Creative 5.1 DTT2200

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 593 views sinds 30-01-2008

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Ik ga verstandig doen, ik kap met discussieren :D

Voor de rest ben ik het met JvS eens.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 19:23 schreef JvS het volgende:
offtopic:
Nieuwste hit:
i wonder wonder whyyyy, i'm just a, wannabeeee moooooodddd >:)

(ICQ van Exirion :P)
Aangezien JvS en ik vaak voor wannabe-mods worden uitgemaakt, hebben wij het idee opgepakt om een single uit te brengen met het bovenstaande refrein. Binnenkort starten we de opnames voor de videoclip :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 05 juni 2001 19:29 schreef JT het volgende:
Ik ga verstandig doen, ik kap met discussieren...
Dat had ik je 24 uur geleden al aangeraden :)

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 19:29 schreef Exirion het volgende:

[..]

Aangezien JvS en ik vaak voor wannabe-mods worden uitgemaakt, hebben wij het idee opgepakt om een single uit te brengen met het bovenstaande refrein. Binnenkort starten we de opnames voor de videoclip :P
Ik werk wel mee als de relschopper })

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 19:32 schreef JT het volgende:

[..]

Ik werk wel mee als de relschopper })
OK, dan mag jij een Starmaker blaatschaapje zijn >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 19:32 schreef Exirion het volgende:

[..]

OK, dan mag jij een Starmaker blaatschaapje zijn >:)
:D

Ecodan warmtepomp

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:05
He JT, ik wil je best geloven, maar geef eens een alternatief, dan ga ik daar eens naar luisteren...graag wel een 5.1 set van rond 300 hooguit 400 piek

• JvS
  • Laatst online: 14:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 05 juni 2001 20:18 schreef marteltor het volgende:
He JT, ik wil je best geloven, maar geef eens een alternatief, dan ga ik daar eens naar luisteren...graag wel een 5.1 set van rond 300 hooguit 400 piek
voor 3-400 piek kan je gewoon geen kwaliteit verwachten. Dus zijn er genoeg fabrikanten die die groep gewoon negeren. (en terecht). Waarom neem je niet gewoon een kwalitatief beter 4.1 setje van philips ofzo?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:05
dat dolby digital surround bioscoop geluid lijkt mij wel wat, vandaar 5.1...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 05 juni 2001 20:28 schreef marteltor het volgende:
hhhm, niet zo'n goeie reden. Je gaat dus naar mindere kwaliteit luisteren omdat "5.1 je wel wat lijkt". Heb je wel een DVD-speler? en speel je veel films? dan is het misschien het overwegen waard.

Lees ook 's dit door: [topic=154919]

Mijn tip: laat je niet misleiden door de drang naar 5.1, terwijl je zoveel mooier kan hebben (en evt toch 4.1 hebben). Tenzij je nu heel bewust zegt (na het lezen van dat topic): "ik wil 5.1 ten koste van het geluid". Dan laat ik je met rust. >:)

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 20:28 schreef marteltor het volgende:
Tis ook heel bruut. Mijn aanrader :

1.) Koop een SB Live 5.1
2.) Koop hierbij een mooi 4.1 setje. Waarom 4.1 ? Omdat je voor 5.1 alleen slechte kwaliteit hebt. Je kan beter een goed 4.1 setje zonder center hebben dan een slecht 5.1 setje met center.

4.1 Heb je voor die prijs van :

Altec Lansing, de ACS 56 voor 300 piek

Afbeeldingslocatie: http://www.altecmm.com/Altec/images/products/acs56_prod.jpg

Philips, de A3.500 voor 350 piek meen ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcstuff.philips.com/images/products/a35_l.jpg

Boston Acoustics, de BA 4800, hoeveel die kost weet ik niet. Denk iets van 400.

Afbeeldingslocatie: http://www.bostonacoustics.com/images/2x2/BA4800_web.jpg

Er staat trouwens geen vermogen bij, maar dat boeit niet, aangezien ze harder gaan dan de Klipsch ProMedia }) . Bij de frequentiebereik staat vanaf 50 hz, maar uit tests bleek dattie 40 hz makkelijk hoorbaar deed. Misschien ga ik dit setje ook kopen, omdat ik me stereo niet voor me comp kan gebruiken.

Mijn voorkeur geniet de Boston. Boston sets hebben hele mooie sprankelende gedetailleerde hoge tonen, mooi redelijk vol midden en lage bas.

Mocht je dat 5.1 nou niet bevallen heb je iig wel mooie EAX en A3D.

en nogmaals : geen...

Laat ook maar >:)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

pff..
ja als een aufiofiel die met een zure bek naar iets wat hij van te voren al afgekeurd heeft 'objectief' gaat zitten luisteren...

als ik een deeveedeetje in m'n pioneer 105 steek heb ik bioscoop-gevoel met sb kaartje (Creative Labs SBLive Player 5.1 FL 173,- ) en een setje dtt220 (Creative Labs Desktop Theatre 5.1 DTT2200 FL 245,- )
gewoon goed geluid met 5.1 dolby voor iets meer dan 400 piek.

en niet van die bullshit verkopen van dat kan niet, dan ben je niet eerlijk!
het hoeft niet altijd het duurste van het duurste te zijn...

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:41
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe geluidskaart + boxen , ik ga het niet echt gebruiken voor games , maar vooral mp3's afspelen en voor opnemen van radio enzo.
welke kan ik dan het beste nemen ?
toch de sblive 5.1 player ???
en welke boxen dan ??? ( het moet wel mooi en zuiver zijn als ik de muziek wat harder wil zetten )

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 06 juni 2001 11:51 schreef pvanwelt het volgende:
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe geluidskaart + boxen , ik ga het niet echt gebruiken voor games , maar vooral mp3's afspelen en voor opnemen van radio enzo.
welke kan ik dan het beste nemen ?
toch de sblive 5.1 player ???
en welke boxen dan ??? ( het moet wel mooi en zuiver zijn als ik de muziek wat harder wil zetten )
Je wil geen 3d voor games en ook geen 5.1 voor films ?

Ecodan warmtepomp

• NoReseth
ik speel gewoon geen games op mn pc op dit moment dus ik hoef geen 3d voor games nee, maar films kijk ik wel

• JT

JT

VETAK y0

Kijk is naar mijn post met al die plaatjes, das jouw antwoord :)

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Of is dat te duur ?

Ecodan warmtepomp

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

hmmmz post kwam een beetje laat aan :?

• NoReseth
dan kom ik dus rond de 600 uit , maar die kaart creative live 5.1 player is dus wel goed ??? het was dus puur de boxen dtt2200 die afgekraakt werden in dit topic ??
want ik wil dus wel goeie kwaliteit muziek kennen draaien die ook mooi is als het hard staat

• JT

JT

VETAK y0

De kaart is goed hoor.

Het zijn de speakers van creative die niet deugen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

om te beginnen: Ik heb de gehele discussie gelezen tot pagina 3.

Het viel mij op dat JT, Yokozuma en JVS constant zeggen dat ze kappen met dit onderwerp en op pagina 5 zie ik ze dit nog steeds zeggen. (niet echt consequent dus).
Verder heeft yokozuma het woord significant ontdekt want dat gebruikt hij wel 50x (niet natellen ;))

Als jullie echt audiofielen waren dan had je wel een paar metingken verricht en deze plaatjes gepost als bewijsmateriaal.

Het is heel simpel (ook al eerder gemeld) geluid, beeld e.d. is persoonlijk. Wat de een bagger vind vind de ander perfect. Verder heeft niet iedereen hetzelfde gehoor de een hoort lage tonen slecht, de ander de hoge tonen.
Dan telt het ontwerp ook nog eens mee wat ook weer persoonlijk is. JA het gaat om het geluid dat klopt maar IEDEREEN kijkt toch hoe de boxen e.d. eruit zien.

Damm, heb ik toch weer een keer gepost :(

• JT

JT

VETAK y0

Je spreekt jezelf tegen... |:(

1.) Doe metingen
2.) Geluid is persoonlijk

Metingen zijn cijfers, en cijfers hoor je niet. Audiofielen meten niet, maar luisteren. Het zijn mensen die denken van audio verstand te hebben die meten.

Tenzij je db's bedoelt, maar das nie kwalitatief.

Lees nog maar een keer, je spreekt jezelf tegen :+

Dus wie is er hier nou niet de audiofiel |:(

Ik was trouwens idd gestopt met de discussie die ik aangaf, maar ik ging wel door met aanraden. En dat is wat anders, kijk maar in de Van Dale.

Jij hebt zeker ook creative ?

Als je nix van het audiofiele wereldje afweet (wat blijkt) hou dan gewoon je mond.

Ecodan warmtepomp

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

OK mensen, nu wil ik ook weten wat een goede 5.1!!!! setje voor 300,- is. Iedereen loopt hier de 2200 aftezeiken vertel dan eentje die 300,- kost en 5.1 heeft, en kom aub niet met 1.2 of 4.1 speakers want dat word niet gevraagd..

Verwijderd

nee, ik spreek mezelf niet tegen (8>

Jullie hebben het er steeds over dat creative zo zuigt. Plaats dan hier wat tests. Verder heb ik gemeld dat het idd persoonlijk is en dus deze gehele discussie eigenlijk nergens over gaat|:(
Hierin spreek ik mezelf zeker NIET tegen. Het zijn slechts twee standpunten. Bij punt 1 zeg ik dat jullie met test moeten komen om het een en ander te bewijzen. bij punt twee wijs ik er op dat de tests misschien wel uitwijzen wat het beste is maar dat dit bij persoonlijke beoordeling heel anders kan zijn!
Als je gehele brein in de audiofielie zit dan is het misschien moeilijk om een stuk text begrijpelijk te lezen maar dit vergeef ik je ;)
Als ik mezelf tegenspreek ben ik dan geen audiofiel. Dan leg mij even de definitie van een audiofiel uit a.u.b. (oftewel jou stelling klopt niet). (iemand die zichzelf tegenspreekt = geen audiofiel :?)

En of ik creative heb, Ja(5.1 platinum). maar ik gebruik de desktop theater 5.1 boxenset niet. Ik doe het via de stereo wat een veel beter geluid geeft. Maar daar hangt dan ook een VERY expensive stereo en boxen aan vast >:) Wat hier ook niet ter discussie staat.

Damm 2 post on 1 day :'(

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op zaterdag 09 juni 2001 14:43 schreef JT het volgende:
Je spreekt jezelf tegen... |:(

1.) Doe metingen
2.) Geluid is persoonlijk

Metingen zijn cijfers, en cijfers hoor je niet. Audiofielen meten niet, maar luisteren. Het zijn mensen die denken van audio verstand te hebben die meten.

Tenzij je db's bedoelt, maar das nie kwalitatief.

Lees nog maar een keer, je spreekt jezelf tegen :+

Dus wie is er hier nou niet de audiofiel |:(

Ik was trouwens idd gestopt met de discussie die ik aangaf, maar ik ging wel door met aanraden. En dat is wat anders, kijk maar in de Van Dale.

Jij hebt zeker ook creative ?

Als je nix van het audiofiele wereldje afweet (wat blijkt) hou dan gewoon je mond.
Jij bent gewoon een klein kind dat denkt groot te zijn. Veel succes met opgroeien >:)

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op zaterdag 09 juni 2001 01:39 schreef thefirstikke het volgende:
zoiets als dit:

[afbeelding]
(aanklikbaar)

Heb alleen geen idee wat het kost...
Ok, dit komt dan van een andere post maar is wel van toepassing. Probeer deze set voor maar 180 dollar, lijkt me een koopje >:)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

tijd voor een slotje?

dit geflame kost bandbreedte

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 09 juni 2001 14:24 schreef [MYC]CBS het volgende:
om te beginnen: Ik heb de gehele discussie gelezen tot pagina 3.

Het viel mij op dat JT, Yokozuma en JVS constant zeggen dat ze kappen met dit onderwerp en op pagina 5 zie ik ze dit nog steeds zeggen. (niet echt consequent dus).
Als je mijn posts in de 1e 75 reply's wil aanwijzen dan GRAAG. Vooral die waarin ik ongefundeerd creative onderuitschop!

Lees het nog eens door en let vooral op zo'n geel speakertje in zo'n zwarte achtergrond, en lees dan vooral de 1e post van mij in deze thread. :(

Lees eerst even voor je het op de man speelt!!! :(
[BLAAAT]

Damm, heb ik toch weer een keer gepost :(
Heel knap jochie, maar toch wel lichtelijk overbodig!

Ik zeg namelijk precies hetzelfde als jij in m'n eerste post.

dit is trouwens mijn eerste reply hier. (die kon je vast niet vinden, onderaan de 4e pagina (25post/pag))

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Op zaterdag 09 juni 2001 16:17 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een klein kind dat denkt groot te zijn. Veel succes met opgroeien >:)
Waarschuwing voor flamen.

En dit is geen leuke discussie meer, dus een slotje.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.