Gisteren mijn vervangende laptop opgehaald, met weer een geel scherm. Uit de terminal blijkt dat het paneel geproduceerd is in de 4e week van januari 2013 door samsung. Geen last van inbranden maar de gele waas is zeker aanwezig. Ik ben bereid het te accepteren maar nu merk ik dat om de 15 minuten de ventilatoren hard gaan blazen en daarna weer rustig gaan draaien.
Traject:
juli 2012 eerste laptop besteld -> inbrandproblemen, 3 dode pixels en gelige waas na een tijd
september 2012 eerste vervanging clamshell -> goed samsung scherm gekregen
November 2013 samsung scherm had opeens 4 exploderende pixels
December 2013 2e keer clamshell vervangen, gelige waas en paars gedeelte midden in het scherm
December 2013 3e keer clamshell vervangen, afgesproken dat er een 2013 model als vervangende eenheid zou komen
7 januari 2014, vervangende laptop gekregen, in Haarlem blijkt dat hij zeer geelachtig is. Heeft last van random blazende ventilatoren. Samsung paneel
5 schermen gehad waarvan er 1 goed was, het personeel in de store in Haarlem is zeer behulpzaam. Word wel ontzettend chagrijnig ondertussen van de kwaliteitscontrole van Apple zelf. Ik dacht persoonlijk dat de upgrade naar het hashwell 2013 model de problemen op zou lossen aangezien daar zeer weinig slechte ervaringen mee zijn. Maar uit de terminal blijkt dat het paneel in mijn laptop al in januari 2013 geproduceerd is, voordat de problemen met de retina schermen halverwege 2013 dus opgelost waren. Daarnaast is het random hard blazen van de ventilator een typisch 2012 model probleem...... Ik hoop echt de degene die nu besteld wordt degene is die dit allemaal oplost. Ben er ontzettend klaar mee.
[
Voor 0% gewijzigd door
tjverhagen op 08-01-2014 13:36
. Reden: Foutje ]