• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:05

K-Jay

Klaas Jan

Op de website van bol.com is de verwachte datum van de 32GB-versie van 22 mei via 29 mei naar "8-10 weken" gegaan. En ik zat toen ik op 22 mei de 32GB-versie bestelde nog te twijfelen tussen 16 en 32... Lekkere actie weer van bol.com...

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-03 20:14
@ K-Jay lees effe de laatste reacties. daar is dit allemaal al genoemd ;)
overigens heeft niet alleen Bol deze problemen maar zowat alle winkels en webwinkels.
de enige die nog iets heeft is cooblue (http://www.tabletcenter.nl) en dat is dan alleen de 16Gb versie.
ligt dus niet zozeer aan Bol, hoewel die die wel het meest aan het wijzigen is.

nu is de vraag wat beter is: vaak moeten wijzigen omdat het opschuift of altijd alleen maar noemen dat het nu niet beschikbaar is (wat de rest van de webwinkels doen)........

edit/ Krijg net een sms: Coolblue heeft het tablet ingepakt dus ik krijg hem zeker weten! Helaas de 16Gb maargoed het is ieder geval iets /edit

[Voor 12% gewijzigd door PuckStar op 29-05-2013 16:36]

[My Home Automations]

Anoniem: 49776

Ik was vanmiddag even in de mediamarkt en daar hadden ze er zowaar 2 binnen gekregen (lagen nog wel in magazijn). Ik heb een Xperia z gekocht, eerste indruk is erg goed!

• PuckStar
@ KazaH voor hoeveel? en hoeveel GB? en welke kleur? en je hebt het wel over het tablet hè. niet over de telefoon.

[My Home Automations]

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-08-2021
coolblue heeft mijn bestelling ook ingepakt vanavond wordt die verzonden morgen heb ik hem dan in huis hopenlijk :)

Anoniem: 395299

Tja, ik wil niet echt een 16 Gb versie als compromis nemen... Ik weet dat ik daar later spijt van krijg. Dan wachten we nog maar wat langer. Al ben ik niet van plan de wachttermijn bij Bol uit te doen :p

PuckStar schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:04:
@ KazaH voor hoeveel? en hoeveel GB? en welke kleur? en je hebt het wel over het tablet hè. niet over de telefoon.
Ik heb het idd over de tablet. 16 gb voor de standaard prijs van 499 euro. Heb er gelijk een micro sd van 32 gb bijgekocht.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

*kwijl*

Gisteren binnengekregen, maar nog geen tijd voor gehad om er mee te spelen. Heb er net een uur mee kunnen pielhannesen, en dat is erg goed bevallen tot nu toe :)

Dit is wel mijn eerste tablet (nooit eerder één gehad), dus misschien ben ik een beetje spoiled, maar het scherm ziet er echt goed uit, de kleuren spatten er echt vanaf, zelfs onder een toch vrij scherpe kijkhoek. Alles reageert ook lekker vlot enzo!

Heb wel één minder ding, en ik kan het niet vinden: dat geluidje als je iets aantikt, kan je dat ook uitzetten (of op zijn minst aanpassen)? Dat vind ik namelijk persoonlijk wat minder prettig...

Virussen? Scan ze hier!

• Bastien
  • Niet online
Net Bol gebeld over de 16 GB... volgens mevrouw is ie nog niet verzonden, maar zou dat wel vandaag kunnen gebeuren. Heb je ook veel aan :P Als ik vannacht geen goed bericht heb gekregen dat ie verzonden is, hoop ik dat Coolblue 'm morgen nog heeft en gaat ie bij Bol geannuleerd worden.

Wel weer 'heerlijk fijn' dat een fabrikant een product released en er 500 heeft geproduceerd of zo :X Net als dat HTC geval van een paar maandjes terug.
wildhagen schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:06:
Heb wel één minder ding, en ik kan het niet vinden: dat geluidje als je iets aantikt, kan je dat ook uitzetten (of op zijn minst aanpassen)? Dat vind ik namelijk persoonlijk wat minder prettig...
In Android op de telefoon is dat te vinden in de instellingen->geluid en dan toetstonen/aanraakgeluidien etc. Zal wel hetzelfde zijn op de tablet neem ik toch aan.

[Voor 34% gewijzigd door Bastien op 29-05-2013 18:23]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Billzzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-01 12:51
@bastien, vandaag ook 2 keer gebeld naar bol, kreeg uiteindelijk na veel doorvragen te horen dat ze in ieder geval deze week niet meer kunnen versturen. Heb geannuleerd en bij Coolblue besteld, morgen in huis ;)

• Bastien
  • Niet online
Billzzz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:25:
@bastien, vandaag ook 2 keer gebeld naar bol, kreeg uiteindelijk na veel doorvragen te horen dat ze in ieder geval deze week niet meer kunnen versturen. Heb geannuleerd en bij Coolblue besteld, morgen in huis ;)
Hmm, heb ik blijkbaar niet ver genoeg doorgevraagd. Blijkbaar ben ik drammen verleerd :D Dan doe ik dat ook maar. Op zich niet zoveel haast, maar straks kan ik weken gaan wachten. Dank voor de info :)

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Bastien schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:20:

[...]
In Android op de telefoon is dat te vinden in de instellingen->geluid en dan toetstonen/aanraakgeluidien etc. Zal wel hetzelfde zijn op de tablet neem ik toch aan.
Al gevonden: Settings -> Device -> Sounds -> System en dan het vinkje bij "Touch sounds" weghalen. Zat een beetje verstopt....

Virussen? Scan ze hier!

Voor degene die hem al hebben; gebruiken jullie ook een screenprotector?

Conrad zegt overigens ook dat ze tablet op voorraad hebben.

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 49776 op 29-05-2013 19:00]

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-03 22:10
Ik heb hem vandaag gewoon gaan halen in het Sony Center in Kortrijk (Belgie). Zwart, 16 GB en wifi, voor de standaard prijs van 499 euro. Accessoires en screenprotector hadden ze wel nog niet binnen gekregen dus nu is het nog even voorzichtig doen. Ze vertelden mij ook dat zij de enige winkel zijn die hem voor het moment in voorraad hebben, in Belgie dan toch.

• 10ka10
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2020
Dixons heeft ze volgens de site ook op voorraad.

• PuckStar
dus het lijkt erop dat 32gb momenteel het probleem is. en de zwarte hoezen en screen protectors.

[Voor 7% gewijzigd door PuckStar op 29-05-2013 19:47]

[My Home Automations]

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik wacht toch eventjes af tot de Tab Z/32gb/Wifi/Zwart wat beter beschikbaar is, en wil ook even zien wat er binnenkort wordt aangekondigd op tablet gebied.

Deze tablet heeft alles wat ik nodig heb enkel wil ik zien wat de batterijduur is na een eventuele update en dan wel of niet een tot aankoop overgaan.

[Voor 8% gewijzigd door mafiatounes op 29-05-2013 21:13]

Pc build in progress: Evolv Shift Air/X570/32gb 3600CL16/RTX2070s/500gb Samsung Evo/2tb Intel 660p/Bequiet SFX-L 600w - RTX3000/Ryzen 4000 here i come

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Kan iemand ook nog een M2TS video voor mij testen?

https://mega.co.nz/#!jFlU...ZkcFTu51pYQNLfia8SaA80qwE

• Woutervvz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-03 21:50
Sinds afgelopen woensdag een tevreden eigenaar van deze tablet!
De accuduur valt mij erg mee, ik heb hem zo'n 11 uur gebruikt en had nog 13% over.
Maar het beste is wel het gewicht, de keuken weegschaal gaf 483 gram aan. :P
Ik heb de tablet trouwens een maand geleden besteld op de website van Sony zelf, toen ze 10% korting gaven. :)

• PuckStar
als ik het tablet morgen binnen heb wil ik het wel effe voor je testen.

[My Home Automations]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:24
En het ziet eruit dat de witte 32gb versie ook uitverkocht is (bij Sony zelf dan):

Bestel nu. Wordt binnen 2-3 weken geleverd....

Het blijkt nog niet zo gemakkelijk om een goede cover/hoes te vinden. Ik kijk nu naar een Krusell, aangezien de Sony hoezen bijna nergens op voorraad zijn. Is er al iemand die een hoes binnen heeft? Zo ja, welk merk en waar heb je deze besteld?

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-03 20:55

MM99

That is the way I am!

Voor de geintereesrde, ik zie dat ze bij dixons op dit moment nog 182 beschikbaar hebben: http://www.dixons.nl/tabl...tm_campaign=tweakersclick

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-02 11:33
Email gehad van bol, ze bieden als oplossing van het niet kunnen leveren van de 32GB de 16GB + €20 korting. Maar dan ben ik nog steeds de helft van mijn korting op de hoes kwijt... Bovendien staat op de website van Conrad dat de 32GB op 4 juni beschikbaar is. Bij Tabletcenter (Coolblue) hebben ze het over 'deze week', maar daar geloof ik niet echt in O-)

Het enige wat ik kan doen is wachten dus.

• justin0117
waarom willen mensen de 32GB? je kan toch een micro SD erin stoppen? of loop je dan nog tegen een limiet aan?

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-02 11:33
@justin0117 Bij de 32GB heb je geen last van het gedoe dat je maar rond de 10GB beschikbaar heb voor game data en hoef je dus ook niet te rotzooien met een app zoals FolderMount etc. (waar je root voor nodig heb en dat werkt niet goed op de nieuwe firmwares)

• PuckStar
@HondaRacer
Ik heb dezelfde mail gehad van Bol, maar ik heb nu de 16Gb al in handen (via Coolblue). Wil alleen nog graag een hoes en protector. Maar misschien dat mijn vader die eind Juni vanuit de USA mee kan nemen.
Die kortingscode kan iemand anders misschien gebruiken.

[My Home Automations]

• Hopjesvla79
HondaRacer schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:01:
@justin0117 Bij de 32GB heb je geen last van het gedoe dat je maar rond de 10GB beschikbaar heb voor game data en hoef je dus ook niet te rotzooien met een app zoals FolderMount etc. (waar je root voor nodig heb en dat werkt niet goed op de nieuwe firmwares)
en de meerpijs van 50 is zo minimaal voor 16 gb extra (vergelijk dat eens met een Ipad bv). Ik opteer ook zeker voor de 32..wanneer deze weer beschikbaar is

• justin0117
@hondaracer oke! dat wist ik niet, ik gebruik het toch niet echt voor gaming dus voor mij is het niet echt noodzakelijk ik koop wel een micro SD voor me films

• justin0117
de tablet is zojuist geleverd! niet om iemand jaloers te maken hoor maar het is echt een machtig mooi apparaat

• PuckStar
Iemand een update van Android geinstalleerd?
Weet iemand waar je dan weer de standaard aps die er op staan kunt vinden en installeren (met name remote control)

Ik heb interesse in een update omdat ik multiple user accounts wil kunnen maken.

[My Home Automations]

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 10:02
Vandaag bij de Media Markt geweest en de tablet ook in mijn handen gehad.

Wat een gaaf ding. Mooi scherm en wat is ie licht!

De verkoper had de tablet zelf ook nog niet vast gehad en was ook zeer onder de indruk :)

1 ding viel me tegen en ik wil graag vragen of jullie dit herkennen. Het scrollen binnen de (Chrome) browser ging erg hakkelig. Zeker als ik dit vergelijk met het scrollen op mijn Nexus 4.

De websites waarmee ik dit heb getest waren tweakers.net en theverge.com .

Is dit ook jullie ervaring?

• PuckStar
PuckStar schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:31:
[...]

als ik het tablet morgen binnen heb wil ik het wel effe voor je testen.
Nou ik heb het getest. Zowel vanaf een sdkaartje als vanaf het interne geheugen en zowel met de standaard player als met de ES File Explorer en het speelt wel af, maar na 1 seconde blijf het beeld hangen.
Als ik dan op een andere plek in de video ga staan gebeurt hetzelfde.

Wat ik mij zelf afvraag is hoe ik video's met subs kan afspelen. Maar ik zoek nog wel even naar een app :)

/edit mx player lijkt wel een goeie player te zijn. ook nog even je video daarin geprobeerd en daarin doet hij het wel beter maar af en toe wat hapering in het beeld en stotterend geluid. effe kort iets kijken kan wel, maar een film kun je zo echt niet bekijken.

[Voor 18% gewijzigd door PuckStar op 30-05-2013 18:40]

[My Home Automations]

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
Vandaag mijn goedkope Ebay hoes ontvangen (zondag besteld). Voor nog geen 10 euro heb ik een prima, nette hoes en screenprotector. Ik zou nooit 80 euro voor een originele hoes over hebben.

Overigens gebruik ik de hoes alleen als ik op reis ben. Thuis gebruik ik de tablet zonder hoes, anders past die niet in de lader.

• Argonyx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 20:28
PuckStar schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:15:
[...]

Wat ik mij zelf afvraag is hoe ik video's met subs kan afspelen. Maar ik zoek nog wel even naar een app :)
Probeer de app bsplayer eens. Zoekt automatisch de ondertiteling erbij.

• justin0117
ik kan me tablet niet verbinden met me macbook iemand een idee hoe ik dan bestanden kan overzetten?

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03 12:05
justin0117 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:10:
ik kan me tablet niet verbinden met me macbook iemand een idee hoe ik dan bestanden kan overzetten?
http://www.sonymobile.com/global-en/tools/bridge-for-mac/

• justin0117
bedankt!
PuckStar schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:57:
Iemand een update van Android geinstalleerd?
Weet iemand waar je dan weer de standaard aps die er op staan kunt vinden en installeren (met name remote control)

Ik heb interesse in een update omdat ik multiple user accounts wil kunnen maken.
Hoe bedoel je? Welke update? Van een ander apparaat?

Nu meer dan een week met dit ding, nog steeds erg tevreden.

• PuckStar
Cyleo schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:14:
[...]

Hoe bedoel je? Welke update? Van een ander apparaat?
Ik bedoel een update naar android 4.2 (die heeft dat multiple user accounts volgens mij, zie ook http://forums.androidcent...od-cm-10-1-beginners.html)

ik heb er nu paar uurtjes mee gespeeld en so far tevreden.
soms hapert wel de playstore app. weet niet of het aan mijn wifi ligt maar hij reageert dan even helemaal niet.
ook apart is als ik een foto selecteer als background dan ziet die er gecropt uit als echte background.

verder heb ik teamviewer geinstalleerd (dan kan ik m'n vaste pc overnemen die altijd aan staat), mx player (voor filmpjes met subs etc.) en ES File explorer om door m'n files te browsen. en vet handig, ik kan zo ook via het wifi alle bestanden op mijn pc zien en openen. video's streamt hij dan gewoon effe over het wifi naar de tablet :). nice.

als iemand nog andere leuke apps weet specifiek voor dit tablet (anders hoort het misschien niet in dit topic) dan hoor ik het graag.
zoek ook nog een netlimiter app ofzo, want nu download ik iets en kan mijn vrouw op de laptop geen youtube filmpje zonder stotteren kijken.
eigenlijk houd ik er niet zo van dat zoveel apps bij je persoonlijke data willen. maarja het is blijkbar niet anders. (denk aan FB etc.)

[My Home Automations]

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03 08:54
Hier ook een gelukkige bezitter! Nu een paar uurtjes mee kunnen spelen en bevalt heel goed. Ik ben een galaxy nexus gewend (stock android) maar de skin van sony bevalt ook best wel!

Een ding werkt alleen nog niet lekker en dat is de ir-remote met de upc pace box; als ik de pace selecteer uit het lijstje dan werkt de standaard instelling niet en als ik type 2 kies krijg ik een "unknown error" en blijft de applicatie herstarten. De enige oplossing is dan de app cache leeggooien en opnieuw alles instellen. Manueel instellen zou je zeggen dan maar dat werkt ook niet lekker; box reageert maar 1 keer achter elkaar op dezelfde toets, zappen met de + toets werkt dus bijvoorbeeld niet en volume ook maar 1 tandje hoger/lager per keer...

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:56
Hier ook trotse nieuwe bezitter :)

Even snel de eerste plus- en minpunten:

+
Heel strak design
Duidelijk lichter dan mn iPad 3
Fijne beeldverhouding voor kijken van films

-
Loopt duidelijk nog niet zo soepel als de iPad 3
Met één hand aan de zijkant vasthouden resulteert in torderen van de behuizing waardoor het touchscreen aan de rand een eigen leven leidt.
Minder fijne beeldverhouding voor website browsen

Ik ben dus niet direct helemaal overtuigt als ik eerlijk ben.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Supremo
@Puckstar: Bedankt voor het testen. Op mijn Samsung Tab 7.7 speelt een M2TS het beste af met BSPlayer.Ik had gehoopt dat een quad core Qualcomm geen problemen zou hebben met een 1080p50 M2TS. Op mijn dual core 7.7 loopt het beeld achter bij het geluid.

• PuckStar
Supremo schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:54:
@Puckstar: Bedankt voor het testen. Op mijn Samsung Tab 7.7 speelt een M2TS het beste af met BSPlayer.Ik had gehoopt dat een quad core Qualcomm geen problemen zou hebben met een 1080p50 M2TS. Op mijn dual core 7.7 loopt het beeld achter bij het geluid.
Ik heb BSplayer er effe op gezet (en verschillende opties geprobeerd kwa decoding) en daar speelt de video vrij vloeiend af, maar geluid gaat na een 20 seconden een klein beetje stotteren. het is niet helemaal supervloeiend dus.
getest na een herstart van het tablet en zonder dat er iets anders draait.

[My Home Automations]

• AmbroosV
Veruit de beste manier om video's af te spelen is MX Player. Je moet dan wel nog even de instellingen in en de HW+ decoder aanzetten, anders heb je de voordelen niet. HW+ gebruikt HW voor video en SW voor audio, waardoor je vrijwel alles kan afspelen mét videodecoding in hardware (met Bravia Engine). Op m'n Xperia Z, die qua soft- en hardware exact hetzelfde is als de Tablet Z kan ik zo echt elke 1080p-video vlot afspelen. Met subs :)

(en MX heeft een heel fijne UI vind ik)

[Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 30-05-2013 23:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

K-Jay schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:54:
Op de website van bol.com is de verwachte datum van de 32GB-versie van 22 mei via 29 mei naar "8-10 weken" gegaan. En ik zat toen ik op 22 mei de 32GB-versie bestelde nog te twijfelen tussen 16 en 32... Lekkere actie weer van bol.com...
Nu staat het (zwarte) 32 GB-model bij Bol.com weer op de site met een levertijd van '2-3 weken' ipv '8-10 weken' :)

Ook de (zwarte) beschermhoes staat nu op '2-3 weken' ipv 'niet leverbaar', hoop dat ik die nog binnenkrijg voor mijn vakantie (24 juni).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

wildhagen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 02:58:
[...]

Nu staat het (zwarte) 32 GB-model bij Bol.com weer op de site met een levertijd van '2-3 weken' ipv '8-10 weken' :)

Ook de (zwarte) beschermhoes staat nu op '2-3 weken' ipv 'niet leverbaar', hoop dat ik die nog binnenkrijg voor mijn vakantie (24 juni).
Die hoes krijgen ze als het goed is vandaag binnen bij Dixons voor 59 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02 13:32
Over videospelers, mocht je MX player niets vinden dan is DicePlayer ook aan te raden, de laatste vind ik zelf net wat beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PuckStar
horizon1978 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:36:
Over videospelers, mocht je MX player niets vinden dan is DicePlayer ook aan te raden, de laatste vind ik zelf net wat beter.
kun je ook zeggen waarom?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeezuiper
Diceplayer ondersteunt in ieder geval wel het afspelen van netwerk files.

Wat dat betreft vind ik Wondersharer Player ook wel een goede. Deze ondersteunt VIDEO_TS folders en ISO files.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Auto-Responder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2015
Klein vraagje over de tablet zelf!
Ik heb gister ook mijn Xperia Z Tablet ontvangen.

Helaas lijkt deze een kleine hoeveelheid backlight bleeding te hebben.
Dit alleen aan de onderkant waar de statusbar zit, hebben jullie hier ook last van?

Het is niet te zien met normale kleuren, zelfs met zwart is het minimaal maar toch te zien met meer dan half brightness omhoog. Laat het even weten indien mogelijk. Mochten jullie hier geen last van hebben dan stuur ik hem retour voor omruil.

Alvast dank!

Verder is het product echt prachtig, vlot en de kleuren spatten van het scherm!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijne is ook net binnen. Heb de witte, maar hij is gewoon zwart aan de voorkant. Dus dik tevreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iemke
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 16:16
Gisteren binnen gekregen via Bol.com. de hoes meebesteld, maar nog niet binnen gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PuckStar
Anoniem: 49776 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:22:
[...]

Die hoes krijgen ze als het goed is vandaag binnen bij Dixons voor 59 euro.
Hoe kom je daarbij? Op de site staat nergens op voorraad en ik 2 Dixons gebeld en die hebben em niet.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
en de eerste vastloper alweer gehad. geen hardware home button is toch wel een nadeel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AmbroosV
Als je tablet echt vast zit kan je de standbyknop en volume omlaag ongeveer tien seconden samen indrukken, dan herstart hij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
ja inmiddels gevonden op Google. verder mooi apparaat, alleen het landscapetoetsenbordis veel te breed om met 2 duimen te typen. Mis eigenlijk wel de touchwiz aanpassingen van Samsung. weet niet hoe dat geïmplementeerd is in tablets van Samsung.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rossi46
Z___Z schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:49:
ja inmiddels gevonden op Google. verder mooi apparaat, alleen het landscapetoetsenbordis veel te breed om met 2 duimen te typen. Mis eigenlijk wel de touchwiz aanpassingen van Samsung. weet niet hoe dat geïmplementeerd is in tablets van Samsung.
Check dan ff het toetsenbord van Swiftkey voor tablets. Eerste maand kun je hem gratis uitproberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

PuckStar schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:19:
[...]

Hoe kom je daarbij? Op de site staat nergens op voorraad en ik 2 Dixons gebeld en die hebben em niet.
Ik heb Dixons gisteravond besteld. De bestelling hoezen heeft als leverdatum vandaag, dat was vanochtend nog zo. Met een beetje geluk morgen af te halen in plaatselijke winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rossi46 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:10:
Hier ook trotse nieuwe bezitter :)

Even snel de eerste plus- en minpunten:

+
Heel strak design
Duidelijk lichter dan mn iPad 3
Fijne beeldverhouding voor kijken van films

-
Loopt duidelijk nog niet zo soepel als de iPad 3
Met één hand aan de zijkant vasthouden resulteert in torderen van de behuizing waardoor het touchscreen aan de rand een eigen leven leidt.
Minder fijne beeldverhouding voor website browsen

Ik ben dus niet direct helemaal overtuigt als ik eerlijk ben.
Over of het soepeler loopt hangt er maar net af hoe je't bekijkt. De iPad 3 lijkt veel soepeler, scrollen gaat op alle apparaten veel beter en iOS heeft veel mooiere, vloeiendere overgangsanimaties. Qua snelheid vind ik de Z toch echt sneller. Hij kan meer webpagina's in zijn cache laten (de iPad sluit ze nog wel eens af waarna hij opnieuw moet beginnen met laden) en ook opstarten etc gaat sneller als ik ze naast elkaar leg. Persoonlijk heb ik ook nooit het nut van de iPad beeldverhouding gezien voor websites, dan gebruik je toch portrait? Maar misschien dat mensen dan een stuk breedte missen, maar ik snap niet waarom ;)

Het één hand probleem herken ik ook niet, ik heb het nog wat getest. Ik had wel gezien dat de Tablet Z in Japan een update heeft gekregen voor het touch paneel: http://www.xperiablog.net...e-to-improve-touch-panel/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Argonyx
Auto-Responder schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:06:
Klein vraagje over de tablet zelf!
Ik heb gister ook mijn Xperia Z Tablet ontvangen.

Helaas lijkt deze een kleine hoeveelheid backlight bleeding te hebben.
Dit alleen aan de onderkant waar de statusbar zit, hebben jullie hier ook last van?

Het is niet te zien met normale kleuren, zelfs met zwart is het minimaal maar toch te zien met meer dan half brightness omhoog. Laat het even weten indien mogelijk. Mochten jullie hier geen last van hebben dan stuur ik hem retour voor omruil.

Alvast dank!

Verder is het product echt prachtig, vlot en de kleuren spatten van het scherm!
Ik denk dat ik het niet heb op die van mij. Maar ik weet niet precies waar ik moet kijken, kun je mss foto posten? weet ik zeker dat ik goed kijk :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hopjesvla79
Voor de geinteresseerden: de 32GB + 50% op de cover combo is weer te bestellen op BOL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Auto-Responder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2015
Argonyx schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:53:
[...]

Ik denk dat ik het niet heb op die van mij. Maar ik weet niet precies waar ik moet kijken, kun je mss foto posten? weet ik zeker dat ik goed kijk :P
Het lijkt een beetje op deze:
(Heb helaas mijn tablet niet bij me, excuus hiervoor)

Maar dan alleen aan de onderkant van de statusbar, maar precies zoals hierboven.
Alleen te zien op zwart en tijdens het opstarten.

Kreeg via Sony te horen de Xperia te retourneren, Backlight Bleeding zou niet mogen op de Xperia Z serie!
Morgen weer terug naar mediamarkt en dan maar bij bol.com de 32 gb bestellen .. misschien is dat mogelijk.. dan hopen op een zonder backlight bleeding! *fingers crossed*

• PuckStar
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:30:
Voor de geinteresseerden: de 32GB + 50% op de cover combo is weer te bestellen op BOL
maar nog steeds onduidelijke levertijden. eerst was het 8 tot 10 weken. nu 3 tot 3 weken. het kan alle kanten op.

[My Home Automations]

• Supremo
AmbroosV schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:28:
... Op m'n Xperia Z, die qua soft- en hardware exact hetzelfde is als de Tablet Z kan ik zo echt elke 1080p-video vlot afspelen. Met subs :)

(en MX heeft een heel fijne UI vind ik)
En ook mijn 1080p50 M2TS?

https://mega.co.nz/#!jFlU...ZkcFTu51pYQNLfia8SaA80qwE

• AmbroosV
In MX-player lukt het met HW+ (net met de andere decoders), maar het geluid valt soms weg.

• Hopjesvla79
PuckStar schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:16:
[...]

maar nog steeds onduidelijke levertijden. eerst was het 8 tot 10 weken. nu 3 tot 3 weken. het kan alle kanten op.
Klopt maar ik heb inmiddels een mail van Sony gekregen waarin ze zeggen dat hij weer op voorraad zal zijn over 2 weken. Dit klopt dan ook enigszins met de datum die Bol aangeeft. Ik vermoed dus dat er weer een batch op weg is. Ook is de 32gb zwart weer te bestellen op de Sony site.

• Rossi46
Even een suffe vraag, maar hoe zet ik de schermrotatie uit? Ik kan het nergens vinden...

• zeezuiper
In het systeemvak rechtsonder klikken, dan op het gereedschap icoon, scherm automatisch draaien :)

• Rossi46
zeezuiper schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:04:
In het systeemvak rechtsonder klikken, dan op het gereedschap icoon, scherm automatisch draaien :)
Tnx! Handige functie trouwens. Kun je ook makkelijk de helderheid aanpassen :)

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 10:02
Leuke tips voor Tablet Z eigenaren: http://www.phonetipsandtricks.com/tips/sony-xperia-tablet-z/

Zelf twijfel ik nog over de aanschaf omdat ik nu een aantal reviews heb gelezen waarin wordt gesproken over "lag" op de tablet. Lag op de Homescreen vind ik nog wel acceptabel (performance kan worden verbeterd door het verwijderen van widgets), maar lag bij het browsen is dat wat mij betreft niet.

Hoe zijn jullie ervaringen? Is de browsing experience vergelijkbaar met andere top Android devices?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Er is wel wat lag idd, maar persoonlijk vind ik het wel meevallen, ik stoor me er niet aan.

Virussen? Scan ze hier!

• Rossi46
RobertLikesTwea schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:25:
Leuke tips voor Tablet Z eigenaren: http://www.phonetipsandtricks.com/tips/sony-xperia-tablet-z/

Zelf twijfel ik nog over de aanschaf omdat ik nu een aantal reviews heb gelezen waarin wordt gesproken over "lag" op de tablet. Lag op de Homescreen vind ik nog wel acceptabel (performance kan worden verbeterd door het verwijderen van widgets), maar lag bij het browsen is dat wat mij betreft niet.

Hoe zijn jullie ervaringen? Is de browsing experience vergelijkbaar met andere top Android devices?
Ze hebben het daar over Android 4.2. Is er (al) een update voor de tablet Z dan? Die van mij draait op 4.1.2.

Auto-Responder schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:06:
[...]

Het lijkt een beetje op deze:
(Heb helaas mijn tablet niet bij me, excuus hiervoor)

[afbeelding]

Maar dan alleen aan de onderkant van de statusbar, maar precies zoals hierboven.
Alleen te zien op zwart en tijdens het opstarten.

Kreeg via Sony te horen de Xperia te retourneren, Backlight Bleeding zou niet mogen op de Xperia Z serie!
Morgen weer terug naar mediamarkt en dan maar bij bol.com de 32 gb bestellen .. misschien is dat mogelijk.. dan hopen op een zonder backlight bleeding! *fingers crossed*
Ik heb nog geen backlight bleeding gezien, zeker niet zo extreem als deze, maar bij mij is de notificatiebalk gewoon egaal zwart.

@lag: Scrollen gaat op Android gewoon nooit zo soepel als dat op iOS gaat zijn. Qua snelheid en het reageren op je aanrakingen is er echter compleet geen lag. Dus de gebruikservaring is prima, als je ermee werkt merk je die 'lag' ook niet. Als je er naast zit en je legt hem naast iets wat iOS draait, dan merk je dat vooral dingen als scrollen wat hakkerig verloopt. Ik heb nog geen enkel Android device gezien die niet dit soort gedrag vertoonde, en hoewel JB veel heeft verholpen is dit zeker in Chrome nog iets waar Google nog veel werk heeft te verzetten.

• Riuujin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-03 21:20
Vraagje is het ook mogelijk om de kleuren van de kalenders aan te passen? Bij mij zijn ze nu allemaal rood, terwijl ze op de google calendar pagina wel andere kleuren hebben.

• Z___Z
  • Niet online
Voor mijn gevoel is de browser veel langzamer dan die op mn galaxy s3. Verder mogen ze die rotation lock en helderheid slider wel laten zien zonder eerst te klikken. Nu moet je 2 handelingen doen voor je dit kan aanpassen.
Snap niet waarom Google het scrollen nog steeds niet vloeiend kan krijgen.
Zit toch te twijfelen om deze weg te doen als de nieuwe ipad uit komt.

• Argonyx
Ik kan vreemd genoeg op mijn tablet geen .m3u streams afspelen. Dit lukt op mijn telefoon wel (Xperia s). Iemand enig idee?

• PuckStar
Riuujin schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:50:
Vraagje is het ook mogelijk om de kleuren van de kalenders aan te passen? Bij mij zijn ze nu allemaal rood, terwijl ze op de google calendar pagina wel andere kleuren hebben.
Is dit wat je zoekt?
http://www.androidworld.n...a-met-aangepaste-kleuren/
want dan misschien calender updaten?

[My Home Automations]

• Rossi46
Z___Z schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:51:
Voor mijn gevoel is de browser veel langzamer dan die op mn galaxy s3. Verder mogen ze die rotation lock en helderheid slider wel laten zien zonder eerst te klikken. Nu moet je 2 handelingen doen voor je dit kan aanpassen.
Snap niet waarom Google het scrollen nog steeds niet vloeiend kan krijgen.
Zit toch te twijfelen om deze weg te doen als de nieuwe ipad uit komt.
De nieuwe iPad laat nog wel even op zich wachten, dus Sony/Google heeft de tijd om dit soort dingen op te lossen. Maar het blijft een feit dat het nog steeds erg lastig lijkt om het Android systeem vloeiend te laten lopen.

Als ik de Xperia Z vergelijk met mijn iPad 3 (die 14 maanden geleden op de markt kwam!) dan is het verschil best groot, in het voordeel van de iPad. En eigenlijk zou dat niet zo mogen zijn. Al helemaal omdat de Xperia alles op zich wel sneller laadt dan de iPad. De ervaring is alleen minder goed omdat het niet mooi vloeiend gaat.

• G.Dark
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-01-2021
Krijgt iemand wel eens de Saturn aan de telefoon? Ik dacht ik ga ze even bellen over deze tablet. Echt al 8x geprobeerd en echt 15 keer over laten gaan maar zonder succes. Blijkbaar hebben ze het niet zo op klantenservice.

• Riuujin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-03 21:20
Ja heb nu de Google agenda app geïnstalleerd, had niet gezien dat Sony zijn eigen app er op had gezet.

• G.Dark
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-01-2021
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:10:
[...]

Klopt maar ik heb inmiddels een mail van Sony gekregen waarin ze zeggen dat hij weer op voorraad zal zijn over 2 weken. Dit klopt dan ook enigszins met de datum die Bol aangeeft. Ik vermoed dus dat er weer een batch op weg is. Ook is de 32gb zwart weer te bestellen op de Sony site.
De 32gb is niet te bestellen op de Sony site. Wou dit namelijk doen maar in je besteloverzicht geeft de site aan dat deze niet op voorraad is en dus niet bestelbaar. Kinda lame.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Send from Xperia tablet Z :). Ik kom van een Galaxy tab en ik weet hoe goed een iPad is op het gebied van tablet. Maar de prijs (500 euro met 21% Saturn korting), super dunne, waterdichte en lichte behuizing + Full HD heeft me weer omgehaald om een Android te halen. Vind wel apart dat de video player (en MX) sommige audio alleen op Software modus kan afspelen. In ieder geval, echt een mooi apparaat dit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 12:55
Heb vandaag ook een Xperia Z tablet gekocht bij Foka in Rotterdam. Eerste indruk is erg goed echter kan ik niet vinden waar een tweede account aangemaakt kan worden. Dit zodat ik de tablet kan delen met mijn vriendin en we beiden een eigen "omgeving" hebben. Wie kan mij aangeven waar dit ingesteld kan worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justin0117
Is het ook mogelijk om met de Xperia z tablet te streamen naar mijn ps3? Zoja hoe? Avast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

bluecupra schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:41:
Heb vandaag ook een Xperia Z tablet gekocht bij Foka in Rotterdam. Eerste indruk is erg goed echter kan ik niet vinden waar een tweede account aangemaakt kan worden. Dit zodat ik de tablet kan delen met mijn vriendin en we beiden een eigen "omgeving" hebben. Wie kan mij aangeven waar dit ingesteld kan worden?
Heb je volgens mij versie 4.2.2 voor nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!
justin0117 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:54:
Is het ook mogelijk om met de Xperia z tablet te streamen naar mijn ps3? Zoja hoe? Avast bedankt!
Start de applicatie (album) op, kies opties> media server, zet hem aan, zoek op de PS3 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 12:55
R2 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:12:
[...]

Heb je volgens mij versie 4.2.2 voor nodig.
Dus dat wordt wachten op een nieuwe Android release? Enig idee wanneer Android 4.2 voor deze tablet gereleased wordt?

Nog een andere vraag, wat is een goede MicroSD/Micro SDHC kaart van 32GB? Is class 10 of USH-1 aan te raden of volstaat een class 4 kaartje? Zal met name gaan om het opslaan van foto's en het afspelen van (HD) video

[Voor 28% gewijzigd door bluecupra op 02-06-2013 22:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!
bluecupra schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:39:
[...]

Dus dat wordt wachten op een nieuwe Android release? Enig idee wanneer Android 4.2 voor deze tablet gereleased wordt?

Nog een andere vraag, wat is een goede MicroSD/Micro SDHC kaart van 32GB? Is class 10 of USH-1 aan te raden of volstaat een class 4 kaartje? Zal met name gaan om het opslaan van foto's en het afspelen van (HD) video
Hogere klas is sneller, voor het opslaan en afspelen voldoet praktisch ieder kaartje (dus class 4 wel).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AmbroosV
bluecupra schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:39:
[...]

1. Zomer, gelijk met die voor de Xperia Z en ZL (de telefoons that is). Dan heb je ook ineens integratie van Music Unlimited in de Walkman-app en andere leuke dingen.

2. Class 4 volstaat voor vrijwel alles!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik raad persoonlijk class 10 aan. Data overzetten gaat een stuk sneller en als je regelmatig enkelen gb's erop zet scheelt je veel frustraties. Class 10 kost ook weinig verschil, zeker voor sneller gaan dus.

Wat gebruiken jullie om mkv'tjes af te spelen met DTS? Standaard player doet niet en mijn geliefde MX op Jellybean dus ook niet mee. Echt balen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
32GB Class 10 kost nog maar 2 tientjes ofzo, net m'n kaartje erop gezet, ooit gekocht voor 3x zoveel ofzo :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57

Xymox

Determinism rulez !

BoyzNDaHood schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:48:
Wat gebruiken jullie om mkv'tjes af te spelen met DTS? Standaard player doet niet en mijn geliefde MX op Jellybean dus ook niet mee. Echt balen.
MX player met custom codec (DTS support) gebruik ik met succes.

Zie
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2156254

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-03 08:43
xperia z voor 425 te koop in de webwinkel van de mediamarkt. is op dit moment uitverkocht maar ga morgen kijken in de winkel.

[Voor 7% gewijzigd door androidlover op 03-06-2013 20:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Argonyx
Weet iemand of de docking station (deze: http://www.bol.com/nl/p/s...oplader/9200000011409738/) nog ergens op voorraad is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Die is nog niet te koop afaik. Einde van de maand dacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Offender
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-02 21:58
Bastien schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:34:
Die is nog niet te koop afaik. Einde van de maand dacht ik.
Ik had de docking toch gelijk met mijn Tablet op 21 mei.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Offender schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:57:
[...]

Ik had de docking toch gelijk met mijn Tablet op 21 mei.
Hmm, dan zal ie wel uitverkocht zijn... of is ie alleen in combo leverbaar geweest via Sony? Heb er een tijdje naar gekeken maar nooit ergens (los) te koop gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PuckStar
kost dat ding nou maar 425 bij de MM!?!?!?! heb ik dus mooi effe 80 euro teveel betaald bij CB :(

[My Home Automations]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-03 08:43
PuckStar schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:27:
kost dat ding nou maar 425 bij de MM!?!?!?! heb ik dus mooi effe 80 euro teveel betaald bij CB :(
met 16% korting zou je idd maar 425 moeten betalen. Ik ga het morgen even checken bij de mediamarkt in Rotterdam.
Pagina: 1 2 3 ... 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee