Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 02:04
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:04:
[...]
De was droogt in de droogtrommel he, niet in huis zeg maar :)
Ja, en de vochtige lucht van het douchen blijft in de badkamer, het vocht wat vrijkomt door te koken in de keuken, en wat jezelf uitademt.... Dat is de oplossing. Stoppen met uitademen in huis.

|:(

Is de woning voor één of twee personen geschikt (volgens de verhuurder)?

[ Voor 9% gewijzigd door aZuL2001 op 28-01-2013 17:16 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Maak gebruik van die ramen, boor gaatjes in de alugootjes, dan ben je al van die plassen op je vensterbank af. Haal regelmatig een trekker over die ramen, scheelt ook een hoop. Zo gebruik je die ramen als vochtvreter.

En nogmaals, beter ventileren. Juist met de kachel aan. En koop sloten / beslag voor je ramen dat dit ook veilig kan. Met twee mensen in een potdichte slaapkamer en je blaast 's nachts zo een paar liter vocht de lucht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:14:
[...]
Dat gaat niet dat heb ik pas 5x gezegd.
Niet zo geirriteerd :X
Wij wonen in een nette buurt waar ontzettend veel word ingebroken. Als het slaapkamerraam op een kiertje staat en ze komen binnen en ik zit in de huiskamer heb ik niks door en halen ze mijn huis leeg. Dit is een straatje achter ons tijdje terug nog gebeurd, de beste man was gewoon tv aan het kijken.
Tsja, 't is het een of het ander... zonder ventileren doe je niets!
De oplossing is simpelweg bij de bouwmarkt te koop:
Afbeeldingslocatie: http://www.deslotenmaker.nl/images/raamsloten/axa/axaraamboomgrendel3309.jpg
... nogmaals als wij de kachel aanzetten doen we dat voor warmte en niet om die warmte aan de buren te geven door een raam open te zetten dan kan je net zo goed de kachel uit laten want dan heeft de kachel totaal geen functie.
De kachel verlaagt de relatieve luchtvochtigheid van de koude buitenlucht. De vochtige binnenlucht voer je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lucky-Shirt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:19:
Maak gebruik van die ramen, boor gaatjes in de alugootjes, dan ben je al van die plassen op je vensterbank af. Haal regelmatig een trekker over die ramen, scheelt ook een hoop. Zo gebruik je die ramen als vochtvreter.

En nogmaals, beter ventileren. Juist met de kachel aan. En koop sloten / beslag voor je ramen dat dit ook veilig kan. Met twee mensen in een potdichte slaapkamer en je blaast 's nachts zo een paar liter vocht de lucht in.
Ik besef mij dit maar al te goed maar ik vraag mij af; Dienen hun hier niet voor te zorgen? Dit zou ik graag met een wet of iets dergelijks willen zien of ze dat wel of niet moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:20:
[...]

Ik besef mij dit maar al te goed maar ik vraag mij af; Dienen hun hier niet voor te zorgen? Dit zou ik graag met een wet of iets dergelijks willen zien of ze dat wel of niet moeten.
Daar is geen wet voor, je moet het aannemelijk maken.

Maar goed, WAT als jij gewoon het raam open zet van de woonkamer zodra je thuis komt, als je naar bed gaat doe je die in de HK dicht en in de slaapkamer op, en als je s ochtends weg gaat doe je ze beide dicht?

Ik begin trouwens aardig mijn geduld te verliezen: je merkt telkens op hoe vaak jij iets hebt gezegd, maar anderzijds zijn er hier ook zat vragen/suggesties gesteld waar je niet op reageert. Tevens lees ik uit sommige posts op dat je ook het grootste deel van de reacties blijkbaar maar skimt.

De beste suggestie is gewoon te doen wat eerder is voorgesteld: doe eens gewoon enkele weken bijhouden wat je doet, en leg dit terug bij hun. Nee, het is gek om te stellen dat jij voor een paar honderd euro per maand moet stoken, maar waar ligt die grens nu precies? Misschien stook jij wel ontzettend weinig in verhouding tot anderen.

Je moet aannemelijk maken dat jij echt extreme maatregelen moet treffen tegen het probleem, bijvoorbeeld 24/7 ventileren, 100en euro's per maand stoken. Je doet het nu een uurtje, kijk eens wat het doet als je gewoon 6+ uur ventileert, of simpelweg altijd als je thuis bent. Kijk DAN eens wat het verschil is, dan kun je altijd stellen dat het probleem niet op te lossen is zonder het raam altijd open te hebben.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:20:
[...]

Om het even concreet te maken, anders zijn we weer vijf pagina's met geneuzel verder: het gehuurde moet aan de overeenkomst voldoen en moet geschikt zijn voor het beoogde gebruik. Dat is een zeer rekkelijk begrip. Als een muur instort, is duidelijk dat het pand niet geschikt is om te bewonen, maar bij vocht ligt dat aanzienlijk complexer, aangezien vocht per definitie zijn oorzaak vindt in de bewoners zelf (het ontstaat immers door leven, douchen en koken).

Daar komt bij dat je in een oud huis per definitie meer last zult hebben van vocht dan in een nieuw huis. Dat is op zichzelf geen reden voor de verhuurder om in te grijpen: dat weet je als je een oud huis aanvaardt. Een woningbouwvereniging is ook niet gehouden om al zijn panden qua wooncomfort op het niveau te brengen van een nieuw huis. Dat is overigens ook praktisch niet mogelijk. Zelfs in een oud huis dat aan de eisen van de moderne tijd is aangepast (isolatie, voldoende afzuiging) zul je altijd een minder gunstig binnenklimaat hebben dan in een écht nieuw huis.

Pas als er sprake is van een gebrek aan de woning dat normaal gebruik belemmert, heb je recht van spreken. De enkele stelling dat jij last hebt van vocht in huis, is daarvoor onvoldoende. Je zult echt met een onderbouwing moeten komen van jouw stelling dat het vochtprobleem buiten iedere proportie is en (vooral) dat het zelfs nog optreedt als jij al het mogelijke hebt gedaan om het te voorkomen. Daarvoor zul je gewoon systematisch te werk moeten gaan: je zult in ieder geval moeten bewijzen o.a. dat je voldoende ventileert, dat je genoeg stookt, etc. kortom, dat je al het mogelijke hebt gedaan dat in jouw macht ligt om het vocht weg te krijgen. Realiseer je dat je niet hulpeloos bij de woningbouw aan kunt komen: je zult echt moeten bewijzen dat je alles eraan hebt gedaan. Zeker bij zoiets als vochtproblemen ligt de bal toch bij jou als huurder.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Was iemand hier al mee langsgekomen?
Goedkope (<6 euro) luchtvochtigheidsmeter.
Meten is weten.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/129062/

Dan kan je overigens ook redelijk direct zien wat je activiteiten voor invloed hebben op de vochthuishouding.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 13:42
Ik vind je reacties nou niet echt getuigen dat je al ruim 26 bent. De oplossing is al gegeven en je geeft zelf al de oorzaak aan. Wel stoken, maar dan alles potdicht, want anders gaat het verloren. Je verplaatst dan alleen het vocht zonder af te voeren. Een droger maakt an sich niet uit, dat vocht moet ook ergens heen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Senor Sjon schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:10:
Een droger maakt an sich niet uit, dat vocht moet ook ergens heen.
Nouja, bij een condensdroger valt die paar liter vocht in een bak, terwijl bij een wasrek of een simpele afvoerdroger het in de lucht, dat is toch wel een verschil :) De uitvoerlucht bij een condensdroger is ook nog wel een beetje vochtig, maar bij lange na niet zoveel als bij een simpeler droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt, maar per saldo blijft de hoeveelheid vocht gelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Uiteraard, maar het is een stuk makkelijker om dat vocht vanuit de opvangbak weg te gieten dan om het in de vorm van condens of zelfs ijs van de ramen af te moeten halen :P

[ Voor 52% gewijzigd door nare man op 28-01-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS, volgens mij heb je je prioriteiten niet helemaal goed zitten..
Je bent hier al 5 pagina's aan het mutsen over wiens verantwoordelijkheden wat nu zijn, en wie er voor de kosten moet opdragen, terwijl je vriendin met haar gezondheid zit vanwege dit alles! En die gezondheidsproblemen zijn relatief simpel op te lossen. Moet je niet als een speer naar de bouwmarkt om die sloten en zo'n apparaat te halen!! Als je vriendin weer beter is ga je denken aan verhaal halen.
Je vriendin's gezondheid is toch wel dat geld waard neem ik aan??

Maar goed, een oplossing voor het ventileren als je geen geld uit wilt geven: Ramen openzetten tijdens het slapen en de boel "booby trappen". Bierflesje op het raam wat valt als het raam wordt geopend o.i.d... Zolang de potentiele inbreker er maar van schrikt toch?
Hoe kun je uberhaubt slapen in een gesloten kamer??!! Moet er niet aan denken.

Andere oplossing; Alle "steelbare" spullen opslaan ergens, ramen openzetten en op vakantie gaan voor 3 weken. Briefje voor het raam met een mededeling dat er niets te halen valt.

Niet echt gangbare ideen uiteraard, maar wat ik probeer te zeggen is dat je niet moet peinzen over de woningbouw op dit moment, maar moet zorgen dat je vriendin beter wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-07 13:21
Ik volg niet alles, maar als er vochtschade zou ontstaan door gebrek aan ventileren dan is dit wel voor rekening van de huurder ... enkel als door gewoon ventileren je het niet meer kan redden kan je naar de verhuurder wijzen.

Nu extra isolatie gaat het vochtprobleem niet oplossen - besef dat goed.
Vocht en koude zijn 2 totaal verschillende zaken.

Nu een oud huis is vaak vochtiger als een nieuw, gebrekkige ventilatie enzo.
Dat zie je op de ramen omdat die het koudste zijn - bij dubbel glas te steken kan het zijn dat je bij sommige oudere huizen nog verder van huis bent - muur wordt koudebrug (vaak hoeken, plafond) en je krijgt daar schimmels enzo.

Dus probeer eerst eens een paar keer per dag stevig te ventileren.
Telkens een kwartier alle ramen openzetten (en natuurlijk ook alle binnendeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je zou wel kunnen vragen naar ventilatieroosters bij de woningbouw, een modern huis heeft vaak natuurlijke toevoer (=roosters bovenin ramen) en mechanische afvoer (=mechanische afvoer). Als ik de omschrijving van het huis lees, dan is het eigenlijk ook bedoelt voor een éénpersoonshuishouden. Vergis je niet in de hoeveelheid vocht je zelf produceert 's nachts. Als je met zijn tweeën bent nog meer. Dat is rustig een paar liter/nacht die weg moet.

Je ontkomt niet aan stoken met open ramen. De redenen zijn hier al uitgelegd.

Klein stukje geschiedenis:

In Nederland is jarenlang zonder isolatie gebouwd, alleen een spouwmuur (=steen - luchtspouw - steen). Needless to say, dit is niet echt warm. Goed, we hadden een gasbel en energie was bijna gratis. Dus we stookten ons het ongans. Maar toen kwam de oliecrisis. Gasprijs steeg vanwege de koppeling aan de olieprijs en toen is de Nationale Kierenjacht begonnen. Hele huizen werden aan alle kanten afgekit en afgeplakt om die tocht maar tegen te gaan. Gevolg is dat huizen steeds vochtiger werden door gebrek aan officieuze ventilatie. Hetzelfde bereik je door altijd ventilatieroosters dicht te zetten 'omdat het zo koud is'. Die roosters zijn je bron van frisse lucht, maar dat wordt dan gemakshalve vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-07 15:39
Toevallig kwam ik dit tegen: Breathing Window. Heeft iemand hier al van gehoord? Ik zie dat er prototypes waren in 2005, maar is er verder nog wat mee gedaan? Lijkt me ideaal als oplossing voor gevallen zoals die van de TS!

[ Voor 13% gewijzigd door NickG op 29-01-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vrij kostbaar, een rooster in het raam is veel goedkoper. Een WTW systeem in renovatie is veelal niet echt wat.

Zo heb je bijvoorbeeld ook een ClimaRad systeem. Ventilatie en radiator ineen. Wordt veel in renovatie van scholen toegepast om verse lucht binnen te krijgen die gelijk wordt verwarmd door de kachel.

Maar met circa ~800-1000 per radiator niet heel goedkoop en er moet een gevelsparing komen. Verwacht niet dat dit toegepast wordt.

Anders wat, tegen welke prijs huurt de TS? Alle waar naar zijn geld, maar als dat ~300 euro is, dan is er niet heel veel recht van spreke. Zo'n aanpassing kost zomaar een jaar huur.

Nu ik de foto's bekeken heb, schrik ik daar niet van, is grotendeels inherent aan de bouwstijl van die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel simpel: zolang je niet stookt en tegelijkertijd ventileert, zul je niet heel snel je vocht kwijtraken. Bij ons staat er thuis 24x7 een mechanische ventilatie aan. Hij staat niet op de turbo-stand ofzo, maar wel altijd aan. Ben je van plan om te gaan douchen of beneden te gaan strijken? Dan dus wel op de turbo-stand zetten.

Bij ons in de keuken hangt er geen radiator onder het raam. We hebben daar vouwgordijnen, die het raam aardig af kunnen sluiten. Zodra we dat doen, krijgen we ook condensvorming op de ramen en een beetje water op het kozijn --> onvoldoende ventilatie / luchtcirculatie bij dat raam. Als ik dan de afzuigkap boven het fornuis 15 minuten aanzet op stand 2, is het condens weg.

En ja, in een oud huis met slechte isolatie en enkel glas, gaat je dat extra geld kosten voor het stoken. Wil je dat niet? Dan niet in zo'n huis gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:14:
[...]

Dat gaat niet dat heb ik pas 5x gezegd. bladiebla, inbrekers, bladibla
Simpel. ofwel zet je je ruiten open en stook je een paar dagen om het ergste vocht buiten te krijgen (ja ja I know, dat kost je geld, boehoe).
Ben je bang van inbrekers, dan koop je een deftige luchtontvochtiger. In een van je vorige posts heb je gezegd dat je al verschillende van die dingen hebt gekocht voor in totaal 75 euro. Aangezien de meeste prijzen hier gaan van 130-200 doe je iets verkeerd. Koop eens 1 goed apparaat waar je waarschijnlijk jaren geniet van hebt. (jaja, I know, dat kost je geld. Welkom in de grotemensenwereld....)

Er zijn hier posters die je tonnen aan goede raad hebben gegeven. En het enige wat jij erop zegt is jamaar, dat kost me geld. Dit kan niet, hier moet iemand anders voor opdraaien Guess what. Zolang je geen zwembad hebt in je kruipkelder, er geen olifant door je dak kan kruipen gaat de woningbouw heel weinig doen aan je probleem. Toch zeker met die mentaliteit. Iedere externe partij die je gaat vrage gaat je juist hetzefdle zeggen. Ramen open en stoken totdat het tot meer acceptabele normen is. ja, het is zo simpel

PS, ik weet dat het arrogant overkomt. Maar blijkbaar wilt vriendelijke raad niet doordringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 09:53
Dit verhaal komt me bekend voor, zowel van de kant van de huurder als van de verhuurder.

Maat van mij had samen met zijn vriendin ook een oude woning gehuurd en na verloop van tijd kregen ze heel veel last van vochtproblemen en schimmel vorming. Na verloop van tijd werd het zo erg dat ze allebei gezondheidsproblemen kregen. Zij was er nadien snel van af, maar hij zit er nog altijd mee te sukkelen ook al zijn ze al jaren geleden verhuist.

Ik vond het toen ongehoord dat zo'n woning zomaar verhuurd kon worden. Maar .... achteraf hoor ik dat de vorige bewoner nergens last van had. De verhuurder heeft er na hun vertrek heel wat tijd in gestoken om het vocht en de schimmel uit de woning te krijgen. Structureel heeft hij geen aanpassingen gedaan. De persoon die erna ingetrokken is had ook helemaal nergens last van.
Nadien nog eens met m'n vriend gesproken en blijkbaar snappen ze niks van het concept verwarming en ventilatie... ze deden er gewoon zelf geen zak aan en de verhuurder moest er maar voor opdraaien.

Mijn ouders verhuren ook een hele oude kleine woning met voornamelijk enkel glas. De eerste 3 huurders hebben nooit ergens last van gehad. Plots komt er een jong koppeltje in en na een tijdje beginnen de klachten van schimmelvorming en te veel vocht in de woning. Op de vraag of ze wel genoeg ventileren krijgen we enkel wat boze blikken en een hoop gesnauw terug.
Ze hadden ook al 2 keer opnieuw geschilderd met schimmelwerende verf. Wat natuurlijk niet helpt als je het probleem niet aanpakt.
Na wat onderzoek bleek dat ze qua ventilatie eerst de verwarming afzetten en als het koud genoeg was zetten ze een kwartiertje a een half uur een heel klein raampje open.

Ook het schilderen deden ze zonder dat het vocht eigenlijk al weg is.

Ondertussen hadden wij als verhuurder de muren al laten behandelen zodat deze minder vocht opnemen.
(ja, wij zijn zo van die gekken die nog iets doen voor een huurder)

Maar eender wat we deden het bleek niet genoeg. Vocht en schimmel kwam constant terug.
We hebben onze eigen ontvochtiger (stond toch op de zolder wat stof te happen) bij hen gezet en het probleem werd iets minder erg maar het verdween niet... bleek gewoon dat ze gestopt waren met verluchten omdat die vochtvreter het wel ging oplossen volgens hen...

Uiteindelijk gingen ze aan kinderen beginnen en zijn ze een andere woning gaan zoeken. (huis is te klein voor gezin met kinderen).
Wij hebben dan meer dan een maand constant zitten verwarmen en verluchten om al het vocht uit de woning en de muren te krijgen en de vochtvreter laten draaien. Uiteindelijk kwam er bijna niets meer in het waterbakje en toen hebben we opnieuw geschilderd.
Nadien is er een ouder koppel ingetrokken en die hebben geen vochtproblemen. woning is zelfs kurkdroog maar zij ventileren wel genoeg (met de verwarming aan).

En dan nu nog een nieuwsflash voor de TS :
Jij bent verantwoordelijk indien er schade ontstaat door vochtproblemen. Tenzij je een structureel mankement kan aantonen wat het vochtprobleem veroorzaakt (lek in de dakbedekking, waterleiding, raamstijlen, ...) zal jij mogen opdraaien voor de schade die aan de woning ontstaan is.
De huurder is verplicht om de woning goed te ventileren.

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk :
  • een goeie vochtvreter kopen. En ja, dat kost geld maar aangezien jij de woning niet kan/wil verluchten totdat deze opnieuw droog is zal je hier zelf voor mogen opdraaien. Dit is eigenlijk al een vereiste wegens de gezondheidsproblemen van je vriendin.
  • uitzoeken waarom die ventilatie in je badkamer voor geen meter werkt. Misschien zit de afvoerpijp wel verstopt is is ze gewoon geblokkeerd door bouwwerken die achteraf gebeurd zijn. Dan is de verhuurder verplicht hier iets aan te doen.
  • stoppen met nutteloze schilderwerken totdat je woning droog is. De woning moet echt droog zijn, dan schimmel bestrijden en dan pas schilderen.
  • verluchten met de verwarming aan. Doe je dit niet dan kan je evengoed de ramen dichthouden en er nog een emmertje water over de vloer kappen.
  • contacteer wat bouwfirmas die gespecialiseerd zijn in vochtproblemen. Die komen meestal langs om gratis een offerte op te stellen (je kan gewoon zeggen dat je eigenaar bent, anders zijn ze vaak direct weer weg). Als je deze mensen goed ontvangt, tasje koffie, leuk babbeltje, dan geven ze meestal al een hoop tips over wat de oorzaken zijn en wat je zelf kan doen.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En kijk niet alleen naar de afgelopen paar weken...

Met enkel glas en temperaturen ver onder het nulpunt zal ieder beetje vocht in huis gaan condenseten tegen de ramen. Hebben wij hier ook, beneden dubbel glas, maar boven twee grote enkelglasramen. Normaliter nergens last van, maar we moesten zowat dweilen de in de koudeperiode.

Overigens grotendeels eigen schuld - we hebben geen droger (bewuste keuze, ergens diep in ons schuilt nog een halve ecohippie), dus op moment dat was buiten niet kan drogen hangt het boven. Tja, 1+1=2 :z

Nu is het +10C en geen druppel condens ondanks dat er was hangt. Wij ventileren wel - de slaapkamer 24/7 zolang het >-15C is, de rest continu zodra we een was uit hebben hangen.

Allicht dat het probleem bij jullie ook een stuk minder geworden is dan een paar dagen terug...

Overigens TS, je gebruikt te pas en onpas "woningbond" en "woningbouw" door elkaar. Je snapt hopelijk dat dit twee totaal andere instellingen zijn? :o

Woningbouw: je verhuurder. Allicht een grote corporatie gezien de termen die je gebruikt, maar kan geen kwaad om duidelijker te zijn wat voor verhuurder je hebt.
Woonbond: belangenvereniging voor huurder en woningzoekenden. Allicht een club die je kan helpen bij je vragen. Zie hier: http://www.woonbond.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 29-01-2013 22:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij is TS gevlucht door gebrek aan medestanders. Of een kort bannetje aan zijn posthistory te zien. Zijn laatste reacties zijn door modjes gemaakt en niet door hemzelf. ;) Ook heeft hij een fameuze FP score van -3 op al zijn reacties. Dat is bijna knap.

Maar goed, er is hier genoeg informatie gegeven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 11:11
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:43:
[...]
Slaapkamer 70% normaal percentage daar is 22%....
70% is hoog, maar normaal is 50-60%. Daaronder wil je ook niet want dan droog je helemaal uit en je houten meubels/vloeren e.d. ook. 22% is veel te laag!

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-07 13:21
Jiriki schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:42:
[...]

70% is hoog, maar normaal is 50-60%. Daaronder wil je ook niet want dan droog je helemaal uit en je houten meubels/vloeren e.d. ook. 22% is veel te laag!
Inderdaad ... vanaf 40% kan je al wat fysiek last beginnen krijgen.
Vanaf 30% ben je effectief meubels enzo aan het slopen ... parket vindt dat ook "geweldig"
Pagina: 1 2 Laatste