iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
http://members.iracing.co...nid=9953590&custid=144416
3.51 rating na 4 dagen, niet slecht.
Nu zelfs uit de pits gestart en twee domme foutjes.
PS: pushen had geen zin dus 1.03.xx was ruim voldoende, lekker optijd remmen/gas los en geen risico.
[ Voor 20% gewijzigd door Ithric op 10-01-2014 22:32 ]
Ik zal wel wat bedenken...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik wil wel je teamgenoot zijn hoormartijn_8519 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:30:
Ok wie wilt mijn teamgenoot zijn??
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ongeveer na 12 uur wil ik een sessie hosten voor Daytona om alvast wat te oefenen met pushen, wisselen en Q lijnen.
Als je mee wilt oefenen, join maar. Het wachtwoord van de sessie zal raaawr zijn
[ Voor 65% gewijzigd door Niellie41 op 11-01-2014 11:00 ]
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 11-01-2014 11:20 ]
Deze GoT-rijders hebben nog geen team:
Danny Bouwes
Robert Witte
Ronnie van Hezik
Willem van Zoeren
En is nog een hele groep die geen team naam heeft verzonnen (Teams met een (?) achter de teamnaam).
Zie hier het overzicht:
http://members.iracing.co...list/3229937.page#7673224
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
edit:
kan iemand nog een keer de setups voor de Cup sharen?
[ Voor 83% gewijzigd door Niellie41 op 11-01-2014 13:24 ]
Ik zal er ook zijn, denk ik. Nog ff raggen met dan dingNiellie41 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:11:
14uur?
edit:
kan iemand nog een keer de setups voor de Cup sharen?
Cup
Je bedoelt C-spec. Laten we lekker de namen van iRacing aanhouden
Pascal had geloof ik wel een lekkere setup. Die heb ik niet.
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 11-01-2014 13:48 ]
Als je maar niet gaat lopen zeuren over FPS en/of dat je auto rare dingen doet
Dat weet ik.
Enkel wil ik in de road-sectie voorkomen dat het net zo'n onoverzichtelijk zooitje wordt met namen van auto's als aan de oval zijde.

idem.
[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 11-01-2014 13:56 ]
Er zijn 2 maten.dabelg schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:27:
@joep :
kan je eens de diameter meten van de opstaande buizen (buizen van grond naar boven ) waar de centrale monitor aan hangt bij je obutto? Gaan een mount maken voor mijn z1 display die daaraan moet komen zo hij juist boven wheel uitkomt.
alvast bedankt
En onderste en bovenste stuk = 320 mm
En het tussenstuk: 260 mm

Joep kan je onze team naam wijzigen van Slob Motorsport naar Vice Versa. Stuur je ook nog wel even een DM.
Jullie willen graag van de baan af gereden worden met die Xbox One reclame zeker?Linc schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:09:
De livery voor ons team Vice Versa is ook af!
Joep kan je onze team naam wijzigen van Slob Motorsport naar Vice Versa. Stuur je ook nog wel even een DM.
Nog een keer een linkje naar de C-Spec setups van vorige keer btw.
https://www.dropbox.com/sh/p18usm3czqoo8dj/szkoK21gOp
[ Voor 14% gewijzigd door themac1983 op 11-01-2014 15:59 ]
Zal vast niet zo blijven maar ging lekker. Lekkere setup ook weer Joep! Niel, bedankt voor het hosten
EDIT: Echte namen weggehaald, excuus.
[ Voor 23% gewijzigd door Arfman op 11-01-2014 21:42 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat ziet er erg strak uitLinc schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:09:
De livery voor ons team Vice Versa is ook af!
[afbeelding]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Netjes!!!Arfman schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:06:
Ik zeg: dat gaat helemaal goedkomen Tim
[afbeelding]
Zal vast niet zo blijven maar ging lekker. Lekkere setup ook weer Joep! Niel, bedankt voor het hosten
Alleen ik d8 dat we de volledige namen hier niet zouden publiceren (stilzwijgende afspraak)
Gave inhaalactie van Paul net. Van plek 10 naar 9 inmiddels....
En nog 1 verorberd..... en laatste ronde. Wordt Paul toch 8ste volgens mij!
Netjes hoor. Gefeliciteerd!

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 11-01-2014 16:29 ]
Gefeliciteerd met je verjaardag.thijmennabuurs schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:37:
paul rijd altijd echt super constant zeg, ongelofelijk! en dan ook nog verschrikkelijk snel!
Maar ik reed me echt een potje sneu langzaam vandaag hoor
Zeker de eerste 75% van de race had ik er echt geen fatsoenlijk tempo in zitten, daarna ging het ietsje beter en omdat anderen met fuel fouten gemaakt hadden kon ik nog 3 man inhalen.
Snel vergeten en volgende week nog even Suzuka en dan weer ff 1,5 maand geen F1

Jammer dat het in de kwalificaties net niet lukt, maar je ziet dat je race snelheid gewoon goed is, anders rij je niet van P17 naar P8.
Cube Nuroad Race (2022)
Maar ook een hoop van die snellere autos voor me deden 2 stops waar ik maar 1x gestopt ben
Ze hadden dus een stuk minder fuel bij zich.
[ Voor 14% gewijzigd door Red Baron op 11-01-2014 18:58 ]
Ik verwacht dat het met name in de C-Spec categorie erg close gaat wordenArfman schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:06:
Ik zeg: dat gaat helemaal goedkomen Tim
[afbeelding]
Ik denk de twee classes door elkaar ook trouwens
Ik kom ook zelfs ni aan de 2:12... Zo'n dikke 3 weken niet racen valt wel tegen... De snelheid erna ook :-)dabelg schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:17:
Nette tijden met de c-spec juist paar ronde gereden, zal geen ruf liefhebber worden kom nog niet in de buurt van deze tijden
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Nick had wel een lekkere setup voor de c-Spec geloof ik.
Morgen anders misschien nog ff wat rijden?
En bij deze "mijn" setup:
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4963
[ Voor 49% gewijzigd door NickThissen op 11-01-2014 20:30 ]
Ik heb nog geen team inderdaad, wie wil er met mij in een team ?JoepW schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:55:
Deze GoT-rijders hebben nog geen team:
Danny Bouwes
Robert Witte
Ronnie van Hezik
Willem van Zoeren
(verwacht niet een te hoge klassering hoor, heb nog nauwelijks gereden in deze wagens)
Heb je al een design voor je auto? Anders ga ik even wat samen stellen.
[ Voor 18% gewijzigd door gtrNL op 11-01-2014 21:15 ]
Zal ik een server draaien van 12-14 uur morgenmiddag met de RUF's @ Rd America?
Ja is goed! Ik had geen voorkeur opgegeven, dus dan kan ik de track versie nemen. Ik ga meteen ff oefenen. Ik heb nog geen paint gemaakt nee.gtrNL schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:14:
iXiro, ik heb de afgelopen tijd ook weinig gereden, team vormen dan maar? Of zit jij ook in de C-spec (ik wil best wel naar de Track anders).
Heb je al een design voor je auto? Anders ga ik even wat samen stellen.
Prima. Ook even bekend maken voor de rest dan, gewoon via post in het topic?JoepW schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:57:
Zal ik een server draaien van 12-14 uur morgenmiddag met de RUF's @ Rd America?
Is goed.NickThissen schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:40:
[...]
Prima. Ook even bekend maken voor de rest dan, gewoon via post in het topic?
Ik doe er wel een ww op: onlyteams
RTC180 practice start om 12:00 uur (lengte: 2 uur)
[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 12-01-2014 07:33 ]
Is wel grappig maar doe mij maar Road.
Wacht maar tot USA Speedway aan de beurt is.Ithric schreef op zondag 12 januari 2014 @ 10:54:
Net ven Oval geprobeerd, maar me remvoet ging slapen.
Ik vind oval juist erg spannend omdat je als het ware constant in de groep rijd! Maar smaken verschillen natuurlijk!Ithric schreef op zondag 12 januari 2014 @ 10:54:
Net ven Oval geprobeerd, maar me remvoet ging slapen.

Hoe bevalt Iracing je tot nu toe?
de pm met het wachtwoord staat te wachten in je iRacing Inbox, dit is ook de plek waar je hem voor de daadwerkelijke races zult ontvangen.
Had ook mijn eerste DNF
Edi: 0.20 raing verloren helaas.
Iracing bevalt zeker goed, heb al meer dan 16 races gedaan vanaf dinsdag, zegt wel genoeg denk ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Ithric op 12-01-2014 11:47 ]
Ben er.JoepW schreef op zondag 12 januari 2014 @ 07:04:
[...]
Is goed.
Ik doe er wel een ww op: onlyteams
RTC180 practice start om 12:00 uur (lengte: 2 uur)
Zijn er nog mensen die ook banden gaan wisselen, evt. bij de 2e stop? Heb nog geen ervaring met lange races op NTMv5, is slijtage al een issue?
ww: onlyteams
[ Voor 24% gewijzigd door Ruud Mulders op 12-01-2014 13:57 ]
Uurtje geoefend maar kom nog lang niet bij je in de buurt. Zit rond de .10,500 met stock setup. Misschien kan ik nog wel sneller maar dan rol ik 'm weer op ze dakNickThissen schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:57:
Rasmus Laursen heeft een 6 uur practice gehost voor degene die nog niet genoeg hadden
Maar oeps wat zie ik nu: Mirko Salati rijdt een 2:02.792. Dat is ca. 1,2 s sneller dan mijn beste tijd!

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 12-01-2014 18:03 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Gelukkig. Was al bang dat ik zo een race zou moeten rijden. Zoek er zo wel even een setup bij voor in Ruud ze server straks.JoepW schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:33:
Stock setup staat veel te hoog en daarom rolt ie. Je moet echt ff met een van de gesharede setups rijden.
Maar oeps wat zie ik nu: Mirko Salati rijdt een 2:02.792. Dat is ca. 1,2 s sneller dan mijn beste tijd!
Ik rij overigens met de C spec.
Edit: pak die van jou wel even Joep, die op de vorige pagina staat.
[ Voor 6% gewijzigd door Streskip op 12-01-2014 18:17 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Nascar late model is meer de korte tracks en de National series meer zoals streetstock? Of heb ik het fout
Alleen jammer dat ik ze niet kan joinen wegens "Your iRating and/or License do not pass the entry requirements that were set by this session's host."Ruud Mulders schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:47:
Voor degene die vanavond niet met de geplande Piston sessie meedoen heb ik een oefen sessie aangemaakt om 20.00u met de RUF op Road America.
ww: onlyteams
Oh, en die sessie van 6 uur is vol.
[ Voor 4% gewijzigd door Fuelke op 12-01-2014 20:17 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark
Na 30 ronden is mijn race over.
Ondanks dat ik tot één van de traagste van het veld behoorde was het wel leuk.
Ik zit nu op een optimal van 2.03.087 oid. Dat is gezien mijn talent ook wel het absoluut maximaal haalbareJoepW schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:33:
Stock setup staat veel te hoog en daarom rolt ie. Je moet echt ff met een van de gesharede setups rijden.
tim.w: we hebben nog geen teamnaam, zie je DM. Oh, en ben jij goed met painten?
Nog een akkefietje met een zekere Onno gehad, hij bleef maar achter me rijden tijdens een yellow terwijl hij er echt voorbij moest. Steeds langzamer gaan rijden, maar nee, hij bleef achter me. Dan maar gestopt en jawel, hij reed tegen me aan.
http://www.twitch.tv/therealarfman/ ter lering ende vermaeck
EDIT: en gefinished, eindelijk. 18e gestart, 9e gefinished met maar 3 incjes, lekker 50 iR erbij en .4SR.
[ Voor 16% gewijzigd door Arfman op 12-01-2014 22:48 ]
Verwijderd
Startnummers.
Een aantal deelnemers hadden hun startnummer nog niet goed staan en zijn hierop gewezen. Was je niet aanwezig op de testserver en heb je dit nog niet aangepast? Probeer dit dan wel te doen voor de eerste race van het seizoen. Mocht je niet weten hoe je dat aanpast, dan mag je mij hiervoor benaderen zodat ik je daar doorheen kan loodsen.
Afwezigen.
Een aantal deelnemers die aangegeven hadden mee te doen, zijn niet komen opdagen. Dit is met zo'n testrace nog niet zo spannend, maar tijdens het daadwerkelijke seizoen kan dat wel consequenties krijgen. Als er aangegeven is dat je meerijd, maar je komt niet opdagen zal je (indien je op de vaste deelnemerslijst staat) plek vergeven worden aan iemand van de reservelijst. Zelf kom je geheel onderaan de reservelijst en is de kans groot dat je de volgende race sowieso moet missen. Er kan natuurlijk altijd wat tussen komen, probeer dit dan wel zo tijdig mogelijk door te geven zodat wij nog een reserverijder kunnen aanspreken. Ook goed om als een reservelijst rijder bovenin de lijst op standby te gaan staan op de racedag zelf zodat we je nog kunnen bereiken op een 'last minute' afmelding. 2 uur voor de race sluiten wij echter de lijst, afmeldingen na die tijd kunnen wij niet meer tijdig verwerken.
Kwalificatiesessie.
Deze was per abuis op open gezet, is door ons alle 5 over het hoofd gezien en zal niet meer gebeuren. Alle races zullen een kwalificatie van 2 rondes kennen, waar je 10 minuten de tijd voor krijgt.
Zwarte vlag tijdens de race.
Tijdens de race kreeg Rudy de Wit een zwarte vlag, hier werd later gevraagd of deze niet gecleared kon worden, omdat Jarno Pannekeet wat lastig wegkwam bij de start, wat dan weer de oorzaak was geweest. Wij hebben dit intern besproken en zullen tijdens het seizoen volledig achter het iRacing systeem blijven staan. Omdat wij als admin niet kunnen zien wie een zwarte vlag heeft, waarom degene deze heeft of wanneer degene deze straf heeft opgelopen is dat moeilijk te beoordelen. Ook met oog op soortgelijke situaties welke anders uit kunnen pakken welke weer naar onvrede afgewikkeld kunnen worden houden wij ons daarom bij dit standpunt.
Chat tijdens de race.
Er werd gebruik gemaakt van de iRacing chat tijdens de race, tijdens cautions zien wij hier absoluut geen problemen mee. Tijdens een groene periode willen wij de chat wel graag zoveel mogelijk aan de situatie gerelateerd houden. Wel willen wij vragen geen gebruik te maken van de chatfuncties na een crash in de trend van "waarom rem je niet" "je tikte me aan" of andere opmerkingen. Dit kan je achteraf bekijken, beoordelen en samen bespreken. De race is daar geen plek voor om dit uit te vechten of om je gelijk te krijgen.
Fast tow.
Er is ter sprake geweest dat de fast tow wellicht niet zou werken. Deze stonden wel aan en wij wijzen iedereen bij deze dan ook op dat een kleine aanraking met de muur, een bumpdraft of ander contact al een krasje kan opleveren. Helaas ziet iRacing dit als schade en zal dit dan ook als eerste fast tow inzetten bij een eerst volgende pitstop. Dit is momenteel nog een functie die je niet anders aan of uit kunt zetten.
Verder vonden wij het een mooie eerste stap richting het naderende seizoen en hebben er dan ook veel zin in, wij hopen dat dat gevoel wederzijds is!
Joined Simracing Fanatics
Verwijderd
Helder standpunt, was een vervelende situatie. Voor de mensen die vorig jaar sprint cup een beetje gevolgd hebben weten dat het een veel besproken regel was.Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:52:
Zwarte vlag tijdens de race.
Tijdens de race kreeg Rudy de Wit een zwarte vlag, hier werd later gevraagd of deze niet gecleared kon worden, omdat Jarno Pannekeet wat lastig wegkwam bij de start, wat dan weer de oorzaak was geweest. Wij hebben dit intern besproken en zullen tijdens het seizoen volledig achter het iRacing systeem blijven staan. Omdat wij als admin niet kunnen zien wie een zwarte vlag heeft, waarom degene deze heeft of wanneer degene deze straf heeft opgelopen is dat moeilijk te beoordelen. Ook met oog op soortgelijke situaties welke anders uit kunnen pakken welke weer naar onvrede afgewikkeld kunnen worden houden wij ons daarom bij dit standpunt.
Wat misschien nog wel aandacht vraagt zijn de start regels. Wachten we op groen, of beslist de leider tussen het binnenkomen van de pacecar en het vallen van het groen. Waar ik me erg aan stoorde was een restart waar tussen het binnengaan en voor de groene vlag langzaam versneld werd zonder echt te gaan. Dat is zeer hinderlijk zeker in een groot veld.
Blijft het weer trouwens het hele seizoen overcast? Ik had namelijk begrepen dat het iracing default weer gebruikt zou worden.
De score van de eerste poging was -104ir
Over een half uurtje eens kijken wat nu de schade weer is

Mijn persoonlijke mening is dat de leider moet gaan wanneer hij wil, nadat de pace car weg is. Als je gaat wachten op groen, dan wordt het altijd dringen en dat is vragen om problemen inderdaad.Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:22:
[...]
Helder standpunt, was een vervelende situatie. Voor de mensen die vorig jaar sprint cup een beetje gevolgd hebben weten dat het een veel besproken regel was.
Wat misschien nog wel aandacht vraagt zijn de start regels. Wachten we op groen, of beslist de leider tussen het binnenkomen van de pacecar en het vallen van het groen. Waar ik me erg aan stoorde was een restart waar tussen het binnengaan en voor de groene vlag langzaam versneld werd zonder echt te gaan. Dat is zeer hinderlijk zeker in een groot veld.
Blijft het weer trouwens het hele seizoen overcast? Ik had namelijk begrepen dat het iracing default weer gebruikt zou worden.
Ik vroeg me al af waarom de leider elke keer zo lang wachtte. We zullen dit zeker intern bespreken en er voor zorgen dat het voor iedereen duidelijk is.
Verder is dit de Piston Cup en niet de NSCS. We proberen ook niet NSCS/NNS een op een te imiteren, maar het is wel een groot voorbeeld.
We rijden ook met default weer (temp, luchtvochtigheid en wind), alleen elke race met een willekeurig skybox die wij van tevoren hebben vastgesteld. Dus of helder of bewolkt enz. Dat heeft geen invloed op de handling van de auto, alleen op de tijden. Ik heb in ieder geval helemaal niets gemerkt qua handling tijdens het testen. De verhoudingen tussen de deelnemers blijven het zelfde.
De weersinstellingen zullen ook heel de week voor de race het zelfde zijn. Dus op dinsdag en donderdag bij de trainingen voor de race, weet je hoeveel bewolking bij de race zal zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 13-01-2014 00:50 ]
Ik heb wel veel plekken goed kunnen maken omdat mensen niet gaan op green
Dit topic is gesloten.