Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498080

Topicstarter
hallo ik ga een nieuwe pc kopen en had de volgende componenten in gedachten:

Videokaart: ASUS GT630-4GD3

CPU: AMD A4-5300

Voeding: Sharkoon WPM400

Behuizing: Sharkoon Vaya Value

moederbord: ASUS F2A55-M

harddisk: Western Digital WD2500BPVT

Ram geheugen: Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit
CMV8GX3M2A1333C9

De pc wil ik gebruiken om spellen te spelen als COD en batlefield 3 en voor school voor verslagen enzovoort ook veel films kijken in hd kwaliteit.

De reden dat ik een nieuwe pc koop is omdat mijn andere is verouderd ik zou graag wat advies willen over de
producten mijn budget is ongeveer 400 euro deze configuratie komt ongeveer op 360 euro als jullie sugesties hebben over betere componenten in deze prijsklasse wil ik het graag weten.

Later zou ik er nog een corsair waterkoeling in willen doen graag jullie mening daarover ook graag een sugesties voor welk model ik het beste kan nemen.

Alvast bedankt voor de reacties
mvg stefan

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 498080 op 22-01-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:32
Lees eerst dit door: DAA beleid en pas je eerste post aan. Vooral punt 2 en 3 zijn belangrijk. Je kunt producten in de pricewatch opzoeken, toevoegen aan een wensenlijst en die lijst hier posten, dat is wat overzichtelijker.
Het is wel belangrijk dat je bovenstaande dingen doet, want er zijn heel weinig mensen die je op deze manier helpen ;)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat wil je er mee gaan doen? En ja... een vraag beantwoord je met een vraag als de vraag niet genoeg info geeft.

Dit is overigens een érg trage harddisk die je daar hebt. Ik denk overigens dat je IGP haast sneller is dan je losse videokaart (waarom zetten ze 4GB op zo'n ding? Je hebt de rekenkracht er niet op zitten om 1920*1200 moderne games op te spelen).

Wat voor geheugen ga je gebruiken, en hoe veel?

Wat voor besturingssysteem komt er op? (Let wel: tenzij je student bent wat ik gezien de leeftijd nog niet gok zul je al snel €80-90 voor een Windows licentie mogen neertellen).

Ik denk dat dit een goede kantoor/surf machine is, afhankelijk van het soort applicatie wat je gaat draaien. Webgames/basis "app niveau" games zul je er ook wel op kunnen spelen, en 5-6 jaar oude spelletjes.

Edit
Ah... terwijl ik tikte wijzigde je je post. COD hangt af van de editie, maar vergeet BFIII maar met deze setup... en hij is ook niet echt te upgraden naar BFIII niveau.

Als je een budget hebt van €400, zal ik me geen zorgen maken over waterkoeling; de boxed koelers zijn goed genoeg. Waterkoeling op een piledriver APU is vergelijkbaar met een dikke V12 in een "originele" Fiat Panda, of een gigantische spoiler en twaalf uitlaten van PVC (wie houd er nou van dat soort bodykits) op een Prius. Nutteloos.

Ik wil je wijzen op dit topic:

http://gathering.tweakers.net//forum/list_messages/1528418

Daar bovenin staat dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 640 Boxed€ 62,20€ 62,20
1Gigabyte GA-78LMT-USB3€ 57,45€ 57,45
1Club3D Radeon HD7850 1Gb royalKing€ 155,49€ 155,49
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB€ 44,26€ 44,26
1Cooler Master K280€ 33,-€ 33,-
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 20,90€ 20,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1Antec VP350P€ 34,50€ 34,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 424,-

Ik maak geen grapje, maar dat beest is een factor 5-6 (als niet meer) in spellen, en beter uit te bouwen. Nog liever zal ik je adviseren om wat door te sparen, wat geduld te hebben, en dit systeem te halen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 153,95€ 153,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 57,40€ 57,40
1Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 210,48€ 210,48
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 59,-€ 59,-
1Corsair Carbide 200R€ 50,80€ 50,80
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 35,85€ 35,85
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1Antec HCG-520€ 60,97€ 60,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 644,65

Nogmaals: Kijk in het topic!

>>>> http://gathering.tweakers.net//forum/list_messages/1528418 <<<<

Daar wordt je blijer van dan een goedkope tweedehands APU met een vage GeForce 630 die trager is dan de GPU die in de APU zit maar toevallig 4GB Videogeheugen heeft wat... nutteloos is.

[ Voor 80% gewijzigd door Umbrah op 22-01-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:39

Quad

Doof

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G860 Boxed€ 54,95€ 54,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 57,40€ 57,40
1Gigabyte GV-R777OC-1GD€ 106,95€ 106,95
1Sharkoon MS140€ 33,50€ 33,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 16,46€ 16,46
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 39,45€ 39,45
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 393,71

Alsjeblieft, vervang eventueel de SSD voor een HDD ( pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB) en je bent klaar.

Corsair waterkoeling, je bedoelt de H80/H100(i) ? Totaal nutteloos als je niet gaat overklokken oid.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492998

Of je zou het budget-game systeem uit de BBG van deze maand kunnen overwegen als je iets meer opslag (hdd) zou willen. En daarbij niet de 7850 Royalking graka nemen, maar de door Quad genoemde Gigabyte 7770 om binnen het budget van €400,- te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

"De reden dat ik een nieuwe pc koop is omdat mijn andere is verouderd ik zou graag wat advies willen over de
producten mijn budget is ongeveer 400 euro"

"Later zou ik er nog een corsair waterkoeling in willen doen"

Wut?
Een Corsair kit kost ongeveer 80 euro (H80) en een H100 is nog duurder.
Je gaat dus nu een budget PC van 400 euro bouwen, en dan een koeler monteren van 80 euro?

Dat geld kun je echt VEEL beter uitgeven. Voor een beetje comfort en OC ruimte is een Mugen 3 of tweedehands Mugen 2 meer dan genoeg, en dan hou je 50 euro in je zak, die je dan weer aan het krappe totaalbudget kan toevoegen.

Tips:
SSD gaat niet lukken met dit budget
Spaar nog even tot de 550/600 euro
Koop gelijk iets goeds, ipv van nu een "net -niet case en CPU te kopen"

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok bedankt voor deze reacties hierdoor heb ik nog een andere proberen samen te stellen denk dat deze tog wel wat beter is.

videokaart: ASUS GT630-1GD5
CPu: AMD FX-4100
voeding: Aerocool Strike-X 500W
behuizing: Sharkoon Vaya Value
ssd: Crucial CT064V4SSD2
moederbord: ASRock 970 Extreme3
geheugen: Corsair 4 GB DDR3-1600 Kit
CMX4GX3M2A1600C9

Zelfde doeleinden als de andere pc voor games als batlefield 3 en voor school.
denk dat het met deze pc wel moet lukken.
zeg maar wat je ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:41
Met die GT630 kun je 'niet' gamen, neem minimaal een 7750 maar liever nog hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Blijkbaar niet gelezen wat Umbrah heeft getypt voor je.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je kiest 1 van de slechtste cpu's voor je games. Ben je nog beter af met een Pentium G860 van amper 60 euro ;)

En dat die GT630, hopeloos :F

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Overigens, ik ben benieuwd waar je de onderdelen vandaan haalt, welke site of winkel bestel je dit? Wie adviseert jou dit?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

TS: Je bent zelfs achteruit gegaan in je build en daar is een 500W voeding wel heel erg overkill...

Lees mijn eerste post nog eens, en de post van Quad is ook erg goed. Een SSD doet jou veel plezier, en later zet je er nog een HDD bij.

Blijf echter VER VER VER weg van waterkoeling. Dat is wat anders dan een standaard koeler monteren (er komen een hoop dingen bij kijken, anti-oxidatie, welke vloeistof, waterdicht testen, etc etc...). En tsja, het is het geld >ECHT< niet waard.

Overigens, je geeft aan: Je wilt BFIII een beetje redelijk sparen. Zoals ik aangaf, zoals Jeroenneman aangaf, en zoals Quad aangaf: dat gaat je eigenlijk niet lukken met je budget. Als je een AMD FX (FM2 platform) koopt gaat het je HELEMAAL niet lukken: die dingen zijn bedoeld voor goedkope lichtgewicht werk/casual machientjes en daar dan ook echt bang for bucks. De grafische kaart die IN de processor zit is daar al sneller dan de GT630 die je zo graag wilt.

In je vorige topic (ik heb keuze uit drie procesoren welke moet ik kiezen) kreeg je een hoop advies, maar gaf vervolgens wel aan: een vraag hoor je niet met een vraag te beantwoorden. Persoonlijk geloof ik niet in domme vragen, maar een vraag nodigt doorgaans juist uit tot meer vragen, dat is de natuur van de mens, en dat is goed. Wij kunnen je beter helpen door meer te weten te komen, en als jij je op stelt DAT je meer wilt weten, dan helpen wij je graag.

Dus wat dat betreft... Een vraag stellen, 3 antwoorden krijgen, en er vervolgens niks mee doen en nóg eens dezelfde vraag stellen... dat werkt niet. Maar nogmaals: lees de antwoorden, doe je zoekwerk, en als je iets niet snapt:

Er zijn geen domme vragen. Als je een afkorting niet weet, als je niet weet wáárom de ene 3GHz niet de andere is, of wat er bij een waterkoeling te kijken komt... dan helpen we je graag. Ik zou zeggen dat dit m'n dagelijks werk is (ligt wel iets genuanceerder), maar ik krijg daar voor betaald. Ik ben echter gek op m'n werk en help graag mensen, dus ik tik dit zonder je £500 in rekening te brengen. Ik zou je echter wel willen zeggen... doe er wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Umbrah schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:21:
TS: Je bent zelfs achteruit gegaan in je build en daar is een 500W voeding wel heel erg overkill...

Lees mijn eerste post nog eens, en de post van Quad is ook erg goed. Een SSD doet jou veel plezier, en later zet je er nog een HDD bij.
Klopt, en voorlopig kan je met een SSD nog mooi vooruit, en dit ding laat je PC ook echt voelen alsof je een snelheidsmonster hebt O+
Blijf echter VER VER VER weg van waterkoeling. Dat is wat anders dan een standaard koeler monteren (er komen een hoop dingen bij kijken, anti-oxidatie, welke vloeistof, waterdicht testen, etc etc...). En tsja, het is het geld >ECHT< niet waard.
De Corsair Hxx zijn onderhoudsvrij. Deze worden kant en klaar geleverd met de nodige brackets en dat is monteren, pompje aansluiten en klaar. Maar nutteloos als je geen OC oid uitvoert.
Overigens, je geeft aan: Je wilt BFIII een beetje redelijk sparen. Zoals ik aangaf, zoals Jeroenneman aangaf, en zoals Quad aangaf: dat gaat je eigenlijk niet lukken met je budget. Als je een AMD FX (FM2 platform) koopt gaat het je HELEMAAL niet lukken: die dingen zijn bedoeld voor goedkope lichtgewicht werk/casual machientjes en daar dan ook echt bang for bucks. De grafische kaart die IN de processor zit is daar al sneller dan de GT630 die je zo graag wilt.
Klopt helemaal, behalve dat BF3 prima draait met een HD7770, alleen niet op FullHD en ultra kwaliteit. Ik heb overigens met een A8 prima AC3 kunnen spelen, op laagste kwaliteit en 720p resolutie, maar hij deed het goed. De GT630 is gewoon ruk, eens.
In je vorige topic (ik heb keuze uit drie procesoren welke moet ik kiezen) kreeg je een hoop advies, maar gaf vervolgens wel aan: een vraag hoor je niet met een vraag te beantwoorden. Persoonlijk geloof ik niet in domme vragen, maar een vraag nodigt doorgaans juist uit tot meer vragen, dat is de natuur van de mens, en dat is goed. Wij kunnen je beter helpen door meer te weten te komen, en als jij je op stelt DAT je meer wilt weten, dan helpen wij je graag.
Klopt helemaal, ik vind het ook jammer (en niet alleen de TS) dat men als ze iets graag willen dat ze er zo weinig tijd in steken, anders kan je beter naar de Mediamarkt lopen en daar een kant/klare PC halen als Medion. Werkt prima, maar je bent dan binnen 10 minuten weer buiten met een PC die minder kan als wat ik aangegeven heb.
Dus wat dat betreft... Een vraag stellen, 3 antwoorden krijgen, en er vervolgens niks mee doen en nóg eens dezelfde vraag stellen... dat werkt niet. Maar nogmaals: lees de antwoorden, doe je zoekwerk, en als je iets niet snapt:

Er zijn geen domme vragen. Als je een afkorting niet weet, als je niet weet wáárom de ene 3GHz niet de andere is, of wat er bij een waterkoeling te kijken komt... dan helpen we je graag. Ik zou zeggen dat dit m'n dagelijks werk is (ligt wel iets genuanceerder), maar ik krijg daar voor betaald. Ik ben echter gek op m'n werk en help graag mensen, dus ik tik dit zonder je £500 in rekening te brengen. Ik zou je echter wel willen zeggen... doe er wat mee :)
Helemaal akkoord. :Y

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok nu snap ik het andere videokaart ik wil de spullen kopen bij alternate site had ik gew gevonden.

waterkoeling is mischien wel verspilling van je geld en is niet zo effectief maar ziet er wel mooi uit.
de corsair h60 word compleet geleverd hoeft geen vloeistof in en kun je heel simpel zelf erin zetten ik heb het gehoord van een vriend die het al heeft gedaan ik heb het werkend gezien en er staan ook filmpjes op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Alternate is enorm prijzig, als je werkt via de pricewatch op tweakers en een wenslijsje maakt kan je zien waar je het goedkoopste kan inkopen ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
verschillen de prijzen van verzenden dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Stefan: "het ziet er wel mooi uit" is handig, maar tsja, wat je dan neer zet is eigenlijk een PC die er mooi uit ziet, maar niet zo heel veel nuttigs doet. Waterkoeling heeft twee redenen: overklokken of stilte. En voor stilte kun je goedkoper uit zijn.

Verzendkosten kun je in de pricewatch meerekenen, hoewel ik jou sterk aan kan bevelen om alles bij één winkel te kopen en daar in elkaar te laten zetten.

Overigens merk je op dat we veel over de videokaart hebben gezegd, maar wat ga je doen aan je processorkeuze? Het is allemaal belangrijk, de BBG-machines of de PC die Quad in elkaar heeft gelinkt is zéér sterk aan te raden.

Overigens; heb je al nagedacht over Windows/Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maak maar eerst een wenslijsje, of neem een ervan hierboven en klik op importeer producten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
windows 7 home premium van een vriend lenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AMD Athlon II X4 640 Boxed processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en voor moederbord asrock 970 extreme3 met een Antec VP350P en voor videokaart Club3D Radeon HD7850 de behuizing en de ssd hou ik wel gew hetzelfde dan zit ik rond het bedrag dat ik kan uitgeven

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 498080 op 23-01-2013 21:16 ]

Pagina: 1