het goed is en vertel er is bij met welke speakers je het hebt vergeleken.

Ecodan warmtepomp

• GambitRS

GambitRS

w00t

Als ik zeg dat ik appeltaart lekker vindt dan hoeft dat ook geen uitleg. Een vergelijkende test is dus ook niet nodig als ik zeg dat ik DTT2200 mooi vindt klinken. Leg mij maar het verschil uit.

Verwijderd

Ik ben geen audiofeel of zo iets, maar er is zeker iets beters te krijgen als creative. Op zich is het geluid niet verkeerd wat eruit komt, maar het kan veel beter.

Heb zelf een losse versterker van Sony (Ta-Fe330R) met 70 Watt met een paar Jamo speakers (compact 700) en een paar van die oude computer speakertjes uit de goeie ouwe tijd (met dempingswol etc erin) op een SB Live 1024 en Bas, midde en hoge toon is echt supreme over het geluid van die creative speakertjes.

Waarom, echte boxen voor bass zijn met een zware houten kast (en mijn Jamo's rulez) die creative subwoofers zijn slechts een stuk plastic, zeer slechte bas reflex etc etc.
En die creative speakers zijn uitgerust met ik kan wel zeggen de goedkoopste speakers die er zijn.

Ik zou zeggen spendeer je geld aan een goeie losse versterker met een stel goeie boxen.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 14:42 schreef GambitRS het volgende:
Als ik zeg dat ik appeltaart lekker vindt dan hoeft dat ook geen uitleg. Een vergelijkende test is dus ook niet nodig als ik zeg dat ik DTT2200 mooi vindt klinken. Leg mij maar het verschil uit.
Taart eet je en geluid besluister je.

Van een appeltaart kan de deeg bijvoorbeeld heel slecht zijn en dan is het een slechte taart. Van speakers kan het midden heel brak zijn en dan zijn het slechte speakers.

Ecodan warmtepomp

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=110

Grote 4.1 / 5.1 speakersetsvergelijking.

De Labtec Arena 515 of Altec Lansing ACS54 zijn beste keuze voor onder de fl 200,- volgens de vergelijkingstabel.

• FMS
  • Niet online
Tanx 4 de info Wacko,,,

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 15:46 schreef FMS het volgende:
Tanx 4 de info Wacko,,,
Ik kan me voorstellen dat je posts van mij en een aantal anderen niet hebt gelezen, maar hier op de 3e page staan een aantal links.

Ecodan warmtepomp

• FMS
  • Niet online
tanx 2 every1, :)

maar die test was erg good, ik denkt dat ik toch geen creative ga nemen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:18
%!@#$&^!#@$%
dit soort gezeik is al eens geweest.

ik heb ook creative speakers en ja het kan beter, maar voor dat geld heb je tenminste speakers die er mooi uitzien en waar toch nog acceptabel geluid uit komt.
---
edit, ik heb net ffe naar die ACS-56 gekeken via die link die JT gaf en die dingen zien er dus zo ongelofelijk ruk uit. mooi geluid ok. maar het moet ook mooi op je bureau staan.

• JT

JT

VETAK y0

[b]Op zondag 03 juni 2001 17:37 ---
edit, ik heb net ffe naar die ACS-56 gekeken via die link die JT gaf en die dingen zien er dus zo ongelofelijk ruk uit. mooi geluid ok. maar het moet ook mooi op je bureau staan.
Ten eerste, die foto is dus ruk, hier is er 1 van de site van altec die net weer online is :

Afbeeldingslocatie: http://www.altecmm.com/Altec/images/products/acs56_prod.jpg

Ten tweede vind ik hem wel mooi

Ten derde is het een kwestie van hoe mooi jij je speakers wil hebben. Geluid gaat bij mij voor uiterlijk.

Dus, maw, afhankelijk van je smaak, ze klinken iig wel beter.

en die sub is groot, de satten ook. De sub lijkt klein, maar dat issie niet.

Ecodan warmtepomp

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

kicked/to.Audio/video

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 04 juni 2001 10:32 schreef Kaj. het volgende:
kicked/to.Audio/video
Hmmm...topic begonnen op 2 juni, vandaag 4 juni.....das ook lekker op tijd kaj :P

Ecodan warmtepomp

• Leipo
  • Niet online
damn sorry hoor ik heb deze topic een shelemaal doorgelezen (ja dat lees je goed HELEMAAL).. en ik lig hier in een deuk door die stomme discussie over creative.

zommige mensen vinden ze goed klinken en dat is hun goed recht..ikzlef heb hier ook een cerative fps1000 bij de PC staan en ik vind het wel goed geluid (ik ga dat niet onderbouwen: het is persoonlijke smaak en die is niet te onderbouwen). en niet iedereen is audiofiel en hoort de verschillen tussen verschillende boxen. Ikzelf vind Bose ook goed klinken (tenminste bij mijn oom) maar dat kan ook zijn doordat ze ander front speakers hebben maar wel de sub en rearspeakers... maar dat doet er allemaal niet toe: geluid is afhankelijk van smaak en over smaak valt niet te twisten en dus is dit een domme discussie...

ik zelf hoef niet perse alle tonen te horen in muziek: zolang het maar klinkt en dat doet het op een creative set..en misschien zijn ze wel duurder vergeleken met andere setjes met dezelfde kwaliteit maar dat heb je ook bij high-end speakers.

ikzelf hoor eigenlijk geen verschil tussen boxen van 600 piek per stuk en 2000 piek per stuk dus welke heeft dan een betere kwaliteit/prijs verhouding??

• JT

JT

VETAK y0

Of een Fiat net zo goed is als een Jaguar is ook niet afhankelijk van de smaak.

Of jij mercedes beter vind dan Jaguar ligt wel weer bij de smaak.

Er is een verschil tussen smaak en kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik heb de 1000 van creative en die klinken gewoon goed !
Heb ze al 2 mischien 2,5 jaar en ze klinken nog steeds lekker !!
Ik vind ze dus degenlijk !
Het geluid is heel persoonlijk !
Dus je kan afkraken wat je wil ,maar ik vind
(eigenmening)dit gewoon lekkere spiekertjes
En ja ik vind het goede Kwaliteit ja dat is dus mijn eigen mening !
Dat vind ik dus !

Verwijderd

Ik heb net de Sound Blaster Live 5.1 Player samen met de DTT2200 gekocht. Allereerste wat mij opviel is dat de sub wel van hout is (kan mij herinneren dat iemand hier had gepost dat ie van plastic ofzo is, niet zo) Ten tweede moet ik ff kwijt dat die DTT2200 echt prima verpakt en afgewerkt is: kabels, volumeknop, adapter alles ziet erg keurig uit en voelt solide uit. Het geluid is overigens ook overdonderd, voluit zetten houdt je niet lang vol: herrie! In games klinkt het ook geweldig, UnrealTournament met aparte EAX Creative patch is om te smullen. Vreemde vind ik ook aan de reactie dat men toch een beetje appels met peren aan het vergelijken is: de DTT2200 is een 5.1 set, deze zijn er, bij mij weten, niet veel te vinden voor 300 piek (volgens mij helemaal niet!) Qua prijs/kwaliteits verhouding erg lekker! Gewoon kopen als je geen audiofiel bent

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Bokkel: Helemaal mee eens, ik heb ook de SB! Live 5.1 player + de DTT2200 gekocht en in games is het geluid erg mooi. Verder kan ik het geluid echt niet vol open zetten want dan gaat de houten vloer waar ie op staat nogal trillen wat mijn ouders niet echt op prijs stellen.

Al dat anti-creative geblaat van zogenaamde audio-fielen begint echt mijn strot uit te hangen.

• JT

JT

VETAK y0

Wie van jullie heeft de speakers wel is vergeleken met de volgende merken VOOR DEZELFDE PRIJS : Yamaha, Midiland, Labtec, Boston Acoustics, Philips ?
Op dinsdag 05 juni 2001 17:16 schreef bokkel het volgende:
Ten tweede moet ik ff kwijt dat die DTT2200 echt prima verpakt en afgewerkt is: kabels, volumeknop, adapter alles ziet erg keurig uit en voelt solide uit.
Sorry, maar een losse adapter geeft al reden tot mindere kwaliteit omdat die simpel weg niet zoveel stroom kan trekken als een interne.
Het geluid is overigens ook overdonderd, voluit zetten houdt je niet lang vol: herrie! In games klinkt het ook geweldig, UnrealTournament met aparte EAX Creative patch is om te smullen. Vreemde vind ik ook aan de reactie dat men toch een beetje appels met peren aan het vergelijken is: de DTT2200 is een 5.1 set, deze zijn er, bij mij weten, niet veel te vinden voor 300 piek (volgens mij helemaal niet!) Qua prijs/kwaliteits verhouding erg lekker! Gewoon kopen als je geen audiofiel bent
Nogmaals : met welke speakers heb jij het vergeleken ? Ik vind het zo fout om te zeggen 'goede prijs/kwaliteit verhouding' als je ze nog geen eens met andere speakers heb vergeleken.

Want als die veel betere kwaliteit leveren voor dezelfde prijs, dan is de prijs/kwaliteit ineens STUKKEN minder.

Creative heeft gewoon geluk met de naamsbekendheid. Ze waren de 1e met 4.1 speaker sets en daarom denkt iedereen dat ze de beste zijn.

Terwijk elke audiofiel zegt dat er beter is te krijgen VOOR DEZELFDE PRIJS !.

Rara, hoe kan dit....

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 17:26 schreef Beaves het volgende:

Al dat anti-creative geblaat van zogenaamde audio-fielen begint echt mijn strot uit te hangen.
Beetje raar dat ik ALLEEN van creative eigenaren te horen krijg. En niet van eigenaren van Labtec enzovoort. Volgens mij zijn er een hoop die het gewoon niet kunnen hebben dat hun setje word afgekraakt.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Dit wordt mijn setje:

Afbeeldingslocatie: http://www.audioimport.nl/images/promedia21klein.jpg

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 17:29 schreef schumache het volgende:
Dit wordt mijn setje:

[afbeelding]
Gelijk heb je :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

hier nog een tevreden sb live! 5.1 plus dtt2200 eigenaar, ziet er mooi uit en van de setjes die ik gehoord heb her en der (zaken, vrienden etc)is de het strakste geluid.
prijs/prestatie; als je dit setje voor 400 (dus kaartje EN boxen) kan krijgen zou ik het gelijk doen.
ik gebruik het vooral voor games en af en toe mp3 en dvd. klinkt heel helder en vooral het midden komt mooi tot zijn recht. omdat mijn pc in de huiskamer staat heb ik de sub onder de tafel en de satelietjes naast m'n monitor, niet schreeuwerig aanwezig.
gewoon mijn bescheiden mening dat je geen spijt krijgt als je dit setje koopt, en ik moet de eerste nog tegenkomen die daar wel spijt van heeft gekregen.

maar ga eerst eens luisteren, heb ik ook gedaan.

en JT laat je nakijken man, kleuter...

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Beetje raar dat ik ALLEEN van creative eigenaren te horen krijg. En niet van eigenaren van Labtec enzovoort. Volgens mij zijn er een hoop die het gewoon niet kunnen hebben dat hun setje word afgekraakt.
Volgens mijn kan jij er niet tegen dat er ook tevreden Creative gebruikers bestaan.

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 18:07 schreef bwe het volgende:
en vooral het midden komt mooi tot zijn recht.
maar ga eerst eens luisteren, heb ik ook gedaan.
Ja, wat denk je dat ik heb gedaan. heb philips gehoord, Boston, Labtec, Yamaha en nog een aantal.

Midden komt goed tot z'n recht ? Dan houd hier onze discussie op. Want dat is juist wat mist, helemaal met sub/sat setjes. En dat laatste weet iedere audiofiel/hobbyist.
en JT laat je nakijken man, kleuter...
Hmmm....weer iemand pissig dat ik z'n setje afkraak, en dan gaan ze gelijk beledigen |:(

Wie is er hier dan de kleuter :o

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 18:11 schreef Beaves het volgende:

[..]

Volgens mijn kan jij er niet tegen dat er ook tevreden Creative gebruikers bestaan.
Dat jij tevreden bent is zelfs heel mooi, ben ik blij mee en dat meen ik echt. Alleen raad ik je aan volgende keer ook is wat andere setjes te beluisteren, en dat is wat niemand doet.

Als jij ook andere setjes heb gehoord en je vind creative dan nog steeds de beste....tsja...dan praat ik verders niet meer over, want dan kan je niks beters voor jou kopen. Zolang jij andere setjs niet hebt gehoord, vind ik dat je dat toch is moet doen, dat is alles.

Voor de rest ben ik blij voor je dat je er tevreden mee bent, maar ga ook is andere setjes van dezelfde prijs beluisteren !

Misschien begrijp je dan wat ik bedoel !

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

ja gek he?
ik hoor dat ook steeds, maar ik vind het midden juist mooi klinken met games enz.

het is mij echt worst wezen wat wie dan ook van mijn setje vind, het is geen bibliotheek pc, het is de mijne! als ik maar happy ben met het geluid...

maar jouw gefrustreerde manier van commentaar irriteerd me mateloos!

het zal je leeftijd wel zijn

Verwijderd

Wie anders dan creative biedt een 5.1 set aan voor 300,-? Kent iemand een andere aanbieder?

• JT

JT

VETAK y0

Midiland

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 18:19 schreef bwe het volgende:

het is mij echt worst wezen wat wie dan ook van mijn setje vind, het is geen bibliotheek pc, het is de mijne! als ik maar happy ben met het geluid...

het zal je leeftijd wel zijn
Nee, het zal jouw irritatie wel zijn. Als je geirriteerd raakt omdat ik je setje afkraak, dan moet je geestelijk wel heel erg achtergesteld zijn. Want een normaal iemand die zich irriteert zou er overheen lezen. Ga nou maar weer lekker verder gamen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Hee !
Lief zijn voor elkaar !
Ik heb ook nog een Labtec Subje met 2 sattelieten klinkt ook lekker !
Anders idd maar lekker !
Mijn broer heeft de 4.1 van Labtec ,klinkt
ook lekker maar ik vind mijn 4.1 van Creative
lekkerder klinken ! ze waren allemaal rond
de 150 piek !
Lekker toch !

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 18:44 schreef charles het volgende:
Hee !
Lief zijn voor elkaar !
Ik heb ook nog een Labtec Subje met 2 sattelieten klinkt ook lekker !
Anders idd maar lekker !
Mijn broer heeft de 4.1 van Labtec ,klinkt
ook lekker maar ik vind mijn 4.1 van Creative
lekkerder klinken ! ze waren allemaal rond
de 150 piek !
Lekker toch !
Hey, iemand doet aardig :) Maareh, welke creative is dat ? En welke merken heb je nog meer gehoord ? Tis iig een begin dat je 2 merken heb gehoord van dezelfde prijs, kan ik van veel nie zeggen :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 05 juni 2001 17:27 schreef JT het volgende:

Sorry, maar een losse adapter geeft al reden tot mindere kwaliteit omdat die simpel weg niet zoveel stroom kan trekken als een interne.
[..]

Dat van die losse voeding is natuurlijk geklets in de ruimte ! LOL !

Ik kan natuurlijk ook zeggen dat de sub nu meer volume heeft en geen last van straling !

En dat is geen geklets in de ruimte !

tshe externe voeding mindere kwaliteit en minder stroom > geklets > ruimte ??

• JT

JT

VETAK y0

Tis zo. Als je een externe voeding wil die net zoveel levert als de interne versie dan word het veel te duur. Dus bij de echt veel stroom trekkende subs ed is de voeding intern. Bij de setjes die niet zoveel trekken is de voeding wel extern.

Wat ik poste was idd niet helemaal duidelijk.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Creative (eerste type) 4.1 de FP1000

Labtec LCS 2514 4p surround + subwoofer(broer)

Labtec LCS 2440 Sub + 2 Sat.

Allemaal met exerne adapter !

Heb op die laatste ook een gestabiliseerde voeding van 13.8v/6A aangesloten gehad ,geen verschil !
Klonk net zo lekker !

• JT

JT

VETAK y0

En jij vond de FPS 1000 beter klinken ??? Ok...

En bij die setjes maakt een zware voeding niet zoveel uit omdat ze weinig vermogen trekken.

Dat had ik ook bij m'n labtec setje. Ik heb die gehad die naar mijn mening de enigste is die minder is van Labtec. Ik kwam een halve ampere tekort.

Ecodan warmtepomp

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

Servowire

prutser:~#

en hoe zit het met de digitale ingang ?

met papier mache kun je alles maken!!

• JT

JT

VETAK y0

Als de speakerset geen decoder heeft, dan boeit het niet echt veel. De D/A converter is zo goedkoop, dat je geluidskaart het net zo goed/beter doet, MITS je een goede geluidskaart hebt (SB Live, TerraTec Soundsystem 512i/Dmx Xfire)

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Op zondag 03 juni 2001 14:06 schreef JT het volgende:

[..]

Zodra de Altec Lansing site het weer doet, moet je ff de ACS 56 opzoeken, die kosten 375 piek, is 4.1
De site werk nu weer! Kwantitatief zeer goede 4.1 set. Krachtige woofer die nog een redelijk laag komt. Alleen als je voor akoestische kwaliteit gaat zou ik eerder afstappen op Labtec.

• JvS
  • Laatst online: 18:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mensen mensen mensen!!

Doe allemaal even relaxed!Ik lees dit zo door, en er beginnen hier mensen tegen elkaar in te ouwehoeren, dat wil je niet weten.

De topicstarter vraagt naar een leuk 4.1 setje. Iedereen die zo'n creative heeft vind 'm vast geweldig. Maar als je 'm niet vergeleken hebt met andere kan je niet oordelen. Zeg het dan gewoon ff één keer, en laat het daarbij! :(

JT laat het gewoon bij je ene posting, die is duidelijk. De argumenten staan erin. je hoeft de mensen die een creative hebben gepost niet te overtuigen dat ze iets matigs hebben.
(ook al hebben ze dat wel >:) ).

Andere mensen:
Dat je een fps1000 hebt, en er tevreden mee bent is ook niet echt boeiend voor de discussie, dat ding is niet meer te koop, en daarnaast klinkt deze nog veel slechter dan een fps2200.

Dit loopt helemaal uit de hand!!! Iedereen loopt direct op de man te spelen, terwijl het allang duidelijk is! JT en Yokuza vinden Creative dusdanig slecht, dat ze elke "schone" ziel dusdanig proberen te beinvloeden dat ze verder gaan kijken. Laat ze! Fijn dat je je eigen setje wel mooi vindt! Dat doet er niet toe. Ze proberen ogen te openen (al is het niet altijd al te tactvol van sommigen).

Laten we nu met dat geflame ophouden en verder kijken naar andere leuke 4.1 sets, ok?

*pfew, sorry van deze BOLDness' maar dit moest even. De topicstarter "verdronk" ook al in z'n eigen topic:
Op zondag 03 juni 2001 14:03 schreef FMS het volgende:
mensen, please,,, ;)

Tanx
Ik weet misschien nog wel een leuke: de philips 3-500, die kost 350 piek ofzo. Ga daar naar luisteren, mij lijkt het een hele leuke. Ik heb er al een topic over volgeluld: [topic=154801]

als je dat te duur vind zou ik eens naar de philips 2-500 kijken, die heb ik zelf gehoord (en de creative FPS-jes ook). Wat me opviel is dat de creatives VEEL harder gaan, maar dat die phlipsjes _echt_ lekker klinken. Geen bonkerig laag enzo, best wel aardig midden, niet schreeuwend hoog enzo.

Daar baseer ik m'n positieve reactie op die philips een beetje op.

Maar uiteindelijk zal je toch zelf moeten kiezen....

Succes daarmee! :)

PS, als mensen willen doordiscusseren zonder algemeen nut, doe dat dan via ICQ, en als je mij nu een wannabe mod vind (wat ik me voor kan stellen >:) ), scheld me dan lekker via ICQ uit. OK?

Vrede :7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

D'r hanht nog een beetje een "anti-creative" wolkje boven mijn post. Vat dit niet persoonlijk op.

Als je blij bent met je fps-set, dan zal ik je niet afzeiken, dit is dus puur bedoeld voor mensen die er nog een moeten kopen!

(anders zou ik de hele dag m'n huisgenoten moeten afzeiken, da's ook niet bevorderlijk voor de gezelligheid >:) ).

offtopic:
Nieuwste hit:
i wonder wonder whyyyy, i'm just a, wannabeeee moooooodddd >:)

(ICQ van Exirion :P)

• Exirion
  • Laatst online: 19:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ben het met JvS eens, en wil er nog even bij vertellen dat ik de AL ACS-54 die iedereen vaak zo de hemel in prijst, maar matige boxjes vindt. Ze ruisen vreselijk, en ten tweede klinkt het midden nogal rauw. Verder is de afwerking om te janken, dus ik hoor/zie weinig positiefs aan die dingen.

Ik heb ze zelf niet gehoord, maar die Philips dingetjes lijken me een goeie optie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JT

JT

VETAK y0

Ik ga verstandig doen, ik kap met discussieren :D

Voor de rest ben ik het met JvS eens.

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 19:23 schreef JvS het volgende:
offtopic:
Nieuwste hit:
i wonder wonder whyyyy, i'm just a, wannabeeee moooooodddd >:)

(ICQ van Exirion :P)
Aangezien JvS en ik vaak voor wannabe-mods worden uitgemaakt, hebben wij het idee opgepakt om een single uit te brengen met het bovenstaande refrein. Binnenkort starten we de opnames voor de videoclip :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Yokozuna
Op dinsdag 05 juni 2001 19:29 schreef JT het volgende:
Ik ga verstandig doen, ik kap met discussieren...
Dat had ik je 24 uur geleden al aangeraden :)

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 19:29 schreef Exirion het volgende:

[..]

Aangezien JvS en ik vaak voor wannabe-mods worden uitgemaakt, hebben wij het idee opgepakt om een single uit te brengen met het bovenstaande refrein. Binnenkort starten we de opnames voor de videoclip :P
Ik werk wel mee als de relschopper })

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 19:32 schreef JT het volgende:

[..]

Ik werk wel mee als de relschopper })
OK, dan mag jij een Starmaker blaatschaapje zijn >:)

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 19:32 schreef Exirion het volgende:

[..]

OK, dan mag jij een Starmaker blaatschaapje zijn >:)
:D

Ecodan warmtepomp

• marteltor
  • Laatst online: 18:13
He JT, ik wil je best geloven, maar geef eens een alternatief, dan ga ik daar eens naar luisteren...graag wel een 5.1 set van rond 300 hooguit 400 piek

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 05 juni 2001 20:18 schreef marteltor het volgende:
He JT, ik wil je best geloven, maar geef eens een alternatief, dan ga ik daar eens naar luisteren...graag wel een 5.1 set van rond 300 hooguit 400 piek
voor 3-400 piek kan je gewoon geen kwaliteit verwachten. Dus zijn er genoeg fabrikanten die die groep gewoon negeren. (en terecht). Waarom neem je niet gewoon een kwalitatief beter 4.1 setje van philips ofzo?

• marteltor
  • Laatst online: 18:13
dat dolby digital surround bioscoop geluid lijkt mij wel wat, vandaar 5.1...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 05 juni 2001 20:28 schreef marteltor het volgende:
hhhm, niet zo'n goeie reden. Je gaat dus naar mindere kwaliteit luisteren omdat "5.1 je wel wat lijkt". Heb je wel een DVD-speler? en speel je veel films? dan is het misschien het overwegen waard.

Lees ook 's dit door: [topic=154919]

Mijn tip: laat je niet misleiden door de drang naar 5.1, terwijl je zoveel mooier kan hebben (en evt toch 4.1 hebben). Tenzij je nu heel bewust zegt (na het lezen van dat topic): "ik wil 5.1 ten koste van het geluid". Dan laat ik je met rust. >:)

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 20:28 schreef marteltor het volgende:
Tis ook heel bruut. Mijn aanrader :

1.) Koop een SB Live 5.1
2.) Koop hierbij een mooi 4.1 setje. Waarom 4.1 ? Omdat je voor 5.1 alleen slechte kwaliteit hebt. Je kan beter een goed 4.1 setje zonder center hebben dan een slecht 5.1 setje met center.

4.1 Heb je voor die prijs van :

Altec Lansing, de ACS 56 voor 300 piek

Afbeeldingslocatie: http://www.altecmm.com/Altec/images/products/acs56_prod.jpg

Philips, de A3.500 voor 350 piek meen ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcstuff.philips.com/images/products/a35_l.jpg

Boston Acoustics, de BA 4800, hoeveel die kost weet ik niet. Denk iets van 400.

Afbeeldingslocatie: http://www.bostonacoustics.com/images/2x2/BA4800_web.jpg

Er staat trouwens geen vermogen bij, maar dat boeit niet, aangezien ze harder gaan dan de Klipsch ProMedia }) . Bij de frequentiebereik staat vanaf 50 hz, maar uit tests bleek dattie 40 hz makkelijk hoorbaar deed. Misschien ga ik dit setje ook kopen, omdat ik me stereo niet voor me comp kan gebruiken.

Mijn voorkeur geniet de Boston. Boston sets hebben hele mooie sprankelende gedetailleerde hoge tonen, mooi redelijk vol midden en lage bas.

Mocht je dat 5.1 nou niet bevallen heb je iig wel mooie EAX en A3D.

en nogmaals : geen...

Laat ook maar >:)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

pff..
ja als een aufiofiel die met een zure bek naar iets wat hij van te voren al afgekeurd heeft 'objectief' gaat zitten luisteren...

als ik een deeveedeetje in m'n pioneer 105 steek heb ik bioscoop-gevoel met sb kaartje (Creative Labs SBLive Player 5.1 FL 173,- ) en een setje dtt220 (Creative Labs Desktop Theatre 5.1 DTT2200 FL 245,- )
gewoon goed geluid met 5.1 dolby voor iets meer dan 400 piek.

en niet van die bullshit verkopen van dat kan niet, dan ben je niet eerlijk!
het hoeft niet altijd het duurste van het duurste te zijn...

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:41
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe geluidskaart + boxen , ik ga het niet echt gebruiken voor games , maar vooral mp3's afspelen en voor opnemen van radio enzo.
welke kan ik dan het beste nemen ?
toch de sblive 5.1 player ???
en welke boxen dan ??? ( het moet wel mooi en zuiver zijn als ik de muziek wat harder wil zetten )

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 06 juni 2001 11:51 schreef pvanwelt het volgende:
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe geluidskaart + boxen , ik ga het niet echt gebruiken voor games , maar vooral mp3's afspelen en voor opnemen van radio enzo.
welke kan ik dan het beste nemen ?
toch de sblive 5.1 player ???
en welke boxen dan ??? ( het moet wel mooi en zuiver zijn als ik de muziek wat harder wil zetten )
Je wil geen 3d voor games en ook geen 5.1 voor films ?

Ecodan warmtepomp

• NoReseth
ik speel gewoon geen games op mn pc op dit moment dus ik hoef geen 3d voor games nee, maar films kijk ik wel

• JT

JT

VETAK y0

Kijk is naar mijn post met al die plaatjes, das jouw antwoord :)

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Of is dat te duur ?

Ecodan warmtepomp

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

hmmmz post kwam een beetje laat aan :?

• NoReseth
dan kom ik dus rond de 600 uit , maar die kaart creative live 5.1 player is dus wel goed ??? het was dus puur de boxen dtt2200 die afgekraakt werden in dit topic ??
want ik wil dus wel goeie kwaliteit muziek kennen draaien die ook mooi is als het hard staat

• JT

JT

VETAK y0

De kaart is goed hoor.

Het zijn de speakers van creative die niet deugen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

om te beginnen: Ik heb de gehele discussie gelezen tot pagina 3.

Het viel mij op dat JT, Yokozuma en JVS constant zeggen dat ze kappen met dit onderwerp en op pagina 5 zie ik ze dit nog steeds zeggen. (niet echt consequent dus).
Verder heeft yokozuma het woord significant ontdekt want dat gebruikt hij wel 50x (niet natellen ;))

Als jullie echt audiofielen waren dan had je wel een paar metingken verricht en deze plaatjes gepost als bewijsmateriaal.

Het is heel simpel (ook al eerder gemeld) geluid, beeld e.d. is persoonlijk. Wat de een bagger vind vind de ander perfect. Verder heeft niet iedereen hetzelfde gehoor de een hoort lage tonen slecht, de ander de hoge tonen.
Dan telt het ontwerp ook nog eens mee wat ook weer persoonlijk is. JA het gaat om het geluid dat klopt maar IEDEREEN kijkt toch hoe de boxen e.d. eruit zien.

Damm, heb ik toch weer een keer gepost :(

• JT

JT

VETAK y0

Je spreekt jezelf tegen... |:(

1.) Doe metingen
2.) Geluid is persoonlijk

Metingen zijn cijfers, en cijfers hoor je niet. Audiofielen meten niet, maar luisteren. Het zijn mensen die denken van audio verstand te hebben die meten.

Tenzij je db's bedoelt, maar das nie kwalitatief.

Lees nog maar een keer, je spreekt jezelf tegen :+

Dus wie is er hier nou niet de audiofiel |:(

Ik was trouwens idd gestopt met de discussie die ik aangaf, maar ik ging wel door met aanraden. En dat is wat anders, kijk maar in de Van Dale.

Jij hebt zeker ook creative ?

Als je nix van het audiofiele wereldje afweet (wat blijkt) hou dan gewoon je mond.

Ecodan warmtepomp

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

OK mensen, nu wil ik ook weten wat een goede 5.1!!!! setje voor 300,- is. Iedereen loopt hier de 2200 aftezeiken vertel dan eentje die 300,- kost en 5.1 heeft, en kom aub niet met 1.2 of 4.1 speakers want dat word niet gevraagd..

Verwijderd

nee, ik spreek mezelf niet tegen (8>

Jullie hebben het er steeds over dat creative zo zuigt. Plaats dan hier wat tests. Verder heb ik gemeld dat het idd persoonlijk is en dus deze gehele discussie eigenlijk nergens over gaat|:(
Hierin spreek ik mezelf zeker NIET tegen. Het zijn slechts twee standpunten. Bij punt 1 zeg ik dat jullie met test moeten komen om het een en ander te bewijzen. bij punt twee wijs ik er op dat de tests misschien wel uitwijzen wat het beste is maar dat dit bij persoonlijke beoordeling heel anders kan zijn!
Als je gehele brein in de audiofielie zit dan is het misschien moeilijk om een stuk text begrijpelijk te lezen maar dit vergeef ik je ;)
Als ik mezelf tegenspreek ben ik dan geen audiofiel. Dan leg mij even de definitie van een audiofiel uit a.u.b. (oftewel jou stelling klopt niet). (iemand die zichzelf tegenspreekt = geen audiofiel :?)

En of ik creative heb, Ja(5.1 platinum). maar ik gebruik de desktop theater 5.1 boxenset niet. Ik doe het via de stereo wat een veel beter geluid geeft. Maar daar hangt dan ook een VERY expensive stereo en boxen aan vast >:) Wat hier ook niet ter discussie staat.

Damm 2 post on 1 day :'(

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zaterdag 09 juni 2001 14:43 schreef JT het volgende:
Je spreekt jezelf tegen... |:(

1.) Doe metingen
2.) Geluid is persoonlijk

Metingen zijn cijfers, en cijfers hoor je niet. Audiofielen meten niet, maar luisteren. Het zijn mensen die denken van audio verstand te hebben die meten.

Tenzij je db's bedoelt, maar das nie kwalitatief.

Lees nog maar een keer, je spreekt jezelf tegen :+

Dus wie is er hier nou niet de audiofiel |:(

Ik was trouwens idd gestopt met de discussie die ik aangaf, maar ik ging wel door met aanraden. En dat is wat anders, kijk maar in de Van Dale.

Jij hebt zeker ook creative ?

Als je nix van het audiofiele wereldje afweet (wat blijkt) hou dan gewoon je mond.
Jij bent gewoon een klein kind dat denkt groot te zijn. Veel succes met opgroeien >:)

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zaterdag 09 juni 2001 01:39 schreef thefirstikke het volgende:
zoiets als dit:

[afbeelding]
(aanklikbaar)

Heb alleen geen idee wat het kost...
Ok, dit komt dan van een andere post maar is wel van toepassing. Probeer deze set voor maar 180 dollar, lijkt me een koopje >:)

Verwijderd

tijd voor een slotje?

dit geflame kost bandbreedte

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 09 juni 2001 14:24 schreef [MYC]CBS het volgende:
om te beginnen: Ik heb de gehele discussie gelezen tot pagina 3.

Het viel mij op dat JT, Yokozuma en JVS constant zeggen dat ze kappen met dit onderwerp en op pagina 5 zie ik ze dit nog steeds zeggen. (niet echt consequent dus).
Als je mijn posts in de 1e 75 reply's wil aanwijzen dan GRAAG. Vooral die waarin ik ongefundeerd creative onderuitschop!

Lees het nog eens door en let vooral op zo'n geel speakertje in zo'n zwarte achtergrond, en lees dan vooral de 1e post van mij in deze thread. :(

Lees eerst even voor je het op de man speelt!!! :(
[BLAAAT]

Damm, heb ik toch weer een keer gepost :(
Heel knap jochie, maar toch wel lichtelijk overbodig!

Ik zeg namelijk precies hetzelfde als jij in m'n eerste post.

dit is trouwens mijn eerste reply hier. (die kon je vast niet vinden, onderaan de 4e pagina (25post/pag))

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Op zaterdag 09 juni 2001 16:17 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een klein kind dat denkt groot te zijn. Veel succes met opgroeien >:)
Waarschuwing voor flamen.

En dit is geen leuke discussie meer, dus een slotje.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.