iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.645 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:46
En ze zijn alweer down voor "maintenance".
Naja tijd om te pitten dan maar.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 15:23

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:09:
Of ze lossen de fout nu op, of ze moeten de boel plat gooien, het lijkt erop dat ze nu steeds een of andere tijdelijke fix toepassen waardoor het weer een halve dag werkt maar je je geld erop kunt zetten dat het de volgende avond weer mis gaat, wat hebben we daar nou aan?
Volgens mij is die fix heel simpel. Site down gooien zodat iedereen weggaat, en als je dan weer online komt roepen dat het weer werkt :+
Bugfixen voor dummies :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Genoeg lui die erin trappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
Gisteren fijn gereden :)

De eerste race kon ik wat weglopen bij Nick, die volgens mij altijd voluit gaat en nog wel eens wat foutjes maakt. Daardoor was er bij mij weinig druk.

De tweede race was de eerste rondes vooral een potje ontwijken. 3 wide over het 'rechte' stuk was ff spannend, maar dat ging goed. Wel gingen er een aantal mensen daarna héél gemakkelijk aan de kant. Tenminste, ik keek even bij Pascal en zag dat ik het niet ging halen, dus remde, maar Pascal remde nog harder. Nouja, dan maar weer gas :) En Eric remde wel héél vroeg voor de Corkscrew. Ik weet niet of dat bewust was ivm het gedoe van vorige week. Ik hoop dat de gedachte was dat het sneller zou zijn mij voorbij te laten dan vele seconden te verliezen in een gevecht. Of zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Jarninho schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:27:
Gisteren fijn gereden :)

De eerste race kon ik wat weglopen bij Nick, die volgens mij altijd voluit gaat en nog wel eens wat foutjes maakt. Daardoor was er bij mij weinig druk.

De tweede race was de eerste rondes vooral een potje ontwijken. 3 wide over het 'rechte' stuk was ff spannend, maar dat ging goed. Wel gingen er een aantal mensen daarna héél gemakkelijk aan de kant. Tenminste, ik keek even bij Pascal en zag dat ik het niet ging halen, dus remde, maar Pascal remde nog harder. Nouja, dan maar weer gas :) En Eric remde wel héél vroeg voor de Corkscrew. Ik weet niet of dat bewust was ivm het gedoe van vorige week. Ik hoop dat de gedachte was dat het sneller zou zijn mij voorbij te laten dan vele seconden te verliezen in een gevecht. Of zoiets ;)
Ik was erg aan het worstelen met de setup, vond hem niet fijn sturen bocht in dus had hem wat meer overstuurd gemaakt, waarmee ik een halve seconde won en ook veel vaker achter elkaar snelle rondjes kon rijden. Maar voor de race was het niet ideaal, had hem nog ietsje terug geschroefd maar het was toch net wat te veel hier en daar, af en toe kleine momentjes van overstuur, driftend een bocht in, en dan kun je 3 rondjes wachten tot je banden het weer doen dus dat schoot niet echt op. Ik won steeds ongeveer een halve seconde op je in een paar bochten en verloor het weer in andere bochten. Toen nog een black flag in de corkscrew en toen heb ik hem maar uitgereden.

Tweede heat ging het wel lekker op het begin, kon alle drama ontwijken, maar spinde in de laatste bocht omdat ik een bandje in het zand had. Duurde een eeuwigheid voordat ik weer omgedraaid was en weer op weg was. Daarna kreeg ik nog een auto in m'n voorruit die de corkscrew ineens rechtsaf besloot te nemen ipv linksaf :+ Wonderbaarlijk heel weinig schade gelukkig.

Tweede heat ging er wel weer vanalles mis voor ons, ik kan paar dingen nog maar net ontwijken. Ik snap niet waar het vandaan komt want ik heb wat acties gezien die ik mensen normaal nooit zie maken (de eerste heat tenminste niet). Vast allemaal foutjes maar het gaat af en toe wel erg aggressief moet ik zeggen. Bij de start niet je lijn houden en meteen uitwijken op de lijn van een andere auto, bijna met 4 man T1 in, daarna nog met 2 man naast elkaar T4 ofzo in en geen centimeter ruimte geven. Vreemd want na 2 rondjes ofzo ging het ineens wel allemaal goed, met 5 man op de straight richting T1 (ik remde maar wat eerder om plek te maken), daarna 3 wide door T3, ging allemaal goed en iedereen gaf iedereen plek. Hopelijk kan dat volgende keer ook in het eerste rondje, dan is de race voor iedereen nog leuker.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Red Baron schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:28:
Ik hoop voor iRacing dat ze het opgelost krijgen voor zaterdag, anders worden alle Amerikanen boos (en Niellie en Fabian natuurlijk :+ ;))
Ach ik zit toch in China dus ik heb nergens last van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
NickThissen schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:37:
[...]
Ik was erg aan het worstelen met de setup, vond hem niet fijn sturen bocht in dus had hem wat meer overstuurd gemaakt, waarmee ik een halve seconde won en ook veel vaker achter elkaar snelle rondjes kon rijden. Maar voor de race was het niet ideaal, had hem nog ietsje terug geschroefd maar het was toch net wat te veel hier en daar, af en toe kleine momentjes van overstuur, driftend een bocht in, en dan kun je 3 rondjes wachten tot je banden het weer doen dus dat schoot niet echt op. Ik won steeds ongeveer een halve seconde op je in een paar bochten en verloor het weer in andere bochten. Toen nog een black flag in de corkscrew en toen heb ik hem maar uitgereden.
Ah :) Ik dacht aan het begin dat ik de setup van Barber er nog onder had hangen (die weer bijna identiek is aan de set van Joep van LRP), dus ik ging vrolijk de baan op en was echt helemaal nergens. Bedacht ik me dat ik van de week op Spa had gereden... Dat verklaarde een hoop :) Set van Barber geladen (wing wel naar 8 gezet) en ik zat gelijk bij jou in de buurt. Met veel fuel, dus dat gaf alweer hoop.
NickThissen schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:37:
[...]Tweede heat ging er wel weer vanalles mis voor ons, ik kan paar dingen nog maar net ontwijken. Ik snap niet waar het vandaan komt want ik heb wat acties gezien die ik mensen normaal nooit zie maken (de eerste heat tenminste niet). Vast allemaal foutjes maar het gaat af en toe wel erg aggressief moet ik zeggen. Bij de start niet je lijn houden en meteen uitwijken op de lijn van een andere auto, bijna met 4 man T1 in, daarna nog met 2 man naast elkaar T4 ofzo in en geen centimeter ruimte geven. Vreemd want na 2 rondjes ofzo ging het ineens wel allemaal goed, met 5 man op de straight richting T1 (ik remde maar wat eerder om plek te maken), daarna 3 wide door T3, ging allemaal goed en iedereen gaf iedereen plek. Hopelijk kan dat volgende keer ook in het eerste rondje, dan is de race voor iedereen nog leuker.
Ja, die start was een drama... Ik snapte dat ook niet helemaal, want de race zou 30 minuten duren. Lang genoeg om op de positie terecht te komen waar je enigszins hoort. Verder zag ik ook weer mensen spinnen die hun voet niet op de rem hielden. Dat maakt het voor de anderen erg lastig in te schatten welke kant je moet kiezen. Ik had daar ook nog wel wat mazzel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ach ja in de 2e heat werd ik ronde 1 of 2 bij corkscrew eraf getikt, nou ja die remde te laat en zag me niet was de verklaring, nou ja maakte me verder niet zoveel uit koste me geen plaats, alleen baalde ik dat ik 4 inc. kreeg, probeer namelijk zoveel mogelijk incloos te rijden. Vervolgens spinde Derx en ik maakte de keuze om er de verkeerde kant langs te gaan, wat resulteerde in een muur en daarna pits, waar Derx niet zoveel aan kon doen overigens, maar dat was gelijk weer 4 inc, dus die race had ik al verloren, daar baalde ik nog het meest van. Ja toen het niet meer uitmaakte, ging ik wat meer risico nemen omdat ik toch in niemandsland reed en wel langzaam dichterbij kwam aan Derx en Christopher en op een gegeven had ik geen banden meer over dus kwam Joep me ook nog voorbij en toen was ik echt laatste. Dus ja ik denk dat ik met deze 2 keer pech een mooie 5e plaats weggegooid heb. Maar ja dit waren wel race incidents, waar mijns inzien niemand wat aan kon doen, al kon degene die me niet zag, misschien beter op zijn F3 scherm kijken, want dan had hij geweten dat ik hem op het rechte stuk daarvoor er al ruim naast had staan en vlak voor de bocht er al helemaal voor zat. Maar ik denk dat dat weer komt omdat hij maar met 1 scherm rijd en dan is het toch niet altijd makkelijk.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even tussendoor: de setups en toernooi websites zijn tijdelijk offline, ik ga de databases mergen (met nog wat andere dingetjes zoals de got-rijders registratie) zodat we straks alles netjes in een database hebben. Weet niet hoe lang het gaat duren, hopelijk niet te lang.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:35

Oxigeon

En zo is dat!

NickThissen schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:00:
Even tussendoor: de setups en toernooi websites zijn tijdelijk offline, ik ga de databases mergen (met nog wat andere dingetjes zoals de got-rijders registratie) zodat we straks alles netjes in een database hebben. Weet niet hoe lang het gaat duren, hopelijk niet te lang.
Mooi, hoe meer hoe beter :). Vind het mooi om te zien hoeveel sommige doen met iRacing. Setups maken, complete websites etc. Zijn er eigenlijk ook nederlandse "fan" sites van iRacing?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Speedy55 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:47:
Ach ja in de 2e heat werd ik ronde 1 of 2 bij corkscrew eraf getikt, nou ja die remde te laat en zag me niet was de verklaring, nou ja maakte me verder niet zoveel uit koste me geen plaats, alleen baalde ik dat ik 4 inc. kreeg, probeer namelijk zoveel mogelijk incloos te rijden.
Ik had je wel gezien maar ik had niet gezien dat je zo vroeg al remde. In ieder geval eerder als ik.
Op het moment dat ik ging remmen zat je al voor me en was het verschil nog zo`n 20km/h.
Dat kreeg ik niet meer afgeremd.

Ik probeerde nog naar rechts te gaan om je te ontwijken maar dat haalde ik net niet, en tikje je nog net aan.
Mijn fout 8)7
Sorry :S

Heb nog even de replay nagekeken en zag dat de meeste voor de corckscrew veel eerder remmen als dat ik doe, weer wat geleerd.

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

FransJansen schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:19:
[...]

Ik had je wel gezien maar ik had niet gezien dat je zo vroeg al remde. In ieder geval eerder als ik.
Op het moment dat ik ging remmen zat je al voor me en was het verschil nog zo`n 20km/h.
Dat kreeg ik niet meer afgeremd.

Ik probeerde nog naar rechts te gaan om je te ontwijken maar dat haalde ik net niet, en tikje je nog net aan.
Mijn fout 8)7
Sorry :S

Heb nog even de replay nagekeken en zag dat de meeste voor de corckscrew veel eerder remmen als dat ik doe, weer wat geleerd.
Maakt ook niet uit hoor, sorry had je al gezegd in de game, dus voor mij was het afgehandeld. Was alleen mijn verhaal even aan het doen. En elke dag dat je wat leert is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
FransJansen schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:19:
[...]
Weet niet hoe het tov mijn rempunten is, maar ik weet dat als ik echt zou willen ik daar wel later zou kunnen remmen. Echter moet ik dan veel meer moeite doen om 'm netjes door de corkscrew te laten rollen. Ik rem daarom ietsje eerder om die bocht wat lekkerder door te kunnen. Geen idee of het ook echt sneller is, maar soms is eerder remmen wel gewoon sneller :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:25

Niellie41

[object Object]

Even wat extra info voor de races vanavond:
  • Cautions staan net zoals in de officiële rookie serie UIT.
  • UNLIMITED fast repairs. Dus als je crasht, staat er een nieuwe auto voor je klaar. Vergeet dan niet om je banden en benzine uit te zetten in de F4/5 schermen. Dan kan je meteen weer door.
Ben momenteel bezig om mijn de 'les' voor te bereiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Nou ging weer lekker gister avond met de site zo te zien, gelukkig was ik afgeleid met mijn nieuwe stoel in elkaar te schroeven (als ik even mag opscheppen, moe-haha). Zo'n 2 en half uur bezig geweest :X Niet de makkelijkste handleiding en stonden nog aantal schrijffouten in ook. Anderzijds waren wel alle type schroefjes moertjes etc apart gelabeld, wat het werken weer wat aangenamer maakte. Al met al erg blij mee en hij zit fantastisch! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
Dat vraagt om een foto streskip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
As you wish :9~
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/5721/fanateccsl1.jpg

Zoals je ziet, veel gaatjes, overal, genoeg afstel mogelijkheden. Als ik de stoel zelf naar voren schuif komt deze ook omhoog. Verder kan je alles verschillend monteren om Thrustmaster of Logitech er op te kunnen zetten. Zoals je ziet heb ik alles van Fanatec en dat is heel simpel er op te schroeven, past allemaal perfect!

[ Voor 40% gewijzigd door Streskip op 19-02-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes hoor ziet er prima uit toevallig gister nog even naar zitten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ziet er goed uit!! mis alleen nog een Sabelt setje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Heb mijn auto voor de Daytona 500 afgemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/RL-Imapala.jpg

Als iemand ook de Daytona 500 gaat rijden en graag met deze skin wilt rijden.
DM me maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:20:
Even wat extra info voor de races vanavond:
  • Cautions staan net zoals in de officiële rookie serie UIT.
Ben momenteel bezig om mijn de 'les' voor te bereiden :)
Complete noob vraag: Cautions, is dat dat wanneer iemand spint, meteen terug achter de safetycar moet worden gereden voor een restart? Dat is een onderdeel van het oval racen dat ik ook niet echt begrijp: waarom men op die momenten wel (of juist niet) binnenkomt, en wanneer die pits dan open en gesloten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Na de verbouwing van mijn rig was ik nog foto's verschuldigd:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2013_s1/rig1.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2013_s1/rig2.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2013_s1/rig3.JPG
En een korte video impressie:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=E_6x-e-9B0U]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:19:
[...]
Complete noob vraag: Cautions, is dat dat wanneer iemand spint, meteen terug achter de safetycar moet worden gereden voor een restart? Dat is een onderdeel van het oval racen dat ik ook niet echt begrijp: waarom men op die momenten wel (of juist niet) binnenkomt, en wanneer die pits dan open en gesloten is...
Geen probleem :)

Caution, ook wel Full Course Caution, is als de safety car de baan op komt door een crash of als er iets op de baan ligt, net zoals bijvoorbeeld bij F1.
Alleen zijn de regels qua pitten anders dan bij de F1.
De pits gaat open, voor de auto's in de lead lap, als de leider achter de safety car rijdt.
De volgende ronde is de pits ook open voor de auto's die op een of meer ronden achterstand.
Tijdens cautions staat er ook in beeld of de pits voor jou open of dicht is. Ook zegt de spotter of de pits open is of niet.

Wanneer wel of niet naar binnen komen. Het ligt aan wanneer in de race de caution is. Meestal ga je tijdens een caution wel naar binnen, zeker na een green run van meer dan 20 ronden. Dan kan je je auto vol gooien en banden wisselen zonder (veel) posities te verliezen. Als je tijdens groen gaat pitten, dan verlies je meestal een ronde en op kleine ovals meer.
Maar wanneer je wel of niet naar binnen gaat, het ligt er aan. Meestal kijk je naar wat degene voor je doen.

Ik hoop ik het zo een beetje uitgelegd heb. Op het moment ben ik ook op zoek naar de precieze regels en procedures bij een caution, bij NASCAR. Kan het alleen nog niet vinden.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag :)

Nice Joep!

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 19-02-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Vond het wel een goede vraag van Benja!

Joep, kan je me wat meer vertellen over je bovenste centrale scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Streskip schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:50:
....Joep, kan je me wat meer vertellen over je bovenste centrale scherm?
Dat is een oude 22" Samsung aangesloten op een 2de PC ;)
.
.
.
.
Of wil je dat niet weten en zo nee, wat dan wel :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:38:
.....En een korte video impressie:
.....
petje af ! nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Very nice Joep, misschien toch maar eens voor 3 schermen gaan, even checken met de directie hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 16-09 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben er vandaag helaas niet bij. Erg jammer maar ik ben al dagen ziek... Wordt tijd dat dat eens overgaat, zodat ik überhaupt zin en tijd heb om te iRacen. Veel plezier vanavond!

@joep ziet er goed uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-02-2013 19:37 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:19:
[...]

In aanvulling op Niel:

Een caution is inderdaad wanneer de safety car de baan op komt. In iRacing is het zo, dat als er iemand spint, er een caution komt zodra er een andere auto voorbij de gespinde auto rijdt. Uitzondering is als je spint en onder de witte lijn terecht komt. Vooral op Michigan is dit nog wel eens een probleem.

De safety car komt zsm uit de pits en vangt het veld dan op. In beeld staat exact wat je moet doen. 'Stay behind the 14 car'. Dan kijk je op F3 waar nummer 14 zich bevindt. Zit hij ver voor je, dan gassen totdat je vlak achter hem zit. Zit hij achter je, dan moet je hem voorbij laten. Je spotter geeft je ook aanwijzingen daarvoor. Al die tijd is de pits gesloten. Dat staat ook in beeld.

Zodra het veld bij elkaar is en dus als een lange rij achter de safety car rijdt, gaat de pits open. Meestal is dat 1 á 2 ronden nadat de caution in is gegaan. De reden dat dan pas de pits open gaat, is dat het dan echt uitmaakt hoe snel je pitstop is. Doe jij er 10 seconden over en de nummer 14 doet het in 14 seconden, dan kun je dus een positie winnen. Daarom is het ook van belang dat je bij het ingaan van de pits zo dicht mogelijk achter die nummer 14 blijft rijden. Het is dus niet zo als bij de F1, dat je zsm naar binnen moet als de safety car de baan op komt! Eerst netjes opstellen in een rijtje, en dan mag de pitcrew je verder helpen.

Als je vrij ver achteraan ligt, kun je er voor kiezen om bv slechts 2 banden te wisselen (alleen de rechterkant). Als de rest van het veld 4 banden wisselt, kun je verder naar voren komen. Alleen zul je meestal op de baan weer iets langzamer zijn en worden ingehaald. Tenzij er snel weer een caution komt. :)

Zo kun je dus 'gokken' met je strategie.

Als je een gesloten pits binnen rijdt, moet je achteraan aansluiten (krijg je een penalty). Soms kun je niet anders, als je schade hebt of bijna geen benzine meer. Helaas. Lekker die penalty pakken en je nergens druk om maken. Het belangrijkste is, dat je zo lang mogelijk in dezelfde ronde blijft als de leider.

Nadat de pace car een aantal ronden voorop heeft gereden en iedereen de mogelijkheid heeft gehad om een pitstop te doen (degenen in dezelfde ronde als de leider mogen eerst, iedereen met een of meerdere ronden achterstand mag pas een ronde later), komt het signaal 'two to green' in beeld. Als er mensen een ronde achterstand hadden, maar niet hebben gepit (en de leiders wel), dan rijden die vlak achter de pace-car. Op het moment van 'two to green', krijgen die de melding dat ze de safety car voorbij mogen en dus hun rondje achterstand kwijt zijn. Zij sluiten achteraan het veld aan. Degenen die een rondje achterstand hadden, maar wel gepit hebben, rijden waarschijnlijk ergens midden in het veld. Zij moeten naar achteren. Als jij vlak achter nummer 11 rijdt, en die heeft een ronde achterstand, dan krijg je in beeld 'pass the 11 car'. En de nummer 11 krijg in beeld 'let the .. car pass'.

Het veld ziet er dus als volgt uit: Pace-car, leiders, mensen met een of meerdere ronden achterstand, mensen met een penalty, mensen die een ronde terug hebben gekregen.

Je rijdt dan nog 'single file'. Dat wil zeggen, iedereen netjes achter elkaar. Restarts zijn 'double file'. Dus met 2 auto's naast elkaar.

Zodra de pace car over start/finish rijdt, is er nog 1 ronde te gaan. Dan moet iedereen de juiste positie hebben. Is dat niet zo, dan wordt de start met een ronde uitgesteld. Als alles goed is, krijg je in beeld of je 'inside' of 'outside' moet starten. Dat behoeft denk ik geen uitleg. :) Ook staat er in beeld achter welke auto je moet blijven.

En daar moet je zo dicht mogelijk achter gaan rijden. Een meter, hooguit 2 als je vlak bij s/f bent. Zodra hij gas geeft, geef jij ook gas. Zodra je de groene lampen in beeld ziet, mag je hem passeren. Je hoeft je alleen druk te maken om de auto vóór je. Die naast je is niet van belang.

Als je bij het uitrijden van de pits te hard bent gegaan, krijg je een penalty. Dan moet je stoppen bij je pits, maar dat mag alleen als er bij het inrijden van de pits géén caution is. Dat kost je dus vrijwel altijd een of meerdere rondes. Niet doen dus!

In feite moet je dus gewoon doen wat er in beeld staat. Ik neem aan dat Fabian het allemaal ook gaat behandelen in de oval training school. Als je dat een keer of wat gedaan hebt, wordt het vanzelf duidelijker :)

Vraag voor degenen die bovenstaande echt snappen: Waarom duurt de eerste caution (vroeg in de race) vaak een ronde korter dan een caution laat in de race? Fabian en Niel, shut up :)
Vraag 2: Hoe kun je zo efficient mogelijk de penalty voor te hard uitrijden van de pits inlossen?
Vraag 3: Wat nou als je schade hebt opgelopen? Optionele repairs van 2 minuten en de race is nog maar net begonnen. Er is een caution.

(Fabian, ik wil zeker niet het gras voor jouw voeten wegmaaien. Ik vind het zelf altijd prettig om me van te voren enigszins voor te bereiden, dan snap ik tijdens de les iets beter waar het over gaat. Verder is de post ff een stukje langer geworden dan ik dacht en ik vind het nu zo zonde om op delete te drukken... Vandaar :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk bedankt! Er is me nu veel duidelijker.

Ik weet uiteraard dat je gewoon maar moet doet wat de spotter zegt, maar uiteraard wil je ook wel snappen waarom je die dingen moet doen. Maar nu begrijp ik het al veel beter.
Jarninho schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:41:
[...]

Vraag voor degenen die bovenstaande echt snappen: Waarom duurt de eerste caution (vroeg in de race) vaak een ronde korter dan een caution laat in de race? Fabian en Niel, shut up :)
Vraag 2: Hoe kun je zo efficient mogelijk de penalty voor te hard uitrijden van de pits inlossen?
Vraag 3: Wat nou als je schade hebt opgelopen? Optionele repairs van 2 minuten en de race is nog maar net begonnen. Er is een caution.
Vraag 1: Omdat er vroeger in de race vaak nog niemand gedubbeld is, die zichzelf tijdens de caution moet ontdubbelen, terwijl later in de race die kans veel groter is?
Vraag 2 en 3 laat ik aan iemand anders over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Vraag 1: Omdat je dan meestal allemaal nog in dezelfde ronde rijd en de noodzaak voor die extra ronde ontbreekt.
Vraag 2: Als er geen caution is (of dus gewoon niet te hard gaan :P)
Vraag 3: Meteen repairen er komen vast meer cautions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Vraag 2: Als er een safety car komt

Thanks voor de uitleg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Om nog even een dingetje aan te vullen (ik spreek uit ervaring helaas): als er een caution komt, moet je twee dingen vooral niet doen:
1. Vol op de rem stampen en bijna stil gaan staan.
2. Vol doorrijden zonder op te letten wat men voor je doet.

Klinkt als een paradox :p Maar het gaat erom: blijf gewoon rustig door rijden tot dat de safety car in de buurt komt. Als je te snel op de rem gaat knallen mensen achterop. Als je niet oplet en met 200 mph de bocht uit komt terwijl er dan ineens een rij van 10 auto's 60 mph rijdt, dan ga je ook mensen kwaad maken, die oval auto's hebben niet zo'n goeie remmen namelijk ;) Goed opletten (F3 als je niemand ziet) wat de auto's voor je doen dus, zijn ze aan het afremmen dan hebben ze vast de safety car al bij gehaald en zijn ze dus langzaam in de rij aan het aansluiten. Zodra je in de rij zit volgt het allemaal vanzelf, er staat duidelijk in beeld wat je moet doen, zolang je dat volgt kan er niks mis gaan. Voice chat aan hebben is ook handig trouwens, meestal wordt er omgeroepen in welke bocht de kopgroep de safety car bijhaalt ("safety car in turn 4" bijvoorbeeld). Zit je net in bocht 1? Door rijden aub. Kom je uit turn 3, dan zou ik maar eens gaan remmen :)

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 19-02-2013 19:59 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:14

DutchDevil79

I race, therfore I am

Oval raec school is nu begonnen. Kom als je wat wil leren of gewoon ff twee fun racejes met de streetstock wil mee doen.

Hij staat onder hosted sessies. Bij tournamenst >:) .

[ Voor 19% gewijzigd door DutchDevil79 op 19-02-2013 20:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vond het driften en achteruit rijden wel leuk net ;)
Maar helaas oval an sich kan me niet 'pakken'.
Ik hoop wel dat een aantal rijders er wat aan hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

wat is die skip lastig om te leren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Nickrsd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:10:
Altijd een klein beetje gas houden kan ook helpen tegen het uitbreken.

En hoe harder je gaat hoe meer downforce ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Jammer dat ik er niet bij kon zijn vanavond, had andere verplichtingen :(

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
ik vond het best gezellig vanavond, dus bedankt Niel!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik had er wel wat aan! Volgende dinsdag weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickrsd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:10:
Volhouden en vooral niet te hard in de bocht willen zodat je moet beginnen corrigeren. Doel van die wagen is echt wel lijnen rijden/houden ... begin op een baantje dat je kent zoals een LRP of iets dergelijks en dan bouw je gewoon verder vandaar. btw ik heb gisteren geskipped aangezien ik nog wat te doen had thuis ... tijdens de advanced les wil ik er graag bij zijn ... mss straks toch maar eens daytona op gaan om eens te kijken of ik kan volgen anders wordt het beperken tot voor de buis zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
Oval training gisteravond was wel leuk.
Ik was niet echt de snelste van het veld, heb me meer geconcentreerd op foutloos rijden.

Redelijk gelukt:

Race 1: 2 inc
Race 2: 0 inc en omdat de rest redelijk vaak in de fout ging, zelfs nog net voor start/finish, op de 3e plaats beland. *O*

http://members.iracing.co...nid=7558218&custid=108971

Nu maar hopen dat dat bij een oval race voor de punten ook gebeurd :)

Blijft wel lastig om in te schatten of je wel of niet ingehaald word.
F3 zegt 0,4 sec achterstand, maar ook 0,4 voorsprong dus je rijd heel close op elkaar en dan kan het wel zijn dat je meer blokked dan je op een roadcourse zou doen.

Maar volgens mij is dat ook een deel van het oval rijden

[ Voor 7% gewijzigd door FransJansen op 20-02-2013 08:33 ]

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik kan de results maar niet vinden op iRacing :? :X Het was toch gewoon hosted, dus hosted results?

Ook zie ik dat bij mij 4 weeks al counted zijn bij de GT Challenge, wat ik vrij bijzonder vind.
http://members.iracing.co...nid=7556045&custid=104531
Ik ben helemaal nooit aan de start verschenen, dus kan ik ook niet 'disconnected' zijn. Kost me wel mooi even 118 iRating :( Klopt dit wel? Er staat bij de warm up 'running' maar ik heb echt niet geconnect. Ik ben gejoined en withdraw gedaan nog voor dat het begon. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Streskip op 20-02-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Speedy55 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:58:
Vraag 1: Omdat je dan meestal allemaal nog in dezelfde ronde rijd en de noodzaak voor die extra ronde ontbreekt.
Vraag 2: Als er geen caution is (of dus gewoon niet te hard gaan :P)
Vraag 3: Meteen repairen er komen vast meer cautions.
1: Yep!
2: Gedeeltelijk goed. De beste manier om zo'n penalty in te lossen is door ervoor te zorgen dat je helemaal achteraan het veld rijdt bij de restart. Dat doe je door als er nog 1 ronde te gaan is de pits in te duiken en op F3 te kijken of iedereen al uit de pits is. Dan sluit je achteraan aan en rij je weer richting de pits. Zodra het groen is, kun je direct de pits in om je penalty in te lossen. Op die manier voorkom je dat je eerst een ronde op volle snelheid moet afleggen om vervolgens weer af te remmen. En je moet hiervoor achteraan rijden, omdat als je vooraan rijdt, je niet direct de pits in kunt. Dan moet je eerst over s/f. Wel altijd je banden en brandstof uitzetten. Anders duurt je penalty wel heel erg lang...

3: Ook gedeeltelijk goed. :) Inderdaad repareren. Maar 2 minuten is op de meeste tracks te lang om dat in 1 ronde te doen. Op F3 kijken wanneer de pace car vlakbij start finish is. Als hij op een paar seconden van jou zit, gelijk wegrijden, zodat je in dezelfde ronde blijft. Vervolgens achteraan aansluiten en je banden en brandstof uitzetten. Dan weer naar binnen duiken om de reparatie af te laten maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
De resultaten van gisteravond staan onder:

Hosted -> Tournament results :)

http://members.iracing.co...member/tourneyresults.jsp

[ Voor 30% gewijzigd door FransJansen op 20-02-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
FransJansen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:00:
De resultaten van gisteravond staan onder:

Hosted -> Tournament results :)

http://members.iracing.co...member/tourneyresults.jsp
Ik zie 'm alleen als ik de zoekopties aanpas, maar niet standaard. Daarbij kan ik op deze manier ook niet de results openen. :/

edit;
Ik kan niet vinden hoe ik bij de results kom.. Ik zie ze inderdaad staan bij tournament results maar verder dan dat kom ik niet.

Ook heb ik een protest e-mail gestuurd (mijn eerste), ik ben nooit aan die race begonnen wat volgens de site wel zo zou zijn. :-(

[ Voor 25% gewijzigd door Streskip op 20-02-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Streskip schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:57:
Ik kan de results maar niet vinden op iRacing :? :X Het was toch gewoon hosted, dus hosted results?

Ook zie ik dat bij mij 4 weeks al counted zijn bij de GT Challenge, wat ik vrij bijzonder vind.
http://members.iracing.co...nid=7556045&custid=104531
Ik ben helemaal nooit aan de start verschenen, dus kan ik ook niet 'disconnected' zijn. Kost me wel mooi even 118 iRating :( Klopt dit wel? Er staat bij de warm up 'running' maar ik heb echt niet geconnect. Ik ben gejoined en withdraw gedaan nog voor dat het begon. |:(
Hoe lang ervoor heb je op withdraw gedrukt? Als dat rond de anderhalve minuut zit, heb je kans dat je ge-forfeit hebt. En dat kost je dus punten. Hiertegen protesteren is overigens zinloos. iRating (en safety rating) krijg je nooit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Jarninho schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:24:
[...]

Hoe lang ervoor heb je op withdraw gedrukt? Als dat rond de anderhalve minuut zit, heb je kans dat je ge-forfeit hebt. En dat kost je dus punten. Hiertegen protesteren is overigens zinloos. iRating (en safety rating) krijg je nooit terug.
Zeker 5 minuten van te voren, maar als ik het niet terug krijg dan zeg ik er ook niks meer over. Zinloos dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dit weekend is de Daytona 500.
Iemand op het iRacing forum heeft een snelle setup geshared.
De kwalificatie setup werkte niet, maar met de race setup reed ik een 47.17x met 50% tape.

De snelste Q tijd is nu 47.062.
Van de week maar proberen om mijn PB te verbeteren.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/RL-Imapala.jpg
Als iemand ook mee gaat doen en nog een skin nodig hebt, laat het me weten.
De setup zal ik later sharen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
@Niel : aangezien m'n vriendin dit weekend weg is kan ik waarschijnlijk wel tijd vrijmaken.

Moet deze avond naar de training maar zal erna even proberen of ik goed rond kom.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:59:
Ik vond het driften en achteruit rijden wel leuk net ;)
Maar helaas oval an sich kan me niet 'pakken'.
Ik hoop wel dat een aantal rijders er wat aan hadden.
Maar laat ik voorop stellen dat ik het initiatief van Niellie erg op prijs stel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Graag gedaan :)
Bij de kwalificatie zat bijna iedereen in de 24 seconde en er waren een aantal mensen die het leuk vonden. Ik vond het geslaagd.
Zeker de eerste race. 38 ronden zonder heel grote incidenten.

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 20-02-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:35

Oxigeon

En zo is dat!

Jammeer dat ik er niet bij kon zijn. Kreeg om 20.00 bezoek. Had graag in mijn favoriete onderdeel nog wat les gehad om nog zeer veel te verbeteren

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Was leuk gister :) Vind oval rijden wel leuk, maar zeker op de korte baantjes snapte ik er de ballen van :p Gister wel wat nuttige dingen opgestoken. Eerste race was ook erg vermakelijk. Clean en close kunnen rijden. Helaas ging het in ronde 38 fout, maar tot die tijd d:)b

Bij de 2e race denk ik dat de meesten/een aantal wat minder serieus waren, wat ook wel te merken was. Dat icm reversed grid zorgde voor een wat minder spannende race, al had ik op het einde Niel nog vlak op m'n hielen zitten. Die was zo vriendelijk om te spinnen waardoor de druk er wel af was :) Vlak daarvoor was Koen me al voorbij gekomen, die was wel wat te snel om lang achter me te houden :)

Al met al een geslaagde avond imho. Zeker voor herhaling vatbaar over een tijdje. Dan misschien een stapje hoger? Late model of Silverado ofzo? Volgens mij is zeker die laatste een erg veel gereden auto.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:37:
Dit weekend is de Daytona 500.
Iemand op het iRacing forum heeft een snelle setup geshared.
De kwalificatie setup werkte niet, maar met de race setup reed ik een 47.17x met 50% tape.

De snelste Q tijd is nu 47.062.
Van de week maar proberen om mijn PB te verbeteren.

[afbeelding]
Als iemand ook mee gaat doen en nog een skin nodig hebt, laat het me weten.
De setup zal ik later sharen als ik thuis ben.
wanneer start die race eigenlijk ... met een beetje geluk ben ik toch vrij dit weekend, mss is het dan wel is nuttig om eens op voorhand te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkeantonides
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-01 03:09
Jarninho schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:41:
[...]
<knip>
En daar moet je zo dicht mogelijk achter gaan rijden. Een meter, hooguit 2 als je vlak bij s/f bent. Zodra hij gas geeft, geef jij ook gas. Zodra je de groene lampen in beeld ziet, mag je hem passeren. Je hoeft je alleen druk te maken om de auto vóór je. Die naast je is niet van belang.
<knip>
Goed uitleg ! thanks ! was hier naar opzoek :)

Andere vraag, ik kreeg volgens mij een penalty toen ik na 'green' mijn tegenstander (voor mij) voor S/F al passeerde (hij zat te slapen), kan dat kloppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
fokkeantonides schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:28:
[...]

Goed uitleg ! thanks ! was hier naar opzoek :)

Andere vraag, ik kreeg volgens mij een penalty toen ik na 'green' mijn tegenstander (voor mij) voor S/F al passeerde (hij zat te slapen), kan dat kloppen ?
Ik was niet volledig... 8)7

Je mag passeren zodra het groen is, maar alléén aan de rechterkant van je eigen rij. Vanaf start/finish mag je pas aan alle kanten passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:11:
[...]

wanneer start die race eigenlijk ... met een beetje geluk ben ik toch vrij dit weekend, mss is het dan wel is nuttig om eens op voorhand te testen :)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2551293.page
Friday February 22nd at 9pm Eastern / (02:00 GMT Saturday)
Saturday February 23rd at 2pm Eastern / (19:00 GMT Saturday)

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 20-02-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkeantonides
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-01 03:09
Jarninho schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:44:
[...]
Ik was niet volledig... 8)7

Je mag passeren zodra het groen is, maar alléén aan de rechterkant van je eigen rij. Vanaf start/finish mag je pas aan alle kanten passeren.
Dat verklaart, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: John West
We believe the issues regarding league emails have been addressed. Our internal tests have all passed. If you're still having trouble, be sure you clear your browser cache.
Zo dan kunnen we weer de League members spammen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36

derx666

mecker ende blaet

Ik ben er gisteravond weer achter gekomen dat dit soort oval racen niet mijn ding is. Mijn schouders begonnen na een ronde of 15-20 behoorlijk zeer te doen, en verder vond ik het racen an sich ook niet echt spannend. Pascal achter me kon hem er niet naast zetten, en ik kon bij mijn voorligger ook geen aanval plaatsen. Tot ronde 38 iemand rond ging, en nja, dan ben je de pineut want uitwijken kan ie ook niet :)

Evengoed bedankt Niel voor de inspanning, aan jou heeft het niet gelegen dat me dit niet ligt :) En ook de volgende keer ben ik er weer bij, maar ik zie me hier nog geen officiele races mee rijden.
JoepW schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:56:
[...]

Zo dan kunnen we weer de League members spammen ;)
Shit, ik vond het net zo lekker rustig :P

[ Voor 15% gewijzigd door derx666 op 20-02-2013 16:17 ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Chris Page:
This maintenance period has been canceled.
UTC
0900 Hosted Sessions*
1500 Service Down
1600 Service Up
Gaat lekker daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:02:
[...]

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2551293.page
Friday February 22nd at 9pm Eastern / (02:00 GMT Saturday)
Saturday February 23rd at 2pm Eastern / (19:00 GMT Saturday)
ok thnx zal later wel even testen met de setup ... alleszins een mooi begin uur voor zaterdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

werkt te setup page niet meer die jullie doen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nickrsd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:10:
werkt te setup page niet meer die jullie doen delen?
Nee, zoals ik laatst al zei heb ik hem even offline gehaald voor upgrades. Helaas kreeg ik het net te druk om het snel af te maken dus het moet nog even wachten...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Voor de geïnteresseerden, bij deze nog mijn Daytona setup voor de Daytona 500.
https://dl.dropbox.com/u/...na%20%28D%29%20-%20R1.sto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:16:
Thanks, misschien ga ik hem ook wel rijden. Dan zal ik deze setup zeker ook even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niel, is je teamspeak server down?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hmm. ja blijkbaar. Zal er even naar kijken.
Hij is weer up :)

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 20-02-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:17:
[...]

Hmm. ja blijkbaar. Zal er even naar kijken.
Hij is weer up :)
Danku :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Weet iemand hoe het exact zit met penalties inlossen in practice vs race? Ik zat te testen of de pit exploit nog bestaat op Spa Endurance. Als ik op de verkeerde manier de pit in rij krijg ik nu een stop&go penalty (vroeger was dat ~10 seconden stop&hold, wat je meteen kon inlossen tijdens je pitstop, dus je pitstop duurde 10s langer). Een extra stop&go (dus nog eens de pit in) zou het opgelost hebben, maar ook deze kan ik meteen inlossen, zodra ik stil sta bij m'n box is hij weg. Is dat omdat ik in een practice session zit, of is dat in de race ook zo? In dat geval is er nu dus helemaal geen penalty meer voor verkeerd de pit inrijden en kun je ongeveer een MINUUT winnen... Dat is een half rondje...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 12:14
Vanavond eventjes de tijd gehad om Spa te testen met de skip als klasse D amateur :) .. Zit nu na een paar rondjes op een 2:53 laag, zodra ik rond de 2:51 zit zal ik eens aan een race meedoen. Zo te zien zitten de toppers rond de 2:47 ............

Is dat het gas geven tijdens remmen met blip aan nog nuttig voor meer stabiliteit, of zorgt de blip hier nou al voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Volgens mij los je penalties direct in, als je bij je box stopt. Er is sowieso verschil tussen de race en practices. Als ik speed in de pit of iets dergelijks en 20 sec stil moet staan, is die penalty weg als ik de auto reset.

Update over de nieuwe auto's
Update for New Cup Cars:

Our plan currently is to release the Chevrolet SS-Gen6 car this coming Monday, Feb 25th. The standard A Series will start with that car that night during normal new race week start time. We expect the Ford Fusion-Gen6 car to be added to the service and to that series about two weeks after, in early March. Although will be two different cars, the physics and race speeds will be identical. From a point and standings perspective, the cars also will be identical if together in a series. For example, if you have both cars, you could rotate and would not matter from a points and standing perspective. It would be the same as just racing one or the other.

Additionally, on Feb 25th, whoever owns the current Class A Chevrolet Impala (COT car) will also get a $6 credit placed into their account. However, if you bought the current car (COT car) in the last 90 days from the 25th, we will give you full credit instead, $11.95.

You can use the credit towards buying either the new Ford or Chevy or anything else for that matter. Additionally, on the 25th, we are going to reprice the COT car to $5 going forward since at least for now, the car will not be run in a regular series but that could change someday. Obviously will still be available for testing, hosted racing and league racing. However, the COT car will remain as the car for balance of this season in the Carburetor Cup.

We should be posting a video with new car (Chevy only) this week!

Good Racing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:57:
Volgens mij los je penalties direct in, als je bij je box stopt. Er is sowieso verschil tussen de race en practices. Als ik speed in de pit of iets dergelijks en 20 sec stil moet staan, is die penalty weg als ik de auto reset.
Ja, maar als je niet reset maar gewoon in je box stopt, lever je dan de penalty in zoals je in de race zou doen, of is hij dan ook meteen weg? Volgens mij lever je hem dan gewoon in alsof het in de race is. Dat stemt me dus niet gerust... Ik kreeg een 17s penalty voor speeding in pit lane, die moest ik inleveren tijdens m'n pitstop (dus m'n stop duurde 17s langer). Als je echter zonder speeding heel laat de pit in duikt (en dus de hele eerste pitstraat overslaat) krijg je alleen een stop&go. Maar dat boeit dus geen zak want je moet toch stoppen om te tanken 8)7 Dat scheelt je dus echt een minuut... Vorige keer dat we dit circuit reden was dit probleem er ook al, toen was het een 17s penalty ofzo geloof ik (afhankelijk waar je naar binnen stook), wat ook al veel minder was dan de hele pitstraat door rijden, maar nu hebben ze het dus helemaal verkloot en GEEN penalty???
Niellie41 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:57:
Update over de nieuwe auto's

[...]
Begrijp ik nu goed dat je dus de Chevrolet Impala (die vorig seizoen in A class reed en nog steeds in carburator cup) gratis kunt kopen nu, omdat je die $12 toch terug krijgt? Hij wordt dan wel niet meer gebruikt maar misschien wel voor hosted. Kunnen we binnenkort de oval school met die auto doen dan kan iedereen hem gratis kopen??

[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 20-02-2013 21:05 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:03:
[...]

Ja, maar als je niet reset maar gewoon in je box stopt, lever je dan de penalty in zoals je in de race zou doen, of is hij dan ook meteen weg? Volgens mij lever je hem dan gewoon in alsof het in de race is. Dat stemt me dus niet gerust... Ik kreeg een 17s penalty voor speeding in pit lane, die moest ik inleveren tijdens m'n pitstop (dus m'n stop duurde 17s langer). Als je echter zonder speeding heel laat de pit in duikt (en dus de hele eerste pitstraat overslaat) krijg je alleen een stop&go. Maar dat boeit dus geen zak want je moet toch stoppen om te tanken 8)7 Dat scheelt je dus echt een minuut... Vorige keer dat we dit circuit reden was dit probleem er ook al, toen was het een 17s penalty ofzo geloof ik (afhankelijk waar je naar binnen stook), wat ook al veel minder was dan de hele pitstraat door rijden, maar nu hebben ze het dus helemaal verkloot en GEEN penalty???
Ik ben de penalty dan meteen kwijt. Ik kan meteen wegrijden en hoef niet eerst de straf in te lossen.
Begrijp ik nu goed dat je dus de Chevrolet Impala (die vorig seizoen in A class reed en nog steeds in carburator cup) gratis kunt kopen nu, omdat je die $12 toch terug krijgt? Hij wordt dan wel niet meer gebruikt maar misschien wel voor hosted. Kunnen we binnenkort de oval school met die auto doen dan kan iedereen hem gratis kopen??
Nee, volgens mij niet. Als je nu de auto koopt, krijg je later $12 terug.
Als de Gen6 auto uit komt, zal de huidige Impala $5 kosten.
Zo lees ik het.

Het is maar hoe je gratis ziet. Je moet er nu wel voor betalen. Het is niet zoals bij de Cadillac dat je er niets voor hoeft te betalen om hem te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:16:
setup is goed, 47.5 en 44.5 met wat push ... in het pak rijden is wel wat aanpassen maar net een aantal leuke high lines kunnen rijden ... onderstuurd nog wel wat precies maar dat is mss gewoon ff wennen, de ovals is al weer een tijdje geleden maar ik hou zo van die superspeedways _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:14:
[...]

Nee, volgens mij niet. Als je nu de auto koopt, krijg je later $12 terug.
Als de Gen6 auto uit komt, zal de huidige Impala $5 kosten.
Zo lees ik het.

Het is maar hoe je gratis ziet. Je moet er nu wel voor betalen. Het is niet zoals bij de Cadillac dat je er niets voor hoeft te betalen om hem te krijgen.
Ja, ok, je geeft je geld wel aan iRacing natuurlijk, maar die $12 krijg je terug om iets anders mee te kopen, dus mocht je van plan zijn ooit in de toekomst nog een auto te gaan kopen, dan kun je hem nu gratis kopen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:24:
[...]

setup is goed, 47.5 en 44.5 met wat push ... in het pak rijden is wel wat aanpassen maar net een aantal leuke high lines kunnen rijden ... onderstuurd nog wel wat precies maar dat is mss gewoon ff wennen, de ovals is al weer een tijdje geleden maar ik hou zo van die superspeedways _/-\o_
Het moet sneller kunnen. Werd er het hele rondje gepusht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

JoepW schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een korte video impressie:
[video]
Kijken naar je eerste foto Joep moet ik gelijk aan dit denken >:)

Wel erg gaaf. Wou dat ik hier ruimte voor had

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Joep bedankt dat ik je basis mocht lenen!

Afbeeldingslocatie: http://i245.photobucket.com/albums/gg44/umpire66/RKM1a_zpseb143184.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Ruud Mulders op 20-02-2013 22:53 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
seninha schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:20:
[...]

Kijken naar je eerste foto Joep moet ik gelijk aan dit denken >:)

[video]

Wel erg gaaf. Wou dat ik hier ruimte voor had
Haha, ik durf te wedden dat Joep zo'n ding niet heeft! :*)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Maar wel een krultang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

heeft iemand een redelijke stabiele setup voor een skip barber.. voor iemand die er net mee begint..
man man man, heb de avond gevuld met practise ermee, en kleine dingen afstellen en een manual erbij.

krijg dat ding niet fijn :( rot wagen blehhh

• Fragbeestje
@Niel : nogmaals bedankt voor de push training. Kan nog wel wat oefening gebruiken. Die skin mag je ook wel doorspelen als je wil.
Pols nog wat laten rusten... Komt hopelijk nog wel goed tegen zaterdag.

@Nickrsd : wat is het probleem? Breekt hij te snel uit bij het remmen of zo?

• Red Baron
Zojuist een Ziggo monteur over de vloer gehad en die heeft m'n Ubee modem ingewisseld voor een Cisco.
Nu maar weer eens racen en kijken of ik dan minder/niet meer knipper.

Verwijderd

Niellie41 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:48:
[...]

Het moet sneller kunnen. Werd er het hele rondje gepusht?
Ja maar niet ideaal, bijkomend had ik ook veel last van wagens in de bochten die geen lijn konden houden of waar er een soort lag van was waardoor de wagen niet echt op een natuurlijke manier door de bocht leek te gaan ... maar sneller moet zeker kunnen

• Hoogie2004
  • Laatst online: 16-09 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:44:
Zojuist een Ziggo monteur over de vloer gehad en die heeft m'n Ubee modem ingewisseld voor een Cisco.
Nu maar weer eens racen en kijken of ik dan minder/niet meer knipper.
Ik hoop het echt voor je. Zou wel zuur zijn als je tijdens de belangrijke races van het komende seizoen nog steeds issues met je verbinding hebt.

My iRacing profile | Strava

• Nickrsd

Nickrsd

[/quote]

probleem is als ik hoe rustig ook de bocht in ga, met een beetje gas erop.. bij het midden/ of exit spin in zo snel..
-Reduce R tire pressure (more reargrip)
-Soften rear ARB to add more grip
-Increase F pressure

deze dingen probeer ik, maar de auto blijft zo snel wegglippen, ik heb het gevoel gewoon niet wanneer de grens er is.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36

derx666

mecker ende blaet

Nickrsd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:39:
[/quote]

probleem is als ik hoe rustig ook de bocht in ga, met een beetje gas erop.. bij het midden/ of exit spin in zo snel..
-Increase F pressure

deze dingen probeer ik, maar de auto blijft zo snel wegglippen, ik heb het gevoel gewoon niet wanneer de grens er is.
Goeie basissetup:
Rembalans: 57-58%
bandenspanning: rondom 120kpa
SPR: 1-2 (om mee te beginnen, hoger zetten als je meer comfortabel met de auto wordt)
ARB: 4 (lagere ARB geeft iets meer grip, maar is veel moeilijker op te vangen als hij gaat glijden, bij hogere ARB wordt de auto wat puntiger met insturen, maar is ook wat overstuurder. Wel is het overstuur iets makkelijker te controleren).

Verder, probeer niet meteen snel te gaan, rij rustig, geen bruuske bewegingen met je inputs. Oftewel rustig sturen, rustig gasgeven maar ook rustig gas loslaten, en dus ook rustig de rem intrappen, en weer rustig loslaten. De Skip reageert heel extreem om plotselinge bewegingen, en is gedesigned om smooth gereden te worden. Ben je abrupt in je stuur, rem of gas dan bijt hij je in je reet en sta je achterstevoren.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Fragbeestje
Je kan misschien eens proberen om de bandenspanning net een tikje hoger te zetten dan de laagste setting.

124 rondom of vooraan zelfs nog een tikkeltje harder.

De laagste setting had bij mij ook het effect dat ik iets te weinig gevoel had.

Heb je die quick introduction to skippy tuning gevolgd of een andere guide?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1851219.page

[ Voor 4% gewijzigd door Fragbeestje op 21-02-2013 09:54 ]

• Nickrsd

Nickrsd

ja guide heb ik gevolgd, en heb ook een pdf om een skip setup te maken. wat welk effect heeft..
ik had nu:
brake bias = 58%
banden spanning fr: 138kpa r: 131kpa
SPO: 3x 1.6mm
ARB: 7

ik zal de banden spanning nog iets verlagen en ARB verlagen. zal het de tijd geven dan..
Ben je abrupt in je stuur, rem of gas dan bijt hij je in je reet en sta je achterstevoren.<-- last van :P

[ Voor 16% gewijzigd door Nickrsd op 21-02-2013 11:00 ]

• Red Baron
Als je probeert een beetje gas te blijven geven ipv het helemaal los te laten blijft de auto wat stabieler.

Ik heb gisteren ook m'n Arduino SLI spulletjes ontvangen van DealExtreme.

Leuke spulletjes

Helaas bleek een van de SLI units niet helemaal intact.

Losse buttons...

Nou zal die waarschijnlijk nog wel werken op die 2 knoppen na, maar ik heb toch even een support ticket aangemaakt bij dx, wellicht sturen ze er nog eentje :*)

[ Voor 77% gewijzigd door Red Baron op 21-02-2013 12:46 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooie spullen RB. Foto's als het klaar is ;)
Ben benieuwd wat er verder gebeurt in Inside Sim Racing na de excuses van Darin aan #15 van de 2.4. Hier de episode:

• NickThissen
Kom op Paul, soldeerbout pakken en aan de slag, dat moet toch in 3 seconden gefixed zijn :+

Mijn iRacing profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:13:
Als je probeert een beetje gas te blijven geven ipv het helemaal los te laten blijft de auto wat stabieler.

Ik heb gisteren ook m'n Arduino SLI spulletjes ontvangen van DealExtreme.

[afbeelding]

Helaas bleek een van de SLI units niet helemaal intact.

[afbeelding]

Nou zal die waarschijnlijk nog wel werken op die 2 knoppen na, maar ik heb toch even een support ticket aangemaakt bij dx, wellicht sturen ze er nog eentje :*)
Vrij zeker dat DX er nog 1 opstuurt :) Volgens mij zijn ze daar vrij coulant mee :)

Tis leuk spul trouwens. Heb er thuis ook wat van liggen. Moet nog een keer de tijd en zin vinden om het af te maken. Heb praktisch alle software al af (zowel Arduino als aansturing, heb niet de standaard oplossing gepakt van het iracing forum), maar geen tijd/zin gehad om de laatste fouten er uit te halen, en een behuizing te maken :/

Xbox

• Arfman
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:09:
Mooie spullen RB. Foto's als het klaar is ;)
Ben benieuwd wat er verder gebeurt in Inside Sim Racing na de excuses van Darin aan #15 van de 2.4. Hier de episode:
[video]
Eerst maakt hij excuses, daarna trapt hij Ben Cornett de grond in. Ik heb mijn subscription op dat YouTube kanaal gecancelled, wat een dwaas die Darin.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Jarninho
Nickrsd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:39:
[/quote]

-Increase F pressure

Bandenspanning helemaal naar minimum. Dan vóór 6 klikken omhoog en achter 2. ARB naar 3. Rembalans naar 60.

Dan zodanig langzaam rijden als je instuurt, dat je al ver voor de apex vól het gas erop hebt staan. Zo lang de auto van achteren weg blijft glijden, ga je echt te snel.

Post anders ff een replay :)

• Red Baron
NickThissen schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:20:
Kom op Paul, soldeerbout pakken en aan de slag, dat moet toch in 3 seconden gefixed zijn :+
Als ware tweaker... heb ik geen soldeerbout :X

Kan ook niet wachten om thuis ff ep 2 van het ISR vs #15 drama te volgen.
Ik zie alweer flink wat topics in het forum staan enzo, maar tot dusver houd ik me nog even in op het werk om die video te kijken en topics te lezen. :9

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:04:
[...]

Eerst maakt hij excuses, daarna trapt hij Ben Cornett de grond in. Ik heb mijn subscription op dat YouTube kanaal gecancelled, wat een dwaas die Darin.
Ja de laatste recap = gelijk willen krijgen en sucks big time.
Ik ging beetje over mijn nek toen ik hoorde dat de post van de film gedaan was om de kijkers te polsen wat zij er van vonden. Wat een flauwekul.
En de tekst 'Ik had hem een klein tikje moeten geven toen hij bijna spinde'. BAH!
Maar goed. Ik vind het wel heel leuk dat ie in die race verloor van een 17-jarige ;)
En vervolgens gaat ie weer een ander afzeiken. Beneden peil.

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 21-02-2013 16:56 ]

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Na een paar maanden gestopt te zijn geweest met iRacing ben ik weer volop aan het racen.
Sommige van jullie hebben mij misschien al weer op teamspeak zien hangen andere zal ik binnenkort wel weer spreken.
Pagina: 1 ... 16 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.