iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.632 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Deze hadden jullie nog tegoed.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ADWIG80jjHA]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Hier hoefde je me niet aan te herinneren hoor Joep.. :$

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm ik dacht gisteren in heat 2 ook iets dergelijks gehad te hebben en met 2 mensen konden wij er maar net links en rechts voorbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:27
Damn dat was close, had ik gisteren ook een paar keer voor tijdens de race.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ja, dat was ik, reed in het gras na contact en toen ik de baan weer opreed bleek de auto ernstig krom, zo erg dat ik de baan overschoot......solly!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb eindelijk de problemen van mijn framerate issues gevonden. Had een hele tijd terug een lichte overclock ingesteld, maar die was verdwenen...

Met HWInfo (super handig om je load + temps bij te houden tijdens het gamen) eens gekeken wat nu de bottleneck was met mijn Phenom II X4 en de GTX 560TI, en het was, rara -> de CPU natuurlijk :P Toen ik de getallen nader bekeek bedacht ik ineens dat ie ooit harder had gelopen, dus maar weer ingesteld, en voila, de graphics weer op full-hd met bijna alles aan. GPU load is nu 80% tijdens het gamen en de CPU load over 4 cores zo'n 80% :)

@dabelg (jij had toch issues met je pc?), enig idee of je systeem tegen zijn limiet loopt als je last hebt van die stutters?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb ook maar eens gemeten: Op Spa met 120 FPS (her en der 100) zit ik op 80-99% GPU load en 40% processor. Raar. Ik had andersom verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Hoogie2004 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:41:
Ik heb eindelijk de problemen van mijn framerate issues gevonden. Had een hele tijd terug een lichte overclock ingesteld, maar die was verdwenen...

Met HWInfo (super handig om je load + temps bij te houden tijdens het gamen) eens gekeken wat nu de bottleneck was met mijn Phenom II X4 en de GTX 560TI, en het was, rara -> de CPU natuurlijk :P Toen ik de getallen nader bekeek bedacht ik ineens dat ie ooit harder had gelopen, dus maar weer ingesteld, en voila, de graphics weer op full-hd met bijna alles aan. GPU load is nu 80% tijdens het gamen en de CPU load over 4 cores zo'n 80% :)

@dabelg (jij had toch issues met je pc?), enig idee of je systeem tegen zijn limiet loopt als je last hebt van die stutters?
nope draait max 62 %

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Ook maar eens gekeken, aangezien mijn FPS nog lang niet is zoals het zou moeten. CPU komt eigenlijk op geen enkele core boven de 60/70% uit, en gpu max 57. Waarom ik op Spa dan op stukken <50fps duik..... schiet mij maar lek, kennelijk heeft de pc nog genoeg over :?

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 29-01-2013 18:50 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BM schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:50:
Ook maar eens gekeken, aangezien mijn FPS nog lang niet is zoals het zou moeten. CPU komt eigenlijk op geen enkele core boven de 60/70% uit, en gpu max 57. Waarom ik op Spa dan op stukken <50fps duik..... schiet mij maar lek, kennelijk heeft de pc nog genoeg over :?
bad programming ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien teveel data om te verplaatsen tussen MEM, CPU en GPU, verklaart dan ook waarom die uit hun neus zitten te eten, zijn nl aan het wachten op data.
Was ergens een melding over op het forum dat iRacing daarvan afwist en dat kon/wilde gaan verhelpen door over te stappen op DX11.

Kijk anders even of het wat uitmaakt door 1 van de bussnelheden op het MB te verhogen of te verlagen ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23
Ik heb met het overclocken al wel gehad dat sommige andere apparaten in de pc niet meer konden volgen. Vreemd genoeg was m'n benchmark score hoger maar aanzienlijk tragere werking van Oa de harde schijf. Even wat terugschroeven en toen ging het wel beter.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Inderdaad, ik zou juist niet gaan overclocken als je stutters hebt, probeer het eerst eens zonder...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Toch wel erg vreemd verhaal, zeker omdat het ineens na de build voorkomt... Is die 62% in windowed mode getest, of fullscreen?

En verder, eens met Nick, gooi alles eens nar de standaard clockspeeds, want het kan ook liggen aan een vage multiplier tussen de bus / CPU / pci-express ofzo...

Ik ga deze week nog een star Mazda doen op Spa, ik snap alleen totaal niet waarom ze de endurance pits hebben gepakt, met schade ben je dan 30 sec. Extra kwijt in de pits :(

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-01-2013 19:11 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:10:
[...]
Ik ga deze week nog een star Mazda doen op Spa, ik snap alleen totaal niet waarom ze de endurance pits hebben gepakt, met schade ben je dan 30 sec. Extra kwijt in de pits :(
Waarschijnlijk om mayhem in de 1e bocht te besparen, geen gekke gedachte lijkt me :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Hoogie2004 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:10:
[...]

Toch wel erg vreemd verhaal, zeker omdat het ineens na de build voorkomt... Is die 62% in windowed mode getest, of fullscreen?

En verder, eens met Nick, gooi alles eens nar de standaard clockspeeds, want het kan ook liggen aan een vage multiplier tussen de bus / CPU / pci-express ofzo...

allebei :p

clockspeeds ook al gedaan EIST afgezet alles geprobeerd gaan seffes nieuwe beta drivers eraf halen

nu ik heb een intel SSD van 540 MB/s read en 520mb/s schrijf snap niet wat er niet kan volgen buiten servers/programma

[ Voor 8% gewijzigd door dabelg op 29-01-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:28:
Net mijn PB verbetert op Watkins Glen met de Corvette.
Met race setup een 1.40:184
en met kwalificatie setup een 1.39:290
De setups zal ik op Nick's site zetten.

De laatste update is echt een goede geweest!
Ik zie hem nog niet ;) Ben benieuwd, ik ga denk ik ook met de corvette rijden in Proto & GT (en ook met de HPD als ik tijd heb, toch weinig voor te oefenen).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Heb even gekeken bij mij qua load percentages dat zit op 120fps op Spa tussen de 60-80 % dus pak 70% gemiddeld. Op kleinere tracks valt dat natuurlijk veel meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Bij mij is de GPU ook de bottleneck (i5 2500K @ 4.4GHz, ATi 79703GB).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Arfman schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:30:
Bij mij is de GPU ook de bottleneck (i5 2500K @ 4.4GHz, ATi 79703GB).
Best grappig want ik draai een niet overclockte i5-2500 (niet de k) en een GTX660ti Power Edition en die lopen prima. (Power edition heeft lichte overclock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zijn er mensen die er behoefte aan hebben om ook de HPD bij de practice vanavond toe te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
enchion schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:03:
[...]

Misschien teveel data om te verplaatsen tussen MEM, CPU en GPU, verklaart dan ook waarom die uit hun neus zitten te eten, zijn nl aan het wachten op data.
Was ergens een melding over op het forum dat iRacing daarvan afwist en dat kon/wilde gaan verhelpen door over te stappen op DX11.

Kijk anders even of het wat uitmaakt door 1 van de bussnelheden op het MB te verhogen of te verlagen ?
Heb net even 2 reepjes RAM eruit gehaald (de traagste 2), en daarmee lijk ik op de zwaarste stukken Spa zo'n 6 a 7 fps te winnen. Dat doet dus ook wel wat.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:38
JoepW schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:33:
Zijn er mensen die er behoefte aan hebben om ook de HPD bij de practice vanavond toe te laten?
Liever niet :X
BM schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:36:
[...]

Heb net even 2 reepjes RAM eruit gehaald (de traagste 2), en daarmee lijk ik op de zwaarste stukken Spa zo'n 6 a 7 fps te winnen. Dat doet dus ook wel wat.
:| Minder is meer?

[ Voor 40% gewijzigd door Streskip op 29-01-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Streskip schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:37:
[...]

[...]

idd met 4 latjes gaat je ram automatisch naar T2 timings

dus 2 latjes is sneller dan 4

goed nieuws eerste bevindingen van BETA 313.96 blijke goed op watkins al geen stutter maar ja zaten niveel auto's in sessie

[ Voor 19% gewijzigd door dabelg op 29-01-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Streskip schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:37:
[...]

[...]

Heb er een hele tijd terug een goedkoop 16GB setje bijgeprikt, en die is wat langzamer dan wat ik al had (8GB). Daardoor loopt dus alle mem op lagere snelheden. Aangezien 8GB genoeg is voor Windows 8 + iRacing vind ik het wel prima zo.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
dabelg schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:40:
[...]

idd met 4 latjes gaat je ram automatisch naar T2 timings

dus 2 latjes is sneller dan 4

goed nieuws eerste bevindingen van BETA 313.96 blijke goed op watkins al geen stutter maar ja zaten niveel auto's in sessie
Oke wist ik niet joh! Ik ding gewoon volgeprikt :9
BM schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:41:
[...]

Heb er een hele tijd terug een goedkoop 16GB setje bijgeprikt, en die is wat langzamer dan wat ik al had (8GB). Daardoor loopt dus alle mem op lagere snelheden. Aangezien 8GB genoeg is voor Windows 8 + iRacing vind ik het wel prima zo.
Aha! Moet ik eens kijken welke sneller zijn, ik heb ook 24gb erin zitten, (2x4 en 2x8) maar zijn van dezelfde modellijn dus dat zal wel weinig uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie mij helpen om een leuke serie voor komend seizoen te kiezen? Dit gaat mijn eerste seizoen worden. Had voor deze week alleen nog maar in de Mazda MX-5 en de Skippy gereden, maar ik wil dit seizoen graag in een C klasse gaan rijden. Welke auto zouden jullie kiezen om mee te beginnen? Denken jullie dat de McLaren in de GT Challenge een goede keuze is? Alvast bedankt ;)

EDIT: Maar bijvoorbeeld de Star Mazda lijkt me ook wel erg leuk :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:49:
Kunnen jullie mij helpen om een leuke serie voor komend seizoen te kiezen? Dit gaat mijn eerste seizoen worden. Had voor deze week alleen nog maar in de Mazda MX-5 en de Skippy gereden, maar ik wil dit seizoen graag in een C klasse gaan rijden. Welke auto zouden jullie kiezen om mee te beginnen? Denken jullie dat de McLaren in de GT Challenge een goede keuze is? Alvast bedankt ;)
1e seizoen direct class C in? Gewaagde keuze :) Denk dat bijna iedereen je hier zou aanraden om toch eerst een seizoen MX5 te rijden, en daarna rustig aan omhoog te gaan.

Verder is de McLaren een leuke, prima rijdbare auto, dus lijkt me een prima keuze als je toch C class in wilt :)

Edit: zie nu je edit. Star Mazda is een hele leuke wagen, maar heeft wel er erg veel baat bij als je eerst met de Skip gaat rijden :)

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 29-01-2013 19:52 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je zult toch eerst die C klasse moeten halen, je moet eerst wat ervaring opdoen in de lagere klassen. Dat hoeft niet lang te duren hoor, als je netjes rijdt ben je binnen no time C class, maar die ervaring zou ik wel pakken en niet meteen in een GT bak gaan beginnen want dat is toch een stuk lastiger!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:52:
Je zult toch eerst die C klasse moeten halen, je moet eerst wat ervaring opdoen in de lagere klassen. Dat hoeft niet lang te duren hoor, als je netjes rijdt ben je binnen no time C class, maar die ervaring zou ik wel pakken en niet meteen in een GT bak gaan beginnen want dat is toch een stuk lastiger!
Als ik de goeie gevonden heb op iRacing is ie al C class :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:49:

EDIT: Maar bijvoorbeeld de Star Mazda lijkt me ook wel erg leuk :9
Hold your horses!! Wat voor klasse ben je nu? Als je nog Rookie bent zou ik lekker veel officiele races rijden, als je in je Rookie klasse aan de 4.0 zit kan je mee doen in de D klasse. Of als je al D bent zou ik de Mustang Challenge pakken, daar heb ik veel aan gehad!

edit;
Ah, hij is al C!

[ Voor 3% gewijzigd door Streskip op 29-01-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:53:
[...]

Als ik de goeie gevonden heb op iRacing is ie al C class :)
Ja C Class 3.30, IR 1916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:20

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:18:
[...]

Ik zie hem nog niet ;) Ben benieuwd, ik ga denk ik ook met de corvette rijden in Proto & GT (en ook met de HPD als ik tijd heb, toch weinig voor te oefenen).
Werd vanmorgen ineens niet lekker. Na een paar uur slapen gaat het al weer beter.
Hopelijk houd ik het vol vanavond. Zal ze nu er op zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Kan niet lang practicen vanavond, zal rond 10 voor 9 wel stoppen.

Totzo! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ben er vanavond waarschijnlijk niet bij, mijn pc blijft maar met een bsod 0x00000003B komen, staat niet echt goed omschreven wat het inhoud maar goed run nu maar eerst chkdsk en sfc /scannow daarna. Heb wel al een nieuwe ssd besteld een Samsung 840 pro 128 gb, want mijnnonderbuik zegt nog steeds dat mijn HD niet goed is

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Phydomir

Dennis

Eerste race ging best goed in de Grand-Am series:

http://members.iracing.co...onid=7400760&custid=30065

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:06

derx666

mecker ende blaet

ik denk het niet, maar zonder meer info blijft het gissen. Is het nog gelukt om de folder waarin de crashdumps worden opgeslagen te veranderen naar %SystemRoot%\Minidump ?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik ben vanavond aangemeld,zal zo veel mogelijk aan de kant gaan tot............ik jullie in mijn spiegels heb. jan v rees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:00
Nu ook 3 weekjes met Iracing bezig, maand abonnement genomen om te proberen maar bevalt prima.
Vandaag ook geoefend in de Mazda cup met de Mazda MX5, wat een verschil met met de Spec Racer Ford. Daar heb ik altijd mee gereden maar met de Mazda heb je een stuk meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@derx: dat wel alleen ja nu kon ik er bijna niet bij want die bsod kwamen elke keer als ik Windows net geboot had. Maar kijk na HD controle wel even

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 12:14
Ben ook druk bezig met de Mazda Cup aan het oefenen, beste tijd op Summit Point is nu een 1:26 hoog. Vooral die laatste bocht krijg ik maar niet vloeiend. Vooral stuurtje is effe wennen als je alle race games met een xbox controller gewend bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
dat heb ik met de 3e bocht naar links naar boven daar verlies ik ook veel tijd.
En het binnenveld vind ik ook best tricky.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Speedy55 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:29:
Ben er vanavond waarschijnlijk niet bij, mijn pc blijft maar met een bsod 0x00000003B komen, staat niet echt goed omschreven wat het inhoud maar goed run nu maar eerst chkdsk en sfc /scannow daarna. Heb wel al een nieuwe ssd besteld een Samsung 840 pro 128 gb, want mijnnonderbuik zegt nog steeds dat mijn HD niet goed is
Die SSD heb ik ook gehaald. Werkt goed en redelijk snel :)

Had mijn PR daarnet in de practice. 1:15.2 dacht ik :D Hiervoor zat ik op 1.15.8 dus gaat de goede kant op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Leuke race gehad met de Corvettes. Het lag heel dicht bij elkaar. Jammer genoeg spinden Maikel en Nick in de Bus Stop.

Mijn momentje van de practice. Ik probeerde vol gas de pits in te gaan.
View vanuit Koen's auto.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/Spa%20pits.png

Met Koen had ik een leuk gevecht :D
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/Koen%20en%20Niel.png

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 29-01-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
gaaf met de 2 lions naast elkaar

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Idd gaaf. Ik reed ook nog even bij je Niel maar toen spinde je na de chicane bij pit entry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Streskip schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:16:
Idd gaaf. Ik reed ook nog even bij je Niel maar toen spinde je na de chicane bij pit entry.
Oh ja klopt. Dat moment was ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23
Leuke foto! :)

die laatste ronde was wel heel gaaf ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 17:29
Jep, m'n race zonet ging wat minder, maar het resultaat was uiteindelijk wel prima en op dit moment nog goed voor p1 in het kampioenschap :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
blijkt dat meer racers dus mijn probleem ook hebben en geen oplossing weten. tja :(

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2505291.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoewel ik me eigenlijk had voorgenomen niet de Proto&GT van half 11 te gaan doen kon ik het toch niet weerstaan, er leek wel een aardig veld bij elkaar te komen met flink wat Fords en dus toch maar last minute mee gedaan zonder heel veel oefening (toch maar in de HPD voor nu nog). Gelukkig maar, was een gave race! Had het echt gemist zo'n mooie multiclass series. Uiteraard ging er hier en daar wel wat mis (onder andere Roderic die na T1 eraf geduwd werd en die ik maar nét kon ontwijken door enorm naar rechts te vliegen waar gelukkig niemand zat...) maar over het algemeen leek het erg clean te gaan. Hele race gevochten met Teddy en Cristian er vlak voor, paar keer van plek gewisseld. Toen iets teveel fuel genomen en hard moeten pushen om ze weer bij te halen. Was ik eindelijk binnen een seconde wanneer Cristian als leider van ons groepje van 3 spint in de een-na-laatste bocht, links de muur in, terwijl Teddy vlak voor me rechts over het gras uitweek. Toen Cristian de muur raakte begon hij ook aardig te warpen dus ik had werkelijk geen idee waar ik naartoe moest, dus ik koos er maar voor om vol op de rem te gaan en niet te sturen. Kreeg hem uiteindelijk op m'n motorkap met een 4x maar vreemd genoeg geen schade, reed er half doorheen denk ik door het warpen... Toen nog zitten pushen om Teddy in te halen maar die had aan het einde nog wat extra fuel nodig dus dat was niet meer nodig. Dankzij een halve spin van Robbert was de P2 inmiddels ook uitgeschakeld en heb ik dus 2e weten te pakken waar ik eigenlijk de hele race 5e lag :D

http://members.iracing.co...onid=7401756&custid=74968

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 30-01-2013 00:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Goede morgen deze regenachtige morgen!

Klinkt als een mooie race Nick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja, het was eenvaaf gevecht tot aan de pitstop! We hebben met een paar man zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja was zeker een leuke race. Ik was met Jonathan Butel aan het vechten voor P4 bij de Ford GT's. Hij was in het begin ietsje sneller maar kon toch redelijk op ongeveer een seconde rijden. Echter ging hij al halverwege de race de pit in dus was die waarschijnlijk een stuk lichter. Ik hoefde pas tegen het einde te pitten omdat men tank vol was gegooit bij de start. Ben toen gaan pushen om voor hem te blijven na mijn pit. Dat ging goed en kon redelijk makkelijk in de 1.47 blijven. Echter paar rondjes voor ik wou gaan pitten had ik een klein momentje waardoor ik ging glijden in de bocht. Op zich kon ik hem houden maar verloor veel snelheid in die bocht waardoor de HPD die achter me ree me niet meer kon ontwijken. Behoorlijke klapper gemaakt en moest even wachten voor ik men weg weer kon vervolgen vanwege verkeer dat eraan kwam. Daarna maar snel men pitstop gedaan en de 3 minuten optianal repairs niet gedaan. Auto was te rijden maar was wel erg listig. En ik kwam dus 7 seconde achter Jonathan de baan weer op. Uit eindelijk wel de race uit kunnen rijden achter Jonathan en nog p4 gehaald omdat Joni Backman zen connectie verloor in de laatste ronde.
Wel jammer van men momentje want ree toen ook nog is zonder incs rond. Nu dus 4 incs en 1 plek verlies. Maar toch positief resultaat kwa Irating en SR.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 07:03:
Ja, het was eenvaaf gevecht tot aan de pitstop! We hebben met een paar man zitten kijken.
Volgende keer hoef je ons niet te verplaatsen in teamspeak hoor. Ik en Nick kunnen wel lullen en racen tegelijk. Oefenen we genoeg voor tijdens de GoT racejes. >:) >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Phydomir

Dennis

Ik heb gisteren na mijn Grand-Am race ook nog even geoefend in de Proto/GT serie met de HPD. Setup van het forum gehaald en dat voelde gelijk weer goed vertrouwd. Denk dat ik die serie ook maar blijf doen dit seizoen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:53:
[...]
Volgende keer hoef je ons niet te verplaatsen in teamspeak hoor. Ik en Nick kunnen wel lullen en racen tegelijk. Oefenen we genoeg voor tijdens de GoT racejes. >:) >:)
Haha, voor de zekerheid toch maar gedaan. Achteraf gezien een goede keuze! :+
Ik ben tijdens GoT sessie vaak genoeg de muur in gereden van het lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:56:
[...]

Haha, voor de zekerheid toch maar gedaan. Achteraf gezien een goede keuze! :+
Ik ben tijdens GoT sessie vaak genoeg de muur in gereden van het lachen :D
ik be er aan gewend aan het geraken :+ ..nu het hangt wel van de mop mss af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Streskip schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:13:
[...]

Die SSD heb ik ook gehaald. Werkt goed en redelijk snel :)

Had mijn PR daarnet in de practice. 1:15.2 dacht ik :D Hiervoor zat ik op 1.15.8 dus gaat de goede kant op 8)
Heb zelf sinds vorig jaar een Crucial M4 128GB steken, maar das eigenlijk mijn bootschijf en veelgebruikte programma's schijf. iracing staat nog altijd op mijn F3 Spinpoint 1TB, net zoals mijn meeste games buiten BF3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
straks open beta raceroom proberen se wedden dak geen stutters heb ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:30:
straks open beta raceroom proberen se wedden dak geen stutters heb ;p
stutters niet maar daar heb ik wel problemen met mijn csp pedalen in :) nogo for me en ik snap nog altijd niet waarom ... hij ziet dit als device zitten maar ik kan trottle/brake/clutch nergens aan toekennen en krijg geen input terwijl dit in iracing perfect draait 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RaceRoom = SimBin = matige physics. Of zit ik er helemaal naast?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Arfman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:50:
weet ik niet daarvoor is't open beta he :p

SimBin = matige physics

ooooooow nu schiet je een grote generatie simracers af >:)

GTR- GTL -race07 best wel goed voor hun tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:10:
[...]

SimBin = matige physics

aaauuuuwww :+ idd in GTR2 begonnen en dat was voor die tijd wel de max vond ik ..dag/nacht leuke mod's en zalige liveries :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

dabelg schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:10:
[...]

SimBin = matige physics

Mja, heb ook GTR en GTR2 gespeeld (met o.a. Fabian) en het leek altijd een beetje of je op rails reed, en zodra je eraf ging was het niet meer te houden. Beetje a la Grand Prix 4. Online was het een bende, races die na 2 bochten al compleet verknaakt waren of dat na 1 lap van de 10 gestartte mensen er nog maar 3 reden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Arfman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:29:
[...]

Mja, heb ook GTR en GTR2 gespeeld (met o.a. Fabian) en het leek altijd een beetje of je op rails reed, en zodra je eraf ging was het niet meer te houden. Beetje a la Grand Prix 4. Online was het een bende, races die na 2 bochten al compleet verknaakt waren of dat na 1 lap van de 10 gestartte mensen er nog maar 3 reden, etc.
ja sommige auto's

maar vond die porche 911 toch echt wel listig en zeker omdat die niet de snelste in zijn class was

wat simbin wel had en nu nog heeft is low speed physics die niet deugen precies of je rond 1 as in de wagen draait (maar ga ik testen in raceroom)

vooral wat aaikman zegt maakt dit voor mij wel kanshebber echte dag/nacht echte MC,... maarja van closed beta weet ik ook dat de physics niet zelfde zijn als iracing. maarja een werkende mens heeft keuzes he (moet niet bij 1 blijven)

PS GTR zijn league games heb in GTR wel meer leukere races gehad dan in iracing hoor. met 4 man 1 auto rijden op lans en zo een 6 uren doen _/-\o_ waar is de tijd :p

[ Voor 8% gewijzigd door dabelg op 30-01-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Speel al tijdje de closed beta van Raceroom en grootste nadeel tov Iracing is de FFB in Raceroom. Voelt gewoon niet zo goed aan als in Iracing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
DutchDevil79 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:55:
Speel al tijdje de closed beta van Raceroom en grootste nadeel tov Iracing is de FFB in Raceroom. Voelt gewoon niet zo goed aan als in Iracing.
heb ik voordeel mee, thrustmaster is sponsor van raceroom en zouden de t500rs er goed ingestoken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Arfman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:50:
Ik heb hem even gedownload, waste of time eerlijkgezegd. Trekt echt op niets en dan bedoel ik niet grafisch maar gewoon de physics enzo. Mijn stuur herkent ie ook niet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een setup laden in iracing.
Ik wil met de mx5 op limerock even testen met een setup.
Maar ik vraag me af of dat wel kan.
Ik heb ook al een keer gehoord dat je hier een aparte mx5 auto voor moet hebben die je wel af
kunt stellen. Ik ben nu net uit de rookie class weg ik zit nu in de D class.
Dan moet een setup aanpassen of laden toch mogelijk zijn.

Ik heb een setup gedownload vanaf racesetups.com maar als ik de setup laad dan laad hij hem wel
alleen alle instellingen blijven hetzelfde staan. Handmatig kan ik wel dingen veranderen.
Alleen ik wil natuurlijk de setup laden van racesetups.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:37:
Ik wil graag een setup laden in iracing.
Ik wil met de mx5 op limerock even testen met een setup.
Maar ik vraag me af of dat wel kan.
Ik heb ook al een keer gehoord dat je hier een aparte mx5 auto voor moet hebben die je wel af
kunt stellen. Ik ben nu net uit de rookie class weg ik zit nu in de D class.
Dan moet een setup aanpassen of laden toch mogelijk zijn.

Ik heb een setup gedownload vanaf racesetups.com maar als ik de setup laad dan laad hij hem wel
alleen alle instellingen blijven hetzelfde staan. Handmatig kan ik wel dingen veranderen.
Alleen ik wil natuurlijk de setup laden van racesetups.com
Hangt er van af. Als je in een iRacing serie meedoet is het vaak zo dat de setups closed zijn (je kunt dus niets aanpassen)

Kun je dus niets aanpassen dan is het een closed setup race, kun je wel iets aanpassen is het open setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomskii5 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:40:
[...]

Hangt er van af. Als je in een iRacing serie meedoet is het vaak zo dat de setups closed zijn (je kunt dus niets aanpassen)

Kun je dus niets aanpassen dan is het een closed setup race, kun je wel iets aanpassen is het open setup :)
Ik wil graag een setup laden bij een practice sessie offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dat kan gewoon met de MX5, ook in rookie. Weet je zeker dat de setup die je gedownload hebt wel gewijzigde waarden heeft tov wat je op je scherm ziet?
Edit: als een setup is ingeladen zie je bovenin het setupscherm de naam van de setup staan.

Voor de mensen die performanceproblemen hebben met iRacing is het volgende misschien wel handig. In je renderer.ini file staat een regel LODpct. Die staat standaard op 100. Als je die waarde omhoog zet zou je FPS moeten verbeteren. Op het forum kom ik 210 als meest gebruikte waarde tegen, maar dat deed bij mij niet zo heel veel. Heb 'm nu op 400 staan, en dat levert me op de lastige plekken op Spa zo op het 1e gezicht zeker 10FPS op, zonder dat ik zie dat de kwaliteit achteruit gaat.

Wellicht de moeite om eens naar te kijken. Nu moet ik alleen nog achterhalen waarom ik vangrails etc vlak voor me pas getextured zie worden (had ik al voor ik die setting wijzigde voor de wijsneuzen onder ons ;))

[ Voor 72% gewijzigd door BM op 30-01-2013 15:55 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:52:
Dat kan gewoon met de MX5, ook in rookie. Weet je zeker dat de setup die je gedownload hebt wel gewijzigde waarden heeft tov wat je op je scherm ziet?
Het was geloof ik een korte race setup, ik weet natuurlijk niet zeker of de setup gewijzigde waarden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:55:
[...]

Het was geloof ik een korte race setup, ik weet natuurlijk niet zeker of de setup gewijzigde waarden heeft.
Zie je wel de naam van de setup in je scherm staan (boven in, boven de afstelopties)? Als daar de naam van je setup staat is ie geladen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:56:
[...]

Zie je wel de naam van de setup in je scherm staan (boven in, boven de afstelopties)? Als daar de naam van je setup staat is ie geladen.
Ja hij staat bovenin het scherm, maar ik had niet goed genoeg gekeken er waren inderdaad dingen veranderd, bijvoorbeeld de brake bias van 81.5% naar 81%. En de bandenspanning 27psi naar 27.5psi.

Bedankt het werkt toch.

Nu even testen met de mx5 op limerock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BM schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:52:
Edit: als een setup is ingeladen zie je bovenin het setupscherm de naam van de setup staan.

Voor de mensen die performanceproblemen hebben met iRacing is het volgende misschien wel handig. In je renderer.ini file staat een regel LODpct. Die staat standaard op 100. Als je die waarde omhoog zet zou je FPS moeten verbeteren. Op het forum kom ik 210 als meest gebruikte waarde tegen, maar dat deed bij mij niet zo heel veel. Heb 'm nu op 400 staan, en dat levert me op de lastige plekken op Spa zo op het 1e gezicht zeker 10FPS op, zonder dat ik zie dat de kwaliteit achteruit gaat.

Wellicht de moeite om eens naar te kijken. Nu moet ik alleen nog achterhalen waarom ik vangrails etc vlak voor me pas getextured zie worden (had ik al voor ik die setting wijzigde voor de wijsneuzen onder ons ;))
bedankt voor de tip maar wist ik wel

wat je met die setting wel hebt is dat som een wagen voor je een wiel mist ofzo :p (vooral op replays)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
LOD = Level Of Detail, wat zoveel wil zeggen dat het spel objecten minder gedetailleerd maakt naarmate je verder weg bent (en het toch niet meer ziet). Als je die setting omhoog zet dan verklein je de afstand waarop het detail veranderd, dus met extreme waarden zul je objecten vlak voor je neus ineens zien veranderen van laag detail naar hoog detail ('popup' van bomen, wielen en vangrails bijv).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mja, rare is dat ik dat dus niet zie :) Het issue wat ik beschreef met de vangrails had ik al voor ik aan die setting gezeten had, en verder zie ik niks merkwaardigs :)

Net ff snel Raceroom geprobeerd, maar dat gaat 'm niet worden denk ik. Ziet er prima uit, klinkt ook prima, maar verder ben ik er niet zo kapot van. Spel crashed als ik eyefinity aan heb staan en naar de opties ga :p Verder lijkt ie de 900 graden steering lock niet te snappen, waardoor er niet normaal mee te rijden is. Misschien later nog ff proberen, maar vooralsnog geen briljante 1e indruk,

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
Nou eerste rookie race gedaan, erg leuk. Jammer dat ik mijn motor opblies omdat ik wat te snel terug schakelde om iemand te ontwijken :)

Vervelend dat mensen denken dat blokkeren iets is waarbij je maar constant van links naar rechts moet blijven gaan ook is je snelheid hoger. Dit maakt inhalen wat lastig :). Maar goed de eerste punten zijn binnen met de rookie license.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb 1x een time trial gedaan met rookie. 0.09punten erbij. Nu zie ik current season, maar daar kan je je nog niet voor inschrijven? of omdat het al bezig is, zijn de inschrijvingen niet meer mogelijk? of moet mijn safety rating hoger als 3.0?

Zie wel als ik op Race druk, sessions. Daar kan je practice, qualify en dan race doen. Is dat de manier om de begining puntjes binnen te harken..? Denk van wel he.?

Dan vanaaf hopelijk om 22.00 of 23.00 mn eerste race,
Om wat vrienden te scoren miss.. mn naam is:
Mattheus Jongeneelen en rijd met een Mazda MX-5 cup.

[ Voor 9% gewijzigd door Nickrsd op 30-01-2013 18:28 ]

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
Via cup en dan sessions te kiezen kon ik een race joinen. Uiteindelijk +0.13 punten erbij en lap times die in de buurt van de rest lagen. Het blijft vooral lastig om constant te rijden en je niet te irriteren aan mensen die hun auto in elk gaatje gooien in het begin van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Straks maar eens een star Mazda raceje proberen. Heb begrepen dat ze wat korter zijn gemaakt, hoe lang duren ze nu? Lijkt me wel prima want 40 minuten was vaak wel wat lang in die auto...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
Zo uit mijn hoofd waren het 15 rondjes en maximaal een half uurtje ofzo. Tijd was in ieder geval zo voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Ondertussen al een paar races gedaan in mijn nieuwe plaats de D-klasse. MC Grand Touring Cup is hier best wel m'n ding. Hoewel ik merk dat het racen er hier al professioneler toegaat zijn er nog wel wat schoonheidsfoutjes. Ik moet er nu vooral aan wennen dat mijn iR nu ook meetelt en dat ik dus niet teveel fouten (liefst geen) mag begaan.

Op daytona heb ik de eerste 2 rondes wel altijd turn 1 of 3 waarbij mijn remmen nog niet warm genoeg zijn, daardoor doe ik het nu eerst rustig aan en dan pas voluit (hoewel de chicane dan soms nog wel eens iets te snel genomen wordt :p)

http://members.iracing.co...nid=7407956&custid=111280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
rottentomato schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:53:
Zo uit mijn hoofd waren het 15 rondjes en maximaal een half uurtje ofzo. Tijd was in ieder geval zo voorbij :)
Ik bedoelde de Star Mazda series, dat is een soort formula-3 achtig ding. En ze doen blijkbaar 13 rondjes, wat met 2:17 per rondje ofzo (uit m'n hoofd, dacht ik?) Precies een half uurtje is. Precies genoeg denk ik :)
Tomskii5 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:58:
Ondertussen al een paar races gedaan in mijn nieuwe plaats de D-klasse. MC Grand Touring Cup is hier best wel m'n ding. Hoewel ik merk dat het racen er hier al professioneler toegaat zijn er nog wel wat schoonheidsfoutjes. Ik moet er nu vooral aan wennen dat mijn iR nu ook meetelt en dat ik dus niet teveel fouten (liefst geen) mag begaan.

Op daytona heb ik de eerste 2 rondes wel altijd turn 1 of 3 waarbij mijn remmen nog niet warm genoeg zijn, daardoor doe ik het nu eerst rustig aan en dan pas voluit (hoewel de chicane dan soms nog wel eens iets te snel genomen wordt :p)

http://members.iracing.co...nid=7407956&custid=111280
Je iR telde in Rookie class ook al mee, alleen zag je hem toen nog niet :)

En het warm worden van remmen heeft helaas momenteel nog geen effect op je remvermogen, daar zijn ze nog mee bezig. De remmen worden wel degelijk warm (wat ook je bandentemperatuur beinvloed, en het gepiep wat sinds vorige week nieuw is, en in het donker gloeien ze ook), maar je remvermogen wordt er nog niet door beinvloed.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
What the?! Blaas bij de start gewoon me motor op, zat pas in de 4e versnelling!!!! |:( Hij is nu aan het towen, nog ff 3 minuten wachten.. Kijken of ik in 45min nog potten kan breken :+ iig niet me auto..

edit;
Geen repair mogelijk :'( Hoe kan dit? Deed niks raars volgens mij...

[ Voor 16% gewijzigd door Streskip op 30-01-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Zal wel te warm geworden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Streskip schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:11:
What the?! Blaas bij de start gewoon me motor op, zat pas in de 4e versnelling!!!! |:( Hij is nu aan het towen, nog ff 3 minuten wachten.. Kijken of ik in 45min nog potten kan breken :+ iig niet me auto..

edit;
Geen repair mogelijk :'( Hoe kan dit? Deed niks raars volgens mij...
Als je motor ontploft is lijkt het me straf moest je nog kunnen rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Als je motor kapot is is hij niet meer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ja ik hing wel een tijdje hoog in ze 1 voor de start.. Beetje jammer want het was vandaag de enige race die ik kon doen :/ Morgen dan maar weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je motor kan ploffen door drie dingen:
- Te hoge toeren door te snel terugschakelen
- Te lang in begrenzer gehangen (dat moet je wel erg lang doen dus komt niet vaak voor, kan bijna niet per ongeluk)
- Schade door iets heel anders (contact met auto's / muur). De motor kan schade oplopen (vloeistoffen lekken bijv) waardoor hij later in de race uit het niets kan ploffen (maar dit komt echt bijna nooit voor).

Een kapotte motor is niet meer te repareren in de pits uiteraard. Echter in rookie en D class zou je een fast repair (= nieuwe auto) moeten krijgen. Kan dat je die al gekregen had als je al eerder in de pits was geweest.

Star Mazda raceje gedaan, auto is weer wat leuker geworden moet ik zeggen :) Leuk kunnen vechten, draft is weer wat terug (die was ik echt kwijt vorig seizoen), tenminste op Spa, ben benieuwd hoe dat op andere tracks is. Lang gevochten voor P3, hele tijd elkaar weer inhalen op kemmel of bij busstop / la source. Uiteindelijk in laatste rondje tikt hij me geheel onnodig aan op kemmel waardoor ik een heel klein beetje scheef stuur had, begon al pissig te worden maar blijkbaar had hij ook schade want hij ging in les combes dwars, dus alsnog 3e :)

[ Voor 30% gewijzigd door NickThissen op 30-01-2013 21:33 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
NickThissen schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:05:
[...]

Je iR telde in Rookie class ook al mee, alleen zag je hem toen nog niet :)

En het warm worden van remmen heeft helaas momenteel nog geen effect op je remvermogen, daar zijn ze nog mee bezig. De remmen worden wel degelijk warm (wat ook je bandentemperatuur beinvloed, en het gepiep wat sinds vorige week nieuw is, en in het donker gloeien ze ook), maar je remvermogen wordt er nog niet door beinvloed.
Ahzo,

Had nochtans de indruk dat ik de eerste 2 rondes altijd minder kan remmen (althans met de VW Jetta) en daarna gaat het vaak beter, kan mss ook met de temp van de banden te maken hebben dan? Of het zou moeten zijn dat ik in het begin iets anders rem.

EDIT: Ik zie net dat je nu (vanaf de laatste build) ook via Paypal auto renewall kan doen van je lidmaatschap! Best wel handig !

[ Voor 7% gewijzigd door Tomskii5 op 30-01-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bandentemperatuur zou kunnen ja. Verder denk ik spanning, opletten op andere mensen om je heen, etc.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Ja 's avonds is het toch wel druk met zoveel auto's, vooral in het begin gebeurt het vaak dat iemand moet uitwijken en diegene naast hem gewoon meegraait. Achja is best rot, maar uiteindelijk kan dat in het echt ook gebeuren (of je moet een Grosjean'ke doen)

EDIT: Hoe zorg je er trouwens voor dat je iRating stijgt heb maar 2 keer even het gras geraakt dus 2 keer 1x en toch -17? SR gaat wel goed omhoog.

Ben nochtans 4de geëindigt?

http://members.iracing.co...nid=7409304&custid=111280

[ Voor 35% gewijzigd door Tomskii5 op 30-01-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
NickThissen schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:31:
Je motor kan ploffen door drie dingen:
- Te hoge toeren door te snel terugschakelen
- Te lang in begrenzer gehangen (dat moet je wel erg lang doen dus komt niet vaak voor, kan bijna niet per ongeluk)
- Schade door iets heel anders (contact met auto's / muur). De motor kan schade oplopen (vloeistoffen lekken bijv) waardoor hij later in de race uit het niets kan ploffen (maar dit komt echt bijna nooit voor).

Een kapotte motor is niet meer te repareren in de pits uiteraard. Echter in rookie en D class zou je een fast repair (= nieuwe auto) moeten krijgen. Kan dat je die al gekregen had als je al eerder in de pits was geweest.
Dan zal ik zonder erg wel in z'n toerenbegrenzer hebben gehangen, deed wel ff paar keer achterbandjes spinnen achter de safety car om ze op te warmen. Niet meer doen dus :9
Tomskii5 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:59:
[...]

EDIT: Ik zie net dat je nu (vanaf de laatste build) ook via Paypal auto renewall kan doen van je lidmaatschap! Best wel handig !
Zou ik niet doen, soms heb je leuke acties. Zo heb ik laatst mijn abbo met een jaar verlengt met 50% korting :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Streskip op 30-01-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Streskip schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:16:
[...]

Dan zal ik zonder erg wel in z'n toerenbegrenzer hebben gehangen, deed wel ff paar keer achterbandjes spinnen achter de safety car om ze op te warmen. Niet meer doen dus :9
Sowieso je banden niet opwarmen, want in iRacing hebben koele banden meer grip.
Het klopt niet met de realiteit, maar daar zijn ze aan het werken.
Tomskii5 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:06:
Ja 's avonds is het toch wel druk met zoveel auto's, vooral in het begin gebeurt het vaak dat iemand moet uitwijken en diegene naast hem gewoon meegraait. Achja is best rot, maar uiteindelijk kan dat in het echt ook gebeuren (of je moet een Grosjean'ke doen)

EDIT: Hoe zorg je er trouwens voor dat je iRating stijgt heb maar 2 keer even het gras geraakt dus 2 keer 1x en toch -17? SR gaat wel goed omhoog.

Je bent 4e geworden van de 5 Jetta's. Dus je zit in de onderste helft van het veld, dan verlies je iRating.
Je SR is wel omhoog gegaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Niellie41 op 30-01-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Tip van de dag. Bedankt Niel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tomskii5 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:06:

Je hebt +.17 SR en -21 iR!
De + omdat je 'maar' 2x het gras hebt geraakt en -21 iR snap ik niet helemaal, want de SoF (Strength of Field) van de race was 1023 en je bent redelijk geëindigd. Zal wel met voorafgaande races te maken hebben?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Multiclass Joep ;) 4e in een veld van 5.

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 5 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.