iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
EPISCHE RACE!
Ik kan het verhaal gaan vertellen maar ik maak wel een video. Tags: 3 wide, close racing, top 5 finish within 4 seconds, etc. etc.
Wel door een paar offtrackjes en 2 x aangetikt worden (waarvoor ik een 2x en 4x kreeg, bedankt iRacing) -0.27SR maar het was het waard
http://members.iracing.co...onid=8350238&custid=44916
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
P1 t/m P4 binnen 2 seconden voor +- 20 rondes of zo.
19:30 begint de race. Rond 19:20 zal de uitzending beginnen.thijmennabuurs schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:11:
hoelaat is vanavond de neo race live op glacier?
HDMI maakt gebruik van dezelfde kanalen als je DVI aansluitingen (HDMI is in de basis een DVI signaal over een ander kabeltje). Als je dus 2x DVI en 1x HDMI zou willen aansluiten krijg je 3 monitoren op 2 signalen. Dat snapt ie niet. Helaas. Heb hier hetzelfde probleem gehadrottentomato schreef op zondag 02 juni 2013 @ 01:08:
Dus dan haal je drie monitoren en dan kom je er achter dat 2x DVI en 1x HDMI niet gaat ...Nu even snel op zoek naar een ACTIVE Mini-DP-to-DVI kabel....... en geduld hebben.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
dat was toch niet mijn drama race van gister heFabiandJ schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:53:
Zo'n soort race had ik gisteren ook maar dan op MoSport met de McLaren
P1 t/m P4 binnen 2 seconden voor +- 20 rondes of zo.

JawelTuxieDeni schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:22:
[...]
dat was toch niet mijn drama race van gister he![]()
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik zag het en heb er ff een paar rondjes getest.BM schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:51:
Hmmz, de SRF rijd volgende week op Charlotte Infield Road Course. Hebben we die een tijdje terug met GoT niet ook gereden? In dat geval is racen schier onmogelijk
Ik denk dat ik die maar over ga slaan, je hebt race-tracks, je hebt Micky Mouse baantjes ... en je hebt Charlotte Infield Road Course.
Zo denk ik er tenminste over
Met GoT was het best grappig. Onmogelijk inhalen, maar opzich vond ik het wel grappig rijdenSleepie schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:00:
[...]
Ik zag het en heb er ff een paar rondjes getest.
Ik denk dat ik die maar over ga slaan, je hebt race-tracks, je hebt Micky Mouse baantjes ... en je hebt Charlotte Infield Road Course.
Zo denk ik er tenminste over
Xbox
Verwijderd
Ik was de enige in de hele race zonder incident
NetjesVerwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:36:
Vandaag mijn allereerste race gedaan in iRacing. Ik had al de hele week geoefend en heb gisteren twee timetrials gedaan die goed verliepen. De race was met de MX5 op Summit Point en ik had besloten om maar als laatste te beginnen in de pits, want ik weet hoe het er in de eerste bocht aan toe gaat en ik weet ook dat ik zelf niet goed ben met racen. Ik heb mij uiteindelijk omhoog weten te werken naar de tweede plek zonder iemand aan te raken of van de baan te schieten en het is me ook gelukt om tweede te finishen.
Ik was de enige in de hele race zonder incident(De eerstvolgende had 5 incidents en was derde geworden 54 seconden achter mij).
Xbox
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Wanneer je inschrijft maakt niet uit, iedereen die geen qualificatie tijd heeft staan wordt op volgorde van iRating achter de qualifiers gezet. Ook maakt qualificeren / tijd van inschrijven niet uit in welke split je komt, dat gaat puur op iRating.MikeVM schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:47:
op de laatste moment inschrijven, dan start je meestal als laaste, of voorlaatste, en dan altijd gewoon achteraan rijden in het begin, zo zie je waar het allemaal kan foutgaan, de volledige eerste lap is een risico tussen de rookies. ik rij nog dagelijks in de mx5 trouwens, wsl de enige op het got forum
Verwijderd

zie overal wel setjes voor andere sturen enzo
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 15:52 ]
Nieuwe pc draait als een zonnetje, en de FPS zijn ziek hoog voor wat ik gewend was
Nummers willen we zienHoogie2004 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:01:
Ik ga me wagen aan Interlagos met de Williams
Nieuwe pc draait als een zonnetje, en de FPS zijn ziek hoog voor wat ik gewend was
Xbox
En zouden jullie liever een G27 nemen of een Force Feedback GT stuur met Club Elite pedals?
als je op langere termijn nog wilt investeren, kan je beter de force feedback gt nemen,
loadcell is gebaseerd op druk; de normale (potentiometers) meten de afstand dat je de rem indrukt, dit is veel moeilijker om kleine aanpassingen te maken tijdens het remmen en ook is het makkelijker om via spiergeheugen (of noemt dat?) te remmen op basis van druk. omdat je ongeveer weet hoe hard je moet drukken om de juiste hoeveel te remmen..
voor mij persoonlijk vind ik orde van belangrijk zo:
- degelijke pedalen
- degelijke stoel (race positie / zithouding)
- 3 schermen (hierdoor ga je niet echt sneller; maar je zal makkelijker kunnen inhalen zonder problemen)
- goed stuur
- ...
ook race ik het laatste jaar ook enkel met van die (fake)sparco schoentjes. hierdoor ben ik niet sneller geworden, maar na een dag maakte ik veel minder fouten tijdens het remmen...
[ Voor 11% gewijzigd door MikeVM op 02-06-2013 16:44 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Alles kunnen ontwijken, maar ik was te langzaam, met teveel domme foutjes.
http://members.iracing.co...onid=8351603&custid=61620
En over de FPS, eerst @ Spa was het 80-100 FPS, nu rond de 130 FPS minimum, met veel meer opties aan
Start: 23 - Pit 23 - Pit 18 - Pit 18, totaal 82 L.
Banden duurt best lang maar niet zolang als volle tank. Maar als je maar 10 L tankt ofzo dan kosten banden teveel tijd.
Heb de smaak te pakken en heb gister een playseat evo gehaald ,alleen rij ik nu nog met een oude logitech force ex. De pedalen zijn veel kleiner dan bv van een G27, waardoor je hakken niet goed zitten ipv boven de steun, zitten ze op de steun. Ik voel gewoon pijn na wat races. Het stuur is ook wat te klein.MikeVM schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:42:
ik denk dat pedalen belangrijker zijn dan het stuurtje...
als je op langere termijn nog wilt investeren, kan je beter de force feedback gt nemen,
loadcell is gebaseerd op druk; de normale (potentiometers) meten de afstand dat je de rem indrukt, dit is veel moeilijker om kleine aanpassingen te maken tijdens het remmen en ook is het makkelijker om via spiergeheugen (of noemt dat?) te remmen op basis van druk. omdat je ongeveer weet hoe hard je moet drukken om de juiste hoeveel te remmen..
voor mij persoonlijk vind ik orde van belangrijk zo:
- degelijke pedalen
- degelijke stoel (race positie / zithouding)
- 3 schermen (hierdoor ga je niet echt sneller; maar je zal makkelijker kunnen inhalen zonder problemen)
- goed stuur
- ...
ook race ik het laatste jaar ook enkel met van die (fake)sparco schoentjes. hierdoor ben ik niet sneller geworden, maar na een dag maakte ik veel minder fouten tijdens het remmen...
Dus ben ik ook op zoek naar een stuur + pedalen.
Welke merk is die force feedback gt? Of bedoel je de logitech driving force gt?
Ik zat zelf te denken aan Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Elite Edition EU, alleen lees ik veel over probleempjes en dat weerhoudt me nog, maar als ie het doet dan is ie super.
Qua spellen speel ik acr en gtr2, ps3 moet ik nog laten maken en dan kan ik gt5 ook spelen.
Ik zit ook te twijfelen over iracing, ik werk nl in 2 ploegen en kan dan om de 2 weken met de compo meedoen.
Mis ik dan teveel of?
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
Dat vroeg ik me ook af.Bullus schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:53:
[...]
Heb de smaak te pakken en heb gister een playseat evo gehaald ,alleen rij ik nu nog met een oude logitech force ex. De pedalen zijn veel kleiner dan bv van een G27, waardoor je hakken niet goed zitten ipv boven de steun, zitten ze op de steun. Ik voel gewoon pijn na wat races. Het stuur is ook wat te klein.
Dus ben ik ook op zoek naar een stuur + pedalen.
Welke merk is die force feedback gt? Of bedoel je de logitech driving force gt?
Ik zat zelf te denken aan Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Elite Edition EU, alleen lees ik veel over probleempjes en dat weerhoudt me nog, maar als ie het doet dan is ie super.
Qua spellen speel ik acr en gtr2, ps3 moet ik nog laten maken en dan kan ik gt5 ook spelen.
Ik zit ook te twijfelen over iracing, ik werk nl in 2 ploegen en kan dan om de 2 weken met de compo meedoen.
Mis ik dan teveel of?
Ik werk in de 3 ploegen en zal zowiezo eerst ff moeten oefenen natuurlijk.
Hoe werkt het dan met competities.
Kan ik dan meedoen als jullie te weinig mensen hebben of hoe zit dat?
Nog niet aan gedacht, en ook nog niks voor geprobeerd. Ga ik komende half uur nog wel ff doen. Wat jij schrijft klinkt wel logischNickThissen schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:10:
BM al nagedacht over strategie voor straks? Ik zit op 75 L voor de race ongeveer (1.35 L/lap of 0.45 L/min). Maar liefst drie stops dus, ik zat te denken om zoiets te doen om elke keer banden te nemen:
Start: 23 - Pit 23 - Pit 18 - Pit 18, totaal 82 L.
Banden duurt best lang maar niet zolang als volle tank. Maar als je maar 10 L tankt ofzo dan kosten banden teveel tijd.
Xbox
Je kunt gewoon meedoen wanneer je wil met onze toernooien op maandag en dinsdag, ook al doe je er maar eentje mee maakt helemaal niks uit. Je zult natuurlijk niet het toernooi winnen maar het gaat om de funVerwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:55:
[...]
Dat vroeg ik me ook af.
Ik werk in de 3 ploegen en zal zowiezo eerst ff moeten oefenen natuurlijk.
Hoe werkt het dan met competities.
Kan ik dan meedoen als jullie te weinig mensen hebben of hoe zit dat?
Of bedoel je een ander toernooi?
Verwijderd
nee nee ik bedoelde deze d-:NickThissen schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:16:
[...]
Je kunt gewoon meedoen wanneer je wil met onze toernooien op maandag en dinsdag, ook al doe je er maar eentje mee maakt helemaal niks uit. Je zult natuurlijk niet het toernooi winnen maar het gaat om de fun![]()
Of bedoel je een ander toernooi?
Deze als in de race die over een uurtje start (NEO Green Hell)? Die kun je niet zomaar meedoen, moet je voor inschrijven (en in dit geval moet je class B zijn met SR hoger dan 3.0 maar dat is een grens die de organisatoren gewoon opleggen) en voor qualificeren (snel genoeg rondje zetten om in top 12 te komen in dit geval). Maar over een paar weken is er weer een race, op Spa denk ik met 3 of 4 GT bakken? Weet niet precies. Van dezelfde organisatoren. Is verder niet echt een competitie maar gewoon paar losse endurance races.
Live timing is te vinden, hier: http://live.neo-endurance.com/livetiming.html
Uitzending is hier te vinden: http://new.livestream.com/accounts/1452426/events/1441066
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Half 8. De tijd op de glacier tv website klopt niet, was vorige keer ook al geen idee waarom dat fout is. Ze begonnen toen wel gewoon op tijd dus ga ervan uit dat het nu ook goed komtuchiha tijntje schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:19:
Begint het om 8 uur? Ik dacht dat BM zei dat het om half 8 begon.
En het is gefixt
GL!
[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-06-2013 19:26 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Ok dat wist ik niet. Ik heb m'n schermen 2x mDP-DP en 1xDDVI aangesloten. Zonder adapters dus.BM schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:19:
[...]
HDMI maakt gebruik van dezelfde kanalen als je DVI aansluitingen (HDMI is in de basis een DVI signaal over een ander kabeltje). Als je dus 2x DVI en 1x HDMI zou willen aansluiten krijg je 3 monitoren op 2 signalen. Dat snapt ie niet. Helaas. Heb hier hetzelfde probleem gehad
Dat is wel vet dat je live kunt meekijken.Niellie41 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:45:
Kwalificatie voor de race is nu onderweg.
Live timing is te vinden, hier: http://live.neo-endurance.com/livetiming.html
Uitzending is hier te vinden: http://new.livestream.com/accounts/1452426/events/1441066
Net een kleine botsing gezien en de camera bleef maar op de schuldige (mustang-mclaren)
|2600k|Asus 290|
Net met de Riley op Mosport gereden. Ging best lekker, wilde alleen iemand inhalen in de lange rechterbocht voor s/f en diegene gaf eigenlijk te weinig ruimte (of ik nam teveel) en ik kwam met het linkerachterwiel in het gras. In de rondte, zachtjes de muur aangetikt en daarna was de auto instabiel in rechterbochten (best lastig op Mosport
Leuke serie wel, Grand AM.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
iRacing volgt NEOendurance eindelijk op Twitter. Zou tijd worden
[ Voor 48% gewijzigd door Niellie41 op 02-06-2013 20:19 ]
Verwijderd
idd kunnen ze wat van lerenNiellie41 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:18:
De stream doet het bij mij wel goed.
iRacing volgt NEOendurance eindelijk op Twitter. Zou tijd worden
En mijn internet werkt perfect... al het werk voor niks.
iRacing go fix your shit! Ja ik ben pissed als dat nog niet duidelijk was...
[ Voor 47% gewijzigd door FabiandJ op 02-06-2013 20:49 ]
Verwijderd
hoeveelste lag je en welke race?FabiandJ schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:43:
Godverdomme en toen vliegt iRacing eruit... naja de server. Vervolgens probeer je opnieuw te connecten en meteen weer geen connectie. Bij iRacing de ping die je kunt bekijken op hun site, op alle server gewoon 0 0 0.
En mijn internet werkt perfect... al het werk voor niks.
iRacing go fix your shit! Ja ik ben pissed als dat nog niet duidelijk was...
Had me weer terug gereden naar P9, met 1 ronde achterstand op de leider. En het gebeurde in de NEO Green Hell.
Verwijderd
jammer man jammer. hele race plat of alleen jij?FabiandJ schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:18:
[...]
Had me weer terug gereden naar P9, met 1 ronde achterstand op de leider. En het gebeurde in de NEO Green Hell.
Zoals altijd alleen ik natuurlijk....Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:19:
[...]
jammer man jammer. hele race plat of alleen jij?
Met mijn internet is niks aan de hand, alles werkt gewoon.Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:21:
[...]
das helemaal kut zeg. heb je al eens contact met je isp opgenomen?
Bij ping op de site zie ik ook dit staan:
Connection Quality
Server Farm: US-MA
Avg Ping(ms): 212.3
Loss(%) 93
StDev(ms)38.1
Heb meerdere keren geprobeerd om opnieuw te joinen, maar elke keer werd ik eruit gegooid.
[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 02-06-2013 21:25 ]
Ben maar gestopt met die stream te kijken, constant een buffering icoontje. Speedtest gedaan bij Ziggo, haal netjes 120 down/10 up. Helaas.
Verwijderd
idem hier op de kabel ... en net eens race gespecced op US server ... een woord , BOECHT zoals ze dat hier zeggen, de helft van de tijd mensen die 5-10 seconden uit beeld zijn ... nice iracingArfman schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:33:
93% loss? Dus 7% van je pakketjes komt maar over, da's niet veel.
Ben maar gestopt met die stream te kijken, constant een buffering icoontje. Speedtest gedaan bij Ziggo, haal netjes 120 down/10 up. Helaas.

Ik zou haast weer een Twitter account aanmaken, om eens even op iRating te gaan ranten.Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:42:
[...]
idem hier op de kabel ... en net eens race gespecced op US server ... een woord , BOECHT zoals ze dat hier zeggen, de helft van de tijd mensen die 5-10 seconden uit beeld zijn ... nice iracing
Welke provider heb jij? Toevallig UPC?Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:45:
net ff post op forum gedaan en mijn gedacht gezegd , dit kan toch niet meer![]()
![]()
Verwijderd
Telenet in België normaal geen probleem, vandaag een drama blijkbaar
edit : net is test gedaan bij mijn provider : 57.15Mbps download 3.80 Mbps upload
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 21:58 ]
Verwijderd
heb je een IP waar je problemen mee hebt van Iracing.
Ik heb ook upc dan trace/ping ik hem even.
geen problemen hier aaikman
Als dat zo was, dan hoorde ik nog in de race te zitten....dabelg schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:58:
die neo race haalt alles down haha
Server IP's zijn hier te vinden: http://www.answers-script...does-iracing-use-127.html
Verwijderd
Verwijderd
hmm in die testdrive had ik echt mensen die 5-10 seconden gewoon uitbeeld niet normaaldabelg schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:58:
die neo race haalt alles down haha

Verwijderd
115ms ping 0%lossFabiandJ schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:58:
[...]
Als dat zo was, dan hoorde ik nog in de race te zitten....
Server IP's zijn hier te vinden: http://www.answers-script...does-iracing-use-127.html
heb upc... misschien dat het een regio probleem is
Verwijderd
kan zijn maar het wordt tijd dat iracing is zaken monitored en aanbied aan hun racers zodat WIJ een duidelijk beeld hebben van wat er fout kan zijn als je toch in een race startVerwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:00:
[...]
115ms ping 0%loss
heb upc... misschien dat het een regio probleem is

Maar man, sorry dat ik het zeg, wat rijden er een boel idioten rond in die snellere autos. Heb volgens mij 4 protests ingedient, maar dat hadden er ook zo 14 kunnen zijn. Ik kan niet in het niets oplossen! Bijzonder dat Julien dan na de race daar nog over klaagt ook. Hele hele laatste stuk kun je langzamere autos niet voorbij. Hij zet 'm er bij mij naast en we raken elkaar, dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen...
Beetje jammer dat dat mijn race overheerst heeft, heb me elke paar rondjes kapot zitten ergeren aan die mensen. Zonde, want de baan is verder leuk genoeg om me 53 rondjes lang bezig te houden
Xbox
Xbox
Ik heb 60 up/down glasvezel en was geregeld alle auto's in beeld kwijt. Er was echt wel wat aan de hand bij iRacing. Misschien dat een zo groot veld + 4 verschillende auto's een wat te zware belasting was voor de server?Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:42:
[...]
idem hier op de kabel ... en net eens race gespecced op US server ... een woord , BOECHT zoals ze dat hier zeggen, de helft van de tijd mensen die 5-10 seconden uit beeld zijn ... nice iracing
Maar goed. Zo te horen hebben jullie het wel naar je zin gehad. Ik heb overigens ook wat bagger inhaal acties gezien. o.a. hoe Daniel Lopez er uit werd geramd door een andere klasse. En doordat ik dat op de chat signaleerde werd er keurig een straf uitgedeeld aan de veroorzaker. Die vervolgens nog een keer een straf kreeg omdat hij zijn straf niet juist inloste.
Buitenom in T21 is idd niet de beste optie, dat heeft niemand geprobeerd bij mij ze wachtten allemaal netjes tot T22 waar het wel prima kon.BM schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:56:
Ik doelde eigenlijk zo'n beetje tussen T20 en T25. Daar heb ik gewoon de ruimte nodig. Verder nog een keer een divebomb in T10 en T11 gehad. Maar die Julien kwam bij T21 buitenom voorbij, tja, daar zat ik al. Nog een godswonder dat ik daar geen schade bij had. Maar goed, wellicht dat ik net de verkeerde tegenkwam op de verkeerde plekken. Er waren er echter ook genoeg die op die plekken wel achter je bleven rijden, het kan dus wel.
T10 een keer bijna van de baan geduwd door Anders Dahl, kwam me vrij standaard inhalen (links aan de binnenkant voor insturen T10) maar deed het iets te langzaam waardoor we nog naast elkaar zaten op de exit en hij de auto gewoon naar buiten laat glijden waar ik dus zat. Vol op de rem gaan staan en net contact vermeden, wel protest ingediend, niks meer over gehoord (prima hoor).
Tussen 10 en 11 heb ik een keer de deur dicht gegooid voor Edwin Bos ofzoiets, kreeg beetje instabiliteit bij uitkomen T10 dus wilde even de ruimte om oak tree goed aan te snijden anders was ik eraf gegaan. Vond hij niet zo leuk denk ik en in oak tree ramt hij hem achterop, te ongeduldig. 0x maar wel beetje schade dacht ik. Ook protest ingediend en paar ronden later kreeg hij een BF, weet niet of dat mijn incident was maar zal dan wel
10e geworden. Ik heb alles op alles gedaan om gewoon de finish te halen. Tevreden met de top 10
[ Voor 42% gewijzigd door Niellie41 op 03-06-2013 00:43 ]
https://twitter.com/iRacingMyers/status/335417455486844931
/edit: Hmm moet je niet die post weer weghalen he
[ Voor 21% gewijzigd door Red Baron op 03-06-2013 00:56 ]
Probeer eens in de DOS console dit in te tikken.
ping -f -l 1500 www.tweakers.net
of ping -f -l 1500 69.25.205.241 (iracing server)
als er een message volgt "package needs to be fragmented" dan het getal "1500" verlagen totdat er gewone resultaten uitkomen. (default in registry is 1514)
Dan de standaard value veranderen in de registry onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0007\Ndi\params\*JumboPacket
0007 is bij mij waar de netwerkkaart staat en
*Jumbopacket is bij mij waar deze value (1514) staat die aangepast moet worden, bij andere merken netwerkkaarten kan dit anders heten. bv "MTU value"
Als het fout gaat kan de netwerkdriver er gewoon weer overheen geinstalleerd worden en de standaardwaarden staan weer terug.
How do you save a random generator ?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3193514.page
Verwijderd
Dan gebruik ik die bij mijn accountje scheelt toch weer centjes
thanks die ga ik straks zeker in de gaten houden.dabelg schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:23:
Ook een thread om in het oog te houden voor de T500RS owners
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3193514.page
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 10:54 ]
Verwijderd
mss dat deze nog werkt ? https://www.cadillaccupracing.com/Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:48:
weet iemand nog een iracing code waar je gratis auto's of tracks bij krijgt bij registreren?
Dan gebruik ik die bij mijn accountje scheelt toch weer centjes
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Verwijderd
Thanks, dat maar eens proberen dan.enchion schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:12:
Voor de mensen met connectie issues misschien handig.
Probeer eens in de DOS console dit in te tikken.
ping -f -l 1500 www.tweakers.net
of ping -f -l 1500 69.25.205.241 (iracing server)
als er een message volgt "package needs to be fragmented" dan het getal "1500" verlagen totdat er gewone resultaten uitkomen. (default in registry is 1514)
Dan de standaard value veranderen in de registry onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0007\Ndi\Params\*JumboPacket
0007 is bij mij waar de netwerkkaart staat en
*Jumbopacket is bij mij waar deze value (1514) staat die aangepast moet worden, bij andere merken netwerkkaarten kan dit anders heten. bv "MTU value"
Als het fout gaat kan de netwerkdriver er gewoon weer overheen geinstalleerd worden en de standaardwaarden staan weer terug.
Ik had al wel eens met zo'n connection optimizer zitten pielen, maar dan werd het op z'n laagst gezet (1500).
Echter gaat hij bij mij niet meer fragmenteren bij een waarde van 1472.
Overigens heb ik het niet alleen in die key aangepast die jij noemt, maar op nog een paar plekken (stuk of 3 andere) voordat het daadwerkelijk effect had.
Ik heb gewoon ff op Jumbo gezocht en kwam ze dan wel tegen.
Verwijderd
en hoe zie je dat het effect heeft?Red Baron schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:20:
[...]
Thanks, dat maar eens proberen dan.
Ik had al wel eens met zo'n connection optimizer zitten pielen, maar dan werd het op z'n laagst gezet (1500).
Echter gaat hij bij mij niet meer fragmenteren bij een waarde van 1472.
Overigens heb ik het niet alleen in die key aangepast die jij noemt, maar op nog een paar plekken (stuk of 3 andere) voordat het daadwerkelijk effect had.
Ik heb gewoon ff op Jumbo gezocht en kwam ze dan wel tegen.

Overigens heb ik ook de min waarde aangepast (van 1500 naar 1400) zodat ik ook via bovenstaande menu de waarde kan aanpassen.
[ Voor 32% gewijzigd door Red Baron op 03-06-2013 14:28 ]
Verwijderd
vreemd ik heb die er nieteens instaan.Red Baron schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:27:
Omdat ik het eerst nog niet terug zag bij de properties van m'n netwerk kaart:
[afbeelding]
Overigens heb ik ook de min waarde aangepast (van 1500 naar 1400) zodat ik ook via bovenstaande menu de waarde kan aanpassen.
staat jumboframe
en als waarde 2kb mtu
is 2kb niet waarde 2048 ? is precies wel erg veelVerwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:33:
[...]
vreemd ik heb die er nieteens instaan.
staat jumboframe
en als waarde 2kb mtu
Verwijderd
nee als je met de pulldown selecteerd loopt hijdabelg schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:35:
[...]
is 2kb niet waarde 2048 ? is precies wel erg veel
2kb mtu
3kb mtu
etc etc
tot 9kb mtu
en dan disabled eronder
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 14:36 ]
Of 256, dan is het weer erg weinigdabelg schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:35:
[...]
is 2kb niet waarde 2048 ? is precies wel erg veel
Xbox
mmm het is echt wel 2048
huidige gigabit poorten op pci-e kunnen tot 9216 aan 9kb
regel is hoger is beter maar je moet fragmentatie in het oog houden. ook met 9KB kan het zijn dat je HDD het niet kan bijhouden ;p
ik geloof je direct, heb de ballen verstand van netwerken etcdabelg schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:53:
[...]
mmm het is echt wel 2048
regel is hoger is beter maar je moet fragmentatie in het oog houden. ook met 9KB kan het zijn dat je HDD het niet kan bijhouden ;p
Xbox
Verwijderd
zit een samsung 830 pro ssd in van 500gbdabelg schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:53:
[...]
mmm het is echt wel 2048
Sowieso moet je met standaardinstellingen gewoon goede latencies hebben en geen tot weinig packetloss. Als dat wel zo is, is er ergens iets mis.
Xbox
Tss, hij moet gewoon z'n lag switch op manual zetten ipv automatisch. Of zijn knopje blijft hangen maar aangezien hij geen Fanatec heeft zal het dat wel niet zijnBM schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:24:
Dat er in het geval van Red Baron ergens iets mis is was volgens mij allang duidelijk

Vanavond maar eens kijken of het wat beter is dan.
Verwijderd
zo'n beetje het meest kinderachtige tooltje wat er is de oude vertrouwde lagswitch.Red Baron schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:37:
Ik ben veel te lui om met een lagswitch te gaan lopen pielen![]()
dat ze daar sinds 1996 nogsteeds geen oplossing tegen hebben gevonden
Man-man. Ik heb er wat clan wars met Quake door verlorenVerwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:39:
[...]
zo'n beetje het meest kinderachtige tooltje wat er is de oude vertrouwde lagswitch.
dat ze daar sinds 1996 nogsteeds geen oplossing tegen hebben gevonden
Verwijderd
jouw upload is toch ook OK want als je de pro races streamt ziet dat er toch ook ok uit. Volgens mij is het puur Iracing die een probleem heeft , maar ik denk dat dit in een magic packet moet zittenRed Baron schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:37:
Ik ben veel te lui om met een lagswitch te gaan lopen pielen![]()
Hij heeft nu niet voor niets de bijnaam Ilblink
Mijn connectie problemen liggen bij mijn provider. (Telenet)
als m'n connectie wegvalt is het over alle computers in huis.
Gaan ze mooi voor mogen langskomen.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Wanneer precies weet ik niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 03-06-2013 16:06 ]
Dit topic is gesloten.