Had je eerder moeten beginnen die van 18:00 en 20:00 zijn gesplit. Had ook geen problemen met verkeer toen ik de race ree. Alleen jammer dat ik beetje alleen rond kwam te rijden maar ja kan niet altijd close racen zijn.Red Baron schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:21:
Zucht... omdat je die paar karige participation credits nog wel wil hebben ga je maar weer op zondag avond 2 non-split races doen in de ProtoGT op Mosport...
De score van de eerste poging was -104ir
Over een half uurtje eens kijken wat nu de schade weer is
Heb iig 4 races gedaan deze week op Mosport waarvan 3 zonder split en in totaal 3 incjes gehad (3x of track) Dus ik vond het eigenlijk best goed gaan deze week.
Als je kijkt naar de laps van eender wie, zie je dat er in ronde 1 "clock smash" gemeld staat. (hier bijvoorbeeld: http://members.iracing.co...ustid=119326&simsessnum=0) Tijdens de race kwam het hier op neer: alle auto's op het circuit verdwenen plots en verschenen terug na ongeveer 2 secondes.
Ik had me uit voorzorg aan de kant gezet om niemand te raken en kreeg daardoor een cut track penalty. Anderen zijn gewoon door blijven rijden waardoor ik dus van P5 naar P16 wegzakte, na T1. Uiteindelijk na een inhaalsrace toch terug 5de geëindigd.
Nu, iemand een idee wat die clock smash inhoudt?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Wanneer beslist de organisatie daarover en wanneer wordt het bekend gemaakt? Aangezien de organisatie zelf mee racet kan dat nogal een voordeel geven als die het eerder weten dan de rest van de deelnemers.Niellie41 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:28:
[...]
We rijden ook met default weer (temp, luchtvochtigheid en wind), alleen elke race met een willekeurig skybox die wij van tevoren hebben vastgesteld. Dus of helder of bewolkt enz. Dat heeft geen invloed op de handling van de auto, alleen op de tijden. Ik heb in ieder geval helemaal niets gemerkt qua handling tijdens het testen.
De verhoudingen tussen de deelnemers blijven het zelfde.
De weersinstellingen zullen ook heel de week voor de race het zelfde zijn. Dus op dinsdag en donderdag bij de trainingen voor de race, weet je hoeveel bewolking bij de race zal zijn.
Het maakt namelijk wel degelijk uit voor de handling van de auto en voor je setup. De verhoudingen blijven zeker niet hetzelfde. De ene setup zal er beter mee omgaan dan de andere. Hangt ook van je bandenspanning en camber af (om er maar 2 te noemen)
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 13-01-2014 11:42 ]
Inderdaad, want het organiseren en regelen van zo'n groot opgezet iets kost helemaal geen tijd waardoor de organisatie tijd zat heeft om te trainen. Ik vind het nogal een voordeel dat de deelnemers alleen maar hoeven komen op te dagen en de rest gebeurd vanzelfJarninho schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:40:
[...]
Wanneer beslist de organisatie daarover en wanneer wordt het bekend gemaakt? Aangezien de organisatie zelf mee racet kan dat nogal een voordeel geven als die het eerder weten dan de rest van de deelnemers.
Het maakt namelijk wel degelijk uit voor de handling van de auto en voor je setup. De verhoudingen blijven zeker niet hetzelfde. De ene setup zal er beter mee omgaan dan de andere. Hangt ook van je bandenspanning en camber af (om er maar 2 te noemen)
Maar bedankt voor "kan dat nogal een voordeel opleveren" en het vertrouwen in ons, want inderdaad het verschil is dag en nacht kwa setup veranderingen, en die volle seconde die we er mee wonnen wordt ons nu door jouw door de neus geboord!
Dat lijkt me niet relevant. Zo zitten wij samen in een team en zou jij mij die info door kunnen spelen. Ik hoef niks te organiseren, kan al mijn tijd aan setups bouwen besteden en die vervolgens weer met jou delen. Dan hebben wij dus een voordeel en dat lijkt me niet eerlijk.Roy Visser schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:16:
[...]Inderdaad, want het organiseren en regelen van zo'n groot opgezet iets kost helemaal geen tijd waardoor de organisatie tijd zat heeft om te trainen.
Het is een beetje muggenziften, maar zoals ik het gisteren zag zijn de verschillen vrij klein tussen de deelnemers en dan maken enkele honderdsten wel degelijk uit. Ik vraag alleen om duidelijkheid, ik beschuldig niemand en heb alle vertrouwen in de organisatie (anders zou ik niet meedoen).
En ik denk dat ik beter nu kan muggenziften, dan dat er achteraf gezeik komt. Dat heb ik dit jaar met de Volvo cup meegemaakt en dat is zojuist geëindigd in tranen. De cup coördinator reed ook voorin mee en die heeft het niet handig aangepakt en is na veel gezeik overgestapt naar de Max5 cup. Daardoor is er in 2013 veel mis gegaan, nauwelijk promotie geweest, veel gezeik geweest en is de Volvo cup aardig leeg gestroomd. En we hebben nu geen coördinator meer.
Misschien een ideetje om het na race 1 gelijk voor race 2 bekent te maken. Ik neem aan dat mensen voor die tijd druk met het oeffenen voor Race 1 bezig zijn.
Nogmaals, het gaat er dus niet om dat ik de organisatie niet vertrouw ofzo, zoals jarninho al aangeeft dan zou ik niet eens meedoen, en het is ook niet zo dat ik denk dat het een voordeel op zou leveren, zeker omdat ik zelf niet goed genoeg ben om het verschil te voelen in setups/tijden, maar het is gewoon het handigst om elke schijn van voordeel voor de organisatie weg te nemen. Daarom heb je toch ook 2 race officials die NIET meerijden ipv dat een van de rijders het doet?
Mocht dit nog steeds niet naar wens zijn, dan kunnen we alsnog beslissen om ook de skybox compleet default te houden (party cloudy of sunny?). Iets wat in eerste instantie ook de bedoeling was omdat er een misverstand was omtrent de invloeden van de skybox op de baan.
Iedereen uit de organisatie doet sowieso niet mee voor de verschillende prijzen
Momenteel is het (vooral op oval) toch gewoon te "makkelijk" (als je veel van setups af weet) om een setup zo te tunen dat het gewoon niet sneller kan omdat je weet dat de condities altijd hetzelfde zijn. Dat slaat volgens mij nergens op en daardoor krijg je nu dit soort muggenziften om een wolkje meer of minder.
Ik kan in ieder geval niet wachten tot iRacing fatsoenlijk dynamische condities heeft en het hele statische gebeuren gewoon weg flikkert en niet meer mogelijk maakt
Daar gaat mijn plan om Niel te laten winnen en dan de buttonbox over te nemen aangezien hij er net een heeftRoy Visser schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:41:
Het weer zal in de openingspost komen voor de race. En die willen we hooguit de dag na de race online zetten. Het gaat dus inderdaad al precies zoals je zegt. De thread voor de eerste race zal rond 26januari online komen. Tussen die thread en de race zit dan ook nog een nieuwe build.
Mocht dit nog steeds niet naar wens zijn, dan kunnen we alsnog beslissen om ook de skybox compleet default te houden (party cloudy of sunny?). Iets wat in eerste instantie ook de bedoeling was omdat er een misverstand was omtrent de invloeden van de skybox op de baan.
Iedereen uit de organisatie doet sowieso niet mee voor de verschillende prijzenvanwege de redenen die jullie al aangeven. Met het woordje vertrouwen maakte ik mijn grappige ondertoon misschien net even te serieus, excuses daarvoor
Maar wat mij betreft is het zo goed geregeld. Mocht iemand anders bezwaren hebben: Speak now or forever hold your peace!
(@Nick: Ik heb liever ook realistic weather, maar het ging mij meer om het 'wegnemen van de schijn van voordeel')
Verder hoop ik dat er snel een dynamische lijn komt, of meerdere lijnen. Dan kan je op bijv. Michigan ook hoog rijden.
[ Voor 239% gewijzigd door Niellie41 op 13-01-2014 14:13 ]
Vond het nog niet heel spannend op charlotte hele tijd plankgas, maar ik zal nog wel wat andere baantjes en auto's proberen.
Dat is iig wat ik áltijd doe. Forum afstruinen. Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Verder kan ik de 'irace for life' video's op youtube met David Cater aanraden. Hij geeft enorm veel nuttige info mbt setups.
Best raar... op tv ziet t altijd zo makkelijk uit
Ik ga voor meeste inc's denk ik...
Ja, sowieso 2 in de week voor de race. Misschien dat er hier en daar nog een sessie wordt gehost door iemand. Anders kan je ook altijd zelf een hosten.thijmennabuurs schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:41:
komen er nog practise sessies voor jsf? want heb nog amper gereden en heb ook geen setup?
QFT!! Dat maakt het races ook leuk, last minute changes. Het is dat het nog niet werkt, maar anders had dit bij iedere race zo moeten zijn.NickThissen schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:46:
Ik vind het persoonlijk jammer dat er zo druk wordt gedaan over een honderste. Men zit twee weken te oefenen om de laatste honderste eruit te persen, wetende dat de condities in de race exact hetzelfde zullen zijn. Dat heeft toch niks meer met racen te maken? Ik zou het veel leuker vinden als het weer gewoon dynamisch was (hoewel de wind momenteel te onrealistisch is dus ik snap de keuze voor fixed weer wel), iedereen past zich maar gewoon aan en dan zien we wel wie dat het beste kan.
Momenteel is het (vooral op oval) toch gewoon te "makkelijk" (als je veel van setups af weet) om een setup zo te tunen dat het gewoon niet sneller kan omdat je weet dat de condities altijd hetzelfde zijn. Dat slaat volgens mij nergens op en daardoor krijg je nu dit soort muggenziften om een wolkje meer of minder.
Ik kan in ieder geval niet wachten tot iRacing fatsoenlijk dynamische condities heeft en het hele statische gebeuren gewoon weg flikkert en niet meer mogelijk maakt
goeie processor of een goede graphische kaart?
+1NickThissen schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:46:
Het is nu al een stuk beter. Gisteren met de McLaren op Spa gereden met een buitentemp van ik dacht 18 graden Celsius. Het duurde meer dan 3 ronden voordat de banden op temperatuur waren en zelfs daarna was het nog tricky.
Ik kan niet wachten op dynamische omstandigheden inclusief regen, waardoor je verplicht bent om te pitten voor banden. En dan niet de hele week precies hetzelfde weer, maar gewoon random. Zit je dan in een race met regen heb je "pech", net als in het echt. Daarnaast zitten de SoF races toch vrijwel altijd op dezelfde tijden dus zijn de omstandigheden alsnog voor iedereen hetzelfde.
Om het veilig te houden kan ik me wel voorstellen dat dynamisch weer pas vanaf C of B klasse actief wordt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als ik er hard mee in de remmen ga heeft hij de neiging om uit te breken, en ik reed met de set-up van Bob van Katwijk als ik me niet vergis.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Pedalen zijn weer als nieuw! Er was niks echt stuk, maar wel mega achterstallig onderhoud. Alle normale smeermiddelen waren droog en op beide asjes met magneten (gas / koppeling) zaten wat ijzerdeeltjes (van de asjes ??) die de hall-sensoren stoorde.
De rem is nu (helaas) niet meer zo plankhard door de slechte smering. Loopt nu weer soepeltjes
En vanavond wordt een mega super extra zwaar tellende DROP week. F1 is niet voor mij ontworpen.... en/of ik ben te oud voor arcade

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 13-01-2014 15:33 ]
De start

Eerste restart waarbij we 4, misschien zelfs 5 wide gingen.

Willem(#30) en Jos(#11) die samen komen en allebei een harde klap maken.

Jeremy(#16) tikte Dennis (#00)aan waardoor Dennis spinde. Joey(#77) en Kim(#37) kunnen Dennis net ontwijken.

Laatste ronde vlak voordat Jeremy(#16) en Nigel (#54) samen kwamen in T1 en 2.

Misschien heb ik nog de setup van Jan-Paul Niehuis voor je, die was best easy to drive, neemt alleen niet weg dat die c-spec echt wel wat tijd kost om hem leuk door te hebben.Fuelke schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:10:
Ik ben nog heel roestig heb ik gisteren gemerkt, het tijdsverschil was echt enorm, ik moest op de traagste C-spec (in handen van Koen) 7 seconden toegeven, en 9 seconden op het snelste exemplaar.
Als ik er hard mee in de remmen ga heeft hij de neiging om uit te breken, en ik reed met de set-up van Bob van Katwijk als ik me niet vergis.
Tsk tsk tsk...JoepW schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:31:
En vanavond wordt een mega super extra zwaar tellende DROP week. F1 is niet voor mij ontworpen.... en/of ik ben te oud voor arcade
Vanavond maar eens hier gaan oefenen voor de laatste Pro Series race dan.
In hoeverre dat met realistic weather ook maar enig nut heeft valt natuurlijk nog te bezien
[ Voor 23% gewijzigd door thijmennabuurs op 13-01-2014 15:57 ]
Joep!thijmennabuurs schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:56:
dan denk ik dat de winnaar van vanavond al bekend is 😜
Doet er nog een Joep mee?
Bedankt Joep, ik heb slechte ervaringen met de zoekfunctie van verschillende forums (fora?) en ik heb nu de reflex om die zoveel mogelijk te vermijden. Misschien toch terug een poging wagen met het GoT en het iRacing forum.JoepW schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:47:
http://members.iracing.co...list/2470143.page#5154732 (search the memberforum)
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Toffe foto's zeg! Jammer dat ik nog niet mee kan doenNiellie41 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:40:
Wat foto's van gisteren.
De start
afbeelding
Eerste restart waarbij we 4, misschien zelfs 5 wide gingen.
afbeelding
Willem(#30) en Jos(#11) die samen komen en allebei een harde klap maken.
afbeelding
Jeremy(#16) tikte Dennis (#00)aan waardoor Dennis spinde. Joey(#77) en Kim(#37) kunnen Dennis net ontwijken.
afbeelding
Laatste ronde vlak voordat Jeremy(#16) en Nigel (#54) samen kwamen in T1 en 2.
afbeelding

Btw, even een quote voor mezelf, ik hoop dat ik het goed hebR0y. schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:28:
Zit nu oval op 3.84, bijna D dus.
Nascar late model is meer de korte tracks en de National series meer zoals streetstock? Of heb ik het fout
Setup van Jan-Paul Niehuis is idd een stuk beter dan de setup die ik sharede. Met mijn setup kwam ik niet onder 2.09, en met zijn setup lukte dat al meteen met het 1ste rondjeSpeedy55 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:41:
[...]
Misschien heb ik nog de setup van Jan-Paul Niehuis voor je, die was best easy to drive, neemt alleen niet weg dat die c-spec echt wel wat tijd kost om hem leuk door te hebben.

Kleine tracks zijn meer uitdagend dan de grote, Ik vind ze ook moeilijker, maar je leert er wel ERG veel van qua ovalracing wat je op de grote tracks nodig hebt om snel te zijn. Daarnaast vind ik op kleinere tracks dat Skill meer uitmaakt dan op de grotere waar draft meer goedmaakt.R0y. schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:32:
[...]
Toffe foto's zeg! Jammer dat ik nog niet mee kan doen
[...]
Btw, even een quote voor mezelf, ik hoop dat ik het goed hebDie late models lees ik veel goede dingen over, je eigen setup etc. Maar grote tracks liggen mij meer eerlijk gezegd...
Goed MB en MEM (busbreedte tussen CPU en MEM)thijmennabuurs schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:58:
wat heeft iracing trouwens meer nodig.
goeie processor of een goede graphische kaart?
iRacing houdt van veel bandbreedte tussen de componenten.
How do you save a random generator ?
Echt hopeloos in die ruft. Heb zo indruk dat ik terug rookie ben.
[ Voor 46% gewijzigd door dabelg op 13-01-2014 18:12 ]
Hmm moeilijk.themac1983 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:38:
[...]
Kleine tracks zijn meer uitdagend dan de grote, Ik vind ze ook moeilijker, maar je leert er wel ERG veel van qua ovalracing wat je op de grote tracks nodig hebt om snel te zijn. Daarnaast vind ik op kleinere tracks dat Skill meer uitmaakt dan op de grotere waar draft meer goedmaakt.
Late model zijn ook meer races, al kan dat natuurlijk komen omdat het veld een stuk kleiner is als bij de national! Moeilijk

Voor road nog 0.02 SR nodig om naar D te gaan, dat word zeker de skip! En daar ben ik van plan een tijdje te blijven. Blij dat ik bij rooki weg ben iig. Misschien nog een uitstap naar de mustang, maar hier wil ik het toch wel relax gaan doen

https://www.dropbox.com/sh/p18usm3czqoo8dj/szkoK21gOpdabelg schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:11:
Share die c-spec setup eens van niehuis
Echt hopeloos in die ruft. Heb zo indruk dat ik terug rookie ben.
Zitten meerdere setups in
Is een lastige keuze idd. Toen ik mijn D licentie gehaald had wou ik beginnen met de Late model, maar kwam er al snel achter dat het niet mijn ding was. Vond het wat te tam aanvoelen allemaal.R0y. schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:28:
[...]
Hmm moeilijk.
Late model zijn ook meer races, al kan dat natuurlijk komen omdat het veld een stuk kleiner is als bij de national! Moeilijk
Voor road nog 0.02 SR nodig om naar D te gaan, dat word zeker de skip! En daar ben ik van plan een tijdje te blijven. Blij dat ik bij rooki weg ben iig. Misschien nog een uitstap naar de mustang, maar hier wil ik het toch wel relax gaan doenGenoeg Skip races!
Later ben ik de national gaan rijden, en dat vond ik dan wel weer leuk. Kan ik je zeker aanraden, al helemaal als je later de trucks, B en A-class wilt rijden. Is namelijk de ideale voorberijding op deze wagens. Omdat er geen cautions zijn leer je goed hoe je met je banden moet omgaan in een race. Je kunt in het begin bijvoorbeeld wel wegrijden van de rest, maar als je niet op je banden let door te veel te pushen wordt je al snel weer ingehaald door mannen die dat wel doen. Iets wat mij regelmatig gebeurde
De late model is echt een leuke bak.R0y. schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:28:
[...]
Hmm moeilijk.
Voor road nog 0.02 SR nodig om naar D te gaan, dat word zeker de skip! En daar ben ik van plan een tijdje te blijven. Blij dat ik bij rooki weg ben iig. Misschien nog een uitstap naar de mustang, maar hier wil ik het toch wel relax gaan doenGenoeg Skip races!
Een stuk leuker dan die nerveuze street stock.
Even iets anders, is er al iets bekend over de track list voor de skip aankomend seizoen? Kan geen definitieve lijst vinden.
Nu vind ik wel deze lijst:
- Summit Point
- Silverstone international
- Watkins Glen classic
- Oulton Park international w/o chicane
- Laguna Seca
- Brands Hatch grand prix
- Mid Ohio full
- Spa gp pits
- Lime Rock Park full
- Bathurst
- Sonoma cup
- Interlagos
Maar volgens mij staat dat nog niet vast..
Edit
Verder kijken dan je neus lang is...
2014 S1 will be my first season on the Skip Barber. What should I do?
You should buy Somoma, Silverstone and Brands Hatch. Buy these at the same time if you want to benefit from iRacing's 10% discount. In your first season you will be able to compete for 6 weeks. If you wish to compete for 9 weeks, then also buy Oulton Park, Mid Ohio and Bathurst. Buy all 6 at the same time in order to benefit from iRacing's 20% discount. You can use all six tracks you have purchased in your second Skip Barber season as well.
[ Voor 25% gewijzigd door R0y. op 13-01-2014 19:28 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik verwacht het schema begin deze week eigenlijk wel (morgen of woensdag), meestal is dat begin week 12 dacht ik bekend, in ieder geval in week 13 wel.
[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 13-01-2014 19:54 ]
Ga ik maar verder met me rating, sta al op 3.82.
[ Voor 40% gewijzigd door Ithric op 13-01-2014 20:36 ]
Jij gaat ook lekker snelIthric schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:34:
Jammer, geniet er nu maar even van dan.
Ga ik maar verder met me rating, sta al op 3.82.

Hopelijk kan ik wat tracks van GoT en Skip seizoen combineren.
Ik speel gewoon safe uit pits en rij me eigen race, tot een aanslag 2 races terug.
Dadelijk weer verder
Klopt, had na 4 races ook een D licentie door gewoon vanuit de pits te startenIthric schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:50:
Skip en RUF, met wat banen.
Hopelijk kan ik wat tracks van GoT en Skip seizoen combineren.
Ik speel gewoon safe uit pits en rij me eigen race, tot een aanslag 2 races terug.
Dadelijk weer verder
Bij de rookie races moet je gewoon rustig je rondjes rijden, de één na de ander vliegt vanzelf wel de baan af.
4 racesMarc3l schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:57:
[...]
Klopt, had na 4 races ook een D licentie door gewoon vanuit de pits te starten
Bij de rookie races moet je gewoon rustig je rondjes rijden, de één na de ander vliegt vanzelf wel de baan af.
Ben non-stop bezig vanaf dinsdag, gemiddeld 3 races op een dag.
Heb zelfs al meerde poles en 2de plekken opgegeven door uit de pit te starten.
[ Voor 9% gewijzigd door Ithric op 13-01-2014 20:58 ]
Je hoort ze nog net niet gillen terwijl ze met 180 door een 90 graden bocht vliegenMarc3l schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:57:
[...]
Klopt, had na 4 races ook een D licentie door gewoon vanuit de pits te starten

Zo bijzonder is dat nietIthric schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:58:
[...]
4 races![]()
Ben non-stop bezig vanaf dinsdag, gemiddeld 3 races op een dag.
Ben echt langzaam maar rij meestal wel voorzichtig dus dan pak je al snel punten.
Nummer 17 zat voor me in pace car ronde, ineens op m'n scherm (wij hadden de buitenste baan)... Dat ik nummer 17 voorbij moest laten! .. In m'n spiegel kijken, zat hij mooi op de binnenste baan iedereen voor te laten. Vervolgens green + black flag voor mij

Maaaaahgoed, morgen weer een dag.
Vanavond ook een nieuwe monitor besteld, 1440p. Best benieuwd hoe Iracing dan draait op die resolutie met een 660ti. Ben bang dat het tegen gaat vallen
Verwijderd
[edit]
Zondag had ik helaas al een andere race staan. Ook de Ruf, 83 ronden op Bathurst (of misschien slechts 3,8 ronden
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 22:27 ]
http://tournaments.iracin...namentResults.aspx?tid=24
Ik zou zeggen controleer het even, een hele snelle check zegt me dat het klopt maar ik ga niet alles nakijken
Overigens ga ik niet moeilijk doen als meerdere mensen evenveel incs hebben, dan krijgen ze gewoon allemaal de bonuspunten
[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 13-01-2014 23:14 ]
Cube Nuroad Race (2022)
P1 voor Ruudje123, P2 voor derx666 and P3 voor Jubby!

Nu kan ik echt gaan racen in de MX5, ipv cruisen.
Irating 1369
ttrating 1206
Safety 3.37
Nu maffen, morgen weer een dag.
[ Voor 23% gewijzigd door Ithric op 13-01-2014 23:34 ]
Cube Nuroad Race (2022)

Nick Miller: Can we change the grill and lights on this car?
Brian Simpson: Yes, we have several options available to choose from.
Steve Myers bevestigde op Twitterd dat de SLM C Class zal zijn en heeft full course cautions.Nick Miller: Does that mean i can take my own grill and lights and put them on?
Brian Simpson: Yes, you'll be able to put anything on your custom scheme, and you won't need a car_decal.tga to do it.
Ik weet nog niet of die auto ga kopen. Veel Amerikanen zijn in ieder geval enthousiast.

1: Rudy - 257 punten
2: Marco - 220 punten
3: Jos - 215 punten
Gefeliciteerd heren!

Was een vermoeiende avond gister
In de race helaas in de 1e ronde mijn auto achterstevoren gezet en van achter opnieuw kunnen beginnen. Dat leverde uiteindelijk nog best een leuke race op doordat ik gekozen had om wel te stoppen, en de meesten voor me dat niet meer deden. Uiteindelijk geen steek mee opgeschoten, maar heb me uiteindelijk prima vermaakt, en dat had ik vooraf écht niet verwacht.
[ Voor 6% gewijzigd door BM op 14-01-2014 08:35 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
en kon er geen f*ck aan doen, buitenom inhalen in laatste chicane tja
Het ging wel lekker in de race, tot ik een kleine schuiver maakte Ruud Nick en Joep achter me kreeg, Nick maakte schijnbeweging voor turn 1 die ik gewoon af kon slaan, maar de bocht daarna ging ik te vroeg op het gas en toen was het over. Naar de pits gereden en nieuwe auto gehaald. Daarna naar DirkT gereden, ik was sneller en bij de laatste chicane kwam ik er dicht op en probeerde zo een run te krijgen op het rechte stuk, maar ik zat te dicht op hem en gaf hem een klein tikkie, waardoor hij eraf gleed (waarvoor duizend maal excuus, want dat is niks voor mij). Maar goed karma strikes back, want topsnelheid was gone en kon nog alleen maar rondjes rijden.
Uiteindelijk 8e in kampioenschap, waar ik best tevreden over ben.
Ruud, Marco en Jos bij deze en hoop dat iedereen een leuke avond heeft gehad in de F1,
Ik wel na een klote begin (aanslag in de 2de race in ronde 2) en veel foutjes maakt de D alles goed.
Ook meteen 3,37 Safety, ik had 2.5 verwacht ofsow.
Tot volgende week uitzingen in de MX5 met af en toe een echte start maar ipv pits.
Zal mij benieuwen hoe ik op deze baan rond kom en hoeveel ik verbeterd ben t.o.v. mijn eerste keer in de Mazda.
Gefeliciteerd!Ithric schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:32:
Zo dan:
Nu kan ik echt gaan racen in de MX5, ipv cruisen.
Irating 1369
ttrating 1206
Safety 3.37
Nu maffen, morgen weer een dag.
Rijd zelf ook nog in de MX5, niet al te veel tijd voor Iracing gehad de laatste tijd en vermaak mij er nog prima mee.Ithric schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:25:
Tot volgende week uitzingen in de MX5 met af en toe een echte start maar ipv pits.
Zal mij benieuwen hoe ik op deze baan rond kom en hoeveel ik verbeterd ben t.o.v. mijn eerste keer in de Mazda.
Je kan je ook niet kwalificeren en dan achteraan starten. Rustig je eerste ronde rijden, er vliegen er toch altijd wel x rijders van de baan. Daarna proberen de rest in te halen.
Ook nog even een stukje F1 stream gekeken van NickThisessen, damn gaat wel er rap als je net uit een MX5 'stapt'
F1 race was wel minder erg dan dat ik had verwacht. Ik kon er mee rondkomen en als ik eenmaal in de flow zat kreeg ik hem ook wel redelijk acceptabel snel rond (niet in vergelijking met Paul natuurlijk). Maar in de race 2x de aandacht kwijt geraakt, beide keren bij uitaccelereren van de hairpin en daardoor 2x een auto kapot gehad. Ook tussendoor nog een keer aangetikt door Pascal die dacht dat ik wat sneller op het gas zou gaan vanuit de laatste chicane. Kan gebeuren
Bij m'n laatste spin wilde ik het eigenlijk wel gaan opgeven, maar toen ik zag dat er nog maar 5 minuten gereden hoefde te worden wilde ik toch ook maar uitrijden.
Heb wederom een erg leuk seizoen gehad hier heren! Bedankt voor de organisatie en de participatie, ik kijk weer uit naar de seizoensafsluiter, en natuurlijk ook naar het volgende seizoen!
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Dat van de start kan ook, alleen heel veel kwalificeren niet en dan is het nut weg.Marc3l schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:38:
[...]
Gefeliciteerd!
[...]
Rijd zelf ook nog in de MX5, niet al te veel tijd voor Iracing gehad de laatste tijd en vermaak mij er nog prima mee.
Je kan je ook niet kwalificeren en dan achteraan starten. Rustig je eerste ronde rijden, er vliegen er toch altijd wel x rijders van de baan. Daarna proberen de rest in te halen.
Ook nog even een stukje F1 stream gekeken van NickThisessen, damn gaat wel er rap als je net uit een MX5 'stapt'
Heb zelfs een aantal maal 1st kunnen starten hiermee, ik ben meer een achtervolger dan koploper.
Gefeliciteerd met je promotie.Ithric schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:25:
Vergeet ik gewoon de winnaars te feliciteren van de F1 race, heb het helemaal niet meer gevolgd eigenlijk.
Ruud, Marco en Jos bij deze en hoop dat iedereen een leuke avond heeft gehad in de F1,
Ik wel na een klote begin (aanslag in de 2de race in ronde 2) en veel foutjes maakt de D alles goed.
Ook meteen 3,37 Safety, ik had 2.5 verwacht ofsow.
Volgende week is week 13. Dan is er weinig to niks te doen op officieel gebied, maar wel veel races die geen irating / safety rating effect hebben (meestal gericht op nieuw content). Maar die races zijn meestal wel een groot crash feest!
Gisteravond was leuk, maar zwaar.
Ik had afgelopen week al 2x wat getrained in de Williams met een setup voor PI van het forum. Toen Paul joinde en zijn setup deelde merkte ik meteen dat die een heeeeeeeeeel stuk beter was. Vooral de gearing was een stuk optimaler dan bij mijn setup. Toch wel voordeel gehad van het trainen, want ik kon vanaf het begin vrij goed meekomen met de top (Paul, Rudy en Nick daargelaten).
In de Q kreeg ik het niet helemaal voor elkaar, en startte zo vanaf P5.
De start ging redelijk, en koos er bewust voor om rustig achter Nick te blijven hangen en geen risico te nemen, de race was nog lang. Dit kostte me wel 2 plekjes ofzo, maar daar maakte ik me niet zo druk over. Wim was de eerste die de fout inging, dus dat scheelde al meteen een plekje, en de ronde daarna had ik een goeie run op Koen bij het uitkomen van Spoon, en kwam er zo voor de 130R voorbij. Nick ging 1 ronde later de mist in bij de chicane, en besloot maar meteen de pits op te zoeken. P4 was voor mij. Ik had ervoor gekozen om maar 47kg benzine mee te namen, en dus een pitstop te maken, omdat ik het rijden met dik 90kg benzine behoorlijk crappy vond. Hierdoor was ik wel sneller dan Rudy voor me, maar het was nog behoorlijk lastig om er voorbij te komen. Ook deze keer kon ik profiteren van een betere exit uit Spoon, en was er voor de 130R voorbij. P2
Helaas maakte ik in de ronde voor ik eigenlijk de pits in wilde rijden een fout bij het uitkomen van Spoon, en ging ik zowat de muur in. Ik kon hem nog net houden, maar m'n banden waren eraan, en Rudy was me weer voorbij. Ook kostte dit grapje nogal veel tijd. Ik besloot maar om meteen de pits in te duiken, maar doordat ik zoveel tijd verloren was kon ik niet voorkomen dat zowel Maykel als Jos me voorbij kwamen. Aangezien Jos m'n concurrent was voor P2 in het toernooi moest ik er voor zorgen om hem zsm voorbij te komen. Ik merkte wel dat ik in de esses een stuk sneller was, maar hij had elke keer een goeie exit uit de hairpin, Spoon en de laatste chicane, waardoor ik hem er nergens naast kon zetten. Wel geprobeerd om er in de 130R vlak achter te zitten, maar toen onderstuurde ik gigantisch de uitloopstrook op. Een ronde later kwam ik wel beter uit Spoon, en was er voor de 130R voorbij, alleen toen ging ik de mist in bij de chicane, en kon ik weer opnieuw beginnen. Gelukkig lukte het de ronde daarna wel, ook omdat Jos me alle ruimte gaf (thanks Jos). Ondertussen was Nick met een flinke opmars bezig, en niet veel later was hij ook voorbij aan Jos, en zette hij de achtervolging op mij in. Ik kon weinig tegen hem uitrichten, en na een matige exit uit de chicane van mijn kant kroop Nick netjes aan de binnenkant voor T1, en moest ik hem laten gaan. Even later kwam ook Paul me nog op een ronde zetten (jezus Paul ziek tempo). De rest van de rondes het gat naar Jos gecontroleerd en zo op P4 uitgereden. Gezien de tijden die gereden werden was dit ook terecht. Had ik het foutje bij Spoon, en de chicane niet gemaakt dan had ik misschien nog een kans gehad om Nick voor te blijven, mja, dat geldt voor hem natuurlijk hetzelfde. Al met al tevreden over mijn tempo met de F1, en een leuke maar inspannende race gereden.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik was sneller dan ik vooraf had verwacht. Zeker met de setup van Paul.
Alleen ik was wat te gretig bij het remmen bij de Hairpin waardoor ik redelijk van achter weer naar voren moest rijden en toen in mijn nijd om Dirk voorbij te kunnen na S/F gaf ik net te veel gas vlak voor de pit ingang en belandde totaal onbeschadigd in de pits. Die ik vervolgens braaf vol gas op de limiter door ben gereden. En toen kwam de megablunder ik zette de limiter uit, nog steeds vol gas gevend. En klaar was mijn race.
Maar de inhaalactie van Nick op mij die van T1 tot T3 of 4 duurde was wel onwijs gaaf! Lekker close en beide op heel houden
Bedankt iedereen, organisatie en rijders, voor een heel leuk seizoen!
Nog vijf avonden om te oefenen...
[ Voor 13% gewijzigd door ZeeZeiler op 14-01-2014 12:41 ]
Na 3x in de eerste half uurtje de pits te hebben gezien zei de monteur bij de laatste keer met een krom voorwiel... To much damage...We're done....
Ik heb m maar weer op stal gezet met een mooi laken eroverheen.. mag ie van mij wel een jaartje blijven staan
Proficiat voor de winnaars van de race van gister en naturlijk voor het seizoen.
Op naar Destruction Derby week 13 :):)
Ik laat het op me afkomen en ga dus skipy en RUF kopen met wat banen, welke en hoeveel bepaal ik pas als GoT en Skip races bekent zijn.JoepW schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:43:
[...]
Gefeliciteerd met je promotie.
Volgende week is week 13. Dan is er weinig to niks te doen op officieel gebied, maar wel veel races die geen irating / safety rating effect hebben (meestal gericht op nieuw content). Maar die races zijn meestal wel een groot crash feest!
Nu eerst ervaring en lol hebben in de MX5.
Ben ik inderdaad ook op aan het wachten..Ithric schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:13:
[...]
Ik laat het op me afkomen en ga dus skipy en RUF kopen met wat banen, welke en hoeveel bepaal ik pas als GoT en Skip races bekent zijn.![]()
Nu eerst ervaring en lol hebben in de MX5.

Hier wordt het nieuwe schema gepubliceerd. Net als andere officiële mededelingen:R0y. schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:04:
[...]
Ben ik inderdaad ook op aan het wachten..Er is wel al een topic die ik paar pagina's terug heb gepost waar tracks in staan voor S1 2014.. Maar weet nou niet zeker of ik daar van uit kan gaan.
http://members.iracing.com/jforum/forums/show/605.page
Onderaan de pagina rechts kan je je er op abonneren (Watch this forum) en dan krijg je een mailtje als er een nieuw topic wordt geplaatst.
Lap 10 was een caution en idereen ging pitten. Daarna geen geel meer. De leaders hadden een discussie over hoeveel fuel ze nog nodig hadden, 1.7 of 3.4 gallon... Ze kozen voor 3.4 om safe te zijn.. de meeste mensen volgen dit advies stiekem (inclusief ik
Snelste ronde 1.50.xx.
Thnx! Hopelijk komen ze er snel mee. Wil me gaan focussen op a.s. seizoen!JoepW schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:29:
[...]
Hier wordt het nieuwe schema gepubliceerd. Net als andere officiële mededelingen:
http://members.iracing.com/jforum/forums/show/605.page
Onderaan de pagina rechts kan je je er op abonneren (Watch this forum) en dan krijg je een mailtje als er een nieuw topic wordt geplaatst.
Zojuist even stukje met de Spec racer ford gereden om Charlotte road course. Wat een toffe track! Straks nog eens wat rondjes doen. Eerst even wat D auto's testen die ik gratis heb gehad.
Gave baan! Niet makkelijk idd, maar ik vind 'm heel erg tofIthric schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:23:
Uch Laguna is echt tricky, nog niet echt een clean lap gehad.
Snelste ronde 1.50.xx.
Xbox
Na ruim twee jaar ben ik weer begonnen met iRacing.
Ik heb hier toen ook even gepost maar ben al snel (D-license) bij iRacing afgehaakt door frustratie en ongeduld.
We gaan het zien of ik het deze keer langer volhoud.
Ben een paar dagen geleden begonnen met Oval, wat best bevalt, en nu met de MX-5 op Laguna.
Ik heb de roadster en de cup beide getest maar met de roadster kom ik daar lekkerder rond.
Kunnen jullie er iets over zeggen of de cup sneller is met wat oefening?
Dit topic is gesloten.