• Anoniem: 498080
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Hallo ik ga binnenkort wat pc componenten kopen en wil graag wat advies van jullie,

ik heb namelijk keuze uit een intel xeon E5420 2,5 ghz procesor een intel core 2 duo processor van 3,16 ghz en een amd a4-5300 van 3,6 ghz welke van deze 3 lijken jullie het beste.
Mijn doeleinden zijn zoal gamen als werk voor school.

Wat zouden de gevolgen zijn als ik een 2dehands processor zou kopen.

Alvast bedankt voor reacties.
gr. stefan

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:15
De Xeon is een server processor, de Core2Duo is redelijk verouderd, en de A4 is een APU geschikt voor tekstverwerking en internetten. Ik denk dat je ze het beste alle 3 links kan laten liggen.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 19:39
Een Xeon kan best als desktop processor (doe ik ook voor iets wat half-half als desktop dienst doet nu) maar is waarschijnlijk te duur. Ook stamt dit model uit 2007, en is dus waarschijnlijk een stuk(je) langzamer dan de Core 2 Duo.

Wat is je budget? Want het moet makkelijk sneller (en zuiniger, dus stiller) kunnen dan deze verouderde CPUs. Kijk trouwens ook eens naar de Best Buy Guide van januari 2013 ;) Het budgetgame- en basisgamesysteem daaruit is echt niet slecht, en kan IMHO best nog een aantal jaren mee zolang je niet al je games op (ultra) high wilt spelen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:46

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat Robin zegt, en tevens: hangt van je moederbord af en WAT voor games je wilt spelen. Voor bepaalde doelen is die A4 het beste, voor anderen de Xeon, en de Core2, hoewel antiek, heeft ook zo z'n nut. GHz zegt niet eens zo veel.

• Anoniem: 408459
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
waarom wil je verouderde hardware ?

mvg jason

• RobinS.Buisman
Een lijstje van eventuele andere componenten zou ons ook erg helpen in het vellen van een oordeel. En wat voor games wil je precies gaan spelen? Heb je een bepaald budget?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:41
Maar zelfs dan moet er een moederbord bij en dan zou ik voor de nieuwste gaan.
Al kunnen die andere twee kwa processor kracht prima sneller zijn.

• commondus
  • Laatst online: 15-11-2022
ik zou kijken naar een intel core i5 of i7 derde generatie. deze zijn prima voor zowel gamen als voor schoolgebruik. op dit moment zijn de top modellen in de serie de i5 3570k en de i7 3770k. aangezien dit jaar de vierde generatie dit jaar uitkomt, zal de prijs nog wel gaan dalen. het zijn prima processors, in combinatie met een goede videokaart. ook zijn deze processors nog goedkoper dan een intel xeon.

• Niet online
ok bedankt voor de tips ik heb niet zo een groot budget en zoals al was gezegd ik krijg ze gratis dus vandaar mijn vraag maar als geen van deze goed zijn volgens jullie kijk ik wel even verder.

btw. een vraag beantwoord je niet met een vraag de anderen hartelijk bedankt voor de tips

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:26
Een vraag beantwoord je met een vraag zodat de vrager gaat nadenken over wat hij nu daadwerkelijk wil.
Dus zo vreemd is dat niet.

Wat is je budget? Wellicht dat we je juist kunnen helpen door binnen dat budget iets veel beters te vinden wellicht.
Wat heb je al liggen en wil je gebruiken in de nieuwe pc? etc etc.

Ik krijg het idee (niet rot bedoeld) dat je voor niets een nieuwe pc wilt hebben.

Dan nog een vraag, wat wil je kunnen spelen en op welke kwaliteit wil je dat kunnen spelen.

[Voor 22% gewijzigd door Arunia op 22-01-2013 14:23]

• Dr.Root
  • Laatst online: 16-03 11:02
Asrock 970 extreme 3 moederbord icm Fx6300 en 1600mhz 2x4 gb corsair (budget videokaartje)
moet je kuinnen gamen voor een kleine 350 euro

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Anoniem: 498080 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:12:
[...] en zoals al was gezegd ik krijg ze gratis dus [...]
Gratis dus. En daaraan voldoen alleen deze 3 cpu's kennelijk =)

[Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 22-01-2013 14:25]

• Arunia
Ondanks dat ik echt gelachen heb om je opmerking. :) Vind ik het nog steeds geen vreemde vraag.

Maar, ik zelf ben ook altijd eigenwijs, dus snap de TS wel. Als dan toch de keuze gemaakt moet worden, zie hieronder:

Welke budget heeft hij vrij voor een totaal oplossing. Al dan niet met 1 van die CPU's.

Op CPUbenchmark.net/cpu_list.php zijn dit de scores van de CPUs:
E5420 Xeon 3648
C2D E8500 2328
C2 E8500 2039
A4-5300 1883

C2 en C2D zijn 2 verschillende CPU's. Waarbij je zelf moet kijken welke je dan kunt krijgen van de twee.

Maar de Xeon komt beter uit die benchmark, maar dan nog is dat geen vergelijk met real life situaties.
Nu verwacht ik ook wel dat de Xeon sneller zal zijn in totaal.

De A4 is leuk, maar de ingebouwde grafische chip is niet om over naar huis te schrijven. Je krijgt beeld op je scherm en kunt minimaal spelletjes spelen. Dat is het dan ook.

Het moederbord voor de Xeon is alleen wel duur. De goedkoopste is al 178 euro.
pricewatch: Supermicro X7DVL-E

De goedkoopste voor de C2D of C2 is 38 euro.
pricewatch: Asrock 775i65PE

De goedkoopste voor de A4-5300 is 45 euro.
pricewatch: Asrock FM2A55M-DGS

[Voor 89% gewijzigd door Arunia op 22-01-2013 14:45]

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-03 11:49

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik denk dat stefan96 eerst even het CAA beleid moet doorlezen, voornamelijk punt 2 en 3.

Ook hier kan ie alvast wat nuttige dingen lezen om zelf tot een keuze te komen.

En als er dan naar informatie gevraagt word (die dus in de openingspost ontbreekt) om dan zo te reageren:
btw. een vraag beantwoord je niet met een vraag
Sorry maar dan help ik je liever niet :N

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:07
btw. een vraag beantwoord je niet met een vraag de anderen hartelijk bedankt voor de tips
_O-

De brutaliteit van tegenwoordig...

Te koop aangeboden: Seagate Backup Plus 5TB - Aantal stuks beschikbaar: 6 5 4 3

• Niet online
ok jullie hebben gelijk laat maar zitten ik kies geen van processoren was een stomme vraag ik regel het zelf wel

• Dr.Root
  • Laatst online: 16-03 11:02
Anoniem: 498080 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:38:
ok jullie hebben gelijk laat maar zitten ik kies geen van processoren was een stomme vraag ik regel het zelf wel
Goede keuze! Wat ga je wel selecteren? ben erg nieuwsgierig.

• Arunia
Het hoeft geen slechte keuze te zijn, maar dat ligt aan een aantal factoren.
Budget, wat wel je doen met de computer. Wat heb je al een kun je gebruiken. Wat heb je dus nog nodig. Etc.
Als je echt uit die 3 moet kiezen ivm je budget, dan ben je beter uit met de c2d omdat je daar het meeste krijgt voor het geld.

• RobinS.Buisman
Ik sluit me bij Arunia aan. Ik heb de afgelopen jaren redelijk kunnen gamen, dat wil zeggen alles low, maar het werkte, op een C2D. Toch is het niet een heel slecht idee om door te sparen voor iets toekomstbestendigers!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:46

Umbrah

The Incredible MapMan

TS heeft inmiddels een ander topic aangemaakt:

complete systeem samengesteld graag advies wat veranderd kan
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee