iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.657 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:00

DutchDevil79

I race, therfore I am

Vreemde is wel dat Joe dus met de fixed setup rijd en die dus die ook op 40 staat. Hij zegt zelf bijna niks aan te passen van de fixed setup.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
Geloof er niet veel van.

Heb ook eens geprobeerd met de fixed setup maar hij stuitert gewoon heel oncontroleerbaar naar boven bij de curbs die Joe heel gemakkelijk neemt.
...straks nog maar eens kijken, heb misschien wel gewoon de verkeerde fixed setup genomen 8)7

Rembalans staat bij hem ook heel agressief. Hij kan veel later remmen dus denk dat hij zelfs onder de 60 staat want als ik'm op 60.5 zet kan ik zelfs zo laat nog niet remmen.
Dit vergt volgens mij ook wel wat aanpassingen aan de achterkant van de auto omdat hij anders veel te gemakkelijk uitbreekt.

De auto staat nu vooraan op 60.x hoogte ipv 58 maar dan heb ik dus ook nog de fout gemaakt om de spring rate vooraan wat hoger te zetten ipv lager... Bedankt Joep! _/-\o_

Spring rate terug omlaag zetten straks en nog maar wat oefenen met een agressievere rembalans.

[ Voor 6% gewijzigd door Fragbeestje op 08-03-2013 11:54 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 20:37
Joep jij was toch bezig met een setup guide?

Hoe gaat het hiermee? Ben namelijk toe aan een goede handleiding in simpele taal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Fragbeestje schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:51:
Geloof er niet veel van.

Heb ook eens geprobeerd met de fixed setup maar hij stuitert gewoon heel oncontroleerbaar naar boven bij de curbs die Joe heel gemakkelijk neemt.
...straks nog maar eens kijken, heb misschien wel gewoon de verkeerde fixed setup genomen 8)7
joe heeft mischien zijn screen wobble afstaan :p 8)7

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 14:58
Heeft er nog iemand deze nacht de nieuwe Nascar series gevolgd? Er was 496 man (opgedeeld in splits van 31 drivers)!

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:41

Niellie41

[object Object]

Ik ben van plan om morgen te gaan rijden, als ik de auto onder controle krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:50:
Ik ben van plan om morgen te gaan rijden, als ik de auto onder controle krijg.
Ik twijfel om hem wel te gaan rijden (morgenochtend). De wagen is flinke fun om in te rijden, maar de eerste rondjes na een (re)start zijn hardstikke link. De wagen is dan sneller als je pusht en daarna vallen de overdrivers snel terug.

Zit me in de officiele races vaak kapot te ergeren aan de risico's die mensen nemen om 1 of 2 rondjes sneller te zijn en daarna als een idioot gaan verdedigen als ze hun voorbandjes in de fik gezet hebben.

Ik ga vanavond de resultaten van gisteren eens bekijken hoe het met yellows zat en nog wat rondjes maken op een server. Dan besluit ik dan wel wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dit is de eerste keer dat ik met de Cup auto op een andere oval rijd dan Daytona of Talladega :P
Ik heb tot nu toe alleen met de Silverado en de Nationwide auto gereden.
Cup auto is toch net wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23
Remco Tr schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:58:
Joep jij was toch bezig met een setup guide?

Hoe gaat het hiermee? Ben namelijk toe aan een goede handleiding in simpele taal :p
Je weet dat tegenwoordig er ook tooltips in de garage beschikbaar zijn he?
Dat helpt ook al wel een hoop, zeker bij auto's die niet de wereld aan parameters hebben.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:37:
Dit is de eerste keer dat ik met de Cup auto op een andere oval rijd dan Daytona of Talladega :P
Ik heb tot nu toe alleen met de Silverado en de Nationwide auto gereden.
Cup auto is toch net wat anders :P
Heb je met de COT nooit op een andere baan gereden dan?
In dat geval heb je nog wat oefening nodig, Met name de entry is heel anders dan met een truck of nationwide. De exit is een spel rondom het gaspedaal waar je niet altijd vol op kan springen.

Succes, misschien zie ik je vanavond ergens op een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:11:
[...]

Heb je met de COT nooit op een andere baan gereden dan?
In dat geval heb je nog wat oefening nodig, Met name de entry is heel anders dan met een truck of nationwide. De exit is een spel rondom het gaspedaal waar je niet altijd vol op kan springen.

Succes, misschien zie ik je vanavond ergens op een server.
Alleen af en toe op Charlotte met de Carb Cup :P
Het is inderdaad heel anders. Ik heb wel dat de auto loose wordt rond S/F op Las Vegas.
Mijn PB nu is 30.128

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 08-03-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:15:
[...]

Nee :P
Het is inderdaad heel anders. Ik heb wel dat de auto loose wordt rond S/F op Las Vegas. Heb jij dat ook?
Yup, als je te vroeg naar de apron daalt wil de wagen daar loose worden. Dit effect wordt zelfs versterkt als je in traffic zit. De Gen6 is wel een stuk makkelijker te vangen dan de COT was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ah duidelijk :)
Het is wel echt andere koek zeg, vergeleken met de Silverado :P
In ieder geval mijn PB verbeterd naar 30.069. Nu ga ik me maar even concentreren op long runs.

edit:
PB verbroken! :D
Ik heb nu een 29.995 staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 08-03-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook hoe je iemand via iracing een prive berichtje kunt sturen?
Ik heb al eens gehoord dat niemand anoniem is via iracing.
Alleen ik snap niet hoe je iemand een PM kunt sturen.

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:10:
Weet iemand ook hoe je iemand via iracing een prive berichtje kunt sturen?
Ik heb al eens gehoord dat niemand anoniem is via iracing.
Alleen ik snap niet hoe je iemand een PM kunt sturen.

Weet iemand dit?
Dat doe je via het forum.
Bovenin het menu (op het forum) staat 'messages'. Daar kan je PM's versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:44:
[...]

Setup en replay van een 44.1 heb ik tijd geleden gepost in de NEO sebring thread :) paar paginas terug inmiddels.

Hier dus:
http://members.iracing.co.../175/2509686.page#5284217

Video:
[video]
1.48.2 als snelste, met een optimum van 1.46.9. D'r begint een beetje tempo in te komen, maar nog laaaaaang niet genoeg.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je kan ook gewoon PM'en vanuit de diverse race resultaten pagina's etc of vanuit je vriendenlijst door over het helmpje te hoveren:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m5VvFK5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Ben pc 1,5 week kwijt dus geen iracing en mis NEO ;( achja

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:38
Gegarandeerd betere FPS in iRacing met de cpu die ik aanbied: V&A aangeboden: Intel Core i7 3960X Tray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik ga altijd netjes opzij als ik op een rondje wordt gezet of andere classe er langs wil.

Vanavond kreeg ik daarvoor de volle laag door tijdens de grand am.

Dacht dat het gebruikelijk was om van de lijn af te gaan maar blijkbaar dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Nope not done. Zeker bij multi class met veel snellere auto's erbij. Degeen in de snellere klasse heeft veel meer aan mensen die hun lijn houden. Je moete alleen wel ruimte laten als er een voorbij wil. Maar zeker niet van je lijn af gaan.

Hier een mooi filmpje dat dat uitlegd:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
In single class ga je wel van je lijn af dan, anders komen ze er nooit voorbij.

Goed filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Je hoeft in principe nooit van je lijn af. Als je de ander wil helpen met inhalen dan kun je het beste op een lange straight een klein beetje liften (misschien met de remlichten knipperen om aan te geven dat je dit doet). Mocht de ander nog ver achter je zitten maar wil je hem toch voor de bocht er langs laten, kies er dan voor om heel vroeg van je lijn af te gaan en daar te blijven, zodat de ander ruimte heeft.

Wat je vooral NIET moet doen is onverwacht of erg laat van de normale racelijn afwijken om iemand er langs te laten. Dat is namelijk precies de plek waar de ander jou probeert in te halen! Als jij dan net op het laatste moment uitwijkt dan komt de ander in de problemen.

Een voorbeeld wat mensen vaak fout doen is bij het uitkomen van een bocht aan de binnenkant blijven plakken om zo "ruimte te maken" aan de buitenkant. Dat werkt niet, er is geen ruimte aan de buitenkant. Er is wel ruimte aan de binnenkant als jij gewoon de normale lijn neemt en een wijde exit pakt - de andere auto (vooral in het geval van snellere class auto) kan dan aan de binnenkant er langs zonder dat jij maar iets hoeft te doen.

Hier een filmpje van dit probleem wat ik laatst gemaakt heb:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jsKLDWDtevw]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanmiddag nog maar wat oefenen voor de NiS op Las Vegas.
Iemand zin om voor mij te spotten vanmiddag?

[ Voor 72% gewijzigd door Niellie41 op 09-03-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:26:
Je hoeft in principe nooit van je lijn af. .......
Aangezien MC een geregeld terugkerend iets is heb ik er een apart itempje van gemaakt in de TS.
KLIK

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Is iRacing beter dan pCARS, LFS en rFactor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat is beter? :)
Het is lastig te zeggen want pCARS ziet er visueel goed uit, maar de physics zijn niet goed.
rFactor heeft duizenden mods, maar als je online wilt racen moet je op zoek naar een league gaan.
Geen idee hoe LFS nu is.

De online experience van iRacing is op dit moment ongeëvenaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Hmm, hoe kun je iRacing spelen zonder te veel te betalen voor het hele spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Alexxxxxxxxxx schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:36:
Hmm, hoe kun je iRacing spelen zonder te veel te betalen voor het hele spel?
Geen of weinig content kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je kunt een aantal maanden gratis proberen via cadillac racing ofzoiets (staat ergens in de startpost). Als je geen content koopt heb je iets van 5-10 auto's en tracks om te proberen. Vind je het niks dan ben je niks kwijt. Vind je het leuk dan koop je vanzelf meer, want dan is het het ook gewoon waard :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep maar als je niet van plan bent veel geld te spenderen dan ben je snel uitgekeken. Hebben hier al enorm veel man voorbij zien komen die niet verder dan de basis content komen en na een paar weken weer verdwijnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jep, zeker in het begin (1e jaar ofzo) is iRacing domweg niet goedkoop. Tenzij je helemaal gek bent van de mx5 en de paar standaardbanen, maar dat kan ik me niet helemaal voorstellen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net bijna een hele tank leeg gereden op Las Vegas.
Op zich best constant met veel 31.0/31.1 als ronde tijden.

Helaas spinde eentje vlak voor mijn neus in mijn 49e rondje.
Hopelijk blijf ik in de race uit de problemen. Het is wel gaaf. De A klasse auto is zo veel lastiger dan de Silverado en de Impala B auto.
In deze auto moet je zo geconcentreerd blijven. Een klein foutje en je verliest ontzettend veel snelheid ten opzichte van de anderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 09-03-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:56
Zo na een lekkere race met de skip klasse C gehaald. Een SR van +0.52 hielp en hoop. Waar kan ik het beste voor gaan met de events die zijn open gekomen met klasse C?

GRAND-AM Sports Car Series en de iRacing GT Challenge doen het zo te zien goed. Welke auto kan ik het beste aanschaffen als amateur opzoek naar stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De McLaren is natuurlijk de obvious choice omdat die in beide series rijdt. Maar het is ook een beetje de pussy choice omdat iedereen er in rijdt :+
Verder zijn de Ford GT en de McLaren wel de makkelijkste auto's van die series, of in ieder geval de meest stabiele. De Star Mazda is ook een goeie keuze als je voor stabiliteit zoekt, meer dan genoeg downforce. Ook erg populair trouwens.

[ Voor 44% gewijzigd door NickThissen op 09-03-2013 19:19 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
Ah thx! Ik zal als pussy liefhebber de McLaren eens gaan testen op Laguna Seca :). Star Mazda dacht ik ook zeker aan alleen zie ik momenteel 1 a 2 mensen in de serie die practice doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
rottentomato schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:37:
Ah thx! Ik zal als pussy liefhebber de McLaren eens gaan testen op Laguna Seca :). Star Mazda dacht ik ook zeker aan alleen zie ik momenteel 1 a 2 mensen in de serie die practice doen....
De star mazda races gaan eigenlijk elke avond official en vaak meerdere splits. Makkelijk de meest populaire serie in C class.

Ah, toevallig is deze week de oval aan de beurt (elk seizoen doen ze 1 week een oval), en die is typisch een stuk minder populair inderdaad.

[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 09-03-2013 19:39 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
Ach heb ze beide aangeschaft, 10% korting met wat banen erbij en ik ben verkocht. McLaren erg leuk, wel weer direct 60 dingen die je kan instellen. Wel mooi dat ze er high / medium / low setups erbij doen. Zo kan je direct aan de slag op de baan en eerst de auto wat leren aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Om 17:00 heb ik mee gedaan aan de NiS race op Las Vegas.
Mijn tempo was goed. In practice sessies stond ik vaak bovenaan de tabel en dat voor de eerste keer in de Gen 6 auto.
Helaas was mijn kwalificatie niet zo goed en reed 'maar' een 30.147 (29.995 als PB).

http://members.iracing.co...onid=7701706&custid=64876

Ik startte vanaf P7 in de 5e split (van de 14) en al vanaf de start kon ik goed mee met de top 5. Heel lang reed ik rond de 6e, 7e, 8e positie tot een Duitser (#26), die al van de start ontzettend agressief reed, spinde. De groep waar ik mee samen reed, kon geen kant meer op :(
Door de crash deed mijn motor het niet meer, dus moest ik towen. Gelukkig had ik wel een reset en kon wel de race nog uitrijden. Door de tow kwam ik met een paar anderen 2 ronden achter te liggen..
Bij de restart reed ik gewoon naar voren en reed achter degene die 8e lag. Mijn pace was goed voor een top 10. Zo frustrerend dan als je door een idioot eraf gereden wordt.

Na een lange green run kon ik bij een caution nog een ronde terug pakken. Jammer genoeg moest ik weer onder groen pitten en raakte die ronde nog kwijt.
Uiteindelijk nog 20e geworden van de 30 en iets SR er bij.

Een race met gemengde gevoelens. Het format is wel echt super leuk. Lekker lange race met heel veel ruimte voor strategie. Deze keer vind ik het ook niet erg dat de serie fixed setups heeft. Nu kan ik me concentreren op het leren van de auto en niet op het afstellen ervan. Het rijden in de Gen 6 auto is wel echt super leuk, totaal anders dan de Silverado. Het ook super gaaf om de Ford's en Chevy's samen op de baan te zien :D
Hopelijk komt Toyota snel.

Ik hoop dat ik vaker mee kan doen met de NASCAR iRacing Series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net de fordgt maar een getest op VIR want de participatie in de radical is beneden alle pijl aan het geraken ... moet zeggen hij rijd wel lekker die bak. Met de fixed set zit mijn opt op 1.49.4 met een snelste van 1.50.050 ... met nog wat oefenen moet het wel lukken denk ik, en zo kan ik mss eens voor mij A license gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nou zeg..... Weer een rare beperking van iRacing!
Ik heb 105 'Friends' en 2 outstanding 'friend'-requests en wil een kennis een request sturen, krijg ik deze mededeling:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2013_s1/maximum_friends.png
En de site ook weer traaaaaaaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

Je hebt gewoon teveel vrienden Joep, dat mag niet :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
107 is wel een raar getal voor zo'n limiet anders :p

[ Voor 19% gewijzigd door BM op 10-03-2013 14:23 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:57:
net de fordgt maar een getest op VIR want de participatie in de radical is beneden alle pijl aan het geraken ... moet zeggen hij rijd wel lekker die bak. Met de fixed set zit mijn opt op 1.49.4 met een snelste van 1.50.050 ... met nog wat oefenen moet het wel lukken denk ik, en zo kan ik mss eens voor mij A license gaan ;)
Om 18:30 de open series doen dan. Met die tijden doe je daar ook goed mee. Je kan dan ook de fixed setup wat aanpassen. Wat wing eraf halen want die staat erg hoog. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchDevil79 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:32:
[...]

Om 18:30 de open series doen dan. Met die tijden doe je daar ook goed mee. Je kan dan ook de fixed setup wat aanpassen. Wat wing eraf halen want die staat erg hoog. :)
ok thnx, maar zal eerder voor morgen zijn denk ik ... mijn vrouw is vanavond weg en ik moet op de kids passen en racen met kids in de buurt is het nou net niet, daarnet ook al ff concentratie kwijt in de fixed race en hopa kwijt bij het aanremmen, daar straks nog 1.50 altijd, nu in race maar 1.51.5 :( ... nouja reed wel meer als een seconde per lap weg van de andere fordgt dus daar had ik na 5 ronden ook nog weinig aan. Moet je eigenlijk tanken bij de open races ? (ispeed wil hier niet meer correct openen om de god weet welke rede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja maar de open series rijden alleen in weekend eigenlijk. Op Maandag gaan ze niet live. Eneige kans door de weeks is op Donderdag en Vrijdag om 22:30. EN weekends om 18:30 en 22:30.

En ja je moet pitten bij de open series. Haalt het niet op 1 tank.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchDevil79 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:05:
Ja maar de open series rijden alleen in weekend eigenlijk. Op Maandag gaan ze niet live. Eneige kans door de weeks is op Donderdag en Vrijdag om 22:30. EN weekends om 18:30 en 22:30.

En ja je moet pitten bij de open series. Haalt het niet op 1 tank.
DD thnx voor de info, dan ga ik die al niet moeten gaan uitspitten of proef ondervindelijk moeten ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
heb vandaag blijkbaar wel tijd om te rijden... dus zal ook de proto & gt worden op VIR...
zal wel de 2e split worden met m'n irating van minder dan 3000 :)

is de Teamspeak server down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net even een tank leeggereden op Sebring Night met de HPD ter voorbereiden van de NEO race van komende week. Is voor mij toch een betere practice dan continue korte stints met weinig fuel :)
Kwam tot 26 rondjes (en toen was ie echt wel leeg, pits had ik niet meer gehaald).

Het zal allemaal nog wel wat sneller moeten, maar het is iig een stuk beter dan waar ik een paar dagen terug mee begon :p
Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/sebring.png

Turn 13 (Tower) blijft wel een kreng van een bocht, die curb aan de binnenkant pak ik vaker mee dan me lief is :/ T16 ook erg tricky, ik zie mensen daar extreem ver naar buiten gaan voor het aansnijden, dat lukt me niet echt, dus volgens mij verlies ik daar ook een boel.

[ Voor 23% gewijzigd door BM op 10-03-2013 17:27 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:24:

Turn 13 (Tower) blijft wel een kreng van een bocht, die curb aan de binnenkant pak ik vaker mee dan me lief is :/ T16 ook erg tricky, ik zie mensen daar extreem ver naar buiten gaan voor het aansnijden, dat lukt me niet echt, dus volgens mij verlies ik daar ook een boel.
Die paar bochten in het middenveld met hoge curbs moet je echt actief je best doen om precies om de curb heen te sturen. Idem voor T2 tot 5 ofzo. Die curbs zijn opzich niet dodelijk maar ze duwen je gewoon een meter naar buiten toe, als je er net omheen stuurt dan ben je veel sneller. Concentreer je echt om je auto langs de curb te zetten en niet zozeer op je instuurpunt ofzo, dan gaat het een stuk beter denk ik. Dan moet je alleen nog even aanleren hoe hard je de bocht in moet om niet door te schieten aan de exit :p
Jup.

Ik ga never nooit de race afmaken in de HPD op VIR... vond hem erg leuk paar seizoenen geleden toen hij nog grip had, nu met low df is het niet te doen 8)7 Kan geen goeie balans vinden, of overal overstuur, of enorm onderstuur bij entry en overstuur bij exit. En als ik een tijdje gewend ben aan een setup dan gaat het even, en dan raak ik hem in een of andere random bocht gewoon ineens kwijt, en dan ben je meteen klaar in de race...

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 10-03-2013 18:15 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Kunnen de teamspeak server van Digital racing gebruiken. Adres is hier te vinden:

http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=786

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nu weer de wekelijkse stream van de Proto + GT top split op www.glaciertv.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:00:
[...]

Die paar bochten in het middenveld met hoge curbs moet je echt actief je best doen om precies om de curb heen te sturen. Idem voor T2 tot 5 ofzo. Die curbs zijn opzich niet dodelijk maar ze duwen je gewoon een meter naar buiten toe, als je er net omheen stuurt dan ben je veel sneller. Concentreer je echt om je auto langs de curb te zetten en niet zozeer op je instuurpunt ofzo, dan gaat het een stuk beter denk ik. Dan moet je alleen nog even aanleren hoe hard je de bocht in moet om niet door te schieten aan de exit :p
Ik probeer er ook heel actief omheen te sturen :) Gaat ook steeds beter, maar tis zo frustrerend dat als je paar tiende onder je tijd zit dat zomaar met 1 foutje daar allemaal weggooit. Tis ook niet alleen daar dat ik de tijd verlies hoor :) Maar goed, nog ff dooroefenen en dan moet er overall nog wel een seconde af kunnen denk ik. Of dat genoeg is om me te kwalificeren? Geen idee....

Edit: Paul! Wat doe je nu :/

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
|:( :F :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bleeegh frustrerende race zeg. Kon Roderic goed bijhouden en hij maakte flink wat fouten aan het begin, maar omdat het nog zo vroeg was probeerde ik niks doms te doen en gewoon lekker te volgen. Toen kwamen de GTs en ik heb alleen maar pech gehad, niet te geloven...... Elke keer zag ik Roderic net voor de bocht er langs glippen en ik moest weer wachten. Verschrikkelijk. Corvette's van T1 tot na de eerste esses zonder dat ik er langs kon, dan weer een Ford in de tweede esses, elke keer makkelijk 3-4 seconden kwijt. Geen enkele keer dat het goed uit kwam :-(
Toen tegen de pitstops aan zat ik eindelijk weer wat dichterbij (2-3 sec) en kwam ik WEER achter een Corvette + Ford bij de eerste esses. Deze keer moest de Corvette echter inhouden voor de Ford waardoor ik een kans zag om er langs te glippen, riskant maar de enige kans waarop ik Roderic nog kon bijhalen. Helaas stuurt hij in en dat was het einde van het "gevecht", schade, langer in de pits en uiteindelijk iets van 15 seconden achterstand nog opgelopen... Nou ja, hoort er ook bij. Toch mooie 3e plek door alle uitvallers. Hopelijk volgende keer wat minder pech...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik kan TS ook niet opstarten. Heb Simon al een berichtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Ik had net een minuut voor de race van setup geswitched. Ik voelde me daardoor verre van zeker de eerste ronden en als je dan ook nog een Nick in je spiegels hebt dan wil je nog wel eens te laat remmen. Vandaar telkens die foutjes. Ook probeerde ik niet te veel te forceren tot dat de traffic kwam. Ik weet van mezelf dat ik goed ben met traffic, ook al ligt de baan me niet. Want ook ik had heus wel eens pech. Maar gelukkig kreeg ik daardoor wat adem en was het een kwestie van uit de problemen blijven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Roderic schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:51:
Ik had net een minuut voor de race van setup geswitched. Ik voelde me daardoor verre van zeker de eerste ronden en als je dan ook nog een Nick in je spiegels hebt dan wil je nog wel eens te laat remmen. Vandaar telkens die foutjes. Ook probeerde ik niet te veel te forceren tot dat de traffic kwam. Ik weet van mezelf dat ik goed ben met traffic, ook al ligt de baan me niet. Want ook ik had heus wel eens pech. Maar gelukkig kreeg ik daardoor wat adem en was het een kwestie van uit de problemen blijven.
Ja zoiets dacht ik al, ik merkte dat je na een paar rondjes geen foutjes meer maakte. Maar ik had wel graag dicht op je willen blijven zitten dan had het nog spannend kunnen zijn. Ik heb echter gewoon geen kans gehad om goed met traffic om te kunnen gaan, ik had geen keus dan wachten 9 van de 10 keer. Een klein kansje gehad om een keer agressief te zijn en meteen een Corvette in m'n zijspiegel gekregen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fresh iRacing noob reporting for duty. ;) Heeele tijd geleden veel NR2003 gereden en zeker een jaar of 5-6 geen stuur meer aangeraakt. Dan nu toch maar weer eraan begonnen en moet zeggen, bevalt goed zover. Zal me vooral gaan focussen op de ovals met misschien een kleine roadcourse klasse erbij maar Nascar is mijn main doel. Gisteren de Street Stock op de baan van deze week eens getest in open practise en vandaag m'n eerste officiële races gedaan. Jammer genoeg nog niet in de gaten hoe t qualifying precies werkt dus de 1e race als laatste moeten beginnen en 2x door crashes van anderen lange stops moeten maken. Tweede race ging al een stuk beter, na nu wel qualifying gedaan te hebben, met een tweede startplaats en ook op die plaats gefinished. Zat constant achter de leider maar wilde geen risico's nemen en veilig eindigen, wat lukte dus geen slecht resultaat. Smaakt naar meer! Vraag me alleen nu af, als ik nu weer een race zou doen, moet ik dan opnieuw qualifying rijden om een tijd te zetten of blijft de tijd staan van mijn run eerder vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De tijd blijft de rest van de week staan, tot de volgende track begint (dinsdag).
welkom btw :)

[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 10-03-2013 21:12 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
TS doet het weer trouwens

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Booh... In de Grand-Am gestapt op laguna seca, dat was een gave race! Wel weer frustrerend want de setup werkte echt voor geen meter meer na 5-10 rondjes, van onderstuur naar oversteer gewisseld wel 6 keer in de race en gemiddeld 3 keer per rondje, kon er niks van maken, elk rondje moest ik de bochten weer anders aansnijden, een keer gewoon zo van de baan afgereden in het zachtjes aanremmen in een flauwe bocht omdat hij gewoon niet meer stuurde waar hij het rondje er voor juist overstuur had... Maar heel gaaf gevochten met Mathias van Reeth en nog iemand anders, ze waren hard aan het blocken maar wel fair, paar keer ingehaald en weer fouten gemaakt en terug gevallen. Uiteindelijk bij ingaan laatste rondje nog 1.5s achterstand, terug gebracht naar 0.3 in de laatste bocht, kwam er sneller uit omdat Mathias moest inhouden voor een McLaren, maar ik kon alleen gebruik maken van m'n snelheid door helemaal buiten de baan te gaan rijden (anders moest ik inhouden en was ik sowieso gezien), helaas ligt daar echt totaal geen grip en ik draaide dan ook gewoon zo links de muur in zonder enige kans om hem te redden. Positie wel nog net kunnen houden gelukkig :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Morgenavond weer een uitdagende race in de GoT McLaren Challenge: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:00:
Fresh iRacing noob reporting for duty. ;) Heeele tijd geleden veel NR2003 gereden en zeker een jaar of 5-6 geen stuur meer aangeraakt. Dan nu toch maar weer eraan begonnen en moet zeggen, bevalt goed zover. Zal me vooral gaan focussen op de ovals met misschien een kleine roadcourse klasse erbij maar Nascar is mijn main doel. Gisteren de Street Stock op de baan van deze week eens getest in open practise en vandaag m'n eerste officiële races gedaan. Jammer genoeg nog niet in de gaten hoe t qualifying precies werkt dus de 1e race als laatste moeten beginnen en 2x door crashes van anderen lange stops moeten maken. Tweede race ging al een stuk beter, na nu wel qualifying gedaan te hebben, met een tweede startplaats en ook op die plaats gefinished. Zat constant achter de leider maar wilde geen risico's nemen en veilig eindigen, wat lukte dus geen slecht resultaat. Smaakt naar meer! Vraag me alleen nu af, als ik nu weer een race zou doen, moet ik dan opnieuw qualifying rijden om een tijd te zetten of blijft de tijd staan van mijn run eerder vandaag?
Welkom!
De oval liefhebbers zijn in de minderheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:07:
Morgenavond weer een uitdagende race in de GoT McLaren Challenge: KLIK
Wat een baan :+
Ik kan daar nooit mijn draai vinden...

En welkom Marcel, oval is in de minderheid hier, maar daarom zeker niet minder leuk :)

Ik moet me eens een keer door die B-class worstelen daar, zodat ik in de snelste wagen de muur kan gaan opzoeken. De B-class wagen vind ik maar een onderstuurd hok, maar dat zal in de A waarschijnlijk niet veel beter zijn... Verder helpt het gebrek aan setup kennis ook niet echt...

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-03-2013 07:01 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ah, New Hampshire, tof :)
Hoogie2004 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 07:00:
[...]
Ik moet me eens een keer door die B-class worstelen daar, zodat ik in de snelste wagen de muur kan gaan opzoeken. De B-class wagen vind ik maar een onderstuurd hok, maar dat zal in de A waarschijnlijk niet veel beter zijn... Verder helpt het gebrek aan setup kennis ook niet echt...
Heb toevallig dit weekend 2 timetrials gedaan om aan m'n MPR te gaan voldoen. Nog 2 te gaan, al moet ik dan nog wel ergens 0.4SR vandaan zien te halen, dus ik vrees dat ik er niet aan ontkom om te gaan racen :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Welkom Marcel!

Oval rijden vind ik ook best leuk, maar tot hiertoe ben ik er nog niet toe gekomen om setups te maken... waardoor het racen ook niet aan bod komt.

Derek Speare is weer bezig geweest :

http://www.derekspearedesigns.com/cswpanels

Heb'k 2 weken terug nog een button box besteld 8)7 .... maar goed dat ik geen CSW heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niellie41 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:56:
[...]

Welkom!
De oval liefhebbers zijn in de minderheid :P
Tot nu toe tel ik echt drie oval liefhebbers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 08:50

Arfman

Drome!

Dit weekend 2 races gedaan: GT Challenge op Twin Ring en de Grand AM op Laguna Seca. Ik kom op snelheid echt niet meer mee, ik heb te weinig tracktime/talent merk ik. Toen de McLaren net uit was kon ik goed meekomen, zelfs in de top split waarin ik toen nog wel eens zat. Het is dat ik nu met gelijkgestemde minkukels reed maar ik kom echt seconden te kort op de top (echt iets van 3 seconden per ronde) en ik zou niet weten waar ik die vandaan moet halen. Ook als ik replays van veel snellere mensen bekijk weet ik het niet. Ja, ze remmen later maar ik kan met mijn setups niet later remmen omdat ik dan onderstuurd de grindbak in schuif.

Daarnaast valt me op dat er steeds minder mensen setups posten, voor de bovengenoemde 2 tracks waren er pas vrijdag of zaterdag setups beschikbaar (1 per baan), waarvan de Laguna setup ook nog eens WiP was en niet eens echt heel bruikbaar voor de race. Ook op onze setupsite stond niks voor de McLaren.

Uiteindelijk beide wel top 5 finishes met wat iR en SR improvement (sta nu weer op 2000+ iR) maar echt tevreden kan ik er niet mee zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 14:58
Ik ben ook meer op de Ovals te vinden...
Dit weekend een paar Indy's meegepikt in de C-class op Phoenix. Heel fijne reeks, propere races en vreselijk snel!

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:38:
Dit weekend 2 races gedaan: GT Challenge op Twin Ring en de Grand AM op Laguna Seca. Ik kom op snelheid echt niet meer mee, ik heb te weinig tracktime/talent merk ik. Toen de McLaren net uit was kon ik goed meekomen, zelfs in de top split waarin ik toen nog wel eens zat. Het is dat ik nu met gelijkgestemde minkukels reed maar ik kom echt seconden te kort op de top (echt iets van 3 seconden per ronde) en ik zou niet weten waar ik die vandaan moet halen. Ook als ik replays van veel snellere mensen bekijk weet ik het niet. Ja, ze remmen later maar ik kan met mijn setups niet later remmen omdat ik dan onderstuurd de grindbak in schuif.

Daarnaast valt me op dat er steeds minder mensen setups posten, voor de bovengenoemde 2 tracks waren er pas vrijdag of zaterdag setups beschikbaar (1 per baan), waarvan de Laguna setup ook nog eens WiP was en niet eens echt heel bruikbaar voor de race. Ook op onze setupsite stond niks voor de McLaren.

Uiteindelijk beide wel top 5 finishes met wat iR en SR improvement (sta nu weer op 2000+ iR) maar echt tevreden kan ik er niet mee zijn.
ik heb al vaak moeten horen dat een mclaren setup niet veel wijzigd van baan tot baan (enkel wing en hier en daar een kleine afstelling) en dat je best eentje neemt waar je je goed mee voelt, nu ik begrijp de frustratie maar een goeie tip die altijd bij mij werkt is gewoon de medium downforce pakken en van daar af beginnen tweaken (kleine zaken als WING/ARB), ik weet dit is mss niet de beste keuze volgens sommigen maar het werkt wel altijd voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond ben ik er eens bij, voor de verandering :)
Ik kan vandaag niet trainen door een lichte blessure (rechter knie) die ik opgelopen heb bij de wedstrijd gisteren. Rennen en springen gaat niet, maar zitten en een gaspedaal induwen lukt wel :P

Ben benieuwd. Ik heb nog nooit op New Hampshire road gereden.

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 11-03-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er niet bij, mijn wederhelft zit al een tijdje met problemen aan de nek en gaat op maandag langs de kine :( vandaar mijn afwezigheid de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:25:
ik ben er niet bij, mijn wederhelft zit al een tijdje met problemen aan de nek en gaat op maandag langs de kine :( vandaar mijn afwezigheid de laatste tijd.
Dan koop je toch gewoon een nieuwe? :+

Da's hier precies een verzamelpunt voor nekklachten :|

Ik wens je wederhelft een spoedig herstel toe! Weet uit ondervinding hoe pijnlijk en lastig dat is...

Ik ben er misschien wel bij deze avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:00:
Ben aan het graven Marcel T.?? Heb jij toevallig de big mac serie gereden in 2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:20:
Ben benieuwd. Ik heb nog nooit op New Hampshire road gereden.
Ach, tis voor de helft een oval, mag voor jou niet zo'n probleem zijn ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:03:
[...]

ik heb al vaak moeten horen dat een mclaren setup niet veel wijzigd van baan tot baan (enkel wing en hier en daar een kleine afstelling) en dat je best eentje neemt waar je je goed mee voelt, nu ik begrijp de frustratie maar een goeie tip die altijd bij mij werkt is gewoon de medium downforce pakken en van daar af beginnen tweaken (kleine zaken als WING/ARB), ik weet dit is mss niet de beste keuze volgens sommigen maar het werkt wel altijd voor mij :+
Tja ik vind de setup van Joep voor Suzuka altijd wel fijn aanvoelen, maar elk circuit heeft toch weer andere eigenschappen. Zo kan ik me voorstellen dat een heel bumpy circuit zoals VIR andere shocks behoeft als een circuit als Spa. Maar ik zal het eens proberen binnenkort :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb inmiddels een redelijke allround setup in de maak. Ik share deze vanavond.
Enige dat ik flink aanpas per circuit is de wing en diff. En in mindere mate pas ik de shocks aan. Shock pas ik aan afhankelijk van de hobbeligheid van een circuit, maar ook om meer of minder stuur bocht in en/of meer of minder tractie bocht uit te krijgen.
In deze setup heb ik geprobeerd de toe in & uit voor & achter minimaal te houden en de het hoogte verschil achter tov voor minimaal te houden. Dit alles om zo weinig mogelijk de banden te verbranden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gister wel een redelijke race gehad met de Ford GT op Virginia. Ging niet zo geweldig als vorige week op Zandvoort (ben weer terug op aarde :) :) ). Startte als 4de op de grid van de Ford GT's en verwachte al niet dat ik sneller zou zijn dan de 3 man voor me dus stelde me al in op een p4. Had wel Bob achter me die een race eerder nog redelijk op men huid zat en waar ik nog net voor kon eindigen toen. Dus wist dat er werk aan de winkel zou zijn, echter bij de start kwam ik niet lekker weg uit de bocht het rechte stuk op en kon die hem al vrij makkelijk voorbij steken. Kon echter hierna niet echt bij hem aanhaken. Had men wing een klik lager gezet tov vorige race wat dus niet goed uitpakte want men tempo lag flink lager dan de vorige race.
Er viel nog wel een Ford GT voor me uit waardoor ik weer op P4 kwam maar aan het einde werd ik nog flink onder druk gezet door 2 Ford GTs achter me. DIe kwamen echter door verkeer en wat foutjes weer wat verder achter te liggen waardoor ik nog vrij makkelijk P4 kon veiligstellen. :)

Toch nog wat puntjes kunnen pakken zo en gezien men tempo op Virginia toch tevreden mee. Nu komende week maar is kijken wat het op Sebring word. Meteen ook oefening voor de NEO race komende week. Sebring ligt me nooit zo geweldig dus zal wel weer lastig worden. :|

Uitzending ervan door Glacier TV:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=j8ujw05FEtQ%5B]

[ Voor 4% gewijzigd door DutchDevil79 op 11-03-2013 13:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Sebring is dag versie dus heb je niks aan voor NEO.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Blijft dezelfde layout dus heb je wel wat aan hoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:36:
Blijft dezelfde layout dus heb je wel wat aan hoor.
In de Ford valt het misschien mee, in de HPD heb ik er totaal niks aan, grip is zo enorm anders dat ik een totaal andere setup gebruik zelfs.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:27:
Ik heb inmiddels een redelijke allround setup in de maak. Ik share deze vanavond.
Enige dat ik flink aanpas per circuit is de wing en diff. En in mindere mate pas ik de shocks aan. Shock pas ik aan afhankelijk van de hobbeligheid van een circuit, maar ook om meer of minder stuur bocht in en/of meer of minder tractie bocht uit te krijgen.
In deze setup heb ik geprobeerd de toe in & uit voor & achter minimaal te houden en de het hoogte verschil achter tov voor minimaal te houden. Dit alles om zo weinig mogelijk de banden te verbranden ;)
Top! Zou je die ook willen uploaden naar de setupsite? Ik kan er, zoals alle maandagen, helaas niet bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:47:
[...]

Top! Zou je die ook willen uploaden naar de setupsite? Ik kan er, zoals alle maandagen, helaas niet bij zijn.
De setup site crashed bij het uploaden dus dan maar weer even op de ouderwetse manier:
KLIK
Dit is versie 6, maar zeker nog niet af denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Sorry, eindelijk gevonden wat het probleem was, werkt weer...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragbeestje schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:33:
[...]

Dan koop je toch gewoon een nieuwe? :+

Da's hier precies een verzamelpunt voor nekklachten :|

Ik wens je wederhelft een spoedig herstel toe! Weet uit ondervinding hoe pijnlijk en lastig dat is...

Ik ben er misschien wel bij deze avond.
de mijne was maar één maal in de aanbieding die koop je geen 2x :+
Ik hoop binnen 3 weken er terug bij te zijn op maandag avond want ik hou wel van die mclaren ... net maar eens de fixed getest op sebring met de fordgt... nou ik denk dat ik deze keer maar een keertje de open ga doen want de fixed ligt naar mijn gevoel iets te hard 8)7 reed al een lage 2.04 maar heb totaal geen idee wat hier haalbaar gaat zijn, ik vermoed 2.02 tot hoog 2.01 in Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
Net 2 daagjes klasse C en de McLaren op Laguna Seca getest. Poeh wennen zeg, rijd nu een 1.25 hoog en das nog veel te langzaam om aan races mee te doen. Vooral een lagere FOV helpt, anders zie je geen kont of je bent in ieder geval te laat met insturen. Deze week Star Mazda op interlagos, ben benieuwd hoe de Mazda verschilt met de Skip. Vast meer grip :), maar eens zoeken naar een goede setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:33

Fuelke

Forza Ferrari

Een flinke teleurstelling net in de GoT race, vooral veroorzaakt door iRacing. Op de grid motor uitgezet, even getest of de motor terug aansloeg met dezelfde toets, geen probleem. Motor terug uit, Frans komt in beweging dus ik denk, tijd op de motor te starten.

Nou, niet dus ... dan maar op Escape, towing ... maar vrijwel meteen terug kunnen vertrekken toen jullie losgelaten werden door de pacecar. Ook vrijwel meteen een stop & go aan mijn broek vanwege het binnenkomen van een closed pit ...

Kan ik eindelijk de baan op, zat me een beetje druk te maken over dat gedoe, schuif ik de muur in. Geen probleem denk ik, er is toch één fast repair. Kom de box binnen - 10km/h te snel - hold for 22 seconds. Kon er ook nog wel bij.

Maar dan meld hij doodleuk 2m Required repairs & 9m Optional repairs ... fast repair weg door at geklungel op de grid.

Net nu ik er echt eens zin had in 45m racen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Lullig :(

Mag ik vragen waarom je op de grid je motor uitzet? Ik zie er het nut niet helemaal van in :)

Voor mij was begin van de race nog wel aardig met Joep vlak achter me, maar zoals ik al verwacht had, zodra hij me voorbij was liep hij vlot weg. Daarna eigenlijk hele race alleen gereden. Weinig lol gehad, maar goed, kan gebeuren :) Wel een heerlijke baan, alleen zonde dat die mclaren voorbanden vreet alsof ze niks kosten :(

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Koen stond dubbel geparkeerd na de race...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/parkeren.jpg

En alle gadgets in zo'n GT3 auto doen het

[ Voor 33% gewijzigd door Niellie41 op 11-03-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:08:
[...]

Ben aan het graven Marcel T.?? Heb jij toevallig de big mac serie gereden in 2005?
Hmm, nop die naam zegt me niks. Zou hooguit als Marcel M(eessen) ergens bekend zijn, in dat grijze verleden heb ik grotendeels FFRL (invitational), ESCORS en GNS gereden. Ook nog Dutch Simracing League wat sommige van hier misschien nog iets zegt, weet de naam niet meer precies helemaal, kan me alleen nog herinneren dat we op donderdag reden. Wel erg leuk om te zien dat sommige namen waar ik toen nog mee/tegen reed in diverse kampioenschappen nu nog steeds actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:15:
Lullig :(

Mag ik vragen waarom je op de grid je motor uitzet? Ik zie er het nut niet helemaal van in :)
.......
Tja Fuelke, niet aan de knopjes zitten op het Grid. Maar ik snap ook niet waarom je de motor uitzet.
BM schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:15:
......Voor mij was begin van de race nog wel aardig met Joep vlak achter me, maar zoals ik al verwacht had, zodra hij me voorbij was liep hij vlot weg. Daarna eigenlijk hele race alleen gereden. Weinig lol gehad, maar goed, kan gebeuren :) Wel een heerlijke baan, alleen zonde dat die mclaren voorbanden vreet alsof ze niks kosten :(
Ik vond het een hele leuke race. Eerst bij jou aandringen en vervolgens het gat dichtrijden naar Derx. Helaas verloor ik behoorlijk tijd in mijn laatste rondje voor mijn pitstop waardoor het inhalen in de pits van Derx (die eerder pitte) mislukte. En vervolgens de laatste 6-7 rondjes op zijn bumper gereden ;)
Morgen ben ik er niet bij (helaas)!
Erg leuke combi: Mazda MX-5 op 2 bijzondere lay-outs van Sebring en dan ook nog Night. DutchDevil zal de twee heats hosten. Have fun!

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 11-03-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:35:
[...]
Ook nog Dutch Simracing League wat sommige van hier misschien nog iets zegt, weet de naam niet meer precies helemaal,
Bedoel je DSZ (Dutch Simracing Zone)? Later Simracing.nl? Daar ben ik ook nog een hele tijd actief geweest, maar dan meet aan de gpl kant. Hele leuke tijd gehad daar. Kom nog steeds af en toe oude bekenden tegen in iRacing, wel grappig :p

edit: had ik zelf de afkorting ook fout :p
Net even gekeken, simracing.nl lijkt ook weinig meer van over te zijn :-( ;w

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 11-03-2013 23:07 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:03:
[...]

Bedoel je DSZ (Dutch Simracing Zone)? Later Simracing.nl? Daar ben ik ook nog een hele tijd actief geweest, maar dan meet aan de gpl kant. Hele leuke tijd gehad daar. Kom nog steeds af en toe oude bekenden tegen in iRacing, wel grappig :p

edit: had ik zelf de afkorting ook fout :p
Net even gekeken, simracing.nl lijkt ook weinig meer van over te zijn :-( ;w
Ja, precies! Ik wist dat ik de naam ergens verkeerd had maar dat is m inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Was bijna vergeten dat er racen was gisteren. Daardoor 5 minuten kunnen trainen, en dan de quali in. De race ging in bocht 1 al mis, mijn achterkant zette zich een heel klein beetje, waardoor ik een fractie terug naar binnen kwam, tegelijk leek Remco iets naar buiten te glijden en we hadden licht contact. Kan gebeuren :)

Daarna nieuwe auto gehaald en maar verder gereden, maar na 15 minuten wederom in de muur geeindigd. Jammer maar helaas. 5 minuten oefenen is gewoon echt te kort op zo'n baan :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Ik had het erg naar mijn zin gisteren. Bijna 30 ronden op de kont van Ruud gezeten :P Erg vermoeiend wel, ben eigenlijk gewend 'm ergens wel tussen te kunnen prikken, maar kwam er gewoon niet voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Let even goed op de tijden voor vanavond aub!! De eerste heat is al vroeg, half duurder eerder dan normaal. Jij ook robbert met hosten. voor tweede hest nog eens 30 min practice want het zijn twee compleet andere configs.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:35:
[...]

Hmm, nop die naam zegt me niks. Zou hooguit als Marcel M(eessen) ergens bekend zijn, in dat grijze verleden heb ik grotendeels FFRL (invitational), ESCORS en GNS gereden. Ook nog Dutch Simracing League wat sommige van hier misschien nog iets zegt, weet de naam niet meer precies helemaal, kan me alleen nog herinneren dat we op donderdag reden. Wel erg leuk om te zien dat sommige namen waar ik toen nog mee/tegen reed in diverse kampioenschappen nu nog steeds actief zijn.
Meessen, dat was je achternaam, komt weer boven borrelen. Marcel T. was uit de WOSEC (gtp mod)
FFRL heb ik ook een seizoen mee gereden in de Trucks met Towler, Vergers, Fleurke etc op al de short tracks.

Ovals gaan een stuk leuker worden vanaf de Trucks. De A klasse is de mooiste, alleen kan erg veel tijd kosten kwa setuppen. De B is de leukste als je minder tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:16:
[...]

De setup site crashed bij het uploaden dus dan maar weer even op de ouderwetse manier:
KLIK
Dit is versie 6, maar zeker nog niet af denk ik. ;)
Dankjewel Joep! Ik ga hem vanavond proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
Leuke race gisteren :) En waar vinden jullie zulke banen :P

Ik heb eigenlijk maar 2 probleempjes gehad. Aan het einde van de kwalificatie begon mijn voet te bevriezen, maar omdat ik maar een tiende voorsprong op Nick had, wilde ik toch nog een rondje rijden. Een vrije ronde vinden was lastig en uiteindelijk was de sessie al over toen ik mijn snelste tijd reed.

Tijdens het gridden dus als een malle geprobeerd om weer leven in mijn voet te krijgen, wat een klein beetje lukte. Maar toen kwam ik er tijdens de race achter dat ik geen idee had hoeveel fuel ik zou moeten tanken. Gelukkig had ik zo'n 10s voorsprong op Robbert, want ik nam veel te veel mee. Kostte me meer dan 5 seconden.

Na de finish wilde ik vlak voor het inrijden van de pits nog een mooie drift maken, maar dat mislukte en blijkbaar was nog niet iedereen gefinisht. Kost me nog 2 punten en een 0 inc race ook :P
Pagina: 1 ... 23 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.