iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.720 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:04:
Binnenkort ga ik eens testen met de McLaren en Radical, misschien weer de MX5 er bij testen op Zolder.
ik wil ook.
maar mijn stuurtje is nogniet gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragbeestje schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:56:
Denk niet dat het puur aan iRacing ligt.
Hij heeft nu niet voor niets de bijnaam Ilblink :+

Mijn connectie problemen liggen bij mijn provider. (Telenet)
als m'n connectie wegvalt is het over alle computers in huis.

Gaan ze mooi voor mogen langskomen. :(
klinkt eerder als dhcp refresh ? heb jij nieuw type modem oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:13
De 2.4 uur van Zolder doe ik wel mee (als ik door pre-qual geraak).

Zit al even te zoeken naar de inschrijvingen van 2012 maar vind ze niet direct.

Neo Green Hell race net bekeken.
Echt al spijt dat ik er niet bij was. (maar moest toch naar een baby-borrel)

Geen DHCP refresh.
Dat duurt zo lang niet.

Op sommige momenten valt de connectie met de DNS servers gewoon weg.

Is al een oudere modem (3 a 2 jaar oud of zo) maar ik denk dat het niet in-house gevonden moet worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Fragbeestje op 03-06-2013 16:25 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Pffffffff. Combo van vanavond (L79 @ Oran Park) = een handje vol zeg. Net ff snel 5 rondjes gereden en ben nog 1 sec langzamer dan paar seizoenen geleden.
Ennuh 1 heat van 45 minuten. Dat wordt heel houwe ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ah, wilde net gaan kijken wat er op het programma stond, Lotus nice :) Heb wel wat leuke setups, die van Brands Hatch met wat meer wing gaat vast goed werken. Goeie tip (voor mijn rijstijl dan) is om meer locking in de diff te gooien dan "normaal" (wat vorige seizoenen iedereen mee reed), wordt hij echt 10 keer makkelijker van (misschien iets langzamer omdat je niet meer zo abrupt stuurt als je gas los laat).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:19

BM

Moderator Spielerij
Oran Park, das al ff geleden dat ik daar gereden heb. Is die niet een tikje te krap om met een L79 nog heel leuk te zijn? Lijkt me meer een baan voor de iets langzamere autos :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Officiele serie rijdt er ook al 3 seizoenen ofzo, is best leuk. Al was de laatste race die ik gedaan had 25 laps, wat iets van 25 minuten was, 45 is wel even doorbijten denk ik :x

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik heb Oran Park en de Lotus niet, dus ik doe vanavond niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:02

Fuelke

Forza Ferrari

Niellie41 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:42:
Ik heb Oran Park en de Lotus niet, dus die koop ik nog en dan doe ik vanavond mee.
Goed idee Niellie, dan zie ik jou en de rest vanavond :+

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

BM schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:39:
Oran Park, das al ff geleden dat ik daar gereden heb. Is die niet een tikje te krap om met een L79 nog heel leuk te zijn? Lijkt me meer een baan voor de iets langzamere autos :)
De officiële serie heeft er ook gereden en het is een prima baan voor de Lotus.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Oke, prima :) Heb er zelf voornamelijk ervaring met langzamere autos (SRF), dus vandaar mijn 'angst'. Gelukkig lijkt die ongegrond :) Ben er vanavond dus gewoon bij.

En lol @ Fuelke :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:35:
[...]

nee als je met de pulldown selecteerd loopt hij
2kb mtu
3kb mtu
etc etc
tot 9kb mtu
en dan disabled eronder
Ik denk dat je dezelfde netwerkkaart hebt als ik, als je hem op disabled zet moet hij volgens de registry op 1514 staan, tenminste bij mij was dat precies zo. (Jij, net als ik kan die waarde niet lager zetten volgens het properties scherm in device manager maar alleen in de registry)

Ik heb m zelf zo laag als 1023 gezet en nog nergens last van ondervonden, des te lager deze setting des te lager de ping in milliseconden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Fuelke schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:54:
[...]

Goed idee Niellie, dan zie ik jou en de rest vanavond :+
Hehe, maar helaas.
Vanavond ga ik alvast op Texas oefenen.

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 03-06-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had graag de race mee gedaan maar voelde me totaal niet op me gemak in de lotus.
Ben ook wat moe, en heb geen zin iemands race te vergallen.

Have fun

Leuke car, echter zal ik er is wat vaker mee moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

Met fuel niet meer te doen... Had veel met fuel geprobeerd, maar in de race wilde het niet. 2 auto's afgeschreven en klaar toen ik na de 2e tow een speeding penalty kreeg, en bij de pit-entry de muur raak :S

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sorry heren dat ik zo abrubt stopte. Maar een leuke battle die het had kunnen zijn met RedBaron eindigde in een op het infield continue knipperende en springende auto van hem. Nou echt niet te doen. Ik heb met zo'n combi al mijn aandacht nodig bij het rijden en niet ook nog eens tijd om en afgeleid te worden door een springende auto en nadenken of er misschien een kans is dat RB een aanval doet.
Dus ik was er helemaal klaar mee en dat terwijl het eigenlijk boven verwachting goed ging.

Vriendelijk verzoek aan RB: Zoek het nu eens echt uit. Want je bent echt de enige van de GoT'rs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:02

Fuelke

Forza Ferrari

Hier baal ik van. 5 minuten voor tijd aan het schuiven richting eerste bocht, pats in de zijkant van Eric. Auto leek wel ok, maar in de voorlaatste bocht onstabiel en Robbert tikte me nog net aan.

Sorry mannen :(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Denk dat bijna iedereen wel een 4x te pakken heeft gekregen deze race.
Was ook erg moeilijk om netjes te zijn en goed de auto onder controle te houden.

Ondanks een slechte practice en qualy toch wel een leuke race kunnen hebben btw. met veel fuel ging het ineens beter.

[ Voor 28% gewijzigd door enchion op 03-06-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Fuelke schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:05:
Hier baal ik van. 5 minuten voor tijd aan het schuiven richting eerste bocht, pats in de zijkant van Eric. Auto leek wel ok, maar in de voorlaatste bocht onstabiel en Robbert tikte me nog net aan.

Sorry mannen :(
Geen probleem, ik baalde alleen ook enorm aangezien ik vanaf het begin veilig in de top 10 reed en halverwege slechts 2 inc's had. Vanaf dat moment kreeg ik er 3 bij doordat ik moest uitwijken voor allerlei mensen die door het gras gingen en ook nog eens 4 doordat Enchion mij verkeerd begreep en achterin reed (toch tijd dat je ook op teamspeak komt, al is het alleen maar om te luisteren.....)

Jouw schuiver kon je niks aan doen en zeker niet dat je tegen me aanknalde.....maar toen was ik er wel klaar mee :(

Verder overigens heerlijk op mijn eigen tempo rondgereden.....maar de tijden van de top, not my cup of tea!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Ericjooo op 03-06-2013 22:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vond het begin heel erg gaaf, kon Roope en Jos net bijhouden met moeite en wat hulp van gele vlaggen, maar ik was al aan het wachten tot het ergens mis zou gaan en dan grote kans dat het einde top 3 was. Door puur geluk lag ik net wat verder achter toen dat gebeurde dus kon ik er net langs en was het gevecht voorbij. Jammer, rest van de race helemaal alleen, wel nog hard lopen pushen omdat ik wakker moest blijven en ik aan het proberen was om er nog een extra rondje uit te krijgen, niet gelukt... Jammer dat het gevecht niet langer duurde want er waren hier en daar wel wat momentjes waar een inhaal actie mogelijk was geweest, helaas dus niet meer van gekomen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ericjooo schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:15:
[...]
Vanaf dat moment kreeg ik er 3 bij doordat ik moest uitwijken voor allerlei mensen die door het gras gingen en ook nog eens 4 doordat Enchion mij verkeerd begreep en achterin reed (toch tijd dat je ook op teamspeak komt, al is het alleen maar om te luisteren.....)
1 vraag, (wat me verbaasde) waarom deed je het niet gewoon op het rechte stukje daarvoor ?

Ik dacht nl o hij laat me er nog niet langs omdat jij waarschijnlijk vind dat je er nog ver genoeg voorzit.
(was ook een licht twijfelpunt ik zat er nog niet vlak achter, niks mis mee)
En ineens stond je stil, dus knalde ik er idd op.

In mijn beleving/overtuiging is een recht stuk de nr1 plek om iemand voorbij te laten en midden in een bocht alleen als er geen recht stuk dicht in de buurt zit.

Maarja ik had er gekgenoeg geen schade van dus vond ik het niet erg, had zelf nl al genoeg moeite om dat onding in bedwang te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Tijdens de practice voelde de auto gelijk goed. Dat was vreemd, de aktieve setup was die van Zolder. De setup die door mij was gefabriceerd tijdens het weekend was wel iets sneller, maar liet op het rechte eind een vonkenregen achter. De diverse gesharede setups voelden minder zeker aan als de Zolder setup, dus de laatste gekozen om mee verder te gaan.

Het perfecte rondje lukte niet tijdens de kwalificatie, vooral door het vele verkeer. Toch een negende plek, dus tevreden. Helaas vergeten de auto te testen met volle tank, hoe dat zou gaan uitpakken was nog een verrassing.

Bij de start kwam de auto goed van z'n plek, m'n voorganger echter was minder. Ik moest dus iets liften en zag tot m'n verbazing Martijn zich tussen mijn auto en de muur wurmen. Dat ging net goed, ook z'n rare slinger verderop ging maar net goed. Veel auto's dicht bij elkaar met een grote versnelling in een korte tijd, het is beter om dan marge te houden ivm de netcode. Maar ja...

Red Baron ging er in T1 af, en het duurde niet lang voordat hij in mijn spiegels verscheen,,,en niet...en wel...en niet. Hem er zo snel mogelijk voorbij gelaten, want passeren doet hij me toch wel. Ik begrijp Joep z'n reactie wel, RB z'n auto was overal. Het lijkt me ook uitermate frustrerend voor RB als je al maanden worstelt met een probleem waar je geen vat op krijgt.

Enchion kwam langzaam dichterbij, op dat moment lag ik vijfde. Eerst kwam er nog een of andere gele flits langs, dat bleek Jos te zijn die met een inhaalrace bezig was. Met Enchion vlak achter me ging ik dwars in de chicane vlak voor het rechte stuk. Op een of andere manier raakte hij me niet, indrukwekkend, zodra het kon gaf ik hem de positie waar hij naar mijn mening recht op had.

De laatste rondjes Martijn nog achter me weten te houden en als zesde geindigd. Whoohoo!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
ZeeZeiler schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:32:
Enchion kwam langzaam dichterbij, op dat moment lag ik vijfde. Eerst kwam er nog een of andere gele flits langs, dat bleek Jos te zijn die met een inhaalrace bezig was. Met Enchion vlak achter me ging ik dwars in de chicane vlak voor het rechte stuk. Op een of andere manier raakte hij me niet, indrukwekkend, zodra het kon gaf ik hem de positie waar hij naar mijn mening recht op had.
Dank je maar had je niet hoeven doen imho.
Was wel een leuk gedeelte van de race om langzaam het gat dicht te rijden btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik ben zelf al even aan het kijken, iemand van een ander forum zoekt een goed setje (Shifter, Stuur, Pedalen)

Hij heeft een budget van 400 euro en zat zelf te denken aan CSR Elite Pedals, TH8 Shifter maar dan moet er nog een stuur bij, dacht zelf misschien het stuur van de force GT.
Iemand van jullie ideeën? Of is het toch beter om dan alleen de G27 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:20

backupdevice

No Risk , Full Push

Vandaag begint in de GT Watkins Classic Boot. Gave baan. Ben al een paar dagen aan het rijden om te zorgen dat ik een beetje snelheid in de MCL krijg voor deze week. Ik rij nu 1.47,500, en het belangrijkste is dat ik dit redelijk stabiel rij en de auto onder controle kan houden. Echter heb ik geen idee hoe deze tijd zich verhoud met de andere. Als ik google en op het forum kijk kom ik 1 x een 1.45 tegen ( classic boot he)

Ik hoop zo dat ik ongeveer 2 to 3 sec te langzaam ben

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:18

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was weer wennen gister na 2 seizoenen niet in de Lotus79 te hebben gereden. Kon ook niet echt aanhaken bij Jos en Nicks tempo. Terwijl ik 2 meestal wel mee kan komen. uit eindelijk een 6de plek op de grid gekregen in de kwalificatie. Bij de start meteen Pascal kunnen inhalen, vind het nog steeds vreemd dat de 2de plek op de linker rij staat met 2 linker bochten na de start. Maar ja kon zo wel makkelijk Pascal pakken in turn 1. Omdat Paul ook in turn 1 fout ging had ik zo 2 plekken te pakken. Daarna paar foutjes gemaakt en moest daarna achter Maykel aan met Pascal in men nek. Pascal had er zin in en doordat ik neit op tijd de deur dicht gooide kon hij voordeel op rechte stuk pakken. Echter is het wel riskant om met 2 man turn 1 in te gaan. Om ruimte te geven aan Pascal raakte ik klein stukje gras waardoor ik tegen pascal aan glee bij het aan remmen. Hierdoor kon Maykel gaatje slaan.
Nog geprobeerd dichter bij Maykel te komen maar bleef ongeveer seconde tussen zitten. Daarna wat grotere fout gemaakt waardoor Pascal er voorbij ging en ik alleen kwam te rijden. Bandjes waren wel erg aan het glijden daarna waardoor ik nog meer tijd verloor. Met nog 10 minuten te gaan had ik 10 seconde voorsprong op Jos en dacht toen maar rustig de race op P4 uit te gaan rijden. Echter kwam ik niet veel later Davy tegen die tegen me aan ree in de laatste bocht. Hoopte geen schade te hebben maar merkte al snel dat dat ijdele hoop was. Jos was ook nog is op 3 seconde gekomen door dit alles en toen ik in turn 1 de auto verloor door de schade maar opgehouden met racen (was te gefrustreerd ook). Pitten om nog met nieuwe auto door te gaan had niet veel zin meer met 6 minuten te gaan en aardig wat incs erbij in de laatste rondes door contact Davy en rijden met schade.

Jammer van het einde maar op zich wel leuk gevochten met Pascal maar merk wel dat ik gister niet echt het tempo had. Ach ja volgende keer beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 18:56
Hij is nieuw toch $ 698 dat is iets meer dan € 500 en hij vraag € 550,- of zie ik iets verkeerd?

Edit: je moet natuurlijk met invoeren belasting betalen. Bij de Franse distrubiteur zijn ze al € 800,- ++

[ Voor 13% gewijzigd door Gait op 04-06-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:18

DutchDevil79

I race, therfore I am

backupdevice schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:11:
Vandaag begint in de GT Watkins Classic Boot. Gave baan. Ben al een paar dagen aan het rijden om te zorgen dat ik een beetje snelheid in de MCL krijg voor deze week. Ik rij nu 1.47,500, en het belangrijkste is dat ik dit redelijk stabiel rij en de auto onder controle kan houden. Echter heb ik geen idee hoe deze tijd zich verhoud met de andere. Als ik google en op het forum kijk kom ik 1 x een 1.45 tegen ( classic boot he)

Zou moeten kijken wat ik daar gereden heb. Maar volgens mij was er geen race op Watkins afgelopen seizoen dus kan zijn dat ik er nog nooit met de McLaren heb gereden. Maar op zich zou ik gewoon race results bekijken en zien wat het tempo is van rijders die in jou buurt zitten met IR rijden aan tijden in de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ja ik kom wel Watkins tegen, maar geen classic boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Gait schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:46:
[...]

Hij is nieuw toch $ 698 dat is iets meer dan € 500 en hij vraag € 550,- of zie ik iets verkeerd?
Gloeiende. Waarom dit soort aanbiedingen wanneer net het vakantiegeld is uitbetaald? Ik moet me beheersen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 19:49

MikeVM

- Baloo -

Venzio schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:05:
Ik ben zelf al even aan het kijken, iemand van een ander forum zoekt een goed setje (Shifter, Stuur, Pedalen)

Hij heeft een budget van 400 euro en zat zelf te denken aan CSR Elite Pedals, TH8 Shifter maar dan moet er nog een stuur bij, dacht zelf misschien het stuur van de force GT.
Iemand van jullie ideeën? Of is het toch beter om dan alleen de G27 te kopen?
ik zou zeker naar de pedals kijken van fanetec, die zijn zeker de moeite waard.
voor een stuurtje zou ik als ik u was (afhankelijk van je budget) 2dehands een momo, g25 ofzo kopen.
shifter vind ik persoonlijk overbodig als je met een budget zit. de shift-opties van de g25 zijn voor mij meer dan perfect. en als ik volgende keer geld ga investeren, dan zal het nog steeds niet zijn voor een dedicated shifter, al weet ik niet wat dat kost.
opzoeken lukt niet goed via 3g..

ik weet niet of er een goede shifter bij de momo en de andere logitechs zitten.

als je budget het toelaat, zou ik voor een tr500 of een stuurtje van fanetec kopen icm de pedalen. en evt later een dedicated shifter.

de vraag is wat is jouw budget? en wat zal in je in de toekomst nog willen uitgeven? wil je nu gesteld zijn voor eens en voor altijd?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Ben hier net nog eens fatsoenlijk door het topic aan het lezen en nu eigenlijk pas gelet op het hele MTU verhaal...

Voordat iedereen hier in begint te klooien :

Het hele ethernet gebeuren gebruikt een MTU van 1500, alhoewel dit kan verschillen per provider en het type verbinding.

Dat je de mtu moet aanpassen naar 1472 is incorrect.
Hier moet je 28 bij optellen om aan het juiste getal te zitten... en dat is ... 1500

Ik zie ook dat er Jumbo MTU aangepast wordt. (voor Jumbo Frames)
Jumbo MTU's gaan van 1500 tot 9000 en deze moeten voor heel het netwerk op dezelfde waarde ingesteld worden of je krijgt problemen.
Jumbo MTU's worden ook enkel gebruikt voor heel specifieke netwerken en is voor de gewone gebruiker / gamer niet van toepassing. Wordt volgens mij niet gebruikt door ISP's en enkel door research- en onderwijsnetwerken.
Ook al niet omdat hier software error checking gebruikt wordt ipv dat de hardware dit doet.

het ping resultaat bij RedBaron was 1472 en ik zie dat hij zijn MTU dus ook als 1472 heeft ingesteld.
Dit is niet juist.
Hier moet de packet header bijgeteld worden (28) omdat de header van een ping commando kleiner is dan gewoon tcp ip verkeer.
Dus die 1472 + 28 (bytes header) is 1500. Dit is de MTU.

Voor een PPPoE verbinding is de maxMTU 1492, omdat hier nog eens 8 bytes als header (wrapper) gebruikt worden.

Dat de response tijd beter is met een lagere MTU is normaal.

Dit wil echter niet zeggen dat de totale transfertijd voor de data lager ligt. Dit is meestal zelfs hoger omdat er meerdere pakketten moeten verzonden worden voor dezelfde hoeveelheid data.

Conclusie :

Om dit te optimalizeren zou je eigenlijk moeten weten hoeveel data de iracing servers in hun frames stoppen.
Zolang je dit niet weet kan je die dus best op 1500 laten staan. (of de waarde die je krijgt van die ping -f -l + 28)

En het kan goed zijn dat je voor iracing een betere MTU kan bekomen van bv 512, maar dit zal gevolgen hebben voor alle software die je hebt draaien ondertussen.
Als plots alle andere software een heleboel meer pakketten moet versturen ipv 1 zal dit ook voor iRacing gevolgen hebben.

Het is wel een interessant gegeven maar ik denk dat we best eerst uitvogelen hoeveel data er in een iracing Frame zitten voordat we dit gaan liggen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Beste coureur van de Benelux in de NASCAR C class serie :+
https://dl.dropboxusercon...0pics/stand-Silverado.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes Niel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

backupdevice schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:11:

Ok ik be ndus 2 seconden te langzaam dan de snelste ronde :) Er is hoop *O* oOo :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Strak.....!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even uit interesse. Kun je dit spel ook besturen met het keyboard, vermits er staat dat een controller blijkbaar verplicht is?

Zou het wel eens gewoon willen testen voor 3 maanden. Vroeger veel F1 race games gespeeld, gp, gp2,gp3,gp4.

En kwam dit toevallig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Het kan met muis/keyboard, maar is echt niet aan te raden. Dat is er meer ingebouwd voor testdoeleinden volgens mij.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Muis/keyboard is niet aan te raden. GPx was prima te doen met toetsenbord, maar iRacing vereist toch wel echt een analoge controller.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Fragbeestje schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:49:

Het hele ethernet gebeuren gebruikt een MTU van 1500, alhoewel dit kan verschillen per provider en het type verbinding.

Dat je de mtu moet aanpassen naar 1472 is incorrect.
Hier moet je 28 bij optellen om aan het juiste getal te zitten... en dat is ... 1500
Er is een verschil tussen UDP en TCP packets. iRacing gebruikt in principe UDP packets die een andere headeroverhead hebben dan TCP packets. TCP header is 20 bytes, UDP header is 8 bytes.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Da's juist.

Daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht.

Had gewoon even genoteerd wat ik hier een paar maanden geleden op het werk tegen kwam om optimalisaties door te voeren en dat was allemaal TCP verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Volgens mij is de maximale header 40 bytes

Bij een MTU van 1500 krijg je dan een MSS van 1460

Zijn veilige waardes en al die andere zaken gaan echt geen verbetering brengen als je auto knippert en jumpt.

Dat soort dingen moet je toch echt elders gaan zoeken.... De meesten racen gewoon zonder ooit in network settings of in registry settings gerommeld te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Jubby op 04-06-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Het kan ook niet zo zijn dat het alleen bij iRacing een probleem is, zo'n probleem moet meer optreden. Maar het valt in andere situaties minder snel op. Weet niet wat RedBaron al verder geprobeerd heeft, maar neem aan dat hij in zijn eigen macht alles al geprobeerd zal hebben. Zoals router switch en ethernet swap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jubby schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:19:

Zijn veilige waardes en al die andere zaken gaan echt geen verbetering brengen als je auto knippert en jumpt.

Dat soort dingen moet je toch echt elders gaan zoeken.... De meesten racen gewoon zonder ooit in network settings of in registry settings gerommeld te hebben.
Inderdaad , ik heb nooit ook maar iets ergens veranderd in network of registry settings en heb in 1.5 jaar nooit een probleem gehad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Jubby schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:19:

idd, tenzij er een PPPoE verbinding gebruikt wordt.

Op het blinkgedrag van RedBaron lijkt het alsof er een ander proces altijd even de netwerkverbinding lockt of verkeer vertraagd op bepaalde intervals. Maar dit kan vanalles zijn.

Enige test is een pc waar niks opstaat behalve iracing (en die het probleem zeker niet heeft) te gebruiken, rechtstreeks connecteren met de modem en zien of het dan nog voorvalt.

Maar volgens mij is het een software / service die op de achtergrond draait.

[ Voor 42% gewijzigd door Fragbeestje op 04-06-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fanatec koelt zijn servers met water:
quote: Submitted by Thomas on Tue, 06/04/2013 - 08:14.
Fanatec has been hit by the flood as our offices are just a few hundred meters away from the river Isar.

Both basements of our two buildings have been flooded and our servers have been watercooled for a while.

I am happy to tell you that now we are back online and can process your e-mails again.

We just need some some sun now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Het kan ook goed buiten de macht van RedBaron liggen. Als hij te ver van een wijkcentrale zit, of op een gare switchpoint bij de ISP... en zo kan ik nog wel wat dingen bedenken. Ik kan natuurlijk alleen maar aannames en speculaties doen, maar het is voor RedBaron ongetwijfeld zeker zo vervelend als voor de andere rijders. Het uitzoeken waar het precies aan ligt kost ook nog eens gruwelijk veel tijd.

Zo had ik gisteren mijn eigen persoonlijke hel, Windows bootte meer. ben van 9 tot 12 bezig geweest met uitvinden waar het aan lag. Wat bleek, een USB apparaat liet het bootprocess dusdanig crashen dat mijn computer resette. Voorheen nooit een probleem geweest... Maar nu kan dat apparaat dus alleen maar aangesloten worden nadat het bootprocess voltooid is. Dus 3u tijd weggegooid op zoek naar een defunctioneel USB apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
RB is gewoon te snel, de techniek kan hem niet bijhouden...

:)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik had gisteren bij de MX race om 8 uur iemand voor mij die 3 seconden voor mij reed, en ik zag die persoon wel terug in de tijden, maar op de baan alleen op het rechte stuk. Met F3 kon ik zien hoever ik erachter zat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Dat hele MTU verhaal wat ik gepost heb was ook maar iets wat ik op een andere site gezien had als oplossing voor een ander probleem.
Heb zelf nl al tijden last van een hakkelende browser ervaring, nl dat bij scrollen hij hikt (even stopt) en daarna pas weer verder gaat. (heel erg storend)
Dus ik ben van alles aan het uitproberen, en heb het gepost omdat misschien iemand anders (vooral RB) er misschien baat bij zou kunnen hebben.

Verder is er wat onveiligheid betreft niks aan de hand als de netwerkkaart driver opnieuw wordt geinstalleerd staan alle instellingen weer als vanouds.

Ik heb trouwens gisteren de hele race gereden met een MTU van 1023 en nergens problemen mee gehad, zowiezo met alle internet ervaring tot nog toe geen negatief verschil gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor de mensen die wel eens te maken hebben gehad met Fanatec support.

Ik heb een probleem met mijn GT3 RS V2, Nadat ik een video heb gestuurd bleek dat mijn stuur as gebroken is (ik kan er nog wel mee rijden maar hij zit wel losjes inderdaad.) Ik heb het stuur anderhalf jaar ongeveer en als reactie kreeg ik nu dat er een RMA procdure wordt gestart en dat ik verder te horen kreeg van hun.

Weet 1 van jullie wat dit gaat betekenen in de praktijk? Stuur opsturen en dan nieuwe/gerepareerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn ervaring is dit:
Na vriendelijke uitleg dat ik 'niet zonder stuur kan' (onzin natuurlijk ;) ) en met de vraag of het andersom kon werd eerst mij een nieuw stuur opgestuurd en vervolgens kon ik de mijne retourneren. Ik had toen een FW gedaan en toen onthield het stuur de settings niet meer.
Normaal is andersom. Opsturen en dan krijg je een nieuwe / gerepareerde.
Ik zou het gewoon vragen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 04-06-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks!
Valt in ieder geval mee te onderhandelen dus, ik zal het wel even bekijken wat zij nu voorstellen. Valt me tot nu toe alles mee qua reactie op mails en dergelijke. Probleem is dat het stuur nu wel erg losjes in de base vastzit maar er valt nog wel mee te rijden zonder echt tijdverlies on track. Zou inderdaad wel jammer zijn om paar weken racen te moeten missen.

EDIT:
Wow! Nu weer een mailtje terug waarin (zonder dat ik het gevraagd heb) gezegd wordt dat ze een nieuw stuur hebben verzonden en dat ik mijne moest opsturen nadat ik de vervanging heb ontvangen. Erg netjes, nu nog even afwachten en hopen dat alles goed verloopt qua verzending.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Ik ga proberen om er vanavond bij te zijn, moet om 18:30 nog even de 10 KM lopen voor de avond 4-daagse :?

Als ik op tijd ben zal het zonder practice zijn. :)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:03:
Ok thanks!
Valt in ieder geval mee te onderhandelen dus, ik zal het wel even bekijken wat zij nu voorstellen. Valt me tot nu toe alles mee qua reactie op mails en dergelijke. Probleem is dat het stuur nu wel erg losjes in de base vastzit maar er valt nog wel mee te rijden zonder echt tijdverlies on track. Zou inderdaad wel jammer zijn om paar weken racen te moeten missen.

EDIT:
Wow! Nu weer een mailtje terug waarin (zonder dat ik het gevraagd heb) gezegd wordt dat ze een nieuw stuur hebben verzonden en dat ik mijne moest opsturen nadat ik de vervanging heb ontvangen. Erg netjes, nu nog even afwachten en hopen dat alles goed verloopt qua verzending.
Kijk dat is toch netjes ;)
FransJansen schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:27:
Ik ga proberen om er vanavond bij te zijn, moet om 18:30 nog even de 10 KM lopen voor de avond 4-daagse :?

Als ik op tijd ben zal het zonder practice zijn. :)
Kan ze niet alleen lopen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
oh noooooo....

Ik heb nog geen skin voor de legend :/

Dat moet ik dadelijk nog fixen om al die duitse-vlag-grapjes te vermijden :+

En hoe meer video's ik zie van die NEO Green Hell hoe meer het begint te kriebelen om opnieuw endurance races te rijden... Damn you Niel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
Kan ze niet alleen lopen? :D
Helaas, soms moet je pappa dingen doen ;)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Dan ook maar even mijn excuses voor mijn zure reactie gisteren die ook voortkwam uit frustratie van m'n knipperen dat niet verdwijnt, m'n eigen crash een paar bochten later, de schuld krijgen als iemand die voor mij rijdt daardoor crasht en dat ik de connectie problemen maar even moet zien op te lossen.

Ik snap best dat mijn knipperen vervelend is, maar het is voor mij ook lastig in te schatten wanneer er iets gebeurt omdat ik er zelf helemaal niets van merk tijdens het rijden.
Ik zie iedereen gewoon normaal en word nooit van een server gekicked met receive troughput berichten etc.
De LPQS metertjes zijn altijd redelijk normaal en tonen nauwelijks vreemde waardes zover ik dat goed in de gaten kan houden tijdens het rijden zelf.
Misschien dat het eens een fractie van een seconde richting oranje schiet o.i.d. maar het is zeker niet zo dat ik volle oranje of rode balken heb tijdens het racen.

De enige feedback die ik krijg is als anderen het aangeven wat dan tijdens de GoT races wel gebeurt, maar buiten die races om gebeurt het maar heel sporadisch.

Maar zoals sommigen al zeggen is het ook voor mij behoorlijk frustrerend.
Het vervelende is gewoon dat ik ondertussen ook niet meer weet waar het in te zoeken.
Dingen die ik al gedaan heb:
  • Het speelt al lang, ook al met mijn vorige PC waar ik eerder iRacing op speelde
  • Bekabeling vervangen
  • Alle andere apparatuur van het netwerk gehaald zoals TV, consoles etc.
    Het enige wat er nog aangesloten is zijn de Desktop en m'n mobiel via WIFI
  • Ik gebruikte vroeger mijn eigen linksys router, maar die zit er ook al lang niet meer tussen.
  • Modem in bridge mode laten draaien met en zonder eigen router erachter etc
  • Ziggo WIFI hotspots functionaliteit uitgeschakeld
  • Windows herinstalleren
  • Alle programma's die maar wat netwerk activiteit zouden kunnen genereren uitschakelen zoals TeamViewer, Dropbox etc
  • Tijden met de Ziggo helpdesk aan de lijn hangen die geen probleem kunnen vinden in mijn modem
  • Met de dure Ziggo Service Plus lijn bellen die ook niets kunnen omdat het schijnbaar is voor voor het oplossen van problemen netwerk apparatuur of andere niet connectie gerelateerde problemen
  • Uiteindelijk via de Ziggo helpdesk een monteur hebben laten komen die met z'n fancy metertje de aansluiting doormeet, constateert de waardes prima in orde zijn en dan toch maar het modem vervangt.
  • Diverse "connectie optimalisatie" tools draaien die ook al die MTU settings etc aanpassen, traffic shapen met iRacing als hoogste prioriteit etc
Maar afgaande op de feedback die ik krijg met name uit de GoT sessies of als ik eens in beeld ben op een stream en mezelf even inderdaad even zie knipperen helpt het dus allemaal geen ene flikker.

Ik monitor ondertussen mijn connectie met smokeping op aan aantal manieren.
Daar zie ik inderdaad wel ook wel dat er met name in de avond uren waardes slechter worden.

derx666 monitort al heel lang mijn connectie bijvoorbeeld en vanaf hem lijk ik inderdaad nonstop packetloss te hebben.
Echter heb ik bij m'n ouders thuis (die een glasvezel aansluiting hebben) een virtuele machine draaien die hetzelfde doet en die heeft dat nou weer totaal niet (die packetloss onderaan het eerste plaatje vanaf mijn ouders komt door een korte downtime omdat ik toen m'n modem gereset heb)
Ook monitor ik het vanaf mijn aansluiting naar de iRacing servers en zie dan wel hetzelfde patroon met oplopende pings, maar eigenlijk nauwelijks packetloss om eerlijk te zijn.

Laatste paar uur, vanaf derx666 boven, vanaf m'n ouders eronder:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4903492/got/red-baron-connection_640.jpg

Laatste 10 dagen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4903492/got/red-baron-connection-2_640.jpg

Nou is het wel logisch dat waardes savonds wat hoger zijn aangezien ik dan thuis kom van werk, series download etc, maar dat zijn wel dingen die ik buiten iRacing om doe natuurlijk.
Ik heb echt geen torrent client of newsleecher draaien als ik online ga racen.

Ik ben verder ook geen netwerk engineer o.i.d. dus weet verder ook niet meer wat ik verder nog kan doen om dingen te testen / uit te sluiten / weet ik veel.
Kortom ik zit ook met m'n handen in het haar om eerlijk te zijn.

Het is ook zo verdomde vervelend dat het zo lastig hard te maken of te testen is, omdat ik alleen echt weet dat het mis gaat als mensen me dat vertellen als ik online race met iRacing.

Het vervelende is ook dat er eigenlijk nauwelijks een alternatief is voor een Ziggo aansluiting hier in de stad Groningen.
Als ik een glasvezel abonnement zou kunnen afnemen had ik dat allang gedaan, maar dat is ook alleen maar beschikbaar in een paar nieuwbouwwijken en om eerlijk te zijn zie ik het ook niet echt zitten om naar een ADSL abonnement over te stappen.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:18:
Dan ook maar even mijn excuses voor mijn zure reactie gisteren die ook voortkwam uit frustratie ....
Accepted,
Als ik je kon helpen zou ik dat meteen doen. Volgens mij moet je het echt zoeken bij de Ziggo verbinding icm heftig d/l'n buren die jouw verbinding (ook) belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Het kastje in de straat openmaken ( meestal zo'n driehoeksleutel ) en jouw aansluiting verwisselen
met die van een paar huizen verder kan ook wel eens helpen. ;)

Ik zou dat wel savonds wat later doen ( na tv uren ) :+

Anders gewoon alle aansluitingen doorknippen, komen ze vanzelf alles weer vernieuwen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jubby schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:19:
Het kastje in de straat openmaken ( meestal zo'n driehoeksleutel ) en jouw aansluiting verwisselen
met die van een paar huizen verder kan ook wel eens helpen. ;)

Ik zou dat wel savonds wat later doen ( na tv uren ) :+

Anders gewoon alle aansluitingen doorknippen, komen ze vanzelf alles weer vernieuwen... :+
Zeg grapjas toevallig woon ik in groningen wat als RB nu mijn buurman is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dan zou ik zeggen zing wat minder hard mee met muziek, zo dik zijn die muren helaas niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Baron schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:31:
Dan zou ik zeggen zing wat minder hard mee met muziek, zo dik zijn die muren helaas niet :P
Heb een stem als een nachtegaaltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Over het eerste gedeelte was ik overigens serieus, in die kasten zit een verdeler met alle aansluitingen
( F connectoren )

Die connectoren zijn gemakkelijk los te draaien met passend sleuteltje ( sleuteltje krijg je van ziggo kado bij pakket ) :9

Nood breekt wetten.....

[ Voor 5% gewijzigd door Jubby op 04-06-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
@RedBaron

Nog 1 ideetje dan, klinkt gek maar ik heb ooit (aantal jaren geleden) een tijdje moeite gehad om mn netwerk/internet connectie goed te krijgen netwerkkaart deed het af en toe gewoon niet ook na 5 of tien keer herstarten niet.
Dan soms ineens weer wel.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat als ik s`ochtends opstartte er nooit last van had maar als ik geherstart had wel bijna altijd.

Het bleek te maken te hebben dat de aarde kabel niet goed was aangesloten (hing los maar wel tegen het connectie punt), na die goed te hebben gezet er nooit meer last van gehad.

Misschien zou je dus nog naar je aarding kunnen kijken. (stond niet in je lijst met al geprobeerde dingen dus vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik zit in een oude jaren 30 woning en de elektra is ook redelijk antiek.
Op de keuken na heb ik nergens geaarde stopcontacten.

/edit:

Ik heb zostraks nog even een nieuwe coax kabel laten maken met f-connectoren voor tussen de modem en het AOP.
Daar heb ik ook al wel verschillende (oudere) varianten geprobeerd, maar nu nog even met een gloednieuwe van de elektronica toko hier.

Ook heb ik nu weer even iRacing op m'n oude pc geïnstalleerd om het daarvandaan nog eens even te proberen.
Dit is een verse kale Windows installatie die ik alleen gebruik om de DWC races te streamen met de webcam.
Dus ik join straks de server nog wel even om het daarvandaan eens te proberen.

[ Voor 68% gewijzigd door Red Baron op 04-06-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jubby schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:41:
Over het eerste gedeelte was ik overigens serieus, in die kasten zit een verdeler met alle aansluitingen
( F connectoren )

Die connectoren zijn gemakkelijk los te draaien met passend sleuteltje ( sleuteltje krijg je van ziggo kado bij pakket ) :9

Nood breekt wetten.....
Toen ik nog UPC had heb ik van een monteur 'geleerd' om het kastje open te maken en met een bus haarlak en een aansteker (ja echt) de boel schoon te branden.
En opeens had ik weer alle digitale zenders.
Red Baron schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:27:
Ik zit in een oude jaren 30 woning en de electra is ook redelijk antiek.
Vers VNVK kabeltje vanaf de meterkast overal buitenom?
Heb ik ook gedaan toen wij ons huis net hadden.

[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 04-06-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Red Baron schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:27:
Ik zit in een oude jaren 30 woning en de elektra is ook redelijk antiek.
Een trekdaad en rol aardekabel is samen maar 20-30 euro, zelf trekken is meestal niet moeilijk tenzij de pijpjes door een echte mongool zijn aangelegd.
(zoals bij mij in de slaapkamer, iets van 3 haakse bochtjes achter elkaar of zoiets kom er gewoon met geen mogelijkheid doorheen)

T`is ook meer een baat het niet schaadt het niet idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Enchion: als het echt oud is zijn er geen centraal dozen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:44:
Enchion: als het echt oud is zijn er geen centraal dozen. ;)
We horen het wel, bij mij zit de aarde aanstluiting (tenminste waar ik de aardekabel aan vast moet schroeven) buiten de meter/verdeelunit gewoon een messing blokje op het multiplex waar de meter ook op zit.

Mijn huis is dan wel idd pas 25 jaar oud, dus kan er wel aardig wat verschil in zitten idd.
Maar ik denk dat iemand als RedBaron daar zowiezo wel uit zal komen als het daar idd aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Gewoon een meter of 10 met een koperen pijp de grond in, perfecte aarde !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
heb je met wireshark al gezien of je dezelfde packets dropt ?

en wat er nu echt op netwerk gebeurd ?

heb zelf in mijn UT99 periode ook veel drops gehad ooit: bleek telenet mijn traffic over US servers te routen terug naar belgie :F

je kan ook dan met wireshark zien of je er komt met je TTL enz.

[ Voor 51% gewijzigd door dabelg op 04-06-2013 22:20 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 08:15
Nou eindelijk mini-display port kabel binnen en eyefinity werkend. De eerste test rondjes vielen me super mee met een HD7870, de 79xx reeks waren te lang voor mijn kast :/ .. FPS tussen de 70 en 84+, met alle grafische meuk op high met alleen de mirrors uit, behalve de virtual.

Nu kloten met de bezel waardes, afstand tot je monitor, etc om je optimale FOV te bepalen. Opzich valt het nog mee en ligt allemaal wel mooi op 1 lijn.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19785915/foto2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Net 2 leuke races gedaan met de Legend @ Z'voort. Leuke gevechten, narrow escapes gehad, maar bovenal fun. Complimenten aan een ieder voor het cleane rijden. En Rudy was echt unbeatable. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Weer onderhoud van 2 uur. Morgen om 18 uur onze tijd.
Sim and web updates. No new content.

Wednesday 5-Jun-2013 1600 UTC
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3195805.page

Circuit van Montreal? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
L49 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
kegels ;p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Long Beach is waarschijnlijk/hopelijk volgende build 'beschikbaar', als Tech Track.
Plan is to release Long Beach as tech track next build. Will put out a video of car driving on it well before build so you have an idea of what it is and looks like before you buy or not. We do hope to still complete Long Beach someday as well fully finished.
http://members.iracing.co.../325/3191325.page#7113493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

Indycar @ Long Beach *O*

[ Voor 35% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-06-2013 06:49 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Wel erg veel schik gehad met de Legend gisteren, blijkt toch een lastig autootje en de ubersnelle tijden kon ik er niet mee halen, wel de auto op de baan gehouden en tot mijn eigen verbazing in twee heats 0 inc's gescoord.

Moeten we misschien toch vaker iets doen met dat bakkie!!

maarre....Long Beach met de Indycar??? Ik hoop dat je een goede tandartsverzekering hebt.....haha....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik was iets te druk bezig met andere zaken na heat 1, daardoor heat 2 gemist :/ Stom!

Heat 1 was wel leuk. Kwam in het begin vrij snel in niemandsland te rijden, maar de dreiging van Pascal/Joep/Nick later in de race zorgde er iig voor dat ik absoluut scherp moest blijven. Race was (gelukkig voor mij) net te kort om Joep echt achter me te krijgen.

Geinig wagentje, maar net als de L79 van maandag wel 1 die iedere keer flink wat gewenning vereist.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

RB: misschien heel dom, maar die mobiel via WiFi .. die tether je toch niet? Ik heb een 24HDuFun race gespeeld via m'n tablet die getetherd was aan m'n PC, ik vroeg me al af waarom iedereen zo blinkte 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Gisteren te laat thuis om mee te doen, maar wel heb ik een stukje kwalificeren en de races meegekeken. Zag er spannend uit, Zandvoort is een geweldige baan. Ook heb ik RB z'n knipper gedrag gevolgd. De kwaliteit blijft altijd op 99/100 %, de ping variëerde van 33 to 95. Het knipperen was veel minder dan afgelopen Maandag. Wel viel op dat het knipperen vaker op vaste plaatsen gebeurde, zoals na de start en finish lijn.

Nu zal RB wel erg moe zijn van alle goed bedoelde adviezen die hij al duizend keer geprobeerd heeft, toch mijn zienswijze waar ik het zou zoeken.

Ziggo bekijkt de inhoud van het uitgaande verkeer middels Deep Packet Inspection. Dit zorgt voor vertraging van sommige packets waardoor die later aankomen dan een later verzonden packet en worden dus gedropped.

Ziggo doet aan loadbalancing waardoor bij toename van het uitgaande verkeer het even duurt voordat alle packets doorkomen.

Het netwerk van Ziggo heeft te weinig capaciteit voor de upload waardoor de kwaliteit van het uitgaande verkeer sterk afhankelijk is van het gebruik op dat moment.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Na lang wachten (voor mijn doen dan :D) kan ik trots vertellen dat ik tegenwoordig ook een echte sim-rig heb. Dankzij mijn vader die in het constructiewerk zit heb ik samen met hem het ideale frame voor mij ontworpen. Gewoon uit staal, lekker stevig, en door goede contacten erg realiseerbaar. Allereerst dank voor het bedrijf die het frame gemaakt heeft, constructiebedrijf De Vries uit Eindhoven. Het frame is nu nog onbewerkt, maar wanneer ik zelf alle finetuning gedaan heb gaat het nog een zwarte poedercoat krijgen.

Waarom post ik het hier, omdat iRacing eigenlijk de enige sim is die ik doe, en er hier wel vaker foto's en discussies van andere rigs langskomen.

Mijn voorkeuren gingen uit naar een frame waar ik wel het e.a. kon instellen, dingen zoals stuurhoogte, schermhoogte, stoelhoogte, stoelleuning, stoelafstand, pedalenafstand en monitorhoek. Echter vond ik het niet nodig dat deze allemaal on-the-fly ingesteld hoeven te worden. Eenmaal de goeie positie voor de meeste dingen en het zal maanden, zo niet jaren, blijven staan. Voor de stoel wilde ik wel makkelijke rails, want als je een keer iemand op bezoek hebt is beenlengte toch wel iets om snel rekening mee te kunnen/moeten houden. Hiervoor heb ik van de sloop sliding rails gehaald van een bestaande auto.

Afbeeldingslocatie: http://tolva.upexia.nl/rig/draw_t.jpg
Hierop kun je vrij duidelijk zien wat alle losse componenten van de rig zijn. De armen waar de monitoren aan hangen kan ik dus vrij instellen wat betreft de hoek. Het enige wat ik daarvoor hoeft te doen is de monitor zelf op de arm wat opschuiven zodat deze weer goed aansluit op de centrale monitor. De centrale monitor is zodanig instelbaar dat je kan kiezen of je hem voor of achter de zijmonitoren wil, voor enkele bezel dikte. Op dit moment zit hij erachter. Ik overweeg nog een debezel actie, maar heb er van dit type nog geen op internet gevonden dus weet niet hoe haalbaar het is.

De stoel heb ik via een van mijn contacten uit de simwereld kunnen regelen. Het is een model van FK (powered by perfection) met artificial leather klik, wel wat warm soms, maar hij zit ontzettend fijn. De afgelopen twee races van het maandag tournament heb ik er al in gereden en het is echt een verademing ten opzichte van de bureau opstelling die ik eerst (tijdelijk) had. Alles staat vast, alles staat goed en het is echt letterlijk instappen en rijden! Onder het motto een plaatje zegt meer dan duizend woorden, hier drie pics van het resultaat. Deze zijn dus nog zonder de poedercoat.

Afbeeldingslocatie: http://tolva.upexia.nl/rig/back_t.jpg
Hierop is bijna al het staalwerk in één oogopslag te zien. De tray waar het stuur op rust is eigenlijk puur en alleen voor het stuur. Deze staat namelijk ook in een kleine schuine hoek. De hoek is vrij verstelbaar, ook kan deze tray nog verder naar voren of achteren gezet worden als dat nodig is.

Afbeeldingslocatie: http://tolva.upexia.nl/rig/side_t.jpg
Hierop is redelijk goed te zien dat de armen totaal niet doorhangen, voordeel van staal, lekker stevig. Ik vind deze manier prettig omdat er niet nog eens losse voeten onder de zijkanten hoeven, die mij alleen maar in de weg zouden staan met in-en-uitstappen.

Verder zie je ook de trays voor m'n keyboard en muis. Deze kunnen vrij bewegen, dus als ik er makkelijk uit of in wil kan ik ze even wegdraaien.

Afbeeldingslocatie: http://tolva.upexia.nl/rig/front_t.jpg
Hier kun je zien wat ik ongeveer zelf zie wanneer ik in de stoel zit. Links van het stuur zit een buttonpanel wat ik zelf heb gemaakt. Deze is aangesloten op zowel een SLI-pro en een BBI-32 van Leo Bodnar. Het panel is gemaakt van aluminium en plexiglas. Dat laatste is wel prettig, want je kan dus door het panel heenkijken, waardoor het minder hinderlijk is dat de box een klein stukje voor de monitor hangt. Niet dat je er heel veel door mist, maar toch.

Deze hele zaak wordt aangestuurt door een computer die niet zichtbaar is op de foto's. Sterker nog, de pc staat niet op zolder! Omdat ik een zzp-er ben en vanuit huis werk heb ik een kantoorkamer in huis. Deze kantoorkamer zit recht onder de racesetup. Daarom heb ik 3x een 7.5m lange HDMI kabel + 1 usb kabel naar zolder getrokken, en hiermee kan ik dus gewoon op een enkele pc zowel m'n werk als m'n races doen.

Wat betreft iRacing en de schermhoeken, ze staan bij mij op een 60 graden hoek met een kijkhoek van 160 graden totaal. Ik heb getest met 179, maar daarvoor zou ik zo dicht op de monitoren moeten gaan zitten dat ik het niet meer prettig vind, of de hoek zou te vertekenend zijn. Met 160 kan ik prima alles zien wat ik wil zien, beide buitenspiegels zijn zichtbaar. De schermen zijn overigens 27" modellen.

edit:
De kabels zijn nu nog een redelijke bende op de foto's, hier is rekening mee gehouden in de stalen buizen, maar aangezien alles nog een keer uit elkaar moet vond ik het niet nuttig dit nu meteen perfect te doen. Dit komt dus pas wanneer de poedercoat erop zit

[ Voor 2% gewijzigd door DirkT op 05-06-2013 13:32 . Reden: Kabelzooi :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeeZeiler schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:24:

Ziggo bekijkt de inhoud van het uitgaande verkeer middels Deep Packet Inspection. Dit zorgt voor vertraging van sommige packets waardoor die later aankomen dan een later verzonden packet en worden dus gedropped.

Ziggo doet aan loadbalancing waardoor bij toename van het uitgaande verkeer het even duurt voordat alle packets doorkomen.

Het netwerk van Ziggo heeft te weining capaciteit voor de upload waardoor de kwaliteit van het uitgaande verkeer sterk afhankelijk is van het gebruik op dat moment.
Ik woon ook in groningen heb ook ziggo en heb totaal geen last van de problemen die RB heeft .
Ik weet niet of het mogelijk is of misschien dat RB het al eens geprobeerd heeft maar misschien is het in overleg met zijn buren mogelijk om een kabel van hun modem op zijn pc te doen voor een paar dagen (om uit te sluiten dat het ergens in zijn bekabeling of aansluiting zit)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hier ook Ziggo, wel aan de andere kant van het land... Wel bekend probleem dat ik ongeveer elk uur / twee uur een keer een seconde of 3 weg val, niet alleen in iRacing maar met alles merk ik dat. Heb er gelukkig weinig last van, een enkele keer dat ik een rondje verloor (vorige week) verder niks. Voor zover ik weet knipper ik nooit op die een keer 3 seconden per race na.

Dirk: gaaf man! Ben erg jaloers, lijkt me heel gaaf maar ga echt niet aan zoiets beginnen :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Gave setup Dirk! Helaas (of misschien wel gelukkig :+) zelf geen plek voor zo'n setup, maar lijkt me wel erg gaaf!

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
Ziet er erg goed uit Dirk.

Doe mij er ook maar een ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Mooi, Dirk! Wanneer gaat hij in produktie? :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

NickThissen schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:41:
Dirk: gaaf man! Ben erg jaloers, lijkt me heel gaaf maar ga echt niet aan zoiets beginnen :p
BM schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:58:
Gave setup Dirk! Helaas (of misschien wel gelukkig :+) zelf geen plek voor zo'n setup, maar lijkt me wel erg gaaf!
Bedankt! Ben er zelf erg blij mee, het is ook vooral leuk geweest om te doen, over de dingen die je wil en nodig hebt nadenken. Ik vond hem juist kleiner uitvallen dan ik had verwacht uiteindelijk. Als ik het zo instel dat de zijkanten kunnen inklappen valt het helemaal mee.
FransJansen schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:58:
Ziet er erg goed uit Dirk.

Doe mij er ook maar een ;)
ZeeZeiler schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:00:
Mooi, Dirk! Wanneer gaat hij in produktie? :)
Haha, bedankt!

Bestellingen gaan in oplage vanaf 100-1000?, kennen jullie genoeg mensen ;). ik heb me laten vertellen door de staalwerkers dat zo'n uitzonderings unit als deze eigenlijk niet zo heel grappig is om af te rekenen. Maar dat heb ik gelukkig op een leukere/betere manier kunnen oplossen. Ze grapte er zelf ook al over, "volgende week weer 1000?"

Hoewel de unit erg makkelijk in elkaar te zetten is en erg stevig is, ben ik bang dat shipping costs een probleem zouden zijn :D het weegt namelijk ook wel wat samen. Het staalwerk alleen is geschat op 80kg. Daar gaan vast wat arbowetten moeilijk over doen als je die door de pakketdienst wil opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als je er wieltjes onder monteerd kom ik wel met de fiets :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En maken van aluminium dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Dan gaan de kosten weer aardig omhoog, aluminium is niet bepaald goedkoop in verhouding met staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:53

elni

Carrot

Hele mooi mooie setup Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Keurige setup Dirk. En goed dat je toch redelijk voor wat instel mogelijkheden hebt gekozen. Ik heb ook heel erg lang lopen afstellen en verbouwen totdat het 99% (er blijft altijd wat te wensen) was. ;)
RedBaron: Iets voor jou:

http://members.iracing.com/jforum/posts/watch/0/1892793.page

[ Voor 27% gewijzigd door JoepW op 05-06-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De maker van de JJ spotter pack heeft ook audio files gemaakt voor iBuzzer, dan heb je weer één geheel. Lijkt me wel cool. Bij NASCAR doen ze dat ook echt zo met aftellen etc.
Lijkt me wel een grappig programma.

[ Voor 30% gewijzigd door Niellie41 op 05-06-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Grand Reeve
A small update has been applied today for the simulation.

- Includes setups for the various cars expected to run at Kansas.

- Includes a longer top gear in the oval gear set for the Star Mazda so at this week's track the car won't hit the rev limiter in the draft.

- Fixed a bug that could cause crashes in if too many of certain cars were loaded, overflowing the available physics memory footprint.

- Fixed a bug where the pit boxes would be facing the wrong way in pit lanes where the pit stalls are between the pit lane and the race track, such as at the Kansas infield road course.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3195964.page

De boel is al weer up. Update = Max. 6.4 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Grappig, maar ik zou liever iets visueels hebben die gewoon de afstand tot je box zou laten zien.
Jammer genoeg zit je pit mannetje niet op het relative scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Nick:
Ik heb nog ff snel gekeken wat nou de echte afstand was tussen ons vlak voor de Gerlachbocht gisteren in Heat 2.
Zo zag het er uit vanuit jouw auto:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2013_s2/1incar.jpg
En dit is hoe het er vanaf de zijkant uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2013_s2/2afstand.jpg

Dus dat paste ruim..... op een NL server beide met een goed ping ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oh, ik bedoelde ook eigenlijk apex van T1, daar zaten we echt wel dichter op elkaar :p Meer dan een paar centimeter zal het niet geweest zijn...

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 63 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.