Verwijdering website uit pricewatch?

Pagina: 1
Acties:
  • 889 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Beste Pricewatch admins,

Kan Trowaa.nl niet uit de pricewatch verwijdert worden? Was bijna met ze in zee gegaan maar zag nog net de reviews. :/

http://tweakers.net/shopreview/8704/trowaa.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laat ze er daarom maar lekker instaan. Als ze niet in de PW staan zijn ook de gekoppelde reviews niet zichtbaar. En die lijken me zeker bij een shop als deze juist handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

TERW_DAN schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:47:
Laat ze er daarom maar lekker instaan. Als ze niet in de PW staan zijn ook de gekoppelde reviews niet zichtbaar. En die lijken me zeker bij een shop als deze juist handig.
Dat is geen vereiste (meer). Shops die niet in de PW staan (omdat ze geen pricewatch management abo hebben om hun prijzen te publiceren) kunnen nog gewoon in de shopreview staan.

Neemt niet weg dat shops niet uit de PW worden verwijderd puur omdat ze slechte reviews hebben. Het is het idee dat je aan de hand van de reviews zelf de conclusie trekt of je ergens wel of niet wilt bestellen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:00
Maar dan is het misschien handig om nog een waarschuwing te plaatsen? Ik zie toch dat veel mensen niet goed opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
I-King schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:52:
Maar dan is het misschien handig om nog een waarschuwing te plaatsen? Ik zie toch dat veel mensen niet goed opletten.
Die zou ik dan eerst even naar de opticien sturen, er staat toch duidelijk dat het bedrijf maar 1 ster van de 5 mogelijke "verdiend heeft" ?

Dit is (met alle respect) nog steeds tweakers.net, niet beginners.web :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik heb de vraag doorgespeeld aan kantoor. Die zullen met name kijken of er voldoende basis is uit te gaan dat er geen sprake is van een malafide bedrijf. Maar in het verleden zijn ook bij extreme gevallen sites wel geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Herinnert u zich deze nog: http://tweakers.net/shopreview/8304/mobily-punt-nl.html

Geheel toevallig op hetzelfde adres als Trowaa gevestigd. En ongetwijfeld geheel toevallig gelijksoortige reviews. Ergens rond begin juli lijkt Mobily 'verdwenen' (Zie oa http://www.klacht.nl/mobily-nl). Wederom geheel toevallig verschijnt vlak daarvoor, eind juni, de eerste review van het kersverse Trowaa op Tweakers.

Just my 2 cents...

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
Super! Kunnen jullie webshops met 1-ster review niet rood kleuren? In ieder geval een waarschuwing o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat was vroeger het geval, maar sinds Tweakers 7 zijn die sterren over verschillende review onderdelen gelijk getrokken en is alles groen geworden. De klacht dat dit niet altijd even duidelijk is is al door meer mensen opgemerkt:
Feedback rating onduidelijk in groen ipv groen rood en geel
[feat] bedoordelingssterretjes verschillende kleurgradaties
Geen rode ster meer......

Die sterren worden op meer plekken gebruikt en blijkbaar is het nog de vraag of het op al die plekken helemaal gepast is om bij 1 ster, die ster rood te maken. Maar persoonlijk ben ik het met je eens dat die kleur groen een beetje tegenstrijdig is met het bericht dat een 1-ster score zou moeten uitstralen.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 16-01-2013 10:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

real[B]art schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:54:
Herinnert u zich deze nog: http://tweakers.net/shopreview/8304/mobily-punt-nl.html

Geheel toevallig op hetzelfde adres als Trowaa gevestigd. En ongetwijfeld geheel toevallig gelijksoortige reviews. Ergens rond begin juli lijkt Mobily 'verdwenen' (Zie oa http://www.klacht.nl/mobily-nl). Wederom geheel toevallig verschijnt vlak daarvoor, eind juni, de eerste review van het kersverse Trowaa op Tweakers.

Just my 2 cents...
Dat is wel opvallend, is daar al eens naar gekeken door het PW team?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Dat adres is een kantoorgebouw met vele vele verschillende bedrijfjes - en dus allemaal hetzelfde nummer.
https://www.google.nl/search?q=kingfordweg+tweakers

Uiteraard kijken wij altijd of dezelfde personen weer proberen iets te openen nadat ze geweerd zijn. Dat kan je echter niet altijd zonder meer direct valideren.

In dit geval is nu in ieder geval gekozen om van Trowaa geen prijzen meer weer te geven. De reviews blijven uiteraard gewoon beschikbaar en kunnen ook geplaatst blijven worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-01-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513282

Door de vertouwenwekkende website van Trowaa.nl en de goedkoopste aanbieding kocht ik bij Trowaa.nl op 24 maart j.l. een Ipad 4. Gelijk na betaling gelukgewenst door het bedrijf Trowaa.nl. De site van Trowaa.nl geeft o.a. aan " vandaag besteld, morgen in huis. Verder geeft Trowaa.nl aan dat er een levertijd is van max. 1-3 dagen. Na betaling kreeg ik geen bevestiging van mijn betaling. Een bericht aan Trowaa.nl leverde een dag later een reactie dat men de betaling had ontvangen. Ik wachtte vol goed moed af tot de ipad werd geleverd, max. 3 dagen/ Moet kunnen toch? Een track en trace code en ik kon volgen waar mijn pakket verbleef. Deze track en tracecode moet ik tot op de dag van vandaag (19 april j.l) nog steeds ontvangen. Trowaa.nl gaf nog wel op een bepaald moment aan dat er een nieuwe code zou worden aangevraagd door Trowaa.nl. Op 28 maart j.l. stuurde ik een bericht naar Trowaa.nl dat ik geen enkele reactie van hen meer kreeg maar ook geen code. Ik gaf tevens aan dat ik het idee kreeg dat er iets niet goed zat bij Trowaa.nl en gaf aan dat ik de koop wilde annuleren gezien het feit dat er niet meer door Trowaa.nl werd gecommuniceerd. Na een slordige 25 berichten waarin ik, overigens geheel correct opgesteld, Trowaa.nl trachtte te laten reageren diende ik een klacht in bij Klacht.nl, tevens legde ik contact met Visa, bij Qkeurkoop, allen bedrijven waar Trowaa.nl zegt bij te zijn aangesloten. Uiteindelijk meldde ik de zaak aan bij de Consumentbond en PayPal. Ook de Consumentbond kreeg geen contact met Trowaa.nl. Men reageerde, net als bij mij, niet op mails, telefoon werd niet beantwoord, de voicemail kon niet worden ingesproken enz. Overigens was er wel een enkele reactie vn Trowaa.nl toen ik aangaf dat ik mijn klacht door ging geven aan o.a. de Consumentenbond. daarna werd het weer angstig stil.
Uiteindelijk heeft de hulp van PayPal ervoor gezorgd dat ik uiteindelijk mijn aankoopbedrag op 20 april j.l. terug kreeg. Ook naar PayPal reageerde men vanwege Trowaa.nl in het geheel niet.
Trowaa.nl is wat mij betreft volledig te kort geschoten v.w.b. de wijze van communiceren, in tegenstelling wat Trowaa.nl op zijn site zet. Het voelt als oplichting, terwijl het dat waarschijnlijk niet is, maar men heeft echt lak aan je als consument/koper. Het geld is binnen en vervolgens communiceert men niet meer. Ondanks dat mijn geld geretourneerd is via PayPal wil ik graag deze klacht over Trowaa.nl aangeven om vooral andere mogelijke geïnteresseerden voor de aanbiedingen van Trowaa.nl te waarschuwen voor dit bedrijf. Ik vind dat de minachting voor jou als koper door de handelswijze van Trowaa.nl er afdruipt. Deze mensen voeren geen eerlijke zaak, communiceren nauwelijks na betaling. Wat mij betreft zouden deze mensen niet meer via internet hun waar moeten aanprijzen. Geen knip voor de neus waard mijns inziens.
Geen zaken doen dus met Trowaa.nl! Ik zou graag informatie willen hebben wat ik nog meer zou kunnen doen dan deze klacht bij jullie indienen en vele malen de bedrijfsnaam Trowaa.nl noemen (Google genereert hopelijk al mijn melding over Trowaa.nl:)

Met vriendelijk groet,

Hans van Dijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wat dacht je van een shopreview plaatsen waar bovenstaande reactie eigenlijk thuis hoort :).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515840

Wij hebben hier ook een bestelling geplaatst.
Maar je moet wel even wachten op de levering.
Wij hebben een week en half moeten wachten vooraleer wij ons stukken kregen.
Onze verslagenheid was dan ook groot met de diverse reviews hieromtrend.
Maar je betaald dan ook wel heel wat minder voor je waar,
misschien ook iets om in acht te nemen.
Uiteindelijk is dit een goedkope en eerlijke webshop.
Na onze ervaring gebleken althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515840

Wij hebben juist een samsung s3 lte aangekocht bij deze online shop.
Maar onze verslagenheid was groot toen we naderhand enkele reviews hadden gelezen,
terwijl ons pakketje allereerst ook wegbleef.
Trowaa.nl leverde deze wel hoor, maar we hebben wel anderhalve week in spanning gezeten.
Dus ik stel mezelf dan ook de vraag of sommige reviews niet dienen geüpdate te worden
nadat er een oplossing gekomen is vanwege trowaa.nl of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb van jouw dubbele review in elk geval de oudste van de twee verwijderd. Zoals in de voorwaarden van de shopreview staat is het de bedoeling dat je pas een review plaatst als een en ander is afgerond, niet halverwege een (problematisch) bestelproces.

Verder zie ik even niet wat dit (en de reacties uit april) toevoegt aan dit topic, dus doe ik 'm op slot om verder afdwalen te voorkomen.

Mocht je shopreviews tegenkomen die volgens jou niet aan de voorwaarden voldoen, dan kan je dat melden in [ShR] Meldingen Shopreview - deel 5 :)

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 13-06-2013 15:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.