Fixed en fixed;)JoepW schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:04:
Neuhhhhhhhh. De gegevens bij de 2 toernooien zijn ok. En bij School ook.
Alleen staat school nu 3x (zo vaak heb ik een update gedaan) in de agenda.....
Geintje 
Er is iets fout gegaan, maar Nick heeft het net hersteld
Er is iets fout gegaan, maar Nick heeft het net hersteld
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
3 keer door andere de muur in gedrukt. blijf netjes op me lijn en mensen sturen gewoon vol op me in is al de 2e race dat dit gebeurd... word er niet leuker op
iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark
Ontwijken en niet racen, maar rondjes maken in de rookie klasse is de oplossing.
Zit in de D klasse en ik rijd gewoon me rondjes alleen dan komt er weer is een cadillac voorbij zetten en die drukt je gewoon de muur in of probeert je op de meest onmogelijke plek in te halen. bijv de haakse bocht op mosport.
De combi Caddy - Kia dus... Hmmm... Da's vervelend.
Het is een kunst apart om schade vrij te rijden als de langzamere klasse. Ik heb er nog niet super veel evaring mee (na dit seizoen misschien) maar heb wel veel ervaring als snellere klasse, en ik denk dat je rijders in langzamere klassen in twee groepen kunt verdelen:
Groep 1 denkt: "ze moeten zelf hun weg langs me vinden, ik hoef niet in de spiegels te kijken en als ze me aanraken is het hun schuld".
Groep 2 denkt: "ik rij met een oog op m'n binnenspiegel en als iemand ook maar iets probeert waar ik het niet mee eens ben geef ik hem ruimte".
Groep 1 heeft gelijk. En groep 2 finished de race
Klinkt heel verkeerd, en het is ook wel overdreven wat ik nu zeg (en ik zeg ook helemaal niet dat jij het verkeerd doet, ik heb je ongelukken niet gezien dus werkelijk geen idee). Maar er zit wel een hint van waarheid in. Je moet sowieso meewerken met de snellere klassen, als ze ruimte nemen waar die er misschien niet was of waar je liever geen ruimte geeft, dan kun je wel gewoon insturen maar dan eindig je alleen je eigen race. Zover mogelijk kun je beter de ruimte geven en verwachten waar ze je gaan inhalen.
Als je echt moeite hebt met een bocht en weet dat je niet naast elkaar kunt rijden, dan moet je vroeg voor die bocht duidelijk aangeven dat je dit niet toelaat - neem de binnenbocht en laat aan de buitenkant de ruimte over voor de snellere klasse. 9 van de 10 keer wachten ze netjes achter je als ze zien dat je geen ruimte gaat laten. De andere keer vliegen ze zelf van de baan. Zolang jij aan de binnenkant zit kan er weinig gebeuren.
Groep 1 denkt: "ze moeten zelf hun weg langs me vinden, ik hoef niet in de spiegels te kijken en als ze me aanraken is het hun schuld".
Groep 2 denkt: "ik rij met een oog op m'n binnenspiegel en als iemand ook maar iets probeert waar ik het niet mee eens ben geef ik hem ruimte".
Groep 1 heeft gelijk. En groep 2 finished de race
Klinkt heel verkeerd, en het is ook wel overdreven wat ik nu zeg (en ik zeg ook helemaal niet dat jij het verkeerd doet, ik heb je ongelukken niet gezien dus werkelijk geen idee). Maar er zit wel een hint van waarheid in. Je moet sowieso meewerken met de snellere klassen, als ze ruimte nemen waar die er misschien niet was of waar je liever geen ruimte geeft, dan kun je wel gewoon insturen maar dan eindig je alleen je eigen race. Zover mogelijk kun je beter de ruimte geven en verwachten waar ze je gaan inhalen.
Als je echt moeite hebt met een bocht en weet dat je niet naast elkaar kunt rijden, dan moet je vroeg voor die bocht duidelijk aangeven dat je dit niet toelaat - neem de binnenbocht en laat aan de buitenkant de ruimte over voor de snellere klasse. 9 van de 10 keer wachten ze netjes achter je als ze zien dat je geen ruimte gaat laten. De andere keer vliegen ze zelf van de baan. Zolang jij aan de binnenkant zit kan er weinig gebeuren.
Ik val in groep 1 
Zo zijn er gisteren in die practice wel een paar brutale caddies geweest die het gras mochten opzoeken omdat ik de deur dichtgooide met mijn KIA. Wonderbaarlijk genoeg ben ik niet een keer geraakt
Zo zijn er gisteren in die practice wel een paar brutale caddies geweest die het gras mochten opzoeken omdat ik de deur dichtgooide met mijn KIA. Wonderbaarlijk genoeg ben ik niet een keer geraakt
Als je de langzamere deelnemer bent moet je gewoon duidelijk zijn wat je intenties zijn. Wil je dat je gewoon niet ingehaald worden in een bepaalde bocht wees dan duidelijk en ga al snel aan de binnenkant van de bocht rijden.
En als je een headset hebt is het nog makkelijker dan kan je het gewoon zeggen "Inside next turn".
Persoonlijk behoor ik voornamelijk in groep 1, de inhalende partij is verantwoordelijk dat hij netjes voorbij komt en aangezien die vaak op veel vlakken de langzamere auto outclassed zou dit geen probleem moeten zijn.
In de topic start staan hier ook twee mooie filmpjes over, en de rode draad is voornamelijk hou je lijn.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jsKLDWDtevw]
En als je een headset hebt is het nog makkelijker dan kan je het gewoon zeggen "Inside next turn".
Persoonlijk behoor ik voornamelijk in groep 1, de inhalende partij is verantwoordelijk dat hij netjes voorbij komt en aangezien die vaak op veel vlakken de langzamere auto outclassed zou dit geen probleem moeten zijn.
In de topic start staan hier ook twee mooie filmpjes over, en de rode draad is voornamelijk hou je lijn.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jsKLDWDtevw]
[ Voor 41% gewijzigd door FabiandJ op 01-05-2013 08:44 ]
M'n ca. 15 jaar oude stuur en pedalen beginnen na de laatste weken intensief gebruik toch wat af te takelen. Zit er aan te denken om toch iets van Fanatec te bestellen, is die Premium Service echt van meerwaarde of? Het liefst zou ik voor de CSW + BMW rim gaan, maar ze bieden ook een pakket aan CSW + Forula rim + BMW rim, waarbij je dan gratis Service krijgt t.w.v. € 150,-.
Op zich wil ik wel een formula rim, maar zelf wacht ik liever op een branded net als BMW.
Wat raden jullie aan mocht ik overgaan op de aanschaf?
CSW + BMW voor € 700,-
of
CWS + Formula + BMW + Service € 880,-
Op zich wil ik wel een formula rim, maar zelf wacht ik liever op een branded net als BMW.
Wat raden jullie aan mocht ik overgaan op de aanschaf?
CSW + BMW voor € 700,-
of
CWS + Formula + BMW + Service € 880,-
Dat tweede filmpje komt me bekend voorFabiandJ schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:40:
Als je de langzamere deelnemer bent moet je gewoon duidelijk zijn wat je intenties zijn. Wil je dat je gewoon niet ingehaald worden in een bepaalde bocht wees dan duidelijk en ga al snel aan de binnenkant van de bocht rijden.
[video]
[video]
Jullie hebben natuurlijk gelijk dat de inhalende auto de verantwoordelijkheid heeft om veilig in te halen, maar dat wil niet zeggen dat de andere auto niet hoeft mee te werken. En met meewerken bedoel ik: ruimte geven wanneer mogelijk, en voorspelbaar zijn. Vooral NIET een onvoorspelbare lijn gaan rijden om plaats te maken.
Ik heb ontelbare races gedaan in de HPD en heel erg vaak tegen erg goeie Ford en Corvette rijders (Niek Versteege, Roope, etc..) en de manier waarop hun rijden is gewoon zo anders (beter) dan het grootste deel van de rest. Heeft ook te maken met elkaar kennen en weten wat de ander gaat doen, ik weet dat hun de deur dicht gooien als ik van te ver kom en een divebomb zou doen, dus doe ik het niet. Maar tegelijkertijd weten hun ook dat ik ruimte neem als er plek voor is, en dan sturen ze ook niet in. Je hebt ook mensen die dan toch insturen, en dan gaat het mis.
Nick / Hoogie / Fabian: dank voor de duidelijke uiteenzetting. 
@gait: Ik heb beide en wissel echt voor de bijbehorende auto. Dus de V8 met het BMW stuur en de bv de McLaren met het F1 stuur.
Het BMW stuur is echt zwaarder maar ik vind het qua rijden en FFB goed passen bij de diverse GT's.
Maar er zijn diverse rijders hier die enkel met het F1 stuur rijden.
@gait: Ik heb beide en wissel echt voor de bijbehorende auto. Dus de V8 met het BMW stuur en de bv de McLaren met het F1 stuur.
Het BMW stuur is echt zwaarder maar ik vind het qua rijden en FFB goed passen bij de diverse GT's.
Waarom divebomb je dan bij de rest wel ???[b]NickThissen schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:46 ....ik weet dat hun de deur dicht gooien als ik van te ver kom en een divebomb zou doen, dus doe ik het niet. Maar tegelijkertijd weten hun ook dat ik ruimte neem als er plek voor is, en dan sturen ze ook niet in. Je hebt ook mensen die dan toch insturen, en dan gaat het mis.
Ik zeg toch niet dat ik dat bij de rest wel doe? Ik geef alleen aan hoe hun op zo'n situatie reageren.dabelg schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:12:
[...]
Waarom divebomb je dan bij de rest wel ???dat zie je gewoon teveel zeker HPD als ze voor positie gaan moet iedereen maar opzij. Je doet NEO met ford GT he ? Wacht maar
Als ik in de HPD redelijk ver achter een GT richting een langzame bocht kom en aan de binnenkant ga kijken maar ik niet zeker weet of ik hem veilig kan uitremmen (zo'n typisch moment "gaat ik het halen of net niet?") dan zie ik altijd een van drie reacties van de Ford (nog voordat ik uberhaupt mijn keuze kan maken):
1. Hij blijft wijd bij de entry en stuurt dan in naar de apex zonder 'rekening te houden' dat ik misschien aan de binnenkant wil inhalen.
2. Hij blijft wijd bij de entry en stuurt niet in maar neemt een hele rare wijde lijn of stopt zelfs bijna aan de buitenkant om mij ruimte te geven.
3. Hij pakt de binnenkant en laat duidelijk merken dat hij niet ingehaald wil worden.
Alleen optie 3 vind ik een goeie beslissing. Optie 1 is prima hoor, hij heeft alle recht om in te sturen zolang ik er nog niet langs zit, dan was ik gewoon niet dichtbij genoeg. Maar bedenkende dat optie 2 ook heel vaak voorkomt is het voor ons (HPD) lastig in te schatten wat er gaat gebeuren. Gaat hij insturen of gaat hij me ruimte geven? Ik kan niet voor hem kiezen dus mijn enige optie is wachten, en als hij dan OOK gaat wachten dan komen er ongelukken.
Verder is optie 1 ook niet de beste keuze als je niet weet met wie je rijdt. Het is 100% de schuld van de HPD als hij daar een divebomb zou doen en de Ford zou insturen, maar dan nog ligt de Ford uit de race. Als je rijdt met iemand die je kent en waarvan je weet dat hij niet gaat divebomben is het prima, maar vaak moet je toch gokken en is er altijd een kans dat de HPD niet weet waar hij mee bezig is.
Alleen bij optie 3 is het voor beide auto's veilig, en ik zie alleen de snelste / slimste gasten (Niek Roope etc) dat doen.
En ten slotte: ik heb het hele seizoen meegedaan in de HPD en ik kan me maar een enkele contact tussen mij en een GT herinneren. En daarbij gaf hij achteraf toe dat het zijn eigen schuld was. Ik ben eerder te voorzichtig dan dat ik denk dat iedereen maar ruimte voor me moet maken
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 01-05-2013 10:23 ]
Het leukste en beste met inhalen is blocken zonder werkelijk te blocken.
Quote: FabiandJ "In de topic start staan hier ook twee mooie filmpjes over, en de rode draad is voornamelijk hou je lijn."
Dit is idd de grootste waarheid, maar het leuke is net als op de snelweg dat jouw lijn breder is dan jouw auto.
De truc is om als iemand je rechts wil inhalen en je ziet het ruim van tevoren aankomen (en je wil hem blocken omdat hij in dezelfde klasse zit) om in jouw baanvak links te gaan hangen, vervolgens als hij dichtbijgenoeg komt naar rechts te gaan zonder je baanvak te verlaten.
In veel gevallen schrikt de rijder achter je genoeg (hoeft maar een heel klein beetje te zijn) om net zn gas los te laten en dus kan hij je niet meer inhalen, je houdt bv als je toch naast elkaar komt meer snelheid over bij het uit accellereren van de bocht.
Positieve bijwerking hiervan is ook als de rijder achter je een remfout maakt hij uitwijk mogelijkheden heeft, omdat jij gewoon nog in het linker baanvak zit en hij in het rechter, dus "block" je zonder een risico te nemen met de veiligheid.
Quote: FabiandJ "In de topic start staan hier ook twee mooie filmpjes over, en de rode draad is voornamelijk hou je lijn."
Dit is idd de grootste waarheid, maar het leuke is net als op de snelweg dat jouw lijn breder is dan jouw auto.
De truc is om als iemand je rechts wil inhalen en je ziet het ruim van tevoren aankomen (en je wil hem blocken omdat hij in dezelfde klasse zit) om in jouw baanvak links te gaan hangen, vervolgens als hij dichtbijgenoeg komt naar rechts te gaan zonder je baanvak te verlaten.
In veel gevallen schrikt de rijder achter je genoeg (hoeft maar een heel klein beetje te zijn) om net zn gas los te laten en dus kan hij je niet meer inhalen, je houdt bv als je toch naast elkaar komt meer snelheid over bij het uit accellereren van de bocht.
Positieve bijwerking hiervan is ook als de rijder achter je een remfout maakt hij uitwijk mogelijkheden heeft, omdat jij gewoon nog in het linker baanvak zit en hij in het rechter, dus "block" je zonder een risico te nemen met de veiligheid.
How do you save a random generator ?
#2 lijkt in tegenspraak met #1. Waarom mag de langzamere auto zich niet optimaal positioneren voor de tweede bocht?FabiandJ schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:40:
[video]
Oké dan kan ik dus maar beter voor het pakket gaan. Alleen zie ik dat de CSP v2 pas halverwege juni leverbaar zijn dus ik wacht nog wel even met bestellen.JoepW schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:50:
Nick / Hoogie / Fabian: dank voor de duidelijke uiteenzetting.
Tevens twijfel ik nog hoe ik het ga bevestigen, op dit moment wordt de PC voor meer dan racen gebruikt. In de toekomst wil ik ook naar 3 schermen, maar het zal waarschijnlijk nooit een racerig only worden.
Tableclamp weet ik ook niet of dat wel echt prettig is.
Ik heb een jaar lang met tableclamp gereden, het is heus wel te doen. Maar ik moet bekennen dat het erg prettig is dat ik nu gewoon kan gaan zitten en racen, ipv eerst alles op te moeten zetten...
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik heb de CSW met Formula Rim, en bevestig hem met een table-clamp. Vind het prima te doen.
3 schermen zou leuk zijn, maar gaat er echt niet komen op korte termijn. PC wordt ook hier voor vanalles gebruikt, dus dedicated sim-rig is er niet, en plek heb ik er ook (nog) niet voor. Als ik de plek wel heb, weet ik niet of het er ook daadwerkelijk komt...
Ik heb destijds de BMW rim niet gekocht (budget) en zou het misschien wel willen hebben voor een goede deal. Echter wacht ik liever op een F1 replica stuur, of iets in die richting. Mijn voorkeur ligt in de meeste gevallen toch wel bij de Formula style auto's. (ook al rijden we de laatste tijd veel GT)
3 schermen zou leuk zijn, maar gaat er echt niet komen op korte termijn. PC wordt ook hier voor vanalles gebruikt, dus dedicated sim-rig is er niet, en plek heb ik er ook (nog) niet voor. Als ik de plek wel heb, weet ik niet of het er ook daadwerkelijk komt...
Ik heb destijds de BMW rim niet gekocht (budget) en zou het misschien wel willen hebben voor een goede deal. Echter wacht ik liever op een F1 replica stuur, of iets in die richting. Mijn voorkeur ligt in de meeste gevallen toch wel bij de Formula style auto's. (ook al rijden we de laatste tijd veel GT)
Yeah, gisteren mijn eerste race in de Mazda cup gewonnen. Nu ik het nieuwe stuurtje en pedalen heb gaat het stukken beter.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Zelf heb ik dat liever ook een F1 replica stuur, maar als ik die service erbij wil moet ik € 30 bij betalen voor dit F1 stuur. Nu weet ik niet hoe erg die service van belang is eigenlijk.Hoogie2004 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:19:
Ik heb de CSW met Formula Rim, en bevestig hem met een table-clamp. Vind het prima te doen.
In principe vind ik dat bovenstaande de standaard moet zijn, en om daar dan € 150,- voor neer te tellen.High Priority
This service pack provides premium access to our technical support, making your needs, our priority.
Repair
Fanatec Support experts will ensure the full functionality of your ClubSport Wheel Base.
Plus dat een F1 replica stuur misschien wel duurder wordt dan de BMW (schat ik). Ook is er nog niks van te zien geweest dus zal ook zeker wel niet verschijnen voor het einde van dit jaar.
Maar dan ga ik het maar bevestigen d.m.v. een tableclamp.
[ Voor 12% gewijzigd door Gait op 01-05-2013 12:13 ]
Ik verwacht ook geen F1 replica op korte termijn. Hoop er wel op, maar dat gaat vast niet meer gebeuren dit jaar.
Heb verder weinig ervaring met de service, gelukkig nog niet nodig gehad, op een known-issue met mijn paddle-shifters na waarbij de veer afbrak (was een probleem bij de eerste batch).
Heb verder weinig ervaring met de service, gelukkig nog niet nodig gehad, op een known-issue met mijn paddle-shifters na waarbij de veer afbrak (was een probleem bij de eerste batch).
Ik heb rechtstreeks contact gehad met Fanatec Benelux en Duitsland zonder Premium Support en ben altijd prima geholpen.
Zelfs een keer wen hele nieuw stuur opgestuurd gekregen, terwijl ik nog met de oude reed!
Zelfs een keer wen hele nieuw stuur opgestuurd gekregen, terwijl ik nog met de oude reed!
Premium support is pas van aankopen in 2013 alles daarvoor is automatisch premium support. (Dacht ik)JoepW schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:02:
Ik heb rechtstreeks contact gehad met Fanatec Benelux en Duitsland zonder Premium Support en ben altijd prima geholpen.
Persoonlijk zijn het dit soort fratsen waarom ik geen fanatec meer neem. ( Komt over voor mij als geen vertrouwen in eigen hardware ) Weet het die CSW is beter dan mijn T500 rs maar ik wil gewoon terug zekerheid . Na mijn fiasco met clubsport Turbo S wheel
Tja, dat soort sentimenten zie ik ook wel eens op het iRacing forum. Eerlijk gezegd heb ik qua support niks te klagen, en velen met mij ook niet. Ook als je wat verder leest bij de klagers zie je vaak dat het nog wel meevalt of dat ze het hebben over het allereerste Porsche wiel, toen Fanatec nog een superklein bedrijfje was zonder dedicated supportafdeling.
Tegenwoordig hebben ze hun support/aftersales/website echt wel op orde en ik zou er dan ook zonder 1 moment over te twijfelen zo een CSW bestellen.
Tegenwoordig hebben ze hun support/aftersales/website echt wel op orde en ik zou er dan ook zonder 1 moment over te twijfelen zo een CSW bestellen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Later ook eens op Canadian Tire Motorsport Park (Mosport) rijden met de Silverado?
In het echt gaan ze dat ook doen:
Ik val ergens tussen groep 1 en groep 2.
Zitten ze er al naast als ik moet gaan insturen dan geef ik ruimte.
Zitten ze er nog achter dan stuur ik in. Groep 1 dus ... Dit gaat jammer genoeg heel vaak mis waardoor ik toch met een oog in de achteruitkijkspiegels zit te pielen om dit te kunnen opvangen. Dus ook wat Groep 2
Na de finale met de Lotus en Star Mazda op Mosport weet ik echter wel hoe verleidelijk het is om hem er nog even tussen te gooien maar het heeft me met de Ford GT al een hoop frustratie bezorgd.
Nog eens bedankt aan allen die hier de GFX settings zitten uit te zoeken. Kan ik er dit weekend eens wat tijd insteken.
Nu maar even werken aan m'n S2000
@Niel : count me in!
Zitten ze er al naast als ik moet gaan insturen dan geef ik ruimte.
Zitten ze er nog achter dan stuur ik in. Groep 1 dus ... Dit gaat jammer genoeg heel vaak mis waardoor ik toch met een oog in de achteruitkijkspiegels zit te pielen om dit te kunnen opvangen. Dus ook wat Groep 2
Na de finale met de Lotus en Star Mazda op Mosport weet ik echter wel hoe verleidelijk het is om hem er nog even tussen te gooien maar het heeft me met de Ford GT al een hoop frustratie bezorgd.
Nog eens bedankt aan allen die hier de GFX settings zitten uit te zoeken. Kan ik er dit weekend eens wat tijd insteken.
Nu maar even werken aan m'n S2000
@Niel : count me in!
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
bah wat is die skip een kut auto om mee te rijden. Achterkant glijd veel te makkelijk weg ;/
Het is inderdaad een k*t auto, maar als je hier mee kan rijden, heb je wel super controle over de rest van de auto's.
Een tip: zorg voor stabiliteit, zeggen ze hier vast allemaal, laat het gewicht niet te snel van de ene naar de andere kant verplaatsen, want dan is de grip weg.
Een tip: zorg voor stabiliteit, zeggen ze hier vast allemaal, laat het gewicht niet te snel van de ene naar de andere kant verplaatsen, want dan is de grip weg.
Inderdaad, laat niet te snel/abrupt je gas los. Een klein beetje gas erop houden helpt erg om de balans te bewaren.
Vandaag ben ik begonnen aan een nieuwe livery voor de Ford GT.

Voor de mensen die wellicht ook het Dashboard prefereren boven die nieuwe Race Guide:
http://members.iracing.co...list/3188048.page#7013901
http://members.iracing.co...list/3188048.page#7013901
Lekker hoor die bedrading zo los. Bij de KNAF en FIA kwam ik zo niet door de keuring!Niellie41 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:01:
Later ook eens op Canadian Tire Motorsport Park (Mosport) rijden met de Silverado?
[video]
En ja hoor weer een update:
Chris Page @ memberforum
Sim updates.
Thursday 2-May-2013
CEST (Benelux tijd dus)
1000 Hosted Sessions*
1600 Service Down
1800 Service Up
Sessions in progress at the start of maintenance may be terminated. There will be no record of such events whether official or not.
(*) Hosted sessions are allowed that do not overlap the service maintenance period. For example, 6 hours before the service is down, you can create a hosted session that lasts 4 hours, but not one that lasts for 6 hours.
All times are subject to change.
[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 01-05-2013 15:48 ]
Zal ik 'm maar inkoppen?JoepW schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:46:
[...]
Lekker hoor die bedrading zo los. Bij de KNAF en FIA kwam ik zo niet door de keuring!
En ja hoor weer een update:
[...]
Lotus 49?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hahaha 
Ik denk eerder dat ze het probleem met de crashende SIM bij replays gaan oplossen. Ik moest de replay van Derx 3x herstarten voordat hij het deed. 2x SIM-Crash.
BTW Derx: Voor als je nog eens een replay saved voor me. Save hem dat t/m het moment dat de laatste is gefinished. Nu hield het op toen jij over de finish ging
Ik denk eerder dat ze het probleem met de crashende SIM bij replays gaan oplossen. Ik moest de replay van Derx 3x herstarten voordat hij het deed. 2x SIM-Crash.
BTW Derx: Voor als je nog eens een replay saved voor me. Save hem dat t/m het moment dat de laatste is gefinished. Nu hield het op toen jij over de finish ging
[ Voor 94% gewijzigd door JoepW op 01-05-2013 15:51 ]
Gaat waarschijnlijk niet eens door dus.quote: Chris PageNo new content. Bug fixes.
There are some other fixes in the pipeline that look like they will be ready soon that we'd like to get into this update, but haven't been fully tested. If they need more work, we'll probably delay the updates into next week, rather than having two maintenance windows.
We wanted to block out this chunk of time as likely downtime so that you can better plan.
Ohja, laten we dat gaan hypen op het members forum.
Zo mooi om dan al die teleurgestelde lui weer te zien op het moment dat het weer uitgesteld is
Enfin, ik neem aan dat het (o.a.?) een fix is voor die probelemen aan de oval kant?
Daar kan je niet goed bumpdraften en krijg je hele rare crashes als je dat doet.
Die crashes kregen we ook in de Indycar op Oulton park zondag, zie filmpje van Joep maar. Maar dat was inmiddels al gefixed.Red Baron schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:59:
[...]
Ohja, laten we dat gaan hypen op het members forum.
Zo mooi om dan al die teleurgestelde lui weer te zien op het moment dat het weer uitgesteld is![]()
Enfin, ik neem aan dat het (o.a.?) een fix is voor die probelemen aan de oval kant?
Daar kan je niet goed bumpdraften en krijg je hele rare crashes als je dat doet.
Weet niet precies welke bugs ze nu bedoelen.
Eeeeeh ik bedoel Lotus!!

Zo de 2013 versie van de Racing Lions livery is klaar
Voor Deni, Koen en Robbert is de auto ook klaar om te exporteren.
@Koen, moet jij weer de PSD van hebben?
Nice
Trouwens wie waren er allemaal van plan om naar de 6 uur van Spa te gaan komende Zaterdag. Ik ga samen met een vriend en we pikken Nick ergens onderweg op. Volgens mij waren Koen en Niel ook van plan te gaan. Dus zouden een mini meeting van kunnen maken.
(vanuit Eindhoven zijn er als nodig is nog 2 plekken vrij in de auto
)
(vanuit Eindhoven zijn er als nodig is nog 2 plekken vrij in de auto
[ Voor 13% gewijzigd door DutchDevil79 op 01-05-2013 16:25 ]
ow crap ja... als je wil kan ik hem nog wel een keertje goed opslaan hoor, heb het origineel volgens mij ook nog, dit was alleen een cutout daarvan.JoepW schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:49:
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Nee johderx666 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:24:
[...]
ow crap ja... als je wil kan ik hem nog wel een keertje goed opslaan hoor, heb het origineel volgens mij ook nog, dit was alleen een cutout daarvan.
@Spa zal ik niet zijn.... Privé dingen te doen en e ook net ff te ver in deze tijd van zuinig aan doen
Hmmz, wat kost dat?DutchDevil79 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:17:
Trouwens wie waren er allemaal van plan om naar de 6 uur van Spa te gaan komende Zaterdag. Ik ga samen met een vriend en we pikken Nick ergens onderweg op. Volgens mij waren Koen en Niel ook van plan te gaan. Dus zouden een mini meeting van kunnen maken.
(vanuit Eindhoven zijn er als nodig is nog 2 plekken vrij in de auto)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Vandaag nog 25 euro, anders 30. Niks dus
http://www.fiawec.com/
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 01-05-2013 17:05 ]
Zullen we daar even een DM groep voor maken? Is misschien wel handiger.
Ach als het een minimeet is mag het hier ook. kunnen geintreseerde zich aanmelden. Daarna toevoegen aan dm kan natuurlijk. Voor de details.
Ik baal......... Nou ja, binnenkort maar weer eens een kart-dingetje organiseren 
Geintje tbv morgenavond:

Geintje tbv morgenavond:

Goede oplossing!DutchDevil79 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:14:
Ach als het een minimeet is mag het hier ook. kunnen geintreseerde zich aanmelden. Daarna toevoegen aan dm kan natuurlijk. Voor de details.
Jij hebt echt even niks beters te doen he JoepJoepW schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:19:
Ik baal......... Nou ja, binnenkort maar weer eens een kart-dingetje organiseren
Geintje tbv morgenavond:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zat lekker op het terras vanmiddag en d8 ach ff pielenSpeedy55 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:28:
[...]
Jij hebt echt even niks beters te doen he Joep
Ik ben gewoon jaloers hoor, met dit mooie weer, niet op de situatie waar je inzit.
Nou, om eerlijk te zijn zit ik liever niet op mijn terras op een werkdagSpeedy55 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:34:
Ik ben gewoon jaloers hoor, met dit mooie weer, niet op de situatie waar je inzit.
Ik ben ook bezig met een paint, maar waarom gaat de paint voer de luchtinlaten aan de zijkenten voor en over de reflectoren achter?JoepW schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:19:
Geintje tbv morgenavond:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat probleem hem ik ook en krijg het niet meer weg
Kijk eens op pagina 1 bij het skins hoofdstuk.
Daar staat dit plaatje.
http://iracing.invisio.nl/_/ts_2013_s1/placefinder.png
Kun je als layer over je paint zetten en dan kun je in game kijken waar de punten zich bevinden.
Daar staat dit plaatje.
Kun je als layer over je paint zetten en dan kun je in game kijken waar de punten zich bevinden.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Zat net even met de Skip te spelen op Charlotte.
Wat een gave combo bijna net zo leuk als met de Spec.
Trouwens Joep aangezien je toch aan het uitproberen bent, zin om mn MCV settings uit te proberen, zijn/voelen normaal en lijken niks op die van Richard Avery.
Zijn erg leuk zeker in combinatie met de Skip, kan er nu mee driften maar dan op de goede manier.
https://www.dropbox.com/s...x/Motion_Cockpit_View.ini
Trouwens Joep aangezien je toch aan het uitproberen bent, zin om mn MCV settings uit te proberen, zijn/voelen normaal en lijken niks op die van Richard Avery.
Zijn erg leuk zeker in combinatie met de Skip, kan er nu mee driften maar dan op de goede manier.
ik heb die uit de start topic. en dat werkt fijn.. hoe is de jouwe tov van die?enchion schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:30:
en waar moet ik jou filetje ook weer naar toe verplaatsen..? dat ben ik ff vergeten.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Dat bedoelde ik niet, maar ik heb het al gevonden hoewel ik het wel vreemd vind.FransJansen schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:29:
Kijk eens op pagina 1 bij het skins hoofdstuk.
Daar staat dit plaatje.
Als je de layer Car Decal Stamp aanzet dan werkt het weer, maar volgens de tutorial moeten alle rood gemarkeerde layers uit

Hierbij m'n eerste eigen (na)gemaakte paint.

[ Voor 58% gewijzigd door Gait op 02-05-2013 10:36 ]
De "Motion_Cockpit_View.ini" gaat in je iracing profielfolder, waarschijnlijk My documents\iRacingNickrsd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:38:
[...]
ik heb die uit de start topic. en dat werkt fijn.. hoe is de jouwe tov van die?
en waar moet ik jou filetje ook weer naar toe verplaatsen..? dat ben ik ff vergeten.
Gewoon even je oude file renamen voordat je deze gebruikt, kan je hem later weer terugzetten indien nodig.
Trouwens de volgende settings in de App.ini werken er goed mee samen.
DriverHeadHorizon=0.000000
DriverHeadNoPitch=0.000000
DriverHeadWobble=0.075000
driverHeightAdj=0.000000
DriverRotateHead=0.000000
Alleen Headwobble om de bumps beter te voelen, setting kan na veel testen imho alleen op 0.075 staan, andere setting voelt niet logisch.
HeadHorizon en HeadNoPitch worden via de MCV settings geregeld.
Tony Gardner heeft globaal uitgelegd hoe de driver swaps zullen werken:
http://members.iracing.co...list/3189187.page#7014689Right now, what would happen is you would create a team first. Sort of think of league page but for teams. Then the admin, would select members of team to enter a given race. Only those entered into race as a team would be able to swap in as a driver.
Ow jee. Dat worden league races in team verband op Charlotte Legends met een verplichte rijderswissel per ronde...
Stuk lastiger om in de Ford te gaan qualificeren voor NEO
Zit op 2:22.1 nu, dat moet hopelijk wel genoeg zijn. In de HPD had ik na een rondje of 10 wel een top 5 tijd staan (hoewel het veld deze keer wel een stuk sterker is in de HPD).
Die klote join lag naait me ook steeds, server waarin 60 man steeds komen en gaan is erg vervelend als je elke keer een halve seconde blijft haperen
Midden in een bocht en je rondje is verkloot...
Die klote join lag naait me ook steeds, server waarin 60 man steeds komen en gaan is erg vervelend als je elke keer een halve seconde blijft haperen

Toffe Mazda Gait, goede kleuren en leuk design.
Yay C class

Hmm nog drie kwartier wachten omdat de NEO PQ vol zit, grr
Welke races kan ik doen zonder dat mn rating slecht wordt?
AAAAaahh wat is zo'n lange qualifier toch vervelend frustrerend zeg. Zit hier m'n haren uit te trekken
Dan weer fuel op vlak voor de lijn, dan weer off track, dan weer traffic, elke keer is er maar weer iets waardoor ik geen rondje voor elkaar krijg. Optimal is een seconde sneller dan ik nu heb staan, bah...
pfff 2.22.4 is beste wat ik eruit kreeg in ford GT voor NEO
kan nog sneller opti zit op 2.21.8
idd nick zat met zelfde issues ;p
kan nog sneller opti zit op 2.21.8
idd nick zat met zelfde issues ;p
[ Voor 16% gewijzigd door dabelg op 01-05-2013 22:24 ]
21.1 optimal........................... Wordt er niet goed van met de koude banden bug. Je MOET een langzame outlap nemen (anders haal je het ook niet met minimum fuel) want anders kom je een seconde te kort. Dacht dat het erg was in de HPD maar de Ford heeft het nog 10 keer erger. Heb wel 20 outlaps gedaan van 3 minuten en geen enkel rondje afgemaakt. Ben er maar mee gekapt, als het vandaag niet genoeg is dan doe ik wel niet mee, ga niet nog eens proberen morgen.
hehe ik reed op 19L want is anders niet te doen moet teveel in't oog houden tijdens outlap
misschien morgen eens een 7 L lap doen
Scheelt een halve seconde. Met 19L kom ik niet sneller dan 22.3 wat ik ook doe. Met 7L zit ik elk rondje minimaal op -0.6 van dat maar maak het maar niet af....
Serieus, als het zo elke week moet met qualificeren in die Ford ben ik er snel klaar mee. Kan er echt niet tegen als ik na 3 uur rijden nog steeds een volle seconde van m'n optimal af zit
Serieus, als het zo elke week moet met qualificeren in die Ford ben ik er snel klaar mee. Kan er echt niet tegen als ik na 3 uur rijden nog steeds een volle seconde van m'n optimal af zit

[ Voor 37% gewijzigd door NickThissen op 01-05-2013 23:15 ]
Volgens mij is Nick net gefrustreerd naar z'n bedje vetrokken?
Nee, ik zag in dat het niet meer ging lukken
Ik ga 'm niet proberen. Ik ben helemaal gewend aan zoals ik het nu heb staan allemaal. Dus neuh, dank jeenchion schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:30:
@Spa gangers en geïnteresseerden uit de achterhoek: De kans is groot / aanwezig dat ik zondag toch maar eens naar de Ardennen rij en een dagje op Spa ga rondhangen.
1) Wat spreken we af en wie komen er allemaal?
2) Wie is er eventueel geïnteresseerd om uit de Achterhoek mee te rijden?
Als je zondag gaat is er niets meer te doen
De WEC race is zaterdag.
De WEC race is zaterdag.
k@t, dat is waar ook. Nou dan kan ik dus echt nietNiellie41 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:32:
Als je zondag gaat is er niets meer te doen![]()
De WEC race is zaterdag.
Lees eerst op je gemak, kopje koffie en een koekje erbij, Joep's startpost eens door. Begin je net met iRacing ga dan eerst een dagje of zo in je eentje testen. Daarna doe je de testsessies met andere mensen op de baan, en pas als dat lekker gaat moet je aan racen gaan denken. iRacing is niet zoals andere racespellen, je kunt niet onvoorbereid gaan racen. Voor je het weet heb je een protest aan je broek.Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:15:
Welke races kan ik doen zonder dat mn rating slecht wordt?
Morgen (donderdag) is er een school sessie, georganiseerd door dat stelletje hier. Kun je veel van opsteken.
+1!ZeeZeiler schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:58:
[...]
Lees eerst op je gemak, kopje koffie en een koekje erbij, Joep's startpost eens door. Begin je net met iRacing ga dan eerst een dagje of zo in je eentje testen. Daarna doe je de testsessies met andere mensen op de baan, en pas als dat lekker gaat moet je aan racen gaan denken. iRacing is niet zoals andere racespellen, je kunt niet onvoorbereid gaan racen. Voor je het weet heb je een protest aan je broek.
Morgen (donderdag) is er een school sessie, georganiseerd door dat stelletje hier. Kun je veel van opsteken.
Jammer Joep
Een volgende keer ben ik wel geintreseërd om mee te rijden Joep.
Ik ook wel, kom zelf uit Twente dus kan zo langs je rijden Joep 
NEO wordt weer niet wat voor mij, 5 mei moet iemand zo nodig z'n kind laten dopen en ik denk uberhaupt niet dat ik snel genoeg ben.
NEO wordt weer niet wat voor mij, 5 mei moet iemand zo nodig z'n kind laten dopen en ik denk uberhaupt niet dat ik snel genoeg ben.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ging normaal gezien ook naar spa maar HekkeH gaat blijkbaar niet mee... Nog aan het twijfelen of ik die trip in m'n eentje ga maken... Waarschijnlijk wel
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
+1FabiandJ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 01:46:
Zijn er eigenlijk plannen voor een nieuwe meeting? De vorige is alweer bijna 10 maanden geleden
Wij zijn er nog.Fragbeestje schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 01:02:
Ik ging normaal gezien ook naar spa maar HekkeH gaat blijkbaar niet mee... Nog aan het twijfelen of ik die trip in m'n eentje ga maken... Waarschijnlijk wel
Nu alleen niet elke keer weg lopen als ik er aan kom.
Ja moeten daar binnenkort maar is naar gaan kijken. Een leuk thee kransje organiseren.FabiandJ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 01:46:
Zijn er eigenlijk plannen voor een nieuwe meeting? De vorige is alweer bijna 10 maanden geleden
Tijdje gelden had ik wel een kopbal gegeven hier maar daar was toen zo weinig animo voor dat ik het even in de koelkast heb gestopt.
[ Voor 18% gewijzigd door DutchDevil79 op 02-05-2013 06:48 ]
man man als ik dat zo zie is de competitie enorm groot in de NEO met FORD GT
zit pas 11ste in Q tijd met een 2.22.4 (gaan er met deze pace zelfs niet bijzijn alls ROOPE en ERIK nog moeten)
zit pas 11ste in Q tijd met een 2.22.4 (gaan er met deze pace zelfs niet bijzijn alls ROOPE en ERIK nog moeten)
Als ik tijd heb, kom ik jullie wel weer inmaken met een potje karten 
Overigens maakt de activiteit me niet zoveel uit voor een meet, maar race-gerelateerd is in ieder geval wel leuk
Het karten vorige keer was in ieder geval echt super, net zoals het nabuurten op dat terrasje.
Overigens maakt de activiteit me niet zoveel uit voor een meet, maar race-gerelateerd is in ieder geval wel leuk
[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-05-2013 07:54 ]
Ik moet me nog kwalificeren voor de NEO, en eerlijkheid gebied me te bekennen dat ik nog geen ronde gereden heb op Spa. Vanavond gaat dat er ook niet van komen, als ik dan op tijd thuis ben ben ik bij de got sessie te vinden. Misschien daarna nog even oefenen en dan vrijdag maar zien of ik een Q tijd kan zetten. Maar als ik Nick en anderen al zie klagen dat de competitie zo sterk is gaat dat voor mij helemaal een lastige klus worden, geloof niet dat ik in die FGT zo snel ben 
GoT iRacing meet lijkt me wel weer leuk. Locatie/activiteit maakt me nieteens zoveel uit. Vorige keer was gezellig, dus een evt nieuwe meet zal dat ook wel worden

GoT iRacing meet lijkt me wel weer leuk. Locatie/activiteit maakt me nieteens zoveel uit. Vorige keer was gezellig, dus een evt nieuwe meet zal dat ook wel worden
[ Voor 15% gewijzigd door BM op 02-05-2013 08:46 ]
Xbox
Was de vorige race met NEO ook al dat het met die Ford GT lastig kwalificeren is. Het veld is enorm stek zitten veel goede rijders in de Ford GT te rijden. Ik had toen op Sebring ook de tijd niet om me goed te oefenen. En heb toen de kwalificatie ook niet gehaald.
Volgende meet wil ik er ook proberen bij te zijn. Als het weer in Eindhoven is en de groep niet te extreem groot is ben ik ook bereid mijn achtertuin ter beschikking te stellen.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Een meeting lijkt me erg leuk, kunnen jullie me tenminste een keer goed verstaan (muv. het accent
). Weet serieus niet waarom ik zo slecht verstaanbaar ben, in BF3 en L4D2 klaagt niemand over mijn voice.
9 / 19 is nog niet zo slecht toch? Met een beetje mazzel is het zelfs wel genoeg?
Volgens mij is Nick wel redelijk zeker van een plekje. Gat naar achter is best aardig. Ik vermoed dat ik dit keer buiten de boot ga vallen, maar goed, dat gaat m;n eigen schuld zijn, had ik maar eerder moeten gaan oefenen dan op de dag van de 2e PQRed Baron schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:15:
[...]
9 / 19 is nog niet zo slecht toch? Met een beetje mazzel is het zelfs wel genoeg?
Xbox
Ik bedoelde dat ik m'n tijd niet meer ging verbeteren. Ik denk dat m'n tijd nu ook wel genoeg is, maar er komen nog 2 avonden en ik tel zo al een stuk of 5 man die sowieso sneller gaan zijn dan ik en die nog niet meegedaan hebben, dus veel beter dan 14 ofzo hoop ik niet op. Dat vind ik wel erg krap, dus vanavond nog maar snel nog eens proberen, kijken of ik dan wel wat dichter bij m'n optimal kom... Vrijdag namelijk geen tijd meer dus zou jammer zijn als ik dan nog eraf gestoten wordt want dan kan ik er niks meer aan doen...Red Baron schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:15:
[...]
Tja zoals het er nu uitziet tijdens PRE Q zal ik er juist niet bij zijn. Achja jammer
ik weet dat ik 4 tiende laat liggen maar krijg het erni uit, en als ik teveel probeer neem ik een offtrack
misschien straks een paar ronden met 7L proberen we zullen wel zien
ik weet dat ik 4 tiende laat liggen maar krijg het erni uit, en als ik teveel probeer neem ik een offtrack
misschien straks een paar ronden met 7L proberen we zullen wel zien
[ Voor 15% gewijzigd door dabelg op 02-05-2013 14:21 ]
Moet je eerst langs mij zien te komenHoogie2004 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 07:53:
Als ik tijd heb, kom ik jullie wel weer inmaken met een potje karten
Dankje! Net even op jou site gekeken, staan ook hele mooie tussen!gtrNL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:19:
Toffe Mazda Gait, goede kleuren en leuk design.
Nu zag ik daar ook een Mazda MX-5 met zwarte velgen, is dat ingame of met photoshop aangepast?
Hetzelfde geldt voor NVIDIA op het raam? Dit is toch niet aan te passen?
Ter lering en vermaak voor vanavond:
Dat is een rare specracer

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Dit topic is gesloten.