This space is occupied
traktor scratch!
Vroeger was het nog wel eens acceptabel dat er 1 of 2 dode en/of luie pixels in een scherm zaten, maar tegenwoordig (bij zulke high-end schermen) mag dit absoluut niet gebeuren.
nog wat foto's van de pixels die ik nu heb:

Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘
Geen pixels en/of retention (Samsung Display)
Jij moet echt pech hebben

Beter man!frank_b schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:56:
Die van mij ook binnen, ziet er perfect uit![]()
Geen pixels en/of retention (Samsung Display)
Jij moet echt pech hebben
Veel plezier met je perfecte retina ( jaloers
groetjes lauyylauyy
[ Voor 3% gewijzigd door Ruben1992 op 05-02-2013 22:38 ]
Ik heb wel een hele nieuwe volgens serienummer week 5 2013 nummer 146 van de band.
Misschien om dat ik geen standaard uitvoering heb, een hele nieuwe
(16Gb - i7 2,6Ghz en 256Gb, ik ben er via de 2,3 Ghz optie ingegaan en heb toen de upgrade memory en cpu gekozen naar 2,6 dat leek mij de beste prijs/optie verhouding. Wanneer je dit kiest via de 2,6 Ghz krijg je automatisch een 512 SSD en dat kost je dan bijna 450 eur, 256 zat voor mij, grote NAS
Ik kan weer even
super man,frank_b schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:48:
Ook heel erg blij mee, bankrekening wat minder......
Ik heb wel een hele nieuwe volgens serienummer week 5 2013 nummer 146 van de band.
Misschien om dat ik geen standaard uitvoering heb, een hele nieuwe
(16Gb - i7 2,6Ghz en 256Gb, ik ben er via de 2,3 Ghz optie ingegaan en heb toen de upgrade memory en cpu gekozen naar 2,6 dat leek mij de beste prijs/optie verhouding. Wanneer je dit kiest via de 2,6 Ghz krijg je automatisch een 512 SSD en dat kost je dan bijna 450 eur, 256 zat voor mij, grote NAS)
Ik kan weer even
Als mijn macbook weer vervangen word neem ik ook precies de zelfde als jou
Had ik ook al in mijn hoofd (die samenstelling)
Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘
ICT & Reizen
Wat me wel mateloos irriteert is dat het ding in zo'n beetje een kwart van de gevallen waarbij ik switch van externe monitoren naar de eigen display of andere externe monitoren er een zwart beeld wordt gegeven en ik het apparaat dus niet kan gebruiken. Een reset is dan vereist. Dit probleem is al maanden aanwezig. Ik heb talloze feedbackreports ingeschoten maar er wordt niets aan gedaan. De laatste developer previews hebben het ook. De laatste keer dat ik zo'n ranzig onbetrouwbaar systeem had was in het Windows 9x-tijdperk.
Heb je niet gfxCardStatus draaien die iets verhindert? Dat gebeurt namelijk als je de integrated gpu forceert; die is niet op de externe monitorpoort aangesloten.Femme schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:44:
Ik heb ook een dode pixel in mijn rMBP 15". Ik stoor me er niet zo aan. 90 procent van de tijd gebruik ik 'm met een externe monitor.
Wat me wel mateloos irriteert is dat het ding in zo'n beetje een kwart van de gevallen waarbij ik switch van externe monitoren naar de eigen display of andere externe monitoren er een zwart beeld wordt gegeven en ik het apparaat dus niet kan gebruiken. Een reset is dan vereist. Dit probleem is al maanden aanwezig. Ik heb talloze feedbackreports ingeschoten maar er wordt niets aan gedaan. De laatste developer previews hebben het ook. De laatste keer dat ik zo'n ranzig onbetrouwbaar systeem had was in het Windows 9x-tijdperk.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De 3 dode pixels zijn er nu.....12!
Jawel mensen.. 12 dode pixels.
Heb vorige week vervangend exemplaar aangevraagd.
Dus die krijg ik morgen.
Wat een geluk.........
maar wat een bagger scherm!!
Dat is geen normaal gedrag van je systeem. Ik heb 0 problemen met het schakelen tussen intern/extern scherm.Femme schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:44:
Ik heb ook een dode pixel in mijn rMBP 15". Ik stoor me er niet zo aan. 90 procent van de tijd gebruik ik 'm met een externe monitor.
Er zijn mensen die de interne Sandisk SSD hebben (laten) vervangen door een Samsung SSD welke in de eerdere versies zat, en het probleem is meteen opgelost. Als ik er mee naar de Apple Store ga, willen ze het vast niet gaan vervangen met een Samsung SSD? Als ik hem terug stuur, krijg ik waarschijnlijk alleen maar een slechter exemplaar terug, welke het probleem nog steeds heeft..
Ik heb ook een early 2013 net gekregen van apple, (diegene waar ik zoveel problemen mee heb) en heb ook last van die 6000RPM. Vreselijk irritant! Vaak in de les ofzo begint dat ding soms ineens te blazen als een gek.ThomasG schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:39:
Ik heb een early 2013 met Samsung scherm, en gelukkig geen dode pixels of image retention. Daarentegen wel een probleempje met de SSD. Als ik grote hoeveelheden data wegschrijf, en de interne SSD daardoor warmer wordt dan 34 graden, beginnen de fans meteen op 6000 RPM te draaien. Het bouwt zich niet eens langzaam op, maar springt van 2000 meteen naar 6000, en na een minuutje weer terug naar 2000. Maar daar schijnt bijna iedereen met een early 2013 last van te hebben. Hopen dat er snel een software/firmware update voor komt.
Er zijn mensen die de interne Sandisk SSD hebben (laten) vervangen door een Samsung SSD welke in de eerdere versies zat, en het probleem is meteen opgelost. Als ik er mee naar de Apple Store ga, willen ze het vast niet gaan vervangen met een Samsung SSD? Als ik hem terug stuur, krijg ik waarschijnlijk alleen maar een slechter exemplaar terug, welke het probleem nog steeds heeft..
Ik wacht ook op een update!
Nog geen dead pixels, dus er is hoop, ze zijn er echt goede schermen
Bad pixels in deze productie is toch wel te verwachten en 100 % screening niet de standaard of te duur.
Ik heb een lijstje met wensen op mijn macbook geplakt....
Dit heb ik meerdere keren gezien en dit zijn gewoon beschadigingen op de glasplaat van de macbook.
Hoe dan ook, het hoort niet.. veel succes ermee.
Ik heb in deze macbook, het klinkt gek, maar wel ruim 500 dode pixels,joon schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:33:
Ga er is met je nagel overheen? voel je dan weerstand ?
Dit heb ik meerdere keren gezien en dit zijn gewoon beschadigingen op de glasplaat van de macbook.
Hoe dan ook, het hoort niet.. veel succes ermee.
Allemaal Rode, groene, witten en zwarten.
En qua weerstand voel ik niets, geen putjes oid.
Stront kwaliteit.
Ik krijg nu een met 16GB Ram en 2.7Ghz.
Heb een mail gehad van Apple dat hij speciaal voor mij gefabriceerd word en hij is vorige week dan ook verzonden vanaf China naar mij toe.
Ik hoop dat deze eindelijk een keer goed is.
En anders koop ik mezelf wel een dikke mac pro van dat geld.
Ja heb je gelijk in.pposthoorn schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:31:
Als deze weer problemen heeft zou ik als ik jou was m'n geld terug vragen en dan daarmee naar de Apple Store (of een iCenter oid) gaan en in de winkel een nieuwe kopen en daar ter plekke open maken alvorens je er mee naar huis gaat. Dan geef je m gewoon weer terug als er wat is, zeg je dit is niet waar ik voor betaald heb
Maarja ik denk dat ze niet heel makkelijk gaan doen over dat geld teruggeven.
Omruilen denk ik dan weer eerder...
Ik blijf aan de gang.
Krijg je de RMA altijd in een doos of haal je het op?
500 dode pixels, kan je hier ook een foto van maken? Gekleurde pixels zijn luie pixels. Die zijn vaak wel te verhelpen. Dit moet wel bizar uitzien.
Ik heb mijne ook sinds augustus, met de release en ik heb gelukkig ook nergens van.Rivanov schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:15:
Zonde dat je zoveel problemen hebt. Ik heb m'n MacBook Pro Retina nu sinds augustus en heb er totáál geen problemen mee.. Foute batch dus waar jij in zat.
Wel ontzettende pech(?) voor de TS, heb eens mijn spiegelreflex moeten laten repareren en die moest 3x 6 weken opgestuurd worden! Op een gegeven moment een nieuwe geëist na veel gedoe.
Volgens mij wordt je wel snel voorzien van een vervangend exemplaar, of niet? Moet je ook reëel in zijn dat dat vaak niet het geval is, aan de andere kant vraag ik me ook af of jij Donald Duck bent of dat reparatiecentrum iets mis doet.. Of toch gewoon een slechte batch?
In ieder geval sterkte, ik kan het me voorstellen hoe vervelend het is, gelukkig heb ik mijn 15" rMBP gewoon nog!
Jep, voor 250 kunnen upgraden ipv 300.kx22 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:58:
Dus je hebt een 16GB 2,7GHZ gekocht of na zoveel problemen een "gratis" upgrade gekregen?
Naja boeien heb het gedaan, heb hem gister binnen gekregen.
Geen dode pixels kunnen ontdekken, ik ben blij.
Maarja misschien komen die nog.
Krijg hem altijd in een doos, compleet nieuw, alles. Met sealing er nog omheen.Krijg je de RMA altijd in een doos of haal je het op?
Helaas, heb net de laptop weer retour gedaan. Anders had ik wel even een foto'tje gemaakt.500 dode pixels, kan je hier ook een foto van maken? Gekleurde pixels zijn luie pixels. Die zijn vaak wel te verhelpen. Dit moet wel bizar uitzien.
Wie weet heeft deze het ook wel! haha.
klopt.bartpostma schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:03:
[...]
Volgens mij wordt je wel snel voorzien van een vervangend exemplaar, of niet? Moet je ook reëel in zijn dat dat vaak niet het geval is, aan de andere kant vraag ik me ook af of jij Donald Duck bent of dat reparatiecentrum iets mis doet.. Of toch gewoon een slechte batch?
In ieder geval sterkte, ik kan het me voorstellen hoe vervelend het is, gelukkig heb ik mijn 15" rMBP gewoon nog!
Ik hoefde alleen maar een mailtje te sturen;
''de laptop heeft ook dode pixels, kijk maar eens: **Foto** **Foto**''
De reactie was:
Oh wat erg, ik bel u zometeen direct op voor een vervangend exemplaar.
Ghehe, super eigenlijk wel dat ze daar soepel in zijn.
Ik denk dat het een foute Batch is geweest.
Maarja, wat wel chill is dat ik steeds vanaf de datum dat ik mijn nieuwe MB krijg, ook nieuwe garantie krijg.
Dus heb nu weer een vol jaar garantie sinds gister
Happy Me.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Anderhalve week geleden zet ik hem s' avonds aan en hoor een enorm ventilatie lawaai (als of er kabel tegen aan komt). Heb hem gelijk uit gezet waarbij het geluid langzaam minder wordt zoals bij een ventilator waar iets tussen zit en die je uitzet. Na half uur nog 1x opgestart geluid opgenomen en gelijk maar weer uitgezet.
Voor het aanzetten heeft ie ca. 2 uur aan de lader gestaan, overdag op werkplek geen probleem gehad.
Omdat ik bij de MM heb gekocht, hem daar naar de service gebracht. Nu krijg ik een brief dat het Apple Repair / Test center (in Goes) de volgende reparatie omschrijving geeft:
Ventilatiecircuit repareren. Afregelen, testem en controleren.
Geconstateerde defect / schade valt niet onder de garantievoorwaarden van de leverancier.
Kosten 108,30 incl BTW
Nu ben ik echt over de zeik, ding is als nieuw is alleen in werkkamer / huiskamer gebruikt staat vrij op het bureau als ie aan de lader staat. Er staan meer computers/NAS en het is er geen stofnest...
Vindt het zelf totaal onacceptabel, helemaal als je nu leest wat voor verschillende problemen er zijn met de ventilatie van de rMBP. Staan ook genoeg filmpjes over ventilatie geluid op Youtube.
Iemand hier ervaring mee ben geneigt second opinion te vragen...
Ik heb trouwens het idee dat de accu ook behoorlijk snel achteruit gaat!
Bij een normaal defect dus er is niks in de macbook gekomen is het gewoon garantie, dan dus niet akkoord gaan.
Misschien rechtstreeks naar een Apple repair center gaan?
Binnen het jaar heb je normaal bij alle officiële apple punten een garantie. Of naar apple sturen/laten ophalen.
Misschien is dat het beste.
Mijn MBP komt ook van MM tijdens de actie. Ik zou er nooit de rMBP gekocht hebben door de vele problemen. Het is echt een kutwinkel.
Ik zou Apple bellen, de mensen bij Apple Care hebben mij altijd goed geholpen en zijn niet de beroerdste. Leg je verhaal uit, grote kans dat ze meedenken en inderdaad een second opinion voorstellen.
M.a.w. kiezen voor;
Ik ga niet akkoord met de prijs opgave. Ik wil mijn product ongerepareerd en kosteloos retour.
En via Apple opnieuw aanbieden? Of zelf eerst zelf open schroeven om situatie te checken...
Is 0800 0200 570 evt. het juiste nummer om bij Apple Care deze situatie uit te leggen, of krijg je dan weer iemand aan de telefoon die je toch niet kan helpen?
Ik heb trouwens geen AppleCare Protection Plan is mij ook niet aangeboden bij de MM toen ik de rMBP kocht!
Voor contact kan je dit programma doorlopen: https://expresslane.apple.com/GetproductgroupList.action
Op werkdagen kan je daar ook de optie kiezen om direct gebeld te worden door Apple. Ik zou het probleem voorleggen en in overleg met Apple beslissen of je hem laat maken daar, of dat je kiest voor ongeprepareerd retour en garantie via een door Apple aangegeven kanaal.
Jep, vraag of ze je willen doorverbinden met de collega's van 'Customer Relations'. Ik heb dit proces al zo vaak doorgelopenBaler schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:57:
Is 0800 0200 570 evt. het juiste nummer om bij Apple Care deze situatie uit te leggen, of krijg je dan weer iemand aan de telefoon die je toch niet kan helpen?
Ik heb trouwens geen AppleCare Protection Plan is mij ook niet aangeboden bij de MM toen ik de rMBP kocht!
In de eerste periode van de garantie ligt het bewijsplicht bij de leverancier. aka laten ze eerst maar wat bewijs zien dat het door jou is gekomen. Vaak doen ze dat in de vorm van fotos. Die zou ik dus, voordat je betaald, opeisen en goed doorkijken.Baler schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:52:
Na nachtje slapen en een mailtje,op zondag beantwoord, dat is wel weer netjes; er zou rommel in het ventilatie systeem zitten (ik neem aan dat iemand op APR dat niet gaat verzinnen), heb ik maar met reparatie ingestemd wil hem namelijk zo snel mogelijk terug hebben... ik zie het maar als leergeld, ik weet nu hoe het werkt met Apple, derde partijen en service.
Hier staat wat
Even een plaatje gegoogled van de airflow (zo te zien van iemand zonder paint skils):

De lucht gaat aan de onderkant aan de zijkant via gleufjes van een mm naar binnen en dan langs diverse onderdelen naar de ventilator. Lijkt mij heel sterk dat daar iets groot/sterk/zwaar genoeg langs kan om de ventilator te beschadigen.
Zoals hierboven ook al gemeld werd, vraag om bewijs dat het jouw schuld is. Als ze met een smoes of verhaal komen wat geen bewijs is zijn de kosten voor hun.
Voor anderen: Apple producten met garantie naar een APR brengen en niet naar de MM
Verwijderd
eerlijk gezegt heb ik zelf ook het zelfde probleem.
ik had me macbook ongeveer 2 weken en zag een dode pixel, ging terug naar amac en kreeg meteen een nieuwe, nu 1 week oud meteen weer een dode pixel, ik heb het scherm nog niet aangeraakt dus daar kan het niet aanliggen..
ik ga maandag denk weer terug naar de winkel gewoon nieuwe halen, ik vind het absurd dat je met een doden pixel wilt rond lopen terwijl je een retina koopt puur om het scherm en het gewicht, je hebt der wel paar duizend euro voor neergelegd.
mac die ik heb is alleen wat minder luxe
2,3 ghz en 8gb.. 15"
Wat het extra vervelend maakt, is dat ik mijn mac sinds eind januari nu al 2x ter reparatie heb aangeboden. Zit telkens ongeveer een interval van ongeveer 6/7 weken tussen
Ik vind zelf dat als je zo nodig met korting je computer bij de MM moest kopen, dat je dan ook daar maar heen gaat voor de service.
De meeste APR's vragen ook gewoon handelingskosten als hij bij de MM gekocht is. En terecht overigens.Volkan1984 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:25:
Als ik zie dat een aantal mensen in dit topic aanraden om naar een APR te gaan voor de garantie terwijl de MBPR is aangeschaft bij de MM, kan ik weinig anders concluderen dan dat nergens op slaat.
Ik vind zelf dat als je zo nodig met korting je computer bij de MM moest kopen, dat je dan ook daar maar heen gaat voor de service.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik wil mijn geld terug, zit hier niet een soort van eis aan? Dat na x incidenten geld terug mogelijk is? Ik bedoel ik heb 2600 euro euro neergelegd voor iets wat steeds kapot gaat.
Verwijderd
Ja, volgens mij kan zoiets na 3x al. Ik vind het knap dat je het al zo lang volhoudt. Ik had bij de derde keer al aangegeven dat ik mijn geld terug zou willen.lauyylauyy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:36:
Ik heb net mijn macbook opengeklapt, en heb weer 8 dode pixels. Zo groot als ongeveer een kruimel van een koekje. Echt belachelijk dit. Ik ben echt verschrikkelijk teleurgesteld in dit product. Mijn 9e klacht met dode pixels.
Ik wil mijn geld terug, zit hier niet een soort van eis aan? Dat na x incidenten geld terug mogelijk is? Ik bedoel ik heb 2600 euro euro neergelegd voor iets wat steeds kapot gaat.
Weet je het zeker? Volgensmij doet apple daar echt niet makkelijk over of wel?Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:53:
[...]
Ja, volgens mij kan zoiets na 3x al. Ik vind het knap dat je het al zo lang volhoudt. Ik had bij de derde keer al aangegeven dat ik mijn geld terug zou willen.
Maargoed, ik vind dat ik er nu wel recht op heb.
Verwijderd
Ik vind zeker dat je er recht op hebt. Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met producten van Apple maar mijn ervaringen met andere producenten/winkels zijn wel dat je dan gewoon je geld terug kunt krijgen.lauyylauyy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:01:
[...]
Weet je het zeker? Volgensmij doet apple daar echt niet makkelijk over of wel?
Maargoed, ik vind dat ik er nu wel recht op heb.
Ik zou het in ieder geval bizar vinden als je geen geld kunt terugkrijgen als je zo vaak problemen hebt gehad. Mijn vriendin is een heel tevreden apple gebruiker en die heeft ook nog nooit problemen gehad. Dit is dus kennelijk echt een verkeerde serie, en ik zou niet willen wachten tot je ooit eens een goede serie krijgt van hen. Ik hoop voor je dat Apple dat ook in kan zien
De geleverde zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst. In dat geval is het redelijk dat de koper de kans krijgt om alsnog te voldoen doormiddel van herstel of vervanging (Art. 7:21 lid 1 BW). Maar hoe vaak moet een koper genoegen nemen met herstel? De wet regelt niet na hoeveel reparatiepogingen de maat voor een koper vol mag zijn. Over het algemeen kan worden gesteld dat de koper het na twee herstelpogingen voor gezien mag houden. De verkoper heeft dan drie kansen gehad om de overeenkomst correct na te komen. Een bij levering en twee bij herstel. Op grond van art. 7:22 lid 2 jo. lid 1 BW en art. 7:24 lid 1 BW mag de koper dan vervolgens ontbinding, prijsvermindering of schadevergoeding vorderen.
Ofwel na 9 keer (als ik het goed begrijp) sta je dus volledig in je recht als je erop aandringt om de koop te ontbinden. Maar gelijk hebben en krijgen blijft wel een verschil. Mocht je er niet uitkomen dan zou ik de verkoper een briefje sturen, eventueel ovv bovenstaande artikelen, waarin je erop aandring dat je je geld terug wilt. Daarnaast zou je op de site van de leverancier kunnen kijken of ze zijn aangesloten bij een geschillencommissie. In dat geval kun je in je brief ook nog aangeven dat je de zaak aan deze commissie voorlegt als men niet overgaat tot restitutie.
Veel succes!
lauyylauyy, aangezien jij inmiddels wel ervaring hebt met Apple Care via e-mail (telefoon?)
Ik weet niet of dit de service is van Apple, maar bij van den borre (België) heb ik gevraagd naar het dode pixel beleid. En het was in het eerste jaar omruil vanaf 1 en in het 2de jaar vanaf 5 dode pixels.FrameWork. schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:32:
Balen! Geld terug was geen optie?
lauyylauyy, aangezien jij inmiddels wel ervaring hebt met Apple Care via e-mail (telefoon?)Doen ze (erg) moeilijk over de hoeveelheid dode pixels die in het scherm moeten zitten? Ben inmiddels ook wel een beetje klaar met het halen en brengen naar de Genius Bar en het niet hebben van een computer.
Geld terug was een optie maar heb ik uitendelijk niet voor gekozen. Misschien verkoop ik hem wel als ik mijn nieuwe krijg. Laat ik hem lekker gesealed.FrameWork. schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:32:
Balen! Geld terug was geen optie?
lauyylauyy, aangezien jij inmiddels wel ervaring hebt met Apple Care via e-mail (telefoon?)Doen ze (erg) moeilijk over de hoeveelheid dode pixels die in het scherm moeten zitten? Ben inmiddels ook wel een beetje klaar met het halen en brengen naar de Genius Bar en het niet hebben van een computer.
Ze doen helemaal niet moeilijk, zeggen dat je er lang voor hebt moeten sparen en dat je hem juist gekocht hebt omdat je het scherm zo mooi vindt. Heb in het allereerste telefoongesprek (aangevraagd via de apple site) gezegd dat dit mijn 3e keer na de reparatie was van alleen het beeldscherm. En ze hebben mij doorgestuurd naar de Customer Relation service van Apple. Daar heeft Michael Dijk van apple mij te woord gestaan. Je moet wel zorgen dat hij al een paar keer gerepareerd is, want anders krijg je geen nieuwe macbook opgestuurd. Maargoed, als je dus een gesprek aanvraagd, en ze bellen je op, vraag of ze je willen doorverbinden met het Customer Relation Team. Die helpen super en zullen alles met je doornemen aan de telefoon voor een vervangend exemplaar. Je hebt dan zelfs nog de mogelijkheid om een upgrade uit te voeren (heb ik toen gedaan). Zoals ik al zei, Michael Dijk heeft met mij contact gehad hierover. (alle 6 keer) en weet er precies van. Hij blijft ook diegene die er voor zorgt dat jij niet steeds het zelfde verhaal weer hoeft te doen bij andere collega's van het customer Relation Team omdat je 1 contactpersoon hebt. Als er de volgende keer weer wat is, stuur je hem gewoon weer een mailtje en hij belt je direct binnen 1 uurtje op wat er mis is.
Succes. Ik denk dat ze niet heel moeilijk doen.
Al mijn macbooks hadden in het begin geen dode pixels. Die kwamen later pas naar voren. Ik ontdekte ze altijd als eerste als ik de laptop openklapte in het donker, en de backlight ging aan van het beeldscherm (gewoon beetje zwart/blauw beeld). Je wil niet weten wat er door me heen ging toen ik het nu weer ontdektehandige_harrie schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:08:
Vandaag mijn retina opgehaald; in de winkel gelijk even aangeslingerd om te checken op dode pixels. Vooralsnog geen. Ik heb trouwens een LG scherm.
Rommel is het gewoon!!!
5 dode pixels? Doet apple niet moeilijk over. Ze hebben mij zelf verteld dat schermen van dit caliber geen enkel defect mogen hebben. Soort van Zero-Defects beleid. 5 dode pixels werden vroeger inderdaad als uitgangspunt genomen. Maarja, ik weet zeker, dat als je met een loop op de dode pixel van je retina gaat kijken. Dat het meer dan 5 pixels zijn die niet werken. Die pixels zijn met het blote oog niet te zien. Dus ga er maar van uit dat als je wat ziet, er meer dan 5 zijn.DaemonAngel schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:41:
[...]
Ik weet niet of dit de service is van Apple, maar bij van den borre (België) heb ik gevraagd naar het dode pixel beleid. En het was in het eerste jaar omruil vanaf 1 en in het 2de jaar vanaf 5 dode pixels.
Dank voor de informatie. Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad en ze gaven aan dat ik nog maar een keertje langs de Genius Bar moest gaan omdat hij pas 2x gerepareerd is (sinds eind januari).lauyylauyy schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:52:
[...]
Geld terug was een optie maar heb ik uitendelijk niet voor gekozen. Misschien verkoop ik hem wel als ik mijn nieuwe krijg. Laat ik hem lekker gesealed.
Ze doen helemaal niet moeilijk, zeggen dat je er lang voor hebt moeten sparen en dat je hem juist gekocht hebt omdat je het scherm zo mooi vindt. Heb in het allereerste telefoongesprek (aangevraagd via de apple site) gezegd dat dit mijn 3e keer na de reparatie was van alleen het beeldscherm. En ze hebben mij doorgestuurd naar de Customer Relation service van Apple. Daar heeft Michael Dijk van apple mij te woord gestaan. Je moet wel zorgen dat hij al een paar keer gerepareerd is, want anders krijg je geen nieuwe macbook opgestuurd. Maargoed, als je dus een gesprek aanvraagd, en ze bellen je op, vraag of ze je willen doorverbinden met het Customer Relation Team. Die helpen super en zullen alles met je doornemen aan de telefoon voor een vervangend exemplaar. Je hebt dan zelfs nog de mogelijkheid om een upgrade uit te voeren (heb ik toen gedaan). Zoals ik al zei, Michael Dijk heeft met mij contact gehad hierover. (alle 6 keer) en weet er precies van. Hij blijft ook diegene die er voor zorgt dat jij niet steeds het zelfde verhaal weer hoeft te doen bij andere collega's van het customer Relation Team omdat je 1 contactpersoon hebt. Als er de volgende keer weer wat is, stuur je hem gewoon weer een mailtje en hij belt je direct binnen 1 uurtje op wat er mis is.
Succes. Ik denk dat ze niet heel moeilijk doen.
De persoon gaf aan dat hij dit nog niet eerder had meegemaakt dat een MBPr 3x gerepareerd moet worden maar hij kon geen uitzondering maken om een vervangend exemplaar te sturen.
Tripje Genius Bar it is...
I am the great Cornholio!
Verwijderd
Ik heb nu een na 7 keer eindelijk een goeie versie. Gelukkig elke keer in de 14 dagen kunnen switchen.
- Eerste versie, bug in het systeem hij viel telkens uit.
- Tweede versie, trackpad viel maar aan en uit.
- Derde versie, scherm schanier was zo los dat hij continue naar achteren ging.
- Vierde, Vijfde en Zesde versie maakte wij open in de Apple Store waren de scherm rubbers gewoon los...
De jongen van Apple dacht ook echt van WTF, toen kwam er een hoge piet bij.
- Zevende versie, dit moest wel een goeie zijn. Dit bleek ook zo (natuurlijk in de Apple Store getest met genius). Maarja opeens afgelopen vrijdag poef 3 mura's lekkere ingebrande pixels en bij retina schermen zijn dat meteen gaatjes.
Gelukkig gerepareerd binnen 1 dag.
Maar wat is dit nou?
Oja dit keer heb ik wel mijn product aangeschaft bij de Apple Store. Puur omdat de service hier subliem is.
Want de 'boeren' service bij de 'andere' dat wil ik niet nog een keer meemaken...
Ik ben nu echt wel van conclusie dat het pure rommel is die 15'' retina's. Ik ben er klaar meeVerwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:58:
Same probleem hier...
Ik heb nu een na 7 keer eindelijk een goeie versie. Gelukkig elke keer in de 14 dagen kunnen switchen.
- Eerste versie, bug in het systeem hij viel telkens uit.
- Tweede versie, trackpad viel maar aan en uit.
- Derde versie, scherm schanier was zo los dat hij continue naar achteren ging.
- Vierde, Vijfde en Zesde versie maakte wij open in de Apple Store waren de scherm rubbers gewoon los...
De jongen van Apple dacht ook echt van WTF, toen kwam er een hoge piet bij.
- Zevende versie, dit moest wel een goeie zijn. Dit bleek ook zo (natuurlijk in de Apple Store getest met genius). Maarja opeens afgelopen vrijdag poef 3 mura's lekkere ingebrande pixels en bij retina schermen zijn dat meteen gaatjes.
Gelukkig gerepareerd binnen 1 dag.
Maar wat is dit nou?
Oja dit keer heb ik wel mijn product aangeschaft bij de Apple Store. Puur omdat de service hier subliem is.
Want de 'boeren' service bij de 'andere' dat wil ik niet nog een keer meemaken...
Heb ik zeker heel erg veel mazzel. Heb die van mij al vanaf juli vorig jaar, en is prima in orde. Geen dode pixels, geen andere problemen.lauyylauyy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:12:
[...]
Ik ben nu echt wel van conclusie dat het pure rommel is die 15'' retina's. Ik ben er klaar mee
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Verwijderd
hoelang was je hem kwijt vanaf punt van inleveren bij een icentre vestiging en daar weer ophalen?Ruben1992 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:41:
Mijn MacBook Pro Retina 15 inch is nu ook voor de 2e keer ter reparatie bij iCentre. Ook dode pixels allebei de keren. Als ik het weer krijg ben ik er ook klaar mee en gaat ie de deur uit.
Die van mij draait vanaf 5 feb zonder problemen.afterburn schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:40:
[...]
Heb ik zeker heel erg veel mazzel. Heb die van mij al vanaf juli vorig jaar, en is prima in orde. Geen dode pixels, geen andere problemen.
En daar zullen er vast wel meer van zijn, normaal melden de mensen zich alleen wanneer iets stuk gaat.
TS heeft echt wel geweldige pech zeg....
Is toevallig mijn broer dus daarom reageer ik even voor je.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:25:
[...]
hoelang was je hem kwijt vanaf punt van inleveren bij een icentre vestiging en daar weer ophalen?
Ingeleverd bij iCentre Groningen (servicepunt) en kon volgende dag opgehaald worden
Iedere keer dat ik dode pixels heb is dat precies midden in het scherm, blegh.

Van mensen met een tweede generatie MBPr hoor ik vrijwel geen / weinig problemen met de schermen. Misschien toch maar eens tijd om over te stappen op deze generatie.
ik heb de laptop van iemand overgenomen en hij is niet in Nederland aangeschaft.
kan ik nu naar elke apple premium reseller gaan voor garantie? (ik gebruik de macbook vanaf eind maart)
en moet je je macbook perse achterlaten of bestellen ze een nieuwe voor je?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Mijn ervaring is wel dat je beter naar de Apple Store in Amsterdam kan gaan, wegens het sneller afhandelen. Bij de Premium resellers ben je je MacBook al snel 2 weken kwijt, waar dit bij de Apple store hooguit een week zal zijn (in de meeste gevallen).
Ze gaan voor burn in problemen geen nieuwe voor je bestellen, je krijgt alleen een nieuw scherm gemonteerd als ze het probleem aannemen.
dus als je naar amsterdam gaat ga je zowiezo een week zonder macbook zitten?RnB schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:06:
Als er nog garantie op zit, kan jij prima naar de verschillende premium resellers gaan.
Mijn ervaring is wel dat je beter naar de Apple Store in Amsterdam kan gaan, wegens het sneller afhandelen. Bij de Premium resellers ben je je MacBook al snel 2 weken kwijt, waar dit bij de Apple store hooguit een week zal zijn (in de meeste gevallen).
Ze gaan voor burn in problemen geen nieuwe voor je bestellen, je krijgt alleen een nieuw scherm gemonteerd als ze het probleem aannemen.

Dat ligt er aan wat het probleem is. Als er iets mankeert aan je scherm, en ze hebben dit op voorraad, wordt het ter plekken vervangen. Duurt misschien een uurtje. En als je pech hebt, ben je hem even kwijt.spartacusNLD schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:11:
[...]
dus als je naar amsterdam gaat ga je zowiezo een week zonder macbook zitten?
ik heb t burn in probleem.. t rare is dat toen ik de macbook ging gebruiken het niet zo was.ThomasG schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:15:
[...]
Dat ligt er aan wat het probleem is. Als er iets mankeert aan je scherm, en ze hebben dit op voorraad, wordt het ter plekken vervangen. Duurt misschien een uurtje. En als je pech hebt, ben je hem even kwijt.
eerst maar ff langs de Amac morgen kijken wat ze daar zeggen..
bedankt iig!
Mwa, je hebt echt al het geluk van de wereld als ze het in een uurtje voor je doen.ThomasG schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:15:
[...]
Dat ligt er aan wat het probleem is. Als er iets mankeert aan je scherm, en ze hebben dit op voorraad, wordt het ter plekken vervangen. Duurt misschien een uurtje. En als je pech hebt, ben je hem even kwijt.
Ik ben al meerdere keren bij de Apple store geweest met problemen aan mijn MacBooks en 2x is mij beloofd dat ze het dezelfde dag nog konden oplossen en 2x hebben ze dat wegens de drukte niet kunnen nakomen. En druk is het altijd in de store, dus ga er maar niet vanuit dat ze het in een uurtje voor je kunnen regelen.
[ Voor 28% gewijzigd door RnB op 02-06-2013 17:19 ]

Dat kan toch niet waar zijn? Heeft iemand hier ideeën over of ervaringen mee?
Verwijderd
De game ondersteunt inderdaad de maximale retina resolutie niet. Je zal je MBP op looks like 1680x1050 hebben staan? De maximale resolutie waar ik de game op kan spelen is 1920x1200.Darker schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:32:
Heeft iemand ervaringen met gaming op de rMBP 15" ? Ik heb gisteren onder OS X Mountain Lion de game Borderlands 2 geinstalleerd. Dat ging allemaal prima.. game start netjes op en uiteraard wil je dan direct in de settings de maximale resolutie uit gaan proberen (2880x1800).. De game staat mij echter maar toe een maximale resolutie van 1680x1050 te kiezen![]()
![]()
Dat kan toch niet waar zijn? Heeft iemand hier ideeën over of ervaringen mee?
Zal inderdaad aan het spel liggen. Al kon je de 2880x1800 kiezen, terwijl het spel er niet voor gemaakt is, dan is de interface heel erg klein. Waardoor je er nog niets aan hebt.RnB schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:21:
[...]
De game ondersteunt inderdaad de maximale retina resolutie niet. Je zal je MBP op looks like 1680x1050 hebben staan? De maximale resolutie waar ik de game op kan spelen is 1920x1200.
Inmiddels heb ik mijn Macbook Pro Retina 15" ongeveer 2 maand. Ik wou net mijn beeldscherm schoonmaken ivm stof en ik zag 2 hele kleine puntjes op het scherm. Als ik met mijn nagel er over heen ga voel ik wel een heel klein deukje. Alsof er 1 zandkorrel in het beeldscherm gedrukt is.
Nu weet ik dus niet precies wat dit is, en wat ik kan doen.
Misschien klinkt dit als "mierenne*ken", maar het is een dure laptop.
Foto: (gemaakt met iPhone 5, volledig ingezoomed en dicht op het scherm gehouden)

Tesla Model Y RWD (2024)

De Genius heeft contact gezocht met de manager, MBPr moest ik inleveren (er moest beslist worden wat een passende oplossing zou zijn). Hierbij heb ik aangegeven dat ik de laptop later die week nodig had. Na een kleine 25 minuten verder werd ik gebeld door de manager dat er een nieuwe MBPr wordt besteld. Awesome!
Wordt een late 2013
2.3GHz i7 (Haswell dus)
512GB SSD
16GB RAM
GT 750M
Mijn huidige MBPr heeft mindere specs:
2.3 GHz i7
8GB RAM
256GB SSD
Niet om Apple te verheerlijken, maar ik vind dit een mooie oplossing. Hopelijk blijft het scherm nu wel langere tijd zonder problemen draaien
[ Voor 3% gewijzigd door FrameWork. op 30-10-2013 19:01 ]
Heb je ook bijbetaald?FrameWork. schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:00:
Goed, ik ben aantal dagen geleden naar de Genius Bar gegaan om eens te kijken wat er geregeld kon worden. Mijn MBPr bevat nu voor de vierde keer dode pixels, waarna ik dus heb aangegeven dat ik er een beetje klaar mee was.
De Genius heeft contact gezocht met de manager, MBPr moest ik inleveren (er moest beslist worden wat een passende oplossing zou zijn). Hierbij heb ik aangegeven dat ik de laptop later die week nodig had. Na een kleine 25 minuten verder werd ik gebeld door de manager dat er een nieuwe MBPr wordt besteld. Awesome!Mijn Mac meteen maar weer opgehaald omdat de nieuwe machine nog gemaakt moest worden (ze hebben geen modellen met US toetsenbord op voorraad)
Wordt een late 2013
2.3GHz i7 (Haswell dus)
512GB SSD
16GB RAM
GT 750M
Mijn huidige MBPr heeft mindere specs:
2.3 GHz i7
8GB RAM
256GB SSD
Niet om Apple te verheerlijken, maar ik vind dit een mooie oplossing. Hopelijk blijft het scherm nu wel langere tijd zonder problemen draaien
Nice man!
Wel nakkerij, ik heb wel 3 bankjes bij moeten leggen voor een upgrade naar 2.7Ghz en 16gb ram
Binnenkort dus maar naar Amsterdam. Het lastige is dat ik 'm echt niet lang kan missen, dus ik hoop dat ze het daar snel kunnen oplossen.
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Ik zou Apple Amsterdam bellen en vragen wanneer je langs kan komen om 'm te maken. Ik ben in persoon geweest (woon in Amsterdam). Vervolgens wilde ze 'm ook een periode houden. Ik gaf aan dat ik 'm niet kon missen; vroeg wanneer ik terug kon komen. Of evt. in een weekend. Toen kon ik 'm vrijdag brengen en zondagavond weer ophalen, toen het 'wat rustiger' was.Ulster Seedling schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:16:
Gisteravond heb ik verschillende dode pixels (continu wit) ontdekt op mijn MBPr van een halfjaar oud. Het zijn zeker tien pixel(groepje)s. Helaas kan AppleCare 'm niet direct vervangen.
Binnenkort dus maar naar Amsterdam. Het lastige is dat ik 'm echt niet lang kan missen, dus ik hoop dat ze het daar snel kunnen oplossen.
grrr te vroeg gejuichtfrank_b schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:08:
[...]
Die van mij draait vanaf 5 feb zonder problemen.
En daar zullen er vast wel meer van zijn, normaal melden de mensen zich alleen wanneer iets stuk gaat.
TS heeft echt wel geweldige pech zeg....

Net geen jaar, vette deadpixel midden in mijn scherm en in het zicht.
Goed zichtbaat, vette witte pit op een donkere achtergrond goed te zien, maar ook op minder goed achtergronden zo als hier.
Jammer, het kan dus zeker later optreden.
Toch ook maar Applecare aangeschaft, dat kon nog (nog net geen jaar in bezit), zat daar wat over te twijfelen, best duur.
Maar door deze deadpixel set viel de beslissing, kan ik sowieso nog 2 jaar zonder problemen naar Apple stappen.
Traject:
juli 2012 eerste laptop besteld -> inbrandproblemen, 3 dode pixels en gelige waas na een tijd
september 2012 eerste vervanging clamshell -> goed samsung scherm gekregen
November 2013 samsung scherm had opeens 4 exploderende pixels
December 2013 2e keer clamshell vervangen, gelige waas en paars gedeelte midden in het scherm
December 2013 3e keer clamshell vervangen, afgesproken dat er een 2013 model als vervangende eenheid zou komen
7 januari 2014, vervangende laptop gekregen, in Haarlem blijkt dat hij zeer geelachtig is. Heeft last van random blazende ventilatoren. Samsung paneel
5 schermen gehad waarvan er 1 goed was, het personeel in de store in Haarlem is zeer behulpzaam. Word wel ontzettend chagrijnig ondertussen van de kwaliteitscontrole van Apple zelf. Ik dacht persoonlijk dat de upgrade naar het hashwell 2013 model de problemen op zou lossen aangezien daar zeer weinig slechte ervaringen mee zijn. Maar uit de terminal blijkt dat het paneel in mijn laptop al in januari 2013 geproduceerd is, voordat de problemen met de retina schermen halverwege 2013 dus opgelost waren. Daarnaast is het random hard blazen van de ventilator een typisch 2012 model probleem...... Ik hoop echt de degene die nu besteld wordt degene is die dit allemaal oplost. Ben er ontzettend klaar mee.
[ Voor 0% gewijzigd door tjverhagen op 08-01-2014 13:36 . Reden: Foutje ]
Eigenlijk ja, het 2013 model heeft 512GB ipv 256. En het personeel doet ook echt hun best om mij te helpen. De fouten zitten alleen maar hardwarematig. Het blijft moeilijk om constant maar te moeten zeggen dat het scherm te slecht is.GroeneThee schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:55:
Heb je buiten de hulpvaardigheid van het personeel ook iets anders gekregen voor je problemen (behalve een punthoofd)