MacBook Pro Retina 15'' Problemen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:00

RnB

ThomasG schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:15:
[...]
Dat ligt er aan wat het probleem is. Als er iets mankeert aan je scherm, en ze hebben dit op voorraad, wordt het ter plekken vervangen. Duurt misschien een uurtje. En als je pech hebt, ben je hem even kwijt.
Mwa, je hebt echt al het geluk van de wereld als ze het in een uurtje voor je doen.
Ik ben al meerdere keren bij de Apple store geweest met problemen aan mijn MacBooks en 2x is mij beloofd dat ze het dezelfde dag nog konden oplossen en 2x hebben ze dat wegens de drukte niet kunnen nakomen. En druk is het altijd in de store, dus ga er maar niet vanuit dat ze het in een uurtje voor je kunnen regelen.

[ Voor 28% gewijzigd door RnB op 02-06-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 10:31
Heeft iemand ervaringen met gaming op de rMBP 15" ? Ik heb gisteren onder OS X Mountain Lion de game Borderlands 2 geinstalleerd. Dat ging allemaal prima.. game start netjes op en uiteraard wil je dan direct in de settings de maximale resolutie uit gaan proberen (2880x1800).. De game staat mij echter maar toe een maximale resolutie van 1680x1050 te kiezen :o 8)7

Dat kan toch niet waar zijn? Heeft iemand hier ideeën over of ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal aan Borderlands liggen. Ik weet dat er spellen zijn die die resolutie wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:00

RnB

Darker schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:32:
Heeft iemand ervaringen met gaming op de rMBP 15" ? Ik heb gisteren onder OS X Mountain Lion de game Borderlands 2 geinstalleerd. Dat ging allemaal prima.. game start netjes op en uiteraard wil je dan direct in de settings de maximale resolutie uit gaan proberen (2880x1800).. De game staat mij echter maar toe een maximale resolutie van 1680x1050 te kiezen :o 8)7

Dat kan toch niet waar zijn? Heeft iemand hier ideeën over of ervaringen mee?
De game ondersteunt inderdaad de maximale retina resolutie niet. Je zal je MBP op looks like 1680x1050 hebben staan? De maximale resolutie waar ik de game op kan spelen is 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
RnB schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:21:
[...]

De game ondersteunt inderdaad de maximale retina resolutie niet. Je zal je MBP op looks like 1680x1050 hebben staan? De maximale resolutie waar ik de game op kan spelen is 1920x1200.
Zal inderdaad aan het spel liggen. Al kon je de 2880x1800 kiezen, terwijl het spel er niet voor gemaakt is, dan is de interface heel erg klein. Waardoor je er nog niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 22:38
Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik mijn Macbook Pro Retina 15" ongeveer 2 maand. Ik wou net mijn beeldscherm schoonmaken ivm stof en ik zag 2 hele kleine puntjes op het scherm. Als ik met mijn nagel er over heen ga voel ik wel een heel klein deukje. Alsof er 1 zandkorrel in het beeldscherm gedrukt is.

Nu weet ik dus niet precies wat dit is, en wat ik kan doen.
Misschien klinkt dit als "mierenne*ken", maar het is een dure laptop.

Foto: (gemaakt met iPhone 5, volledig ingezoomed en dicht op het scherm gehouden)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xCoezEf.jpg

CardMapr.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat probleem had ik helaas ook al heel snel met mijn 15" RMBP. Er ontstaan vrij snel putjes in de glaslaag op het scherm, en ik ben er dan ook vrij overtuigd van dat het een productiefout is. Ik vond het echter niet de moeite van het ruilen waard omdat de mijne verder perfect werkt, en het mij tijdens normaal gebruik niet opvalt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Laatst online: 06-03 10:25
Heb alweer een dode pixel. Mijn broer ook weer. Screw deze MacBooks :/

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:26
Goed, ik ben aantal dagen geleden naar de Genius Bar gegaan om eens te kijken wat er geregeld kon worden. Mijn MBPr bevat nu voor de vierde keer dode pixels, waarna ik dus heb aangegeven dat ik er een beetje klaar mee was.

De Genius heeft contact gezocht met de manager, MBPr moest ik inleveren (er moest beslist worden wat een passende oplossing zou zijn). Hierbij heb ik aangegeven dat ik de laptop later die week nodig had. Na een kleine 25 minuten verder werd ik gebeld door de manager dat er een nieuwe MBPr wordt besteld. Awesome! :o Mijn Mac meteen maar weer opgehaald omdat de nieuwe machine nog gemaakt moest worden (ze hebben geen modellen met US toetsenbord op voorraad)

Wordt een late 2013
2.3GHz i7 (Haswell dus)
512GB SSD
16GB RAM
GT 750M

Mijn huidige MBPr heeft mindere specs:
2.3 GHz i7
8GB RAM
256GB SSD

Niet om Apple te verheerlijken, maar ik vind dit een mooie oplossing. Hopelijk blijft het scherm nu wel langere tijd zonder problemen draaien 8)

[ Voor 3% gewijzigd door FrameWork. op 30-10-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25

WTM

Ik heb 't zelfde gehad. Heb een mid 2012 rMBP. Eerste exemplaar was bij binnenkomst een dode pixel, toen direct een nieuwe gekregen binnen twee weken. Toen paar maanden later kwam er een dode pixel op m'n scherm. Die is toen vervangen. Nu paar weken terug zag ik een putje in het scherm. Deze hebben ze ook vervangen. Dit is wel een LG scherm, maar geen probleem dit is versie twee en ziet er goed uit. Hoop dat 't glas hier steviger van is. Wel erg mooi scherm, maar als je een dode pixel ziet is 't wel vergalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
FrameWork. schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:00:
Goed, ik ben aantal dagen geleden naar de Genius Bar gegaan om eens te kijken wat er geregeld kon worden. Mijn MBPr bevat nu voor de vierde keer dode pixels, waarna ik dus heb aangegeven dat ik er een beetje klaar mee was.

De Genius heeft contact gezocht met de manager, MBPr moest ik inleveren (er moest beslist worden wat een passende oplossing zou zijn). Hierbij heb ik aangegeven dat ik de laptop later die week nodig had. Na een kleine 25 minuten verder werd ik gebeld door de manager dat er een nieuwe MBPr wordt besteld. Awesome! :o Mijn Mac meteen maar weer opgehaald omdat de nieuwe machine nog gemaakt moest worden (ze hebben geen modellen met US toetsenbord op voorraad)

Wordt een late 2013
2.3GHz i7 (Haswell dus)
512GB SSD
16GB RAM
GT 750M

Mijn huidige MBPr heeft mindere specs:
2.3 GHz i7
8GB RAM
256GB SSD

Niet om Apple te verheerlijken, maar ik vind dit een mooie oplossing. Hopelijk blijft het scherm nu wel langere tijd zonder problemen draaien 8)
Heb je ook bijbetaald?

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:26
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
Nice man! :) Veel plezier ermee.
Wel nakkerij, ik heb wel 3 bankjes bij moeten leggen voor een upgrade naar 2.7Ghz en 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:41

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Gisteravond heb ik verschillende dode pixels (continu wit) ontdekt op mijn MBPr van een halfjaar oud. Het zijn zeker tien pixel(groepje)s. Helaas kan AppleCare 'm niet direct vervangen.

Binnenkort dus maar naar Amsterdam. Het lastige is dat ik 'm echt niet lang kan missen, dus ik hoop dat ze het daar snel kunnen oplossen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Ulster Seedling schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:16:
Gisteravond heb ik verschillende dode pixels (continu wit) ontdekt op mijn MBPr van een halfjaar oud. Het zijn zeker tien pixel(groepje)s. Helaas kan AppleCare 'm niet direct vervangen.

Binnenkort dus maar naar Amsterdam. Het lastige is dat ik 'm echt niet lang kan missen, dus ik hoop dat ze het daar snel kunnen oplossen.
Ik zou Apple Amsterdam bellen en vragen wanneer je langs kan komen om 'm te maken. Ik ben in persoon geweest (woon in Amsterdam). Vervolgens wilde ze 'm ook een periode houden. Ik gaf aan dat ik 'm niet kon missen; vroeg wanneer ik terug kon komen. Of evt. in een weekend. Toen kon ik 'm vrijdag brengen en zondagavond weer ophalen, toen het 'wat rustiger' was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gelukkig heb ik maar 1 dode pixel die totaal niet opvalt, voor de rest geen problemen en ben ik ontzettend tevreden met mn Macbookje :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
frank_b schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:08:
[...]

Die van mij draait vanaf 5 feb zonder problemen.

En daar zullen er vast wel meer van zijn, normaal melden de mensen zich alleen wanneer iets stuk gaat.
TS heeft echt wel geweldige pech zeg....
grrr te vroeg gejuicht :F

Net geen jaar, vette deadpixel midden in mijn scherm en in het zicht.
Goed zichtbaat, vette witte pit op een donkere achtergrond goed te zien, maar ook op minder goed achtergronden zo als hier.

Jammer, het kan dus zeker later optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Gewoon garantie claimen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Ga wel eens even bellen deze week.

Toch ook maar Applecare aangeschaft, dat kon nog (nog net geen jaar in bezit), zat daar wat over te twijfelen, best duur.
Maar door deze deadpixel set viel de beslissing, kan ik sowieso nog 2 jaar zonder problemen naar Apple stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gisteren mijn vervangende laptop opgehaald, met weer een geel scherm. Uit de terminal blijkt dat het paneel geproduceerd is in de 4e week van januari 2013 door samsung. Geen last van inbranden maar de gele waas is zeker aanwezig. Ik ben bereid het te accepteren maar nu merk ik dat om de 15 minuten de ventilatoren hard gaan blazen en daarna weer rustig gaan draaien.

Traject:
juli 2012 eerste laptop besteld -> inbrandproblemen, 3 dode pixels en gelige waas na een tijd
september 2012 eerste vervanging clamshell -> goed samsung scherm gekregen
November 2013 samsung scherm had opeens 4 exploderende pixels
December 2013 2e keer clamshell vervangen, gelige waas en paars gedeelte midden in het scherm
December 2013 3e keer clamshell vervangen, afgesproken dat er een 2013 model als vervangende eenheid zou komen
7 januari 2014, vervangende laptop gekregen, in Haarlem blijkt dat hij zeer geelachtig is. Heeft last van random blazende ventilatoren. Samsung paneel

5 schermen gehad waarvan er 1 goed was, het personeel in de store in Haarlem is zeer behulpzaam. Word wel ontzettend chagrijnig ondertussen van de kwaliteitscontrole van Apple zelf. Ik dacht persoonlijk dat de upgrade naar het hashwell 2013 model de problemen op zou lossen aangezien daar zeer weinig slechte ervaringen mee zijn. Maar uit de terminal blijkt dat het paneel in mijn laptop al in januari 2013 geproduceerd is, voordat de problemen met de retina schermen halverwege 2013 dus opgelost waren. Daarnaast is het random hard blazen van de ventilator een typisch 2012 model probleem...... Ik hoop echt de degene die nu besteld wordt degene is die dit allemaal oplost. Ben er ontzettend klaar mee.

[ Voor 0% gewijzigd door tjverhagen op 08-01-2014 13:36 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 09:18
Heb je buiten de hulpvaardigheid van het personeel ook iets anders gekregen voor je problemen (behalve een punthoofd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
GroeneThee schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:55:
Heb je buiten de hulpvaardigheid van het personeel ook iets anders gekregen voor je problemen (behalve een punthoofd :+ )
Eigenlijk ja, het 2013 model heeft 512GB ipv 256. En het personeel doet ook echt hun best om mij te helpen. De fouten zitten alleen maar hardwarematig. Het blijft moeilijk om constant maar te moeten zeggen dat het scherm te slecht is.
Pagina: 1 2 Laatste